روند پیشرفت بازی Fable به کندی طی میشود
این طور به نظر میرسد که روند پیشرفت و توسعهی بازی مورد انتظار Fable به دلیل عدم تجربهی استودیوی پلیگراند گیمز در ساخت عناوین نقشآفرینی، به کندی طی میشود.
بازی Fable حدود دو سال قبل معرفی شد و از آن زمان تا به حال، اطلاعات جدیدی از آن منتشر نشده است. طبق شواهد جدید، ظاهراً توسعهی این عنوان برای استودیویی که در ساخت سری بازیهای ریسینگ Forza Horizon تبحر دارد، به کندی و آرامی پیش میرود.
خوان فرناندز (Juan Fernandez)، طراح بازی، که برای مدتی در استودیوی پلیگراند گیمز (Playground Games) روی توسعهی بازی Fable کار میکرد، بهتازگی مصاحبهای جدید را با سایت Vandal انجام داده است. فرناندز در این مصاحبه اشاره کرد که پلیگراند گیمز با مشکلاتی در ساخت یک بازی جهان باز مواجه بود.
پلیگراند یک استودیوی سازمان یافته و تولید محور است. آنها تقریباً هر چند سال یک بار، یک بازی جدید از Forza Horizon را با کیفیتی عالی ساخته و منتشر میکنند. آنها ساخت بازیهای مسابقهای را انتخاب کردهاند و در چند سال اخیر بر این سبک تسلط داشتهاند. اعضای این تیم بسیار باهوش هستند و میدانند که چه کار می کنند. این استودیو قصد داشت با چیزهای متفاوتی کار کنند و تصور میکرد کاری که به خوبی آن را انجام میدهد، بازیهای مسابقهای جهان باز است. با این حال، آنها فاقد افرادی بودند که از نحوهی انجام گیمپلی آگاهی داشته باشند. در یک دنیای باز، نحوه کنترل یک شخصیت و اقدامات بسیار متفاوت از آنچه در یک بازی مسابقه ای دارید. در سطح فناوری، شما باید انیمیشن، اسکریپت و سیستم کوئس را توسعه دهید. حرکت در یک ماشین با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت شرایط بسیار متفاوتی با پیادهروی در حومهی شهر دارد.
طبق گزارشها، روندی که پلیگراند گیمز در ساخت سری Forza Horizon به کار گرفت، برای آن موفقیتآمیز بود. اما وقتی نوبت به چیزی جاهطلبانهتر مانند بازی Fable میرسد، پیشرفت را کند میکند و به افراد بیشتر در این زمینه نیاز است. فرناندز در این باره میگوید:
بازیهای اکشن نقشآفرینی جهان باز بسیار پیچیده هستند و زمان زیادی را برای توسعه میطلبند. بسیاری از مردم و افراد شاغل در Playground این ذهنیت را دارند که با حداقل افراد و امکانات، بهترین محصول را ارائه دهند. به عنوان مثال اگر یک بازی Assassin’s Creed با ۵۰۰۰ نفر ساخته میشود، پلیگراند گیمز ۱۵۰ الی ۲۰۰ نفر دارد. جاهطلب بودن خوب است، اما باید واقعبین بود و آنچه که دیدم این است که روند توسعه طولانی و طولانیتر میشود.
در هر صورت باید منتظر ماند و دید تا عملکرد پلیگراند گیمز در یک بازی نقشآفرینی مانند Fable چگونه خواهد بود. خوشبختانه طبق گفتهی خوان فرناندز، پلیگراند گیمز استعدادهای جدید زیادی را به تیم خود اضافه کرده است و انتظار میرود که آنها افراد مورد نیاز خود را برای موفقیت Fable در اختیار داشته باشند.
بازی Fable در تاریخی نامشخص برای ایکسباکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
پس با این حساب و حرفایی که ایشون زد به زودی خبری از فیبل نیست و حتی روند ساخت بازی هم اونطور که به نظر میومد راحت نیست ، فیبل فرنچایزی هست که خیلی باهاش خاطره دارم امیدوارم در نهایت بازی موفقی عرضه کنن …
سلطان به جا کمک به استودیو هاش میره استودیو میخره….
Stalker هم شرایط مشابه داره حتی هیلو هم با اینکه خوب بود ولی روندش به کندی طی شد
وقتی میخای به زور بگی هیلو خوب بود
👎
سلطان استاکر فعلا لغو شده
وسط جنگ اوکراین چطوری بازی بسازن؟
هیلو هم یه موتور گرافیکی جدید ساختن که کلی زمان برد و تازه پروژه هم یکبار ریبوت شد
مثله اینکه استودیوی استالکر به پایتخت جمهوری چک انتقال دادن و ادامه توسعه بازی قراره اونجا ادامه داشته باشه.
اتفاقا خبرش اومد که به تازگی به پراگ رفته تیم استالکر و داره ساخت بازی رو در جمهوری چک ادامه میده👌امیدوارم واقعا ازشون حمایت بشه💚
اینا خودشون مبدونستن که چقدر وضعشون خرابه برای همین بتسدا و اکتیویژن بلیزارد رو یجا خریدن.
اگر احساس نیاز نمیکردن هیچوقت نمیخریدن… بحث سر تامین منابع مالی نبوده بلکه داغون بودن اوضاع استودیوهاش بوده و خوب میدونستن که نمیتونن با اینا جلوی سونی قد علم کنن.
فدات شم با خرید همه استودیوهای دنیا بازهم نمیتونن جلو قدرتی مثل سونی قد علم کنن… جعبه خوب میدونه تو دنیای گیم جایگاه سوم و چهارم بهش میرسه بخاطر همین هدفش عرضه بازی برای تینیجرهاست هیچوقت به رقابت با سونی حتی فکر هم نمیکنه …
تینیجر فقط اسپایدرمن 😉
خودزنی نکن!
