شرکت CD Projekt فروش بازی‌های خود را در روسیه و بلاروس متوقف کرد
شرکت CD Projekt فروش بازی‌های خود را در روسیه و بلاروس متوقف کرد
شرکت CD Projekt فروش بازی‌های خود را در روسیه و بلاروس متوقف کرد
شرکت CD Projekt فروش بازی‌های خود را در روسیه و بلاروس متوقف کرد
شرکت CD Projekt فروش بازی‌های خود را در روسیه و بلاروس متوقف کرد
شرکت CD Projekt فروش بازی‌های خود را در روسیه و بلاروس متوقف کرد

شرکت CD Projekt فروش بازی‌های خود را در روسیه و بلاروس متوقف کرد

محسن رضوی فر
۲۱:۱۶ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
شرکت CD Projekt فروش بازی‌های خود را در روسیه و بلاروس متوقف کرد

سی‌دی پراجکت (CD Projekt)، سازنده‌ی سری بازی‌های The Witcher و عنوان Cyberpunk 2077، اخیراً از متوقف شدن فروش بازی‌های خود در کشورهای روسیه و بلاروس خبر داده است.

کمپانی لهستانی سی‌دی پراجکت که مالکیت فروشگاه دیجیتالی GoG را نیز در اختیار دارد، این تصمیم را در راستای حمله‌ی نظامی اخیر روسیه به اوکراین که کشور بلاروس نیز در آن به روسیه کمک می‌کند، اتخاذ کرده است.

متن بیانیه‌ی شرکت سی دی پراجکت به شرح زیر است:

امروز، ما با شرکای خود برای تعلیق فروش دیجیتالی و توقف فروش محصولات CD Project Group و همچنین تمام بازی‌های توزیع شده بر روی پلتفرم GOG به سرزمین‌های روسیه و بلاروس همکاری می‌کنیم.

همه‌ی اعضای CD Projekt در کنار مردم اوکراین محکم می‌ایستد. ما در حالی که یک نهاد سیاسی نیستیم که بتواند مستقیماً بر مسائل دولتی تأثیر بگذارد، معتقدیم که نهادهای تجاری زمانی که متحد شوند، قدرت ایجاد تغییرات جهانی در قلب و ذهن مردم عادی را دارند.

ما می‌دانیم که بازیکنان روسیه و بلاروس، افرادی که هیچ ارتباطی با حمله به اوکراین ندارند، تحت تأثیر این تصمیم قرار خواهند گرفت، اما با این اقدام می‌خواهیم جامعه جهانی را بیشتر تشویق کنیم تا در مورد آنچه که در اوکراین اتفاق می‌افتد، صحبت کنند.

به برادران و خواهرانمان که برای کشور خود می جنگند، می‌گوییم که قوی بمانید.

مدتی قبل، معاون نخست‌وزیر اوکراین از ایکس‌باکس و پلی‌استیشن درخواست کرد تا پشتیبانی محصولات خود را در روسیه و بلاروس متوقف کنند. وی در نامه‌ای سرگشاده اعلام کرد که دارندگان پلتفرم باید تمام حساب‌های روسیه و بلاروس را مسدود کرده و به طور موقت شرکت تیم‌ها و بازیکنان کشورهای خود را در همه‌ی رویدادهای بین‌المللی ورزش‌های الکترونیکی متوقف کنند.

همچنین استودیوی GSC Game World که در کشور اوکراین قرار دارد، اخیراً اعلام کرد که توسعه‌ی بازی S.T.A.L.K.E.R. 2 به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین متوقف شده است. همچنین شرکت الکترونیک آرتز (Electronic Arts) نیز مدتی پیش از حذف تیم‌های روسی از بازی‌های FIFA 22 و NHL 22 خبر داد.

Moein MM2Faridاریاsnowgirlvergil2maxegoodpeyman3XerexplayJin sakaiVito scalettaمحمدامین حیدریMengoMasuod EnayatimeysambSRedgurd@alistarAmirhossein80THE GREAT ENDORHaj_Hosseinmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شرکت CD Projekt فروش بازی‌های خود را در روسیه و بلاروس متوقف کرد
شرکت CD Projekt فروش بازی‌های خود را در روسیه و بلاروس متوقف کرد
شرکت CD Projekt فروش بازی‌های خود را در روسیه و بلاروس متوقف کرد
شرکت CD Projekt فروش بازی‌های خود را در روسیه و بلاروس متوقف کرد
شرکت CD Projekt فروش بازی‌های خود را در روسیه و بلاروس متوقف کرد
شرکت CD Projekt فروش بازی‌های خود را در روسیه و بلاروس متوقف کرد
شرکت CD Projekt فروش بازی‌های خود را در روسیه و بلاروس متوقف کرد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • reza8 گفت:

    لعنت به سیاست که همیشه مردم عادی باید تاوانش رو بدن…

    Moein MM2🗿YasinSLI🗿هادی صفائیTlou part 2 game of the centurySkullSaeidm1100snowgirlA,,shSaman_hkmore
  • . گفت:

    حقشه
    روسیه نظم جهانی رو بهم زد حالا داره نتیجش رو میبینه

    Moein MM2Gigachad756🗿YasinSLI🗿اریاTlou part 2 game of the centurySkull1100O2shadowegoodmore
  • Amir گفت:

    یکی به این جماعت بی عقل بفهمونه که رئیس جمهور و وزیر دفاع و سرباز های روسیه گیمر نیستند . دارن همین بلایی که سر ایران دراوردند رو سر روسیه درمیارند خب الان شما بتمن رو تو روسیه اکران نکردی جنگ متوقف شد ؟ خیر . چرا زورتون به دولتش نمیرسه عقدتونو سر ملت بیچاره خالی می کنید

    Moein MM2اریاTlou part 2 game of the centurySaeidmA,,shO2Reversepointshadowegoodalinerdmore
  • سوال های مطرح نشده و قضاوت های یک جانبه همه این سخنان رو و همه سخنرانان اینچنینی رو به دروغ گوهای ماهر بدل کرده که سخنان فریبنده‌ و مزین به مظاهر انساندوستانه رو زیرکانه به کار می‌گیرند…

