نویسندهی رمان Wheel of Time دوست داشت روی روایت Elden Ring کار کند
برندن سندرسن (Brandon Sanderson)، نویسندهی سری کتابهای Wheel of Time، به تازگی در مورد تصمیم فرامسافتور (FromSoftware) در رابطه با استخدام جرج آر. آر. مارتین (George R. R. Martin) صحبت کرده است. او معتقد است که مارتین چیزی در مورد بازیهای ویدیویی نمیداند.
یکی از محبوبترین نویسندههای ژانر فانتزی به تازگی نارضایتی خود از کار کردن جرج آر. آر. مارتین بر روی بازی جدید فرامسافتور را اعلام کرده است. او معتقد است که نویسندهی Game of Thrones اصلا علاقهی چندانی به بازیهای ویدیویی ندارد. برندن سندرسن که سری کتابهای Mistborn و The Stormlight Archive را هم در کارنامه دارد، گفته که از انتخاب مارتین به عنوان نویسندهی Elden Ring ناامید شده است. او معتقد است که نویسندهای که آشنایی بیشتری با بازیهای فرامسافتور دارد باید انتخاب میشد:
بگذارید کمی ناخوشایند باشم. فرامسافتور قصد ساخت یک بازی فانتزی و همکاری با یک نویسندهی فانتزی را دارد. آنها تصمیم میگیرند تا کسی را به عنوان نویسنده انتخاب کنند که روزهایش را صرف صحبت در مورد NFL میکند. این در حالی است که نویسندهی دیگری از زمان King’s Field طرفدار بازیهای آنها بوده و دائما بازیهای آنها را در فهرست ده برتر قرار داده است. نظر شما چیست؟ آنها پیش جرج رفتند و یک بازی با جرج ساختند. جرج چیزی از بازیهای ویدیویی نمیداند.
جرج آر. آر. مارتین ابایی از برملا کردن دانش کم خود در مورد بازیهای ویدیویی ندارد. او سال گذشته در یک پست در بلاگ خود Elden Ring را ستود. با این حال خاطرنشان شد که بازیهای ویدیویی تخصص او نیستند. این در حالی است که سندرسن خود را یکی از طرفداران بزرگ فرامسافتور میداند. King’s Field اولین بازی فرامسافتور است که در سال ۱۹۹۴ و برای کنسول پلیاستیشن منتشر شد. اگر سندرسن واقعا از آن زمان بازیهای این استودیو را دنبال میکرده، ناامیدی او قابل درک است.
کار ساخت بازی Elden Ring به پایان رسیده است و این بازی در تاریخ ۶ اسفند سال ۱۴۰۰ (۲۵ فوریهی ۲۰۲۲) برای ایکسباکس سری ایکس/سری اس، ایکسباکس وان، پلیاستیشن ۵، پلیاستیشن ۴ و پلتفرم PC عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
چه حرف مزخرفی. قاعدتا خود میازاکی بهتر میدونه که چه نویسنده ای به درد گیم ش میخوره.