منظورت همونیه که همیشه تو همه چی از بتمن جلوتره و محبوب ترین ابرقهرمان تاریخه 😏
عزیزم همون اسپایدرمن بازیش پر فروش ترین بازی ابرقهرمانیه تاریخه حتی فیلم هاش هم همگی پر فروشن تینیجر هم نیست و تو کمیک ها سن های مختلفی داشته فقط اون اوایل تینجیر بوده پس حق نگو برای خودت 😉
هر چند این حرف ها از یه فنبوی بتمن طبیعی هستش 😁
با آکانت خودت به خودت جواب میدی؟ فشار نخور و بیا پایین ، ممنون
فعلا که مایکروسافت دو بار بهترین ناشر سال شده سونی هیچی
۲ بار رو از کجاتون آوردید دقیقا ؟
یه بار بهترین ناشر سال شد که تازه بخشی از اون هم به خاطر خرید بتسدا بود !
قبلاً هم یه بار بهترین ناشر شده بود
در ضمن بازی های بتسدا جدا حساب شدن
لینکش رو بده اگه راست میگی
خیر جدا حساب نمیشن دثلوپ هم جزء بازی های مایکروسافت تو سال ۲۰۲۱ متاکریتیک حساب کرده !
😐😐😐😐😐😐همه استودیوهای دنیا باز هم نمیتونه جلو قدرت سونی قد علم کنه …..هنوز ماکرو اکتیویژن رو نخریده بود سهام سونی هفت درصد ریزش کرد ….😅😅😅😅 زمانی که گفتن خرید با اون قیمت پشمای ملت فر خورد ….خود مدیران سونی هی میگفتن ماامیدواریم که ایکس باکس به قرارداد ها پایبند باشه که اگه نباشه جریمه میشه که ته تهش یک میلیارد دلار هستش که برای ماکرو هیچ چیزی نیست 🤦🤦🤦نمیگم سونی هیچ نیست ولی ایکس باکس رو دست کم نگیر دوست من ….بتسدا برای این نسل بس بود چه برسه به اکتیویژن بلیزارد با اون همه ایپی و بازی های شاهکار فقط یکم فکر کن اون در کنار سرویسی به اسم گیم پس ❤️
استودیو داغون نبوده ، استودیو نداشتن ،خیلی فرق داره حرف شما با واقعیت ….
همین استدیو داغون سال پیش به اندازه کل بازی های پلستیشن استدیوز جایزه گرفت و بهترین بازی سال از نظر سایت متاکریتیک رو داد💚
سونی بانجی رو خرید چون تو سبک شوتر ضعف داشت
مایکرو هم بتسدا رو خرید چون میخواست سبک ار پی جی و شوتر رو قورت بده
با داشتن استدیو های کاربلد آر پی جی ساز غول، فشار روی استدیو های کوچیک تر کمتر میشه و همین باعث میشه با خیال راحت تر پلیگراند و اینگزایل با خیال راحت تر کار کنن👌🔥
استاکر چه ربطی به مایکرو داره دقیقا ؟ 🤔
مگه ناشرشه مایکرو ؟
دقیقا کاش به استودیوهایی دارن بیشتر بها میدادن…. دلیل عدم موفقیت هیلو هم همین بود اگه بازم درس نگیرن بازی خاطره انگیزی مثل fable هم خراب میشه…سرنوشت بقیه بازیهای این چند سال رو پیش میگیره…
《عدم موفقیت هیلو》
اینی که گفتی، جوک نبود!?
جالبه همین آقا میگه بازی رو تا انجام ندادین قضاوت نکنین ، اون وقت از دو کیلومتری هیلو رد نشده داره قضاوت میکنه …
هیلو چه از نظر مولتی و چه از نظر داستانی بسیار موفق بود …
مشکل اینه امثال این آقای فن بوی ،هیلو رو با بازیهای بتل رویال که هر روز آپدیت میدن مقایسه میکنن ….
به نظرم خیلی خیلی بیشتر از دو کیلومتره.
شاید صد کیلومتر.
(کاملا جدی)
متاسفانه تنها مشکل ایکس باکس اینه که استدیوها رو میخره اما مستقل میزاره یعنی فقط میخره که بازی هاش رو براش بیارن هیچ نظارت خاصی انجام نمیده ولی اون سمت سونی نظارت دقیق روی استدیوهای مثل ناتی و سانتا اینها داره برای همین پیشرفت میکنن ….نمونش سر بازی پرفکت دارک که دیدیم مدیرها حق دخالت رو نمیدادن به بقیه که متاسفانه خیلی ها رفتن ولی اگه فیل اسپنسر نظارت دقیقی داشت هیچ وقت این اتفاق ها نمیفتاد ….به عنوان فن ایکس باکس دوست دارم خیلی سریع این مشکلات رو برطرف کنه عمو فیل مان 🤦🤦❤️❤️❤️
استدیو هاش هرچیزی که نیاز داشته باشند رو دارند
الانم چیز جدیدی نفهمیدیم
همه از قبل میدونستیم وقتی یه استدیو ریسینگ میخواد به سبک آر پی جی ورود کنه هرچقدر هم که شاهکار ساز باشع با چالش های زیادی باید سر و کار بزنه
با تعداد زیاد استدیویی هم که داره فشاری روی استدیو های تازه کار نیستش، همونجوری که کار کنان سابق اینشتیو هم گفتند هیچ فشاری روی تیم هاشون نیست و مایکرو با ملایمت رفتار میکنه و ماهم باید بهشون اعتماد داشته باشیم👌💚
پلی گراند بنده خدا بازی نقش آفرینی نساخته الان پشماش ریخته 😂
امیدوارم بی تجربگی موجب نابود شدن بازی نشه
افراد با تجربه هم دارن از جمله تعدادی از خالقین فیبل ولی خب باز به طور کلی تازه کار هستن
من همون موقع هم گفتم مایکروسافت خیلی زود از فیبل رونمایی کرد تعجب برانگیزه واقعا
در مجموع خبرای خوبی از انحصاریای مایکرو نمیاد.اوضاع پرفکت دارکم خوب نیست.امیدوارم هم به استدیوهاش فشار بیاره و منظمشون کنه هم منابع کافی در اختیارشون بذاره(که گویا دومی رو داره انجام میده)
بعد از E3 همش اخبار مثبت ازشون میومد، حالا با یه خبر منفی و یه خبر نسبتا منفی دارید زحمت بیست و چندتا استودیو رو زیر سوال میبرید؟
این فراز و نشیبها در روند توسعه اکثر بازیها هست، ولی شاید پوشش رسانهای نداشته باشن.