    چرا باید آمریکا با گسترش پیمان ناتو تا مرزهای روسیه، به تاسیس پایگاه های نظامی اقدام کنه و پایگاه‌هاش رو در سراسر جهان گسترش ببخشه؟ اون هم در اوکراین که تاریخ مشترک زیادی با روسیه داره و در انتخابات ریاست جمهوری هم سابقه داشته تا نماینده‌ای از موضع ضدآمریکایی و طرف روس حداکثر آرا رو بیاره، اما با کودتای رنگی توسط مدافعان آمریکا برکنار شد…

    اروپا و اروپاییان واکنش‌های عمیقا نژادپرستانه‌ای داشته‌اند، در قبال حمله روسیه و در قبال کشته‌شدگان اروپایی، بدون هیچ رعایتی همه چیز و همه کس رو که مرتبط بوده تحریم کرده‌اند، تا جایی که حتی رهبر ارکستری در آلمان صرفا به دلیل روابطی که با پوتین داشت از اجرا در آلمان و میلان برکنار شد و کلی مثال های اینچنینی دیگه، و این در حالی‌است که جز جو های رسانه‌ای حمایت آنچنانی از اوکراین هم صورت نگرفته به طریقی که دلگرم کننده باشه و از نابودی زیرساخت های این کشور جلوگیری کنه. همه اینها این چند روز زمین و زمان رو به هم دوخته و داد و بیداد به راه انداخته‌اند که جنگ شده و اروپا فلان شده و باید کنار مردم ایستاد و اینها، و تا جایی که قادر بودند از فرهنگ و هنر گرفته تا ورزش و سینما، تحریم اعمال کردند.. اون حجم از جنگ هایی که سالهای سال به طریق وحشیانه تر با همین سلاح های ناتو صورت می‌گرفته و قربانی میداده، چی؟ نژادپرستی و تبعیض در سطح بین‌الملل از این آشکار تر؟

    Gigachad756اریاshadowallgamesgoodTlou part 2 game of the centuryTony sO2FarshidƁayoηettaGeneralmore
    • XBG گفت:

      بیا پایین اینقدر ماله نکش
      یکم به فکر کشور خودت باش که نصف تاریخش تا به الان توسط روسیه و چین داره غارت میشه نمیخواد برای آمریکا سخنرانی کنی

      Gigachad756اریاallgamesgoodTlou part 2 game of the centuryA,,shO2علیFΛИŦΛSYEllie terminatorshadowmore
      • ظاهرا همه یا کمونیستن یا سرمایه‌دار
        هیچ حد وسطی وجود نداره 🙂

        Gigachad756shadowTlou part 2 game of the centuryDEVIL6Rebel2292FarshidFΛИŦΛSYƁayoηettaegood
      • javad-1383 گفت:

        آمریکا و روسیه که هیچ فرقی با هم ندارن از نظر ما
        ولی از قدیم گفتن دشمن دشمن تو دوست توست

        درسته که روسیه نه تنها بخش هایی رو از کشور ما جدا کرده و به لطف استعمار گری در افغانستان چیزی به نام طالبان رو به وجود آوردن
        ولی مهم تر نیست که فعلا طرف دشمن دشمنی که الان داره سردار های مارو ترور می‌کنه و حق یه زندگی معمولی و بدون ترس از تحریم رو از ما گرفته رو بگیریم؟

        سیاست یعنی همین
        وگرنه الان بیشتر از ۶ ساله همین آمریکایی ها خمپاره های قدیمیشون رو روی سر یمن خالی میکنند و هیچ استودیویی توی دنیا نه آمریکا رو تحریم کرده و نه حتی عربستان که ظاهر کاره رو

        اگه واقعا میخوای به فکر کشورت باشی پس دعا کن که سیاست مدار های کشورمان از این جنگ به درستی برای فشار روی آمریکا و برداشت تحریم ها استفاده حداکثری بکنند.

        جالبه بدونید مهم ترین دلیلی که توی این چند وقت اخیر چند تا از تحریم ها برداشته شدن و دلار ریزش نصبی داشته بخواتر کار های پوتینه

        منم وقتی شروع به همدردی با افراد بی گناه جنگ میکنم بدون رو در وایستی اشکم در میاد
        میدونم که شنیدن صدای یه گلوله مشقی واقعا اشکم رو در میاره از ترس ، چون برام پیش اومده

        ولی از طرفی میدونم شروع این جنگ به معنای زندگی بهتر برای خودم و خانواده ام هست
        پس از تو هم میخواهم طرف آمریکا رو نگیری!!

        Gigachad756اریاshadowTlou part 2 game of the centuryDEVIL6...Eternal...ƁayoηettaFΛИŦΛSYO2Danialxpsmore
      • اگر راجع به غارت باشه
        توصیه میکنم راجب استعمار های ایران توسط غرب مخصوصا انگلیس و امریکا مطالعه کنید…

        shadowallgamesgoodTlou part 2 game of the centuryDEVIL6...Eternal...O2علیRebel2292PS6.2027Amir(PC & PS4)more
      • لابد فردا هم باید بگیم هرجا مغول دیدیم اعدام صحراییش کنیم نه؟ چون نصف دنیارو ۱۰۰۰ سال پیش به آتیش کشیده بودن… اخه پسر خوب اقدامات زمان تزارها و جماهیر شوروی چه ربطی به دولت الانشون داره؟
        حکایت گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری هستش… درسته ما تو حوزه ژئوپلیتیک رقیب روسیه هستیم و باید در مرحله اول منافع خودمون بسنجیم اما یادت باشه که زمانی که اوکراین که الان شده مظلوم بارها و بارها علیه کشورت تو شورای امنیت رای به تحریم داده و روسیه در نهایت وتو کرده حالا منافعی هم گرفته متاسفانه اما امریکا که منافع گرفت چیکار کرد برات گل پسر؟… من بحث حقوقی دارم میکنم نه سیاسی یک کلاغ چهل کلاغی که تو تاکسی.مترو صف نونوایی میکنن. یخورده بیشتر مطالعه کن.

