رستاخیز ارواح | اولین نگاه به Call Of Duty: Ghosts
با یک سناریوی متفاوت و هم چنین تیره تر به همراه گیم پلی غنی تر شده و گرافیکی زیبا قسمتی جدیدی از Call Of Duty: با نام Ghosts بازگشته تا یک بار دیگر خاطرات خوب سری MW را این بار در مسیری متفاوت تر برایمان زنده کند ، عنوانی که این بار نسل بعدی را نیز هدف قرار داده و به همین علت همگان انتظار یک جهش فوق العاده را از Ghosts دارند ، زیرا کم ترین توقع طرفداران این سری نیز از این عنوان چنین می باشد.
نام: Call Of Duty: Ghosts
سازنده: Infinity Ward
ناشر: Activision
تاریخ انتشار جهانی : ۵ نوامبر ۲۰۱۳
تاریخ انتشار شمسی : سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲
سبک: First-person shooter
پلتفرم ها: pc ، PlayStation 3 ، PlayStation 4 ، Wii U ، Xbox 360 ، Xbox One
وقتی ورق برمی گردد :
به مانند تمامی قسمت های گذشته Activision تمرکز بسیاری را برای خلق یک اثر درخشان دیگر مربوط به داستان Ghosts گذاشته است. داستانی که توسط Stephen Gaghan برنده ی اسکار فیلم Traffic نوشته شده است و بر خلاف قسمت های گذشته ی Call of Duty این بار شاهد داستانی عاطفی تر و تیره تر می باشیم و زمانی را روایت می کند که پس از یک رویداد ویرانگر که در توازن قدرت های جهانی تغییراتی بزرگ ایجاد می کند ، دیگر کشوری چندان به ایالات متحده اهمیت نمی دهد و دیگر کسی این کشور را به عنوان یک ابر قدرت به رسمیت نمی شناسد ، حکایت آینده ی آمریکا به مانند کشورهایی شده که خودش روزی به علت ضعیف بودن آن ها ادعای مالکیتشان را داشته بود.
حال بازی ما را به ده سال پس از این تغییرات بزرگ می برد و این بار داستان یک گروه از سربازان را بازگو می کند ، سربازانی که تنها بازمانده های باقی مانده از نیروهای special ops forces می باشند. نقش اصلی این گروه نیز دو برادر هستند که می خواهند همچنان به عنوان بخشی از گروه ‘Ghosts’ باقی بمانند و این گروه Ghosts جنگ پنهانی را علیه دشمنی که چنین تغییراتی را به وجود آورده آغاز می کنند ، جنگی که پیامد های وسیعی برای خودشان و بقایای آمریکا در پی خواهد داشت.
همچنین می توان گفت که وقایع این بازی نه در آینده و یا گذشته رخ می دهد و به نظر می رسد که در زمان فعلی جنگ های Ghosts اتفاق می افتد. البته Activision هم همچنان علاقه ای به فاش کردن دشمنان اصلی این قسمت نداشته است.
به گیم پلی بازی سری می زنیم بخشی که همیشه هیجان بازیباز را به اوج خود می رسانده و بنا به اعلام تیم سازنده ، این فرنچاینز Call of Duty عنوانی می باشد که مخاطبانش همیشه انتظارات خاصی از تجربه اش دارند وGhosts هم دقیقا همان چیزی را ارایه خواهد داد که طرفداران و مخاطبانش در انتظار آن می باشند.
مراحلی که بازیکنان در آن به ماجراجویی های خود خواهند پرداخت ، بسیار شبیه به همان شیوه هایی است که هر کسی با این سری آشنایی دارد و انتظارش را می کشد. قهرمانان ما در شروع یکی از مراحل که در یک کشتی می باشد باید بمب ها و سلاح هایی که در این کشتی است را پیدا کنند و این کشتی را نابود سازند ، در ابتدا آن ها در زیر اقیانوس هستند و ماهی ها و مرجان هایی که تخت سنگ ها را به احاطه ی خود درآورده اند را در مقابل چشمانشان می بینند ، سپس آن ها به کف اقیانوس می رسند و گروهی از دشمنان را با شلیک همزمان از بین می برند وسپس باید به کشتی دشمن نفوذ کرده و در زمان گشت زنی نگهبانان جایی را برای پنهان شدن پیدا کنند و تا جایی که می توانند مخفی کاری را در دستور کار خود قرار دهند.
آن ها بمب ها و سلاح ها را پیدا می کنند ، اما همان طور که انتظار می رفت همه چیز آن طور که باید و شاید خوب پیش نمی رود و با طوفانی از گلوله های اسلحه و انفجارهایی که ایجاد می شود قهرمانان ما باید خودشان را به کف اقیانوس برسانند. در این هنگام کشتی هم منفجر می شود و یکی از افراد در زیر تحته سنگ های اقیانوس به دام می افتد ، در حالی که اسپری با ارزش اکسیژن را در همه جا می بیند به جز داخل دهانش. او تلاش می کند که خودش را از زیر تخت سنگ بیرون بیاورد اما تلاش بی فایده است. دیگر طاقت حبس کردن نفسش را ندارد ، به نظر می رسد که مرگ را در برابر چشمان خود می بیند ، اما درست در آخرین لحظات یکی از همرزمانش او را پیدا کرده و از زیر تخت سنگ ها بیرون می آورد و کپسول اکسیژن را در دهانش می گذارد. روز نجات دیگری به پایان رسید.
