گزارش: توسعۀ Perfect Dark به کندی پیش میرود؛ فاصلۀ چند ساله تا عرضه
منابع داخلی مختلف و برخی سازندگان سابق Perfect Dark، به خروج جمع کثیری از اعضای ارشد استودیوی سازنده، کندی پروسه توسعه و فقدان استقلال در خلاقیت اشاره دارند.
تقریباً نیمی از توسعهدهنگان ارشد استودیوی اِنشتیو (The Initiative)، این تیم را ترک کردهاند و در طول یک سال گذشته، بازی Perfect Dark تحت تاثیر مستقیم قرار گرفته است. بخش قابل توجهی از این افراد، نقشهای کلیدی را برعهده داشتهاند که در میان آنها نام کارگردان بازی، دن نیوبرگر (Dan Neuburger)، و طراح ارشد مرحله یعنی کریس اونیل (Chris O’Neill) به چشم میخورد. جولیون مایرز (Jolyon Myers) و دو طراح ارشد دیگر نیز در روزهای گذشته انشتیو را به مقصد استودیوهای گوناگون ترک کردهاند.
این فقدان نیروی ارشد تنها به واحد طراحی (Design) مربوط نمیشود؛ Perfect Dark دو نویسندۀ سناریو، کارگردانِ تکنیکال، کارگردانِ طراحی هنری، مهندسِ ارشدِ گیمپلی، انیماتورِ ارشد و افراد دیگری را نیز از دست داده است. بر اساس اطلاعات قرار گرفته روی پروفایل LinkedIn استودیو، در حال حاضر کمتر از ۵۰ نفر در استودیوی The Initiative مشغول هستند و نکتۀ جالبتر این است که آنها تنها به ۳ موقعیت شغلی نیاز دارند. از طرفی، تحلیلها به ما میگویند که این استودیو در ۱۲ ماه گذشته نزدیک به ۱۲ نفر را استخدام کرده است.
زمانبندی این جداییها، با اعلامیۀ همکاری با کریستال داینامیکس در ماه سپتامبر سال گذشته نیز هماهنگی دارد. از تمامی این اتفاقات و مدارک موجود میتوان نتیجه گرفت که سازندۀ Tomb Raider نقش بسیار کلیدیتری در رهبری پروژۀ Perfect Dark دارد.
اعضای سابق استودیو در مصاحبههای اخیر به این موضوع اشاره داشتهاند که عدم وجود استقلال در خلاقیت و کندی پروسه توسعه، دلایل اصلی جدایی آنها از The Initiative است. مدیریت استودیو در بیانیهای به VGC اعلام کرد که به تیم کنونی اطمینان دارد و استعدادهای جدیدی به استودیو اضافه خواهند شد. دلیل اصلی مشکلات نیز قرنطینه و شیوع ویروس کرونا اعلام شده است.
دارل گلگر (Darrell Gallagher)، رئیس استودیوی انشتیو، در بیانیۀ خود گفت:
این ماموریت کوچکی نیست که استودیویی را بنا و یک فرنچایز قدیمی را بازیابی کنید. در زمان تشکیل استودیوی The Initiative، ما تصمیم گرفتیم از همکاریهای مختلف بهره ببریم تا به جاهطلبیهای خود دست پیدا کنیم و در حال حاضر از پیشرفتهایی که با کریستال داینامیکس داشتهایم هیجانزده هستیم.
در این سفر، تغییرات حول نیروی کار عجیب و غیرمنتظره نیست، به خصوص در دو سال گذشته که جهان با پندمیک روبهرو شد و باید اعتراف کنم که کارهای زیادی پیش روی ما وجود دارد تا بهترین تجربه از Perfect Dark را ارائه دهیم.
از زبان اعضای سابق بشنوید
یکی از اعضای سابق استودیوی اِنشتیو در گفتوگویی با VGC توضیح داد که دلیل اصلی ترک استعدادهای ارشد این تیم، سرخوردگی و ناامیدی حول کارگردانی پروژه است. با وجود این که وبسایت رسمیِ اِنشتیو مدعی میشود در زمینۀ خلاقیت، محیطی «مبتنی بر همکاری و مشورت» را فراهم میکند، اما در حقیقت یک رویکرد سلسله مراتبی از بالا به پایین وجود دارد که در آن گلگر و نیوبرگر (که خود تیم را ترک کرد) تصمیمات هنری مختلف را خودشان اتخاذ میکنند.
طبق صحبت توسعهدهندگان سابق این استودیو، اعضای ارشد از نداشتن استقلال هنری و خلاقیت ناامید شدند و این احساس به آنها دست داد که صحبتهای آنها حول اولویتهای توسعه و برنامهریزی پروژه شنیده نشدند.
به دنبال وعدههای آگهی استخدام مبنی بر محیطی مبتنی بر همکاری و مشورت، اعضای ارشد انتظار داشتند که ایدههایشان شنیده شود و رویکردی از پایین به بالا وجود داشته باشد، اما در حقیقت تصمیمات از بالا به پایین اتخاذ میشدند.
