اطلاعاتی از سیاست آینده سونی در بحث سرمایهگذاری اعلام شد
کنیچیرو یوشیدا (Kenichiro Yoshida)، مدیرعامل سونی اینتراکتیو اینترتینمنت (Sony Interactive Entertainment)، استراتژیهای پلی استیشن برای رشد در سال مالی جاری را اعلام کرده است.
سونی اینتراکتیو اینترتینمنت، جزئیات جلسه استراتژی خود برای سال مالی ۲۰۲۲ را منتشر کرده است که اخیرا در دفتر مرکزی این شرکت در توکیو برگزار شد و توسط کنیچیرو یوشیدا، مدیر عامل SIE و هیروکی توتوکی (Hiroki Totoki)، مدیر ارشد مالی، میزبانی شد. در حالی که جلسه در مورد برنامههای سونی در عرصه سرگرمی بود، بیشتر جلسه به آینده پلی استیشن اختصاص داشت. طبق این نشست، سونی قصد دارد به سرمایهگذاری گسترده خود در بازیهای ویدیویی ادامه دهد. خرید اخیر بانجی (Bungie) نیز به لطف تجربه و دانش آنها در ساخت بازیهای سرویسمحور، کلید موفقیتی درازمدت برای سونی خواهد بود.
یوشیدا همچنین در این جلسه پرسش و پاسخ، به چند سوال پاسخ داد. مدیر عامل شرکت اظهار داشت که وقتی نوبت به خرید استودیوها و شرکتهای جدید میرسد، سونی در نظر دارد که بیشتر به پلی استیشن کمک کند. یکی دیگر از زمینههای کلیدی رشد سونی، توانایی استفاده از بازیهای خود برای تطبیق با سرگرمیهای دیگر است. نمونهای که در این جلسه نشان داده شد، فیلم Uncharted و موفقیت تجاری آن بود. یوشیدا اعلام کرده است که سونی به افزایش ارزش بازیهای خود از طریق تبلیغات ادامه خواهد داد. یوشیدا همچنین چند چهره کلیدی برای رشد کسب و کار پلی استیشن را به اشتراک گذاشت.
بسیاری از این جزئیات در جریان تماس درآمد سونی در اوایل این ماه فاش شد. این شرکت انتظار دارد در سال مالی جاری (تا ۳۱ مارس ۲۰۲۳)، حدود ۱۸ میلیون دستگاه از پلی استیشن ۵ به فروش برساند. سرویس جدید پلی استیشن پلاس نیز قرار است در ماه ژوئن عرضه شود و درآمد حاصل از سرویسهای اشتراکی سونی را افزایش دهد.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
نظرات
این طور که به نظر می رسه بخش خیلی زیادی از اون مبلغی که برای سرمایه گذاری در نظر گرفته شده بود قرار صرف بخش پلی استیشن بشه شاید اگه همچین سیاستی را ۲ سال پیش اجرا می کردن الان پلی استیشن بتسدا را از دست نداده بود…فقط امیدوارم برای انجام خریدها و سرمایه گذاری ها بعدی یه گوشه چشمی هم به خواست طرفدار ها برای تصاحب داشته باشند
پس اون ۳۰ ملیارد دلار سرمایه استراتژیک بیشترش احتمالا برای پلی استیشن هست امیدوارم خرید های خوب و به صرفه انجام شه که خیلی خوب میشه امیدوارم بخش شرقی اسکوئر انیکس که شامل فرنچایز فاینال فانتزی میشه رو بخره چون فاینال فانتزی ۱۴ یکی از پر سود ترین بازی هاست . البته من هنوز نگرانم مخصوصا در جدید ترین مقاله گیمفا که رئیس سونی گفته پلی استیشن قصد داره وارد بازار چند پلتفرمی شه!!!
حتماااا حتمااا باید بخش شوتر و RPG شون و گسترش بدن
شوتر البته بانجی و خریدن شاید ی انحصاری بزنه براشون
ولی تو ژانر RPG سونی عملا حرفی برای گفتن نداره
بخش ریسینگ که بماند چون گرن توریسمو هست زیاد مهم نیس ولی ی ریسینگ آرکید اپن ورد شدیدا نیازه
امیدوارم یکی از استودیوهاش یا حتی بلوپوینت ی RPG نابی بزنه
واس RPG.
۱- بازی Dark Cloud احیا بشه
2- با استودیوی Once Lost Games همکاری کنه یا بخرتش( استودیویی که خالقان الدر اسکرولز و دنیاش زدن)
3- با Larian studios همکاری کنه یا بخرتش
4- یکی یا دو تا از استودیو ها فرست پارتیش براش RPG درست کنند( حالا یا بلوپوینت یا ناتی داگ)
سلام
کنیچیرو شوخیدا:
سونی به افزایش ارزش بازیهای خود از طریق تبلیغات ادامه خواهد داد.
متأسفانه وقتی رویکرد اینه و از ۱۰ دلار، ۹ دلار صرف تبلیغ میشه.
دیگه نمیشه از کیفیت و فن حرف زد.
بعد میشه تقاضا کنم دیگه از پیشرفت بازیها و آینده درخشان گیمینگ صحبت نکنید؟