با نگاهی به توضیحات بالا می توان با خوشحالی گفت که این بخش از گیم پلی و لحظات سینمایی این چنینی تداعی کننده یک Modern Warfare دیگر می باشد. اما Infinity Ward خلاف این نظر را دارد ، چرا که آن ها آگاهانه تصمیم گرفته اند که Ghosts را از موفق ترین سری که تا به حال ساخته اند ( یعنی سری MW ) متفاوت بسازند و Ghosts را تبدیل به یک سمبل جدید کنند و مسیر تازه ای را در خلق یک داستان حماسه ای دیگر ایجاد کنند.
Call Of Duty: Ghosts همچنین قصد دارد تا این بار بازیکنان را بیشتر درون دنیای خود غرق کند و آزادی عملی بهتر به آن ها بدهد. یعنی بر خلاف قسمت های گذشته ، در بعضی از مراحل Ghosts به مانند جنگل ها ، بازی برایتان یک گیم پلی جهان آزاد را به ارمغان می آورد و دست شما در پیش برد مرحله کاملا باز می باشد. البته پیشرفت های جدید بازی تنها به همین نکات خلاصه نمی شود و وجود ماموریت های فرعی و ایجاد پیچش های مختلف در داستان از آن بخش هایی می باشد که بسیار جالب توجه است که در آینده باید دید Infinity Ward چگونه چنین بخش هایی را در Ghosts گنجانده است.
برای اولین بار در تاریخ فرنچاینز cod سگ ها نیز همرزمان شما در مبارزه با دشمنان خواهند بود. سگ ها یکی از بهترین دوستان شما در مبارزات می باشند. آن ها می توانند به مناطقی که خارج از دسترس می باشد و سربازان آن جا را در اختیار خود قرار داده اند نفوذ کنند ، می توانند مواد منفجره با خود حمل کرده و همچنین گلوی دشمنان را به صورت مخفیانه پاره کنند . البته سگ ها در منحرف کردن حواس دشمنان نیز نقش مهمی را ایفا می کنند. سگ ها کاملا از روی مدل های واقعی طراحی شده اند و حتی Activision از موشن کپچر سگ های واقعی برای بازی استفاده کرده است.
اما در اینجا یک سوال پیش می آید و آن هم این که چگونه می توان از سگ ها در بازی استفاده کرد ؟ زیرا سگ ها که یک سرباز نیستد ، آن ها نمی توانند که برای خود موقعیت بندی کنند و همیشه در انتظار دستوراتی از طرف شما می باشد. در این مورد Mark Rubin از استدیوی Infinity Ward در گفتگویی که با سایت CVG داشته در این مورد اعلام کرده است که هدایت سگ ها در میدان نبرد با تحریک پالس های الکترونیکی که به دور گردن آن ها آویخته شده انجام خواهد گرفت و به نظر می رسد که قانون نانوشته ای در هر کدام از قسمت های این سری وجود دارد که ما را وادار به کنترل کردن چیز های خاصی می کند و بعد از کنترل ماشین های اسباب بازی و عنکبوت روباتیک در قسمت های گذشته ی cod ، این بار شما بر روی نمونه های واقعی یعنی سگ ها کنترل خواهید داشت و آن ها را هدایت خواهید کرد.
Infinity Ward برای هر چه سرعت بخشیدن به جریان بازی Call Of Duty: Ghosts تغییرات جالبی را در بازی گنجانده و برخی از موارد قسمت های قبلی را هم حذف کرده است. این بار شما نیازی نیست که برای رد کردن سرباز خودتان از روی هر موانع کوچکی دکمه ی پرش را فشار دهید چرا که Infinity Ward اعلام کرده برای این که سرعت بازی بسیار بالاتر شود ، در صورت نزدیک شدن به موانعی کوچک خود شخصیت به صورت خودکار اقدام به پریدن خواهد کرد. در نهایت باید به این هم اشاره کرد که برای اولین بار در تاریخ این فرنچاینز در هنگامی که به سرعت در حال دویدن هستید در هنگام نشستن قابلیت سر خوردن بر روی زمین را هم دارا خواهید. البته این مورد آخر در بیشتر بازی های اول شخص این نسل وجود دارد ، ولی همان طور که اشاره شده و جالب نیز است قسمت های گذشته ی cod تاکنون چنین قابلیتی را نداشته اند.
اما شاید این افزایش چابکی در بخش مولتی پلیر چندان کمک حال شما نباشد. به خاطر این که در حال حاضر نقشه هایی به این بخش اضافه شده است که بلایای غیر منتظره ای از جمله زمین لرزه و گردبادهایی که در نقاط خاصی به وجود می آید را شامل حال خود می کند. از آن گذشته با این که چندان جزییات زیادی از مولتی پلیر بازی فاش نشده ، ولی این را می دانیم که بازیکنان می توانند برای دیگر رقبای خود تله بگذارند که گذاشتن یک بمب در پشت درها یکی از همین تله ها می باشد. بدین صورت که شما می توانید پشت درها بمب های انفجاری بگذارید تا اگر کسی در را باز کرد به سرعت کشته شود.