به دنبال این مشکلات، ادعا میشود که پروسۀ ساخت به شکل «دردآوری» کند پیش میرفت و یک فرهنگ کاری مناسب در این استودیو شکل نگرفت. تمامی اعضای سابق انشتیو که با VGC صحبت کردهاند، اعتراف کردند که از برخورد ملایم مایکروسافت با این استودیو و عدم برخورد جدی با آن متعجب شدهاند.
طبق ادعای سازندگان سابق، فرهنگ کاری نامناسب در این استودیو، یکی از علل همکاری با کریستال داینامیکس بود.
منابع داخلی: چندین سال تا عرضه Perfect Dark فاصله داریم
منابع وبسایت VGC، به این منبع خبری اطلاع دادهاند که غافلگیر خواهند شد اگر ورود کریستال داینامیکس به پروسه ساخت Perfect Dark و از سوی دیگر خروج اعضای کلیدی انشتیو، باعث ریبوت پروژه و از سرگیری مراحل توسعه نشود. به دنبال این موضوع، احتمالاً سالها تا انتشار این عنوان فاصله داریم.
چیزی که از منابع داخلی ایکس باکس دست گیرمان شد، این است که تیم رهبری ایکس باکس در قبال استودیوهای جدید خود با مدارا برخورد میکند. شعبه دوم پلیگراند گیمز (Playground Games) که روی Fable جدید کار میکند، تیم توسعه Everwild در استودیوی ریر (Rare) و انشتیو همگی با خیال آسوده به توسعه بازی خود میپردازند. ریر و انشتیو هر دو با مشکلاتی دست و پنجه نرم میکنند، اما موضوع نگرانکنندهای حول پلیگراند گیمز به گوشمان نخورده است.
The Initiative
در ادامه فهرست اعضای کنونی و سابق استودیوی انشتیو را مطالعه میکنید. آنهایی که خط خوردهاند، استودیو را ترک کردهاند و بازیهای داخل پرانتز پروژه قبلی این افراد را نشان میدهد.
واحد رهبری استودیو
- Darrell Gallagher, studio head (Activision, Square Enix)
- Lindsey McQueeney, HR manager (Google, Crystal Dynamics)
- Dickson Lee, director of finance and operations
واحد طراحی
Daniel Neuburger, game director (Tomb Raider series)(left Feb 2022)Drew Murray, design director (Sunset Overdrive)(left Feb 2021)- Christian Cantamessa, cinematics director (Red Dead Redemption)
Chris O’Neill, lead level designer, associate design director (God of War + Metal Gear Online)(left Dec 2021)- Richard Burns, UI/UX lead (Forza Horizon series)
- Robert Ryan, senior systems designer (Motive + Naughty Dog)
Justin Perez, senior systems designer (Jedi: Fallen Order)(left Nov 2021)Kurt Loudy, senior systems designer (Id Software)(left Oct 2021)Ian Miller, senior designer (God of War)(left Mar 2022)Kai Zheng, principal level designer (God of War)(left Oct 2021)Ray Yeomans, senior designer (God of War & Tomb Raider series)(left Apr 2021)Jolyon Myers, principal world builder (Infinity Ward)(left Jan 2022)Nigel Loster, gameplay designer (The Coalition)(left Feb 2022)Sean Slayback, lead systems designer (Respawn, Infinity ward)(left Aug 2021)- Daniel Steamer, lead technical designer (Crystal Dynamics)
- Cristian Guzman, associate technical designer
- Remi Lacoste, experiential director (Crystal Dynamics)
Joey Tan, associate technical designer (Insomniac)(left Dec 2021)- Branford Williams, principal production designer (Daybreak)
نویسندگان
Blake Fischer, director of narrative (Xbox)(left Jun 2021)Christine Thompson, narrative lead (Destiny 2)(left Jul 2021)- Robert Shannon, narrative designer (The Coalition)
- Nicole Phillips, principal writer
برنامهنویسان
William Archbell, technical director (Riot Games, ۳۴۳)(left Aug 2021)- Francisco Aisa Garcia, technical lead (Naughty Dog)
- Ben Diamond, lead systems engineer (Respawn, God of War III)
Cesar Castro, senior software engineer (EA Sports UFC, FIFA)(left May 2021)Hawar Doghramachi, senior graphics engineer (Naughty Dog)(left Apr 2021)Robert Marr, lead gameplay engineer (Cryptic Studios)(left April 2021)- Jon Lew, senior gameplay engineer (Sledgehammer)
- Anthony Silva, senior engineer
Yuka Murata, software engineer(left Jul 2021)Stephen Clayburn, principal lead online services engineer(left Jun 2021)- Chris Panosian, cyber security engineer
