کارگردان Days Gone ایده ساخت یک Resistance جهان آزاد را مطرح کرده بود 
کارگردان Days Gone ایده ساخت یک Resistance جهان آزاد را مطرح کرده بود 
کارگردان Days Gone ایده ساخت یک Resistance جهان آزاد را مطرح کرده بود 
کارگردان Days Gone ایده ساخت یک Resistance جهان آزاد را مطرح کرده بود 
کارگردان Days Gone ایده ساخت یک Resistance جهان آزاد را مطرح کرده بود 
کارگردان Days Gone ایده ساخت یک Resistance جهان آزاد را مطرح کرده بود 

کارگردان Days Gone ایده ساخت یک Resistance جهان آزاد را مطرح کرده بود

محمد حسین کریمی
۱۲:۳۶ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
کارگردان Days Gone ایده ساخت یک Resistance جهان آزاد را مطرح کرده بود 

جف راس (Jeff Ross)، کارگردان بازی Days Gone، در مورد ایده‌ی ساخت یک Resistance جهان آزاد و عدم علاقه به توسعه بازی جدیدی از سری Syphon Filter صحبت می‌کند.

روز گذشته، کارگردان بازی Days Gone در توییتر به این موضوع اشاره کرد که این بازی جهان آزاد بیش از ۸ میلیون نسخه فروش داشته است، اما مدیران محلی سونی به اعضای بند استودیو (Bend Studio) حس ناامیدی القاء کرده‌اند. پس از توییت‌های متوالی، ما شاهد ویدیو چت جف راس و جان گروین (John Garvin)، یکی از توسعه‌دهندگان سابق بند استودیو، با خالق سری God of War یعنی دیوید جفی (David Jaffe) بودیم. در جریان این گفت‌وگو، راس اطلاعات قابل توجهی از پروژه‌های مختلفی که به عنوان اثر بعدی بند استودیو پیشنهاد داده شده‌اند، صحبت کرد.

بر اساس صحبت‌های راس، تیم مدیریتی نمی‌خواست که بند استودیو روی Days Gone 2 کار کند و در مقابل، به طرح یک Syphon Filter جدید علاقه داشت. در حقیقت سونی پیشنهاد ارائه‌ی طرحی از Syphon Filter را داد که اگر به کیفیت مورد انتظار می‌رسید، وارد پروسه‌ی تولید می‌شد. راس در این باره گفت:

من فکر می‌کنم که طرح اولیه ما (پیچ) از Days Gone 2 در همان زمان ارائه رد شد. این طرح در یک سطح بالاتر از استودیو مورد بررسی قرار گرفت، اما فکر نمی‌کنم که فراتر از آن رفته باشد. من فکر می‌کنم که بررسی‌ها از این دید انجام شد که بازی اول با مشکلات زیادی مواجه بود و فروش عالی‌ای هم نداشت، بنابراین بهتر است این استودیو را مشغول پروژه‌ای نگه داریم. آن‌ها از ما خواستند که یک Syphon Filter بسازیم.

راس در ادامه متذکر شد که وی به ساخت یک بازی جهان آزاد از سری Resistance علاقه داشت و این پیشنهاد را ارائه داد، اما هیچ ایده‌ای در مورد چگونگی ریبوت Syphon Filter در ذهنش شکل نگرفته بود.

آیا ما هیچ آی‌پی‌ای (IP) داشتیم که بتوانیم از آن استفاده کنیم؟ فقط Syphon Filter در سابقه ما وجود داشت. اما حقیقتاََ هیچگونه ایده‌ای در مورد چگونگی ریبوت این عنوان نداشتم و به هیچ عنوان علاقه‌ای به این پروژه در من شکل نگرفت. طرحی که قصد ارائه‌ی آن را داشتم که می‌توانست بی‌نظیر باشد، یک Resistance جهان آزاد بود. تمامی حلقه‌هایی که از اثری جهان آزاد یاد گرفته بودیم، می‌توانست در بازی جدید Resistance به پتانسیل خودش برسد. تیم مدیریتی سونی علاقه‌ای به این ایده هم نداشتند.

به نظر نمی‌رسد که در آینده نسخه دوم Days Gone را ببینیم و در حال حاضر استودیوی بِند روی یک آی‌پی جدید جهان آزاد کار می‌کند.

MincraftDARKSIRENLucciola BalladAmirchعلیO2Farid@alistaralinerd🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉Tlou part 2 game of the centuryکاپتان استخونیmohammad reza gamerXerexplayS

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کارگردان Days Gone ایده ساخت یک Resistance جهان آزاد را مطرح کرده بود 
کارگردان Days Gone ایده ساخت یک Resistance جهان آزاد را مطرح کرده بود 
کارگردان Days Gone ایده ساخت یک Resistance جهان آزاد را مطرح کرده بود 
کارگردان Days Gone ایده ساخت یک Resistance جهان آزاد را مطرح کرده بود 
کارگردان Days Gone ایده ساخت یک Resistance جهان آزاد را مطرح کرده بود 
کارگردان Days Gone ایده ساخت یک Resistance جهان آزاد را مطرح کرده بود 
کارگردان Days Gone ایده ساخت یک Resistance جهان آزاد را مطرح کرده بود 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • یه سری از افراد فکر میکنن که پیچ‌ برای Days gone 2 و حتی چند ایده‌ی دیگه بعد از رفتن خالقین و افراد کلیدی استودیو مطرح شده. اصلاََ اینطور نیست، خود اشخاص بعد از رد شدن دو سه تا از پیچ‌ها (که یکیش DG 2 هست) از استودیو رفتن. وقتی هر ایده‌ی ارائه شده پذیرفته نمیشه و تنها راه پیش رو بازی‌ای هستش که خالقین اون اثر علاقه‌ای به ساختش ندارن و فکر نمیکنن بشه به بهترین شکل گسترشش داد خب مشخصاََ استودیو رو ترک می‌کنن. در حال حاضر هم بر اساس همان شایعه‌ی توسعه یک بازی مخفی‌کاری Open World، به شدت محتمله که Psyphon filter یا دنباله معنویش در دست ساخت باشه توسط بِند. اگر این گمانه‌زنی حقیقت داشته باشه این چیزی جز Force کردن نیست.

    MincraftBlack KnightDARKSIREN✎﹏ȏṃıԀAmirchLucciola BalladDUDEMillennium EarlAmirkhanعلیmore
    • این قابلیت پر رنگ کردن نوشته ها (اینجا *اگر* رو پررنگ کردین) فقط برای نویسنده هاست؟

      MincraftBlack Knight✎﹏ȏṃıԀAmirch.O2Masoud PC gamershir taziyehXERXESTlou part 2 game of the century
    • Sina_2081 گفت:

      به نظرم سکوت سونی درباره این قضیه باعث شده اینقدر نظرات علیه سونی باشه . این آقا میگه که ما ایده ساخت بازیهایی رو دادیم که سونی بارها رد کرده . اولین چیزی که من گیمر به ذهنم میرسه اینه که سونی چقدر بد بوده که نذاشته اینها بازی بسازن . ولی برای من سواله ، سونی که میگه بیش از نصف بازیهای درحال توسعه ما آیپی جدید هستن ، پس قطعا حاضره که ریسکها و پروژه‌های جدید رو قبول کنه ، حتما ایده‌های پیشنهادی این استودیو رو موفقیت آمیز ندونسته که ردشون کرده . این بررسیها به عهده هرمن هالست هست که خودش بعد از چندین سال بازی شوتر ساختن کلا سبک بازیش رو عوض کرد و یه ریسک موفقیت آمیز رو انجام داد ، منظورم اینه که حتی اگه ایده استودیو بند احتمال موفقیت داشت ،حتما سونی قبول میکرد . این آقا خیلی یه طرفه داره صحبت میکنه . من نمیگم حق با کیه اما میگم که از کیفیت طرحهای پیشنهادی که خبر نداریم

