آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The King’s Speech تا Fury - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The King’s Speech تا Fury - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The King’s Speech تا Fury - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The King’s Speech تا Fury - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The King’s Speech تا Fury - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The King’s Speech تا Fury - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The King’s Speech تا Fury

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از the king's speech تا fury

در این مطلب قرار است به معرفی فیلم The King’s Speech، فیلم The Perks of Being a Wallflower و فیلم Fury بپردازیم.

دنیای سینما، مشکلات مختلف زندگی را به نمایش در می‌آورد و فیلم سخنرانی پادشاه (The King’s Speech) نگاهی به مسئله لکنت زبان و مشکلات گفتاری دارد. این فیلم، این مشکلات را از طریق یکی از اشخاص مهم تاریخی یعنی پادشاه انگلیس جورج ششم به نمایش در می‌آورد.

در ادامه مطلب این هفته، فیلم مزایای گوشه‌گیر بودن (The Perks of Being a Wallflower) را به شما معرفی خواهیم کرد. این فیلم سرشار از احساسات است که مطمئنا داستانی برجسته را برای شما به نمایش در خواهد آورد. با اینکه این فیلم به مسائل سنگین و تامل‌برانگیزی می‌پردازد اما دیدن آن، حس خوبی در شما ایجاد خواهد کرد.

در پایان نیز به معرفی فیلم خشم (Fury) خواهیم پرداخت. این فیلم که یکی از برترین آثار جنگی به شمار می‌رود، با بازی بازیگرانی برجسته است و داستانی تامل‌برانگیز را نشان می‌دهد. این فیلم به خوبی توانسته تا جنبه‌های مختلف جنگ را به تصویر بکشد. در ادامه همراه با ما باشید.

فیلم سخنرانی پادشاه (The King’s Speech)

فیلم سخنرانی پادشاه the king's Speech)

کارگردانی فیلم “سخنرانی پادشاه” در دستان تام هوپر (Tom Hooper) بوده است. این فیلم را می‌توان یک اثر درام و تاریخی دانست که محصولی از کشور بریتانیا به شمار می‌رود. دیوید سیدلر (David Seidler) فیلم‌نامه فیلم را قلم زده است. این اثر در سال ۲۰۱۰ میلادی روی پرده سینماها اکران شده است.

در فیلم “سخنرانی پادشاه”، کالین فرث (Colin Firth) نقش پادشاه جورج ششم را بازی کرده است. او هنوز شاه نشده و در حال حاضر، مشکل لکنت زبان دارد. از همین رو، به ملاقات یک درمان‌گر زبان و گفتار استرالیایی به نام لیونل لوگ می‌رود. جفری راش (Geoffrey Rush) نقش این درمان‌گر را ایفا کرده است.

این دو با یکدیگر همکاری می‌کنند و در ادامه، به دوستان بسیار خوبی برای یکدیگر تبدیل می‌شوند. زمانی که برادر جورج ششم از پادشاهی استعفا می‌دهد، پادشاه جدید از این درمان‌گر کمک می‌گیرد تا بتواند گفتار خود را بهتر نماید. این درمان‌گر به پادشاه جورج ششم کمک می‌کند تا بتواند سخنرانی خودش در رادیو در آستانه اعلام جنگ بریتانیا علیه آلمان در سال ۱۹۳۹ میلادی را انجام بدهد.

فیلم “سخنرانی پادشاه” توانسته بود تا تحسین منتقدان را برانگیزد و در گیشه نیز توانسته بود تا فروش خوبی داشته باشد. منتقدان، کارگردانی هنری، فیلم‌نامه، موسیقی متن و بازی بازیگران در این فیلم را ستایش کرده‌اند. این فیلم همچنین توانسته تا رویدادهای تاریخی را به طور دقیق به نمایش در بیاورد.

کالین فرث موفق شده تا یک نقش‌آفرینی خیره‌کننده و جالب توجهی از خود در فیلم “سخنرانی پادشاه” به جای بگذارد. فیلم “سخنرانی پادشاه” با وجود اینکه قابل پیش‌بینی است اما یک اثر درام هوشمندانه و جالب توجه است که به خوبی توانسته تا داستان این پادشاه را به نمایش در بیاورد.

تام هوپر، کارگردان فیلم، به خوبی توانسته تا داستان فیلم را به نمایش در بیاورد که باعث خلق یک اثر شاهکار شده است. این کارگردان توانسته تا با اعتماد به نفس خود، اثری خلق نماید که باعث رضایت اکثریت بیننده‌ها شده است. جدای از نقش‌آفرینی خیره‌کننده و زیبای کالین فرث و جفری راش به صورت انفرادی، باید گفت که این دو در کنار یکدیگر به خوبی موفق شدند تا یک دوستی جالب توجه و صمیمی را به تصویر بکشند.

در پایان، فیلم “سخنرانی پادشاه”، با اینکه فیلمی بر اساس رویدادهای تاریخی است اما اثری کاملا شخصی است. این فیلم به خوبی با بیننده ارتباط می‌گیرد و در آخر، حس رضایت‌بخشی به بیننده منتقل می‌کند. مطمئنا بازی دو بازیگر اصلی فیلم، جنبه برجسته این اثر سینمایی به شمار می‌رود.

فیلم مزایای گوشه‌گیر بودن (The Perks of Being a Wallflower)

فیلم مزایای گوشه‌گیر بودن the perks of being a wallflower

استیون شباسکی (Stephen Chbosky)، کارگردانی فیلم “مزایای گوشه‌گیر بودن” را در دست داشته و سعی داشته تا داستانی درام و در مورد به بلوغ رسیدن را به نمایش در بیاورد. این فیلم که در سال ۲۰۱۲ میلادی روی پرده نقره‌ای دیده شده، بر اساس رمانی به همین نام نوشته خود استیون شباسکی است.

