عملکرد ویژگیهای دوالسنس در Cyberpunk 2077 بسیار عالی است
اخیراً نسخهی نسل جدید بازی Cyberpunk 2077 برای کنسول پلی استیشن ۵ عرضه شد و شاهد بهکارگیری بسیار عالی ویژگیهای کنترلر دوالسنس در این بازی هستیم.
همانطور که مطلع هستید، نسخهی نسل جدید بازی Cyberpunk 2077 اکنون در دسترس دارندگان کنسولهای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس و اس قرار دارد که ویژگیهای جدیدی را در اختیار دارندگان این دستگاهها قرار میدهد. اما شاید یکی از مهمترین تغییرات اعمال شده در این بازی، استفادهی فوقالعاده بهینهی آن از ویژگیهای کنترلر دوالسنس هستند.
اگر تاکنون عناوینی نظیر Ghost of Tsushima و Returnal و یا حتی Ratchet & Clank: Rift Apart را توسط کنسول پلی استیشن ۵ خود تجربه کرده باشید، به خوبی متوجه لذت وصفناپذیر ویژگیهای کنترلر دوالسنس در آنها شدهاید. با این حال، تمامی عناوین ذکر شده فرست-پارتی تلقی میشوند و همچنان در بین عناوین ترد-پارتی نمیتوان عنوانی را یافت که در این زمینه حتی به گرد پای بازیهای انحصاری پلی استیشن برسند.
البته، این موضوع بدین معنا نیست که هیچ یک از بازیهای ترد-پارتی از ویژگیهای کنترلر دوالسنس نظیر هپتیک فیدبک یا تریگرهای منطبق شونده استفاده نکردهاند و بیشتر این مزیتها را در بازیهایی نظیر Call of Duty و Dirt 5 و حتی Control دیدهایم. اما در مجموع، عملکرد این ویژگیها در نسخهی نسل جدید ساختهی سیدی پراجکت رد (CD Projekt Red) یعنی Cyberpunk 2077 مثالزدنی بوده و در چندین مکانیزم اساسی خود از این ویژگیها بهره گرفته است.
با توجه به تعداد بالای اسلحهها در بازی Cyberpunk 2077، انتظار نداشتیم که این ویژگیهای برای هرکدام به صورت منحصر به فرد اختصاصی شوند. اما خوشبختانه این امر اتفاق افتاده است و در اولین تماس و استفاده از اسلحههای مختلف در این بازی به خوبی این موضوع را حس خواهید کرد. برای مثال، زمانی که با یک شاتگان آمادهی شلیک هستید، تریگرهای منطبق شونده به بالاترین سطح مقاومت خود میرسند و پس از تیراندازی نیز به خوبی لگد اسلحهها را با مکث کوتاهی در قابلیت هپتیک فیدبک حس خواهید کرد.
زمانی که در بازی از هفتتیر یا همان Revolverها استفاده میکنید، تریگرهای منطبق شونده و هپتیک فیدبک زمان پاسخگویی تقریباً مشابهای دارند، اما به خوبی تفاوتها از جمله سنگینی اسلحه و لگد میان شاتگان و یک هفتتیر را نمایان میکنند. تریگرهای منطبق شونده و هپتیک فیدبک در برخی دیگر از سلاحهای منحصر به فرد بازی از جمله اسلحههای شارژی نیز متفاوت عمل میکنند. زمانی که این اسلحهها در حال شارژ هستند، ویژگی هپتیک فیدبک به خوبی میتواند نمایانگر شارژ شدن کامل آن باشد.
علاوه بر اسلحهها، وسایل نقلیه نیز در بازی Cyberpunk 2077 از تریگرهای منطبق شونده و هپتیک فیدبک استفادهی بهینهای دارند. برای مثال، مقاومت تریگر در فشردن پدال گاز و ترمز، القای حس برخورد بخشهای مختلف ماشین با لرزش قسمت خاصی از کنترلر، ورود به وسیلهی نقلیه و حتی باز کردن درب خودرو نیز به خوبی توسط ویژگیهای دوالسنس پوشش داده میشوند.
