۱.۲ میلیارد دلار از مبلغ خرید بانجی توسط سونی تشویقی به کارمندان بوده است
کمپانی سونی (Sony) به منظور جلوگیری از خروج و حمایت از کارمندان بانجی (Bungie)، ۱.۲ میلیارد دلار از مبلغ خرید آن را پرداخت کرد.
با توجه به گزارش منتشر شده، به نظر میرسد که سونی پس از خرید بانجی، قصد دارد به اندازهی یک سوم از مبلغی که برای خرید این شرکت پرداخت کرده است، به منظور راهاندازی طرحی تشویقی برای کارمندانی که در شرکت باقیمانده و به کار خود ادامه میدهند استفاده کند، لازم به ذکر است این طرح به صورت بلند مدت اجرا خواهد شد.
سونی ۲.۴ میلیارد دلار دیگر را به منظور خرید سهام شرکت بانجی از دیگر سهامداران آن استفاده کرد. با توجه به گزارش منتشر شده، هدف سونی از پرداخت مبلغ ۱.۲ میلیارد دلار حفظ کارمندان این شرکت و جلوگیری از خروج آنها پس از خریداری بانجی بوده است.
پرداختهای حمایتی تا چند سال پس از خرید بانجی توسط سونی به کارمندانی که از بانجی خارج نشدهاند تعلق میگیرند. با توجه به گزارش منتشر شده، کمپانی سونی آماده است که تا دو سال پس از نهایی شدن قرارداد، مبلغی به ارزش ۷۹۲ میلیون دلار به منظور حمایت از این کارمندان پرداخت کند.
همانطور که میدانید، بانجی تحت نظر کمپانی سونی آزادی عمل قابل ملاحظهای خواهد داشت و میتواند به عنوان یک ناشر، بازیهای خود را برای تمامی پلتفرمها عرضه کند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
در مورد بند آخر صرفا یک تبلیغاته
کارمندهای دیگر استودیو ها اعتراض نمیکنن ؟!
😑😑😑😑
تازه این خبر باز ثابت کرد که هیلو هیچ وقت الکی نمره نگرفته 😎
اگر سطح بانجی پایین بود ، سونی یهویی بدون تست کردن نمیخریدش ، کاری که با همه استودیوهاش کرده الا بانجی 😁
میتونی مصاحبه deviation و haven و Insomniac و خیلی از استودیو های دیگه رو بخونی ☺
.
پ.ن : بانجی جز خانواده ps studios نیست و فعالیت نخواهد کرد ، جز SIE محسوب میشه
شما هم میتونی مصاحبه کارگردان اخراجی بند استودیو رو بخونی
تو شرایط کارگری و کارفرمایی نبودی که چنین چیزایی رو باور میکنی
این میگن مثل حرفها اسپنسر زده باشند.
این پول هم همون قضیه ایالت مریلند و بقیه استدیو مایکروسافت هست.
سلام عزیز
1. لازم به ذکر است که این طرح بلندمدت خواهدبود.
2. این طرح به منظور تشویق و جلوگیری از خروج کارمندان بوده.
کل این خبر صرفا تبلیغات بوده.
ناراحت شدی که بانجی با پلی استیشن چیزی رو دارد که هیچ وقت با مایکروسافت نداشت و اون هم صمیمیت و نزدیکی بین پلی استیشن و استودیو هایش است .
نذری می ده
۱.۲ میلیارد دلار حق سکوت و اخاذی
چه خریدی بود اخه
با این هزینه انچارتد ۵ میساختی خوب
اخاذی نیست
سنواته
خب از کجا معلوم نمیسازه 😅
حق السکوت؟؟؟؟؟ حالت خوبه؟ یه استدیو به اسمش نیس به کارکناشه. این پول رو داده که اون کارمندا بمونن. اونا پاشن برن که چه فایده ای داره این خرید؟!
از طرفی با ۱.۲ میلیارد بازی نمیسازن. انچارتد ۸۰ میلیون دلار خرجش شد. جی تی ای وی با اون همه عظمتش ۳۰۰ میلیون دلار خرجش بوده بعد چجوری انچارتد ۵ باید ۱.۲ میلیارد خرجش کرد؟
بوی جنگ میاد . کی شروعش کرد . ای دونت نو .