مایکرو باید یکی مثل هرمن هالست بذاره بالا سر استودیوهاش این مت بوتی هیچی حالیش نیست👍🏻
«به استدیوهاش فشار بیاره»
فاجعه نسل هشت، ۲؟
نمی دونم منظورت دقیقا از فشار چیه و اگر جایی دیدی که با فشار ریسینگ ساز دو روزه rpg ساز بشه خیلی خوشحال میشم درموردش بدونم. هشت سال روی استودیو هاش فشار آورد و ته مونده اون زمان هم هیلو اینفینیت بود که دیدیم قبل از اینکه یکسال تاخیر بخوره چه وضعیتی داشت. الان بالاخره چیکار کنه؟ فشار بیاره میگین چرا بازی هات بی کیفیت هستن، فشار نیاره میگین فشار بیار. خو WTF!
ببین استخونی جان من خودم پس سی گیمر و مایکرو فن ام و کامنتام اصن موجوده ولی تو بحث مدیریت میانی بنظرم مایکرو ضعف جدی داره.تو سطح کلان اسپنسر و تیم ش دارن تصمیمات خوبی میگیرن ولی وقتی میاییم پایینتر اوضاع مدیریت جالب نیست.منظور از فشار رو نمیدونم چی برداشت کردی ولی داریم میبینیم وقتی فشار نمیاره هم عملکرد استدیو ها چندان خوب نیست.اون فشار اوردن یا نیاوردن رو خروجی استدیو باید حس بشه که ببینیم درست بوده کار یا نه.بنظرم حتی الان که نمیاره اوضاع در حالت متوسطیه
بیا یه نگاهی بکنیم به عملکرد مایکرو:
اینجا بحث زنیمکس و بتسدا که مطرح نیست چون هنوز تاثیر مدیریت مایکرو رو ندیدم رو استدیوهاش و هرچی بوده از قبل بوده
ولی بیاییم پایینتر
ابتدا undead labs رو داریم که نسخه دوم state of decay رو عرضه کرد.حالا نمیدونم نسخه اول رو پلی دادی یا نه ولی من جفتشونو رفتم و نسخه دوم تقریبا همون یک بود با کمی گرافیک بهتر.عملا چیز خاصی به بازی اضافه نشده بود جز کمی گرافیک بهتر که نسبت به رقباش هنوز خیلی ضعف داشت.در بهترین حالت و اگر نسخه یک رو بازی نکرده بودی،بازیی متوسط بود
بعد rare رو داریم.اوکی sea of thieves رو واقعا خوب پشتیبانی کردن.قبول دارم ولی تو این پنج شیش کلا یه بازی دادن اونم battletoads بود که خب اینم بازیی متوسط رو به پایین بود اگه طرفدار این سری باشی
initiative هم که کلا رو هواست و دیدیم اوضاعش خرابه
complusion game هم که استدیوش کلا تو دیواره
نینجا هم سر بلیدینگ ادج حسابی گند زد.ولی خب سر هلبلید حسابی هایپم خودم
حالام داریم زمزمه هایی میشنویم که پلی گراندم مشکل داره
پ.ن:بقیه استدیو هایی که ذکر نکردم از عملکردشون راضی بودم خودم.
حالا حرف من اینه که با توجه به پشتیبانی مالی قویی که دارن میشن استدیو ها چرا حدود یک سومشون دارن بازی های درجه دو و سه تحویل میدن؟چرا با وجود ازادی عملکرد و منابع مالی زیادی بازی های مایکرو از سونی و نینتندو ضعیفتر ظاهر میشن؟ شما چیزی جز سو مدیریت میبینی؟
عزیز، منم نگفتم که شما سونی فن هستی و اتفاقا طرفدار های ایکس باکس به کیفیت بازی هاش اهمیت میدن و اعتراض می کنن.
درمورد مدیریت استودیو ها هم موافقم که به پای مدیریت سونی و نینتندو نمیرسه ولی با مثال هات فهمیدم که دیدگاهمون نسبت به استودیو ها تفاوت فاحشی داره.
درمورد استودیو های مستقل اگر دقت کنی اکثرشون همون سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ بازیاشون رو عرضه کردن که اکثرا هم خراب کردن😂 ولی نکتش اینه که بعد از اون تغییرات مثبت زیادی داشتن و پیشرفتشون مشهوده. من نمی تونم با اطمینان بگم بازی های بعدیشون صد در صد موفق میشه ولی نشانه های خوبی در این مورد وجود داره و تا از بازی هاشون چیزای بیشتری نبینیم و عرضه نشن نمیشه گفت این تغییرات و مدیریت مایکروسافت چقدر خوب عمل کرده.
درنهایت من خودم به استودیو های خیلی خوشبینم و به شما هم همین توصیه رو دارم چون صدای ما که به گوش اونا نمیرسه و کار خودشون رو میکنن و با این نگرانی و بدبینی بیشتر خودتو اذیت می کنی.