Ghosts همچنین جامع ترین ابزار سفارشی سازی شخصیت ها را در تاریخ این فرنچایز به ارمغان می آورد. این بار به جای این که بازی شما را مجبور کند که چه چیزهایی برای شخصیت خود انتخاب کنید ، دست شما در انتخاب هر چیزی که بر روی آواتارتان می خواهید قرار دهید باز خواهد بود. قابلیت تغییر دادن رنگ چهره و تغییرات در لباس های نظامی گوشه ای دیگر از گزینه های سفارشی سازی بازی در بخش مولتی پلیر می باشد.
شاید نکته ای که عده ی بسیاری پیشرفت در آن را مهم ترین بخش Call Of Duty: Ghosts می دانند گرافیکش باشد که عرضه این بازی برای نسل بعد هم باعث شده تا چنین توقعاتی دو چندان شود. به همین علت است که Infinity Ward این بار تمرکز بسیار زیادی بر روی بخش گرافیک این عنوان گذاشته است و با نگاهی به پیشرفت های گرافیک بازی می توان گفت که Infinity Ward قصد دارد با دستانی پر Call Of Duty: Ghosts را به اوج برساند.
اول باید اشاره کرد که Call Of Duty: Ghosts این بار از تکنولوژی با نام SubD استفاده می کند که در فیلم های Pixar برای اولین بار استفاده شده بود. این تکنیک بافت های پیشرفته ای را به ارمغان خواهد آورد و باعث افزایش بافت ها به مانند واقعیت و در هر زمانی که بخواهید خواهد شد. مثلا زمانی که شما با سلاح خود زوم کرده اید و مشغول مشاهده ی محیط اطراف هستید ، تعداد بافت های دست شخصیت شما و همچنین سلاح شما افزایش پیدا خواهد کرد و سطوح قابل توجهی از جزییات را به ارمغان خواهد آورد. از آن گذشته استفاده از SubD باعث می شود که دیگر خبری از لبه های ناهموار در بازی نباشد ، چرا که با استفاده از SubD تمامی این لبه ها بسیار صاف و دایره ای شکل خواهند بود. بیش از این Infinity Ward در قسمت های گذشته برای پنهان کردن لبه های نوک تیز و ناهموار از روش تیره کردن افکت ها استفاده می کرد.
به نزدیک تر می رویم تا کمی هم به جزییات شخصیت بازی بپردازیم ، در این هنگام شما می توانید لکه های پوستی که بر روی دست هایش ایجاد شده را ببینید ، جزییات اضافه بر روی موها ، بریدگی ها و حتی خاکی که زیر ناخن شخصیت بازی جمع شده است نیز از دیگر نکات ریزی بوده که سازندگان وجود آن ها را فراموش نکرده اند. Call Of Duty: Ghosts با تکنولوزی هایی که ارایه می کند قصد دارد که تجربه ای به مانند فیلم های هالیوودی داشته باشد و هنر هفتم را در غالب یک بازی به ارمغان بیاورد. انیمیشن های نرم و روان که در قسمت های گذشته نیز همیشه برگ برنده ی این فرنچاینز بودند در این نسخه کاملا جدید شده است ، ضمن این که در کاورگیری هم پیشرفت های خوبی را شاهد بوده ایم و اثرات دود و رعد و برق نیز به زیباترین شکل ممکن در بازی به نمایش درخواهد آمد. این نکته را نیز نباید فراموش کرد که مطابق گذشته فریم ریت بازی در تمامی پلتفرم ها رقم بسیار خوب۶۰ فریم در ثانیه خواهد بود تا جنگ واقعی را در نزدیک ترین فاصله به خود حس کنید.
هدف بعدی رفتن به سمت یک جنگل گرمسیری که آفتاب آن از شدت گرما پوست را می سوزاند است. در این جنگل مناظر و صداهایی زیادی از اطراف شنیده می شود که نسل با خود به ارمغان می آورد . در این هنگام بلافاصله اثرات نورپردازی HDR چشم شما را در این جنگل به خود می گیرد. پرتوهای خورشید در حال مبارزه برای نفوذ به لایه های ضخیم برگ های درختان هستند و زمانی که نور خورشید از لابه لای برگ های درختان رد می شود ، پرتو های کور کننده ای از نور مستقیم به چشم بازیکنان اثابت خواهد کرد و به همین علت شما مجبور هستید که به سرعت موقعیت خود را تغییر بدهید تا ازتابش کور کننده ی خورشید در امان بمانید.
البته نکات جالب گرافیک بازی به همین ها خلاصه نمی شود ، زیرا اگر شما به نور خورشیدی که به سنگی می تابد برای چند ثانیه خیره بشوید و بعد از آن به یک مکان نه چندان پر نور بروید به مانند واقعیت چند ثانیه ای آن مکان برای شما بسیار تاریک به نظر می رسد و باید چند ثانیه ای صبر کنید تا شخصیت شما با تغییراتی که در روشنایی شکل گرفته سازگاری برقرار کند و این یکی دیگر از ویژگی های بصری جالب بازی را می رساند.