مایکرو
یعنی به هر نفر ۱.۲ میلیون دلار پول داده تشویقی😶🔥
بعد میگن سونی پول نداره
فقط یه ایرانی میتونه اینو حساب کنه🤣🤣🤣🤣
داداش کجای کاری ۳ میلیارد دلار برا اینا پول خورده!!
اقا قضیه چیه ؟ یعنی ۱.۲ میلیارد میدن میگه بمونی ؟
چرا داره انقد خرج میکنه ؟؟
بله. وقتی یه صنعتی بزرگ میشه پیدا کردن میروی انسانی مناسب خیلی سخت میشه.
تو اسکیل بزرگ مثلا اینتل میلیون ها دلار خرج کرد تا بتونه یکی از طراحای چیپستای اپل رو بدزده.
شما الان به شرکتای نرم افزاری (حتی تو مملکت خودمون) سر بزنین، نود درصدشون کمبود نیروی مناسب دارن.
در مورد گیم هم الان همینه. به قول رییس سونی پیکچرز گیم next big thing ه و الان با این شرایطی که هست نگه داشتن نیروی متخصص کار خیلی هزینه بریه.
پ.ن. امیدوارم بالاخره گیم هم به باقی بازار نرم افزار بپیونده و از این بدنامی در بیاد، کرانچ کمتر بشه و دسمزدا و مزایا بیشتر بشن.
قشنگ سونی خودشو به در و دیوار کوبونده که راضی بشن
میگن یکی از خریدار های دیگه ای که بانجی رو میخواسته مایکرو بوده اما سونی موفق به خریدش شده در نهایت
این برام واقعا جالب بود
فکر نکنم حتی اگر با سونی توافق نمی کردن بازم توسط مایکرو خریده میشدن. بانجی تجربه خوبی از مایکرو نداره و بعید بنظر میرسه که از یه سوراخ دوبار گزیده بشه. برای همین خرید هم حسابی تبصره و ماده تعیین کردن و حتی لحظات اولیه هم گفتن می خوان مستقل بمونن یعنی سونی صرفا به همکاریشون با استودیو هاش راضی شده و نخواسته تا صرفا به یه قرارداد همکاری راضی بشه و فردا یکی دیگه بره بخرش و دستشو بزاره تو پوست گردو.
۶ ماه مذاکره کردن یعنی پیش از خرید اکتیویژن در جریان بوده ، ولی شما گمان می کنید دو روز پس از خرید اکتیویژن مدیران خشمگین سونی با عجله تماس میگیرن با بانجی میگن هر چقدر باشه مهم نیست فقط بیایم بخریمتون آبرومون نره !!!! نه جانم سونی اینجوری کار نمیکنه
بیشتر شما خشمگینی عزیزم، خوب باشه ۶ ماه بود داشتن خودشونو به در و دیوار میکوبوندن 🙂
خب پس بخاطر این قضیه قیمتش یکم زیاد بود
یعنی به هر نفر ۱.۵ میلیون دلار دادن!
واقعا سونی کیفیت براش ارجحیت داره
سلام
مشخص هست این خرید پول دور ریختن و از سر ناچاری برای سونی بوده نه کیفیت
مایکروسافت قبلا قرار بوده بانجی رو خریداری کنه اما مبلغ پیشنهادی ۲ میلیارد دلار بوده و اونا هم برگشتن گفتن ۲ میلیارد فقط برای یک آیپی ارزش ندارد
حالا چقدر سونی بدبخت شده که مجبوره برای یک آیپی ۴ میلیارد هزینه کنه در حالی که مایکروسافت با اون همه پول داریش حاضر نشده ۲ میلیون هزینه کنه
سلام عزیزم .زمان مشخص میکنه که کدوم خریدها بهتر بوده.