        Gigachad756shadowTlou part 2 game of the centuryshojaiDEVIL6Redgurdfbjg...Eternal...O2علیmore
      • O2 گفت:

        قسم میخورم از تاریخ ایران هیچی حالیت نیست، فقط احتمالا اسم کوروش رو بلد باشی😹😹😹
        بیا پایبن مردیم از خنده…

        Gigachad756shadowAmir(PC & PS4)Tlou part 2 game of the centuryDEVIL6Vito scalettaParsa_Tahoori_RadMY DUNE...Eternal...Ɓayoηettamore
    • peyman3 گفت:

      لطف کنید بدون مغلطه کردن کارکرد کامنتتون رو در این موضوع خاص رو بیان کنید؟ (نتیجه ای که میخواید بگیرید؟ و کارکردش در این شرایط برای مردم اوکراین؟)
      در مورد انقلاب نارنجی که شما ادعا می کنید اون کودتا بود. لطف کنید ادعا خودتون رو توضیح بدید
      “اروپا و اروپاییان واکنش‌های عمیقا نژادپرستانه‌ای داشته‌اند” این کلی گوییه و جز بهم زدن پازل ذهنی کاری نمی کنه
      اون شخص ارکستر نیاز به بررسی داره که اصلا همچین چیزی شده است یا خیر؟ تحت چه شرایطی؟ آیا صرفا به این دلیل که با پوتین دوست بوده؟ خود این فرض های شما جای گفتگو داره اما ما فرض رو بگیریم شده است, آیا به این معناست که حمایت اروپا از اوکراین بی اعتبار و دروغ است؟ حتی اگر دروغ است. رفتار مناسب در این مورد خاص چیست؟
      در انتها شما جهان پیشین و امروز رو مثالی می کنید که اونها پس چی؟ باز خود این فرض نیاز به راستی آزمایی داره اما فرض شما رو پیش میگیریم و میگیم یک دوگانه گی در این مورد وجود داره. سوال که من باز از شما دارم. این موارد کارکردش در این شرایط خاص برای مردم اوکراین چیست؟ آیا ما برملا کردن این حقایق (ادعایی شما)می تونیم به مردم اوکراین کمک کنیم؟ یا اینکه فقط بحث رو به انحراف می کشیم؟ یعنی با کمک ابزار مغلطه “خودت هم همینطور” رفتار روسیه رو توجیه می کنید؟

      shadowTlou part 2 game of the centuryO2Amir(PC & PS4)FΛИŦΛSYƁayoηetta
      • کارکرد کامنت من تحلیل هست و تحلیل‌، وگرنه مشخصه که با هیچگونه کامنتی قرار نیست مردم اوکراین مورد حمایت قرار بگیرن و یا هر چیز دیگه‌ای…

        همانطور که استاد دانشگاهی در آمریکا چندین سال
        پیش هشدار داده بود و روزنامه‌نگاری به نام پازنر در سخنرانی در دانشگاهی در آمریکا در ۴ سال پیش گفته بود و همانطور که اعضایی از کنگره آمریکا می‌گویند، بحران امروز اوکراین نتیجه مستقیم سیاست های آمریکا و گسترش ناتو- که بزرگترین پیمان نظامی حال حاضر- از زمان فروپاشی شوروی تا کنون است.. شما یحتمل اطلاعات تاریخی ندارید وگرنه مستحضر می‌بودید که چگونه چنین چیزی به وقوع پیوسته و حالا در رسانه ها و در سخنان مقامات اروپایی به طرز ناقص و وارونه جلوه داده میشه تا بر احساسات و هیجانات مردم سوار بشه…

        مشخصا غربگرایان کودتای خودشون رو انقلاب خطاب می‌کنند، چنانکه جنگ ها و اشغال های نظامی‌شون رو هم “آزادسازی” و “مبارزه با تروریسم” خطاف می‌کنند.. اما این از واقعیت مطلب کم نمیکنه که در اون واقعه رئیس جمهوری که حداکثر آرا رو از سوی مردم داشت برکنار شد و آموزش زبان روسی در اوکراین متوقف شد و هرگونه فعالیت احزاب کمونیست ممنوع اعلام شد. اینها در شرایطی‌است که اوکراین نسبت های بسیاری با روسیه داشته و داره.

        اروپا در حالی که خود اوکراین رو سپر بلای خودش کرده، و در حالی که کمک شایسته‌ای به اون نکرده تا مورد تصرف واقع نشه، انواع تحریم ها رو به طور گزاف وارد میکنه و با تمام توان همه رو بسیج میکنه تا با اونها همدردی کنند و این در صورتی‌است که سران اروپایی هیچگاه از جنگ هایی که با سلاح های ناتو در خاورمیانه به راه انداخته‌اند سخنی نمی‌گویند. اون رهبر ارکستر صرفا نمونه‌ای از این اقدامات گزاف هست و من این رو از روی اخبار گفتم، مورد عجیبی هم نداشته و احتمالا فقط ابراز همدردی نکرده و روابط نزدیکی با پوتین داشته.. تحریم ها همه جانبه داره در زمینه های فرهنگی و ورزشی و هنری اعمال میشه و این مشخصا خشم روسیه و پوتین رو افزایش میده

        نژادپرستی بنابراین نتیجه‌ تمام ابراز نظرهای اروپاییان و یک‌جانبه گری ها ک قضاوت های یک‌طرفه ‌اینان در این مدت هست، به خصوص وقتی که تناقض و تبعیض رو میان کشته شدگان خاورمیانه و آفریقا با اوکراین مقایسه میکنیم و جوهای رسانه‌ای و پوشش های خبری رو برای اینها مد نظر قرار میدیم.

        حمایت اروپا از اوکراین تا حد زیادی نمایشی‌است، و سوای این، در تبعیض تام و تمام با جنگ زدگان سایر ملت ها قرار داره، کافیه ببینید این مقامات مدام از صلح و انسانیت و دوستی سخن میگن اما عملا…
        اینکه رفتار مناسب در این وضعیت چیست، نوشدارو بعد از مرگ سهرابه.. دیگه دیر شده و آب از سر گذشته.. رفتار درست این بود که سیاست ها طوری به پیش بره که اوکراین رو دچار این بحران نکنه و قدرت رو به صورت تک قطبی و صرفا از جانب آمریکا اعمال نکنه تا روسیه کنونی که بازتفسیر شوروی سابق هست، سهم خواهی داشته باشه و به اینجا برسه.