منم طرفدار عنوان های From Software هستم و تجربه Writing دارم، پس منم باید استخدام میشدم :))
نظر جورج هم راجع گیم ها تغییر کرده و بنظرش فرم جدیدی از هنر هستن
Will of time بیشتر از گیم آف ترونز باشه کمتر نیست
برندن سندرسن نویسنده کار درستیه میشه گفت تو نوشتن داستان فانتزی تو جهان جزو ۳ تای برتره
من مگه گفتم نویسنده ی خوبی نیست؟ ://///
میگم حرف جالبی نزده. اینطوری فقط سطح کاری خودشو میاره پایین. Professional نیست حرفش
Wheel به معنای چرخ دوست عزیز نه will
نویسنده چرخ زمان جردن هست البته
ایشون فقط با توجه به چیز هایی از مرحوم جردن مونده بود به کتاب پایان داد
۳ تای برتر؟
اولا که سندرسون اصلا جز برترین نویسنده های فانتزی نیست و الکی زحمات جردن رو به پاش ننویسید
دوما توی ادبیات فانتزی غرب توی ۳ تای اول (رولینگ ، تالکین ، مارتین) هستن و تو دسته ی دوم هم (ساپکوفسکی ، هربرت ، جردن)
دستکم از رولینگ خیلی بهتر فانتزی مینویسه، کلا مجموعهای که تو کازمیر جریان داره همشون عالیه، برای شروع الانتریس جای خوبیه
این حرفش کلا شوخی بود
ولی مشخص نیست چطوریه که گیمفا این خبر رو بصورت کاملا جدی و تیتر زرد در اورده
داره درست میگه بیچاره
به نظرم بیشتر به خاطر معروف شدن گیم آف ترونز رفتن سراغ مارتین
سراغ کی میرفتن؟
از ۳ تا اسطوره و دنیا های تاریخ ادبیات فانتزی غرب (رولینگ ، تالکین ، مارتین) همین مونده بود دیگه
وارنر که از دنیای رولینگ داره میسازه
دنیای تالکین هم یه بازی لایقش داره (wow)
دوست عزیز سهگانهای که میگید، تالکین،پرچت،جردن هست نه رولینگ نه مارتین هیچکدوم افسانهای نیستن، یکی یه نویسنده عادیه که کتاباش پرفروشه اون یکی هم علیرغم اینکه فوقالعاده است هنوز کار رو کامل نکرده که بشه در موردش قضاوت کرد
تازه این بدون حساب کردن نیل گیمن هست
پرچت دنیای مشخص نداره
برترین دنیاهای فانتزی تاریخ ادبیات غرب بدین صورته
تو دسته اول (رولینگ ، تالکین ، مارتین)
و تو دسته دوم هم (هربرت ، ساپکوفسکی ، جردن)
کلمه discworld به گوشتون نخورده تا الان؟
غیر از اون خیلی برام جالبه که خانم رولینگ رو جزو سهتای برتر حساب میکنید و اسمشو حتی بالاتر از کسایی مثل ساپکوفسکی و جردن قرار میدین و بعد از پرچت ایراد میگیرید که دنیای خاصی نداره در حالی که جهانسازی خود خانم رولینگ بدتر از این بود که حتی بهش بشه یه دنیا گفت
تا حدودی درسته..
البته من بر اساس محبوبیت گفتم
افرین…..دقیقا
نه
البته برندن سَندرسون نویسنده سری چرخ زمان نیست بلکه نویسنده چرخ زمان رابرت جردن هست و وقتی ایشون قبل تموم کردن داستان فوت شدند مجموعه سپرده شد به سندرسون و ایشون با کمک یادداشت های نویسنده اصلی به بهترین نحو ممکن مجموعه رو پایان داد که به نظر بسیاری از فانتزی دوست ها بهترین پایان بندی برای یه مجموعه عظیم بود
خود سندرسون نویسنده طریق شاهان (سری استورم لایت) و مه زاد هست که جزو بهترین فانتزی های تاریخ هست و به معنای واقعی کلمه نابغه هست . به نظرم گیمرها از کتاب طریق شاهان بینهایت لذت میبرند . سیستم جادویی جذاب اکشن های میخکوب کننده که شبیه سکانس های بازی های ویدیویی هست و داستان حماسی بی نظیر. چندتا از دوستان گیمرم که حوصله کتاب خوندن نداشتند با طریق شاهان عاشق کتاب خوندن شدن.😉
شاید جالب باشه بدونید که هنری کویل هم عاشق کتاب های سندرسون هست و از طریق شاهان کلی تعریف کرده 😍
یروزی بنظرم از استورم لایت بازی بسازن فوق العاده میشه قشنگ همه کتاباش سیستم جادوشون خوراک یه گیم پلی جذابه.میست بورن هم خوبه.
