عضو سابق Lionhead به تیم توسعهی Fable پیوست
استودیوی لاینهد (Lionhead Studios)، توسعهدهندهای بود که فرنچایز Fable را خلق کرد و تا پیش از لغو ساخت Fable Legends، بر آن نظارت داشت.
پس از لغو شدن بازی مذکور و بسته شدن این استودیو، خبر خوب برای طرفداران فرنچایز Fable این است که سازندهی سری Forza Horizon یعنی استودیوی پلیگراند گیمز (Playground Games)، بنا دارد تا با عرضهی یک ریبوت، این فرنچایز را به میادین بازگرداند. برای این کار، پلیگراند گیمز از افرادی که تجربهی کار روی فرنچایز Fable را دارند، کمک خواهد گرفت.
یکی از این افراد، ایمی لوک (Amie Loake) است. خانم لوک اخیرا پستی را در صفحهی توییتری خود منتشر کرده است تا اعلام کند به عنوان تولید کنندهی ارشد بازی Fable، استودیوی پلیگراند گیمز را در این پروژه همراهی خواهد کرد. او نزدیک به سه سال (از سال ۲۰۱۳ تا سال ۲۰۱۶) در تیم استودیوی لاینهد فعالیت داشته است. طی این سه سال، ایمی لوک مدیر بررسی نرمافزار در ساخت بازی Fable Anniversary بوده و در تولید بازی لغو شدهی Fable Legends هم نقش داشته است. چندی قبل بود که خانم لوک، به بیش از پنج سال حضور خود در استودیوی سومو دیجیتال (Sumo Digital) پایان داد.
بازی Fable هم اکنون مراحل توسعه برای کنسولهای نسل نهمی ایکسباکس و رایانههای شخصی را پشت سر میگذارد. گرچه تاریخ عرضهی این بازی به صورت رسمی تایید نشده است، اما طبق شایعات، ممکن است سال آیندهی میلادی شاهد عرضهی Fable باشیم.
بسیار خوشحال هستم از این که اعلام میکنم به عنوان تولیدکنندهی ارشد، به تیم Fable در پلیگراند گیمز خواهم پیوست! بسیار هیجانزده هستم از این بابت که بخشی هستم از آوردن این فرنچایز، که بسیار برای من مهم است، به نسل جدید. امیدوارم که بتوانیم Lionهای عزیزم را سرافراز کنیم.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
من موندم چرا Microsoft اصلا اومد استودیو Lionhead رو تعطیل کرد
بخاطر کینکت با اعضای استودیو به مشکل خوردن و وقتی کارمندات ازت راضی نباشن آخرش میشه همین. مثل قضیه استودیوی اینفینیتی وارف که با اکتیویژن به مشکل خوردن و یهمو چندتا از افراد مهمش از استودیو رفتن و استودیوی ریسپان سازنده ایپکس لجندز رو تاسیس کردن.
خب اصلا چه نیازی برای ساخت بازی Fable برای کینکت بود ؟
لزوما فیبل نبوده، اون زمان می خواستن روی کینکت خیلی مانور بدن و براش نیاز به بازی داشتن و استودیو های ریر و لاین هد رو مجبور به ساخت بازی برای کینکت کردن و همین قضیه به هردوشون خیلی ضربه زد. ریر چندتا بازی ساخت که اصلا خوب نبودن و لاین هد هم اختلاف پیدا کردن و بازی ای نساختن و بجاش راضیشون کردن که برن سراغ فیبل بعدی اما دیگه دیر شده بود و اعضای مهمش دونه دونه استودیو رو ترک کردن.
مهندس دان متریک
اگه اون تا الان هنوز سر پستش بود. ما الان داشتیم خرما Xbox رو می خوردیم.
