۷ فیلم شبیه به Uncharted که باید ببینید - گیمفا
۷ فیلم شبیه به Uncharted که باید ببینید - گیمفا
۷ فیلم شبیه به Uncharted که باید ببینید - گیمفا
۷ فیلم شبیه به Uncharted که باید ببینید - گیمفا
۷ فیلم شبیه به Uncharted که باید ببینید - گیمفا
۷ فیلم شبیه به Uncharted که باید ببینید - گیمفا

۷ فیلم شبیه به Uncharted که باید ببینید

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
۷ فیلم شبیه به uncharted که باید ببینید

اگر به دنبال دیدن آثار بیشتری شبیه به فیلم Uncharted هستید،‌ پس در ادامه همراه با ما باشید.

مجموعه بازی‌های ویدیویی آنچارتد (Uncharted) پس از ارائه هفت بازی،‌ سرانجام وارد دنیای سینما شد. این مجموعه بازی از سال ۲۰۰۷ میلادی شروع شده بود. امی هنینگ (Amy Henning) خالق آن‌ها است و توسط استودیوی ناتی داگ توسعه داده شده‌اند. مجموعه بازی‌های ویدیویی «آنچارتد»،‌ داستان یک جوینده گنج به نام نیتن دریک را دنبال می‌کند که در سراسر جهان سفر می‌کند تا اشیاء و آثار تاریخی و اسرارآمیز را کشف کند.

تریلر رسمی فیلم «آنچارتد» در ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ منتشر شده بود. این تریلر، اولین تصویر رسمی از تام هالند (Tom Holland) در نقش نیتن دریک و مارک والبرگ (Mark Wahlberg) در نقش ویکتور سالیوان ملقب به سالی را به بینندگان و طرفداران ارائه کرده بود. فیلم «آنچارتد» در تاریخ ۱۸ فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی روی پرده سینماها اکران شد. حالا، اگر به دنبال آن هستید تا فیلم‌های ماجراجویی اکشنی شبیه به فیلم «آنچارتد» را مشاهده کنید،‌ همراه با ما باشید.

فیلم صحرا (Sahara)

فیلم صحرا sahara

فیلم «صحرا» با بازی متیو مک‌کانهی (Matthew McConaughey) است که در سال ۲۰۰۵ میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. متیو مک‌کانهی قبل از اینکه بیشتر به سمت نقش‌های درام تمایل پیدا کند،‌ در فیلم‌های عاشقانه و کمدی و همچنین اکشن و ماجراجویی زیادی نقش‌آفرینی کرده است. فیلم «صحرا» نیز یکی از این آثار است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته کلایو کاسلر (Clive Cussler) است که در سال ۱۹۹۲ میلادی به چاپ رسیده است.

فیلم «صحرا»، داستان یک کاوشگر به نام دیرک پیت با بازی متیو مک‌کانهی را دنبال می‌کند که به دنبال آن است تا یک کشتی جنگی گمشده را پیدا کند. شایعه شده که این کشتی حامل یک گنجینه است. به زودی دیرک پیت متوجه می‌شود که درگیر یک توطئه با یک دیکتاتور از آفریقای غربی و یک صنعتگر فرانسوی شده است. نیروگاه برق متعلق به این صنعتگر،‌ مسئول آلوده کردن آب‌های محلی است.

دیگر بازیگرانی که در این فیلم حضور دارند شامل استیو زاهن (Steve Zahn)، پنه لوپه کروز (Penélope Cruz) و لنی جیمز (Lennie James) است. جدا از مشکلات موجود در تولید این فیلم و همچنین عملکرد آن در گیشه،‌ باید گفت که این فیلم همچنان یک اثر اکشن و ماجراجویی سرگرم‌کننده است که دارای داستانی بزرگ و کاراکترهایی خاطره‌انگیز است.

فیلم به درون دریا (Into the Blue)

فیلم به درون دریا into the blue

 فیلم «به درون دریا» در سال ۲۰۰۵ میلادی روی پرده سینماها به اکران درآمد. این فیلم، با بازی پل واکر (Paul Walker) و جسیکا آلبا (Jessica Alba) در نقش‌های اصلی است. این فیلم،‌ یک اثر اکشن و ماجراجویی جالب‌توجه است. اتفاقات این فیلم، در باهاما رخ می‌دهند.

در این فیلم،‌ یک زوج به نام سم با بازی جسیکا آلبا و جرد با بازی پل واکر،‌ در یک جزیره گرمسیری بسیار زیبا و دلنشین زندگی می‌کنند. با این حال،‌ اوضاع خوب پیش نمی‌رود. دوست آن‌ها به نام برایس با بازی اسکات کن (Scott Cann)،‌ آن‌ها را به سفری برای پیدا کردن گنج دعوت می‌کند. آن‌ها قرار است به دنبال یک کشتی دزدان دریایی افسانه‌ای به نام زفیر باشند.

با این حال، آن‌ها به جای این کشتی،‌ یک هواپیمای غرق شده پیدا می‌کنند. در درون این هواپیما، مقدار زیادی کوکائین است. برایس تصمیم می‌گیرد تا این مواد مخدر را بفروشد و همین، توجه دلال مواد مخدر محلی به نام ریس با بازی جیمز فرین (James Frain) را جلب می‌کند.

فیلم گنجینه ملی (National Treasure)

فیلم گنجینه ملی national treasure

یکی از فیلم‌های دوست‌داشتنی در مورد پیدا کردن گنج، فیلم «گنجینه ملی» است. فیلم «گنجینه ملی» یکی از ماندگارترین و نمادین‌ترین نقش‌های نیکولاس کیج (Nicolas Cage) است. کارگردانی این فیلم را جان تورتلتاب (Jon Turteltaub) در دست داشته است. او بیشتر برای کارگردانی فیلم رقابت سرد (Cool Runnings) و فیلم مگ (The Meg) شناخته می‌شود.

فیلم «گنجینه ملی»، داستان یک تاریخ‌شناس و رمزنگار به نام بنجامین فرانکلین گیتز با بازی نیکولاس کیج را دنبال می‌کند. او سرنخی را کشف می‌کند که او را به انباری از اشیاء تاریخی فراماسونی می‌رساند. سرنخ بعدی نیز در پشت اعلامیه استقلال آمریکا قرار دارد. این به معنای آن است که او باید محافظت‌شده‌ترین سند تاریخی در آمریکا را به سرقت ببرد.

در کنار نیکولاس کیج، بازیگران متعدد حضور دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به دایان کروگر (Diane Kruger)،‌ هاروی کیتل (Harvey Keitel)، جان ویت (Jon Voight)، کریستوفر پلامر (Christopher Plummer) و شان بین (Sean Bean) اشاره کرد. فیلم «گنجینه ملی» در سال ۲۰۰۴ میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود.

فیلم مهاجم مقبره (Tomb Raider)

فیلم مهاجم مقبره tomb raider

همانند فیلم «آنچارتد»،‌ فیلم «مهاجم مقبره» نیز بر اساس یک مجموعه بازی اکشن و ماجراجویی به همین نام ساخته شده است. مجموعه بازی‌های توم ریدر یا مهاجم مقبره، از همان ابتدای عرضه خود،‌ موفقیت بزرگی برای کمپانی سونی بودند. قبلا نیز دو فیلم بر اساس این مجموعه بازی ساخته شده بود که در این فیلم‌ها، آنجلینا جولی (Angelina Jolie) نقش اصلی را بازی کرده است.

در سال ۲۰۱۳ میلادی، مجموعه بازی‌های ویدیویی مهاجم مقبره ریبوت شدند و به دنبال آن نیز هالیوود به دنبال ریبوت کردن این مجموعه فیلم بود. هالیوود به دنبال آن بود تا ظاهر جدیدی به این کاراکتر بدهد و داستان آن را بهتر کند.

در فیلم جدید «مهاجم مقبره»، بازیگر برنده جایزه اسکار، آلیشیا ویکاندر (Alicia Vikander)، نقش اصلی لارا کرافت را به تصویر می‌کشد. لارا کرافت،‌ یک کاوشگر و جوینده گنج است. فیلم «مهاجم مقبره» در سال ۲۰۱۸ میلادی به اکران در آمد و در آن، سفر لارا کرافت به یک جزیره دورافتاده در جستجو برای پدرش به نام لرد ریچارد کرافت با بازی دومینیک وست (Dominic West) به تصویر کشیده شده بود. در سال ۲۰۲۱ میلادی، آلیشیا ویکاندر اظهار داشته بود که دنباله‌ای برای فیلم «مهاجم مقبره» در حال توسعه است اما استودیوی سازنده هنوز به آن چراغ سبز نشان نداده است.

 فیلم طلای ابلهان (Fool’s Gold)

 فیلم طلای ابلهان fool's Gold)

فیلم «طلای ابلهان» به کارگردانی اندی تننت (Andy Tennant) در سال ۲۰۰۸ میلادی روی پرده سنیماها به اکران درآمده بود. این فیلم با بازی متیو مک‌کانهی در نقش اصلی است. این فیلم در مورد یک جوینده گنج ورشکسته به نام بنجامین فینیگان ملقب به فین با بازی متیو مک‌کانهی است که سرنخی مهم را بدست می‌آورد.

او سرنخی در مورد کشتی شکسته و غرق شده آئورلیا بدست می‌آورد؛ این کشتی اسپانیایی در سال ۱۷۱۵ میلادی در دریا گمشده بود. با این حال، یک رپر که فین به او بدهکار است،‌ مربی سابق او که یک جوینده گنج باتجربه است را به خدمت خود درمی‌آورد تا قبل از فین، این گنجینه پنهان در درون کشتی آئورلیا را پیدا کند.

از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به کیت هادسون (Kate Hudson)، دونالد ساترلند (Donald Sutherland)،‌ ری وینستون (Ray Winstone)، ایون بریمر (Ewen Bremmer) و کوین هارت (Kevin Hart) اشاره کرد. این فیلم، یکی از نقش‌های اولیه کارنامه هنری کوین هارت به شمار می‌رود.

