رستاخیز ارواح | اولین نگاه به Call Of Duty: Ghosts - گیمفا
رستاخیز ارواح | اولین نگاه به Call Of Duty: Ghosts - گیمفا
رستاخیز ارواح | اولین نگاه به Call Of Duty: Ghosts - گیمفا
رستاخیز ارواح | اولین نگاه به Call Of Duty: Ghosts - گیمفا

رستاخیز ارواح | اولین نگاه به Call Of Duty: Ghosts

امیر محمد جیریایی
۱۳:۱۸ ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
رستاخیز ارواح | اولین نگاه به Call Of Duty: Ghosts - گیمفا

با یک سناریوی متفاوت و هم چنین تیره تر به همراه گیم پلی غنی تر شده و گرافیکی زیبا قسمتی جدیدی از Call Of Duty: با نام Ghosts بازگشته تا یک بار دیگر خاطرات خوب سری MW را این بار در مسیری متفاوت تر برایمان زنده کند ، عنوانی که این بار نسل بعدی را نیز هدف قرار داده و به همین علت همگان انتظار یک جهش فوق العاده را از Ghosts دارند ، زیرا کم ترین توقع طرفداران این سری نیز از این عنوان چنین می باشد.

نام: Call Of Duty: Ghosts

سازنده: Infinity Ward

ناشر: Activision

تاریخ انتشار جهانی : ۵ نوامبر ۲۰۱۳

تاریخ انتشار شمسی : سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲

سبک:  First-person shooter

پلتفرم ها:  pc ،  PlayStation 3 ، PlayStation 4 ، Wii U ، Xbox 360 ، Xbox One

وقتی ورق برمی گردد :

به مانند تمامی قسمت های گذشته Activision تمرکز بسیاری را برای خلق یک اثر درخشان دیگر مربوط به داستان Ghosts گذاشته است. داستانی که توسط Stephen Gaghan برنده ی اسکار فیلم Traffic نوشته شده است و بر خلاف قسمت های گذشته ی Call of Duty این بار شاهد داستانی عاطفی تر و تیره تر می باشیم و زمانی را روایت می کند که پس از یک رویداد ویرانگر که در توازن قدرت های جهانی تغییراتی بزرگ ایجاد می کند ، دیگر کشوری چندان به ایالات متحده اهمیت نمی دهد و دیگر کسی این کشور را به عنوان یک ابر قدرت به رسمیت نمی شناسد ، حکایت آینده ی آمریکا به مانند کشورهایی شده که خودش  روزی به علت ضعیف بودن آن ها ادعای مالکیتشان را داشته بود.

حال بازی ما را به ده سال پس از این تغییرات بزرگ می برد و این بار داستان یک گروه از سربازان را بازگو می کند ، سربازانی که تنها بازمانده های باقی مانده از نیروهای special ops forces می باشند. نقش اصلی این گروه نیز دو برادر هستند که می خواهند همچنان به عنوان بخشی از گروه ‘Ghosts’ باقی بمانند و این گروه Ghosts جنگ پنهانی را علیه دشمنی که چنین تغییراتی را به وجود آورده آغاز می کنند ، جنگی که پیامد های وسیعی برای خودشان و بقایای آمریکا در پی خواهد داشت.

همچنین می توان گفت که وقایع این بازی نه در آینده و یا گذشته رخ می دهد و به نظر می رسد که در زمان فعلی جنگ های Ghosts اتفاق می افتد. البته Activision هم همچنان علاقه ای به فاش کردن دشمنان اصلی این قسمت نداشته است.

http://l3.yimg.com/bt/api/res/1.2/UZxmcOtQRZETwJpdyR7yaA--/YXBwaWQ9eW5ld3M7Zmk9aW5zZXQ7aD01MzU7cT04NTt3PTk1MA--/http://l.yimg.com/os/446/2013/05/21/COD-Ghosts-In-The-Weeds-jpg_182637.jpg

به گیم پلی بازی سری می زنیم بخشی که همیشه هیجان بازیباز را به اوج خود می رسانده و بنا به اعلام تیم سازنده ، این فرنچاینز Call of Duty عنوانی می باشد که مخاطبانش همیشه انتظارات خاصی از تجربه اش دارند وGhosts هم دقیقا همان چیزی را ارایه خواهد داد که طرفداران و مخاطبانش در انتظار آن می باشند.

مراحلی که بازیکنان در آن به ماجراجویی های خود خواهند پرداخت ، بسیار شبیه به همان شیوه هایی است که هر کسی با این سری آشنایی دارد و انتظارش را می کشد. قهرمانان ما در شروع یکی از مراحل  که در یک کشتی می باشد باید بمب ها و سلاح هایی که در این کشتی است را پیدا کنند و این کشتی را نابود سازند ، در ابتدا آن ها در زیر اقیانوس هستند و ماهی ها و مرجان هایی که تخت سنگ ها را به احاطه ی خود درآورده اند را در مقابل چشمانشان می بینند ، سپس آن ها به کف اقیانوس می رسند و  گروهی از دشمنان را با شلیک همزمان از بین می برند وسپس باید به کشتی دشمن نفوذ کرده و در زمان گشت زنی نگهبانان جایی را برای پنهان شدن پیدا کنند و تا جایی که می توانند مخفی کاری را در دستور کار خود قرار دهند.

آن ها بمب ها و سلاح ها را پیدا می کنند ، اما همان طور که انتظار می رفت همه چیز آن طور که باید و شاید خوب پیش نمی رود و با طوفانی از گلوله های اسلحه و انفجارهایی که ایجاد می شود قهرمانان ما باید خودشان را به کف اقیانوس برسانند. در این هنگام کشتی هم منفجر می شود و یکی از افراد در زیر تحته سنگ های اقیانوس به دام می افتد ، در حالی که اسپری با ارزش اکسیژن را در همه جا می بیند به جز داخل دهانش. او تلاش می کند که خودش را از زیر تخت سنگ بیرون بیاورد اما تلاش بی فایده است. دیگر طاقت حبس کردن نفسش را ندارد ، به نظر می رسد که مرگ را در برابر چشمان خود می بیند ، اما درست در آخرین لحظات یکی از همرزمانش او را پیدا کرده و از زیر تخت سنگ ها بیرون می آورد و کپسول اکسیژن را در دهانش می گذارد. روز نجات دیگری به پایان رسید.

Call of Duty: Ghosts

با نگاهی به توضیحات بالا می توان با خوشحالی گفت که این بخش از گیم پلی و لحظات سینمایی این چنینی تداعی کننده یک Modern Warfare دیگر می باشد. اما Infinity Ward خلاف این نظر را دارد ، چرا که آن ها آگاهانه تصمیم گرفته اند که Ghosts را از موفق ترین سری که تا به حال ساخته اند ( یعنی سری MW ) متفاوت بسازند و Ghosts را تبدیل به یک سمبل جدید کنند و مسیر تازه ای را در خلق یک داستان حماسه ای دیگر ایجاد کنند.

Call Of Duty: Ghosts همچنین قصد دارد تا این بار بازیکنان را بیشتر درون دنیای خود غرق کند و آزادی عملی بهتر به آن ها بدهد. یعنی بر خلاف قسمت های گذشته ، در بعضی از مراحل Ghosts به مانند جنگل ها ، بازی برایتان یک گیم پلی جهان آزاد را به ارمغان می آورد و دست شما در پیش برد مرحله کاملا باز می باشد. البته پیشرفت های جدید بازی تنها به همین نکات خلاصه نمی شود و وجود ماموریت های فرعی و ایجاد پیچش های مختلف در داستان از آن بخش هایی می باشد که بسیار جالب توجه است که در آینده باید دید Infinity Ward چگونه چنین بخش هایی را در Ghosts گنجانده است.

برای اولین بار در تاریخ فرنچاینز cod سگ ها نیز همرزمان شما در مبارزه با دشمنان خواهند بود. سگ ها یکی از بهترین دوستان شما در مبارزات می باشند. آن ها می توانند به مناطقی که خارج از دسترس می باشد و سربازان آن جا را در اختیار خود قرار داده اند نفوذ کنند ، می توانند مواد منفجره با خود حمل کرده و همچنین گلوی دشمنان را به صورت مخفیانه پاره کنند . البته سگ ها در منحرف کردن حواس دشمنان نیز نقش مهمی را ایفا می کنند. سگ ها کاملا از روی مدل های واقعی طراحی شده اند و حتی Activision از موشن کپچر سگ های واقعی برای بازی استفاده کرده است.

'Come on, troops! To battle! We can't just run away with our tails between our legs or roll over. Well, not unless they scratch our tummies first. Hah. That's dog humor, you see.'

اما در اینجا یک سوال پیش می آید و آن هم این که چگونه می توان از سگ ها در بازی استفاده کرد ؟ زیرا سگ ها که یک سرباز نیستد ، آن ها نمی توانند که برای خود موقعیت بندی کنند و همیشه در انتظار دستوراتی از طرف شما می باشد. در این مورد Mark Rubin از استدیوی Infinity Ward در گفتگویی که با سایت CVG داشته در این مورد اعلام کرده است که هدایت سگ ها در میدان نبرد با تحریک پالس های الکترونیکی که به دور گردن آن ها آویخته شده انجام خواهد گرفت و به نظر می رسد که قانون نانوشته ای در هر کدام از قسمت های این سری وجود دارد که ما را وادار به کنترل کردن چیز های خاصی می کند و بعد از کنترل ماشین های اسباب بازی و عنکبوت روباتیک در قسمت های گذشته ی cod ، این بار شما بر روی نمونه های واقعی یعنی سگ ها کنترل خواهید داشت و آن ها را هدایت خواهید کرد.

Infinity Ward برای هر چه سرعت بخشیدن به جریان بازی Call Of Duty: Ghosts تغییرات جالبی را در بازی گنجانده و برخی از موارد قسمت های قبلی را هم حذف کرده است. این بار شما نیازی نیست که برای رد کردن سرباز خودتان از روی هر موانع کوچکی دکمه ی پرش را فشار دهید چرا که Infinity Ward اعلام کرده برای این که سرعت بازی بسیار بالاتر شود ، در صورت نزدیک شدن به موانعی کوچک خود شخصیت به صورت خودکار اقدام به پریدن خواهد کرد. در نهایت باید به این هم اشاره کرد که برای اولین بار در تاریخ این فرنچاینز در هنگامی که به سرعت در حال دویدن هستید در هنگام نشستن قابلیت سر خوردن بر روی زمین را هم دارا خواهید. البته این مورد آخر در بیشتر بازی های اول شخص این نسل وجود دارد ، ولی همان طور که اشاره شده و جالب نیز است قسمت های گذشته ی cod تاکنون چنین قابلیتی را نداشته اند.

 

اما شاید این افزایش چابکی در بخش مولتی پلیر چندان کمک حال شما نباشد.  به خاطر این که در حال حاضر نقشه هایی به این بخش اضافه شده است که بلایای غیر منتظره ای از جمله زمین لرزه و گردبادهایی که در نقاط خاصی به وجود می آید را شامل حال خود می کند. از آن گذشته با این که چندان جزییات زیادی از مولتی پلیر بازی فاش نشده ، ولی این را می دانیم که بازیکنان می توانند برای دیگر رقبای خود تله بگذارند که گذاشتن یک بمب در پشت درها یکی از همین تله ها می باشد. بدین صورت که شما می توانید پشت درها بمب های انفجاری بگذارید تا اگر کسی در را باز کرد به سرعت کشته شود.

Ghosts همچنین جامع ترین ابزار سفارشی سازی شخصیت ها را در تاریخ این فرنچایز به ارمغان می آورد. این بار به جای این که بازی شما را مجبور کند که چه چیزهایی برای شخصیت خود انتخاب کنید ، دست شما در انتخاب هر چیزی که بر روی آواتارتان می خواهید قرار دهید باز خواهد بود. قابلیت تغییر دادن رنگ چهره و تغییرات در لباس های نظامی گوشه ای دیگر از گزینه های سفارشی سازی بازی در بخش مولتی پلیر می باشد.

شاید نکته ای که عده ی بسیاری پیشرفت در آن را مهم ترین بخش Call Of Duty: Ghosts می دانند گرافیکش باشد که عرضه این بازی برای نسل بعد هم باعث شده تا چنین توقعاتی دو چندان شود. به همین علت است که Infinity Ward این بار تمرکز بسیار زیادی بر روی بخش گرافیک این عنوان گذاشته است و با نگاهی به پیشرفت های گرافیک بازی می توان گفت که Infinity Ward قصد دارد با دستانی پر Call Of Duty: Ghosts را به اوج برساند.

اول باید اشاره کرد که Call Of Duty: Ghosts این بار از تکنولوژی با نام SubD استفاده می کند که در فیلم های Pixar برای اولین بار استفاده شده بود. این تکنیک بافت های پیشرفته ای را به ارمغان خواهد آورد و باعث افزایش بافت ها به مانند واقعیت و در هر زمانی که بخواهید خواهد شد. مثلا زمانی که شما با سلاح خود زوم کرده اید و مشغول مشاهده ی محیط اطراف هستید ، تعداد بافت های دست شخصیت شما و همچنین سلاح شما افزایش پیدا خواهد کرد و سطوح قابل توجهی از جزییات را به ارمغان خواهد آورد. از آن گذشته استفاده از SubD باعث می شود که دیگر خبری از لبه های ناهموار در بازی نباشد ، چرا که با استفاده از SubD تمامی این لبه ها بسیار صاف و دایره ای شکل خواهند بود. بیش از این Infinity Ward در قسمت های گذشته برای پنهان کردن لبه های نوک تیز و ناهموار از روش تیره کردن افکت ها استفاده می کرد.

http://www.charlieintel.com/wp-content/uploads/2013/05/COD-Ghosts_Somethings-Burning-610x400.jpg

به نزدیک تر می رویم تا کمی هم به جزییات شخصیت بازی بپردازیم ، در این هنگام شما می توانید لکه های پوستی که بر روی دست هایش ایجاد شده را ببینید ، جزییات اضافه بر روی موها ،  بریدگی ها و حتی خاکی که زیر ناخن شخصیت بازی جمع شده است نیز از دیگر نکات ریزی بوده که سازندگان وجود آن ها را فراموش نکرده اند. Call Of Duty: Ghosts با تکنولوزی هایی که ارایه می کند قصد دارد که تجربه ای به مانند فیلم های هالیوودی داشته باشد و هنر هفتم را در غالب یک بازی به ارمغان بیاورد. انیمیشن های نرم و روان که در قسمت های گذشته نیز همیشه برگ برنده ی این فرنچاینز بودند در این نسخه کاملا جدید شده است ، ضمن این که در کاورگیری هم پیشرفت های خوبی را شاهد بوده ایم و اثرات دود و رعد و برق نیز به زیباترین شکل ممکن در بازی به نمایش درخواهد آمد. این نکته را نیز نباید فراموش کرد که مطابق گذشته فریم ریت بازی در تمامی پلتفرم ها رقم بسیار خوب۶۰ فریم در ثانیه خواهد بود تا جنگ واقعی را در نزدیک ترین فاصله به خود حس کنید.

هدف بعدی رفتن به سمت یک جنگل گرمسیری که آفتاب آن از شدت گرما پوست را می سوزاند است. در این جنگل مناظر و صداهایی زیادی از اطراف شنیده می شود که نسل با خود به ارمغان می آورد . در این هنگام بلافاصله اثرات نورپردازی HDR چشم شما را در این جنگل به خود می گیرد. پرتوهای خورشید در حال مبارزه برای نفوذ به لایه های ضخیم برگ های درختان هستند و زمانی که نور خورشید از لابه لای برگ های درختان رد می شود ، پرتو های کور کننده ای از نور مستقیم به چشم بازیکنان اثابت خواهد کرد و به همین علت شما مجبور هستید که به سرعت موقعیت خود را تغییر بدهید تا ازتابش کور کننده ی خورشید در امان بمانید.

http://l1.yimg.com/bt/api/res/1.2/AF4U4YxWBoys4SEtPW8bDA--/YXBwaWQ9eW5ld3M7Zmk9aW5zZXQ7aD01OTQ7cT04NTt3PTk1MA--/http://l.yimg.com/os/446/2013/05/21/COD-Ghosts-Jungle-Environment-jpg_182637.jpg

البته نکات جالب گرافیک بازی به همین ها خلاصه نمی شود ، زیرا اگر شما به نور خورشیدی که به سنگی می تابد برای چند ثانیه خیره بشوید و بعد از آن به یک مکان نه چندان پر نور بروید به مانند واقعیت چند ثانیه ای آن مکان برای شما بسیار تاریک به نظر می رسد و باید چند ثانیه ای صبر کنید تا شخصیت شما با تغییراتی که در روشنایی شکل گرفته سازگاری برقرار کند و این یکی دیگر از ویژگی های بصری جالب بازی را می رساند.

این بار شما در حین بازی کردن این عنوان حس خواهید کرد که Infinity Ward در مقایسه با نسخه های قبلی جنگ را بیش از بیش برایتان خطرناک تر جلوه داده است. تنها اشعه های خورشید نیستند که باعث تهدیدی برای بازی کردن شما خواهند شد ، بر خلاف قسمت های قبلی Call of Duty در این نسخه تنها این دشمنان انسانی نیستند که پیام آور مرگ برایتان می باشند. چرا که هوای مرطوب که در منحرف کردن حواس شخصیت شما نقش خواهد داشت به همراه حشراتی موذی ، تکان خوردن و لرزش برگ های درختان و دیگر موارد عجیب و غریب همگی در ایجاد مشکلاتی در یک جنگ نقش بزرگی را ایفا می کنند.

در پایان :

در پایان باید گفت که با پیشرفت هایی که Call Of Duty: Ghosts از هر لحاظ به خود دیده باید منتظر رقابت جانانه ای بین Call Of Duty: Ghosts و battlefield 4 باشیم . دو بازی که اتفاقا هر دو در تمامی موارد پیشرفت های بسیار زیادی به خصوص در بخش گرافیک  داشته اند. این که آیا Infinity Ward خواهد توانست با Ghosts همان انقلاب قسمت اول MW را ایجاد کند سوالیست که باید تا زمان عرضه ی ان بازی در انتظارش ماند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رستاخیز ارواح | اولین نگاه به Call Of Duty: Ghosts - گیمفا
رستاخیز ارواح | اولین نگاه به Call Of Duty: Ghosts - گیمفا
رستاخیز ارواح | اولین نگاه به Call Of Duty: Ghosts - گیمفا
رستاخیز ارواح | اولین نگاه به Call Of Duty: Ghosts - گیمفا
رستاخیز ارواح | اولین نگاه به Call Of Duty: Ghosts - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

رستاخیز ارواح | اولین نگاه به Call Of Duty: Ghosts - گیمفا