      MincraftAmirchنyasiLightHope.Max22Hamid_Death StrandingS Ghost of SpartaTlou part 2 game of the century
    • Mateus گفت:

      “”طرحی که قصد ارائه‌ی آن را داشتم که می‌توانست بی‌نظیر باشد، یک Resistance جهان آزاد بود””
      اوکی ؛ سونی اینا رو مجبور کرده منتهی کدوم شرکت عاقلی یه ip مهم خودشو به دست یه استودیویی میده که نمیتونه یه جهان پویا خلق کنه؟ اگه گوریلا میگفت سونی اجازه نداد رزیستنس بسازیم من حق میدم که سونی force کرده منتهی طرف حساب ما بند استودیوعه که نتونسته یه جهان عظیم و پویا خلق کنه ؛ من در این زمینه حق رو به سونی میدم ؛
      درمورد دیزگان ۲ ؛ شرایر حرف قشنگی زد ؛ گفت که طرفدارا فکر میکنن پیچ دیزگان ۲ یه عنوان معرکه بوده اما به نیمه خالی لیوان نگاه کنید ؛ ممکنه ایده دیزگان ۲ یه شکست نسبت به نسخه اول باشه

      MincraftAmirchAmirkhanO2Black Knight.Max22تی‌تاپ طلاییS Ghost of SpartaTlou part 2 game of the century
      • صحبت از Force چه ارتباطی به Resistance داره؟ من اصلا نگفتم این استودیو باید رزیستنس بسازه یا نسازه. فورس یعنی این که تنها راه پیش‌رو syphon Filter باشه، و پیچ هر دو بازی دیگه رد بشه. گفتم “اگر” چون نخواستم صرفاََ به حرف این آدم اعتماد کنم.

        Black KnightDARKSIREN✎﹏ȏṃıԀعلیO2HopeMax22Tlou part 2 game of the century
        • Mateus گفت:

          حرف شما متین ؛ منتهی هنوز که قطعی نیست سایفون باشه ؛ شاید ip جدید باشه ؛ شاید MIB باشه
          حتی اگر سایفون باشه ؛ من بازم خوشحالم که استودیو با آرامش نسبی داره میسازه نه اینکه اعضای پایین دست استودیو توسط همین آقای راس یا گاروین FORCE بشن
          .
          درجواب به کامنت اولتون که تیکه کوچیکی به بنده بود ، من در ابتدا گفتم مبنی حرفم صحبت های شرایره

          Black KnightTlou part 2 game of the centuryMax22
          • Mateus گفت:

            راس و گاروین دارن از این قضیه و سکوت سونی سواستفاده میکنن و به قول معروف از آب گل آلود ماهی میگیرن
            ایشون که جایگاهش در حد امثال کوجیما و بارلوگ و لوین و …. نیست ؛ کارگردان یه عنوان ضعیف ( از نظر متا ) اما پرفروش و مهیج بوده ؛ از طرفی رفتن ایشون فقط مربوط به عدم پذیرفتن پیچ نبوده ؛ یکی از دلایلش بدرفتاری با باقی اعضای استودیو بوده
            تاکید میکنم ؛ سونی هم ایراداتی داشته اما جوسازی این دوستان یکم ناعادلانست
            یه نگاه به صحبت های دراکمن و دویشن و گوریلا نشون میده سونی اهل FORCE کردن استودیو به ساخت یه عنوان خاص نیست ؛ حالا اگر این اتفاق افتاده باید از تمام جنبه ها بررسی کرد نه فقط صرفا رد شدن پیچ

            Black KnightTlou part 2 game of the century@alistarO2SettSina_2081S Ghost of SpartaHamid_Death StrandingMax22
    • Sett گفت:

      ببخشید دوست عزیز مگه اشخاص درون استودیو بند کارکنان سونی نیستن؟
      وقتی کسی برای یه شرکت یا یه نهاد کار میکنه باید با استانداردای اون نهاد پیش بره و خواسته های اونارو انجام بده دیگه یا حداقل چیزی ارائه کنن که بالاسری هاشون ازش خوششون بیاد
      شما جوری میگید force بوده و سونی باهاشون مخالفت میکرده انگار سونی یکی از زیرمجموعه های بند استودیو عه نه بند زیرمجموعه سونی
      و اینکه دیزگان رو نمیدونم چقدر دوست داشتید ولی بازی خوبی نبود اگرم بود در سطح باقی بازیای سونی نبود واقعا

      AmirchTlou part 2 game of the centuryنyasiO2
      • پس فکر میکنید مشکل با کدام بخش ماجرا هستش؟ مشکلی که چند روزه مطرح شده و بحث می‌کنیم همان “خواسته‌ی” سونیه! یعنی هر شرکت عظیمی هر تصمیمی گرفت شما ازش حمایت میکنین. اگر سونی فردا تصمیم بگیره استودیوی X بخاطر متای ۷۵ باید کلا تعطیل بشه و تمام اعضا برن پی زندگیشون، باید پشتیبانی کنید چون استاندارد و خواسته‌اش این بوده؟ شرکت EA Games ویسرال گیمز رو تعطیل کرد اونم بخاطر این که بعد از دو بازی موفق یک بازی ضعیف‌تر ساختن، پس چون ویسرال گیمز برای ea کار می‌کرد، بنابراین ea کار درستی انجام داد و تعطیلش کرد.

        نمیدونم سونی Force کرده یا نه برای همین گفتم “اگر” اما شرکت‌های ناشر نباید چیزی رو به زیردستان خودشون Force کنن، باید بذارن ایده‌ها مطرح بشن. ایده‌ی شما در مورد ساز و کار شرکت‌های بازی‌سازی باعث میشه از هنر مطلق به سمت هر چه بیشتر صنعتی شدن بریم که متاسفانه این اتفاق خلی وقته رخ داده به لطف ناشرهای دو هزاری. سونی از محدود ناشرهایی بوده که حامی ایده بوده نه Force کننده. فکر می‌کنید برای چی سونی پیشنهاد سایفون فیلتر رو داده؟ بخاطر این که بازی خوبی میشده؟ بخاطر این که از نظر هنری تحلیل کرده و فهمیده میتونه بازی خوبی باشه؟ نه عزیز من، دلیلش اینه که سایفون فیلتر یک آی پی قدیمیه فروش می‌کنه. تفاوت فکر خالق و سازنده با ناشر و مدیر در اینه که اولی به فروش فکر میکنه دومی به هنر. دیزگان هم اگر در سطح بازی های دیگه سونی نبود، فرصت و منابع لازم نداشته اما حداقل زیربنایی میتونست باشه. خیلی از آثار سونی اولین نسخه‌ی خوبی نداشتن و ازشون پشتیبانی شد به کیفیت مورد نظر رسیدن، البته این مال زمان شاون لیدن بود نه جیم رایان. گرین لایت بازی‌های زمان شاون لیدن رو که نگاه کنید، آثاری رو سونی ازشون پشتیبانی کرده اونقدر ریسکی و تازه هست ایده‌هاشون که انگار قماره، اما چون میدونستن چیکار میکنن و خودشون گیمر بودن، کمتر آی‌پی ای به شکست رسید.