بدون هیچ تردیدی توصیف ویژگیهای دوالسنس و حسی که القا میکنند در قالب کلام و مقاله ممکن نیست و برای سنجش کم و کیف ماجرا حتماً باید خودتان آن را تجربه نمایید. اما دارندگان کنسولهای پلی استیشن ۵ بدانند که این بازی یکی از بهترینها در استفادهی بهینه از ویژگیهای کنترلر دوالسنس است. این پیشرفتها و این حس به قدری در زمینهی غوطهوری در جهان بازی موثر است که بهانهای برای تجربهی مجدد آن را فراهم میکند.
ناگفته نماند که تنها ایراد اساسی این بازی در استفاده از ویژگیهای تریگرهای منطبق شونده و هپتیک فیدبک به مراحل بخش کمپین داستانی بازی باز میگردد. در حقیقت، این ویژگیها در این مراحل بنا به دلایل نامعلومی غیرفعال میشوند و امیدواریم که این نقص در بهروزرسانهای آتی مرتفع شود.
بازی Cyberpunk 2077 در دسترس دارندگان کنسولهای پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس، پلتفرم رایانههای شخصی و سرویس گوگل استیدیا قرار دارد.
پر بحثترینها
- کامنتهای هفته ۲۸؛ هیتلر: The Last of Us Part 2 بهترین بازی تاریخ است
- کامنتهای هفته ۲۹؛ بَک تو بَک
- تریلر جدید فصل دوم سریال The Last of Us شخصیت ابی را نشان میدهد
- شایعه: کنسول نسل بعدی Xbox در سال ۲۰۲۶ با نام Xbox Prime عرضه خواهد شد [بهروزرسانی شد]
- کارگردان Alan Wake 2: رمدی میخواهد نسخه اروپایی ناتی داگ باشد
- کانیه وست، رپر آمریکایی اعتقاد دارد که The Last of Us: Part II بهترین بازی تاریخ است
- ۱۵ بازی بزرگ خاطرهانگیز گیمرهای ایرانی
- کلیپ جدید Assassin’s Creed Shadows با محوریت پارکور
- از کنترلر جدید Xbox با طرح DualSense رونمایی شد
- مهمترین آمار و ارقام صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۴
نظرات
این کنترولر تجربه بازیای افلاین و خیلی بهتر میکنه
عملکرد دوال سنس تو بازی فوق العادست خودمم تستش کردم و واقعا منو متعجب کرد اصلا انتظارشو نداشتم و این باعث میشه تجربه بازی خیلی لذت بخش تر بشه
.
اقا اون دسته که عکسشو گذاشتین خیلی خواستنیه 🤩 چه طرح خفنی زده کاملا استایل سایبر پانکیه
ای بابا چرا اینجور تبلیغشو میکنی؟
نمیدونمی ما هم میخوایم؟😁
😁😁
من روی پی سی با کنترلر ایکس باکس سیریز وقتی دس استرندیگ و فورزا بازی میکنم دکمه های ارتی و التی هپتیک یا ویبره دارن تو هیچ گیم دیگه ای اینو ندیدم کسی این تجربه رو داشته با کنترلر ایکس باکس سیریز؟ من حس میکنم این کنترلر هم قابلیتش رو داره ولی استدیو ها استفاده نمیکنن اگر تجربشو یا اطلاعاتی راجب این موضوع دارید درمیون بزارید
اون قابلیت اسمش رامبل تریگر هستش که بله تجربشو داریم.سیستم تریگرای لرزشی از زمان ایکس باکس وان بودن.نسل قبل فقط استودیوهای فرست پارتی ازش استفاده کردن و توی فورتزا عملکرد عالی ای داشت.ولی این نسل نسخه ی بهبود یافتشه که توی اکثر بازی ها ازش استفاده میشه
دوال سنس محشر ترین کنترلر تمام دوران♥️
باز به حسن نژاد فشار اومد دیس داده🤣🤣
دوستان این بازی بر روی ps4 با آپدیت ۱.۳۳ چطور کار می کنه ؟
کپی خور
دوال سنس محشره، تجربه ات از یه بازی رو دو برابر لذت بخش تر میکنه. بهترین کنترلری که دیدم. وقتی که بشینی ریترنال رو بازی کنی با دوال سنس حس خیلی خوبی بهت دست میده.