تولید
- Brian Westergaard, director of production (God of War, Tomb Raider series)
Maxwell Morrison, QA lead(left Feb 2022)- Victoria Miller, senior producer (PlayStation)
Johal Gow, senior producer (Treyarch)(left Oct 2021)- Jonathan Chavez, associate producer (Treyarch)
- Nicole Plum, outsource manager (The Coalition)
آرتیستها
- Ryan Duffin, gameplay animation director (BioWare, DICE)
Lee Davis, lead gameplay animator (Naughty Dog)(left Mar 2022)- Jason Priest, lead artist (Insomniac)
- Erik Jakobsen, environment art director (God of War)
- Marcia Hunsicker, senior gameplay animator (343)
Eric Persson, associate art director(left Aug 2021)Ryan Trowbridge, tech art director (Bend Studio)(left Jun 2021)Matt Corcoran, principal character artist (Jurassic World movie)(left Feb 2022)Sze Jones, principal character artist (Tomb Raider, Uncharted 4)(left Dec 2020)- Tyler Thornock, principal technical animator (Naughty Dog)
Giovanni Martinez, senior environment artist (Insomniac)Sep 2021- Justin Walters, senior environment artist (Avalanche)
Pasquale Scionti, senior environment/lighting artist(left Jun 2021)Sarah Swenson, environment artist (Naughty Dog)(left Mar 2021)- Jaime Molina, environment artist (Infinity Ward)
Patrick Ward, 3D environment artist (Nexon)(left May 2021)- Fabian Elmers, senior tech artist
- Oliver Guiney, concept artist (Black Ops 4)
Isaac Yeram Kim, concept artist (Naughty Dog)(left Jun 2021)- Victor Chavez, senior animator (Amazon Game Studios)
- Carlos G, senior tech artist
Arlington Cruz, animator(left Jan 2021)Sylvia Chambers, animator (Naughty Dog)(left Oct 2021)
آخرین استخدامها:
- Adam McDonald, senior level designer (The Coalition) Mar 2021
- Steven Ty, lead VFX artist (Infinity Ward) May 2021
- Larra Paolilli, franchise director Jun 2021
- James Zhang, junior VFX artist Jul 2021
- Will Poloski, support engineer Sep 2021
- Michel Bastien, studio general manager (Turn 10) Oct 2021
- Landon McDowneel, senior director of engineering (Riot) Oct 2021
- Alex Leonard, senior gameplay engineer (Treyarch) Nov 2021
- Michaela Cristina-Faith, game engineer Dec 2021
- Peter Santoki, senior graphics engineer (2K) Jan 2022
- Heather Jackett, senior level designer (The Coalition) Feb 2022
- LJ Duey, writing assistant Feb 2022
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
تمام کارمنداش با استعدادن مایکرو باید یه فکری براشون بکنه حیفه از دستشون بدن
در مورد halo infinite هم یادمه هر روز خبر منفی میومد که دچار بحران شده و کارگردانش جدا شده یا قطعا کنسل میشه ولی فیل اسپنسر عالی مدیریت کرد و یه شاهکار تحویل داد
مطمئنم در مورد پرفکت دارک هم همین اتفاق رخ میده نهایت یخورده زمان تولید طولانی تر میشه
سلام
بزرگترین بازی تاریخ صنعت گیم و اولین بازی AAAA تاریخ رو دارند میسازن…این رفت و آمد ها طبیعی است
احتمالا بودجه ساخت بازی بالای یک میلیارد دلار باشد
مایکروسافت برای هیلو اینفینیت که AAA بود ۵۰۰ میلیون دلار هزینه کرد
😂😂
امیدوارم همینطور باشه
هیلو اینفنیت شاهکار؟؟؟خواهشا این کلمه رو خز نکنید هیلو اینفینیت از لحاظ نمره متا جزو ۵ بازی برتر سال خودشم نیست و حتی تو مراسمای مهمی مثل دایس و بفتا نامزد بازی سالم نشده بود با اینکه سال ۲۰۲۱ سال خلوتی بود وضع مولتی پلیر و پلیرای انلاینشم بهتره وارد نشم چون به معنای واقعی فاجعست بعنوان یه بازی سرویس محور
۲۰ میلیون پلیر هیلو اینفینیت ✋✋✋😂😂😂😂
از اون ۲۰ میلیون نفر چرا ۱۰ هزار نفرشون رو پیسی انلاین نیستن؟؟؟
اون آمار استیمه اکثر پلیرهای هیلو تو ایکس باکس هستن که هیلو رتبه دوم ، سوم رو هم داره تو ایکس باکس
رو ایکسباکسم از جزو ۵ تا بازی اول خارج شد
😐😐😐😐😐ما فن ایکس باکسیم خبر نداریم تو فن بوی از کجا میدونی ….ی مدرک نشون بده من کل ن از سایت گیمفا خداحافظی میکنم ولی اگع دروغ گفته باشی و از خودت ی چیزی پروندی که …..
