یوبیسافت: بازیهای بزرگتر لزوماً بهتر نیستند
یوبیسافت از فناوری اسکالار و ویژگیهایی که در اختیار بازیسازان قرار میدهد میگوید و به شائبهی رابطهی میزان بزرگی بازیها با بهتر بودنشان پاسخ میدهد.
شماری از بازیهای یوبیسافت (Ubisoft) نظیر نسخههای جدید دو سری بازی Assassin’s Creed و Far Cry برای عظمت بیش از اندازهی دنیایشان آنقدر مورد انتقاد قرار گرفته بودند که برخی افراد حتی از شروع آنها واهمه داشتند. بنابراین، زمانی که یوبیسافت فناوری جدیدی به نام اسکالار (Scalar) را معرفی کرد که امکان ساخت دنیاهایی بزرگتر برای بازیها را فراهم میآورد، برخی به این باور رسیدند که به عقیدهی این شرکت، بازیهای بزرگتر لزوماً بهتر هستند.
پاتریک بَچ (Patrick Bach) مسئولیت هدایت تیمی در استکهلم را بر عهده دارد که در حال توسعهی اسکالار و عنوانی جدید با استفاده از این فناوری ساخته است. او در مصاحبهی اخیر خود با وبسایت Gl.biz اعلام کرد:
آیا بازیها لزوماً باید بزرگتر باشند؟ خیر. آیا برخی از بازیها از امکان بزرگتر بودن بهره خواهند برد؟ قطعاً. این مورد به بازی، هدف آن و سازندگانش بستگی دارد.
در واقع، به عقیدهی پاتریک بَچ، فناوری اسکالار امکان ساخت بازیهای بزرگتر را برای سازندگان فراهم میکند و برخی از بازیها از این ویژگی بهره خواهند برد که شامل تمامشان نمیشود.
هیچ بخشی از یک بازی نباید با شعار “هرچه بیشتر، بهتر” جلو برود. این یک فناوری است و نوع بازیهایی که میسازید را به شما دیکته نمیکند، اما قطعاً بازیهایی نیز وجود دارند که از دنیای بزرگتر، جزئیات بیشتر و امکان بزرگتر شدن نسبت به زمان عرضه، بهرهمند خواهند شد. به عقیدهی من، رابطهای بین بزرگتر بودن یک بازی با بهتر یا بدتر بودنش وجود ندارد. این به سازندگان و شیوهای که میخواهند برای محقق کردن بینششان انرژی صرف کنند، بستگی دارد.
فناوری جدید یوبیسافت، یک ابزار توسعهی ابری بوده و به گفتهی این شرکت، به ساخت بازیها سرعت میبخشد، بازده را بالاتر میبرد و ابعادی که تا کنون ناممکن بودهاند را ممکن میکند، اما این موارد در عمل چگونه خواهند بود؟ هنوز نمیدانیم و باید منتظر نمایشی از سوی تیم ساکن در استکهلم این شرکت باشیم.
او در ادامه افزود که اسکالار موتوری جدید چون آنریل انجین نبوده که یوبیسافت، همچون اپیک گیمز، لایسنس آن را در اختیار داشته باشد.
ای کاش میتوانستیم که [نتیجهی کار را] به شما نشان دهیم، اما در حال حاضر امکانش نیست. همچنین، نمیخواهیم که از صحبتهایمان به این برداشت برسید که ما این فناوری را داریم و دیگران ندارند. ما قصد فروش چیزی را نداریم و فقط از برنامههای آیندهی خود صحبت میکنیم. ما نمیخواهیم که بازیکنان یا شرکتهای دیگر این فناوری را خریداری کنند و تنها به آنچه در آینده رخ خواهد داد، اشاره میکنیم.
تیمهای یوبیسافت در مالمو (Ubisoft Massive)، هلسینکی (Ubisoft Redlynx)، بخارست و کییِف نیز با استفاده از فناوری اسکالار، پروژههایی در دست ساخت دارند که در آینده رونمایی خواهند شد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
نظرات
دقیقا مثل بازی هایی که دارین میسازین 🙂 بزرگن ولی اشغالن
حق پرو اولترا مکس😂 (من خودم یوبیسافت رو خیلی دوست دارم بنظرم یکمی دارین بی انصافی میکنید در نقش ولی جالب بود😂)
استفاده از کلمه آشغال اصلا کار زیبنده ای نیست.
این یک کم لطفی به بازی های یوبی سافت محسوب می شه.
اگر بازی های یوبی سافت آشغال هستند، پس بازی هایی مثل Crossfire X و Babylon’s Fall چی هستند!؟
متاسفانه هم کلمه شاهکار و هم کلمه آشغال خیلی خز شده!
اوناهم اشغالن :))
منم نخواستم از کلمه زیبنده ای استفاده کنم دقیقا خواستم منظور واقعی کلمه رو برسونم
به نظرم بهترین بازی های یوبیسافت توی چند سال اخیر Riders Republic و Fenyx بودن که مارکتینگ بزرگی هم نداشتند بر خلاف امثال watch dogs legion, far cry 6 و والهالا که همه از یه فرمول تکراری استفاده کردن
من از فینیکس خیلی خوشم اومد
حیف مارکتینگ بزرگی نداشت وگرنه خیییلی فروش میرفت
آرت بازی خیلی خوب بود
یکی باید اینارو به خودتون بگه🙂
دیگه حاله آدم به هم می خوره بازی تموم نمی شه، سه نسخه اخیر assassin’s Creed واقعا آخراش خسته کننده بود ، فقط آدم می گفت کی تموم می شه
به خصوص اساسین والهالا
جونم بالا اومد دیگه آخرش
آخه لامصب تموم نمیشد
من هر دو نسخه قبلی رو اواسط بازی ول کردم رفتم یکی دو ماه بعد آمدم تموشون کردم ، از Valhalla دیگه می ترسم شروع کنم بازی رو
چرا باید از بزرگی بازی انتقاد بشه. خب بزرگه فقط ماموریت های اصلی رو کامل کنین. فارکرای جدیدی بازی نکردم ولی با اساسین به شدت حال کردم بیشترشم بخاطر مناطق متنوع و مناظر فوق العادش بود.
بازی بزرگ در صورتی خوبه که چیزی برای ارائه داشته باشه نه اینکه پر از ماموریت های تکراری و ایتم های کالکشن های بدردنخور بشه
خسته نباشید واقعا که گند به شرکتتون زدید
از اون ور تمامی نخبه هاتون تو پلی استیشن استودیو کار میکنن
چیزی از شرکتت مونده که حالا بعد از این همه اتفاقات تازه یدشون افتاد واقعاً 😂😂😂😂 خدایی الکترونیک آرترز و یوبیسافت بدترین ناشرین بازی های ویدیوئی هستن
چجوری همهی نخبهها رفتن haven، خدایی فن باشین ولی خودتون رو گول نزنین، سری AC تو اوج موفقیته، فارکرای آخری رو نرفتم ولی ۴و ۵ داستانشون عالی بود، R6 فوقالعاده است، for honor بهترین سیستم مبارزات تن به تن رو داره، پلتفرمراش هم که هم خوب نمره میگیرن هم خوب میفروشن، شما چی ازش میخوای؟ این که پشتوانه مالی Sony و ماکرو رو نداره و چند بار تا الان از دست تصاحب توسط تنسنت در رفته خیلی از نظر اقتصادی بهش فشار آورده
تو که اینو خوب بلدی پس بکش بیرون از اپن ورلد کردن هر چی داری اونم با مپای بزرگ ولی پر از فعالیتای تکراری
نگاه کنین همه چیز جزییاتی مثل اینکه یه درخت توی فلان منطقه باک نداشته باشه و فلان نیست
ما نو آوری میخوایم
چیزی که یاد گرفتین
همتون
تک تکون هرسال همون پارسالی رو بدین
نمونه بارزتون هم فیفا و فارکرای و کلاف( تا قبل از خریدشدنش توسط ماکرو)
همین مونده بود یوبی بیاد صنعت گیمو نصیحت کنه 😂😂😂
چشم یوبی جان حتما رعایت می کنیم و به خاطر همین حرفت هست که از بازیهات حمایت نمی کنیم
یوبیسافت: بازی های بزرگتر لزوماً بهتر نیستند، ولی لامصب خیلی میفروشه !!
پس چرا والهالا اینقد بزرگ و مزخرف بود ؟
کلا عادت دارن بازیایی بسازن با مپ در اند دشت که همه چی توش مصنوعیه
جالبه میان نظر فلسفی ام میدن
“فناوری جدید یوبیسافت، یک ابزار توسعهی ابری بوده و به گفتهی این شرکت، به ساخت بازیها سرعت میبخشد”
یعنی بازیهایی که از این استفاده میکنن باید آنلاین باشن؟
بنظرم این فوق العاده خوبه دم یوبی گرم فقط ای کاش یکم موتور بازی سازیاش بهتر بشن و بهنیه تر بشن که دیگه خواهد ترکوند ولی این حجم از انتقادات از یوبی بی دلیله فقط ای کاش یکم بیشتر و بهتر برنامه ریزی کنه تا شاهکار هایی مثل فارکرای ۵ و والهالا رو داشته باشیم
متاسفانه گیمرا اخیرا خیلی بهانهگیر شدن و یادشون رفته که اگه همین یوبی نباشه برای همهی پلتفرما تکنفره داستانی بسازه باید منتظر بشینن تا سالی یک نهایت دو تا انحصاری و نهایت دو تا ایندی بازی کنن تا سال بعد،
کسایی هم که در مورد بزرگی بازی ناراحتن، میدونین که مجبور نیستین بازی رو ۱۰۰٪ کنین دیگه؟
البته منی که اینو دارم میگم به شدت از سبک اقتصادی یوبی بدم میاد ولی انصافا بازیهاش الماسهای بدتراشند فقط اگه خوب پولیش میکرد و بیشتر وقت میذاشت واسه بازی بهترین ناشر دنیای گیم بود