قصد داشت نسخه اخر رو سرویس محور کنه (فکر کنم قرار بود رایگان هم کنه یادم نمیاد ) و تمام انلاین کنه استودیوش هم اول مخالفت کرد ولی مجبوری مشغول به ساخت بازی شد تا اینکه پروژه خوب عمل نکرد خیلی ها هم رفتن از استودیو تا اینکه بسته شد اینجوری نبود خوده مایکروسافت بخواد ببنده ولی تصمیمش باعث بسته شدنش شد
خب حق هم داشتن
وقتی کارمند ها نمی خوان سر یه بازی که علاقه ندارن کار بکنن و بعد اون بازی هم با هزینه های بالا کنسل بشه. میزارن میره دیگه بعد هم استودیو تعطیل میشه.
دیس بدین سونی فنا
شاهکار بی نظیر عالی 💛
در سال ۲۰۲۴ یکی از بهترین عناوین خواهد بود.
قطعا بین عناوین مایکرو، فقط فیبل و استارفیلد عناوین مورد انتظار من هستن.
.
کارکنان فیبل بی نظیرن و رو این بازی در کنار پشتیبانی ترن ۱۰، کل پلی گراند که بالای ۲۵۰ نفر نیرو داره کار میکنه. بهترین نیرو ها جمع شدن برای ساخت فیبل بی نظیر. ۵ سال هم دارن میسازنش که این بی نظیره👌🏻
از جمله کارکنان مهم فیبل رو پایین اوردم. البته قبلا نوشته بودم. بازم مینویسم چون هیتر این عنوان زیاده و خیلیا پلی گراند رو دست کم میگیرن، پلی گراندی که بهترین ریسینگ جهان رو ساخته
کارگردان خلاق – رالف فولتون (سریال Forza Horizon)
طراح اصلی – ویل کندی (GTA V و آنلاین)
طراح اصلی بازی – خوان فرناندز د سیمون (Hellblade)
مدیر طراحی سطح – کریگ لیتلر (مجموعه Forza Horizon)
طراح ارشد بازی – گرانت اوربان (سری Forza Horizon)
طراح جستجوی اصلی – هانتر رایت (Borderlands 2 و ۳)
کارگردان روایت – مارتین لنکستر (سریال بتمن آرکام)
کارگردان صوتی – داگلاس واتسون (سریال Forza Horizon)
هنرمند اصلی محیط – آدام اولسون (The Division 2)
هنرمند اصلی محیط – اسکاتی براون (Mass Effect 3، Dead Space 2)
هنرمند شخصیت اصلی – Tom Isaksen (Ghost Recon Wildlands، Hitman Contracts)
انیماتور اصلی – سایمون بین (Dambuster، Exient)
کارگردان سینمایی – مارک تان (بتمن آرکام نایت)
انیماتور فنی اصلی – هری گلدوین-جیوگان (Forza Horizon 3 و ۴)
هنرمند برجسته فنی – مایک پیکتون (Tom Clancy’s The
مهندس اصلی بازی – جان بیکر (سری Forza Horizon)
سرنخ رابط کاربری – جو مکرنان (Horizon Zero Dawn)
تهیه کننده ارشد – یان میچل (Star Wars: Battlefront 2)
مدیر تولید – شان آی استون (Metal Gear Solid 4 و ۵)
آنا مگیل هم که نویسنده ی کنترل بوده به عنوان نویسنده رو فیبل کار میکنه
همچنین طراح ارشد گیم پلی سایبرپانک پاو کاپالا هم رو مبارزات فیبل کار میکنه که بخاطر همین میگن مبارزات و گیم پلی شباهت زیادی به ویچر ۳ خواهد داشت. همچنین رو دوربین اول شخص بازی هم کار خواهد کرد. طراحان گیم پلی دیگری هم هستن.
.
در کنار این اشخاص، افراد زیاد دیگری هم هستن. بالای ۳۰۰ نفر بالاخره نیرو دارند.
