آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Black Hawk Down تا Inside Man - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Black Hawk Down تا Inside Man - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Black Hawk Down تا Inside Man - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Black Hawk Down تا Inside Man - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Black Hawk Down تا Inside Man - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Black Hawk Down تا Inside Man - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Black Hawk Down تا Inside Man

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از black hawk down تا inside man

در این آخر هفته قرار است به شما فیلم جنگی Black Hawk Down، فیلم Inside Man و سریالی از کره جنوبی را معرفی کنیم.

آثاری که بر اساس واقعیت ساخته می‌شوند، اغلب اوقات برای اینکه بتوانند داستان را جالب توجه‌تر کنند و بیننده را برای تماشای آن راغب نمایند، در روند داستان دست اندازی می‌کنند و همین باعث می‌شود تا داستان با رویداد واقعی متفاوت باشد. فیلم‌های جنگی نیز از جمله این آثار به شمار می‌روند.

فیلم‌سازان رویدادهای حقیقی را تغییر می‌دهند تا اثر خود را قهرمانانه‌تر و جذاب‌تر به نمایش در بیاورند. فیلم سقوط شاهین سیاه (Black Hawk Down) اثری جنگی است که بر اساس رویدادهای واقعی ساخته شده و بیشتر سعی دارد تا از مسئله جنگ انتقاد نماید اما در درون، خلاف آن عمل می‌کند.

برخلاف فیلم‌های جنگی، فیلم‌های ژانر سرقت، اغلب اوقات آثاری هستند که به جای تمرکز روی سکانس‌های اکشن، بیشتر روی ایجاد تنش و هیجان سرمایه‌گذاری می‌کنند. فیلم نفوذی (Inside Man) از استعداد بازیگران ماهر خود بهره گرفته و با پیچش‌های غیرمنتظره، اثری هیجان‌انگیز را خلق نموده است.

کره جنوبی در سال‌های اخیر پیشرفت خود در دنیای فیلم و سریال را ثابت کرده است. سریال نام من (My Name) در سال گذشته میلادی روی سرویس نتفلیکس عرضه شد. این سریال با اینکه همانند دیگر سریال‌های کره‌ای سال گذشته، سر و صدای زیادی به پا نکرده اما اثر قابل قبول و پر از صحنه‌های اکشن و خونینی است که نباید آن را از دست داد.

فیلم سقوط شاهین سیاه (Black Hawk Down)

فیلم سقوط شاهین سیاه black hawk down

ریدلی اسکات (Ridley Scott) در سال ۲۰۰۱ میلادی، سکان کارگردانی فیلم سقوط شاهین سیاه را در دست داشته است. کن نولان (Ken Nolan) فیلم‌نامه این فیلم را بر اساس کتابی به همین نام نوشته است. این کتاب که بر اساس وقایع حقیقی نوشته شده، در سال ۱۹۹۹ میلادی به چاپ رسیده است.

در فیلم سقوط شاهین سیاه، بازیگران زیادی نقش‌آفرینی می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به جاش هارتنت (Josh Hartnett)، ایوان مک‌گرگور (Ewan McGregor)، اریک بانا (Eric Bana)، تام سایزمور (Tom Sizemore)، ویلیام فیچنر (William Fichtner)، سم شپرد (Sam Shepard)، جرمی پیون (Jeremy Piven) و تام هاردی (Tom Hardy) اشاره کرد.

کارگردان ریدلی اسکات موفق شده تا با مهارت فنی قابل قبول خود، یک تصویرگری خونین و سرشار از هیجان از جنگ را به نمایش در بیاورد. در این فیلم، کاراکترها به خوبی توسعه یافته‌اند. باید گفت که فیلم‎‌هایی همانند فیلم سقوط شاهین سیاه، به افراد کمک می‎‌کنند تا بهتر تجربه واقعی سربازان جنگی را درک نمایند.

