درصد پلاتینیوم بازی Elden Ring بالاتر از حد انتظار است
بازی Elden Ring حدود دو ماه است که منتشر شده است و همه میدانند که بازی نسبتا دشواری است. حالا آمار جالبی از میزان پلاتینیومهای بازی اعلام شده است.
بازی اکشن و RPG ذکر شده به دلیل طراحی جهان باز، عموما دسترسپذیرتر از بازیهای میازاکی (Myazaki) است. اما همانطور که تحلیلهای برجسته سامی بارکر (Sammy Barker) به شما میگوید، آخرین بازی فرامسافتور (From Software) از زیر پا گذاشتن شما ابایی ندارد. بنابراین، دانستن اینکه ۷.۹ درصد از بازیکنان Elden Ring قفل تروفی پلاتینیوم را باز کردهاند، کمی شوکه کننده است. در نگاه اول، ممکن است فکر کنید که ۷.۹٪ آنقدرها هم عدد چشمگیری به نظر نمیرسد، اما این رقم عموما در بازیهای پرفروش مشاهده میشود. برای مقایسه، در اینجا آمارهای پلاتینیوم سایر عناوین اکشن، به ترتیب نزولی آورده شده است:
Ghost of Tsushima – 13.6%
Elden Ring – 7.9%
Bloodborne – 6.5%
Dark Souls III – 5.3%
God of War (2018) – 4.7%
Assassin’s Creed Valhalla – 2.4%
با توجه به طولانی بودن Elden Ring و سختی ذکر شده، دیوانهوار است که فکر کنیم درصد تروفی پلاتینیوم آن بیشتر از عناوینی مانند God of War است. مسلما، بازی دوم برای مدت طولانیتری در دسترس بوده است، اما تفاوت هنوز هم تعجب آور است. شاید نرخ بالای پلاتینیوم به این خاطر است که بازی شما را مجبور به جستجو و کسب آیتمهای مخفی نمیکند و بیشتر تروفیهای بازی مربوط به شکست دادن باسها است. این باعث می شود مطالعه جالبی در این خصوص انجام شود.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
سه تا سولز پشت سر هم👍
جادوی فرام سافتور هر کسی رو جلب میکنه همه دنیاشو بگردن…
به نظرم این بازی هم خیلی شبیه سری سولز بود و برخلاف سکیرو و بلادبورن اونقدر با آی پی سولز متفاوت نبود. البته این نکته ی منفی ای حساب نمیشه ولی خب بازم به نظرم خیلی سولز بورن تر بود تا اون دو بازی دیگه.
اونا سولز لایک هستن ولی سولزبورن نیستن ، سکیرو و بلادبورن از نظر گیم پلی کاملا با دارک سولز متفاوت هستند در صورتی که الدن رینگ سولزبورن هست و گیم پلی تقریبا یکیه با سولز
آخه پلات کردنش سخت نیست واقعا، اما ۱۰۰ درصد کردنش سخته که جزو پلات نیست.
فک کنم انقدر به گیمرا گفتن بازی های میازاکی سخته بهشون بر خورده 😁 جهان باز شدن الدن رینگ به نظرم دلیل این امار هست ولی مهمترینش به نظرم خلق دنیای جذاب و ماجراجویی در نقشه این بازی هست وقتی این ۲ مورد باشه گیمر دسته رو پایین نمیزاره و تا تهشو در نیاره بی خیال نمیشه ، این امار بیشتر هم خواهد شد.
نکتهی دیگه هم اینه که تروفیهای بازیای میازاکی خیلی دور از دسترس نیستن؛ برعکس مثلا یادمه یه تروفی توی Divinity 2 بود که اونموقع که من بازی میکردم روی ps4 آمارش ۰.۴ درصد بود. واقعا تروفیهای عجیبی داشت که به دست آوردنشون راحت نبود. البته از بازیای میازاکی هم (الدن رو هنوز بازی نکردم) مثلا نسخهی سوم یه سری ترفیهایی داشت که خیلی دور از دسترس بودن و اون هم آیتمهای کاوننتها بود؛ برای مثال برای کاوننت سانلایت شما نیاز به ۳۰ تا سانلایت مدال داشتی که در حالت آفلاین واقعا فارمش سخت بود ولی نسخهی ۱ و ۲ و بلادبورن خیلی تروفیهای آسونتری داشت و راحت میشد اچیو کنی.