همونطور که گوریلا گیمزی که ۶ سال طول کشید بازیشون درست شه(ولی در هر حال ساخته شد و خوبم بود)
اینا هم با اینکه هیچ تجربه ای ندارن ولی قطعا بلاخره بازیشون ساخته میشه و خوب هم میشه(اینو میگم چون پلی گراند مثل گوریلا گیمز استدیو خیلی موفق و خوبیه)
گرچه همچنان احتمالش هست بازی یه بازی معمولی یا حتی ضعیف بشه
در هر حال به امید موفقیتش
بنظر من اوکیه و اتفاقا اینو به فال نیک میزارم که فشاری از طرف مایکروسافت روشون نیست و دارن به کندی تحقیق می کنن و پروژه رو پیش میبرن. سر پرفکت دارک هم اشاره کرده بودن که عجیبه مایکروسافت به کندی پروژه اعتراضی نداره. این فرهنگ آنتی کرانچ رو دوست دارم و اصلا دوست ندارم عجله کنن و درنهایت این آیپی رو حروم کنن.
راستی این آقای خوان فرناندز درمورد زمانی که توی پلی گراند کار میکرده هم گفته و تعریف کرده که مدتی که اونجا بوده مشغول تحقیق روی بازی های فیبل قبلی و بازی های آرپیجی روز اون موقع بوده تا ببینه ویژگی های بارز اونا چی بوده و چجوری میشه به ترکیبی مطلوب از اونا رسید و درنهایت وضعیت بازی و استودیو رو خیلی خوب توصیف کرده.
داداش سر همین کند بودن پروژه ۳۰ نفر از مهمترین اعضای اینشتیو خارج شدن از استودیو
قضیه ابتکار خیلی پیچیده تره و مجموعه ای از دلایل باعث اون اتفاق شد، صرفا طولانی شدن ساخت دلیل جداییشون نبود. پلی گراند خوشبختانه خروجی قابل توجحی که نداشته هیچ، ورودی چشمگیری هم داشته.
نه! اونا به دلیل هدف متفاوت استدیو بعد از استخدامشون رفتن
ای سایت کار نکرده خبر رو ولی بقی سایتا کار کردن برید بخونید
!
این خبرها ربطی به سیاست انتی کرانچ نداره مگه اینکه بخواین خودتون توجیح کنین و دلداری بدین بیشتر وضعیت استودیوهای مایکروسافت همون بحث مثل چی تو گل گیر کردنه
آره داش من دارم خودمو گول میزنم وگرنه اینا بازیشون عرضه بشه چرت و پرتی بیش نیست.
ببین دوست عزیز من مرده و شما زنده، تک تک بازی های استودیو های مایکروسافت وقتی آماده بشن عرضه خواهند شد و شما خواهی دید هیچکس توی هیچی گیر نکرده بوده. همچین از گیر کردن صحبت می کنی که انگار این چالش ها قابل پیش بینی نبوده. خوب معلومه استودیوی ریسینگ ساز با این مشکلات رو به رو خواهد شد، همونطور که استودیو های بزرگ دیگه وقتی میخوان سراغ آیپی جدید یا بعضا یه ژانر جدید برن با چالش رو به رو میشن. لازمه امثال دیزگان و هورایزن و استارفیلد و… رو مثال بزنم؟
اون آنتی کرانچ هم شاید از کلمه اشتباهی استفاده کردم ولی منظور همون فشار نیاوردن مایکروسافته، همینکه به تیم توسعه فرصت و امکانات زیادی دادن تا با چالش هاشون رو به رو بشن و براشون راه حل پیدا کنن یعنی ازشون مطمئن هستن و این قضیه به این معنی نیست که به حال خودشون رها شدن.
مسئله آخر هم اینکه الان دوره گذره، خبر آنچنانی ای از ایکس باکس نیست و بازی خاصی هم برای شیش ماه اول نداره واسه همین هر خبر مثبت یا منفی ای سریع بولد میشه. چهار روز دیگه که بازی های جدیدشو نشون بده و از بازی هایی که معرفی کرده گیم پلی نشون بده همه یادشون میره اصلا همچین حرف هایی هم زده میشد.
برای اون مثال ها گوست آف سوشیما رو هم یادم رفت نام ببرم. حتی گاد ۲۰۱۸ با اون تغییراتش قطعا چالش های زیادی به همراه داشته.
این مثل چی رو خیلی خوب اومدی ، چون کاملا مشخصه که مایکروسافت فقط تو دید شما منتقدهای منفی نگر ضدخودش وضعیت نابسامانی داره …
وگرنه فقط دو استودیو خبرهای ضد ونقیضی ازشون اومده
استودیو اینشتیو ، استودیویی تازه تاسیس که هنوز خودش رو ثابت نکرده و استودیو سازنده هورایزن که تو زمینه ساخت بازی rpg کاملا نا آشناست و روند کاریش داره به آرومی سپری میشه (تو همین متن خبر هم اومده وضعیت پیشرفت بد نیست،فقط آرومه) ….
اما اینکه دو تا استودیو رو به همه تعمیم بدیم ،فقط کار شما فن بوی های نگران نمای سونی دوست هست ….
فرهنگ آنتی کرانچ😂😂
واقعا تفسیر های شما خیلی خوبه
وقتی میخای اصل قضیه رو کج متوجه بشی
شما راست بفهمون ببینیم قضیه چیه.
رفتم پروفایل لینکدین این دوستمون رو چک کردم و فهمیدم که آخرین فعالیتشون در پلی گراند به ۱۵ ماه پیش بر می گرده و از ابتدای پروژه در سال ۲۰۱۷ همراه تیم توسعه بوده و طبیعیه که در ابتدای کار توسعه با همچین چالش هایی رو به رو شده باشن و از وقتی ایشون از پلی گراند رفته خیلی افراد با سابقه ای مثل طراح گیم پلی سایبرپانک و چند عضو سابق لاین هد به استودیو اصافه شدن و با این تفاسیر خودم به شخصه عرضه شدن این بازی در ۲۰۲۳ رو بعید نمی دونم هرچند تا اوایل ۲۰۲۴ هم ممکنه عرضه نشه.
تازه تو این شرایط شگفتی اینسامیناک آشکار می شود که چگونه با ۴۵۰ کارمند و بدون کرانچ ، هم کمیت عناوین بالاست و هم کیفیت و هم تنوع ژانر ها .
جناب هربار به یه بهانه ایی داری از مایکرو دفاع میکنی
علاقت به مایکرو منطقیه منتهی دلیل نمیشه که هراتفاق ریز و درشتی برای مایکرو بیفته به فال نیک گرفته بشه یا با ایموجی 🗿 یا به پول مایکروسافت ارجاع داده بشه 😒
حرف من کلیه اصلا ربطی به بحث پلیگراند نداره ؛ قرارنیست وضعیت یه شرکت همیشه عالی باشه یا فقط اتفاقات خوب براش بیفته ؛ اما طرفداری غیرمنطقی واقعا مسخرست
الان وضعیت پلیگراند کوچیک ترین ربطی به آنتی کرانچ نداره و اتفاقا اینکه مایکرو هیچ نظارتی نداره نشان از بیکفایتی بخش مدیریته ( بهتره سر این قضیه به کونامی اشاره کرد )
شما مقصر بی تجربگی پلی گراند رو نظارت مایکروسافت میدونی؟🧐
بعدم من اتفاق منفی ای در این خبر مشاهده نکردم، گفته شده بخاطر تجربه نداشتن پروسه ساخت کنده ولی گفته نشده در جهنم توسعه یا مشابهش قرار دارن. همونطور که اشاره کردم خود این شاخص هم مدتی که توی پلی گراند بوده درحال تحقیق درمورد بازی های RPG و فیبل بوده و داشته به همین روند کسب تجربه کمک میکرده.
درضمن استثناً توی این کامنت از «🗿» استفاده نفرمودم🗿😂
“”شما مقصر بی تجربگی پلی گراند رو نظارت مایکروسافت میدونی؟🧐””
پس تقصیر کیه 😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐
استودیو فرست پارتی مایکروسافته ؛ موظفه آدمای درستی استخدام کنه ؛ همونطور که باقی شرکتا موظفن
.
مورد بعدی که شما فرمودین ؛ خب اگر مایکرو میدونه که بازی روند بسیار کندی داره اصلا چرا بازیو معرفی کرد
یه بازی (حداکثر) باید ۲ سال قبل عرضه معرفی بشه
.
مورد آخر ، بازم میگم ؛ اینکه یه شرکت اصلا حواسش به زیرمجموعش نیست یا به عبارتی کوچیک ترین نظارت و سخت گیری نمیکنه ؛ کاملا نشان از بیکفایتی تیم مدیریته که توان هدایت یه استودیو ساده رو نداره
گرچه همه میدونن که شرکت ها به صورت مستمر درحال نظارت و بررسی زیرمجموعه هاشون هستن اما گویا جدیدا بین دوستان ترند شده که اگر یه شرکتی حواسش به زیرمجموعش نباشه یعنی کارش خیلی درسته
درمورد قسمت اول به آقای کریمی ریپلای زدم پس اینجا تکرارش نمی کنم ولی بقیه بخش ها:
برای زود معرفی شدنش که فکر نکنم نیاز به توضیح بنده باشه و احتمالا خودت بهتر میدونی. ما الان از سونی مطمئن هستیم که بازی داره ولی رونمایی نکرده اما از ایکس باکس با اون سابقه نسل هشتم اگر رونمایی نمی کرد همه با این برداشت که بازی نداره یا مشابه همین حرفای شما که نتونسته استودیو هاش رو مدیریت کنه و بازی هاشون به ثمر نرسیده از ایکس باکس ناامید میشدن.
برای قمست آخر، کجای حرف این دوستمون گفته شده که توی پلی گراند همه نشستن دارن نوشابه میخورن و کسی هم نیست بگه یکم بازی بسازید؟ اینکه مایکروسافت فشاری روی تیم های تازه تاسیسش نمیاره یعنی مدیریت نداره؟
بله، اصلا به مایکروسافت مربوط نیست، مسئول بیتجربگی پلی گراوند سایپا هست، متاسفانه مشخص نیست چرا چنین مدیریتی رو پیش گرفتن. :دی
—
اگرچه من فکر نمیکنم جمع کثیری از اعضای شعبه دوم پلی گراند بیتجربه باشن.
😂 نه از نظر من بحث نظارت روی پروسه ساخت با اینکه اون استودیو روی یه موضوعی تازه کاره فرق داره، مثلا بگیم دلیل اینکه ۳۴۳ توی ژانر ریسینگ تجربه و مهارتی نداره نظارت مایکروسافته😐
از لحاظ نظارت فکر نمی کنم مدیریت و مسئولان پروژه فیبل درخواستی داشتن که مایکروسافت مخالفت کرده باشه و مایکروسافت از لحاظ مدریت کلان تا اونجایی که اطلاع دارم کارشون هماهنگی و جلو بردن پروژه نیست، اون پروژه خودش مدیر و کارگردان و مسئول داره که طبق نظر اونا جلو میره و اگر ایرادی به اونا وارد باشه باید مایکروسافت دخالت کنه.