آمار استیم مشکل داره
سرور های هیلو کاملا پر هست
مشکل چی؟؟؟بازیی که محتوا براش عرضه نشه طبیعیه پلیراش کلی ریزش کنن
۴۰ ملیون پلیر آنچارتد ۴ آفلاین✋✋✋😂😂😂😂
خسته نباشی بازی که ۶ ساله اومده رو داری با بازی که ۴ ماه پیش اومده مقایسه میکنی ✋✋✋✋✋🤣🤣🤣🤣🤣🤣 ۵ سال بعد خبرت میکنم وقتی پلیرهای هیلو از ۱۰۰ میلیون عبور کرد😂😂😂😂✋✋✋✋
هیلو شاهکار بود؟ 🤣
پس چرا ده هزارتا پلیر آنلاین داره؟
نه پس کیلزون شاهکار بود که متای ۷۰ گرفت 😂😂😂😂😂
اینو از کجا آوردین دقیقا؟
هیلو ی بازی که بتل رویال نداره و این بازی انلاین چند نفر میمونه اونم روی پلتفرم که مال خودش نیست انتظار داری پلیر داشته باشه ….برو امار ایکس باکس رو مشاهده کن …..والا برای یک بازی که بتل رویال نداره همین که روزانه انقدر پلیر روی پیسی داره عالیه بتلفیلد با اون همه سابقه ساختش تو بازی های انلاین خراب کرد بعد از ی بازی که مچش ته تهش ۱۵ دقیقه هستش انتظار پلیر در حد فورتنایت و وارزون داری واقعا خنده داره 😅😅😂😂😂😂
به آمار استیم استناد نکنید که مشکل دار هست
اتفاقا جزو معتبرترین امار حساب میشه
ممنون از آقای کریمی🙌🌹
واقعا با این اخبار امروز حالم افتضاح شد
مورد انتظار ترین بازیم گویا دیگه حرفی برای گفتن نداره(هرچند مقصر خودمم)
ممنونم از مایکرو که داره با خونسردی رفتار میکنه اما فقط این کار کافی نیست!! وقتی نصف اعضای یه استدیوت جدا میشن و پروژه میوفته دست یه استدیو خارجی دیگه عمق فاجعه هستش و یعنی یه جای کارت میلنگه! امیدوارم اگه بازی واقعا قراره چیزی جز شاهکار باشه همین الان لغوش کنن (ماشالله مایکرو از این استعداد ها زیاد داره که آی پی های گنده رو به خاک بنشونه)
New crackdown
سلام، از یک کاربر و طرفدار یک پلتفرم باید انتظار داشته باشید که به بازی مورد علاقه خودش خوشبین باشه. من وظیفهام انعکاس چیزی هست که منطقی به نظر میرسه و سعی میکنم با نقل قول از خود سازندگان و مدارک موجود نتیجهگیری کنم و همیشه سعیم بر این بوده (چه بسا به مذاق خیلی از طرفداران خوش نیاد) ولی یک طرفدار ایکس باکس یا پلی استیشن چنین وظیفهای نداره و صرفاً یک مخاطبه، بنابراین نمیشه خیلی به کاربرها سخت گرفت.
THE END…
حالا اون گفت احتمالا تو چرا فشار میخوری
با اضافه شدن Crystal Dynamic احتمالا پروژه Soft reboot خواهد شد و تاثیر رفتن اعضای کارشکن خود به خود خنثی میشه
همین که اعضای کریستال داینامیک رو با بازیسازان ناتی داگ و سانتامونیکا تو Initiative یکی میدونی و میگی با اومدن اون استودیو افرادی که رفتن جبران میشه واقعا باید بهت شک کرد
این پست مناسب سن شما نیس
واقعا از همین میترسم که کریستا داینامیکس بیاد سافت ریبوت این پروژه رو به دست بگیره
واقعا مایکرو بلد نیست استودیو بسازه
وای خدا خیلی ناراحت شدم واقعا
اونقدر استعداد جمع کردی بعد هیچی؟
من میترسم بتسدا و اکتیویژن رو هم به گند بکشن با این وضع!
یکی بگه مدیر استودیو های ایکس باکس کیه؟
واقعا طرف همین فردا باید اخراج شه
چه جالب نه !!!! طرف فن سونی هستش تا بحال یک بارم دسته ایکس باکس رو دستش نگرفته بعد نگران استدیو ها حال روز ایکس باکس هستش دم شما گرم سونی فن ها طلاین بخدا😅😅😂😂😂😂😂
جالبه اوایل که این استودیو رومایکروتاسیس کرد ادعا داشتن اولین aaaa تاریخ رو میخوان بسازن
ببین ادعای زیاد چکار کرده که مجبورن برن سراغ کریستال داینامیک
اون aaaa فقط جنبه تبلیغات و هایپ داشته حالا خوبه اون موقع سر استخدام تاش ساکت مونده بودید یکدفعه ای پیداتون شد
سید تا چند سال دیگه میتونن یکاریش بکنن .