این بار شما در حین بازی کردن این عنوان حس خواهید کرد که Infinity Ward در مقایسه با نسخه های قبلی جنگ را بیش از بیش برایتان خطرناک تر جلوه داده است. تنها اشعه های خورشید نیستند که باعث تهدیدی برای بازی کردن شما خواهند شد ، بر خلاف قسمت های قبلی Call of Duty در این نسخه تنها این دشمنان انسانی نیستند که پیام آور مرگ برایتان می باشند. چرا که هوای مرطوب که در منحرف کردن حواس شخصیت شما نقش خواهد داشت به همراه حشراتی موذی ، تکان خوردن و لرزش برگ های درختان و دیگر موارد عجیب و غریب همگی در ایجاد مشکلاتی در یک جنگ نقش بزرگی را ایفا می کنند.
در پایان :
در پایان باید گفت که با پیشرفت هایی که Call Of Duty: Ghosts از هر لحاظ به خود دیده باید منتظر رقابت جانانه ای بین Call Of Duty: Ghosts و battlefield 4 باشیم . دو بازی که اتفاقا هر دو در تمامی موارد پیشرفت های بسیار زیادی به خصوص در بخش گرافیک داشته اند. این که آیا Infinity Ward خواهد توانست با Ghosts همان انقلاب قسمت اول MW را ایجاد کند سوالیست که باید تا زمان عرضه ی ان بازی در انتظارش ماند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
😯 😯 😯 😯
مرسی :disdain:
امیدوارم به اندازه سری MW قشنگ و حماسی باشه
هیچ حرفی نمیزنم چون اگه بگم به طرفدارهای کال اف برمیخوره و نمیخوام آتیش بیار معرکه باشم فقط یه خسته نباشی به امیرمحمد میگم به خاطر زحمتی که کشیده :yes:
اون سگه وسط بازیه؟ :hypnotized: :hypnotized: :hypnotized:
ایول بابا کفم برید!! :dazed: 😮
(امیر محمد جان چه کردی منو که دیوونه کردی) :yes:
ممنون داداش دانیال. 🙂
درسته اون سگ مال خود بازی هشتش و میتونی تو بازی کنترلش هم بکنی که خیلی جالبه.
خیلی عالیه ممنون :yes: :yes: :yes:
خسته نباشی امیرمحمد جان داری میترکونی پشت سرهم خبر میدی 😀 :yes:
به خدا به پیغمبر این خبر نیست 😐
اشتباه شد مقاله :hypnotized: 🙂 :yes:
من گفتم اگه mw4 بود دیگه امیدی بهش نیست و کلا کال اف داشت نابود میشد ولی وقتی فهمیدم با یه سری جدید و قویتر روبرو میشیم کلی امیدوارشدم.
فقط امیدوارم که سعی نکن با BF رقابت کنن چون باید گرافیک رو ببرن بالا و بعضی چیزای دیگه که به کال آف نمیخوره و از همه مهمتر باگ بازی خراب میشه.
امیر محمد جان نفست گرم دستت درست. :yes: :yes: :-*
بدک نیست!!
ولی BTL 4!!!
:yes: :yes:
درود امیر خان :yes: …نورپردازی خیلی عالی شده…بافت ها خیلی خوب به نظر میرسید !…موتوری هم که بتونه انقدر درخت رو تو یک محیط قرار بده یعنی کارش درسته و بازم نورپردازی در حد فراسبایت و آنریل انجین ۴ روش خوب کار نشده…دقیقا یک همچین نورپردازی رو توی آنریل انجین ۳ به بهترین نحو میشه ساخت{خرجش ممکنه یک FOG متناسب با محیط باشه!} و همچنین تاثیری که نور روی دوربین میزاره هم خیلی می تونه برای یک بازی اول شخص مهم باشه…پس نمیشه گفت نورپردازی در حد یک متور نسل بعدی خوبه ! و هنوز جای کار داره…بافت ها همونطور که گفتم خیلی خوب کار شده که البته یک بخش اعظمش مربوط به هنر خود سازنده هاست !…چون کاملا مشخصه که این موتور از روی یک موتور قدیمی نوشته شده و باید هنوز روش کار بشه…کلا رو اعصابه !…به نظرم الان برای نوشتن این مقاله زود بود و باید تا E3 صبر می کردی چون مطمنا اطلاعات بیشتری از بازی منتشر میشد… :yes:
ممنون آرش جان. 🙂
در مورد گرافیک درسته پیشرفت خیلی خوبی به خصوص تو نورپردازی و کیفیت بافت ه داشته.
البته آرش جان این اولین نگاه هستش و پیش نمایش اصلی بازی توسط یکی دیگر از دوستان تحریریه نوشته میشه.
