کار ساخت بازی Elden Ring به پایان رسید
یاسوهیرو کیتائو، مدیر بازاریابی استودیوی فرام سافتور، در مصاحبهی جدید خود اعلام کرد که کار ساخت Elden Ring به پایان رسیده و به عبارتی بازی گُلد شده است.
مدت زیادی میشود که شاهد فایل بازی در پایگاه اطلاعاتی پلی استیشن هستیم، اما کیتائو به طور رسمی در مراسم Taipei Game Show 2022 تایید کرد که هستهی اصلی بازی تکمیل شده و در حال حاضر تیم فرام سافتور (From Software) روی بهروزرسانی روز اول عرضه کار میکند. وی در این باره گفت:
در ابتدا قرار بود بازی Elden Ring در ماه ژانویه عرضه شود، اما سرانجام به فوریهی ۲۰۲۲ موکول شد. اما لطفا خیالتان راحت باشد، این عنوان در تاریخ ۲۵ فوریه عرضه خواهد شد. نسخهی اصلی (Master) ثبت شده است و در حال حاضر تیم ما روی پچ (بهروزرسانی) روز ابتدایی انتشار کار میکند تا مطمئن شویم تجربهی بازی به بهترین شکل ممکن ارائه شود.
بازی Elden Ring در تاریخ ۶ اسفند سال ۱۴۰۰ (۲۵ فوریهی ۲۰۲۲) عرضه خواهد شد. کنسولهای ایکسباکس سری ایکس/سری اس، ایکسباکس وان، پلیاستیشن ۵، پلیاستیشن ۴ و رایانههای شخصی، به عنوان پلتفرمهای مقصد این بازی اعلام شدهاند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
یک سوال
هدف از انتشار این پچ روز انتشار چیه؟ کلا هیچ وقت درکشون نکردم
فقط الدن رینگو نمیگم تقیربا هر بازی که دیدم تا اونجایی که یادمه روز انتشار یه پچ واسش میدن
خب نمیتونن همون پچ رو جزئی از بازی اصلی منتشر کنن؟
چون همیشه بین زمان گلد شدن (اتمام پروسه ساخت بازی) و عرضه در فروشگاهها فاصلهی طولانی وجود داره. فاصله میتونه بین یک تا سه ماه باشه. دلایل زیادی وجود داره مثل پرینت و رایت و مشکلات حمل و … که خیلیاش در ذهن ما هم نمیگنجه.
حالا سازنده در فاصله آماده شدن نسخه فیزیکی بازی و رلیز رسمی چیکار کنه؟ مشخصا باگها رو برطرف و بازی رو اصلاح میکنه. اگر سازنده بخواد همهی مشکلات رو داخل همان ورژن اول حل کنه باید از چندین ماه فاصلهای که بهش اشاره کردم در پاراگراف اول چشم پوشی کنه. اینجوری اتلاف کمتره و باعث میشه در حین این که ورژن اول رایت میشه و چاپ انجام میشه و کارهای دیگر، سازنده همچنان روی باگها با خیال راحت کار کنه. (افزایش بهرهوری)
در گذشته چنین امکانی وجود نداشت و یه پروسه چند ماهه هدر میرفت چون باید سازنده کرانچ میکرد برای کامل بودن بازی روی دیسک. و خیلی وقتا بازی ها مشکلات بیشتری داشتند چون خیلی از این باگها توسط پلیرها گزارش میشن.
به عنوان مثال حالا که الدن رینگ تاخیر خورده، با شروع به رایت و چاپ نسخهی فیزیکی (ورژن اولیه) یک پروسه طولانی رو جلو میاندازن، در حالی که اگر قرار بود صبر کنن تا پچ اولیه هم همراه نسخهی فیزیکی عرضه بشه میبایست شاید تا مارچ یا آپریل صبر کنن یعنی ابتدا بازی رو تکمیل کنن و سپس تازه پروسهی چاپ و رایت رو انجام بدن. حالا دو فعالیت دیباگ و چاپ همزمان به صورت موازی انجام میشن.
پس یعنی در طول مدتی که بازی گلد شده و داره برای عرضه شدن توی فروشگاه ها آماده میشه از این طرف سازنده هم روی بازی کار میکنه که مشکلات روز عرضه بازی رو حل کنه و به عنوان پچ روز اول منتشر کنه
متوجه شدم ممنون
wow واقعا اینو نمیدونستم
شاهکار داره میاد 😍 مخصوصا با این گیمپلی آخری که تازه منتشر شد نشون داد چه بازیه خفنیه، احتمالا اخرای اسفند میگیرمش و عید رو میرم تو افق محو بشم
.