فیلم ایندیانا جونز و مهاجمان صندوق گمشده (Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark)

فیلم ایندیانا جونز و مهاجمان صندوق گمشده indiana jones and the raiders of the lost ark

هیچ فهرستی از فیلم‌های ماجراجویی و اکشن بدون فیلمی از مجموعه «ایندینا جونز» کامل نخواهد بود. این مجموعه فیلم از جمله برجسته‌ترین مجموعه فیلم‌های اکشن و ماجراجویی تاریخ سینما محسوب می‌شوند. علاوه بر این،‌ این مجموعه فیلم بر محوریت پیدا کردن گنجینه‌های پنهان است. کارگردانی فیلم «ایندیانا جونز و مهاجمان صندوق گمشده» را استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) در دست داشته است.

این مجموعه فیلم واقعا یک نمونه برجسته برای فیلم‌های اکشن مدرن بودند. فیلم «ایندیانا جونز و مهاجمان صندوق گمشده» در سال ۱۹۸۱ میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. اتفاقات این فیلم در سال ۱۹۳۶ میلادی رخ می‌دهد؛ در این زمان،‌ دکتر ایندیانا جونز با بازی هریسون فورد (Harrison Ford)، توسط دولت آمریکا به خدمت گرفته می‌شود تا صندوق عهد گمشده را پیدا کند.

این صندوق، لوح‌های ده فرمان حضرت موسی را در درون خود دارد. او باید قبل از اینکه نازی‌ها به آن دست پیدا کنند، آن را بدست بیاورد. در این ماجراجویی،‌ یک جوینده گنج دیگر به نام ماریون ریونوود با بازی کارن الن (Karen Allen) با ایندیانا جونز همکاری خواهد کرد. فیلم «ایندیانا جونز و مهاجمان صندوق گمشده»،‌ شروعی عالی برای مجموعه فیلم‌های ایندیانا جونز بوده است و از جمله آثاری است که حتما باید آن را تماشا کنید.

فیلم مومیایی (The Mummy)

فیلم مومیایی the mummy

فیلم «مومیایی» در سال ۱۹۹۹ میلادی روی پرده سینماها به اکران در آمد. این فیلم با بازی برندن فریزر (Brendan Fraser) در نقش اصلی بوده است. از جمله آثار جدیدی که برندن فریزر در آن‌ها حضور داشته است می‌توان به سریال دوم پاترول (Doom Patrol) و فیلم حرکت ناگهانی ممنوع (No Sudden Move) اشاره کرد.

فیلم «مومیایی» نه تنها یک بازسازی بسیار خوب است بلکه آغازگر یک روند در طی ۲۰ سال گذشته بوده است. این فیلم، توانست تا شروع‌کننده روندی برای ساخت فیلم‌هایی بازسازی شده بر اساس آثار هیولایی کلاسیک باشد. آثار هیولایی که در سال‌های اخیر روی پرده سینماها اکران شدند، وجود خود را مدیون این فیلم هستند.

کارگردانی فیلم «مومیایی» را استیون سامرز (Stephen Sommers) در دست داشته است. او همچنین کارگردانی دنباله این فیلم به نام مومیایی بازمی‌گردد (The Mummy Returns) را نیز برعهده داشته است. فیلم «مومیایی»، داستان یک کاوشکر و ماجراجو به نام ریک اوکانل با بازی برندن فریزر را دنبال می‌کند که با یک مومیایی باستانی به نام ایمهوتپ با بازی آرنولد وسلو (Arnold Vosloo) برخورد می‌کند. او در همین حین باید با نظامیان فرانسه در ویرانه‌های هاموناپترا مبارزه کند.

مدتی پس از این اتفاق، اوکانل با یک مصرشناس انگلیسی به نام اوِلین کارناهان با بازی ریچل وایز (Rachel Weisz) و برادرش به نام جاناتان با بازی جان هانا (John Hannah) همکاری می‌کند تا جلوی ویران شدن مصر توسط ایمهوتپ را بگیرند. با وجود اینکه فیلم «مومیایی» دارای جلوه‌های ویژه ضعیفی است اما همچنان، اثری جالب توجه و برجسته به شمار می‌رود و نباید فراموش کرد که از این فیلم بیش از دو دهه گذشته است.


در این مطلب، به معرفی فیلم‌هایی اکشن و ماجراجویی و بر محوریت جستجو برای گنج پرداختیم. این فیلم‌ها شباهت زیادی به فیلم «آنچارتد» دارند. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

منبع: کولایدر

داناCPJE🗿پدرت🗿 (چاقال کاورزن)DARKSIRENoliver queenCommunistwhitedaybreakbellRezaGtxblackcityvafadarmeysambیوهانMengoJin sakai

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۷ فیلم شبیه به Uncharted که باید ببینید - گیمفا
۷ فیلم شبیه به Uncharted که باید ببینید - گیمفا
۷ فیلم شبیه به Uncharted که باید ببینید - گیمفا
۷ فیلم شبیه به Uncharted که باید ببینید - گیمفا
۷ فیلم شبیه به Uncharted که باید ببینید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۷ فیلم شبیه به Uncharted که باید ببینید - گیمفا