چرا کارگردان اصلی و مغز متفکر پشت فیبل رو نمیگی؟
امیدوارم اشتباهی که مایکرو سر هیلو کرد(از بانجی گرفت داد به یه استودیو کمکی به درد نخور که اصلا کارش این نیست)
دوباره سرش نیاد و پلی گراند گیمز بتونه ارزش های خودشو ثابت کنه
اون هیلو چون هیلو ۴ بود و ادامه ۳ گانه اول هیلو بود به همون نتونسنت ۳۴۳ روح سه گانه اصلی هیلو رو حفظ کنه ولی اینجا این فیبل شماره ۴ نیست و ریبوت هست لذا پلی گراند میتونه در عین وفاداری به اصل بازی روح خودشو داخل بازی بدمه
چرتو پرت نگو خوابمون گرفت
من به شینجی گفتم چرتو پرت نگو واس چی دیس میدید
بهترین ریسینگ با متای ۹۶ هنوز دست گرن توریسمو هست .
مال دوران دوغ آباد هیلو عم اون زمان متا ۹۷ داشته منظور؟
فقط اینم بگم از الان شروع کردیم فیل رو کردیم توی سال بعد یعنی ۲۰۲۳. این کار رو خودمون انجام میدیم
۲۰۲۳ عناوین اوود و هلبلید کافی هستن. نباید منتظر فیبل هم باشیم، طبق حرفای خیلیا و شایعات نهایتا فیبل در اواخر ۲۰۲۳ منتشر میشه ولی اوایل اواسط ۲۰۲۴ برای فیبل بهتره. در ۲۰۲۳ عناوینی مثل استیت و کانترابند و فورتزا موتور اسپرت و … هم هستن و برای مایکرو ۲۰۲۳ از ۲۰۲۲ هم حتی پر تره.
فیبل ۲۰۲۳ میاد توی اطلاعاتی ک قبلن هم درز کرده بود از اون چیز مال انویدیا زده بود ۲۰۲۳ حتی گرز هم زده بود ۲۰۲۳ احتمالن عین حقیقته ک بازی ۲۰۲۳ میاد خیلی جاها هم تایید کردن
یه بازی ک ۱۰ سال وقت نمیخاد ۴ ۵ سال بسشه دیگ:(
یچیزی میگن دیگه 😂 مثلا میگفتن اوود و گیرز ۶ هم ۲۰۲۲ میان که چنین نبوده.
من تمام شایعات و حرفایی که پشت عناوین rpg خصوصا اوود و فیبل که بعد از استارفیلد منتشر میشن رو دنبال میکنم و اوود در سال ۲۰۲۳ و فیبل در ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد. فیبل نهایتا بنظرم نوامبر یا دسامبر ۲۰۲۳ منتشر میشه. باید فاصله ای با اوود هم داشته باشه. اگر فیبل و اوود و هلبلید و فورتزا موتور و پرفکت دارک و چندین عنوان دیگه طبق شایعاتی که میگی همشون یجا در ۲۰۲۳ منتشر بشن که برای سال های بعد چیزی نمیمونه خخ منظورتم شایعه ی geforce هست میدونم.
.
تا اوایل سال ۲۰۲۴ در واقع ۶ ۷ سال رو فیبل کار میشه که برای یک عنوان rpg با کیفیت مناسبه.
.
در آخر اینو هم میگم که اگر فیبل زود تر منتشر شد که خوشحالم میشم. برای من فرقی نداره ولی صرفا نظرم رو گفتم.
این همه اکانت کی وقت کردی بسازی شینجی جون خخخ
تیم فیبل پلی گراند خیلی قدره حتی از اینیشیتیو هم بنظرم اعضاش قدر تره از راک استار تا نینجا تئوری و بایوور و گیرباکس و نویسنده کنترل و تا حتی راک استار هم عضو داره
«مایکروسافت فقط یاد داره بخره و استودیو های خودشو پیشترفت نمیده»
باشه
باشه ✅🗿
منظورش از نسل جدید
نسل جدید کنسول هاست یا نسل جدید آدم ها؟
بنظرتون کدومه؟
کنسول ها لایک
آدمم ها دیس لایک
قاعدتا کنسول ها چون نسل هشتم که اصلا فیبل نداشتیم و این یه بازگشت برای این مجموعه است.