حالا aaaa رو نمیدونم ولی هنوز به بازی خوشبینم (شایدم زیادی احمقم)
بازی رو یکم زود رونمایی کردن، به نظرم ماکروسافت احتیاجی به این رونمایی زودهنگام نداشت با توجه به این که بازی های بزرگ دیگه ی رو یا در دست ساخت داره یا خریده، مثال های بارز مثل استارفیلد بازی های در دست ساخت بتسدا، اخیراً هم اکتی و بازی های داخلیش. رونمایی زود، استودیو رو خیلی تحت فشار قرار داد و سر زبون ها انداخت، رفت و امد افراد از استودیو ها طبیعی هست اما چیزی که راجع به این استودیو باعث برجسته تر شدن این رفت امد ها شده همین تو چشم بودنشون هست و عنوانی که روش کار میکنن… افرادی که اخیرا وارد این استودیو شدن هیچ دست کمی از قبلی ها ندارن اما میبینم که رفتن ها بیشتر بهش پرداخته میشه. رهبری در یک تیم خیلی مهمه و فکر میکنم مشکلی که این استودیو داره همین فقدان یک هد اصلی کار بلد هست، چیزی که مثلا ناتی داگ داره و باعث میشه این ورود و خروج ها اهمیت نداشته باشه. وگرنه همچنان این استودیو تیم فوقالعاده ای داره،حال اینکه اینها چطور مدیریت میشن رو باید منتظر موند و دید.
xbox با خرابکاری که توی نسل هشتم کرد برای جلب اعتماد ها و نظر ها مجبور بود یکسری بازیاشو زودتر معرفی کنه.(و به نظر من این ایرادی نداره) در رابطه با باقی حرفاتون بگم که تقریبا ۲۰ نفر از اعضاش رو از دست داده. الان با ۵۰ تا کارمند شرایط سخت تری رو طی میکنن، خیلی از دیزاینر های بازی هم رفتن و مشکل دیگه نبود لیدر خوبه که کارو پیش ببره. اینا قطعا مشکل ساز میشه براشون
MahyarMsm
مدیریت درست وجود داشته باشه این ورود و خروج ها اصل مسئله نیستن. مگر بعد اتمام یک پروژه تمام کسانی که روش کار کردن تو استودیو میمونن؟ منتها مشکل این استودیو ظاهرا همین مدیریتش هست که وسط پروژه باعث شده یه تعدادی ازش جدا بشن و نتیجتاً انتشار بازیشون با تأخیر مواجه میشه. حالا چرا میگم ماکروسافت زود رونمایی کرد، اگه زود این کار رو نکرده بود انقدر توجه روی این استودیو نمیبود که شایعات هم باشه و بزرگنمایی هم بشه. میگی احتیاج داشت، درسته این حرف، ولی ماکروسافت با خرید هایی که کرده بود و یا در برنامه اش داشت این کمبود رو جبران میکرد، همین اعلام انحصاری بودن بازی های بتسدا کافی بود. ماکروسافت همین اشتباه رو در رابطه با هیلو اینفینیت هم انجام داد و تلاش کرد اونو برای لانچ اماده کنه که اونم اشتباه بود. مدیریتش اصلاح بکنن بعید میدونم به مشکلی بر بخورن.
از ۶۳ نفری که استخدام شدن ۳۴ تاشون رفتن از استودیو
آره مشکلی نیست این رفت و آمد ها طبیعیه دوشواری نداریم 🤣
بهتره بگی هیچوقت به حرفای یک بتسدا فن سطح اعتماد نکنید🤣
مثل تاد هاوارد دروغ میگن
در واقع میشه گفت پروژه افتاده دست کریستال داینامیک
همه اعضای اینشتیو هم سر دخالت های اینا بیرون رفتن
منتظر یک مارول اونجرز دیگه با متای زرد باشید
میدونی مشکل کجاس بخدا اگه قبلن این اتفاق میفتاد انقدر ناراحت میشدم …..ولی انقدر این نسل ماکرو ایپی و بازی های بزرگ داره که ببین به ی سمت مانم نیست 😅😅😅😂من فقط منتظر استارفیلدم
مایکروسافت خیال کرده بازی خوب ساختن فقط به اینه که پول اندازی جلوی استودیو
نمیدونه استودیو مدیریت خوب هم میخواد وگرنه همه اعضاشون فرار میکنند مثل اینشتیو
حیف اکتیویژن و بلیزارد که دست اینا افتاد
مگه سونی تونست ژاپن استدیو رو نگه داره 😐😐😐
بازی خوب ساختن🤐🤐🤐🤐 چندسالته عمو جون که میگی ایکس باکس بازی خوب نتونسته بسازه نسل هفت یادتون رفته 🔥😂😂😂😅
حیف اکتیویژن و بلیزارد که افتاده دسته ایکس باکس 😐😐🤐🤐🤐 بهتر از اینه که میفتاد دسته سونی ی جامعه بزرگ تری از بازی ها منع میکرد پیسی پلیرها ….
بعدم مگه هلبلید ۲ بد شده فورزا هر سال بهتر از سال قبلش میشه هیلو هم که بعد دو نسخه بد ی بازی خوب به طرفدار هاش داد نمیگم شاهکار ولی خوب بود …..