        مسئله توجیه اعمال روسیه نیست، مسئله بررسی و تحلیل شرایط موجود هست، در این مسیر که قدم بگذاریم و به تاریخ نگاهی بیندازیم و سیاست های آمریکا و ناتو رو که بررسی کنیم، متوجه میشیم که آمریکا خود باعث این بحران اوکراین و به وجود اومدن پوتین شده، پوتین در سالهای نخست به قدرت رسیدن، درخواست عضویت در ناتو رو داشت و از سویی هم در حرف و هم در عمل به سیاست های آمریکا کمک می‌کرد.. چه شد که به اینجا رسید و جهان رو در آستانه جنگ جهانی سوم آورد؟ اگر بخواید توضیح میدم.
        دوگانگی آشکار هست و اظهر من‌الشمس، چرا باور نمی‌کنید؟ واکنش های جهانی رو ببینید به اتفاقات مشابه در دو جغرافیای متفاوت. اینکه بگیم آیا برای مردم کارکرد داره یا نه، منجر به یک پراگماتیسم مسخره میشه.. مگه بقیه اظهارنظر های مخالف و مقابل و ابراز همدردی ها کارکرد خاصی داره؟ همین تحلیل هاست که موقعیت رو روشن میکنه، همین هاست که بررسی میکنه که چرا اوکراین به اینجا رسیده و چه ها شده که نباید میشده.. چرا باید انحراف بحث تلقی بشه، تمام این سخنان دخالت مستقیم و غیرمستقیم در بحران امروز اوکراین و جهان داشته و داره. من از مغلطه‌ای به کار نبردم و نمی‌برم، اگر دیگرانی چنین هستند مربوط به من نیست. تمام مدافعان آمریکا اتفاقا بحث رو به انحراف می‌کشونند و مقامات اروپایی و تحریم کنندگان و همه امثال اینها همچنین، چرا که صرفا قضاوت می‌کنند و اصلا توجهی به سیر وقایع که منجر به وضعیت امروز شد ندارند و نقش هایی که سیاست های کشور خودشون در اون داشته.. در دنیای امروز و با منطق قدرت طلبی و مالکیت قدرت امروز، سهم خواهی یک‌جانبه غرب و آمریکا و ناتو در قدرت، بالاخره منجر به این میشه که از شرق مقابله‌ای صورت بگیره و اوکراین هم که رابط روسیه و اروپا هست… سالهای ساله که تحلیلگران مختلف راجع به بحران اوکراین هشدار می‌دادند، بسیار پیش از وقوع این جنگ.. مسئله صرفا امروز نیست

        shadowAmir(PC & PS4)DEVIL6peyman3FΛИŦΛSYO2
        • peyman3 گفت:

          ببین دوست عزیز بنده در کامنت خودم اشاره کردم بدون استفاده از مغالطه گفتگو کنیم و جواب سوال های بنده رو بدید. شما دقیقا با استفاده از مغالطه اومدید پاسخ دادید و ادعا خودتون رو صادق,موجه و معتبر فرض کردید و اینو به دیگران معرفی می کنید. در صورتی که اینطور نیست.
          من برای شما اشکالاتی رو از صحبتتون روشن می کنم و بحث رو خاتمه می دم. قضاوت می مونه با دوستان گیمفایی
          “همانطور که استاد دانشگاهی در آمریکا چندین سال پیش هشدار داده بود…” در اینجا صرفا شخصی که مقام دانشگاهی داره رو منبع حقیقی تعیین کردید و بر اساس اون قضاوت می کنید و اسمش رو میذارید تحلیل! در صورتی که ما در تحلیل به گوینده کمترین توجه رو داریم و استدلال رو بررسی می کنیم و با ابزار شناخت شناسی و منطق موضوع رو بررسی می کنیم(در اینجا شما اینکارو نکردید)
          “مشخصا غربگرایان کودتای خودشون رو انقلاب خطاب می‌کنند …” در این مورد شما جای آوردن شواهد با جمله “غربگرایان” شروع می کنید و خود این مغلطه ست. یعنی شما جای اینکه استدلال کنید(صادق,موجه و مرتبط) سریع به موضوع برچسب منفی می زنید(باز هم این در تحلیل تعریف نمی شه)
          “اروپا در حالی که خود اوکراین رو سپر بلای خودش کرده، و در حالی که کمک شایسته‌ای به اون نکرده تا مورد تصرف واقع نشه،…” کمک شایسته در اینجا برای شما چیست؟ شما از یک ناقص بودن صحبت می کنید و خود این فرض وابسته به یک کامل است. اون کامل چیست؟ باز شما بدون شرح دادن نتیجه گرفتید
          و در اخر مغلطه دیگری که انجام میدید من رو متهم به نادانی تاریخی می کنید. جای اینکه به پرسش من پاسخ بدید. به من حمله می کنید و این شکل موضوع خودتون رو معتبر جلوه می دید. در نهایت من بقیه کامنت شما رو نخوندم و فکر می کنم صرفا وقتم حروم میشه اما اگر شما مسئله تون حقیقت است لطفا به موضوعاتی که اشاره کردم فکر کنید

          • تمام این اداعا های من ما سند و مدرک هست.. میخواید خدمت شما ارائه بدم؟

            برای اثبات اینکه آمریکا باعث این واقعه هست، میخواید به سیاست های خود این کشور و به سخنان سیاست مداران و تئوریسین های خود آمریکا اشاره کنم که به هر طریقی در داخل خود آمریکا افشا شده‌اند؟
            راجع به کودتا، میخواید جزئیات اون رو بگم تا بهتر متوجه بشید؟ که چه اتفاقاتی افتاد؟
            فقط اشاره کنید تا همه رو با سند و مدرک بگم تا متوجه بشیم کی نادان هست و کی نادان نیست… یا اگر مایل باشید لینک های می‌فرستم از سخنرانی هایی که با مدرک اینها رو ارائه کرده‌اند.

            شما مثل اینکه فراموش کردید ما داریم بحث تاریخی میکنیم و در بحث تاریخی، با صرف به پیش کشیدن مسائل انتزاعی و منطقی و طرق درست اندیشیدن، کار از کار پیش نمیره مضاف بر این این شیوه شما یک شمشیر دو لبه است که هر کس میتونه اون رو برای نظر مخالف به کار ببره بدون اینکه اصلا اون نظر اعتبارسنجی بشه و خواننده و شخص منتقد به خود اونها پاسخ بده. انگار فراموش کردید ما در بحث تاریخی و سیاسی هستیم نه بحث انواع مغالطه های منطقی.. مگر کسانی که نظر مخالف دارند، از این مغالطه های منطقی بی‌بهره‌اند؟ سوال های شما اصلا سخنان من رو به چالش نمیکشه، بلکه فقط به طریقه استفاده از اونها می‌پردازه بدون اینکه جرئت این رو داشته باشه که ذره‌ای به خود اونها نزدیک بشه و با اونها مواجهه داشته باشه.. اگر سخنی برای گفتن دارید، به خود این وقایع بپردازید.