        ارزش کار رو با محدودیت‌ها میسنجن، این که دیزگان در سطح گاد آو وار یا tlou نیست، غیرمنصفانه‌ترین دیدگاهیه که میشه نسبت به بازی داشت و مقایسه نابجایی هستش. ناتی‌داگ و استعدادها و منابعش کجا، بند استودیو کجا. همه نباید ناتی داگ باشن، استودیوهای سونی همین حالا هم همه در یک سطح نیستند. سطوح منابعشون هم خیلی فرق داره.

        Black KnightDARKSIRENLucciola Balladarash arman07AmirchTlou part 2 game of the centuryنyasi@alistarMillennium EarlFaridmore
        • Mateus گفت:

          “”خیلی از آثار سونی اولین نسخه‌ی خوبی نداشتن و ازشون پشتیبانی شد البته این مال زمان شاون لیدن بود نه جیم رایان””
          این ۲ نفر چه ربطی بهم دارن؟! لیدن رئیس استودیو ها بود ؛ رایان رئیس کل بخش پلی استیشنه
          عملکرد رایان باید با هاوس مقایسه بشه
          عملکرد لیدن با هالست
          .
          اگر بحث عملکرده ؛‌ لیدن هم ایرادات زیادی داشت ؛ شما دارین بخاطر رفتن ۲ تا کارگردان بدرفتار کل عملکرد هالست و بخش پلی استیشن رو زیرسوال میبرید
          سونی اگر قرار بود مثل EA باشه ؛ مدیامولکول رو درجا تعطیل میکرد

          DARKSIRENAmirchTlou part 2 game of the centuryUncle kojimaعلیO2Black Knight
          • ۱- شاون لیدن هم رئیس استودیوهای پلی استیشن بوده هم رئیس SIE درست مثل جیم رایان بنابراین اطلاعاتتون ناقصه.
            2- بخش پلی استیشن عملکرد بدی نداره مخصوصا در زمینه ساخت بازی‌های بلاک باستری، اما از نظر فرصت دادن به ایده‌های جدید درون و برون سازمانی حتی نزدیک رژیم قبلیشون نیست، اگرچه مطلقاََ صفر نیست. تیم جک ترتون و یوشیدا و شاون لیدن نمادی از خلاقیت و نوآوری بودن. الان جیم رایان بیشتر نمادی از دروغگویی و آبروریزیه. لطفاََ حتی اسم تیم جدید و قدیم رو کنار هم نیارید.

            DARKSIRENLucciola BalladTlou part 2 game of the century@alistarMillennium EarlFaridAmirkhanعلی.Agha Pouriamore
            • Mateus گفت:

              درمورد ۱
              زمان کمی بوده ؛ بیشتر دوره ایشون مربوط به ریاست استودیو ها بوده ؛ خود جیم رایان ۹ ماه رئیس SIE Europe بود
              .
              درمورد ۲
              یکم برای چنین نتیجه گیری زود نیست؟!
              صرفا بخاطر قضیه بند استودیو؟!
              چرا به Pixelopus و media Molecule اشاره نمیشه؟!
              من طی این ۶ سال ریاست لیدن و هاوس ندیدم استودیو ها از همدردی و درک کردن خواسته هاشون تعریف بکنن ؛ ندیدم کارگردان های استودیو های مختلف بگن رئیس ما دقیقا میفهمه ما چی میگیم ؛ البته حق داشتن چون هیچوقت رییس استودیو ها یه بازی ساز خبره نبوده

              DARKSIRENTlou part 2 game of the centuryO2Black Knight𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Hamid_Death Stranding
              • Mateus گفت:

                در دفاع از حرفم و رد نظریه شما میتونم به دریمز اشاره کنم
                از نظر فروش ؛ ضرر خالص محسوب میشه اما هالست نه تنها بودجه سالانه استودیو رو افزایش داده بلکه از دریمز پشتیبانی کرد و گروهی از مدیامولکول در حال ساخت بازی های کوچیک بر اساس دریمزه
                .
                مدیریت سونی در هر ۲ دوره ؛ بر اساس اولویت ضرر و زیان عمل نکرده ؛ به پتانسیل بازی نگاه میکنه ؛ اگه پتانسیل داشته باشه مثل کیل زون و آنچارتد و دریمز ؛ پشتیبانی میکنه
                اگرم نداشته باشه مثل دیزگان کنار میذاره
                قضیه سادست ؛ اگر خلاقیت و کیفیت مدنظر استاندارد سونی باشه ادامه میدن وگرنه تعارف با کسی ندارن ؛ همین دلیل باعث خاص شدن سونی و عناوینش در این سالها شده

                Tlou part 2 game of the centuryO2Black KnightSett𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
              • شاون لیدن ۴ سال رئیس SIE بوده ۱ سال رئیس استودیوها. بخش‌ عمده‌ی این دوره از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ ۲۰۱۹ شوهی یوشیدا رئیس استودیوهای پلی استیشن بوده که نه تنها یک گیمر هستش و از نیازها با خبر بوده بلکه اگر اعضای این صنعت همگی از پشتیبانی بی‌نظیر و تصمیمات یوشیدا تعریف کردن.

                DARKSIRENHopeTlou part 2 game of the century@alistarFarid
                • Mateus گفت:

                  درباره لیدن ؛ رفتم چک کردم ؛ گویا اشتباه از من بوده ؛ دوره ریاست یوشیدا رو فراموش کرده بودم 🙏 ؛ وقت ادیت تموم شد
                  ‌.
                  زحمات یوشیدا اللخصوص در زمینه بها به استودیو های کوچیک و ریسک پذیری بر همه آشکاره ؛ خود قضیه سولز بخاطر یوشیدا بوده اما آیا ما شاهد رشد استودیو ها در این دوره بودیم؟
                  خود لیدن توی مصاحبش گفته بود که همکاری با بقیه رو ترجیح میده ؛ نمیگم به فرست پارتی ها اهمیتی داده نشده چون کاملا غلط و خنده داره منتهی اهمیتش در همین دوره ۲ ساله هالست دست کمی از دوره ۸ سال یوشیدا و لیدن و هاوس نداشته

                  DARKSIRENTlou part 2 game of the century
                • نه نبودیم چون اون دوره مارک سرنی، یوشیدا و شاون لیدن و خیلی دیگر از افراد ماموریتی به شدت مهم تر بر عهده داشتن اونم نجات برند پلی استیشن بود. بعد از PS3 تحت ریسک بزرگی قرار داشت سونی و پلی استیشن و با تلاش‌های این افراد بود که در حال حاضر داریم موفقیت پلی استیشن رو میبینیم. شما وقتی در حال نجات برندت هستی، هیچوقت دنبال رشد هر چه بیشتر نمیری. در حال حاضر که پلی استیشن به لطف مدیران قدیمی در جایگاه فوق‌العاده‌ای قرار گرفته، رشد منطقی به نظر میرسه. این دیگه به شدت واضح و مبرهنه.

                  DARKSIREN@alistarعلیMateus
                • Mateus گفت:

                  حس میکنم ما داریم درباره یه سری تفاهم و اشتراکات کلی نبرد میکنیم 😅🌹
                  .
                  در آخر ؛ تنها چیزی که باید اشاره کنم اینه که هالست از نظر ریسک پذیری و بها به پروژه ها دست کمی از یوشیدا و لیدن نداره وگرنه تلو۲ خلق نمیشد و با امثال دویشن و هیون قرارداد بسته نمیشد و دریمز به یاد ها سپرده میشد
                  فکر نمیکنم این جوسازی اخیر بند روی نظر کلی من و شما تاثیری گذاشته باشه

            • ۱ اینکه سونی اجازه داده بند ایده خودشو مطرح کنه
              2 افراد داخل سونی ی مشت آدم درپیت نیستن ک نفهمند چی دارن میگن، ایده‌ها رو شنیدن گفتن این ایده‌ها ت کانتکست ما نمی‌گنجه ( همینجا خبرش کار شد ک دیزگان دو ایده‌ کوآپ داشته پس ممکنه سونی بخاطر همین اینو رد کرده باشه)
              3. قرار نیست هر ایده‌ای از هر جا ک اومد اجازه ساخته شدن بهش داده بشه، بله باید به فروش بازی فکر بشه ت این زمونه ک همه رفتن سمت سرویس محوری و سونی هنوز داره بازی داستان محورو حفظ می‌کنه باید نگران فروش بازی باشه، چون ی شکست فرصت جبران سنگینی رو به اونا تحمیل می‌کنه
              پس ی بالانس بین ایده‌ها و مسائل بیزینسی باید باشه ما نمیتونیم فقط و فقط حق رو به استودیو بدیم، پس محاسبه برگشت پول چی میشه، اونم برا ی شرکتی مثل سونی ک منابع مالی محدودی داره و با همین منابع مالی محدودتر بازهم در زمین گیم و هنر داره فعالیت می‌کنه

              کامنت‌هایی ک افراد استودیو دادن فقط یک طرف قضیه‌اس و طرف دیگه مشخص نیست چرا قبول نکردن
              نکته بعدی اینکه
              شاون لیدن زمانی مدیریت رو داشته ک سونی تقریبا یکه تازی می‌کرد و فرصت ریسک بالایی داشتن نه الان ک تمام ابر شرکتا وارد دنیای گیم شدن ک کوچکترین اشتباه سونی اونو از صفحه روزگار گیم پاک می‌کنه

              شرایط اصلا یکسان نیست

              DARKSIRENTlou part 2 game of the centuryعلیO2SettMateus
              • درآمد زمانی مطرحه که DG 1 سودآور نبوده باشه (حتی کمتر از سایر آثار) اما طبق گفته‌ها، سونی بخاطر بازی اول و مشکلاتی که داشته بازی دوم رو لغو کرده. مشکل همینجاست که درآمد همه چیز نیست، اما با این حال دیزگان یک شکست نبوده و سودآور بوده و احتمالا داره حتی بیش از دث استرندینگ سود جذب کرده باشه.

                جدا از این، این که کوآپ بودن بازی و سرویس محور بودن رو دلیلی بر لغو پروژه و کانکست ذهنی سونی میدونید خنده داره. ساکرپانچ LEGENDS رو عرضه کرد برای گوست، ناتی داگ روی FACTION 2 کار میکنه. اینسامنیاک برای طراح بخش آنلاین نیرو استخدام میکنه. دو سه استودیوی خارجی شوتر اول شخص آنلاین میسازن. فای اسپرایت هم همینطور. گوریلا گیمز هم تیم دومش طبق شایعه ها بازی چندنفره دارن. ولی آره ایده‌ی کوآپ dg 2 ناگهان باعث شده سونی بشه نجات دهنده صنعت گیم و رهایی بخش از آثار سرویس محور!!

                DARKSIREN@alistarعلی
                • دیز گان سودآور بودنش همین اندازه‌اس بیشتر از این ممکن نبود، دث استرندینگ زیر بنای بسیار قدرتمند تری داره، عملا ی بازی جدید بود چیزی ک نمونه‌اش ساخته نشده بود، بد یا خوب چیز جدیدی بود دیزگان کجای بازی جدیدی بود دیزگان صرفا یک تم بود من بازی کردم و میتونم بگم راضی کننده بود اما در حد بازیهای دیگه سونی نبود، اونم بازی ک یک نسل نشستن اونو ساختن. مقایسه کنید با ساکرپانچ ک گاست اف سوشیما رو ساخت و عملا به لحاظ فنی ی چیز جدیدی به استودیوهای سونی و دنیای گیم اضافه کرد، همین وزش باد و تحت تاثیر قرار گرفتن محیط برا اساس اون (اونم نه از قبل تعیین شده باشه) شما هر آن میتونید نقطه‌ای روی مپ تعیین بکنید و باد همون طرفی بوزه و در عین حال محیط هم واکنش نشون بده خوب ما اینو کجا دیده بودیم، ساکر پانچ بازی شاهکار نساخته بود اما به لحاظ فنی یک چیزی به گنجینه استودیهای سونی اضافه کرده ک ما بازخوردشو ت لست ۲ داریم میبینیم، درواقع عمق بازیسازی و استعداد استودیوها اینجا مشخص میشه، سازنده‌های دیزگان نمیگم بد اما در حد ساکرپانچ استعداد از خودشون نشون ندادن، طبیعیه سونی چیز منحصر به فردی در اونها ندید

                  مطلب دوم اینکه اضافه کردن ی بخش مولتی به بازی با اینکه بازی از زیر بنا کوآپ ساخته شده باشه فرق داره، چیزی ک من اینجا خوندم دیزگان قرار بود کوآپ ساخته بشه (شاید دارم اشتباه می‌کنم) حتی اگر کوآپ هم ساخته نشه دیزگان تا همونجا بود، شاید دست ی عده دیگه بیوفته بتونن چیز جدیدی بهش اضافه کنن اما شاید سونی ت سازنده‌های اصلی بازی ک طبق گفته شرایر کاملا دو ت جبهه مختلف بودن( ی گروه ک جوانتر بودن کاملا با ایده‌های سرگرو‌ه‌ها مشکل داشتن و گروه دیگه فقط می‌گفتن این چیزی ک ما میگیم باید باشه) چیزی ندیده و تصمیم گرفته فعلا متوقف بشه

                  Cry About ItHopeTlou part 2 game of the centuryMateus
        • Sett گفت:

          بخش اول حرفاتون رو اینجوری بگم که سونی مگه وظیفه ش حمایت از استودیو و صبر برای پیشرفته؟ مگه قراره نیست به عنوان کارفرما از کارکنانش محصول دلخواه خودش رو تحویل بگیره؟ ea هم همینطور اون کارکنان درون استودیو پروژه محور کار میکنن. اگه پروژه حال حاضر شما مورد تایید نبود تشریف ببرید خونتون مثل هزاران شرکت دیگه.
          و اینکه شما میگید توی این قضیه هنر ضایع شده کاملا درسته ولی از یه طرفم یه درصدی از اعتبار شرکت به هنرشه و سهامدارا و بحثای مالی روی دیگه سکه ان برای شرکت و قرار نیست به همه ای پی ها زمان بدیم تا خوب بشن و پیشرفت کنن که درمورد سایفون فیلترم مشخصا سونی بدش نمیاد بازی خوب داشته باشه ولی باید از نظر مالی هم دهن سهامدارا و اعضا رو ببنده یا نه؟؟
          این بخش (دیزگان فرصت و منابع لازم رو نداشته ) هم دلیل خنده داریه دوست عزیز مگه همه استودیوهای زیرمجموعه سونی از امکانات SIE بهرمند نیستن؟ یعنی اگه بند استودیو میخواست میتونست از امکانات ناتی داگ یا حتی گوریلا هم استفاده کنه
          و اینکه بازی فک کنم ۷ سال در حال ساخت بوده آیا ۷ سال زمان کافی برای یافتن انسانهای کاردان برای ساخت نیست؟ یا حداقل زمان کافی برای کارکردن روی بخشای مختلف بازی نیست؟ فک نکنم اونقدراهم محدودیت های شدیدی داشته باشن
          درباره پاراگراف آخر هم شما میگید محدودیت منم قبول دارم ولی خب سونی به کارنامه بند نگاه کرده و بهش امکانات داده این استودیو فقط سایفون فیلتر داشته تازه اونم بازی همیشه در اوجی نبوده که بگی آره یه ایپی دارن که عالیه شاید دیزگان لقمه بزرگتر از دهن این استودیو بوده حتی
          درباره کیفیت هم بگم که من دیزگان رو امسال تابستون تجربه کردم و از شانس بد یا خوبم بعد از تموم کردن گاد اف وار رفتم سراغش و میتونم بگم مثل ناخون کشیدن رو تخته سیاه بود برام بعد ۴۵ دیقه پا میشدم میرفتم سراغ کارای دیگه باز برمیگشتم ادامه میدادم . شما خودتون احتمالا تمام ایپی های سونی رو تجربه کردید و دارید همین دوتا بازی رو پشت هم تجربه کنید ببینید چه حسی بهتون دست میده

          HopeTlou part 2 game of the centuryعلیO2
          • اگر داخل یک شرکت صنعتی تولید”قطعات ماشین” کار میکنید، بله دستورات سلسله مراتبی داده میشه و به صورت force اجرا میشن چون طراحی شده و فقط باید تولید بشه. اما اثر هنری که حاصل از تفکر و قلب (احساس) و هنر هستش، force جوابگو نیست. سونی محصول سفارش نمیده که بعد از سه سال تحویل بگیره. بازی ها محصول صنعتی نیستن که با force و سفارش دادن ساخته بشن.

            DARKSIRENHopeTlou part 2 game of the centurySettنyasi
            • Sett گفت:

              منم نگفتم قراره با force ساخته بشن
              گفتم قراره اثر هنری که عرضه میکنید به دل کارفرما بشینه (دیزگان ۲ مد نظر روئسا نبود )اگه نشینه هنرت بی ارزشه(حداقل برای اون کارفرما)
              خیلی سادس این قضیه یه ترید هنر و پول عه اگه هنرت به چشم رییسات اومد و پول ساز هم براشون بود خوبه
              نبود میتونی مثل همین جناب راس بری سراغ یه استودیو دیگه
              و به نظرم ۱۰۰ درصد حق با سونیه
              مگه اینکه احساساتتونم نسبت به بازی توی نتیجه گیری دخیل کنید

      • Sina Morgan گفت:

        ویدیو گیم یه نوع هنره ، اگه یه تیم از ته دل بخواد رو یه پروژه کار کنه تمام سختی هاش رو هم میپذیره حتی کرانچ های به شدت سنگین رو و احتمالا به نتیجه مطلوبشون هم میرسن ولی اگه به اجبار رو یه پروژه کار کنن حتی اگه اون پروژه موفق بشه لذت آنچنانی برای کسایی که روش کار کردن نداره ، بخاطر اینکه چندین سال عمرشون رو پای اثری گذاشتن که دوست نداشتن. اگه شما داشتی درباره صنعتی حرف میزدی که با هنر سر و کار نداشت حرفتون پذیرفته بود ولی تولید محتوا و هنر نیاز به شور و اشتیاق داره.

        P.morgan 𔓙Lucciola BalladTlou part 2 game of the centuryMillennium Earlمحمد حسین کریمی
      • Ninja theorey گفت:

        ساختن شماره ۲ این بازی یعنی چی .همین شماره یکش کافی بود و تمام شد رفت.برو بازی جدید بساز

        Sett
  • Ashen One lll گفت:

    از اون عجیب تر میدانید چی گفته؟
    گفته قرار بود CD PROJECT حق IP بازی DAYS GONE رو بخره 😑😑😑

    AmirchعلیSettTlou part 2 game of the centuryPC gamer ;)
  • عرض ادب و احترام خدمت جناب آقای کریمی.
    بعد از حواشی ایجاد شده توسط سرانی سابق Bend Studio برخی از گیمرها و اصحاب رسانه شروع به گمانه‌زنی در مورد عملکرد ناشر اثر و توسعه

  • عرض ادب و احترام خدمت جناب آقای کریمی.
    بعد از حواشی ایجاد شده توسط سران سابق Bend Studio برخی از گیمرها و اصحاب رسانه شروع به گمانه‌زنی در مورد عملکرد ناشر و توسعه‌دهنده‌ی اثر نموده‌اند که با توجه به پست قبلی و این پست لازم دیدم تا کمی در مورد این موضوع اطلاع‌رسانی نمایم.
    روی سخن اینجانب خطاب به افرادی است که هنوز در یک شرکت بزرگ مشغول به کار نشده‌اند و صرفاً مشغول به ادامه‌ی تحصیل در مقاطع مختلف می‌باشند.
    تجربه‌ی شخصی اینجانب که برگرفته از ۱۵ سال فعالیت در یک شرکت عریض و طویل دولتی است، باعث شد تا به این موضوع از جنبه‌ای دیگر نگاه کنم.
    همکاری دو شرکت (در این جا یک ناشر و یک توسعه‌دهنده) در گرو بستن یک قرارداد منسجم زیر نظر ارگان‌های دولتی و نظارتی است که معمولاً در پایان هر سه ماه (وابسته به شرایط یک کشور) این نظارت به صورت دقیق و موشکافی انجام ‌می‌شود. هر گونه تخطی از یک قرارداد دو طرفه منجربه جریمه‌ی طرفین و یا هر دو طرف خواهد گردید.
    بارها شنیده‌ام و خوانده‌ام که خیلی از گیمرها معتقد به کمک مالی نه چندان شایسته از طرف ناشر اثر بوده‌اند که لازم است به عرض رساند پیرو یک قرارداد کاری تمامی این موانع در قالب یک تعهد به صمع و نظر دو طرف رسیده و هر دو شرکت بایستی برای ادامه‌ی کار این قرارداد را امضا نمایند در غیر اینصورت هرگز هیچگونه ابلاغ سفارشی در کار نخواهد بود.
    برخی نیز عنوان نموده‌اند که بایستی ناشر اثر نسبت به تزریق نیروهای بیشتر در جهت پیشبرد اهداف تلاشی مضاعف می‌نمود تا این پروژه به سرانجام رسد. با این حال به این نکته هرگز توجه نمی‌کنند که جذب نیروی بیشتر عملاً منجربه بستن قراردادهای کاری بیشتر و در نهایت تغییر قرارداد فی‌مابین خواهد گردید که خود پروسه‌ای دیگر است، با این حال بدون توجه به امکان ایجاد آشوب در یک شرکت با تزریق نیروهای بیشتر و عدم شناخت توانایی مدیران آن شرکت به جهت پیشبرد اهداف با تمامی توان فردی‌ای که در اختیار ایشان است، صحبت از این مهم امری عادی و ساده‌انگارانه است.
    برخی نیز معتقد به عدم ارایه‌ی آزادی کامل از جانب ناشر اثر در مورد شرکت توسعه‌دهنده می‌باشند که بایستی به عرض رساند شرکت و سران آن شرکت که تا به امروز هیچ چیزی جز به‌هم ریختگی و بی‌نظمی و بدعهدی و در نهایت یک خروجی نامناسب از یک محصول، ماحصل قرارداد کاری ایشان نبوده است چگونه می‌توانند از ناشر این انتظار را داشته باشند که:
    ((تیم مدیریتی سونی علاقه‌ای به این ایده هم نداشتند))
    SIE هرگز همچون خیل عظیمی از ناشرینی نیست که بدون توجه به کیفیت نهایی اثر، صرفاً معطوف به فروش یک محصول باشد. باید یادآوری کرد با این‌که SIE یک شرکت امریکایی محسوب می‌گردد و تحت قوانین دولت فدرال فعالیت داشته اما این شرکت زیرمجموعه‌ی یک شرکت ژاپنی است و برکسی پوشیده نیست نحوه‌ی کارکرد ایشان و خروجی یک محصول.
    عمیقاً معتقدم بعد از عدم پایبندی Bend Studio به قرارداد فی‌مابین بهترین کار اخراج تمامی افرادی است که مسبب و باعث این هرج و مرج و بلندپروازی کاذب بوده‌اند و در نهایت این توسعه‌دهنده بایستی به عنوان یک توسعه‌دهنده‌ی کمکی در کنار یک توسعه‌دهنده‌ی اصلی مشغول به فعالیت گردد تا کمی کسب تجربه نماید.
    قطعاً قرار نیست تا شخص Jeff Ross را در کنار افرادی همچون Neil Druckmann یا Hermen Hulst و سایرین قرار داد فقط و فقط به یک دلیل که همگی توسعه‌دهنده هستند. خیر!!! ماحصل کاری این افراد به هیچ وجه به لحاظ سطح کیفی قابل مقایسه نیست و طبیعی است تا این افراد از جایگاه بالاتری بین سران SIE برخوردار باشند و قدرت نفوذ بیشتری نیز نسبت به Jeff Ross داشته باشند.
    در نهایت یکی از بدترین تصورات از ذهن شخص Jeff Ross بیرون آمده که فرموده‌اند:
    ((طرحی که قصد ارائه‌ی آن را داشتم که می‌توانست بی‌نظیر باشد، یک Resistance جهان آزاد بود))
    در مورد جمله‌ی فوق می‌توان به راحتی خط بطلانی بر توانایی‌های این فرد کشید حال بماند که ایشان از پس یک جهان آزاد سطح پایین نیز به خوبی برنیامده است.
    توصیه‌ی اینجانب به گیمرها این مهم است که با توجه به سخن‌پراکنی برخی از افراد دخیل در امر توسعه‌ی یک بازی ویدیویی، به قول معروف ((یک طرفه به قاضی نروند))

    DARKSIRENRawÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔAmirkhanعلیNinja theoreyO2Hamid_Death StrandingmajidamTlou part 2 game of the centurymore
    • بازی Days Gone یک اثر سطح پایین نیست و دفاع از سونی با الفاظی مثل ژاپن یا آمریکایی بودن هم صحیح نیست. یک طرفه به قاضی نرفتن برای هر دو طرف باید برقرار باشه. درسته بِند استودیو مشکلات زیادی داشته (از منابع ناکافی و انتخاب ایده اشتباه گرفته تا عاملی مثل عدم توسعه بازی برای چندین سال و مشکلات دیگر) آیا مقصر برای همه‌ی اشتباهات استودیو هستش؟ تامین منابع چی؟ چرا بعد از خروج افراد به صورت گسترده نیرو استخدام شده در صورتی که پروژه‌ای مثل دیزگان مشخصاََ برای تولید سریع‌تر و کیفیت بالاتر نیاز به نیرو داشته.

      شما از بد بودن و شرایط بند استودیو صحبت می‌کنید که صحت هم داره، اما از این که تونستن خروجی بگیرن و جمع کثیری از گیمرها رو به اثر خودشون جذب کنند صحبت نمیکنید. آیا این که دیزگان با محدودیت‌های فراوان به موفقیت نسبی رسید باعث نمیشه ارزش کاریشون بیش از چیزی باشه که شما ازش صحبت می‌کنید. استودیو قطعا در مشکلات مقصر هستش اما اینطور نیست که ناشر کاملاََ بی‌تقصیر باشه.
      همچنین طبق صحبت‌های هر دو کارگردان، شرایط و باور به پیچ Days gone 2 بلافاصله بعد از ترک شاون لیدن صدوهشتاد درجه تغییر کرده، مدیریت قدیمی سونی بیش از جدید به افراد باور داشتند و فرصت اشتباه وجود داشت. با دید جدید (۰ و ۱) که یک بازی یا باید در سطح فوق‌العاده باشه یا بره کنار، خیلی از پروژه‌ها و ایده ها در زمان تولد خفه میشن. حالا این که یک سازمان قرارداد چجوری میبنده و در چه کشوری بنا شده صحت این موضوع رو زیر سوال نمیبره و ارتباط خاصی هم نداره با این قضیه. من نمیدونم چقدر حق با سونی و چقدر حق با راس هستش و اطلاعات هم کمی مبهمه، اما به نظر می‌رسه مدیریت جدید سونی به اندازه قابل توجهی با مدیریت قدیم تفاوت داره.

      DARKSIRENAmirchÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔ@alistarعلیO2HopeSina Morganharvey bentmajidammore
      • Classified گفت:

        مشکل از جایی شروع میشه که مقیاس سنجش و متر سونی نظر منتقد هاست که البته مقیاس بدی نیست اما باعث میشه جامعه هدفت رو بسیار حساس کنی
        خیلی از بازی های سونی لیاقت متاهای بالایی که گرفتن و داشتن و خیلی ها نه به اندازه لیافتشون نمره گرفتن (هم پایین تر هم بالاتر)
        موضوع اینکه خود پلیر ها وقتی میخوان حمایت کنن از یک ایده نباید یک ناشر جلوشو بگیره
        وقتی دیگران با اون محل ۹ میلیون فروخته یعنی داره حمایت میشه از این فرانچایز و آیپی و وقتی فقط بخاطر متا اون آیپی رو رها میکنی خب قراره خیلیا ناامید بشن
        به عنوان مثال من به شخصه یکی از طرفداران سرسخت استیت آف دیکی ۲ هستم و بیش از ۳۰۰ ساعت بازی کردم
        من و امثال من قشر خیلی کمی هستیم که طرفدار این بازییم و اینکه داره نسخه ۳ ساخته میشه خیلی انگیزه بخشه برای منی که ایکس باکس رو انتخاب کردم

        AmirchHopeTlou part 2 game of the centuryعلی
      • majidam گفت:

        بازی دیزگان بسیار بازی خوبی بود و هر جا بری اسمشو میشنوی چون این اثر خیلیا رو مجذوب خود کرده و وقتی اسم گیم بیاد کنارش حتما باید اسم این بازی بیاد هر وقت اسم فروش بیاد اسم این بازی کنارش میاد چون بازی بزرگی بود خاص و کاملا جدید و نواوری به شدت بالایی داشت و مثل این بازی تاکنون ساخته نشده و این تنها بازی هست که مثلش نمونه اش در دنیای گیم پیدا نمیشه چون تک هست

        KiaعلیMasoud PC gamer
      • جناب آقای کریمی عزیز، قطعاً اثری همچون Days Gone یک عنوان سطح پایین محسوب خواهد شد. از المان‌های تکراری Gameplay و Level Design و داستان‌سرایی گرفته تا مباحث فنی و عملکرد زمان انتشار هیچ‌یک این اثر را حتی به سطح متوسط نزدیک نمی‌کنند.
        بحث استفاده از الفاظی نظیر ژاپنی یا امریکایی صرفاً به این خاطر مطرح گردید که بدانید حسابرسی قوانین مالیاتی در ایالت متحده به صورت هر فصل انجام میگردد.
        عنوان نموده‌اید:
        ((تامین منابع چی؟))
        قطعاً قبلا از شروع یک پروژه، تحت عنوان یک قرارداد، تمامی موارد با لحاظ مالی و شرایط توسعه‌ی اثر به صمع و نظر توسعه‌دهنده رسیده است در غیر اینصورت مجدداً تأکید می‌کنم ابلاغ سفارشی در کار نخواهد بود.
        ((شما از بد بودن و شرایط بند استودیو صحبت می‌کنید که صحت هم داره، اما از این که تونستن خروجی بگیرن و جمع کثیری از گیمرها رو به اثر خودشون جذب کنند صحبت نمیکنید))
        بنده از هر دو جنبه به موضوع نگاه کردم، تخطی و بدعهدی از یک قرارداد کاری دو طرفه که عمیقاً معتقدم ضرری هنگفت به ناشر وارد کرده تنها بخشی از این ماجراست با این حال قضاوت بر سر میزان فروش این اثر هم‌اکنون در حاله‌ای از ابهام می‎‌باشد و نمی‌توان صرفاً به اعداد و ارقام افرادی اتکا کرد که به دلیل همین روند کاری ضعیف از پروژه‌‍‌های آتی کنار گذاشته شده‌اند.
        با این حال گمان کنیم شخص Jeff Ross حقیقت را گفته است، چه چیزی تغییر خواهد کرد؟ آیا عملکرد بد ایشان به عنوان بالاترین عضو یک شرکت غیرقابل کتمان است؟
        اگر موافقید پس چه لزومی به ریسک مجدد و سپردن پروژه به دستان این فرد است؟!!!
        عمیقاً معتقدم مدیریت SIE در نسل جدید کاملاً سویه‌ای دیگر گرفته و شرایط بازار این مهم را ایجاب کرده است با این حال مجدداً تأکید می‌کنم نمی‌توان صرفاً سرنخ را از حرف‌ها و منابع غیررسمی گرفت و به قولی پیش‌داوری کرد.
        بنده نیز عملکرد توسعه‌دهندگان و ناشرین و افراد را از روی کارنامه‌ی ایشان قضاوت میکنم نه صرفاً حرف‌هایی که در یک پادکست و یا یک رسانه مطرح می‌کنند که هیچ‌گونه مبنای دقیق و مستندی ندارند.

        RawTlou part 2 game of the centuryCommander jensenDUDEmajidamعلیO2XERXESHamid_Death StrandingBlack Knightmore
        • تفاوت فاحشی بین نظر شما و من وجود داره دلیل اصلی هم اینه که شما دیزگان رو یک بازی ضعیف میدونید من یک اثر متوسط حتی متوسط رو به بالا. حالا تمامی گفته‌های شما بر اساس ضعیف بودن اثر منطقی به نظر میرسه، صحبت‌های من بر اساس کیفیتی که من ازش صحبت میکنم بنابراین اگر بحثی قرار باشه انجام بشه سر کیفیت بازی هستش. اگرچه پروژه‌ها هیچوقت “صرفا” قراردادی انجام نمیشن، خیلی وقتا برای پشتیبانی از استودیو و جلوگیری از ضرر خیلی از موارد تغییر میکنن. بنده به هیچ عنوان باور ندارم دیزگان مطلقاََ ضعیفه.

          DARKSIRENHopeTlou part 2 game of the centuryDUDEmajidamCry About ItNinja theorey
          • نظر حضرتعالی در مورد عنوان فوق کاملاً متین و قابل احترام می‌باشد.
            ((اگرچه پروژه‌ها هیچوقت “صرفا” قراردادی انجام نمیشن، خیلی وقتا برای پشتیبانی از استودیو و جلوگیری از ضرر خیلی از موارد تغییر میکنن))
            قطعاً و با اطلاعات کامل و علم به این موضوع به شما عرض می‌کنم صرفاً تمامی همکاری‌ها تحت یک قرارداد کاری انجام ‌می‌شوند، با این حال تمامی تغییرات در بطن خود قرارداد گنجانده شده است که در شرایط خاص کارفرما و یا توسعه‌دهنده می‌توانند از ایشان به نفع خود استفاده نمایند.
            از جمله‌ی ایشان می‌توان به جریمه تأخیر، پیش‌پرداخت، ابطال قرارداد، تمدید قرارداد و غیره اشاره نمود که همگی در بطن قرارداد نوشته شده است و در شرایط لازم بایستی رعایت گردند.

            Ninja theoreymajidamTlou part 2 game of the century
        • 🤘Mohsenj74 گفت:

          با عرض درود خدمت آقای چمنی عزیز
          .
          دیزگان از نظر من بازی ضعیف و سطح پایینی نبود یک بازی متوسط و گاها دلچسب بود که نکات مثبت خوبی هم داشت و تجربه خط داستانی اصلی جالب بود نباید فقط نکات ضعف رو برجسته کرد این یک بی انصافی هست در مورد هر اثری ، دیزگان رو خیلی ها بازی کردن و تمومش کردن ، قطعا بازی نحوه انتشارش ضربه زد به کیفیت کار ولی عمیقا اطمینان دارم دیزگان با حمایت گسترده تر موفق تر عمل میکرد مثل کیفیت یکسال پس از انتشارش به روی پلی استیشن ۴ و همچنین نسخه دوم نوید بازی با کیفیت تری میداد ، در مورد بحث های مدیریتی نظری ندارم من اصولا راضی بودم همیشه ازشون 😁 و الان یه نگاه به اینده هم که میکنم خیلی هایپ تر میشم کلا پلی استیشن همواره با توجه به بازه زمانی که قرار داره از تیم مدیریتی زیرک و بسیار ماهری برخوردار بوده و افراد نابغه ایی اونجا فعالیت میکنن و من بهشون اطمینان کامل دارم چون همیشه تجربه فوق العاده ایی ارائه میدن ، اصل موضوع اینکه دیزگان مطلقا اثر ضعیفی به عقیده من نبوده و نیست.

          Hopemajidam
        • majidam گفت:

          بازی دیزگان ضعیف نبود حتی از بازیهای مهم و انحصاری مایکروسافت که نمره ی بالاتری ازش گرفتن به مراتب بهتر بود نمونه اش گیرز ۵ . بازی دیزگان داستان بسیار طولانی داشت و روایت داستانش بسیار جالب بود و جوایز زیادی هم کسب کرد طولانیترین داستان به خودش اختصاص داد و جزو چندتا بازی که بهترین روایت داستانی داشتن هم انتخاب شد و گیم پلیش خیلی متنوع بود محیطش بسیار با کیفیت بود بسیار با کیفیت هست محیططش خارق العاده هست روی PC دقیقا همون تم و اتمسفر دنیای اخر الزمانی به گیمر القا میکرد اون هم با گرافیک بسیار دیدنی درسته بازیش کمی فراز و نشیبهایی داره که منجر به تکراری بودنش میشه اما در کل از همه نظر اگر به تمام جوانب بازی نگاهی بیندازیم و به نکات مثبت و منفی بازیش بندازیم میبینیم که بازیش خوب هست چون از خیلی جهات بسیار خوب عمل کرده و اون نیمه ی پر لیوان هم باید دید و برای PC اصلا باگ نداشت اگر اینو نقطه ضعف بدونیم که این شرکت به کلی باگهاشو برطرف کرد فقط کمی تو لودینگ ازار دهنده بود و این شرکت با این بازی خیلی به این صنعت گیم کمک کرد چون بازی تو این سبک اصلا وجود نداره بازیهای زامبی هست اما مثل این تو اینجور محیط دنیای بازش و موتور سواریش وجود نداره و کاملا این بازی تک بود و تنوع اب و هوایی بسیار خوبی هم داشت کلا این بازی ضعیف نبود بازی خوبی بود و لقب دادن ضعیف به این بازی به نظر من درست نیست و ظلم کردن در حق بازی هست

          P.morgan 𔓙Lucciola BalladCommander jensenKia
    • Mateus گفت:

      “”در نهایت یکی از بدترین تصورات از ذهن شخص Jeff Ross بیرون آمده که فرموده‌اند: ((طرحی که قصد ارائه‌ی آن را داشتم که می‌توانست بی‌نظیر باشد، یک Resistance جهان آزاد بود))
      در مورد جمله‌ی فوق می‌توان به راحتی خط بطلانی بر توانایی‌های این فرد کشید حال بماند که ایشان از پس یک جهان آزاد سطح پایین نیز به خوبی برنیامده است.
      توصیه‌ی اینجانب به گیمرها این مهم است که با توجه به سخن‌پراکنی برخی از افراد دخیل در امر توسعه‌ی یک بازی ویدیویی، به قول معروف ((یک طرفه به قاضی نروند))””
      .
      احسنت 🤌🤌🤌🤌🤌🤌🤌

      Tlou part 2 game of the centuryDUDEmajidamO2Hamid_Death Stranding
  • Sina_2081 گفت:

    به نظرم سکوت سونی درباره این قضیه باعث شده اینقدر نظرات علیه سونی باشه . این آقا میگه که ما ایده ساخت بازیهایی رو دادیم که سونی بارها رد کرده . اولین چیزی که من گیمر به ذهنم میرسه اینه که سونی چقدر بد بوده که نذاشته اینها بازی بسازن . ولی برای من سواله ، سونی که میگه بیش از نصف بازیهای درحال توسعه ما آیپی جدید هستن ، پس قطعا اون پروژه‌ها رو موفقیت آمیز ندونسته که ردشون کرده . این بررسیها به عهده هرمن هالست هست که خودش بعد از چندین سال بازی شوتر ساختن کلا سبک بازیش رو عوض کرد و یه ریسک موفقیت آمیز رو انجام داد ، منطورم اینه که حتی اگه ایده استودیو بند احتمال موفقیت داشت ،حتما سونی قبول میکرد . این آقا خیلی یه طرفه داره صحبت میکنه

  • no one گفت:

    Days gone عالی بود . دو بار رفتمش

    majidam
  • PlayDead گفت:

    days gone بازی بدی هم نبود انصافا من لذت بردم از تموم کردنش ایراداتی داشت قطعا ولی خیلی از استدیوها بازی های جهان باز بدتر از این ساختن…حداقل days gone جهانش خیلی پرجزئیات و زیبا بود(اتمسفر هم ک نگم) گرافیک فنی و هنری عالی داشت ایده موتور و زامبی های گله ای عالی بود و به شدت لذت بخش و ارتقاء موتور و اسلحه و شخصیت هم به جا و مثال زدنی بود در ضمن تو کمتر بازی جهان بازی انیمیشن های به این کیفیت میدیدی به خصوص شخصیت اصلی فقط کافیه این بازی رو با sot مقایسه کنید تا بفهمین چقدر کار شده رو بحث فنی بازی نمیگم شاهکار بود ولی اگه سونی فرصت و نیرو میداد بهشون تو نسخه دوم قطعا میتونستن ایرادات کار رو برطرف کنن و یه چیزی در حد شاهکار تحویل بدن

    Commander jensenmajidam
  • Ninja theorey گفت:

    ساختن شماره ۲ این بازی یعنی چی .همین شماره یکش کافی بود و تمام شد رفت.برو بازی جدید بساز

  • Ninja theorey گفت:

    این بازی واقعا در شان اسم سونی نبود و ترکیبی از چند بازی و کپی کردن از روی مراحل این بازیها بوده در نگاه اول که یاد سریال واکینگ دد و شخصیت موتور سوارش افتادم شاید هم همین ایده موتور سواری باعث شاخ برگ گرفتن اثر شده .وقتی بازی برای سونی ساخته میشه باید خاطره ساز بشه نه اینکه بعد یک مدت فراموش بشه سیاست سونی این روش می پسنده

    majidam
  • Kia گفت:

    در این مورد حق رو به سونی میدم بازی دیزباگ واقعا چرت بود .از زامبیهای ابلهش بگیر تا انمی های ابلهش .فروشش به خاطر تبلیغاتش بوده چون خیلی مثل من گول تریلر و گیمپلیهای تو یوتیوب رو خوردن .اما وقتی پلی میدی فقط حرص آدم در میاد انقدر ایراد داره.از کند بودن ریتم گیمپلی تا مراحل همه حرص آدمو در میارن .حس یه لاکپشت رو به آدم میده دیگه دقیقتر نمیتونم بگم تا تجربه نشه قابل درک نیست.باید دید چند نفر بازی رو به اتمام رسوندن فکر نکنم از اون ۹ میلیون نفر ۱ میلیونم تا آخر رفته باشنش

  • Hasan0930 گفت:

    الان بیایید تا صبح داد بزنید که سونی استودیوهاشو مستقل نگه میداره و اونا رو مجبور به ساخت بازی خاصی نمی کنه بفرمایین… دیگه از این مدرک بالاتر…

    من مطمئنم که بند استودیو با ای پی بعدیش می ترکونه ولی حرف دوستایی که میگن سونی استودیوهاشو مستقل نگه میداره تا حد زیادی درسته نه کامل…

    Hasan0930
  • majidam گفت:

    این بازی و این استودیو اینده ی درخشانی در پیش دارن و با ساختن بازی دیزگان نشان دادن که راه و رسم ساختن بازی خوب بلد هستن و نشان دادن که جا برای پیشرفت زیاد دارن و در اینده دهن همه ی کسانی که انتقاد بی مورد کردن و بهم منفی دادنو میبندم منتظر شمارش معکوس من باشید

کارگردان Days Gone ایده ساخت یک Resistance جهان آزاد را مطرح کرده بود