این فیلم با بازی لوگان لرمن (Logan Lerman)، اما واتسون (Emma Watson) و ازرا میلر (Ezra Miller) است. لوگان لرمن در این فیلم، نقش شخصی را بازی می‎‌کند که دچار اختلال استرس پس از حادثه است و به دنبال آن است تا در دبیرستان خود، دوستان جدیدی پیدا کند. نقش دوستان او را اما واتسون و ازرا میلر به تصویر کشیده‌اند.

دیگر بازیگرانی که در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند شامل می ویتمن (Mae Whitman)، کیت والش (Kate Walsh)، دیلن مک‌درموت (Dylan McDermott)، جوآن کیوزاک (Joan Cusack) و پل راد (Paul Rudd) است.

فیلم “مزایای گوشه‌گیر بودن”، اثری احساسی و صمیمانه است که نقش‌آفرینی سه بازیگر اصلی آن، باعث شده تا این حس صمیمت و عاطفی بیشتر شود. نقش‌آفرینی لوگان لرمن، ازرا میلر و اما واتسون در این فیلم واقعا ستودنی است. اما واتسون پس از اینکه برای یک دهه نقش هرماینی را در فیلم‌های هری پاتر (Harry Potter) بازی کرده، توانسته تا نقش‌آفرینی دوست‌داشتنی و جذابی از خود به جای بگذارد.

در نقطه مقابل، ازرا میلر نیز موفق شده تا در نقش خود در این فیلم بدرخشد. از سوی دیگر، لوگان لرمن که بیشتر برای نقش‌آفرینی در مجموعه فیلم‌های پرسی جکسون (Percy Jackson) شناخته می‌شود، توانسته تا در این نقش، خیره‌کننده ظاهر شود. او توانسته تا این شخصیت را به عنوان یک شخص دوست‌داشتنی و در عین حال، با گذشته‌ای تاریک به نمایش در بیاورد.

در پایان، فیلم “مزایای گوشه‌گیر بودن” از همان ابتدا و به لطف بازیگران جذاب و دوست‌داشتنی خود، شما را درگیر داستان می‌کند. این فیلم در داستان خود، شما را با احساسات و عواطف زیادی همراه می‌کند اما در نهایت، یک حس رضایت‌بخش و جالب توجهی را به شما خواهد داد.

فیلم خشم (Fury)

فیلم خشم fury

فیلم خشم در سال ۲۰۱۴ میلادی روی پرده نقره‌ای به اکران در آمد. کارگردانی این فیلم را دیوید آیر (David Ayer) در دست داشته است. او علاوه بر کارگردانی، فیلم‌نامه این فیلم را نیز قلم زده است. این فیلم، خدمه یک تانک آمریکایی در جنگ جهانی دوم و در کشور آلمان را به نمایش در آورده است.

فیلم خشم با بازی بازیگرانی برجسته است که از جمله آن‌ها می‌توان برد پیت (Brad Pitt)، شیا لابوف (Shia LaBeouf)، لوگان لرمن (Logan Lerman)، مایکل پینا (Michael Peña)، جان برنتال (Jon Bernthal)، جیسون آیزاکس (Jason Isaacs) و اسکات ایستوود (Scott Eastwood) را نام برد.

بازیگران توانستند تا در فیلم “خشم” به خوبی نقش‌های خود را به نمایش در بیاورند. کارگردانی دیوید آیر در این فیلم، یک تصویرگری خام و نسبتا مناسب را از ترس‌ها و وحشت‌های جنگ به نمایش در آورده است و در همین راستا، بیننده شاهد صحنه‌های اکشن و خونینی از نبردها است.

با وجود تمام این موارد، این اثر نتوانسته تا به اهداف و جاه‌طلبی‌های بزرگ خود دست پیدا کند. این فیلم اثری ماندگار به شمار می‌رود که تصویری تامل‌برانگیزی از جنگ را به بیننده نشان داده است و با این وجود، سعی نکرده تا شرارت و فساد بشر را به عنوان یک سرگرمی به نمایش بگذارد. در عوض، این فیلم توانسته تا نمونه‌هایی از انسانیت را به نمایش در بیاورد.

فیلم “خشم”، یکی از بهترین فیلم‎‌های جنگی دهه گذشته به شمار می‌رود و دیوید آیر تلاش بسیار زیادی برای به نمایش در آوردن صحنه‌های نبرد کرده است و می‌توان گفت که این فیلم، بهترین سکانس‌های جنگی از زمان فیلم نجات سرباز رایان (Saving Private Ryan) را در خود جای داده است.


در این مطلب، به معرفی فیلمی جذاب و دوست‌داشتی از بریتانیا به نام “سخنرانی پادشاه”، فیلمی جذاب و تامل‌برانگیز به نام “مزایای گوشه‌گیر بودن” با بازی بازیگرانی برجسته و همچنین اثری جنگی به نام “خشم” پرداختیم. مطمئنا از تماشای این سه فیلم لذت خواهید برد. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

Jin sakaiحسین غزالی1100Stevenآرین

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The King’s Speech تا Fury - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The King’s Speech تا Fury - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The King’s Speech تا Fury - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The King’s Speech تا Fury - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The King’s Speech تا Fury - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The King’s Speech تا Fury - گیمفا