اپیک گیمز آنریل انجین ۵ را منتشر کرد
شرکت اپیک گیمز (Epic games) امروز موتور بازیسازی آنریل انجین ۵ (Unreal Engine 5) را به همراه دو پروژهی نمونه عرضه کرد.
تقریباً دو سال از معرفی اولیهی آنریل انجین ۵ میگذرد. ماه می سال گذشته نیز این موتور بازیسازی بهصورت دسترسی زودهنگام عرضه شده بود. اکنون، با اعلام رسمی اپیک گیمز، آنریل انجین ۵ برای دانلود در دسترس قرار گرفته است.
از ویژگیهای کلیدی این موتور بازیسازی میتوان به فناوری نورپردازی پویای Lumen، سیستم هندسی چندضلعیهای کوچک Nanite، سایهزنی مجازی (Virtual Shadow Mapping) و Temporal Super Resolution اشاره کرد.
این انجین به همراه دو پروژهی نمونه با نامهای Lyra Starter Game و City Sample منتشر شده است. اپیک گیمز در مورد این دو پروژه میگوید:
در واقع، Lyra Starter Game پروژهای نمونه از گیمپلی است که همزمان با توسعهی UE5 ساخته شد تا نقطهی شروعی برای ساخت بازیهای جدید و منبعی عملی برای یادگیری باشد. برنامهی ما این است که این پروژه را با بهروزرسانیهای بعدی ارتقا ببخشیم تا جدیدترین و بهترین عملکردهایمان را با آن به نمایش بگذاریم.
پروژهی City Sample نیز که بهصورت رایگان در دسترس قرار دارد، نحوهی ساخت دنیای عنوان The Matrix Awakens: An Unreal Engine Experience را به نمایش میگذارد. در رابطه با City Sample نیز آمده است:
این طرح از شهری کامل که شامل ساختمانها، خودروها و گروههایی از شخصیتهای MetaHuman میشود، تشکیل شده است و نشان میدهد که ما چگونه از سیستمهای جدید و ارتقایافتهی آنریل انجین ۵ برای خلق این تجربه استفاده کردیم. علاوه بر نمونهی کامل، محتویات این پروژه بهصورت جداگانه نیز در دسترس قرار دارد تا بتوانید مثلاً تنها خودروهای آن را دریافت کنید. سه مجموعهی محتوایی تردپارتی مربوط به آن نیز قابل دسترسی هستند.
اپیک گیمز همچنین اعلام کرد که سازندگان، صدها محتوای رایگان و پولی همخوان با UE5 را در Unreal Marketplace منتشر خواهند کرد.
استودیوی سیدی پراجکت رد (CD Projekt RED) و اپیک گیمز اخیراً توافقی ۱۵ ساله را امضا کردند که حاصل آن، همکاری سازندگان سری بازی Witcher با اپیک گیمز با هدف بهبود بخشیدن به این موتور بازیسازی در ساخت بازیهای جهان آزاد، خواهد بود.
همچنین، طی معرفی اخیر این استودیو از نسخهی بعدی Witcher، اعلام شد که در ساخت این نسخه از آنریل انجین ۵ استفاده خواهد شد.
ساعتی پیش نیز کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) اعلام کرد که بازی جدید سری Tomb Raider با استفاده از این موتور بازیسازی در دست ساخت قرار دارد.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- شایعه: Xbox در سال ۲۰۲۵ بازیهایی خواهد داشت که هنوز رونمایی نشدهاند
- فهرست نامزدهای بهترین بازی های سال ۲۰۲۴ گیمفا
نظرات
هر وقت اسم انجین گرافیک می بینم یاد کرای انجین بی نظیر می افتم فقط کافیه بازی son of rome ببینید که ۱۰ سال پیش ساخته شده و هنوز گرافیکش خوبه.ماکروسافت باید با این شرکت قرار داد می بست
کرای انجین انجین خوبی بود ولی کرایتک استدیو خوبی نبود
همه چیز فقط گرافیک نیست
کرایسیس ۳
Ryse
و Homefront Revolution
هیچکدوم کیفیت لازم رو نداشتن پس طبیعی بود که انجین شون دیده نشه
Id Software هم نسل هفت انجین خوبی داشتن ولی چون بازی درست درمونی ندادن ورشکست شدن و بتسدا خریدشون
مثال زدن Ryse برای کوبیدن این استودیو عادلانه نیست. اون زمانی که این بازی داشت توسعه پیدا میکرد سیاست مایکروسافت این بود که به زور کاری کنه که مردم از کینکت خوششون بیاد به حدی که نمیذاشت کسی ایکسباکس رو بدون کینکت بخره و اصرار داشت که این بازی هم کاملا با کینکت همخوان باشه. همین موضوع به شدت تیم سازنده رو محدود کرد و باعث شد گیمپلی بازی زیاد از حد ساده و تکراری از آب دربیاد. وگرنه که Ryse هم narrative و داستان خوبی داشت و هم گرافیک و شخصیت پردازی خوب.
دو تجربهی دیگهای هم که از بازیهای این استودیو داشتم Far Cry 1 و Hunt Showdown بودن که هر دو از نظر من کیفیت خیلی خوبی داشتن
فروش عالی دووم اینترنال سلام میرسونه میگه بیا پایین سرمون درد گرفت پلی گراند 😂
گفتش نسل هفت!
ایترنال مال نسل هشتمه!
اول کامنتش رو درست بخون و بعدش جوابشو بده!
تو کامنتش نوشته بتسدا ورشکسته شد مایکرو خریدش این به نظرت برای نسل هفته ؟!!
بعدشم یعنی نسل ۷ ورشکست شدن بعد تا نسل شروع نسل ۹ همونطوری ورشکست شده داشتن بازی میساختن حتما
گفت نسل هفت نسل هفت که دووم اینترنال نیومده بود که استاد!!!!
به به فکرشو بکن آنچارتد ۵ با آریل ۵ روی پلی ۵ چی میشه اگه بشه
شما رو به صبر و شکیبایی تا عرضه اولین بازی ناتی داگ در نسل نهم دعوت مینمایم تا ببینید آنریل ۵ چیز خاصی نبوده
ببین به خوداستودیو هم بستگی داره ممکنه استودیویی بازی با انریل انجین ۵ بسازه که به بازیهای ناتی داگ برسه
سلام
بهترین انجین تا به امروز 🙌
اکثر استودیو های مایکروسافت دارند از این انجین برای ساخت بازی های بعدیشون استفاده میکنند
۸ استودیو از ۲۳(بزودی ۳۱) نمیشه اکثر ها!
۸ استودیو از ۲۳(بزودی ۳۱) نمیشه اکثر ها!
یاد انریل انجین ۳ افتادم و نسل ۷ که ۸۰% بازی ها با همین انجین ساخته شده بودن . چه انجینی بود .
ولی خداییش انجین فقط انجین سی جی ۱۲۵ سی دی آی
همیشه ورژن جدید آنریل با بازی unreal tournament معرفی میشد . تقریبا تمام بازی های xbox 360 با آنریل انجین ۳ بود !!!