گیم پس بیش از ۲.۵ میلیارد دلار به سازندگان عناوین مستقل پرداخت کرده است
بر اساس اطلاعات جدید به دست آمده، گیم پس به عنوان بخشی از برنامهی ID@Xbox، به توسعهدهندگان بازیهای مستقل بیش از ۲.۵ میلیارد دلار حق امتیاز پرداخت کرده است.
این اطلاعات توسط کریس چارلا (Chris Charla)، مدیر کل مدیریت محتوا و برنامههای ایکسباکس، در پست جدید بلاگ ایکسباکس منتشر شده است. به گفتهی چارلا، از زمان شروع این برنامه، توسعهدهندگان بازیهای مستقل بیش از ۲.۵ میلیارد دلار حق امتیاز بابت اضافه شدن عناوین آنها به گیم پس به دست آوردهاند و کل درآمد حاصل از شرکای ID@Xbox در ایکسباکس، در طول سه سال گذشته تقریباً دو برابر شده است.
کریس چارلا در ادامهی این گزارش فاش کرد که ایکسباکس به توسعهدهندگان و ناشران «صدها میلیون دلار بابت هزینهی لایسنس گیم پس» پرداخت کرده است. این گزارش در عین حال بیان میکند که در طی دو سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ توسعهدهنده در سیستم ID@Xbox ثبت شده است. همچنین چارلا اذعان میکند ایکسباکس هنوز کارهای زیادی با توسعهدهندگان مستقل در پیش دارد.
یکی از زمینههایی که ما با توسعهدهندگان و بازیکنان در مورد آن زیاد صحبت می کنیم، قابلیت کشف است. تیمهای مایکروسافت هر روز برای کمک به حل چالشهای اکتشافی کار میکنند تا بازیکنان بتوانند بازیهایی را که دوست دارند، کشف کنند و به نوبهی خود اطمینان حاصل نمایند که توسعهدهندگان مخاطب بازیهایشان را پیدا خواهند کرد.
مایکروسافت هفتهی گذشته در مراسم GDC، برنامهی جدیدی به نام ID@Azure را معرفی کرد که هدف آن توسعهدهندگان مستقل در پلتفرمهایی است که قصد دارند از فناوری بازیهای ابری مایکروسافت در عناوین خود استفاده کنند. همچنین در همین رویداد، بخش نشر Xbox Game Studios به صورت رسمی از بخش جدید بازیهای ابری خود رونمایی کرد. به گفتهی مایکروسافت، این بخش به منظور توسعهی عناوین بومی ابری و آوردن آنها به اکوسیستم ایکسباکس با استودیوها کار میکند.
پر بحثترینها
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
نظرات
درود بر گیمپس
و قابل توجه اونایی که میگن سونی خودش استودیو رو از صفر پرورش میده، در واقع هر کدوم راه و روش خودشون رو برای پروش دادن و پر و بال دادن به استودیو های کوچک بلدن.
هر چند توجه بالای مایکروسافت به ایندی ساز ها در این نسل واقعا تحسین برانگیزه و با ادامه یافتن این روند میتونیم انتظار شکوفا شدن استودیو های بزرگی رو در نسل بعد داشته باشیم.
گیم پس برای مایکروسافت پر سوده ولی برای گیمر نه ! شما درسته از طریق گیم پس دسترسی به بازی های زیادی دارید ولی هیچ وقت صاحب یک بازی نیستید و این سیستم بیشتر به سیستم وام بانکی شبیه ه و بدین شکل شما همیشه بدهکارید و صاحب هیچ چیزی نیستید .و صد البته هدف تمام شرکت ها همینه اینکه شما هیچی ندارید ولی خوشحالید !!
خب شما برو به هر بازی ۷۰ دلار پول بده تا صاحبش باشی
دلتم براشون نسوزه برو برای هزارمین بار انچارتد رو بازی کن
احسنت 👍
اینجوری صنعت گیم رشد میکنه
استودیو های مستقل ترغیب میشن عناوین بیشتر و بهتری تولید کنن
ولی بعضی ها معتقدند به ضرر صنعت گیم عه و باعث نابودیش میشه(به گیم شو اشاره میکند)
امیر در مورد بازی های ایندی نظرش این نیست
در مورد تریپل a ها میگه!
هم قیمت بانجی 😂😂😂😂😂😂😂
اگه به بانجیه که در آمدش از اینیم که هست بیشتره 😂😂😂 ( جهت جواب )
من که بهت توجهی نمیکنم حالا صد بار دیگه ریپلی بزن
آره
از ریپلایی که زدی معلومه
چرا دیس میدید ؟؟؟!!!!!!!!!!