این سبک فیلم‌ها، از اینگونه تجربیات برای ساخت یک اثر سرگرم‌کننده استفاده نمی‌کنند بلکه سعی دارند تا تجربیات واقعی سربازان در طی روزهای دشوار جنگ را به بیننده انتقال دهند. این اثر سینمایی، بسیار جاه‌طلبانه، دیوانه‌وار و سرشار از هیجان است. این فیلم، یک اثر سینمایی نادر در مورد جنگ به شمار می‌رود.

فیلم سقوط شاهین سیاه، یکی از آثار سینمایی است که تحت تاثیر دوران ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش قرار داشته است. با اینکه این فیلم به عنوان یک اثر ضد جنگ به نمایش در آمده، باید گفت که در مرکزیت آن، این فیلم در حقیقت یک اثر طرفدار جنگ محسوب می‌شود.

فیلم نفوذی (Inside Man)

فیلم نفوذی inside man

اسپایک لی (Spike Lee) از جمله کارگردانان برجسته به شمار می‌رود. او کارگردانی فیلم نفوذی را در سال ۲۰۰۶ میلادی بر عهده داشته است. این اثر سینمایی در ژانر سرقت و هیجانی است. از جمله بازیگرانی که در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند می‌توان به دنزل واشنگتن (Denzel Washington)، کلایو اوون (Clive Owen)، جودی فاستر (Jodie Foster) و کریستوفر پلامر (Christopher Plummer) اشاره کرد.

راسل گویرتز (Russell Gewirtz) حدود پنج سال روی داستان این اثر سینمایی کار کرده تا اینکه در نهایت، فیلم‌نامه آن را قلم زده است. فیلم نفوذی داستان سرقت بانکی در وال استریت را دنبال می‌کند که در حدود بیست و چهار ساعت رخ می‌دهد.

در همین ابتدا باید گفت که دنزل واشنگتن یک نقش‌آفرینی خیره‌کننده و جذاب از خود به عنوان مامور مذاکره‌کننده در این فیلم به جا گذاشته است. اسپایک لی موفق شده تا با هوش و ذکاوت خود، یک اثر سینمایی در ژانر سرقت بسازد که سرشار از هیجان و تنش است. او توانسته تا موضوعات و مسائل مطرح شده در فیلم را به زیرکی به نمایش در بیاورد.

فیلم نفوذی واقعا یک اثر شاهکار در این ژانر به شمار می‌رود. بازیگران فیلم کاملا توانستند تا نقش‌های خود را به شکل ایده‌آل به تصویر بکشند. علاوه بر این، پیچش‌ها و چرخش‌های داستانی غیر منتظره در این فیلم باعث شده تا داستان فیلم در لحظات مختلف جالب توجه شود و توجه بیننده به آن جلب شود.

در کل، فیلم نفوذی که یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۰۶ میلادی به شمار می‌رود، به خوبی قادر است تا در مدت زمان خود، بیننده را سرگرم نگه دارد و با ارائه پیچش‌های غیر منتظره، هیجان و تنش داستان را دو چندان می‌کند. اگر به دنبال تماشای اثری در مورد سرقت و با هیجان بسیار هستید، پس در دیدن این فیلم تردید نکنید.

سریال نام من (My Name)

سریال نام من my name

سریال نام من، سریالی محصول کره جنوبی است که در سال ۲۰۲۱ میلادی روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه شده است. کارگردانی این سریال را کیم جین مین (Kim Jin-min) در دست داشته که در قالب هشت قسمت پخش شده است.

داستان سریال نام من، در مورد زن جوانی است که به یک گروه گنگستری می‌پیوندد تا بتواند از قاتل پدرش انتقام بگیرد. او در ادامه، به عنوان یک نفوذی به اداره پلیس می‌رود و به عنوان یک پلیس مشغول فعالیت می‌شود.

در سال‌های اخیر، سریال‌های ساخته شده در کره جنوبی، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و باید گفت که آن‌ها، این محبوبیت و توجه را مدیون سرویس نتفلیکس هستند. با این حال، نباید از پیشرفت این کشور در زمینه تولید فیلم و سریال غافل شد.