.
آقای کریمی این بازی رو اختصاصی باید خودتون نقد کنین هر چند این حق رو میدم که نقد نکنین و در بازی محو شدن رو ترجیح بدین خدایی حالش بیشتره 😁
و از الان مشخصه آقای کریمی بهش ۱۰ از ۱۰ میده.
اولا یه منتقد در هر سطحی (حتی اگر ۱ بازدیدکننده داره) شرافت خودش رو بخاطر یه بازی زیر سوال نمیبره.
دوما این کامنتا از دو طرف منفیه، اگر بازی حقش باشه و ۱۰ بدی، بدون خواندن متن و دلایل میگن طرف صرفا بخاطر علاقه ۱۰ داده. اگر حقش ۱۰ باشه و نمره کمتری بدی بازی در مقایسه با سایر آثار به حقش نرسیده. بنابراین this is bait.
شخصاََ سعی میکنم هر نمرهای حق آثار باشه با توجه به تجربهای که داشتم به بازیها میدم، اگر ۱۰ باشه ۱۰ اگر لایق نباشه کمتر، چون چند هزار نفر این نقد رو میخونن و خیلیا با قضاوت به یک review تحت تاثیر قرار میگیرن و علاقه شخصی ارزش تاثیر منفی رو ندارن. با متن نمرهای که دادم رو توجیه میکنم. جدا از این موضوع چرا باید کاربر از الآن منتظر اون نمره انتهای نقد باشه تا خود متن؟ متن همیشه با فاصله ارجحیت داره. نمره به هیچ وجه نمیتونه منظور نقد رو برسونه و ۹۰ درصد افراد بدون خواندن متن نمره رو قضاوت میکنن. رک بگم نمره فقط نمایشی و برای جذابیت و جذب مخاطبه و review صرفا یک متنه چون کیفیت یک بازی رو نمیشه به صورت کمی بیان کرد.
bait is deactivated
خودتون نقد میکنیدش ؟
نمره اهمیتی نداره مهم محتوای نقد هست . بازی از قرار معلوم شاهکاره و خیلی منتقد ها از تمامی سایت های گیمینگ دنیا قراره بهش ۱۰ بدن این اتفاق در مورد خیلی بازی ها پیش میاد
سلام
چه میگی داداش اقای کریمی چه وقتی داره یک بازی رو تقد میکنه چه داره در مورد یک بازی کامنت میزاره هیچ وقت تعصبی عمل نمیکنه حتی ایشون در یکی از کامت هاشون به dark souls 3 که ساخته ی میازاکیه انتقاد کرده و گفته نسبت به نسخه اول و دوم افت داشته حتی فکر کنم گفت اگه بخواد به dark souls 3 نمره بده ۸/۵ از ده میده
لطفا از رو هوا حرف نزنید
تبریک به همه هواداران! شخصا خیلی وقته که در این حد برای یه بازی هایپ نبودم!
پ.ن الان بخشی از رویداد مربوط به بازی رو دیدم و متوجه شدم که موسیقی اصلی بازی (Main theme) بازسازی شده! ورژنی که در اون ویدیو از موسیقی بازی پخش شد کیفیت صدای خیلی بهتر و شفافتری داره و حتی خود آهنگ هم یه مقدار تغییر کرده و به راحتی میشه تفاوتش رو با چیزی که در تریلر رونمایی بازی و در منوی نسخه بتا بود حس کرد!
پ.ن الان بخشی از رویداد مربوط به بازی رو دیدم و متوجه شدم که موسیقی اصلی بازی (Main theme) بازسازی شده! ورژنی که در اون ویدیو از موسیقی بازی پخش شد کیفیت صدای خیلی بهتر و شفافتری داره و حتی خود آهنگ هم یه مقدار تغییر کرده و به راحتی میشه تفاوتش رو با چیزی که در تریلر رونمایی بازی و در منوی نسخه بتا بود حس کرد!
اگه خواستید بهش گوش کنید ویدیو در کانال یوتیوب
Bandai namco entertainment southeast asia
هست و از ثانیه ۴۸ شروع میشه.