فقط میخواستم جواب این فنبوی رو بدم
همون بانجی دستینیش روزانه حدود ۷۰ هزارتا پلیر تو استیم داره و کلی درامد داره و جزو تاپ تن استیمه هر روز بر خلاف بعضی بازیا که جزو صد تای اول استیمم بر اساس پلیر نیستن😅
همون بعضیا همیشه جزو پونزده بازی پر پلیر ایکس باکس ان
همیشه جزو ده تای اول هستند از نظر پلی تایم در پلتفرم ایکس باکس.
فکر نکنم بزرگترین فرست پارتی یه پلتفرم که رایگانم هست کامل جزو ۱۵ تای اول پلتفرم خودش باشه کار خیلی بزرگی باشه
واقعا دمشون گرم به واسطه گیم پس من عاشق عناوینی شدم که اصلا فکرش رو نمیکردم.مثلا من حالم از سبک روگ لایک به هم میخورد ولی به واسطه curse of dead gods واقعا دوستدار این سبک شدم برای doom هم همین طور بود.
امیدوارم این سیستم بتونه سود ده بشه و مایکرو بتونه این سرویس رو به حد خیلی بالایی برسونه.البته مطمعنیم همین طور میشه فقط کافیه wow رو بیارن رو گیم پس.
دقیقااا دد گادزو من دارم بینظیره واقعا لذت بخشه بعد از اون به هیدیس علاقه مند شدم
واقعا بازی هایی تو گیمپس هست که تورو به اون علاقه مند میکنه و با یه سبکی که تاحالا تجربش نکردی آشنا میکنه
۱۰ میلیون دلار هم فقط برای آوردن گاردین گلکسی رو گیمپس خرج کردن
بیخود نبود شان لیدن کبیر میگفت برای اینکه گیمپس به سود دهی برسه باید بالای ۵۰۰ میلیون کاربر ماهانه داشته باشه و اصلا به سود دهی نمیرسه
حالات هزینه بقیه بازی های AAA و مارکتینگش بماند
«۱۰ میلیون دلار هم فقط برای آوردن گاردین گلکسی رو گیمپس خرج کردن»
ما که راضی ایم حالا شما ناراضی ای بحثش جداست. امیدوارم همینطوری ضرر کنه و به ما خدمات بده🌚👌
۱۰ میلیون پولی نیس اصلا تو صنعت گیم برا ابر شاهکاری مثل گاردین گلگسی خرج ساخت یه بازی ایندی هم نیست دیگه این مبلغ هزینه ساختش ۱۰۰ میلیون حتی بیشتر هم بوده گاردین گلگسی حالا که با ۱۰ میلیون مایکرو تونسته به سرویسش بیاره شاهکار کرده واقعا
میشه ۷ ماه درامد گیمپس.همین الانم سودده هست
باشه مایکرو داره اشتباه میکنه و به اشتباه داره به ما شود میرسونه و به خودش ضربه میزنه
ولی ربطش به شما رو نمیفهمم؟!
آخه این همه فشار رو از کجا بهتون وارد کردن؟!
تو از دید مصرف کننده همه چیز رو میبینی
من از دید سازنده که کدوم طرح براش عقلانی تر هست
ما مثل هم نیستیم
اگه سود دهی نداشت داش تا الان بسته بودن گیمپسو
فکر کردی عاشق چشم ابروی گیمران با ضرر کار کنن؟
نمیشه دیگه کامنت ندی؟
خود مایکروسافت میگه گیمپس به سود دهی نرسیده فناش حرف دیگه ای دارن🤣🤣🤣🤣
میتونی به اخبار گذشته رجوع کنی و ببینی که گفتن از فروش گیمپس راضی هستن و اون ضرر برای سال اول گیمپس بود که الان ده ها برابر سود دهی داره 🤣سونی فنا نظر دیگه ای دارن
همینطور با خرید بلیزارد اگه بازیاش رو گیمپس زودتر بیان پنج شیش میلیون گیمر اضافه میشه… چرا فشار میخوری 🤣
مایکروسافت هیچ جایی اعلام نکرده سودده نیست ، اگر منبعی داری رو کن ما هم مستفیض بشیم ….