    • Star1 گفت:

      روسیه تو وقایع هولودومور ۱۰ میلیون اوکراینی رو کشته و مردم اوکراین با تمام وجود از روسیه متنفرند بعد میگی تاریخ مشترک دارن با روسیه؟ دقیقا بر اساس همون تاریخ مشترک با روسیه قطع رابطه کردن.
      تو آخرین نظر سنجی ۹۲ درصد مردم اوکراین از اقدامات رئیس جمهورشون رضایت دارن و دارن با تمام وجود از کشورشون در برابر متجاوزان روسی دفاع میکنن.
      بعدشم جلو چشم همه دنیا تجاوز روسیه رخ داده و پوتین جنایتکار رو همه شناختن شما دنبال محکوم کردن امریکایی؟
      سندروم امریکا ستیزی بی قرار داری؟
      راس میگن از یه سری امریکا رو بگیرن حرفی برا گفتن ندارن، آره حاجی جنگ شیعه و سنی و حمله مغول ها به ایران جنگ با عثمانی هم کار آمریکا بود
      سعی کن منابع خبری و مطالعاتی رو عوض کنی، این جریان فکری از جای خوبی سرچشمه نمیگیره

      Gigachad756shadowTlou part 2 game of the centuryDEVIL6RedgurdMR_WilliamO2علیVito scalettaAmir(PC & PS4)more
      • تاریخ مشترک دارند عزیز من، داخل خود اوکراین تا همین چند وقت پیش دوگانگی بین مردم اوکراین در انتخاب غرب یا شرق بوده.. کودتا انجام شده تا اوکراین امروزه چنین رای داشته باشه. اشتراکات و ارتباطات میان این دو بسیار زیاد هست، اگر بخوایم میتونم تحقیق کنم و بهتون بگم.

        در کامنت بالاتر در جواب به یک کاربر توضیح دادم، مسئله محکوم کردن و توجیه کردن جنایات روسیه نیست، مسئله بررسی و تحلیل هست تا واقعیت ها رو پیدا کنیم و اسیر جو رسانه که هژمونیِ قدرت منطقه‌ای غرب هست نشیم.

        به علاوه تا به حال یک میلیون اوکراینی از کشور خارج شده‌اند، حداقل قید “با تمام وجود” راجع به دفاع اوکراینی ها نمیتونه صادق باشه.. این صفت رو برای جنگ عراق علیه ایران به کار ببری یک چیزی..

        در آخر کامنت هم که دارید دست میندازید دیگه؟ این حرف های مسخره رو باید به کسان دیگه بزنید. اینهایی که من گفتم، حرف های بسیاری از تحلیلگران و اساتید دانشگاه خود آمریکا هم هست حتی‌، دنیای شما خیلی کوچیک هست که گمان می‌کنید فقط سینه چاک های حکومت ایران چنین موضعی دارند. ما داریم از وقایع دنیای امروز حرف میزنیم و در دنیای امروز، آمریکا قدرت طلبی محض داره و اون رو به صورت تک قطبی از پایان جنگ سرد و فروپاشی شوروی تا به حال بر جهان وارد میکنه، طبیعی هست که در هر واقعه‌ای نقش داشته باشه.. شب که ما خواب هستیم، سیاستمداران تصیمیم می گیرند که چه بر سر جهان آورند!!!

        shadowAmir(PC & PS4)Tlou part 2 game of the centuryFΛИŦΛSY
    • HannaH گفت:

      لطفا قبل از ماله کشی و طرفداری از هیتلر مدرن کنی هم اخبار رو بخونید.
      اولا چرا ناتو نباید گسترش پیدا کنه؟ زور که نیست. هر کشوری احساس کنه نمی خواهد اوکراین بشه یا به دوران تاریک اتحاد جماهیر شوروی برگرده، برای این روزها عضو می شه.
      دونا کمکی مونده جهان به اوکراین بکنه؟ از اسلحه و پول و اینترنت، همه دارن کمک می کنن. حمایت آنچنانی یعنی چی؟ قصه نگید دوست محترم.
      سوم مردم لوکراین اگر احساس نزدیکی با روسیه داشتن الان می دویدن سمت روسیه، نه فرار می کردن لهستان که دست روس ها نیافتن.
      چهارم همین مورد بالا درباره کودتای رنگی. مردم همه دنیا بی عمل نیستن تا بشینن تا هر اتفاقی براشون بیافته. دو دقیقه دیگه همه بهار عربی رو هم متهم می کنید به کودتا، بعد مثلا قتل عام تیان آمن رو می کنید نمایش دموکراسی.
      و آخری هم برای اونایی که قصه می گن پوتین به مردم حمله نمی کنه. همین الان که دارم این رو می نویسم روسیه توی شهر ماریوپل، مسیر فرار مردم رو داره گلوله باران می کنه که از شهر خارج مشن، خود شهر رو هم بمباران می کنه.

      Gigachad756shadowTlou part 2 game of the centuryStar1...Eternal...Rebel2292Amir(PC & PS4)y=-f(x)+x²+Tan(x)=g(x)+3 Fallout FANFΛИŦΛSYƁayoηettamore
      • محض اطلاع شما، آمریکا به گورباچف در آخرین نفس های شوروی سابق، وعده داد که در صورتی دوستی در روابط با آمریکا و فروریزی دیوار برلین، ناتو حتی یک قدم از آلمان غربی به سمت شرق اروپا نخواهد رفت… از سالی که شوروی نابود و تجزیه شد تا روی کار اومدن پوتین یعنی سال ۲۰۰۷، حدود ۲۲ سال بود که روسیه هیچ اقدامی نکرد که خشم آمریکا رو برانگیخته کنه و اعمال قدرت یک طرفه باشه.. اما آمریکا ناتو رو در سراسر اروپا با سیاست هاش گسترش داد و در جواب گفت که ما اون عهد رو به شوروی داده بودیم، اما روسیه که معادل کامل شوروی نیست!!

        ناتو در اوکراین مداخله نظامی نداشته، تسلیحات بیست یا سی سال پیش رو به اوکراین دادن و تحریم ها هم کمک مستقیم به مردم اوکراین نمیکنه، اصلا کمک نمیکنه بلکه باعث این میشه تا روسیه به سمت انزوا حرکت کنه و در بازتاب های رسانه‌ای منفور جلوه داده بشه.. اوکراین در حال تصرف هست و همین امروز پایگاه اتمی‌اش هم به اشغال روسیه دراومد، سالهاست که تحلیلگران از امکان وقوع چنین جنگی سخن میگم و حالا بیش از یک هفته از شروع اون گذشته.. ناتو چه کمک شایسته‌ای کرده تا از سقوط اوکراین جلوگیری کنه؟ نباید خودمون رو فریب بدیم.

        من نگفتم مردم اوکراین در شرایط کنونی احساس نزدیکی به روسیه دارند، گفتم و میگم که تاریخ مشترک زیادی داشتند و به هم بی‌ربط و بی‌نسبت نیستند.

        کودتا بودن اونها مشخصه، درسته که غربگرایان به اون اذعان ندارن اما مشخصه.. با رنگ و بوی حقوقی و قانونی بخشیدن نمیشه واقعیت مطلب رو عوض کرد.. متاسفانه اقداماتی که جهت قدرت‌طلبی از سوی غرب صورت میگیره همواره رنگ و بویی از حقوق و قانون رو به خودش میگیره تا مورد توجیه واقع بشه.‌ اینجا هوشمندی لازمه

        من نگفتم پوتین به مردم حمله نمیکنه.. اما مشخصا این جنگ از بمباران های علیه مردم یمن و فلسطین از وجوه وحشیانه کمتری برخوردار هست،آمار تلفات هم چنین چیزی رو ثابت میکنه، به هر دلیلی که میخواد باشه.. مثلا به دلیل پوشش های گسترده خبری و رسانه‌ای و حساسیتی که بر سر جغرافیای اروپا و مردم اون وجود داره.. جنگ، جنگ هست و جنایت، قرار بر توجیه اون نداریم ما

        shadowAmir(PC & PS4)Tlou part 2 game of the centuryDEVIL6FΛИŦΛSYO2Rebel2292
    • Redgurd گفت:

      همونطور که گیمرای ما تاوان یه سری از افراد بی عقل رو میدن گیمرای روس هم همینطور قراره تاوان بدن.همیشه اکثریت بی طرف(مثله گیمرا یا …) بودن که تو جنگ بیشترین ضرر خوردن و هیچ موقع هم غیر این نبوده اینجور باشه ما هم با ارمنستان و اذربایجان و کردستان عراق و قزاقستان و ترکمنستان و افغانستان و دها کشور دیگه تاریخ مشترک بالای ۳۰۰۰ ساله داریم.باید بریم ارامششونو برای منافع خودمون بهم بزنیم؟اگه ما بتونیم چیزی یا جایگاهی بهتر از این که الان هستن بهشون بدیم خودشون برمیگردن.بیشتره این مناطق هم همین روسا که داری خودتو براشون چاک میدی ازمون جدا کردن طرفهه کی رو داری میگیری؟

      shadowTlou part 2 game of the centuryy=-f(x)+x²+Tan(x)=g(x)+3 Fallout FANعلیAmir(PC & PS4)FarshidFΛИŦΛSYƁayoηetta
      • مسئله طرفداری نیست.. برای جلوگیری از تکرار مکررات، پیشنهاد میکنم کامنت های من رو در پاسخ به کاربرهای بالا بخونی تا متوجه بلاوجه بودن انتقاداتی که داری بشی…
        درسته که روسیه خیانت های زیادی به ایران داشته، اما آمریکا هم داشته.. در این باره نمیشه از هیچکدوم طرفداری کرد و قصد من هم این نبوده.. حمله روسیه به اوکراین هم صرفا انگیزه‌اش این نبوده که اوکراین زمانی جزو شوروی سابق محسوب میشده..
        کشور هایی که مثال زدی هم، بخشی از اونها، خودشون قربانی سیاست های قدرت‌طلبانه غرب شده‌اند.

        در نهایت ممنون از ادبیاتی که به کار بردی، نشون دادی که در این باره در چه سطحی هستی…

        Amir(PC & PS4)Tlou part 2 game of the centuryFΛИŦΛSYRedgurd...Eternal...y=-f(x)+x²+Tan(x)=g(x)+3 Fallout FAN
    • جیگر اصلا گیریم روسیه حق داشته به اوکراین حمله کنه ، به ماچه ، به کشور ما ایران چی میرسه از همراهی با یک کشور ظالم ، مگر روسیه همین دوماه پیش باز ایران رو تحقیر نکرد ، یادت رفته میز ۸ متری بین پوتین با رییس جمهورمون رو …. بورو مقایسه استقبال پوتین با دیگر ریاست جمهوری ها رو ببین ، …

      بابا ما نباید طرفداری کنیم ، موضع ایران تو این قضیه بهترین موضع هست ، کاملا بی طرفه …

      به ماچه اوکراین رفت طرف آمریکا یا به ماچه روسیه حمله کرد به اوکراین …. ما به تاریخ که نگاه کنیم میبینیم هم از شرق خوردیم هم از غرب … اما بیشترین و مهلکترین ضربات رو از همین شرقی ها خوردیم …..

      shadowRedgurdعلیPS6.2027Amir(PC & PS4)Farshidy=-f(x)+x²+Tan(x)=g(x)+3 Fallout FANFΛИŦΛSYEllie terminatorƁayoηetta
      • تاریخ ما سرشار از غارت توسط کشورهای غربی هم بوده.. اما مقایسه این دو و ارجح دونستن دیگری کار قشنگی نیست.