اوه اوه چقدر خفن تر شده Main Theme
کاشکی سریع تر ریلیز بشه ساندترک بازی
بازی هایی که از هایپ شبا خوابم نمی برد:
dark souls 3
red dead redemption 2
cyberpunk 2077
The Witcher 3: Wild Hunt
gta v
الدن رینگ و هورایزن فوربیدن وست رقابت خیلی سختی دارن و اصلا نتیجه مشخص نیست که کدومشون میتونه بعد از God of war رتبه ی دومین بازی سال رو بدست بیاره .
زیرکانه بود 😈
احسنت 🤟
نظر شخصیتو دادی
ولی خداییش چطوری الدن رو با هورایزن داری مقایسه میکنی
چرا اینقدر فن بوی هستی؟
یعنی هرکی حقیقت رو بگه فن بویه؟ یا حقیقت برای بعضیا دردناکه D:
تو از آینده اومدی
یا گیم آوارد اومده؟!
حقیقت دردناک نیست
فن بوی بازی های شما برای بقیه دردناکه D:
با افتخار فن بوی گاد اف وارم🙂
خب حالا برای کی دردناکه؟
حرف حقیقت برای فن بویی مثل تو دردناکه که استارفیلد گوتی میشه🙂
ناراحت شدم:(
ولش کن داداش دوست ندارم بحثی چیزی پیش بیاد
بالاخره یکی از بازی ها گوتی میشه دیگه
چه god of war،چه استارفیلد
داداش من خودم میدونم احتمال گوتی شدن گاد کمه چون بازی یه ادامه اس و قرار نیست نسبت به نسخه قبلی پیشرفت و تغییر چشمگیری داشته باشه. اگه چیزی هم میگم
فقط شوخیه🙂
فقط خدای جنگ فقط کریتوس کبیر
well done bro👌👌
اوکی، بعداز God رتبه ی دوم!🤔 رقابت خیلی سخت و نامعلوم با هورایزن؟! چقدرهم جالب. فکر نمیکنی Starfild رقیب اصلی Elden Ring بحساب بیاد؟ که خوب قراره شکست روهم قبول بکنه در برابره داستان باورنکردنی و عظیم حلقه ی کُهن 👍
یکی که این سبک بازیا رو دوس داره بیاد یه توضیح مختصر پیرامون اینکه با چی شروع کنم که وسطش ولش نکنم و قبل از آغاز این سبک چیکار کنم بده لطفا.
نکتهی اول اینه که ما گیمرها قرار نیست از تمامی بازیها لذت ببریم بنابراین ممکنه هر چقدر هم راهنمایی یا توضیحی ارائه بدیم، در نهایت باز هم این بازی مطابق سلیقهی شما نباشه و اصلا خط فکری شما در مورد بازیها چیز دیگری باشه. بنابراین هیچوقت به خودتون تحمیل نکنید که چون خیلی از افراد از سری سولز لذت میبرن و به شدت ازشون تعریف میکنن، پس من هم باید به شکلی لذت ببرم. همانطور که من از خیلی بازیهای پرطرفدار لذت نمیبرم.
اما خیلی مشاهده شده که افراد نظرشون با تجربهی بیشتر بازیهای سولز ۱۸۰ درجه عوض شده و از “این بازی مزخرفه” به “این بازی بهترین اثر زندگیمه” تغییر جهت دادن. تنها راهش هم اینه که به بازی و جزئیات مختلف توجه کنید درکش کنید و مقداری از سختیهای ابتدایی بازی رو تحمل کنید. + استفاده از سایتهای راهنما هیچ مشکلی نداره و اصلا کار بدی نیست که برای تجربههای اولیه ازشون استفاده کنید (مخصوصا برای مسیر یابی) که ناگهان وارد مناطقی نشید که دشمنان level بالایی دارن. بنابراین
1- توجه و دقت به جزئیات
2- استفاده از guide در بازیهای اول
3- تحمل برخی نقاط ابتدایی و سختیهای ابتدایی مسیر
4- embrace the challenge
با این وجود، باز هم تاکید میکنم همهی بازیها برای همهی گیمرها ساخته نشدن و برای همین هم این همه ژانر مختلف داریم، پس هیچوقت تحمیل نکنید به خودتون که باید حتما از بازی dark souls لذت ببرید.