نسل جدید پرنده ها
دنیای فیبل پتانسیل بیار زیادی داره، پلی گراند میتونه به بهترین نحو ممکن از این پتانسیل استفاده کنه و بهترین نسخه رو بسازه. امیدوارم موفق بشن
کی دوباره فشاری شده با قند شکن وارد شایت شده؟
بیار=بسیار
فیبل ۲ رو خیلی دوس داشتم عالی بود نسخه دوم
امیدوارم مثل اون موفق بشه
چه شاهکاری بشه😎👍🏻💚
چند وقت دیگه هم خبر میاد که اینم سرویس محوره😂
سرویس محور به این دلیل نیس ک بازی انلاینه تمامن
ماکروسافت همیشه بازیارو داستانی میده درکنارش بخش انلاین هم میزاره مثل هیلو گرز فروزا و… پس سرویس محور بودن فق این نیس ک بازی فق انلاینه
آره بقول eternalman خوک ها هم پرواز میکنن
درود بهت مخلصم 😂🌺
پرفکت دارک حتی تیتر پستش هم زده بود شایعه، شما احتمالا هنوز فرق بین شایعه رو با خبر رسمی نمیدونید لطفا یکم وقت بذارید و روی تفاوت دو واژه شایعه و خبر کمی مطالعه بفرمایید تا دیگر اسباب خنده دیگران رو فراهم نکنید، با تشکر
عکس پست شبیه اون تیزر elder scrolls 6 نیست؟
توی اون هم قلعه بود؟
البته از لحاظ اتمسفر شباهت هایی با هم دارن اما اینجا خیلی فانتزی تره و الدر اسکرولز جدی تر بود.
بعد از استارفیلد فیبل هم یکی از اون بازی هاییه که استاد شینجی میکامی معتقده نیومده گوتی سالش رو میگیره
حیف دان متریک زد لاینهد خراب کرد یعنی کینکت این قدر ارزش داشت پیتر مولینکس از سال ۲۰۰۷ از لاینهد لفت داد و همه اعضای کلیدی رفتن استودیوی مدیا مولکول رو تاسیس کردن خیلی ها میگن فیل اسپنسر لاینهد بست ولی نمی دونن زمانی که فیل اسپنسر مدیر شد همه اعضا رفته بودن و جنازه ی لاینهد رو دادن دستش با اون اعضای باقی مونده هر کار می کردن بازم فیبل ۴ شاهکار نمیشد همون طور که فیبل ۳ شاهکار نشد
الان به نظرم بهترین تصمیم رو گرفتن نویسنده بازی کنترل و بتمن دارن نویسندگی فیبل جدید رو انجام میدن و مایکرو یک عالمه شاهکار ساز دیگه هم از استودیوهای راکستدی و استودیوهای سونی آورده سر بازی الانم که این عضو سابق لاینهد اومده قطعا بازی شاهکار خواهد شد
منتظر e3 2023 هستم که گیم پلی بازی رو ببینیم امیدوارم بتونیم زودترم ببینیمش
نگران نباش فیبل جدید حتی بهتر از فیبل ۲ خواهد بود و موفقیت فیبل ۲ رو ادامه خواهد داد.
در اخر باید بگم از استدیو های سونی شخص خاصی به پلی گراند نیومده فقط از گوریلا چند نفر اومدن. اشخاص مهم رو هم بالا گفتم چک کن.
نیرو های سونی بیشتر در اینیشتیو که داره پرفکت دارک رو میسازه حضور دارند همچنین چند نفر از ناتی داگ هم به نینجآ تئوریه رفته.
از سونی نیروی خاصی در پلی گراند وجود نداره. فکر کنم فقط از گوریلا چند نفر حضور داره. افرادی که رو هرایزن زیرو داون کار کردن.
در اینیشیتیو اکثر افراد از سانتامونیکا و ناتی داگ و راکستاره.
.
اکثر افراد در پلی گراند گلچین شدن 😂 مثلا اومدن نویسنده های اصلی سری بتمن، نویستده کنترل، طراح اصلی هلبلید و طراح مراحل gta v یا مثلا طراح محیط اصلی مس افکت ۳ و طراح گیم پلی ارشد سیدی پراجکت و طراح مراحل ارشد بردرلندز و همچنین طراحان گیم پلی و محیطی بزرگ و قدیمی از یوبیسافت و …
خلاصه از سونی نیروی بخصوصی نیست و همچنین همه ی افراد یعنی ۲۰۰ نفر شعبه ی دوم گلچین شده هستن 😂
.