عکس پستی که گذاشتین هم خیلی باحاله:)
حالا یه فکت جالب
اینجا دوال شاک از دوال سنس گرون تره
به ایران خوش اومدید =)
آقای مناف زاده میشه ورژن نسل نهم بازی رو نقد و بررسی کنید توی یک مقاله؟
چون خیلیهامون هنوز برای تهیهی بازی مطمئن نیستم
این کنترلر یه انقلابه تو صنعت ویدیو گیم.خودم با دوال سنس سایبر پانک و کالاف دیوتی بازی کردم واقعا یه حس خیلی خوبی بهت منتقل میکنه.
سایبرپانک رو حقیقتا ۳-۴ بار تمومش کردم و بالای ۲۰۰ ساعت پلی دادم روی PS4… ، اگه DLC خفن یا مولتی پلیر بهش اضافه کنن رو نسل نهم دوباره میریزمش…
سونی همیشه باعث افتخاره . از زمان همون ps1 مشخص بود که این یه چیزه دیگست . سامسینگ الس . یو نو وات ای مین ؟ بد لاک فور اس بیکاز اف در دمن اکسپنسیو پرایسز اف کنسولز سام اف اولد اسکول پلیرز لایک می کن نات افورد تو بای دت . وات شود ای دو رایت ناو ؟ عایل بی ویتینگ .
می تو.
دوستان تو زمینۀ فینگیلیش نوشتن، دارن قلههای جدیدی رو درمینوردن.
یادش بخیر یه بنده خدایی تو همین سایت هیتر سی دی بود میگفت این شرکت قرار نیست از هیچکدوم از ویژگی های دوال سنس استفاده کنه .دلایل قشنگی هم داشت بنده خدا
سلام
کی بودش؟
کسی که میگن الان پشت این اکانته
اصلا انقلابیه این دسته دو تا چراغ گذاشته رنگاش عوض میشن وایی …
کی قبول داره dualsence بهترین دسته گیمنگ هست؟
دیشب که نسخه نسل جدید معرفی شد وقتی بازیو نصب کردم موقع رانندگی اصلا انتظار همچین پشتیبانی از کنترلر رو نداشتم.زمان گاز دادن و ترمز کردن کاملا یه حس طبیعی القا میکنه که من تا الان تو هیچ بازی ندیده بودم. البته هنوز به گان پلی بازی نرسیدم ولی در کل اصلا فک نمیکردم همچین پشتیبانی از کنترلر دوال سنس بشه
من village رو روی ps5 و pc هردو بازی کردم
روی ps5 ترس و استرس بیشتری داشتم چون بین شلیک ها
r2 کار نمیکرد و سفت میشد.
به عنوان کسی که با پی سی بازی میکنه دسته ایکس باکسو ترجیح میدم.بخاطر محل قرار گیری دکمه هاش برام راحت تره بازی کردن
با دوال سنس پلی دادی؟
آره بلادبورن بازی کردم باهاش.با دسته ایکس باکسم اساسینز کرید اوریجین
حالا کی مثلا پلی استیشن داشت با دوال سنس بازی کنه ایکس باکس که یکیش بالا برای جهته یکی پایین برای نمیدونم چیچی رو ایکس باکس بازی نکردم ولی من فقط رو pc پلی دادمش 😐