ممنون امیر جان بسیار عالی نوشته بودی ، هنوز کامل نشده کامل شد دوباره نظر میدم :yes: :inlove:
ممنون
منم مثل B4 هیچی نمی گم چون طرفدارای بتل بر می خوره 😀
11.۵.۱۳
من که به این بازی اصلا امیدی ندارم … :no:
ولی خدایی اگه کالافی ها بیان دعوا رو شروع کنن با بتلیها میریرزم سرتون ها :cute:
oh my god :yes:
ممنون مقاله ی زیبایی بود!!! اما یه سوال حالا این بازی کی قراره بیاد؟!؟!؟!؟! ?:-)
اگر مقاله رو اصلا نگاه کرده بودید اولش به شمسی و میلادی تاریخ انتشار خورده بود 😐
offfffffffffff امسال میترکونه :yes:
:yes: :yes:
امیر جون دمت گرم 😀 :yes: …
تا جان در تن ماست | کال اف بهترین بازی شوتر سینمایی ماست …
این بازی هر چی بسازه دوسش دارم چون هر دفعه داره سبک خودشو میسازه مثله مدال نیست که تقلید کنن از بقیه …
Ghost هم تا اولین گیم پلی نظری نمیدم ، ولی بازم دوسش دارم جون بازی خوبیه …
دیگه حرفای موتورشونم که آرش زده ، ولی ای کاش یه موتور جدید میساختن ……. :yes: :yes:
درسته هادی جان. کال آف بهترین شوتری سینمایی بوده که تا حالا دیدم.
تا حالا تو هیچ کدوم از بازی های وتر اول شخص جنگی چنین گیم پلی را تجربه نکردم. همون طور که گفتی کال آف سلطان شوترهای سینمایی هستش. و به این نسخش هم من خیلی امید دارم.
جمله پایانی و تغییرات بسیار گرافیکی کد بسی خنددار بود.
هیچم خنده دار نبود :no:
ضمنا باگ های ۱۷ دقیقه گیم پلی دیگه آخرش بود :rotfl: :rotfl:
11.۵.۱۳
خنده ای تلخ شما از گریه غمانگیز تر است :yes: :yes: :yes: :evilgrin:
کلا از پایه شماها درک نمیکیند من چی میگم.
گرافیک ghosts ارتقا یافته mw3 هست و گرافیک bf4 ارتقا یافته ی bf3.
پس همه چی منتقیه :yes:
ولی اگه iw دو سال وقت داشته باشه خیلی راحت خودشو به گرافیک
dice می رسونه :idk:
11.۵.۱۳
منتقیه=منطقیه :blush:
این کامنت تا حدودی تکراری بود :blush:
استاد
11.۵.۱۳
واقعا تا این حد فن؟
ارتقا رو bf4 نسبت به ۳ داره که کلا انجین یه پله تغییر کرده و کلی تر نگاه کنیم موتور عوض شده و در همه زمینه ها ورژن ۳ شده
نه بیان از همون موتور استفاده کنن و سر انگشتان رو بیشتر پولیش کنن و فیزیک سلاح رو تغییر بدن
واقعا بحث هایی که کاربران گیم اسپات میکنن در مورد گرافیک بحثن بحثای ماهم بحث.
دوست عزیز نمیدونی بدون : این کاری اکه الان iw کرده بهش میگن دیتیل و تا گرافیک خیلی فرق میکنه.
باید تفاوت اینا هم بگم؟
درضمن مگه خر دنیالش کرده؟ فاصله بین بتل ۳-۴ چقدره؟ مگه مجبوره هرساتل بده سطح کیفی خودشو پایین بیاره؟ بیاد کاری dice میکنه بجای بازی جدید و بی کیفیت DLC های قوی در این فاصله زمانی بده
یکم فکر کنید
من چی گفتم آخه :-((
شما گرافیک fb3 رو با fb2 مقایسه کن
نا سلامتی موتور یه ورژن ارتقا داده شده باید هم تغییرات زیادی داشته باشه
ولی iw خودش هم گفت که ما فقط انجین قبلی رو تا حدودی ارتقا دادیم و ورژن
جدیدی در کار نیست
گرافیک امسال رو هم dice برده و باید منتظر E3 باشیم
ضمنا چرا میزنی 😥 😥
(ولی راست می گی منظورم رو خوب نرسوندم)
11.۵.۱۳
نه گرافیک قول های خیلی توپی در بتل لاگ داده شده و قول ساپورت مولتی بزرگتر قبلا تا ۶۴ نفر بوده!!!
بتل یه عنوان کاملا حرفه ای و عامیانه پسند نیست
دوست عزیر raminxxx شما اگه نگاهی به تصاویر بازی بندازید متوجه ی پیشرفت های خوبش در گرافیک میشید. بعدش معمولا تو پیش نمایش ها یا اولین نگاه هیچ وقت نمیان با یه چند تا نمایش در مورد گرافیک بازی بدی بگن.