یادم نمیاد تیمی که مدیریت نداشته باشه(کونامی) بهترین ناشر یه سال با رکورد تاریخی داشته باشه
یادم نمیاد به استدیویی که بهترین بازی سال گذشته رو از نظر سایت متاکریتیک گرفته و اندازه بازی های یع ناشر بزرگ جوایز برده باشه بگن وضع بد
این شمایین که سعی میکنید وضعیت بد رو بلد کنید (که توسط یه شخصی منتشر شده که آخرین فعالیتش یه سال پیش بوده و اونم حرف بدی نزده و تنها گفته بازی به آرامی داره روند ساخت رو طی میکنه)
اینشتیو وضعیت بدی داشته اوکی ولی در هر صورت الان داره روند ساختش رو پشت میزاره و ۶۰ نفر هم عضو داره و حتی استدیو کریستال داینامیک هم داره بهشون کمک میکنه(که جز کوردن هم گفته بود بخاطر اختلاف های بین اعضا خیلی ها جدا شدن و نیازی به نگرانی نیست)
“”یادم نمیاد تیمی که مدیریت نداشته باشه(کونامی) بهترین ناشر یه سال با رکورد تاریخی داشته باشه””
شما یادت نمیاد ولی کونامی بارها با PES این کارو کرده ؛ زمانی که تیم مدیریت تسلط کامل روی زیرمجموعه ها داشت ؛ از رکورد های فروش PES گرفته تا افتخارآفرینی با متال گیر و سایلنت هیل و کسلونیا و بازی های ژاپنی محور
کونامی یه زمانی برترین ناشر ترد پارتی ژاپنی بود که الان به این روز افتاده
.
درباره بهترین ناشر سال شدن ؛ به نظرم اساسا معیارش از پایه غلطه ؛ تمام عملکرد مایکروسافت توی سال ۲۰۲۱ که میبایست خودی نشون بده و عملکرد کنسولشو به نمایش بزاره توی ۳ تا بازی خلاصه شد که تازه یکیش AA عه
و ۲ مورد بعدی هم توی Q4 عرضه شد و این یعنی ۹ ماه قبلی بدون هیچ کار خاصی زمان تلف شده ؛ من خودم هیچوقت به چنین عملکردی عنوان بهترین ناشر سال رو نمیدم ؛ ناشرانی مثل ” devolver digital ” و ” annapurna interactive ” به مراتب شایسته تر بودن
.
ایده ساخت استودیویی مثل اینشتیو کاملا ریسکیه چون به قول معروف ۲ پادشاه در یک قلمرو نمیگنجن ؛ و توی اینشتیو چندین پادشاه وجود داره و به نظرم عامل اصلی رفتن نصف اعضا نداشتن تفاهمه
خواستم چیزی بگم ولی مهم نیست ، اصلا هرچیزی که شما میگی درسته ، بورو خوش باش
خب دقیقا حرفی که ما هم میزدیم همین بود
آخه یه استودیو ریسینگ ساز که نمیتونه rpg بسازه
بعد یه سری میان میگن نه اعضای لاین هد استودیو توی پلی گراند کار میکنن 😐😐😐
مثال نقض نظرتون در برند مورد علاقه تون هست …
استودیوی اکشن اول ساز ،Rpg ساز خوبی از آب در اومد …
ربطی نداره و چیزی به عنوان نمیتونه وجود نداره ، سخته و مراحل به کندی پیش میره ،اما نتونستن چیز ثابت نشده اییه
شوتر ساز با متای ۷۰ اومده هورایزن تحویل داده
پلیگراند با ریسینگ جهان باز و متای ۹۲ نمیتونه rpg بسازه؟
شوتر سازی که می فرمایید کیلزون ۲ با متای ۹۲ هم ساخته، به علاوه هورایزن هم با همراهی سانتامونیکا در بخش طراحی شخصیت ها ، ناتی داگ در روایت داستانی و گیم پلی ، و اینسامیناک در بخش مکانیک های بازی ، ساخت تجهیزات و اسلحه های ایلو همراهی کردن . XDEV هم پشتیبانی فنی را بهره عهده داشت و visual arts هم سطح کنترل کیفی گرافیک و بافت هنری بازی رو کنترل می کرد ، بعد شما میای میگی ریسینگ ساخته fpg ساز میشه !! اره میشه اگه حمایت و پشتیبانی وسیع نخبگان پلی استیشن پشتش باشه حتما میشه. اما ایکس باکس هر استودیو باری به هر جهت است و تو مدیریت کار خودشون درمانده هستند چه برسد همیاری یکدیگر
فشار اگر کاربر بود و دلایل شر میاورد😂
همه استدیو های نخبه پلستیشن سال پیش زیر یه اسم گم شدن
فورزا و پلیگراند🔥💚
ایکس باکس هروقت تونست یهبازی در حد بازی های ناتی داگ یا سانتی مونیکا بسازه بعد بیا بگو استودیوهای نخبه پلی استیشن زیر یه اسمگمشدن
پارسال کلا سونی دوتا بازی انحصاری داشت که هردو هم موفق بودن
درصورتی که ایکس باکس پارسال پرچم دارشو عرضه کرد و فرزا که بهترین بازی ایکس باکس تو نسل هشت هستش
خود شما میگی نسل هشت!! الان دیگه نسل هشت نیس
نسل هشت رو مایکرو با پنج / شیش استدیو شروع کرد نسل نه رو با سی تا
بودجه نسل نهم مایکرو متفاوته(خرید هاش و گیمپس نشون میده این حرفم رو)
مدیریت ایکس باکس تو نسل نه متفاوته
کیفیتشون هم تا اینجا عالی بوده
همه اینارو گفتم تا بدونی قرار نیست نسل هشتم تکرار بشه و شما فقط هیلو و فورزا ببینی
در مورد اینکه گفتی ایکس باکس یه بازی به کیفیت ناتی داگ بسازه باید بگم دلیل از پایه اشتباهه
مثل این میمونه بگیم سونی بیاد شوتری به کیفیت سری هیلو بسازه
شبیه سازی به کیفیت فلایت
ریسینگی به کیفیت فورزا
ناتی داگ بزرگ هست ولی تو سبک خودش
قرار نیست همه با اون مقایسه بشن
استدیو های مایکرو تو سبک خودشون فوق العاده هستن (نه همشون، همونطور که همه استدیو های سونی ناتی داگ نیستن)
در جوابت باید بگم این استودیوهای که مایکرو خریده هنوز بازی ای جدیدی عرضه نکردن که ما بیایم راجع به کیفیتشون صحبت کنیم و ببینیم که آیا خرید موفقی بودن یا نه
اون بازی های که مایکرو تو این نسل تا الان داده و موفق بوده مثل فرزا و هیلو تو نسل قبل هم نسخه خوب ازشون داده بود و فقط فلایت سیمولیتور بود که جدید بود
مورد بعدی اینکه من واسه این گفتن که مایکرو بازی درحد استودیو ناتی داگ یا سانتا نداره که شما گفتی همه استودیوهای نخبه پلی استیشن پارسال زیر اسم فرزا و پلی گراند گم شدن درصورتی که اصلا استودیوهای بالارتبه سونی مثل ناتی داگ و سانتا هیچ بازی ای نداشتن!!!!!