مدیریت فقط مارک سرنی که بازی خوب خودشون رو نذاشتن نسخه دومشون بسازن دیزگان اتقدر ترسو هستن که ی شوتر نمیسازن تا تجربه کیلزون پیش نیاد …..بعد میخای رشد کنن تنها چیزی که باعث میشه بازی های سونی شاهکار بشن همیشه گفتم اینه همه با هم همکاری میکنن یعنی مثلا لست فقط ناتی نساخته چند تا استدیو دیگه دخیل بودن یا برعکس برای همینه بازی های خوب میسازه سونی نمونش فوربیدن وست
این یارو وحید کو می گفت اختمالا ساخت بازی تموم شده :))))) اقا مایکروسافت دیگه نمی تونه بازی داستانی خوب بسازه اون از هیلو که امار پلیراش ۹۰ درصد افت کرد اون از گیرز که نسخه ی اخرش ضرر کرد و اصن خبری ازش نیست . باید بچسبه به همین ریسینگ و هواپیما و سرویس محور
هیرو نود درصد پلیراشو از دست داد چه ربطی به بخش داستانی داره؟یکم فکر کن حداقل
هیلو ۲۰ میلیون پلیر ✋✋✋✋✋
اقا مایکروسافت دیگه نمی تونه بازی داستانی خوب بسازه 😐😐😐🤐🤐🤐🤐🤐 ی بار دیگه به جمله ای دقت کن و برو یک سرچ بزن لیست ایپی های ایکس باکس تو نسل جدید ببین چه بازی هارو میبینی ….
هیلو ۹۰ درصد 😐😐😐 دوست من میگم امار استیم رو نگاه میکنی یا ایکس باکس رو والا هر جور نگاه میکنم حتی روی استیم هم انقدر افت نکرده ۹۰ درصد 😅🤐🤐🤐 خداشکر ما که داریم بازی میکنیم هر وقتم میزنم سریع ی مچ پیدا میکنه و مشکلی از بابت پلیر ندیدم ..
گیرز که نسخه اخرش ضرر کرد 😐😐😐 والا اون بازی از بخش انلاینش پول ساختشو در میاره چه برسه بخش داستانیش ولی منظور شما ضرر …نه گیرز مثل همیشه نتونست دل مخاطب هاشو جذب کنه عملن بخاطر داستانش وگرنه گیم پلی روان گرافیک خیره کننده مثل همیشه حس و حال خاص بازی عالی بود ❤️❤️🔥🔥 باید بچسبه به ریسینگ و هواپیما و سرویس محور 😂😂😂خداشکر حداقل قبول دارین تو این سبک ها شاهکار میسازه …
تو شوتر که سونی بهش نزدیک هم نمیتونه بشه تو بازی های جهان بازم با وجود بازی های بتسدا ایکس باکس برندس فقط هک ان اسلش سونی خوب کار میکنه همین 😂😂😂بعد میگی ایکس باکس بدرد نمیخوره جالبه
پس همون نظر من درسته 😑
احتمال کنسل شدنش بالای ۵۰ درصده ،حتی شاید بالای ۸۰ درصد ….
این رئیس استودیو خواسته با همکارای قبلیش تو کریستال داینامیکس کار کنه ، این استعدادهای جمع شده ناراضی بودن استودیو رو ترک کردن دقیقا همین نظر منه …… احتمال داره بازی کنسل بشه ،بعد بخوان رو یک بازی دیگه کار کنن یا اعضا ملحق به استودیوهای قدیمی و با قدمت بشن
متن خبر انگلیسی هم اینجاس جالبه
It’s understood that Xbox is prepared to be patient with new first-party teams including Fable and Everwild), as they prioritise assembling groups capable of regularly producing the kind of critically-acclaimed prestige projects that come from Sony’s Naughty Dog and Insomniac.
خود رییس های اینشتیو گفتن قصدمون این هست که ناتی داگ کیلر باشیم و بازی هامون باهاش رقابت کنه از لحاظ کیفیت
اونوقت مایکروفنا میگن هیچوقت نگفتن قصد رقابت با نانی داک رو دارن 🤣🤣🤣
فقط چند تا استودیو انگشت شمار میتونن با ناتی داگ که پر افتخارترین استودیو هست رقابت کنن
بتسدا و play ground ناتی داگ رو با خاک یکی میکنن
😅😅😅
اسکایریم رو صدا کنم 😂😂😂😂✋✋✋
فورزا هورایزن ۵ رو چی 😂😂😂😂✋✋✋
elder scrolls درسته
گاهی باید خندید و رد شد😂😂
یعنی میخوای بگی بتسدا در حد ناتی داگ نیست ؟ عجب 😂😂
معلومه که نیست.
فن بویی سید .
اوکیه هر چی شما بگی
دوست عزیز بتسدا یک ناشره . ناتی داگ یک استادیو
اصلا از همینجا معلومه که بتسدا با چند تا استادیو به ناتی داگ میرسه :/
البته فن بویی سید و معتقد به نمره چهارتا انسان دیگه.