یه تریلر جدید اوده که گرافیکشو با mw3مقایسه کرده اونو ببنید متوجه میشید که گرافیکش چقدر تغییر کرده. :yes: درککل بازم امسال کال برندست.چه میخواد خوب باشه چه بد. :inlove:
ممنون بابت مقاله هرچند که نخوندمش هنوز. 😐
سلام امیر محمد جان خسته نباشی.. دست و پنجه ات و درد نکنه.. اولین پستی که امروز رو سایت دیدم این مقاله ای خوندنیه شما بود و حسابی بهم انرژی داد تا خبرهای دیگه رم بخونم.. سپاس.. انشاءالله که یه مقاله ای دیگه هم ازش پس از e3 مینویسی 😀 :yes:
بهرحال سلطان هستو حق پدری داره گرنه شوترهای نظامی دیگه :smug:
تا اینجا و با اطلاعات کمی که ازش در دسترس هست میشه امید زیادی به ایجاد یک انقلاب دیگه تو شوترهای نظامی به مانند mw1 داشت :yes:
lمقاله عالی بود اما
DOG OF DUTY GHOST
من که هم طرفدار cod هستم هم b4ومنتظر هر دوتا ۱۱.۵.۱۳و۲۹.۹.۱۳ :inlove: :inlove: :yes: :yes:
الله اکبر!این بازی نیست!واقعیته!امیرجان خسته نباشی برادر فعال:دی مقاله بسیار زیبا وخوندنی بود. . .
خوشم نیومد :no: ولی شما حال کنید .شرط می بندم نمرش بالای ۸ نمیشه.
ممون امیرجان معلومه استاد مقاله بازیهای!! خیلی زیبا مقاله مینویسی PES منم میشه
شما مقاله واسش بنویسین آخی PES :evilgrin:
من که اصولا به نمره دادن سایتا کاری ندارم و نداشتم و نخواهم داشت! ! !شاید گیم اسپات به یک بازی۱۰بده من حالم ازبازی به هم بخوره و شایدگیم اسپات به این بازی۱بده اما واسه من عالی باشه.کاری به نمره دادن کسی نداره،آدم خودش باید ببینه با بازی حال میکنه یا نه.و مطمئنا کالاف این نسخش هم دهن تمام رقباشو بی شک و شبه میبنده!
امیر جان ایول :yes: :yes:
COD کارش درسته…رو دستش نمیاد :inlove: :inlove:
تا جایی که من یادمه bo2 که ضعیفرین cod به حساب می آد نمره زیر ۸ نداشت
حالا این که خداست :inlove:
11.۵.۱۳
پس MW4 کِی میاد؟
عکس خیلی باحاله :laugh:
مگه خبر نداری سازندهاش گفتن دیگه ادامه ندارهmw اوکی :yes:
حیف شد. :no: من فکر کردم دوتاش رو دارن با هم میسازن.
شما مطمئنید که “تصویر چهارم از بالا” به بازی ربط داره ?:-) ?:-) ?:-)
واقعاً خیلی پیشرفت چشمگیری داشته نسبت به شماره های قبلی
مخصوصا اون سگ به نظر من بهترین قسمت نمایشش بود.
این تکنولوژی سگ واقعاً منو انگشت به دهان گذاشت عالی بود
بازم ممنون واسه پیش نمایش
۰۰۷ عزیز
MW4 در کار نـیست…GHOST نسخه بعدی این بازی هست
سگ تو بازی باشه مسخره هست فن های بتل؟ 😮
اتفاقا خیلی هم جذابیت داره….گرافیک بازی هم نسبت به نسخه قبلی پیشرفت داشته
داستانش هم که از الان معلومه عالیه
شما که فقط چسبیدید به گرافیک…اگه یه نگاهیی بندازید متوجه میشید که کدومشون بهتر هستند :yes: :yes:
:yes:
خیلی ممنون :yes:
سگه باحاله ولی مثلا اگه بشه بهش بگی برو اونو بگیر باحالتر میشه :silly: :yes:
اگه این کارو بکنن سازندهاش بهتر میشه 😛
مرسی خیلی قشنگ بود. واقعا لذت بردم. :yes:
single=cod
multi=battle
همین. :yes: 😉
:yes:
طراحی سلاح ها اسطورست …میلی متر به میلی مترش دقیق طراحی شده :
http://www.charlieintel.com/wp-content/gallery/ps-official-ghosts-images/k.jpg
البیته نمیشه این عکس رو به عنوان یک بازی نسل بعد قبول کرد !