من در جواب به کاربری اون حرف رو زدم که گفته بود «اره میشه اگه حمایت و پشتیبانی وسیع نخبگان پلی استیشن پشتش باشه حتما میشه. اما ایکس باکس هر استودیو باری به هر جهت است و تو مدیریت کار خودشون درمانده هستند چه برسد همیاری یکدیگر»
رو حرفم هم هستم تمامی استدیو های ۲۰۲۱ سونی که پشتیبانی هر تیمی رو داشتن تو اون سال زیر اسم فورزا گم شدن
شما هم اگه میخوای حرف کسی رو نقض کنی به رفیق خودتون بگو که داره تمامی استدیو های مایکرو رو زیر سوال میبره و میگه در مونده ان.
راستی سال پیش دابل فاین هم سایکونات دو رو داد و کیفیت خودش رو ثابت کرد
متای کیلزون دو، ۹۱ شده.
چون واقعا کار میکنن
شما از کجا میدونی نمیتونن بسازن؟ نکنه نتیجه کار رو دیدین دوست عزیز؟
گوریلا گیمز هم داشت شوتر میساخت اما تغییر سبک داد و اومد ای پی خوب هورایزن رو ساخت
وقتی بازی منتشر شد میتونیم بگیم میتونن یا نه
امیدوارم از انجام این کار به خوبی بربیان
امیدوارم موفق شن
تعداد کارکنان پلی گراند چقدر هست ؟بازی قبلی که مثل بمب ترکوند ولی امیدوارم مثلcdچوب زود معرفی کردنشون رو نخورن صادقانه بگم ویچر ۳نسخه کامل روps5تو سه بار تجربه دوبار پرید بیرون از بازی کلی هم باگ داشت ولی همه ازش به عنوان شاهکار یاد میکنن از جمله خودم.
طبق لینکدین ۳۳۴ کارمند داره که از اونجایی که به لینکدین زیاد وارد نیستم نتونستم بفهمم چندتاشون در شعبه دوم فعالیت دارن.
راستی سایبرپانک سال ۲۰۱۳ معرفی شد که حتی ساخت بازی در مرحله ایده پردازی بود و شاید اون وسط در مواقعی کلا رها شده و یکسری شایعات می گفتن پروسه جدی ساختش از ۲۰۱۶-۲۰۱۷ شروع شده و یجورایی حکم الدر اسکرولز ۶ رو داره. فیبل از ۲۰۱۷ داره روش کار میشه و در سال ۲۰۲۰ ازش رونمایی شد.
فیبل تازه اصل کارش بعد از فورتزا شروع شده.
فیبل رو شعبه دوم می سازه و هیچ ربطی به فورتزا نداره.
فورتزا رو شعبه اول می سازه.
اطلاع دقیق درباره شروع جدی ساخت بازی ندارم و جایی هم ندیدم به این مسئله اشاره شده باشه فقط میدونم که مراحل اولیه اش از ۲۰۱۷ شروع شده و بعد معرفی شدنش در ۲۰۲۰ آگهی های شغلی در جاهگاه های مهمی دادن که آخرین فرد مهمی که من اطلاع دارم اضافه شده یکی از اعضای سابق استودیوی لاین هد هست.
تو لینکدین نوشته ۳۳۴
برای یه بازی RPG به نظرم مناسبن خود فوربیدن وست هم با همین حدود ها ساختن
۳۳۴ نفر
خدایی حق دارن از ریسینگ بدون داستان باید نقش آفرینی بسازن اونم با طراحی ماموریت و دیالوگ و … برای اولین بار ؛ من جای مایکروسافت بودم فیبل رو میدادم آبسیدین بسازه ؛ بنظرم خیلی بعیده فیبل جدید تا قبل ۲۰۲۴ منتشر بشه.
شایدم ۲۰۲۵ .ولی به خوب بودن نتیجه کار اطمینان دارم اینا کسایی نیستن ماسمالی کنن کاریو
ابسیدین داره بازی های خودشو میسازه که برای شخص بنده اوود حتی بیشتر از فیبل هایپ داره و بعد استارفیلد مورد انتظار ترین آر پی جی در حال ساخته😍
امیدوارم موفق باشند👌
Take your time👍🏻💚
ساخت بازی تو سبک کاملا متفاوت اونم نقش آفرینی برای یه استودیویی که فقط ریسینگ ساخته قطعا چالش برانگیزه ولی خب این انتخاب خودشون بوده و مطمئنم موفق میشن👍🏻💚عشقه پلی گراند🥰💚
دوستان یه سوالی داشتم این فیبل که دارن میسازن یه جور ریمیکه یا داره کل سری رو ریبوت میکنه؟
ریبوت
ریبوت هست که مشابه ریبوت های دیگه ویژگی های اصلی و مطرح سری رو خواهد داشت مثل جهان سازی و…
ایکاش ساخت بازیش کنسل بشه
ای کاش تو کنسل بشی
با اینکه فن ایکس باکسم ولی میگم بعضی چیزها بهم ثابت شده تو این مدت ها اولن اینکه هر بازی اوایلش مشکل داره بعد میتونه تبدیل بشه به بهترین بازی البته اگه اصول و ریشه بازی درست باشه سر بازی ویچر۳ اوایلش خیلی مشکل داشت باگ های عجیب کرش خیلی ولی بعد…..یا درس گرفتم که برای بازی ها هایپم زیاد نباشه سر بازی سایپر البته الان عالی شده ❤️❤️…
یا اینکه هر چقدر استدیو عالی باشه ولی در سبک جدید احتمال خراب کاری هستش نمونش کراس فایر که عملن لک ننگی شد برای رمدی که بازی بی نظیر کنترا ساخته ولی میگم چون یک بازی که سبکش متفاوته نتونست خوب بازی رو درست کنه و یک بازی ناامید بود..