سریال نام من، داستان جالب توجه و جذابی دارد. این سریال توانسته تا داستان خود را به خوبی به نمایش در بیاورد. با این حال، نکته جالب توجه در مورد این سریال، صحنه‌های مبارزه آن هستند که به شکل قابل قبولی به نمایش در آمده‌اند. البته باید گفت که سازندگان می‌توانستند بهتر داستان را کنترل نمایند.

داستان سریال با اینکه جذاب است اما روند آن در ابتدا باعث شده تا اندکی قابل پیش‌بینی باشد. خود روند داستانی سریال جالب توجه است اما باید گفت که به راحتی پایان آن قابل پیش‌بینی است. هر چند، در میانه راه، داستان سریال شگفتی‌ها و پیچش‌های داستانی خاص خود را دارد.

در پایان، سریال نام من، اثر قابل توجهی در ژانر جنایی است که در طی هشت قسمت خود، مطمئنا توجه شما را جلب خواهد کرد. پس اگر به آثار کره‌ای علاقه‌مند هستید و از یک سریال جنایی با صحنه‌های اکشن و خونین خوبی لذت می‌برید، پس در تماشای این سریال تردید نکنید.


در این آخر هفته، به شما فیلمی در ژانر سرقت را معرفی کردیم که یکی از آثار جالب توجه و برتر در این ژانر به شمار می‌رود. این اثر توانسته تا داستان خود را به شکلی غیرمنتظره و هیجان‌انگیز پیش ببرد و پایان آن کاملا جالب توجه و غیر قابل پیش‌بینی بوده است. یکی دیگر از آثار معرفی شده، فیلمی جنگی است که رویدادهایی واقعی را به نمایش در می‌آورد. در پایان نیز سریالی هیجان‌انگیز و جالب توجه از کره جنوبی را معرفی کردیم که اوقات خوبی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

یوهان

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Black Hawk Down تا Inside Man - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Black Hawk Down تا Inside Man - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Black Hawk Down تا Inside Man - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Black Hawk Down تا Inside Man - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Black Hawk Down تا Inside Man - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Black Hawk Down تا Inside Man - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Chief گفت:

    ممنون از آقای محمد پناه🙌🌹

    بنظر من سریالهای شادی و وینچنزو ارزش دیدنشون بسیار بالاتر از نام من هستش و هر سه سریال هم ساخت کشور کره هستند که دارن تو این صنعت رشد خیلی خوبی میکنن دقیقا مثل موسیقی همین کشور🙌
    امیدوارم اخر هفته خوب و لذت بخشی رو سپری کنید🌹

    یوهان
  • تقلب یا تقلید ؟ مسئله این است

    یوهان
  • CARNAGE گفت:

    از بین این سه تا فقط همون My Name رو ببینید آخر هفته‌تونو میسازه با دوتای دیگه وقت تلف نکنید در برابر My Name چیزی نیستن

    reza_tportsoheil.exeButcher of blaviken7یوهان
    • Mahdi Sam گفت:

      راستش خود my name هم چیز خاصی نیست متاسفانه، البته اگه فیلم‌های شرق آسیا رو ندید احتمالا براتون جذاب باشه

      Butcher of blaviken7
      • CARNAGE گفت:

        چیز خاصی نیست؟ با احترام به سلیقت اما تا جایی که من دیدم فقط افرادی این حرف رو میزنن که وابسته اسم امریکا و اروپا روی سریال ها هستن! یعنی حتما باید یه سریال تولید اروپا و امریکا باشه تا اینا خوششون بیاد باهاشم خیلی کلاس میذارن که ما جز سریال اروپایی هیچی نمیبینیم! در صورتی که اصلا اینجوری نیست سریال های کره جنوبی تو ژانر رازآلود و جنایی بسیار بسیار بسیار قوی هستن برام اسم چندتا سریال ساخت امریکا و اروپا تو این ژانر بیار که از my name و save me , mouse , Sweet Home , The Flower of Evil , The Devil Judge , Beyond Evil بهتر باشه اون وقت حرفتو قبول میکنم که my name چیز خاصی نیست
        قطعا تو سریال ژانر رازآلود و جنایی کره جنوبی خیلی فوق العادس