http://www.charlieintel.com/wp-content/gallery/bts-ghosts/screen-shot-2013-05-21-at-2-16-25-pm.png
یا این :
http://www.charlieintel.com/wp-content/gallery/bts-ghosts/screen-shot-2013-05-21-at-2-18-05-pm.png
وقت :idk:
iw به دو سال وقت نیاز داره که خودشو به گرافیک fb برسونه
و از dice باگرافیک fb2 گرافیک fb3 کاملا منطقی بود 😮
و از iw با گرافیک mw3 گرافیک ghosts کاملا منطقیه 😀
11.۵.۱۳
فراسبایت ۲ و ۳ تفاوت رندر زیادی نکردن …فقط تو نسخه ی سوم تخریب پذیری یک پله رفت بالا تر و از Destruction 4 به جای نسخه ی سوم {که تو فراسبایت ۲ استفاده می شد} استفاده می کنه …و مشکلات و کمبود هایی که فراسبایت ۲ توی تجهیزاتش یا به قولی interface میداد رو برطرف کرده !…فراسبایت ۲ نسبت به فرسبایت ۱ و ۱.۵ یک تغییر و تحول خیلی بزرگ کرد ولی فراسبایت ۳ نسبت به فراسبایت ۲ خیر !…به نظر من عوض کردن اسم این موتور به دلیل کمبود هایی بود که داشت و اینکه نظر خیلی ها نسبت به موتور خراب شده {با توجه به عناوین ضعیف و پر مشکلی که ازش منتشر شد که بینشون فقط بتل ۳ می درخشید !}…خود دایس هم قبلا اعلام کرده بود که فراسبایت ۲ برای نسل بعد ساخته شده ولی الان می بینیم که با چند تا تغییر کم و بیش اسم موتور رو عوض کرده…آنریل انجین ۳ از زمان انتشار تا الان تغییرات نجومی و بزرگی کرده …مثلا نورپردازی یا رندر موتور و همچنین امکانات و فیزیک موتور ولی به هیچ وجه اپیک اسمشو عوض نکرده و همچنین کرای انجین ۳ …سیستم تغییر آب و هوا و شب روز نورپردازی و خیلی امکانات موتور عوض شده ولی کرایتک اسمشو عوض نکرده و حرف جالبی هم میزنه میگه با به وجود آوردن تغییرات کوچیک توی موتور نباید اسم موتور رو عوض کرد !…تنها دلیلی که میشه گفت دایس اسم موتور رو عوض کرده سابقه ی بدی بود که ازش خودش به جا گذاشت و الان دایس با برطرف کردن مشکلاتش و یکی سری پیشرفت و تخریب پذیری بهتر اسم موتور رو عوض کرده که دیگه مردم فکرشون تو اون موتور نباشه…موتور جدید اکتیویژن هم پیشرفت های خوبی داشته ولی همونطور که گفتید چند سال دیگه جای کار داره چون الان به عنوان یک موتور نسل بعد بهش نگاه می کنن و مطمنا با این وضع جلوی موتور های دیگه کم میاره !…امیدورام فراسبایت هم دیگه مثل قدیم نباشه !!!
اینم نورپردازی تو آنریل انجین ۳ !
http://www.unrealengine.com/files/features/lightmass7.jpg
http://www.unrealengine.com/files/features/lightmass6.jpg
:yes: …
آرش جان عکس اسلحه محشر بود دمت گرم… ولی اون ۲ تا عکس دیگه که گفتی به درد تسل بد نمی خوره فک کنم کیفیت بد تریلر باشه. توی رونمایی XBOX ONE خیلی خوب بود کیفیتش.(البته FHD)
مقاله خوبی بود… 🙂 تشکر امیرمحمد عزیز. :yes:
کالاف = نو آوری …. هیجان …. داستان عالی …. شخصیت پردازی فوق العاده
گیم پلی درگیر کننده ……………………. :yes: :yes:
دیگه چی بگم برات ……………………. :yes: :yes:
این بازی اگه ۱۰۰ تا نسخه هم ازش بیاد بازم عاشقشم :yes: :yes:
من هنوز که هنوزه call of duty 4 رو بازی میکنم , اصلا هم از بازی کردنش خسته
نمیشم 😎 😎 :yes: :yes:
بسیار عالی امیر محمد جان. فقط یک جا نوشته بودید:
و هنر هشتم را در غالب یک بازی به ارمغان بیاورد.
سینما هنفر هفتمه. :yes:
واقعا پیش نمایش خوبی بود. توش قلم رسای شما رو مثل همیشه دیدیم.
به نظر من بازی میتونه امیدوارم کننده باشه. البته این ویژگی ها هم باز کلیشه ای هستند ولی باید منتظر جزئیات بیشتر و یه تریلر In-Game از بازی در E3 خواهیم بود.
خیلی ممنون فقط اون سوتی چی بود داده بود ؟
آبرومونو برد
عشق است کال
مرسی امیرمحمد
کال هر چی بسازه خوب در میاد
دنیا کاپیتان پرایس که ۱۰۰ سال سن داره شاید هم بیشتر اما هنوز رو فرمه 😀
opario2:دی_واقعا کاپیتان پرایس ۷تاجون داره!فکرکنم ی dlcمیسازن که واست قابلیت شلیک به هم تیمیا انلاک میشه بعدمیتونی پرایس وبکشی:دی_خارج ازشوخی کالاف دیوتی واقعا هرچقدرهم گرافیکش تغیرات آنچنانی نکرده باشه اما چه تو افلاین چه تو آنلاین بیشترهیجان رو تو شوترهای اول شخص داره!
داستانی شاااید اما به هیچ وجه مولتی پلیر یه صف طولانی از=ش سرترن همین مثلا شوتر!
تو آنلاین بتلفیلد انگارمیشد ازوسایل نقلیه استفاده کرد آره؟
اگه اینم مثل نسخه قبلی تو زمان آینده من نمی خرم چون خوشم نمی آد ولی cod را دوست دارم اندازه بتل :yes: :yes:
ممنون بابت پیش نمایش خیلی کامل بود من موندم این خبرایی که من نه تو گیم اسپات و نه تو گیم اینفو و نه هیچ جای دیگه نمیبیم خوش به حالتون که میدونید خبر رو از کجا بگیرید (منظورم قسمت گیم پلی هست !)