طرف فن سر سختو قدیمی فرامسافتور هستش
بنده خدا چقدر علاقه داشته که اینکارو انجام بده به جای مارتین
اما گفتن این حرفا هم قشنگ نیست
حالا کاری ندارم حرف کی درسته ولی اینکه بیای به کسی انتخاب شده اونم توسط خود استودیو توهین بکنی و بگی چیزی از بازی های ویدئویی سر در نمیاره واقعا خیلی زشته تازه یادمه خود مارتین از علاقش به چند تا بازی ویدئویی صحبت کرده بود
من صدتا مصاحبه برندون سندرسون دیدم.این آدم انقد با تربیته که مطمئنم با لحن شوخی واری چیزی گفته این حرفشو.خودشم بنظرم یکی از باهوش ترین نویسنده هاس و اگر در آینده میازاکی ازش کمک بگیره بنظرم میتونه ایده های جالیی رو به بازیاش اصافه کنه چون واقعا کتاباش پر از سیستم های جادوی پرجزئیاته و دنیای به شدت بزرگی ساخته با کتاباش.
میازاکی که نه ولی برا دوستانی که نمیدونن:
ایشون توییت زده بازیش ۲۰۲۲ معرفی میشه و طبق شایعات پراجکت کبالت اینگزایل یا پروژه مخفی کوری بارلوگه
پس منتظر باشید
دنیای جردن(چرخ زمان) جز معدود اثراتی بود که میتونست با ۳ تا اسطوره تاریخ ادبیات فانتزی غرب قیاس بشه (رولینگ ، تالکین ، مارتین)
البته این هم زیاده خواهی بود دیگه
اینکه آقای مارتین با آقای میازاکی همکاری کردن هم جذابه هم نوآورانه
اما اینکه چقدر در خروجی داستان و شخصیت پردازی ها تاثیر گرفته از این نویسنده باشه باید منتظر بود تا بازی عرضه باشه
خبری اومده مبنی بر اینکه مدت زمان بازی حدودا ۳۰ ساعته و اگر درست باشه فرامسافت اینبار همگیمونو ناامید کرده چرا که بهونشون برای گرافیک پایین و تم ها و صداگذاری های تکراری وسیع بودن بازی بود
امیدوارم الدن رینگ این همه پافشاری برای ی بازی اپن ورلد با کیفیت فنی پایین رو داشته باشه
۳۰ ساعت فقط خط داستانی اصلیه نه کل محتوای بازی
خب با این حرف ها پل های پشت سرت رو خراب کردی شاید تو پروژه بعدی از قلم شما درکنار استاد میازاکی استفاده میکردن این چه کاریه خدایی اصلا مارتین مگه قراره مکانیزم های بازی رو درست کنه که نگران این موضوع باشیم که چیزی از صنعت گیم نمیدونه تازه تو همین بازی هم فقط پایه ریزی کرده باز هم استاد میازاکی اصل کاریه و پیچش های داستانی و عملا همه چیز به اراده خودش بود نه فرد دیگه ای.
شما برو سراغ اینفینیت بلید ۱-۲-۳ متوجه بشی وقتی نویسنده با مکانیک گیم آشنا باشه چی ازش برمیاد
الان مگه مارتین نویسنده است اصلا از هر لحاظ نخودی محسوب میشه پایه ریزی کرده یعنی حکم مرجع رو داشته نه چیز بیشتر.
البته نباید فراموش کرد که انتخاب مارتین در وحله اول جنبه تبلیغاتی داشت وگرنه از همون ابتدا با توجه به سبک روایت و داستانگویی میازاکی مشخص بود که هر کسی میتونست جای مارتین قرار بگیره کما اینکه خود میازاکی قبلا اعلام کرده بود و دیشب در مراسم تایپه گیم اقای کیتامورا اعلام کرد که این همکاری یک همکاری غیرمعمول بود بدین ترتیب که مارتین فقط کلیات داستان رو گفت یعنی سرزمینی به اسم سرزمین میانه که اتفاقی مبهم در اون رخ داده و یک سری اطلاعات کلی وگرنه تمام جزئیات داستانی و ترسیم روایت ابدا ربطی به مارتین نداشت چرا که اصولا مارتین در این حوزه ابدا سررشته ای نداره یعنی نوشتن داستان برای یک بازی ویذیویی که جوهره اون اشنایی با مقوله گیم پلی هستش…یعنی چیزی به شکل سناریو یا فیلمنامه که قدم به قدم رو ترسیم کنه ابدا از طرف مارتین انجام نشده