        soheil.exe
    • فکر نمیکردم زمانی برسه که بگن black hawk down ول کنید برید یه سریال کره ای ضعیف کلیشه ای my name رو ببنید که هرکی ۲ قسمتو ببینه میفهمه داستان چیه و قاتل کیه!! لاقل یه فیلم خوب از کره مثه I Saw the Devil
      رو معرفی میکردی نه یه سریال هندی طوره نونهال پسند….

      CARNAGEsoheil.exe
      • CARNAGE گفت:

        تو دنیای سینما امثال توئه مدعی که با کلمات کره ای، شرقی، هندی، ضعیف، کلیشه ای همش سعی میکنن خودشونو خیلی فهیم و خفن نشون بدن خیلی رو مخن! اولا اگر فارسی خوب بلد باشی باید بفهمی که من از بین این سه موردی که تو این پست معرفی شد گفتم مای نیم، نگفتم مای نیم بهترین سریال کره ای هست دوما اونی که گفتی فیلمه این سریاله سوما با این حرفایی که درباره مای نیم زدی نشون دادی اصلا صلاحیت نظر دادن نداری که سریالی که ۹۸% رضایت بیننده داره رو اینجوری توصیف میکنی و چهارما چرت و پرت محض گفتی که بعد دو قسمت میشه فهمید قاتل کیه مگه اینکه ازینایی باشی که یه سریال دانلود میکنن میرن تیکه تیکه جلو میزنن همه قسمتاشو میبینن

        Butcher of blaviken7
        • گل پسر اگر ناراحت میشی یکی مخالف نظرت حرف بزنه پس کلا بهت پیشنهاد میکنم بشینی تو خونت بیرون هم نیایی چون با این اوصاف معلومه مشکل دار میشی…. لازم به اینهمه فشاری شدن نبود که؟! شما نظرتو گفتی وقت تلف نکنید برید اونارو ببینید منم گفتم وقت تلف کردن اصلی برای یه سریال کلیشه ای مثل my name هستش که هرکس اگر دوتا فیلم و سریال جنایی درست درمون دیده باشه راحت متوجه میشه داستان از چه قراره دیگه… اینکه میگی ۹۸ درصد هم رضایت داشتن کیا بودن؟ کل دنیا مگه دیدنش ؟ همون تعداد محدودی بودن که مثل شما به دلیل مقتضی سنی اینجور سریالا رو دوس دارن….

          در ضمن من خودم یه فیلم کره ای تو نظرم معرفی کردم بعدا میگی فقط عشق سینمای هالیوودی؟ تو درک مطلب هم مشکل داری مثه اینکه….اگر میخوای به نظرت احترام گذاشته بشه اول یاد بگیر به نظرات بقیه احترام بزاری شاه پسر

          CARNAGE
  • Mahdi Sam گفت:

    با توجه به این که خیلیا اینا رو ندیدن عرض می‌کنم از Dexter, Sopranos, Black adder غافل نشید و در مورد فیلم هم Baby Driver یکی از خوب های کمتر دیده شده‌است.

  • Kuros گفت:

    دنزل واشینگتن برنامه کودکم بازی کرد حتما ببینید چون شاهکاره ‌..

  • payman گفت:

    این اواخر سه تا فیلم جدید دیدم که …..
    ماتریکس۴،رزیدنت اویل و موسایی سامورایی دیوانه…..فقط میخاستم بگم خدا لعنتت کنه این چه مزخرفاتی بود ساختین حیف برق که مصرف بشه برای دیدن اینا😐

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Black Hawk Down تا Inside Man - گیمفا