.امیدوارم این بلا سر فیبل نیاد من بگم فورزا بعدی میگیم قطعا شاهکار نباشه ولی یک بازی عالی هستش ……ولی سر فیبل نمیتونم چنین رو بگم تا روزی که نیاد چون ی سبک متفاوت هستش برای کارمندهای پلی گراند
خبر خوبی نیست
امیدوارم بتونن از پسش بر بیان و بازی موفقی بدن بیرون
موفقیت ابن بازی ها به نفع همه گیمراس
با شماره دومش که خیلی خاطره دارم امیدوارم اینم خاطره سازی کنه واسه طرفداراش
به نظر میرسه اون ۴ سال در دست ساخت بودن بازی لزوما به معنی اینکه ۴ سال تو مراحل Post Production هستش نبوده و بازی هنوز با نمایش گیمپلی و تریلر فاصله زیادی داره
به هر شکل امیدوارم پروژه موفقی بشه و پلی گراند از پس این پروژه بر بیاد
پ.ن: حرف های هرمن هالست درباره با ادامه دادن به ساخت بازی های تک نفره و داستان محور رو هم پوشش بدید
بنظرم استودیوی با استعدادی هستش و درنهایت نتیجه ی معقولی میگیره
ولی زمان انتشار خیلی بعید زودتر از ۲۰۲۴-۲۵ باشه
هرجا هم باشم با هیت های فیبل و استارفیلد برمیگردم و جوابم رو میدم خخ
فیبل قطعا یک شاهکار خواهد بود. سال انتشارش از قبل گفتم ۲۰۲۴
بیخودی عجله میکنید
همین مهر ماه بود سازندش گفته بود ۴ سال و خرده ای از ساخت بازی گذشته و از رونمایی بیشتر این بازی هیجان زده ایم.
قطعا برای ساخت یک rpg وقت زیادی نیاز دارند تا یک ریسینگ. این کاملا قطعیه. جایی نگفتن ما مشکل داریم و … بلکه صرفا طولانی شدن مدت ساخت بازی رو توجیه کردند.
.
من همینجام با متای بالای ۹۰ فیبل در اواخر ۲۰۲۴
استارفیلد و اوود فعلا مکفین. گفته شده بود که فیبل چند سال قبل از الدر خواهد اومد.
در اخر سلیقه ی ابسیدین و بتسدا هم فرق داره و فیبل دست ابسیدین و بتسدا خوب نیست. پلی گراند اوکیه
.
ساخت بازی کند و با تمرکز و دقته نه شل و ور و عجله خخ
فیبل یک rpg بزرگیه نه بازی داستانی
بیا برو تو کوچه داداش 😀 با این همه جواب دادن به کجا رسیدی جز اینکه بیشتر مسخرت کنن
هنرنمایی شما تو پست ویچر ۴ رو هنوز یادمون نرفته ها.
اون که حقیقت بود دقیقا واسه امثال همین شینجی بود که زیاد برداشته شدن :)))
خوبه ادم مثبت اندیش باشه و چیز خوبیه، اما امید واهی داشتن برعکسه
اگه بخوایم واقع بین باشیم اگه بازی بخواد تا ۲۰۲۴ عرضه بشه رسما نباید خیلی بهش امید داشت، بهتر که تا اواخر نسل طول بکشه ساختش اما یه بازی در خور بدن بیرون
برام مهم نیست چونکه در هر حال مطمئنم بازی عالی میشه.
این صحبتها برای راک استار هم بود لزومی به نگرانی نیست
اصلا این قضیه که به کندی پیش می ره مشکلی نیست به هر حال خود ایشون هم اشاره کرده هم تعداد اعضا این استودیو برای ساخت بازی نقش آفرینی کم هست هم تجربه ساخت این بازی ها رو ندارن مسئله اینه که اکس باکس این نسل یکی از تصمیم های اشتباه پلی استیشن در نسل هشت رو اتخاذ کرده اون هم معرفی زود هنگام بازی هاش هست دوستانی که یادشون باشه بیشتر بازی های مهم پلی استیشن که سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ اومد سال ۲۰۱۶ معرفی شده بودن در حالی که این نسل پلی استیشن یکم معرفی هاش حساب شده تر شده و بیشتر نمایش هاش برای بازی های امسال یا سال بعد هست الان همین فیبل با این چیزی که من می بینم یا سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ می یاد یا ممکنه سرویس محور بشه و زود بیاد در طول زمان محتوا بهش اضافه کنند که در این صورت هم شک دارم زودتر از ۲۰۲۳ عرضه بشه.
کسایی که استودیو رو تشکیل دادن توسعه دهنده های سابق کدمسترز و کرایتریون و کلا استودیوهای ریسینک ساز بودن یعنی تشکیل دادن که ریسینک بسازن .
حالا هم یه استودیو جدید تشکیل دادن با کلی آدم که بازی نقش آفرینی از جمله خود فیبل رو ساختن
اینکه استودیو بلد نیست !!! استودیو تشکیل شده از تعدادی آدم به خودی خود که چیزی نداره !!
طرف یه جوری گفته این استودیو تو ساخت بازی های ریسینگ تبحر دارد انگار این همون شعبه ی قبلی پلی گراوند گیمز هه
همینو گفت دیگه به خودم زحمت ندادن بقیه رو بخونم