        کاش همینقدر متوجه میشدید که من در مقام طرفداری نیستم، در مقام تحلیل و نگاهی انتقادی داشتن به این وقایع هستم

        Amir(PC & PS4)Tlou part 2 game of the centuryMY DUNEFΛИŦΛSY
        • خب عزیز تحلیل کار تو نیست ، تحلیل کار کسیه که سیاست مدار باشه … تو دقیقا داری میگی جنگ روسیه کار خوبیه و آمریکا اشتباه کرده ، در صورتی که هر دو گناه کارن

          Amir(PC & PS4)FΛИŦΛSYRedgurd
          • اشتباه میکنی دیگه، حتی تحلیل گران و روزنامه نگاران مطرح دنیا سیاست مدار به اون معنا نیستند.. از این مهم تر، چرا تحلیل نکنم؟ چرا اجازه بدم که نگاه انتقادی‌ام از میان بره؟

            چرا مثل شما از این همه سند و مدک و تحلیل این نتیجه گیری اشتباه رو بکنم که روسیه کار خوبی کرده؟ البته مشخصه که آمریکا اشتباه کرده، اما از این نمیشه کار درست روسیه رو نتیجه گرفت

            Amir(PC & PS4)FΛИŦΛSY
  • جیم گفت:

    خوبه خودش گفته که بازیکنان روس و بلاروسی هیچ نقشی تو جنگ ندارن ولی بازم تحریم میکنن

    shadowTony segoodJin sakaiVito scalettaMY DUNEMengoGidoraSReversepointmore
  • پوتین خیلی ناراحت شد نمیتونه دیگه سایبرپانکو آپدیت کنه:/

    بابا چه ربطی به گیمرا داره..

    shadowTlou part 2 game of the centuryMY DUNEعلیegoodJin sakaiVito scalettagod of warGidoraP.morgan 𔓙more
  • Hitmn گفت:

    سران ممالک دعوا کنند ابلهان باور کنند

    egoodJin sakai
  • GAMER 1995 گفت:

    من یکی از طرفدار های دو آتیشه cdp هستم و یه سوال دارم.
    چه ربطی داره الان مردم عادی چیکار کنن میخواید کاری کنین به پناهجو ها کمک مالی کنین

    اریاshadowعلیegoodJin sakaiVito scalettaGidoraReversepointTHE GREAT ENDOR
  • MOHAMMADmp گفت:

    این کشور در زمان شوروی جزوی از سرزمین شوند بوده و الان حقشون هست که دوباره پسش بگیرن.

    Gigachad756اریاshadowTlou part 2 game of the centuryMY DUNEعلیFΛИŦΛSYegoodجیمpengumore
  • The joker گفت:

    یه ضربه ای روحی خوردم اگه به شما دوستام نگم میترکم،، من حدود یکسال منتظر شدم برای سایبرپانک نسل جدید،، تا همیچند وقت پیش که آبدیتش اومد همون روز رفتم خریدمش و با عشق شروع کردم،، ولی اینقدررر نا امیدم کرد که منی که عاشقش بودم حاظر شدم نصفه و نیمه بازی رو پاک کنم و بفرشم،،، واسه من کلا قابل بازی دیگه نبود یه باگ گرفته بود بعد از یک دقیقه کاراکتر بازیم مورچه ای راه می‌رفت و نمیتونست تفنگشو در بیاره،، هر راهی که بشه سرش آوردم ولی بازم همینطور میشد،، یا بزور دشنما رو میکشتم و رد میشدم بعد که همه رو زده بودم یهو کل خونم خالی میشد و میمردم،،، اصن کاری به مشکلات بیش از حدش ندارم،،، کلا نمی‌دونم چی بود که حال نمی‌داد بازیش،، من لَست بازی کردم،، کال اف، جی تی ای، سوشیما،، گاد آور وار،، گیرز اف وار،، ولی نمیدونم اونا چی داشتن که از لحظه لحظه بازی لذت می‌بردم ولی سایبرپانک رو اعصابم بود و هیچی لذت بخش نبود
    راستی من رو ایکس باکس سریز اس بازی کردم

    shadowTlou part 2 game of the centuryعلیSoosmar (بازنشسته)penguمحمدامین حیدریpeyman3Dipper pines (s-n)Ellie terminator
  • بدبختا دیگه از همه چی تحریم میشن فقط بخاطر دولت

    egood
  • منیز گفت:

    آقا چه ربطی به گیمراشون داره
    اون بدبختا که کاری ندارن با ملت

    علیegood
  • دوستان الدن رینگ سخته یا نه؟ من یه بار کاپ هد رو رفتم دیگه اسم هر بازی سختی میاد می ترسم برم طرفش

    Tlou part 2 game of the century
  • اگه فقط یه چیز باعث جنگ اتمی بشه اون همین تحریم ها

  • Squatlatex گفت:

    ببخشید می‌دونم شوخی تو این وضع درست نیست ولی یاد اون تیکه اونجرز اینفینیتی افتادم که گامورا به تانوس میگه چه بهایی داداش تانوس همم میگه همه چیز🤣🤣🤣.

  • javad-1383 گفت:

    نگران گیمر های روسی نباشید، روسی ها هم مثل ایران زیاد کرکی میزنند.

    AAACEعلیVito scalettaReversepoint
  • بقدری اَبله و نادان هستند که تصور می‌کنند با توقف فروش محصولات خودشان در روسیه موجب تضعیف ارتش روسیه می‌شوند اما این استراتژی تنها به گیمر های روسی آسیب می‌زند.
    البته خودشان به خوبی از این موضوع آگاهی دارند اما حقیقت تلخ این است که زندگانی ما همچو یک نمایش کمدی سیاه است که بازیگرانش تماماً درحال نقش بازی کردن و تظاهر هستند…

    shadow...Eternal...علیVito scalettaReversepoint
  • Haj_Hossein گفت:

    برو بابا،اینا دیگه مردم عادی رو هم تحریم میکنن،واسه ما شدن حامی حقوق بشر،اینا همونایین که هزاران زن و بچه و مردم بی گناه رو تو ع.راق و افغانس.تان و هزارجای دیگه کش.تند

    snowgirl...Eternal...Tony sPS6.2027Vito scaletta
  • SILVA گفت:

    روسیه تحریم میشه درعوض رئیس جمهورش یه کشورو تصاحب میکنه، معامله خیلی بدی نیست فقط کلی آدمی که تا هفته های پیش دغدغه هاشون مربوط به زندگی روزمره شون بود الان دغدغه شون زنده بودنه

  • AVATAR گفت:

    الان پوتین یه گوشه نشسته داره زار میزنه میگه سایبرباگ موخام تولوخداااا
    خیال کرده با این کارش جنگ رو متوقف کرده؟

    shadow...Eternal...علیVito scalettaƁayoηetta
  • ShinjiMikami گفت:

    از فردا روسیه دیگه عقب نشینی میکنه خخ
    روسیه میترکونه اینا هم بازیارو متوقف میکنن خخ با بازی و کنسول و تحریم و … چیزی نمیشه 😂 خیلی بچگونس

    Gigachad756shadowTlou part 2 game of the century...Eternal...علیVito scalettaAmir(PC & PS4)Ɓayoηetta
  • AAACE گفت:

    عقل کل جهان تو چششون باشه همینه دیگه
    همیشه امریکا آدم خوبس و روسیه هم آدم بده
    سیاست هیچ وقت به مردمش کمک نکرد و نخواهد کرد ما ها فقط بازی چه ایم این وسط که FOMO کنیم تو چیزای اقتصادی

    shadow...Eternal...Rebel2292PS6.2027Amir(PC & PS4)y=-f(x)+x²+Tan(x)=g(x)+3 Fallout FANƁayoηettaegood
  • MR_William گفت:

    فقط یه ایرانیه که وقتی همین اتفاق واسه خودش افتاده بخاطر شرایط تا حدودی مشابه بهش میگه بی‌عدالتی ولی وقتی واسه روس ها داره اتفاق می‌افته میگه که حقشونه بیخیال بشین بابا

    snowgirlshadow...Eternal...علیAmir(PC & PS4)
  • god of war گفت:

    الان روسه می گع عه دیگه مردم نمی تونن سایرپانک و ویتچر بخرن پس حمله رو متوقف می کنیم

    ...Eternal...علیVito scalettaegood
  • بعضی از دوستان گفتن چه ربطی به مردم عادی داره گفتم چندتا نکته بگم…
    خوب همونطور که میدونید تو این چند روز خیلی اقدامات علیه روسیه شد که بیشتر اونا مردم عادی رو تحت الشعاع قرار دادن نه دولت!!! مثلا بستن حریم هوایی چندتا کشور کوتوله اروپایی در مقابل اقدام متقابل روسیه که حریم هوایی شو بسته رو اون کشورا هیچه شما کافیه نقشه رو نگاه کنید که بدونید کی بیشتر از این موضوع ضرر میکنه. تو این دسته از تحریم ها در واقعیت بیشتر کشورای دیگه هستن که خودشون رو با اینکارا تحریم میکنن… برای همین میان مردم بدبخت قاطی این بازیای سیاسی میکنن که داخل اون کشور نارضایتی به وجود بیارن و دولت بخاطر این موضوع بره زیر فشار… برای همینه که میرن سراغ مواردی که مردم توش نقش دارن مثلا خبر اومده یوتیوبر های روسی دیگه نمی تونن تو این پلتفرم درآمدزایی کنن و… خلاصه کلام همه این اقدامات سینما تئاتره سال دیگه نزدیک زمستون تمامی سران غرب دارن با پوتین چای قند پهلو میخورن چون به گاز و خیلی مسائل دیگه روسیه وابسته هستن… موفق باشید

    Gigachad756...Eternal...Rebel2292FΛИŦΛSYy=-f(x)+x²+Tan(x)=g(x)+3 Fallout FANƁayoηettaegood
  • این روزها هم میگزره و ظالم به سزای عملش میرسه (چرند . مگه تو پیشگو ام؟) .
    عدالت همیشه حرف اول رو در جهان میزنه (چشم . بهش میگم).
    مردم اوکراین بایدبرای ازادی بجنگن تا بدستش بیارن (مگه همه ویلیام والاسن ؟ تو خودت حاضر بودی ؟)
    تاریخ ثابت کرده در تمااااام دنیا اراده و همبستگی …. (جان مادرت بیخیال شو.برو بشین فورتنایتت رو بزن )
    عجب ادمی هستی . دارم حرف میزنم .میشه دخالت نکنی ؟(هنوز که اینجایی. برو اقا خدا روزیت رو جای دیگه بده)

    snowgirly=-f(x)+x²+Tan(x)=g(x)+3 Fallout FAN
  • کسانیکه موافق تحریم روسیه هستند.. یعنی موافق تحریم ایران هم هستند.. یعنی موافق تحریم ایرانی ها هم هستند.. یعنی موافق تحریم شدن خودشون که توسط آمریکا و غرب صورت گرفت هم هستند!

    یکم عقل و منطق هم خوب چیزیه..
    تحریم هیچ کاری با پوتین و دار و دستش نمیتونه بکنه.. و همیشه مردم عادی هستن که تاوان اشباهات گردن کلفتی های حاکمان رو میدن.
    دقیقا همونطوری که ایران رو تحریم کردند و هیچ کس بجز مردم فقیر آسیب ندید.
    ثروتمندان و سیاست مداران و حاکمان از آسیب های تحریم مربرا هستند و مجازات کارهای احمقانشون رو مردم فقیر و بیچاره میکشن..
    متاسفم برای کسی که بدون فکر و دور اندیشی، روح خودشو رو زیر پا میذاره و از تحریم روسیه یا هر کشور دیگه ای حمایت میکنه…

    فقط مردم فقیر از تحریم آسیب میبینند و بخاطرش گرسنه تر از دیروز میشن

    کسی که از تحریم طرفداری میکنه، طرفدار بدبخت تر شدن بدبختانه

    راه توقف این جنگ تحریم نیست
    با تحریم فقط هیزم آتش این جنگ بر افروخته تر میشه..

    Gigachad756snowgirl...Eternal...y=-f(x)+x²+Tan(x)=g(x)+3 Fallout FANAAACEParsa_Tahoori_Rad
  • Uncle kojima گفت:

    تا جایی که هست این تحریم به ضرر مردمه نه سیاست مداران 🗿

    ...Eternal...
  • snowgirl گفت:

    جنگ ، دعوای سیاست مدار هاست ، که همیشه تاوانشو مردم عادی و بیگناه میدن
    جالبه ، خود این سیاست مدار ها هیچکدومشون تو جنگ شرکت نمیکنن ،
    امیدوارم روزی برسه که تو دنیا جنگی نباشه

    snowgirl
شرکت CD Projekt فروش بازی‌های خود را در روسیه و بلاروس متوقف کرد