مطمئن باش این فیبل بهتر و یا هم سطح فیبل ۲ خواهد بود و موفقیتش رو ادامه خواهد داد. طبق لیک ها داستان و محیط این بازی به شدت بی نظیر و عالیه و از لحاظ ساختاری و گیم پلی به ویچر ۳ شباهت داره.
دان متریک هر چقدر هم که بد بود . باز ناشر نخرید یه بازی کثیف رو راه ننداخت و اون قبح خرید آی پی های مولتی رو از بین نبرد .
اگه انقدر از دان متریک خوشت میاد درخواست بدین بیاد یه گوشه از مدیریت پلی استیشن رو بگیره
سرویس محور و آنلاین بعدیمون ♥
اون بالا هم گفتم بازی های سرویس محور اینطور نیس ک فق بخش انلاین تنها باشه مثالش توی ماکروسافت زیاده
مثلا
سری فروزا
سری گرز
سری هیلو
و….
بازیای ماکروسافت اونقدر زیاد میصه امسال ک بازیای سرویس محور هم بسازه باز کلی بازی داستانی داره
مثل لست انلاین و هورایزون انلاین
شیپس میقولی؟
داداش متاسفانه کارگردان و نویسنده و اعضای بالا رتبه ایکس باکس گفتن بازی های شعبه ۲ پلی گراند قرار نیست سرویس محور بشن و دلیل ساخت این شعبه ساخت آی پی های تک نفره و داستان محور عظیم است
میدونم سخته ولی باید قبول کنی
چقدر سطح ترولاتون اومده پایین این خودش نشون میده دیکه هیچی برای گفتن و هیت کردن ندارید مجبورید با زدن خودتون به کوچه علی چپ و bs تفت دادن اینطوری از دردتون کم کنید
چی بشه این اوفففففففففففففف مایکروسافت روزامون رو داره می سازه دمتگرم سونی دیگه هر چقدر کنسول گرون دادی اما بد بازیو باختی به مایکروسافت همه این ها هم مدیون فیل بزرگ هستیم آیا هنوز به فیل اسپنسر بزرگ ایمان نیاورده اید؟
نگاه کنید فن بوی ها چه فشاری خوردن هی هوووووووو
چه فشاری خوردن از اینکه فیبل قراره شاهکار بشه و میشه چون بزرگ ترین افراد این صنعت دور هم جمع شدن توی شعبه ۲ پلی گراند از راکستار و راکستدی و رمدی وگیرباکس و ناتی داگ و سی دی پراجکت کارمند دارن و هرچقدر دوست دارید دیس بدین هرچقدر دوست دارین فشار بقولید ولی این واقعیت که فیبل شاهکار میشه تغییر نمیکند
جانم فشاری های این پست 💙💙💙❤️
پلی گراند یک تیم بود ولی مایکرو سافت اومد تیم پلی گراند تقسیم کرده به دو تیم که یکی روی فورزا کار کنه یه تیم روی فیبل در نتیجه مشکلات گرافیکی فراوان و مشکلات انلاین فورزا هورایزون ۵ که نسبت هورایزون ۴ هیچ پیشرفتی نکرده در حالی که سه سال زمان برد تا فورزا ۵ ناقص ساخته بشه ولی فورزا ۴ دو سال زمان برد برای ساختش که کامل بود و زیبا ساخته شده بود نتیجه چنیین تصمیم های اشتباه تقصیم کارکنان یک استودیو برروری دو بازی امیدوارم این یکی بازی مشکلات هورایزون ۵ نداشته باشه و پیشرفت زیادی کرده باشه
یکی اینو بگیره 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
کامنتت ارزش دیسلایک دادن رو نداره ، فقط باید خندید 🤣🤣🤣🤣
فقط دیس های سونی فنا رو برم😂
سونی فن ها دیس بدین