سلام
همینکه سونی حتی پولش نمیرسه بازی های بانجی رو انحصاری کنه و از اون طرف مایکروسافت همه آیپی های بتسدا و اکتیویژن رو انحصاری کرده مشخصه کدوم بهتر عمل کردند
بانجی نخواست دوباره بره زیر پرچم مایکروسافت ، جدا نشدن که دوباره برگردن سر خونه اول ترجیح دادن جزو پلی استیشن باشند و از حمایت مالی و تجهیزات سونی بهره مند بشه و همکاری استودیو های پلی استیشن استودیو را داشته باشد . مثل دیسکورد که با ۱۲ میلیارد دلار پول نقد هم حاضر به حیوان خانگی مایکروسافت نشد اما سونی بهشون پیشنهاد ادغام به عنوان شریک و همکار داد . سونی همیشه ارتباطات قوی ترین نسبت به مایکروسافت دارد ولی مایکروسافت فقط پول بیشتری دارد
سلام
در خیالات خود خوش باشید
آره سونی خیلی بدبخته
منتهی کنسولش ۱۸ ملیون نسخه فروخته و پر فروش ترین کنسول ساله
مشترکین پلاسش به ۴۸ ملیون عضو فعال رسیده.
بعد از تنسنت پر درامدترین شرکت بازی سازیه
بهترین استدیو های صنعت گیم مثل ناتی داگ، سانتا مونیکا، ساکرپانچ و اینسامنیاک را در اختیار داره.
ای پی گاد آو وارش بعد از چهارسال اومده روی پی سی و بعد از چند هفته هنوز در صدر جدول فروشه.
فیلم اسپایدرمنش در حال حاضر نزدیک ۲ ملیادر دلار فروش داشته.
الانم صاحب دیستینی با ۳۸ ملیون کاربر فعال شده که فقط یه دی ال سیش یک ملیون نسخه فروخته.
کلا هرچی از بدبختی های سونی بگی کم گفتی
برادر شما هنوز انگار بعد از این همه تحلیل خریده شدن بانجی توسط سونی رو درک نکردی. سونی واسه ایپی نرفته بانجی بخره واسه تبحر استودیو در ساخت بازیهای لایو سرویس این همه هزیته کرده. دستینی بخش خیلی کوچکی از ماجراست. سونی میخواد پول دربیاره از تخصص بانجی. تحلیل اقای کریمی رو بخونید. نخونی هم کمی فکر کنید دلیل این خرید براتون روشن میشه.
*۲ میلیارد
در بلند مدت این مبلغ رو پرداخت میکنه
سونی که بی پول بود ، فقط ۱/۲ میلیارد دلار پرداخت حمایتی می پردازد اونم فقط به بانجی بعد اینجا عده ای هستند که گمان می کنند سونی نیازمند یارانه دولتی است.
سلام
سونی اگر پول داشت که الان بتسدا و اکتیویژن رو خریده بود به جای مایکروسافت
وایسا داداش ، جیم رایان گفته خرید بانجی پیش از اکتیویژن در جریان بوده و خرید بزرگتری در راه است . خرید بانجی که خودش خالق مهم ترین ای پی نمادین مایکروسافت است خودش یه حرکت بزرگ برای افزایش پرستیژ برند پلی استیشن بود ، سونی وقتی میتونه یه استودیو مثل اینسامیناک بخره و تبدیلش کنه به ماشین پولسازی کنه چرا خرج الکی کنه
سونی شرف صنعت گیم
پس در واقع ارزش خود بانجی ۲.۴ میلیارد دلار بوده – اونوقت میان با بتسدا و اکتیویژن مقایسه ش میکنن 🙄
هیچ چیزی قابل مقایسه با بتسدا و اکتیویژن نیست. اکتیویژن بخاطر پولش و بتسدا بخاطر استعدادش.
در مقایسه خرید اکتیویژن با بانجی، مقایسه ی ۷۰ با ۴ اصلا خنده داره. همچنین مقایسه ی ۹۵۰۰ با ۹۰۰ نفر و همچنین تعداد استدیو ها و ایپی ها و …
در مقایسه بتسدا با بانجی هم دوباره همینطوره، تعداد ایپی ها و نیروی موجود در بتسدا که چه از نظر شوتر چه rpg و چه سبک های خاص دیگری از ارکین و تانگو و … خیلی والا تر از بانجی هست.
.
سونی اگر کپکام و تیک تو و ea رو باهم بخره میتونیم بگیم جواب کوبنده و عالی. این سه مورد به راحتی میتونن مقابل اکتیویژن و بتسدا قرار بگیرن و رقابت کنن و سونی رو بالا بکشن درنتیجه سونی استدیو های خودش مثل سانتا و ناتی و گوریلا و بند و … هم میان جلوی پلی گراند و ابسیدین و اینیشیتیو و نینجا و …
.