یکبار فیل اسپنسر اعلام کرد که به سود رسیده البته تو لفافه صحبت کرد ، خبرش رو هم گیمفا کار کرد ، اگر شما منبع یا چیزی دارین که حرفتون رو اثبات کنه خوشحال میشم بخونم 🤔
هرچی میخوای بگی، بگو!
اما دیگه شم اقتصادیتو به رخ نکش سونی فن!🤣🤣🤣
پشمام
شاید امن ترین راه برای ایندی ساز ها همین گیم پسه
گیم پس واقعا به نفع سازندگان ایندیه مدل کسب و کار فروش بازی به قیمت ۳۰ یا ۴۰ دلار اصلا به نفع سازنده ایندی نیست
در واقع اکوسیستم ایکس باکس دو روش رو برای بازیسازان میده یکی گیم پس یکی فروش محصول و هر کدوم برای یک قشر خاصی از بازی ساز مناسب هست
ولی اکو سیستم پلی استیشن فقط یک نوع مدل کسب و کار بهت میده اونم فروش بازی به قیمت ۳۰ یا ۴۰ دلار یا ۷۰ دلار یا هر چی و این مدل کسب و کار مشکلات مختلفی داره و برای هر بازیسازی مناسب نیست
طبیعتا اکوسیستم ایکس باکس خیلی منعطف تره برای سازندگان و مشکلات کمتری برای فروش بازی معروفیت بازی و… به ارمغان میاره
فقط فاز اون متوهمی که میگفت گیمپس دشمن صنعت گیمه 🤣
گیمپس یه تنه داره برای بقای بازی ایندی میجنگه دمش گرم👍👍👍
از اون طرف سونی سالی دو سه تا بازی مثلا ایندی مثل sifu و kena میده که قشنگ معلومه به خاطر خوش رنگ و لعاب بودن انتخابش کرده وگرنه عمرا برای بازی ایندی تبلیغات کنه
در شیش ماه گذشته هم دوتا استیت آف پلی به بازی های ایندی (اگر این استیت آف پلی ژاپنیه رو هم برای ایندی ها حساب کنیم) گذاشته که نشون میده داره سعیشو می کنه.
همون کِنا بهترین ایندی پارسال شد سیفو هم بیشتر از تمام ایندی های چند سال اخیر فروش و سر و صدا کرده تو زمان عرضش
یک بازی ایندی رو معرفی کن که فقط روی پلی استیشن باشه فروش کرده باشه اون کنا و شیفو چون همزمان روی پیسی هم امده بود فروش کرد و گرنه کدوم سونی فنی میاد از هورایزن ۷۰دلاری بگزره بیاد شیفو ۴۰دلاری بخره ….هستن ولی تعدادشون بسیار کم هستش دلیل فروش کنا شیفو همین پیسی هستش ✌️✌️💫
خوش رنگ و لعاب بودن؟اصلا سیستم سونی با مایکرو فرق داره سونی بازی میخواد که بفروشه نه اینکه بیاد رو سرویس در ضمن مایکرو فقط پول داده که بیاد رو گیم پس پول ساخت رو مثل سونی که نمیده از تکنولوژی بگیر تا پول کارمندها همش با سونی بوده آنهایی که مثال زدی کاش متن رو حداقل میخوندی در ضمن این بازی ها باید در حدaaaباشه الان همون بازی هایی که مثال زدی بنظرت شبیه بقیه ایندی ها هستن؟
این خودش تو زندگیش یه بار هم بازی ایندی تجربه نکرده فقط برای اینکه تو بحث ها کم نیاره و سونی رو هر طور شده ترول بکنه از دکل ایندی ها بالا میره
حالا اینکه همون بازی ایندی انحصاری سونی یعنی کنا پارسال بهترین بازی مستقل سال شد و الان هم چند تا از جذاب ترین بازی های ایندی انحصاری سونی بودن و با حمایت سونی دیده شدن و مورد انتظار هستن و فروش داشتن به کنار …
کلا مایکرو بعد از اینکه بفمه بازی خوبه ۱۰هزار دلار میده و بازی رو میاره رو سرویس اگه طرف خارجی باشه انگار بهش ۱۰میایون دادن اما سونی میبینی این استودیو استعداد داره مثل سازنده ریترنال که کلا همه هزینه های با سونی بود این حمایت نیست؟
جیب مایکروسافت ته نداره . فقط سود خالص سالانش ۷۰ میلیارد دلاره
ناموسا کی میتونه بگه این بده 😐
فقط یه مشت حسود میتونن بگن بده که چشمه دیدنه ماکروسافتو ندارن .