نانی داکو خوب اومدی :/
دیگه نه به اون شوری شوری نه این بی نمکی…تو خبرم گفته که مایکی کاری به استدیو نداره و ازادی کامل داده ولی استدیو خودش با خودش مشکل داره… دقیقا مشکل همینه مایکی باید یه دخالتی کنه که سر و سامون بده وگرنه وقتی بهترین اعضا رو جمع کردی ولی با هم مشکل دارن دیگه تقصیر مایکی نیست…
مشکل هم همین رییس استودیو هست کارمندای سابق اینیشیتیو گفتن فقط دستور میده و دید بازی ساختنش با کریستال داینامیک یکیه نه با اینیشیتیو
باز بروس استرلی یا دن هاوزر پای پروژه میموندن و کار رو با اعضا پیش میبرند ولی این فقط دستور میده مث اینکه امیدوارم زود تر اخراج بشه همچین آدمی لیاقت رییس بودن این استودیو که همچین افرادی توش استخدام شدن رو نداره
آقای کریمی شما طرفدار پرفکت دارکید ؟ آخه اخبار این استودیو رو فقط شما پوشش میدید پرسیدم
یه بار این عبارت رو با دقت بخون:
تمامی اعضای سابق انشتیو که با VGC صحبت کردهاند، اعتراف کردند که از برخورد ملایم مایکروسافت با این استودیو و عدم برخورد جدی با آن ((مدیران اینشینیتیو)) متعجب شدهاند.
این عبارت یعنی اینکه خود مایکرو استودیو رو مستقل نگه داشته و در ساخت بازی دخالتی نمی کنه ولی خود مدیران استودیو هستن که به کارمندا خیلی اجازه دخالت نمیدن و خودشون تصمیمات رو میگیرن
ولی کامنت شما جوری بود که مخاطب فکر می کرد مایکرو استودیو رو مستقل نگه نداشته در حالیکه خود مدیران یکم بد مدیریت کردن
اگرچه که بازی تا عرضه نشه نمیشه نتیجه گرفت که چی میشه مدرن وارفیر سه هم بخش بزرگی از توسعه دهندگانشو از دست داد ولی در نهایت بازی خیلی خوب ظاهر شد…
به هر حال مدیران استودیو مقصرن نه مایکرو شاید مایکرو از این جهت مقصر باشه که با مدیران برخورد نمی کنه و ملایم باهاشون رفتار کرده
جا اندازی فرهنگ کاری توی استودیوهای جدید خیلی مهمه نباید هر توسعه دهنده با استعدادی رو استخدام کرد چون شاید نطر اون با بقیه فرق کنه و پروژه به مشکل بخوره باید اشخاصی رو استخدام کنن که در عین شاهکار ساز با مدیران هم فور
هم فکر باشن
دقیقا چنین چیزی یک دهه روی bend studio خیمه زده بود
تنها فرقش اینجاست که بعد ۷ سال تونستن دیزگان بسازن
اعضای بالارده که اهمیتی به باقی اعضا و فضای استودیو نمیدادن
نمیدونم چرا با دیدن وضع الان اینشتیو یاد باشگاه PSG افتادم ؛ هرچقدر ستاره جمع کنی ؛ اگر مدیریت بدی داشته باشی هیچ نتیجه ایی نمیگیری
اینجا هم تقصیر مدیران اینشتیوه ؛ هم تقصیر تیم مدیریتی اکس باکس ؛ اولی نقض حقوق اعضا و به عبارتی زور گویی و ایجاد فضای نامناسب ؛ دومی نداشتن بررسی کافی و عدم سرکشی و آنالیز
مایکروسافت باید به استودیو هاش آزادی بده تا خلاقیتشون رو برای ساخت یک اثر خوب به کار ببرن. اینطوری میتونه پیشترفت کنه.
اتفاقا مشکل همینجاست!! تو متن هم گفته شده زیادی داره آزادی عمل میده و خونسرد رفتار میکنه در قابل این استدیو و ریر (اورویلد)
قرار نیست آزادی عمل همیشه خوب باشه
امیدوارم سالم و سلامت از پس ساخت پروژه بر بیان و بتونن بازی خوبی از پرفکت دارک به طرفدار ها تحویل بدن چون این IP کم چیزی نیست و یکی از مهم ترین و جریان ساز ترین شوتر ها کنسولی تاریخه !
دقیقا بخاطر همین هم هست که من زیادی حساسم
اگه یه بازی دیگه بود یا فرنچایز جدید اصلا مهم نبود کی میسازه اما اینکه پرفکت دارک رو برداری بدی به کریستال داینامیک تو این وضعیت…….
امیدوارم من اشتباه کنم و از پس این اسم و این فرنچایز بر بیان
نثار روح تازه گذشته مرحومه The Initiative من یقرا الفاتحه مع الصلوات
اینیشتیو استودیوی خیلی با استعدادی هست و این از اشخاص و کارمند های داخل استودیو مشخصه، البته که تعدادیشون رفتن. به نظر من بهتر بود یه ip جدید رو توسعه میدادن چون اینایی که من میبینم ایده های بزرگ و جذابی دارن و میتونن به کلکسیون بازی های xbox یه ip جدید و جذاب اضافه کنن. چیزی که برای این پروژه پیشبینی میکنم اینه که یا اوضاعش بدتر میشه و بازی یک یا دو سال تاخیر میخوره و یا ساخت بازی رو کنسل میکنن و شروع به ساخت یه بازی جدید با ایده های خودشون میکنن.