من هم BF4 و هم Cod رو ارجیانل میگرم :evilgrin:
ولی COD رو بیشتر دوست دارم چون کود یعنی داستان قوی + اکشن سریع + خشونت زیاد – گرافیک ….. :sick: (البته گرافیکش در زمینه فیزیک و نور پردازی و تکسچرینگ خیلی پیشرفت کرده)
BF4 برای : مولتی پلیر عالی + گرافیک و فیزیک عالی + گیم پلی شبیح ساز جنگ (البته خیلی هم شبیح ساز نیست ARMA III شببح جنگ واقعیه ولی خوب باز هم گیم پلیش عالی هست) – داستان حال بهم زن
البته پشیمون واسه PC میگرم
FPS = PC
آقا رامین من الان ۶۷۰ دارم میتونم BF4 رو راحت بازی با آخرین تنظیمات بازی کنم آیا به عباریتی ؟ ?:-)
احتمالا حداکثر بازی ۶۸۰ باشه و ازونجا که ۶۷۰تا۶۸۰ تفاوت انچنانی نداره با نصب اخرین درایور و جیفورس اکسپرینتس مشکلی نخواهید داشت.
آیا شما داستان بتل ۴ رو رفتی که میگی بد؟ به نظرم امسال هم داستان و به طور کلی برترین شوتر باشه.
ممنون بابت پیش نمایش خیلی کامل بود من موندم این خبرایی که من نه تو گیم اسپات و نه تو گیم اینفو و نه هیچ جای دیگه نمیبیم شما از کجا میگرید خوش به حالتون که میدونید خبر رو از منبع درست بگیرید (منظورم قسمت گیم پلی هست !)
من هم BF4 و هم Cod رو ارجیانل میگرم :evilgrin:
ولی COD رو بیشتر دوست دارم چون کود یعنی داستان قوی + اکشن سریع + خشونت زیاد – گرافیک ….. :sick: (البته گرافیکش در زمینه فیزیک و نور پردازی و تکسچرینگ خیلی پیشرفت کرده)
BF4 برای : مولتی پلیر عالی + گرافیک و فیزیک عالی + گیم پلی شبیح ساز جنگ (البته خیلی هم شبیح ساز نیست ARMA III شببح جنگ واقعیه ولی خوب باز هم گیم پلیش عالی هست) – داستان حال بهم زن
البته واسه PC میگرم
FPS = PC
آقا رامین من الان ۶۷۰ دارم میتونم BF4 رو راحت بازی با آخرین تنظیمات بازی کنم آیا به عباریتی ؟ ?:-)
ممنون امیر محمد جان :yes: :yes: :yes: کارت همیشه ۲۰ته
اطلاعات خوبی داد حتما بخونید 😉
بسیار زیبا :yes:
:yes: :yes: :yes: عشقه کاف اف :inlove: :inlove:
امیر محّمد جان… دمت…. :yes: :yes: :yes:
آره با ایده ی Infinity Ward موافقم ریزه کاری هایی که آقا امیر بهش توجه کرد گرچه خیلی کوچیک باشن اما اهمیت زیادی دارن… 🙂
:inlove: :inlove: :inlove:
ممنون از تمامی دوستان و بچه های گل گیمفا که نسبت به این مقاله لطف داشتن. 🙂
درسته محمد جان حق با تو هستش سینما هنر هفتمه . یه لحظه با این هشت خنده بازار اشتباه گرفتم 😀 . خیلی ممنون که اشتباهمو بهم گفتی 🙂
الـــــــــــــــــی بود مر۳۰ محمد جـــــــــــــــــان باور نکردنی بود ولی یه سوال این ۹ هست یا ۱۰ هست ؟ :yes: :yes: :yes: :yes: :-))
علی جان از لحاظ شماره میشه قسمت دهمش. البته یه نسخه ی فرعی هم برای ps vita اومده که خیلی افتضاح بود و اگه اونم بخوایم حساب کنیم میشه ۱۱ قسمت.
با تشکر فراوان از مطلبتون واقعا عالی بود و اطلاعات کاملی دادید معلومه که اکتیویژن حسابی داره روی این سری کار میکنه تا یک بازی حماسی دیگر به ارمغان بیاره امکاناتی که نوشتید فوق العاده بود 😀
ممنون از لطفت . 🙂
درسته منم باهات موافقم.
حماسه ی دیگری در راه هستش.
Infinity Ward بلده چجوری cod بسازه و بیشتر از این خوشم اومد که داستانش و محیط هاش برخلاف بلک آپس ۲ خیلی پیشرفته و علمی نیست و اون میان پرده های طولانی هم تو این قسمت نیست.
محمد جان یعنی این قسمت ۱۰ هستش ؟
درسته علی.
نسخه ی ps vita را حساب نکنیم میشه شماره ی دهم.
ممنون بابت زحمتت good BoD
من که هردو عنوان رو می گیرم…………ولی بدون شک برنده امسال هم آره………… :evilgrin: :evilgrin: :evilgrin: