مالک GTA شرکت Zynga را با قیمت ۱۲.۷ میلیارد دلار خریداری کرد
تیک-تو، کمپانی مادر راکستار گیمز (Rockstar Games) و مالک سری GTA، شرکت متمرکز بر بازیهای موبایلی یعنی زینگا (Zynga) را با قیمت ۱۲.۷ میلیارد دلار خریداری کرد.
در بیانیهای رسمی، شرکت تیک-تو (Take Two) تصاحب کمپانی زینگا را اعلام کرد. زینگا در زمینهی بازیهای موبایل فعالیت دارد و آثار پرطرفداری مانند Farmville را منتشر کرده است.
استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، رئیس شرکت تیک-تو، در بیانیهای اعلام کرد:
ما بسیار مفتخریم که معاملهی تحولبخش خود با زینگا را اعلام کنیم که باعث میشود کسب و کار ما به طرز خارقالعادهای تنوع پیدا کند. این خرید، ما را به عنوان یکی از رهبران و هدایتکنندگان بازار موبایل مطرح خواهد کرد. تصاحب ما باعث میشود که بتوانیم بهترین فرنچایزهای خود روی رایانههای شخصی و کنسولها را به پلتفرم پرطرفدار موبایل بیاوریم. زینگا نیز تیم مستعد و باتجربهای دارد و ما ورود آنها به خانوادهی تیک-تو را خوشآمد میگوییم.
در رابطه با ترکیب کسب و کارها و ارائهی محصولات در بازارهای وسیعتر، ما باور داریم چنین رویکردی باعث میشود که سهامدارن شاهد افزایش قبال توجه ارزش سهام خود باشند.
فرنک گیبو (Frank Gibeau)، رئیس شرکت زینگا، در این باره گفت:
ترکیب تخصص زینگا در رابطه با پلتفرم موبایل و مهارت تیک-تو در زمینهی پلتفرمهای نسل بعدی و تحت تملک داشتن آیپیهای مشهور، باعث میشود که هر چه بهتر مردم را از طریق دنیای بازیها به یکدیگر متصل کنیم و به نوعی همافزایی برسیم. من به تیم خود افتخار میکنم، چرا که ما توانستیم ۲۰۲۱ را با یک عملکرد خارقالعاده به پایان برسانیم. ما در زمینهی همراهی با تیک-تو بسیار هیجانزده هستیم، چرا که آنها نیز در زمینه افزایش فرهنگ خلاقیت و افزایش ارزش داراییهای سهامداران با ما همنظر هستند.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
نظرات
نفهمیدم چی شد !!!!!!!!!
۱۲ میلیارد دلار دادن سازنده بازی Farmville رو خریدن یعنی تقریبا دو برابر قیمت ZeniMax Media
افق کجاست
سلام
بعید نیست دوست من، مثلا سیدی پراجکت هم با دو تا بازی (ویچر ۲ و ۳) رشد چشمگیری کرد.
جالبه EA قصد داشت سال ۲۰۱۰ تیک تو رو با ۱۰ میلیارد دلار تصاحب کنه ولی پشیمون شد که اگه اتفاق میوفتاد سرنوشت صنعت گیم عوض میشد
پشیمون نشده.الکترونیک آرتز کم کم به این نتیجه رسیده که بهتره شرکت توسعه دهند تاسیس کنه تا بخره. در عین حال فقط برند بخره. دلیلشم اینه چون با خریدای نسل ۶ الکترونیک آرتز تسلطش رو داخل سازمان از دست داد و مجبور شد کلی شرکت تعطیل کنه ! الان با تجربه موتیو و استدیوهای ریسپاون و موبایلی که داخل تاسیسش نقش داشته فعلا دنبال تاسیس استدیو حداقل در حوزه کور گیم هستن
🔫😐
.
اون وقت میگفتن سونی و مایکرو میخوان تیک تو بخرن 🗿
سونی می قرا بود بخره ؟؟؟؟ دوستان با پنکیک هوایی شده بودن ذوق ورشون داشته بود الان دارن فیشار میقولن🗿🗿
حق
مایکروسافت از این خریدا زیاد داشته تو تاریخش، Nuance Communications فعال در زمینه هوش مصنوعی رو خرید ۲۰ میلیارد دلار یا یا برا خرید لینکدین ۲۷ میلیارد دلار هزینه کرد ولی سونی تو تاریخش خرید بالای ۵ میلیارد دلار نداشته در حالی که اینجا تیک تو ۱۲.۷ میلیارد دلار هزینه کرده و رکورد گرون ترین خرید تاریخ ویدئو گیم رو شکسته.
اونا برای خریدای شرکت مادر بوده
و اینکه اگه به خریده اپل تا حالا شرکت خیلی گنده ای رو نخریده اما همین چند روز پیش زد جلو از مایکروسافت
داش شاید باورت نشه ولی اگه توی اینترنت بزنی شرکت تیک تو، میبینی که نوشته زیر مجموعه ماکروسافت😬😂. خودم شک دارم درست باشه یا غلط
این خرید ارزش و بزرگی بازار گیمینگ موبایل به خوبی نشون میده
پیشبینی کامنت ها :« هع😏 این همونی نبود که می گفتن مایکروسافت خریدتش؟»
.
.
.
داداشمون تیک تو مثله اینکه بالاخره تصمیم گرفته ۰.۰۰۰۰۰۰۰۱ از سود جی تی ای رو خرج کنه😏
کاپتان خوب داری دمیج کنترل میکنی شیطون 😏😏😏😏😏😏
سایت بغل رو منم میبینم 😏😏😏😏😏😏🤝🤝🤝🤝🤝🤝
آروم تر چیزی از ارزش های مایکروسافت کم نمیشه 🗿😏😏😏
من چیزی واسه پنهان کردن ندارم🗿
راستی بلا اونجا شیر تعزیه نداریم، اسم اکانتت چیه؟😏
و من برای خرید موبایلی تیک تو فشار نمی خورم اما یک عده انگار بدجور از یوبیسافت پلاس فشار خوردن🗿😂
عالی کاپتان همینی که هستی و انقدر خوب دمیج کنترل میکنی رو دوست داریم ما 🗿🤝
من اونجا نتونستم اکانت بسازم و در تلاشم که بسازم 😏
بله معلومه فشار نخوردی ولی داری در راه دمیج کنترل شهید میشی
منم از یوبیسافت پلاس فشار نقولدم چون بازیاش فاقد اهمیتن ولی در کل منم دمیج کنترل میکردم کاپتان
اما بعضیت استادن انقد دمیج کنترل کردن 🗿😏😂
عالی، بیا که اونجا جَمعمون جَمعه، گلمون کمه که تو هم بیای تکمیلیم.
دارم تلاش میکنم میام انشالله
جز اتزیو کسی هست که تازه دمیج کنترل رو یاد گرفته باشه؟! 😂بنده خدا از هر ده تا کامنتش به ایکس باکس فنا ده تا دمیج کنترل مینویسه 😂
وات د ؟ :/ ۱۳ میلیارد دلار ؟ :/ یعنی ارزشش از بتسدا و کل زیرمجموعه هاش بیشتر بوده ؟ عجب :/
بعد یه سری میگفتن مایکروسافت میخواد با ۱۸ تا یا ۲۰ تا این بخره
فکر کردن ارزش اسمی سهام شرکتها ۵ شش میلیارد واقعی است.
نه سهام شرکت اسمی و غیر اسمی نداره. وقتی تو میری برای خرید. باید یکم مازاد اون ارزش روز رو پرداخت کنی. این شرکت حدود ۱۰ میلیارد می ارزیده که برای خرید کاملش ۱۲ میلیارد نیاز بوده. انقدرم کارش شاختی نکرده. اینا یه چند سالی هست از رقبا تو بحث موبایل عقبن.
ارزش t2در سال ۲۰۲۰ حدود پنج میلیارد دلار بود.
ولی میبینیم ۱۲ میلیارد خرید انجام میده.
برای کسانی که از قیمتگذاری متعجب هستند:
تنها بخش جزئیای ارزش شرکتها و استودیوها به منابع و نیروی انسانی بستگی داره، مهمترین عامل ۱-آی پیها ۲- Userهای اون شرکت هستن و این دو موضوع عامل کلیدی در تخمین ارزش شرکت به حساب میاد.
مثلا شاید عجیب باشه استودیوی گمنامی مثل Playdemic نزدیک ۱٫۵ میلیارد دلار ارزشگذاری بشه و زینگا ۱۲.۷ میلیارد دلار باشه، اما اینسامنیاک فقط ۲۲۹ میلیون دلار به فروش بره. دلیل اصلی اینه که اینسامنیاک در اصلیترین عامل ارزشگذاری یعنی آی پی کمبود داره و در این سالها به سفارش شرکتهای مختلف (اکثراََ سونی) بازی تولید کرده و نه تنها لاین آپ سونی پر شده بلکه ارزش این آیپی ها هم به سونی اضافه شده. (بنابراین خرید اینسامنیاک یک خرید رشد منابع هستش تا غنیسازی لاین آپ، در حالی که خرید بتسدا هر دو رو مدنظر داشت) درست مثل فرام سافتور که نباید قیمت بالایی داشته باشه چون تمامی بازی ها به سفارش باندای نامکو و سونی بوده و وقتی شرکتی فرام سافتور رو خریداری کنه هیچ آی پی مشهور به دست نمیاره و صرفا پول استعداد میده. اگر اینسامنیاک یا فرام آی پی پرطرفدار و زندهای تحت مالکیت داشتن، ارزش استودیو شاید تا ۶ برابر بیشتر میشد. از طرف دیگه منابع ارزش بالایی ندارن چون:
۱- هر لحظه ممکنه استعدادهای استودیو شرکت رو ترک کنن و این موضوع کاملا ناپایدار هستش. بنابراین برای شرکت خریدار تضمینی وجود نداره که استعدادهای حال حاضر (مثلا اینسامنیاک) تا سال دیگه ثابت باقی بمونن.
۲- تکنولوژیها قدیمی میشن و پس از خرید استودیو، شرکت خریدار باید تامین منابع و تکنولوژی کنه. پس این منبع مهم هم ثابت نیست. بنابراین هر چقدر هم پیشرفته باشن استودیوها بازم در مقایسه با برند آی پی و یوزرهای فعال ارزشی ندارن.
بنابراین این آیپیها و تعداد پلیرهای اون آیپی ها هستش که ارزش شرکت مالک رو تعیین میکنه. به عنوان مثال استودیوی کرهای Smilegate تنها بخاطر موفقیت Crossfire در چین با چند صد میلیون پلیر، ۱.۵ میلیارد دلار ارزش داره یا سوپرسل بخاطر کلش آو کلنز ۱۰ میلیارد دلار ارزش داره. اصولاََ به دلیل مخاطبین بالا، ارزش استودیوهای سازنده بازیهای موبایل با سازندگان بزرگترین آثار aaa حتی قابل مقایسه هم نیستن.
سللم
فرضا استودیو cd project red هم اینطور بود، با ۳ بازی و چند تا عنوان فرعی دیگه تبدیل به ارزشمندترین شرکت و استودیو شد.
در حالیکه این موفقیت رو اساسا فقط مدیون Witcher 3 بود.
و بعد با یک عرضه ضعیف (سایبرپانک) براحتی این لقب رو از دست داد.
حالا که مثالی زدید بیشتر به مبحث مقایسه وارد بشیم، سی دی پراجکت با چندین شعبه و بالای هزار نفر نیروی کار. + چندین آی پی aaa فقط ۵ میلیارد دلار ارزش داره. یوبیسافت با بالای ۲۰ هزار نیروی کار، بین ۷ تا ۱۴ میلیارد ارزش داره و جالبه سوپرسل، سازندهی clash of clans با ۳۴۰ نیروی کار. بالای ۱۰ میلیارد دلار ارزشگذاری شده. از مقایسهها میشه به طور سطحی به این نتیجه رسید که تاثیر assetها بیش از ۲۰ درصد نیست. عامل اصلی در ارزش آی پی و تعداد مخاطبین آیپیها هستش، البته مخاطبین فعال. اگرچه سیدی پراجکت Assetهای زیادی داره به نسبت آیپیهای تحت اختیارش و سعی کرده در بازار موبایل و بازی های آنلاین از طریق gwent ورود کنه.
و جالبه هر سه شرکتی که مثال زدم با توجه به سابقه و asset های موجود در سه نوع مختلف قرار میگیرن. و کوچکترها به تناسب ارزش آیپیها ارزش بیشتری از دیگری دارن، به عنوان مثال بدون آگاهی از این موارد گمان میرفت یوبیسافت خیلی بیشتر از سیدی پراجکت ارزش داشته باشه (با توجه به سابقه، تعداد آیپیهای مشهور و نیروی کار) اما فاصله در حد انتظارات زیاد نیست و قبل از قضیهی Cyberpunk عجیب تر هم بود.
*آمار دقیقی از ارزش یوبیسافت موجود نیست و امکان اشتباه وجود داره. یه تخمین فقط زده شده که شاید اشتباه باشه.
سلام
خیلی ممنونم، تشکر!
الآن خود cd project حدود ۵ میلیارد دلار ارزشگذاری شده، اونم با ۲ آیپی AAA و مطرح.
و مثلا خود بتسدا که این همه کارمند و استودیو بازیسازی داره و تعداد آیپیهاش سر به فلک میکشه، چندان اختلافی با سیدی پراجکت نداره و قبل عرضه سایبرپانک حتی ارزش کمتری هم داشته.
در حالی که هم قدمت بیشتری داره، هم نیروی کار بیشتری داره، هم شناختهشدهترین.
و از اون ور سوپرسل بیشتر بخاطر دو تا بازی کلش (منهای بومبیچ و هیدی) از هر ۳ اینها، یوبیسافت سیدی و بتسدا، مجموعا ارزش بیشت یا حداقل برابری داره.
خود همین تیکتو در مقطعی در حال ورشکستگی بوده و فروخته شدن به EA!
اما با عرضه GTA IV و بازیهای دیگه دوباره رشد کرد.
و فقط بخاطر یک بازی، GTA V، بسیار قدرتمندتر شد.
و این قدرت فقط بخاطر فروش ۱۵۰ میلیون نسخهای GTA V نیست، فقط بخشیش بخاطر اینه.
در هر حال از پاسخگویی شما متشکرم، سلامت باشید و پایدار!
خیلی حرفت درست نیست. اول از همه سی دی پروجکت رد یه فروشگاه فعال داره به اسم گوگ که این فروشگاه بیزینس تو کلاینت حساب می شه و خیلی قدرتمنده. به همین خاطر به راحتی به ارزش گذاری یوبیسافت نزدیکه. (یوبیسافت بالای ده میلیارد خریدار نخواهد داشت در حال حاضر) پس به خاطر فقط آی پی هاش نبوده. بلکه به خاطر بیزینس های دیگشونم بوده.
نکته بعدی این تیک تو اینتراکتیو ورشکست نمی شده. فقط گاهی اون قدیما به فکر فروش بودن.
اما بیزینس این شرکت همیشه ناقص بود نسبت به رقبا. بخش موبایلش تعطیلی بوده و فکر نکنین این خرید مثه آب خوردن انجام دادن. این خرید هم به خاطر اشتباهات گذشتشونه هم چاره ای نداشتن. (الکترونیک آرتز و اکتیویژن بخشای موبایل فعالی دارن)
و نکته خیلی مهم جی تی ای در نهایت یه کور گیم و هیچ وقت مخاطب بازی موبایل نداره. ما در مورد ۴ میلیارد مخاطب داریم حرف می زنیم نه ۳۰۰ میلیون مخاطب کور گیم.
تیک تو مجبور به این خرید بوده و کلی هم براشون گرون تموم شده اما چاره ای نداشتن. تیک تو از لحاظ وسعت سهام نصف الکترونیک آرتز حساب می شه که با این خرید به ۱۵ میلیارد دلاریش می رسن ولی هنوز هوش 2k تو امور تجاری در حد اکتی و الکترونیک آرتز نیست.
سلام
من فکر میکنم آماری که چند سال پیش منتشر شد ارزش خودبخود استودیو و اگر کل مجموعه بود که خب بله، صحیح!
و ۴ میلیارد مخاطبی که احتمالا نفوذمون روشون بیشتره و دستمون در برابرشون بازتره (بخاطر خود پلتفرم و شرایطشب
تشکر از شما!
اگر واقعا قیمت گزاری ها به این شکل تعیین می شوند پس سونی مشکلی برای تصاحب فرام سافتور نداره نمی دونم چرا دست به کار نمیشه واقعا ترکیب امکانات و سرمایه پلی استیشن با استعداد فرام سافتور یه چیز عالی از آب در میاد فکر نکنم کادوکاوا هم مشکلی ایجاد کنه چون داخل گزارش مالی شون درآمد خاصی را از سمت فرام سافتور در نظر نگرفته بودن …. این خرید هم باعث میشه فرام سافتور از لحاظ فنی مشکلاتش برطرف بشه هم پلی استیشن صاحب یک استودیو پر کار و با ارزش میشه
دلیلیش اینکه اولا شرکت مال یه مجموعه دیگست که برای خودش بزرگ نسبتا.
دوما من یکم با دوستمون نظرم فرق داره. به نظرم آی پی هاشون برای خودشونه نه ناشر. بسته به قرداد داره. در کل فرام سافتور بالا ۵۰۰ میلوین نمی ارزه و به راحتی قابل خریده. کلا شرکت های متمرکز رو کور گیم های تک نفره خیلی نمی ارزن. اصن تو سطح موبایل نیستن
از آی پی های ارزشمند، هیچکدام تحت اختیار فرام سافتور نیستن. برای بررسی این موضوع به دامین justia میتونین مراجعه کنین. sekiro مال اکتیویژن، دارک سولز مال باندای نامکو، الدن رینگ باندای نامکو و بلادبورن و دیمنز سول مال سونی هستن. و به همین خاطر هم سونی دیمنز سولز رو با بلوپوینت ادامه داده و قصد داره بلادبورن رو هم با همین استودیو ادامه بده طبق شایعات.
فرام سافتور مستقل نیست که خودش زیرمجموعه یه شرکت بزرگ فعال در انیمه و مانگا به نام کاووکاداست
نکته خیلی خوبی رو گفتید 👏👏
واقعا خرید اینسامینیاک جز بهترین خرید های تاریخه
خدایی از قیمت خیلی خیلی جا خوردم
دنیایی که تووش یه بازی موبایل ارزشش ۲ برابر الدرو فالاوت دووم و ولفنشتاین باشه ، باید …… توووش
مایکروسافت مفت خرید بتسدا رو پس آخه ۱۲ میلیارد ؟؟؟؟
تیک تو هم داره راه کونامی رو میره 🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️
سلام
خب حالا که قراره رد دد و gta بطور جدی به موبایل بیایند، پس لطفا کنارش دو تا بولی و مکسپین و اینا هم بزنید، شاید که رستگار شویم!
بولی و مکس پین که نسخه موبایل دارن
سلام
خب مگه ما گفتیم ندارند؟ حرفم این بود که تو دوقطبی GTA_RDR گیر نکنه و چهارتا بازی دیگه هم بده.
چی شد؟ نزدیک ۱۳ میلیارد دلار؟؟
مگه مایکروسافت زنی مکسو ۷/۵ میلیارد دلار نخرید؟!
فقط همین بتسدا کلی آی پی گردن کلفت و پول ساز به معنی واقعی کلمه داره چجوری شد؟!
نمیدونم از بازار موبایل و بازی هاش خبری ندارم احتمالا باید آی پی های اینا پول ساز تر باشه تا ارزششون نزدیک ۲ برابره!!
خیلی تعجب آوره کسی اطلاعی داره بگه واقعا عجیب بود
بتسدا ارزشش ۴ میلیارد دلاره بنا به دلایل حقوقی ۷.۵ میلیارد شده
اینا بیش از سه برابر بتسدا هستن
همونطور که اقای کریمی گفت معیار ایپی ها و مخاطب هستن که چند برابر بتسدا مخاطب داره این شرکت
آره خوندم کامنت آقای کریمی رو
بیشتر تعجب من برای این بود که اطلاعاتی از موبایل گیمینگ ندارم و اینکه اصلا نمیدونم این شرکت چه آی پی هایی داره که اینقدر پر طرفدارن ولی دلیل کاملا قانع کنندس
اپل اصلا بازی نمی سازه و صرفا یه پورسانت از بازیای روی استورش می گیره ( به علاوه اپل آرکید البته) و درآمدش از مجموع سونی و مایکروسافت که هم بازی می سازن، هم کنسول دارن و هم استور، بیشتره.
مرسی رفیق الان که گفتی یادم اومد همچین چیزیو قبلا هم خونده بودم راجع به اپل ولی یادم نبود خلاصه این شرکتی که راکستار خریدرو نمیشناسم که چیه و چه بازی هایی داده و چقدر فروش داشتن بازیاش منتها بازار موبایل سود خیلی خوبی داره که هرکسیو وسوسه میکنه بره طرفش هزینه ساخت بازی خیلی کمه به نسبت بازی های کنسولی بزرگ ولی سودشون خیلی بیشتره ولی واقعا باعث ناراحتیه که پول و سود توی بازار موبایله و بازی های آنلاین
از بلوپوینت و بتسدا روی هم بیشتر ارزش داره
داداش بلوپوینت کمتر از ۵۰۰ میل هست حتی شاید کمتر از ۲۵۰
از مجموع بلو پوینت بتسدا ابسیدین دابل فاین اینشتیو فایر اسپریت اینسامنیاک والکری نیکسس نینجا تئوری هوسمارک و پلیگراند و اینیگزایل و … با اختلاف بیشتره
😂
یعنی الان میخوان جی تی ای وی بدن رو گوشی اگه میخوان همچین کاری کنن نخواستیم دهنمونم سریس کرد با جی تی ای ویش
اینسایدرا اکس باکس همین الان :
ایونت سونی نزدیکه اسم یه ناشر بگو با لوگوش کیک درست کنیم توییت بزنیم 🗿🗿🗿🗿
درک میکنم سونی چرا داره میره سمت بازار موبایل امید وارم یه حرکت خفن بزنن رشد کنن با بازی مثل کلش میشه میایاردی پول دراورد
الان اون کاربرایی که داشتن بازی های انحصاری راکستار برای اکس باکس رو دسته بندی میکردن کجان ؟🗿
موبایل 🤝 vr
آینده گیمینگ
«موبایل 🤝 vr» «آینده گیمینگ»
کلاود: برو کنار باد بیاد باو😎😂
کلاود دسترسی رو آسان تر میکنه
وی ار سطح جدیدی رو رقم میزنه
فعلا هم میدونیم کی الان تو جهان بهترین وی ار رو میزنه مگه نه ؟🗿😏
البته از این قصد به فشار انداختن بعضیارو ندارم اما همونی که تو وی ار پیشتازه داره میاد تو کار کلاود و سرویس 😏🗿🤝
ببینیم چه میکنه😉
به هر حال به رقیبش نمیرسه از لحاظ کیفی ولی ببینیم چه میکنی
دوستان فن بوی ایکس باکس چی شد
میگفتید مایکروسافت میخواد تیک تو رو بخره 🤣🤣
نه تنها نخرید بلکه خوده تیک تو رفت ۱۲.۷ داد بابت یک شرکت دیگه
دنیا ببین خدایا 🤣
اسپم : راستی دوستان حجم دایینگ لایت ۲ روی پلی ۴ چقدر هستش ؟؟؟
بهت انداختن تیک تو عزیزم ولی بیشوخی این بچه مچه ها تو دنیا چقدر پول خرج بازی های بیخود موبایل میکنن که همچین پولی رو اینا دادن یادش بخیر یزمانی این کمپانی عجب بازی های مهمی داشت الان شده یسری بازی آنلاین بیخود و حالا هم که موبایل
بهش ننداختن
اگه اشتباه نکنم زینگا ایپی زیاد داره و ۳ تا از مهم تریناش مجموعه farm ville هست که سومین نسخه بازی تازگیا عرضه شده و خیلیا هستن بابت اینکه اکانتشون تو بازی قوی باشه کلی خرج میکنن پس ضرر نکرده ک هیچ ب سود دهی ام میرسه
حالا درسته دور از انتظاره خیلی ولی فک کن اگه بتونن gtav رو توسط این شرکت پورت کنن روی موبایل ( که بازم میگم خیلی دور از انتظاره ) چ سودی نصیبشون میشه از این شرکت ؟ یا اصلا چرا GTA v ی نسخه فرعی کافیه از رو gta بسازن کار تمومه
سلام
ایول GTA 6 رو رو موبایل میزنیم خخخخخ
یک زمان زنیگا را دان متریک کبیر اداره میکرد
سونی کجاست؟
یکسری ها فکر میکنن فقط ماکروسافت میتونه خرید ملیاردی داشته باشه.
وقتی تیک تو میتونه ۱۲ملیارد هزینه خرید یه شرکت کنه مطمن باشید سونی هم میتونه چنین خریدی بکنه منتهی سیاست ها با هم فرق داره.
ببین این حرف درسته. الان سونی تا سقف شاید ۵۰ میلیارد هم بتونه شرکت بخره ولی این به معنی این نیست که 2k یا سونی مثه آب خوردن پول پرداخت کردن. این خریدا مخصوصا تو این حوالی فشار بالایی می یاره به این شرکت ها. اما ماکروسافت براش مثه آب خوردنه و اصن اهمیتی نداره پوله براش. ماکرو و اپل شرکت های جدایی حساب می شن در کل. پول نقد بسیاری دارن و به شدت سر پا هستن. 2k پدرش در می یاد تا این معامله رو طی چند سال آینده سود ده کنه
داداش سهام داری ؟
تیتر زدنت عالیه 😐😑
مشکلش چیه؟
شاید به عنوان سایت تخصصی گیم نیاز نباشه به Take-Two بگیم مالک GTA یا مادر راکستار گیمز
خیلیا با تیک تو اشنایی ندارن و این سایتم فقط بحث تخصصی نیست اگه به مطالب نگاه کنی مشخصه
هنوزم بر این عقیده هستید شرکتی مثل سونی با درآمد ۸۰ میلیارد دلار و سود خالص ۱۰/۵ میلیارد دلار نمیتونه شرکتی در اندازه زنیمکس نمیتونه بخره ؟
نه !
پس بلاخره رد دد ۲ برای اندروید ۴ می یاد🗿🗿
مسلما هم اکتی هم الکترونیک آرتز به عنوان رقبای مستقیمش به زودی دوباره دست به جیب می شن.
تیک تو که رسما یه ناشر بازیه نزدیک به ۱۳ میلیارد دلار خرج کرده بعد یه سری از کارشناسای غیور اینجا معتقدن سونی نمیتونه ناشر بخره یا پولش نمیرسه اونم سونی که چندین برابر تیک تو هستش و درآمد داره !