هیچ کس نمیگه بده من خودمم دارم از این سرویس استفاده میکنم ولی فقط برای بازی ایندی در حال حاضر، تکرار میکنم در حال حاضر خوبه برای بازی های aaa خوب نیست فعلا. شاید مایکرو در آینده تغییراتی به گیم پس بده که علاوه بر بازی های ایندی، بازی های aaa هم براشون خوب باشه به همون شکلی که برای بازی های ایندی هست
۳۰ میلیون ضرب در ۱۲ دلار(میانگین)=۳۶۰ میلیون در ماه میانگین تقریبی درآمد گبم پسه
همچین مبلغی ناچیزه براش 🤯🤯🤯
درود بر مایکروسافت کبیر😎😍💚
“کل درآمد حاصل از شرکای ID@Xbox در ایکسباکس، در طول سه سال گذشته تقریباً دو برابر شده است”😎👍🏻
ولی گیمپس دشمن صنعت گیمه🤡ببینیم اسپارتاکوس چه میکنه🤣👎🏻
الان چه ربطی به سونی داشت ؟؟؟!!!!!!!!!
کنسول ps5 داری که میخوای ببینی چیکار میکنه یا طرفدارشی؟بشین بازیتو بکن آنقدر حق نگو دیگه.
برای بازیا ایندی خیلی خوبه
خیلی اسکوئر انیکس عجیب غریبه بخش شرقیش که حاضر نیست یه بازی برا ایکس باکس بسازه از اون ور بخش غربیش چپ و راست برا گیم پس بازی میده یا تو سخت پرفکت دارک همکاری میکنه با ایکس باکس
متاسفانه ذهن شما نمیتونه اینو درک کنه
مگه جن.گه یکی طرف اون باشه یکی طرف این مهمات برسونن بهم؟ اینقدر سم نباش داش
بیا از دیدگاه یک گیمر نگاه کنیم نه یک فنبوی…
به این میگن تجارت درست
کسی که نون قرض بده خدا بهش برکت بیشتر میده همیشه همین بوده
من گیم پس یکساله خریدم خیلی همراضیم ۴ ۵ تا گیم باهاش دانلود کردم رو پی سی
ولی بازم فورزا رو خریدم دلیلش هم راحت تر بودن کار با استیم بود
امیدوارم یه روز یکجوری گیمپس رویه استیم داشته باشیم
پول یه بازی بده
یکسال ۲۰۰ تا بازی کن…
گیم پس بهشت ایندی.
دمش گرم واقعا. این باعث میشه ایندی های با کیفیت همیشه وجود داشته باشن، بازی هایی که امروزه دیگه نمیشه گفت *گاها* بلکه باید گفت *اصولا* دارن از بازی های aaa بهتر عمل میکنن. ماکروسافت از قبل هم حمایت خاص خودش رو از استودیو های مستقل و کوچیک داشته اما با گیم پس واقعا سنگ تموم گذاشته… من عاشق تیم انتخاب بازیشونم، به ریخت بازی نگاه میکنی میگی این چه سمیه، اما وقتی بازی میکنی ۱۸۰درجه نظرت عوض میشه. من که هرچی ایندی میاد رو گیم پس بدون استثناء دانلود میکنم تا شخصا تجربه کنم چون بهم ثابت کردن کارشون خیلی خیلی خوبه تو این زمینه.
یه بازی بود اسمشو یادم رفت
به یک میلیون گیمر رسوند خودشو با گیمپس و واقعا رشد عظیمی کرد ( با اینکه ایندی بود) بعد فنبویا ریختن میگن گیمپس ضرر میزنه به گیم🤣
دم مایکروسافت گرم با این حمایت بی نظیرش از سازندگان عناوین مستقل 🙌
۲.۵ میلیارد دلار خیلیه ها! (اونم برای سازندگان عناوین مستقل)
خیلیم عالی بود لذت بردم
البته همچنان از نظر فنبوی های سونی، گیم پس به ضرر صنعت گیمه چون خودشون نمیتونن تجربش کنن خخخخ…
داداش منی که برام مشکلی نداره ۷۰ دلار پول بازی بدم یعنی نمیتونم ماهی ۱۵ دلار پول گیمپس التیمیت بدم. ازون حرفا زدی ها. من در حال حاضر هم دارم از گیمپس استفاده میکنم و ازون ور دارم برای بازی های سونی پول میدم. هر چند من از گیمپس استفاده میکنم برای تجربه ی مقداری از بازی اگه خوشم اومد میرم میخرمش