جهان بازی بیش از حد انتظار وسیع و چالش برنگیزه
سرزمین های مختلف مثل فصل های مختلف سال زیبایی ها و تنوع خودش رو داره
باور کردنی نیست طی مدت ۴ سال بشه همچین شاهکاری رو ساخت
هم منطقی بود هم لذت بخش دیگه چه دلیلی میتونه داشته باشه من دارک ۳رو خیلی دوست داشتم ولی نتونستم پلاتش کنم چون میگفت بیاد ۴بار فارم بکنی و خیلی بد بود اما الدن رینگ حتی مجبورت نمیکنه که همه چیز رو پیدا کنی فقط ۸ تا جادو لجندری و…داره و این خیلی خوبه.
میشه بگیم تعادل داره
اگر نگاهی به سری دارک سولز کنیم باور کنید از این خیلی سخت تره و اینکه گیمرا یه بازی به این سبک با یه درجه سختی متعادل پیدا کردن واسشون عالیه
ولی من هنوز دنیای سولز رو بیشتر دوست دارم که لحظه به لحظه بازی اذیتت کنه و هی برگردی دوباره گیم بزنی
نکته جالب اینه اگه یه باس فایت اصلی دارکسولز گیر می کردی راه دیگه ای نبود ، آنقدر باید بازی می کردی و میمردی تا باس و بزنی راه باز شه ، تو الدن گیر کردی میری یه جای دیگه تا قوی شی برگردی
مهم تر از اون ببین مثلا ۱۰۰۰ متر میرفتیم توی این راه تا به باس برسیم و خدا میدونست چقد دشمنا ازمون آرمور کم کنن ولی توی الدن همچین چیزی نیست و سریع میتونی همه چیتو دوباره بیاری و حتی اپگرید کنی
فکر کنم هیومنیتی بود دوباره خونت رو کامل می کرد که اونم تعدادش تو کل بازی کم بود
سلام
گوست رو چطوری ۱۴ درصد پلت کردن مراحل فرعیش به قدری خواب آور بود وسطاش از بازی خارج میشدی
سکیرو و بلاد بورن و پلات کردم این شاهکارم به موقعش پلات میکنم
دوستان باید توجه کنند که تمام کسانی که بازی رو پلات کردن باید ۳ بار بازی رو تموم کنند و این سه بار باید پایان هایی باشه که دارای تروفی هست (چون ۵ تا پایان داره)
شخصا ۲ تا تروفی برای بازیم مونده یکی تروفی پایانی (درخصوص لورد آتشی یا یه همچین چیزی) اون یکی هم دراگون لیچ !
یکی از نکاتی که تروفی بازی نسبت به بقیه بازی ها داره اینکه که اگر شما یه تروفی رو نگرفتی یعنی یه بخشی از بازی رو هنوز بازی نکردی و هنوز یه سری مناطق برای اکتشاف مونده !!
نیازی به ۳ بار بازی کردن نیست
اگه تمام ساید کوعست هایی که منتهی به پایان های بازی میشن و تو طول پلی ترو انجام بدی
موقعی که میرسی به فینال باس کافیه قبلش سیو بازی و بریزی تو فلش اینطوری هر دفه یکی از پایان های بازی و بگیری
نمیخام منکر موفقیت الدن رینگ بشم
ولی معلوم نیس امار از کجا اومده
درصد پلات گاد او وار تو سایت psn profile حدود ۲۹ درصده ( ینی ۱۹۶ هزار نفر ) نه ۴ درصد
درصد پلات گوست ۴۹ درصده نه ۱۳ درصد
یا امار شما اشتباهه
یا اون سایت خارجی که متن شو ترجمه کردید
شاید هم جهانی باشه که اگر اینطوری باشه امارش بیشتر از ۴ درصد خواهد بود وقتی که داخل ی سایت ۲۹ درصده
اگه حرفات درست باشه همه رو ایزی پلات کردن
نیاز ندارم به کسی ثابت کنم
کافیه تو گوگل سرچ بزنی psn profile
تو قسمت سرچش هر بازی ایی ک میخای و سرچ کن
درصد پلاتی ک شده هر بازی ایی و نشون میده
خودم دارم الدن رینگ رو الان بازی میکنم و واقعا باید بگم بازی به قدری زیباست که واقعا می خوای همه جاشو کشف کنی، همه چیزاشو کامل کنی و این درصد کامل شدن کاملا طبیعیه. ولی در مورد god of war باید بگم که بخش مبارزه با والکری ها خودش خیلی سخت بود مخصوصا آخری که ترکیبی از همشون بود. شاید به این خاطر خیلیا نتونستن کاملش کنن.
واقعا پلات راحتی بود انتظار داشتم خیلی سخت تر از این حرفا باشه پلاتش ولی بیشتر تروفی هارو تو زدن باس ها میگیری
گاد اف وار رو گیو می گاد اف وار فاجعه ی تکرار نشدنیه خود دارک سولزه بخدا سر والکریا