خلاصه سونی با خرید بانجی کار بخصوصی نکرده. اصلا بانجی ایپی بخصوصی نداره. مایکروسافت با خرید یه رمدی و کرایتیک میتونه به راحتی یه پاسخم به همین بده 😂
اینسامیناک تک شما همه
پارسال مایکرو میخواست بخرتش با قیمت ۱.۶ میلیارد دلار، اونا میگفتن ۲ میلیارد سر همین ۴۰۰ میلیون اختلاف نظر معامله بهم خورد بعد امسال سونی اومده خریده ۳.۶ میلیارد دلار 😐
بنده خدا سرش تو قیمت نبوده تو پاچش کردن 😂😂
یکی از دلایلی پیشرفت مایکروسافت تو دهه اخیر همین بوده که باج به کسی نداده
این خریدا اصلا با هم قابل مقایسه نیستن ولی این رو هم در نظر داشته باش که موقعی که مایکروسافت بتسدا رو با اون همه ای پی و هشت استودیو خرید، فقط ۲۳۶ نفر توش کار میکردن!
ولی بانجی با همون یدونه ای پی چیزی بیش ۹۰۰ فرد شاغل تو استودیوش داره! تعداد بازیکنای فعال بانجی هم که خب انتظار بیشتر از کل بازیای بتسدا روی همه
😐😂 داداش فقط استودیو بستدا رو که نخرید، کل زنیمکس رو خرید و اونم اون زمان ۲۳۰۰ نفر نیرو داشت، الان رو دیگه نمی دونم.
ادیت: خدایی ۲۳۶ نفر! هنوز بهش فکر می کنم خندم میگیره😂 مگه استودیویه؟
میخواستم بگم ۲۳۶۰ نفر یادم رفت صفرشو بزارم:)
یه استودیو با یه یدونه ایپی ۹۰۰ نفر شاغل بتسدا یا قبول شما کل زنمیکس با هشت تا استودیو و کلی آِیپی ۲۳۶۰ نفر! منظورم این بود!
یه بار دیگه بنظرم بری تعداد کارمنداروحساب کنی ضرر نداره داداش
میدونستم منتها صفر آخرشو یادم رفته بود:)
بتسدا خودش زیرمجموعه زنیمکس بوده .
در ضمن کسی مقایسه نکرد بلکه شاید دوستان یه اشاره ای کرده باشن راجب پلیرهای فعالش.
چیزیکه مشخصه سونی اینسامنیاک رو خرید الانم در حد یه ناشر شده حالا ببینیم با با بانجی چیکار میکنه😁
” همانطور که میدانید، بانجی تحت نظر کمپانی سونی آزادی عمل قابل ملاحظهای خواهد داشت ”
تا الان که ۱۰۰ درصد آزاد بودن و خودشون ناشر بازیاشون بود، احتمالاً سونی میخواد پول خریدشو دربیاره بشون فشار میاره هر ۲ ماه یه DLCء ۴۰ دلاری منتشر کنن
فکر کنم سونی رو با ea اشتباه گرفتی بچسب به همون بتلفیلد
شما سونی رو با مایکروسافت اشتباه گرفتید ، مایکروسافت بود که با فشار مضاعف برای تولید مداوم هیلو و افزایش فشار کاری منجر به از دست رفتن بانجی در سال ۲۰۰۷ شد ، سیاست سونی همواره بر مدیریت درست منابع مالی و انسانی بوده چقدر مغلطه می کنید شما ها اگه سونی قصد چاپ پول بود هر سال یه dlc پولی از اسپایدرمن عرضه می کرد
سونی رو با مایکروسافت اشتباه گرفتی
رودمپ اکسپنشنای دستینی تا ۷سال بعد از عرضه مشخص شده و تغییر تاریخ نخواهند داد
نه داداش اون مال زمان بند استودیو بود، الان فرق کردن.🗿😂
😂😂😂😂
سونی جدیدا رشوه هم میده!😞😞🐒
مایکروسافت : ۲ میلیارد دلار میدیم بیا زیر پرچم ما …یه آی پی داری بیشتر نمیرزی ++++++++
بانجی : کم نیست ؟ بزار یه دور بزنم برگردم +++++
مایکروسافت : تا شما دوراتو بزنی من اکتی بیلیزارد رو ۶۹ میلیارد دلار میخرم ++++++
بانجی :آقای سونی … رقیبت وضعش خوبه بیا رقمو یه طوری بالا ببریم بین خودمون +++++
سونی :۲.۴ میلارد میدم ولی شما بگو ۳.۴ میلیارد دلار منم باقیشو میدم کارمندا ولی قسطی
بانجی :باشه … +++++
سونی : ناهار خوردین ؟؟؟!!!