این رییس استودیو همه چی رو خراب کرده خود اعضا میگن ما کند کار کردیم ولی مایکرو اصلا واکنش جدی بهمون نشون نداد یعنی کرانچ ندارع این استودیو حقوقم که چون برا مایکروسافت هست این استودیو قطعا خوبه فقط آزادی عمل میمونه که این رییس استودیو گرفته از افراد اگه اخراجش کنن یکی مثل بروس استرلی بیاد رییس استودیو بشه و به اینا درخواست مجدد بده حتما بر میگردن
بروس استرلی کلا بازنشست شده و فعالیتی هم تو صنعت گیم نداره فعلا اصلا برا همینم بود از ناتی داگ رفت وگرنه دلیلی نداشت از استودیویی که ۲۰ سال توش کار کرده و اینقدر موفقه بخواد بره چون از سال ۱۹۹۸ تو ناتی داگ بوده ولی ۲۰۱۷ دیگه خودشو بازنشست کرد
من نگفتم بروس استرلی رو بیارن گفتم یکی مث بروس استرلی رو بیارن
گفته بودم نگرانم بفرما
ولی این مشکلات تو همه ناشرها هست مثل تیک تو و ea و یوبی سافت
سر هیلو اینفینیت هم این حرفا زیاد بود ولی کینگ فیل اسپنسر همه چی رو رو به راه کرد و یک شاهکار تحویل دادن
سونی فنا چقدر خوشحال شدن بالاخره خرید بتسدا و اکتیویژن دردناک بود باید یه جوری خودشونو خالی کنن
فردا میگن مایکرو بتسدا و اکتی رو نمی تونه کنترل کنه خوب عزیزان فرزا هرایزن پنج و فلایت سیمولیتور هم تحت مدیریت همینا ساخته شد حالا چند نفر رفتن همه میگن استودیو خراب شده من نظری نمیدم باید تا عرضه بازی صبر کنیم
اصلانم خوشحالی نداره.خودتو با امثال من یکی نکن.
کی به کی میگه این حرفو😂😂😂😂😂
ایمان جان ایشون رو ول کن
فقط کارش شده مسخره بازی
دلم شکست
نمیدونم چرا وقتی این خبرو خوندم و سر تیترش رو دیدم نا خود آگاه یاد PSG افتادم 😂😂😂😂
آفرین به مدیریت استودیوی پلی گراند گیمز واقعا ، سر فورزا ۵ و تو همین مقاله ای که VGC کار کرده خواستن توشون حاشیه بندازن و نتونستن 😂😂😂😂😂👏👏👏👏👏
امیدوارم درنهایت این بازی کاری کنه که حسرت ps5 رو که دارم ، حسرت اکسباکس هم بهش اضاف بشه.
آقای کریمی اخبارهای خاص ایکس باکس رو خوب نشر میده … همه می دونن چی میگم …
در مورد کاربرهای به ظاهر نگران هم باید بگم …
بذارید مایکروسافت خودش نگران این موضوع باشه نه کسایی که رنگ کنسول ایکس باکس رو ندیدن
یعنی زمانی که گزارش مفصل بلومبرگ از تعطیلی japan studio و رد پروژه days gone 2 از سمت سونی و اخبار منفی حول پلی استیشن رو کار کردم، طرفدار ایکس باکس بودم دیگه درسته؟ اما امروز چون انشتیو با مشکل روبهرو شده و پوشش داده شده تبدیل شدم به طرفدار پلی استیشن؟ interesting … بنابراین ما با پراکنده شدن اخبار مختلف در صنعت گیم جهتمون عوض میشه، به عبارتی باید ایگنور کنیم که مبادا به فن بویهایی مثل شما بر نخوره.
https://gamefa.com/733307/sony-s-obsession-with-blockbusters-is-stirring-unrest-within-playstation-empire/
اقای کریمی کلیت کار یک خبره که تو چند خبر مرتب تو سایت جولانش می دید ، حالا در قالب شایعه ، گزارش و رسمی همه طوره پوشش دادید … جالبه خبر قبلیش رو هم خودتون گذاشتید … دیگه اکثر ماها به این نوع پوشش شما عادت کردیم …
یک خرید تاریخی مایکی انجام داد ، عکس العمل خبری رو دیدیم …
معلوم نیست اصلاً چی میگید، حداقل قبل از جملهبندی کمی فکر کنید.
من که واقعاً نگرانم خیلی روی این استودیو حساب باز کرده بودم کلا کسی بخواد برای این استودیو مشکل پیش بیاد و بهش بخنده معلومه فقط یک فن بوی عقده ای هست نه چیز دیگه
الان اسپنسر و نادلا با این خبری که منتشر شد به سرشون میزنه و تیک تو رو میخرن 😂😂😂😂
جالب کسی که فن بوی سونی ا خیلی نگران این بازی هستش 😜😉
میدونی چی قشنگ میشه زمانی که ایکس باکس از حرکت سونی استفاده کنه یعنی کمک از دیگر استدیوها ….
نفرات زیادی رفتن و ایکس باکس بخواد این بازی رو بده بیرون و از بقیه استدیوهاش استفاده کنه این بازی از خوب تبدیل به ی بازی عالی میشه قطعا ….❤️❤️🔥🔥🔥ولی هیچی معلوم نیست ایکس باکس مرموز شده 😅😅