درسهایی که فیلم سوپرماریو باید از آنچارتد بیاموزد
با در نظر گرفتن نکاتی، آنچارتد میتواند سرمشق خوبی برای فیلم سوپرماریو باشد.
فیلم آنچارتد را میتوان اولین اقتباس سینمایی از یک بازی ویدئویی دانست که توانست به موفقیت نسبی دست پیدا کند؛ همین مسئله این فیلم را به یک الگوی مناسب برای سایر اقتباسها تبدیل میکند.
اقتباس سینمایی سوپرماریو قطعاً با فیلم Uncharted تفاوت بسیاری خواهد داشت؛ اما نکاتی در فیلم Uncharted وجود دارد که سازندگان سوپرماریو در صورت توجه به آنها به طور قطع میتوانند موفقیت فیلم خود را تضمین کنند.
هر چند که داستان اقتباس سینمایی سوپرماریو هنوز فاش نشده است؛ ولی اعلام لیست بازیگران این فیلم، با واکنش منفی هواداران مواجه شد. این همان اتفاقی بود که برای فیلم Unharted نیز رخ داد.
این فیلم با اینکه نقدهای بسیار ضعیفی دریافت کرد؛ ولی توانست از لحاظ تجاری بسیار موفق عمل کند، به بیان دیگر علیرغم اینکه در ابتدا طرفداران این سری از لیست بازیگران این فیلم ناراضی بودند؛ ولی در نهایت این فیلم موفق شد که دل هواداران را به دست بیاورد.
یک درس دیگر که آنچارتد میتواند به سازندگان سوپرماریو بیاموزد، در مورد نحوهی نگارش داستان این فیلم است.
آنچارتد به جای اینکه مستقیماً خود را در قید و بند اتفاقات سری بازیهای آنچارتد قرار دهد؛ تصمیم گرفت تا به عنوان یک پیش درآمد با فاصلهی زمانی زیاد نسبت به وقایع بازیها، عمل کند.
این دقیقاً همان کاری است که که فیلم سوپرماریو باید انجام دهد. اتفاقاً سوپرماریو میتواند به علت طبیعت بازیهای این فرانچایز، این کار را با ریسک بسیار کمتری انجام دهد.
بازیهای آنچارتد دارای دیالوگهای بسیار زیادی هستند و تقریباً اکثر وقایعی که در طول یک بازی اتفاق میافتند؛ با جزئیات کاملی برای بازیکن روایت میشود.
در طرف دیگر اولین بازی سوپرماریو یک شاکله کلی دارد، پرنسس توسط براوزر دزدیده میشود و ماریو باید از مراحلی عبور کند تا او را نجات دهد.
همین مسئله به نفع سازندگان است، آنها میتوانند چارچوب اصلی داستان را حفظ کنند و در جزئیات روایت و دید خود را نسبت به داستان در فیلم پیاده کنند.
یک الگو، هم نکات مثبت برای یادگیری دارد و هم اشتباهاتی دارد که مایهی عبرت است. شاید یکی از بزرگترین اشتباهات فیلم آنچارتد، تفاوت شخصیتهای اصلی این فیلم با آنچه که طرفداران در بازیها دیده بودند، باشد.
این چیزی است که اصلاً برای شخصیتی مثل ماریو قابل آزمون و خطا نیست؛ با یک داستان اورجینال، فیلم هویت مستقل خود را به خوبی میتواند بنا کند و نباید شخصیتپردازی کاراکترهای محبوب این فیلم، متفاوت از بازیها انجام شود.
علاوه بر تمام موارد بالا، اشارات و ایستراگهای بازی اصلی که در فیلم قرار داده میشوند، باید بسیار حساب شده و دقیق باشند.
این سرنخها باید طوری باشد که طرفداران پر و پا قرص سری بتوانند آن را درک کنند و با فیلم سمپات پیدا کنند و از طرف دیگر برای هواداران جدید تا حدی رمزآلود جلوه کند.
اگر فیلم سوپرماریو بتواند کارهای مثبت فیلم آنچارتد را به روش خود تکرار کند و از بعضی اشتباهات و بلندپروازیهای این فیلم دوری کند، قطعاً به یک اقتباس سینمایی بسیار موفق تبدیل خواهد شد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
من ک انچارتد دوست ندارم
واقعا بازی مضخرفیه
لطفا به انچارتد باز ها ک زیاد هم هستن بر نخوره
اما بازی کلا یجورایی علمی تخیلیه و من بجز هیلو هیچ بازی علمی تخیلی دوست ندارم
سلام بخاطر اینکه بازی نکردی و تحت جو جنگ فن بوی های پلی و مایکرو قرار گرفتی و از بازی متنفر شدی
لطفا بازی که نقد نکردی رو نقد نکن
همونجا که گفتی هیلو فهمیدم بازی نکردی
حس میکنم تا الان یک دقیقه هم هیلو نزدی
تاریخ تولد ۱۳۸۷😹
WTF !??
وقتی یه سونی فن از ۹۹% مغزش استفاده میکنه تا فنا اکسو بد جلوه بده :))
به نظر منم انسانی وجود نداره که حتی اگر هم انچارتد رو بازی نکرده باشه ، از بازی بدش بیاد … مثالش خودم
واقعا مطلب عجیبیه که مشابه اون رو فقط در گیمفا باید دید. چرا ماریو از این همه بازی باید از آنچارتد اقتباس کنه؟ هم پوکمون که متعلق به نینتندو هستش و هم سونیک (ماجرای شخصیتهای غیر واقعی در دنیای تخیلی ) که هم سبک هستن، بیشتر ربط دارن به ماریو. تنها دلیل برای اسم بردن از آنچارتد ، سونی و پلی استیشن هستن.
درسهایی که فیلم انچارتد باید از سوپرماریو بیاموزد
حالا کاری به کیفیت فیلم آنچارتد ندارم ولی انصافا فیلم انیمیشن ماریو چه ربطی به آنچارتد داره ؟
مگه قرار لایو اکشن بسازن که میگید درس هایی که میتواند بیاموزد !
بهترین درسی که میتوان بگیرد آن است که هرگز ساخته نشود
تنها درسش اینه که نباید از گیم فیلمو انیمیشن ساخت