خب پس با این روند
به غیر از ایپی دستینی فک نکنم بازیای اینده بانجی مولتی پلتفرم باشه
البته اگه دستینی ۳ در کار باشه
بانجی موقعی موفق شد که از اکتیویژن جدا شد
دست به انعامش خوبه پس
ای پی دیستینی اینقدر پول ساز هست که سونی حاضر شده بابتش اینقدر هزینه بکنه.
یک آپی با ۳۵ ملیون پلیر یعنی ملیون ها دلار سود خالص.
اینجا هم اندازه دوتا کارگر ازت کار میکس پول یک نصف کارگروه بهت میدن کسایی که دنبال کار رفته باشن میدونن.
“همانطور که میدانید، بانجی تحت نظر کمپانی سونی آزادی عمل قابل ملاحظهای خواهد داشت و میتواند به عنوان یک ناشر، بازیهای خود را برای تمامی پلتفرمها عرضه کند.”
همونطور که میدانیم آقای سلیمانی بله همانطور که میدانیم و قضیه بند استدیو هم گواهی این نظر شمارو میده
دو تا نکته هست: یک اینکه ایا اقای سلیمانی مدیریت سونیه یا خبر اصلیرو نوشته؟ دو اینکه بند استدیو زیر مجموعه ی پی اس استدیوزه. بانجی نیست. خبری که شب خرید اومد رو میخوندی بد نمیشد
صورت مساله رو پاک کن .باش از این به بعد میگیم پی اس استدیو جز کمپانی سونی نیست 😐 و اونا آزادی عمل ندارن چون جز کمپانی سونی نیستن .منو باش تا حالا فکر میکردم پلی استیشن جزئی از کمپانی سونیه مرسی که با اطلاعات دقیقت منو از جهل نجات دادی
قول میدم راهم به مکه افتاد برا تو هم دعا کنم. اولا خود مدیریت گفته مستقلن. حالا که به این میگی نههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه مدیریت دروغ میگه و انحصاری نشدن بازیای بتسدا عین حقیقته (pcmaster شناسایی شد. همینکه مجبوری عکستو با اسمت عوض کنی نشناسنت نشان از چرت گوییته) از راه دوم وارد میشم. وقتی بانجی زیر مجموعه ی پی اس استدیوز نیست پس تصمیمات پی اس استدیوز و کارهاشون ربطی به بانجی نداره و مدیریتش جداست. حالا اون چرتو پرتایی که بعدش سرودیم ربطی به این قضیه نداره. پلی استیشن زیر مجموعه ی سونیه ولی رئیس بخش پلی استیشن رئیس کل سونی نیست. الان ساتیا نادلا رئیس ایکس باکسه؟ عه جدی؟ ایکس باکسو مایکروسافت جدان؟ جالبه نمیدونستم ممنون که منو از جهل نجات دادی. (میدونستم پی سی مستری الکی اینهمه برات نمینوشتم)
باهوش به خاطر چی مجبور شدم عوض کنم ؟شناسایی شد ) مگه اکانت عوض کردم که شناسایی شد ؟ شناسه کاربریم همونه تو اعلاناتم میزنه اسم عوض شد چقدر باهوشی تو موش نخوردت وقتی اسم و عکس عوض میکنی رو همه کامنتات اعمال میشه.هنوز این چیز سادرو نمیدونی در مورد سیاستهای سونی دمیج کنترلم میکنه
کارمند جدید نمیخوان؟
چه باجی داده سونی به اینا 😂😂😂😂
بانجی ؟ یا باج گیر!؟