مرسی از راهنمایی
فقط یه سوال اونم اینه که با کدوم آیپی شروع کنم ؟ و کدوم نسخه ؟ ترجیحا سر راست ترین و ساده ترین رو بگید اگه میشه
با بلادربورن شروع کن بهتره. گیمپلی روون تری داره تا دارک سولز. سکیرو هم بیشتر قلق بازیه. شایدم خوشت نیاد تجربه اول
سکیروو نهههههه
قبل از آغاز این سبک باید مطمئن باشید که اعصاب درست درمون داری نزنی دسته رو بشکنی
به همه پیشنهاد کردم اول از دارک سولز ۱ شروع کنن اما اگه داستان گویی کمی سر راست و گیمپلی آسون میخوای نسخه ۲ و اگه نه از همون سخت ترین و وحشتناک ترینشون دارک۱ شروع کن
نه اعصاب نسبیه ولی دارم
در حد اینکه نشکنم چیزیو دارم
این بازی میازاکی هست ها حواست جمع باشه😂
گیمری نبوده که بازی های میازاکی رو بازی کنه و نزنه محکم رو کیبورد یا دسته رو پرت نکنه 😁
خیلی مراقب باش😂
نه من خیلی آرومم 👀👀
الدنرینگ فکر میکنم دو تا سورپرایز برامون داره جدا از چیزای شگفتانگیزی که همیشه آثار فرامسافتور دارن
۱-اوپنورلد
فکر نمیکنم الدنرینگ از الگوی جهانآزاد بودن عناوین جهان آزاد یوبی پیروی کنه
منظورم اگه بخوام بهتر برسونم
شما الان یه مبارزهی سولزبورنو از مبارزات دیگر بازیها تشخیص میدید
فکر میکنم توو موضوع اوپنورلد بودنشم همین اتفاق بیوفته
منظورم این نیستش که آزادی عمل رد دد۲ جلوتون میزاره یا کوئستای ویچرو
منظورم اینه که جهان بازی به نظر میرسه پر از قانونهایی هستش که تا به الان مثلشو ندیدیم
اگه بخوام یه مثال بزنم که بیشتر متوجه بشید
چیزی شبیه به قوانین دنیای دثاسترندینگ ، اگه دثو تجربه کرده باشید متوجه منظورم میشید
یه سری قوانین خاص که فقط توو اون جهان بازی وجود داشت
۲-داستان بازی
اول بگم که از روایت بازی توقع آنچنانی ندارم اما احساس میکنم بازی از داستان پر کششی تبعیت میکنه
اونم صرفا فقط بخاطر حضور مارتین نیستش چون به نظر میرسه آقای مارتین فقط سرزمین میانهرو ترسیم کرده و کل اثر حدودا در اختیار خود آقای میازاکی هستش
به هیچ وجه مخالف قصهگویی محیطی نیستم اما به شخصه ترجیح میدم میازاکی یه داستان سر راستتر برامون تعریف کنه
فقط اون خط باریک بین سلیقهی فنبیس فرامسافتور و گیمر معمولی حفظ بشه و هر دو گروه رو بتونه راضی کنه
این موضوع کار هر کسی نیست اما چون راجب میازاکی حرف میزنم میتونم توقع داشته باشم که به زیبایی این کارو انجام بده
عالیه بالاخره قراره بیاد و توی دنیاش گم بشیم
من که یه زره سامورایی یا شینوبی با یه کاتانا لازم دارم تا یه تجدید خاطره از شاهکار سکیرو هم بشه.
Masterpiece is coming 🔥🔥
تبریک به همه کنسول داران و طرفداران گیم
امیدوارم از تجربش لذت ببرید وببرم
و من همچنان منتظر سیستم موردنیازشم.سولز ۳ رو رو مدیوم رفتم سی چهل فریم.این بازیم بنظر بالاتر نمیاد گرافیکش ولی جهان باز شدنش منو به شبهه انداخته که ایا میتونم اجراش کنم یا ته
ایول دیگه خبری از تاخیر نیست …فقط یک ماه تا تجربه این شاهکار ..بر طبل شادانه بکوب
King is coming…
صلوات…
چه حالی بده توی ایام تعطیلی بشینیم بازیش کنیم این شاهکارو. بی صبرانه منتظر عیدی اقای میازاکی هستم، بهترین عیدی که میشه تصورش کرد😁
یک ماه و یک روز دیگه
خداروشککککککر🤩
نوش جان طرفدارانش،شخصا چون فضای بازی تاریکه من اهلش نیستم اخرین بار دیمن سولز ریمیک بود واکتروش دیدم حس غم تاریکیبازی درک نکردم و این هم دقیقا همون دست پخت اما یک کوچلو محیط زنده کردن با چهارتا پرنده تعداد دشمنان سرگردان،این نظر شخصی و روحیه منه و قصد تخریب بازی ندارم،تبریک به گیمرهای این سبک