موسس و کارگردان Playground Games این استودیو را ترک کرد
طبق اعلام رسمی، بنیانگذار و کارگردان ارشد استودیوی پلیگراند گیمز (Playground Games)، گوین ریبرن (Gavin Reaburn)، این استودیو را ترک کرد.
سری Forza Horizon یکی از موفقترین فرنچایزهای مایکروسافت محسوب میشود. حتی در تاریکترین دورهی ایکس باکس، Forza Horizon برگ برنده محسوب میشد و مورد توجه منتقدین و مخاطبین قرار میگرفت. مدتی پیش نیز نسخهی جدیدی از این سری عرضه شد که توانست لقب «موفقترین بازی سری Forza» را از آن خود کند.
امروز استودیوی پلیگراند گیمز و مایکروسافت اعلام کردند که گوین ریبرن، کارگردان و بنیانگذار پلیگراند، پس از ۱۲ سال فعالیت، این استودیو را ترک کرده است. ترور ویلیامز (Trevor Wiliams)، موسس دیگر استودیو که نقش مدیر ارشد را بر عهده داشت، جایگزین وی میشود و مدیریت استودیو را برعهده میگیرد.
گَوین ریبرن یک خالق و نوآور افسانهای صنعت بازیهای ویدیوی محسوب میشود. او روی بازی The Equalizer برای کومودور ۶۴ کار کرده بود. همچنین آثاری مانند DiRT و Grid نیز تحت نظارت وی ساخته شدهاند و در این اواخر، او وظیفهی نظارت بر Froza Horizon 5 و بازی جدید سری Fable را بر عهده داشت. ریبرن در سال ۲۰۰۹ استودیوی کدمسترز (Codemasters) را ترک کرد تا پلیگراند گیمز را پایهگذاری کند.
استودیوی اول پلیگراند گیمز در حال حاضر روی بهروزرسانیهای جدید Forza Horizon 5 کار میکند و احتمالا به زودی محتویات اضافهی متعددی برای این اثر به انتشار خواهد رساند. استودیوی دوم پلیگراند روی بازی نقشآفرینی Fable کار میکند که از اعضای سابق راکستار گیمز (Rockstar Games)، سیدی پراجکت رد (CD Projekt RED) و راکستدی (Rocksteady) تشکیل شده است.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
نظرات
حالا علتش چی بوده؟
به نظرتون اتفاق نگران کننده ای است؟
نه بهرام جان چرا باید نگران کننده باشه این اتفاق ؟ جابهجایی یه امر بسیار شایع هست تو صنعت بازی سازی، این بزرگوار هم استدیو اش رو به مایکروسافت فروخته بود و از سال ۱۹۹۸ هم تو صنعت بازی سازی فعالیت داشته، بازنشستگی قوی ترین دلیل اش خواهد بود.
این جداییها همیشه هست ، امیدوارم موفق باشه و توی ساخت عناوین بعدی مسئلهای پیش نیاد . دوستان لطفا قبل از نظر دادن فکر کنید که چی میگید تا بحث الکی درست نکنید
به مولا الان میگن فهمیده چقدر این استودیو مزخرف و آشغال بوده و لعنت به مایکروسافت :/
موفق باشه و کسی میدونه چرا رفته؟
استراحت
امیدوارم موفق باشه
احتمالا دلیل خاصی نداشته دیگه حال نداشته یا مشغله زیاد بوده لفت داده 😀
?Why☹️
داداش فیبل رو هم تموم میکردی بعد می رفتی خوب😥 حالا که دیگه گذشت، بسلامت. امیدوارم در آینده هم مثل الان موفق باشی.
این چه کاری به فیبل داشت؟ مدیریت میکرد فقط که خب جاشو پر کردن. اصل کاری رالف فولتونه که روی فیبل در حال کاره👍
ایکس باکس داره استودیو های خوبش رو هم خراب میکنه 😓
بگم قابل پیش بینی ترین کامنت، اغراق نکردم.
یخ استفاده کن متین جان
من نمی فهمم یکی که نه کارگردان نسخه های جدید بوده و فقط کارگردان نسخه ۱ بوده که ضعیف ترین نسخه سریه ؟ چرا رفتنش پلی گراند رو نابود میکنه اون همه نابغه از سیدی و ناتی داگ و سانتا مونیکا و ولو و راکستدی و هزارتا شرکت دیگه توش دارن کار میکنن چرا باید اصلا رفتن یه ناظر مهم باشه ؟ مگه رفتن موسس ها تاثیری روی استودیو داره آیا چون خانم امی از ناتی داگ رفت این استودیو اذبین رفت ؟
رفتنش هم بخاطر گذارندن وقت با خانواده اش بود و البته استراحت همین
خدایی چرت و پرت نگید فیبل قطعا مثل فورتزا هورایزن شاهکار میشه چون کلی استعداد روش کار میکنه و
از همه مهم ترین رالف فالتون هیولا روی فیبل هستش
دقیقا زمانی که راف فولتن که کارگردان فرزا هرایزن ۳ و ۴ بود رفت و فرزا هرایزن ۵ رو دیگه کارگردانی کرد و رفت رو فیبل همه گفتن فرزا هرایزن خراب می کنه ولی مایک برون اومد جاش و فرزا هرایزن ۵ رو ساخت که بهترین نسخه سری هستش…
دوست عزیز منبع داری میگی ۱ ضعیف ترین نسخه هورایزن هه؟ هورایزن ۱ فوقالعاده بود و من اونو خیلی خیلی بیشتر از جدیدا می پسندم…ولی متاسفانه یه عده اظهار نظر کردن که ریسینگ نیازی به داستان خاصی نداره
باس فایت های بازی عالی بودن
کلورادو خیلی خوب بود
بهترین فستیوال رو داشت
تنها ایرادی که بهش وارده تعداد کم ماشینا بود
متا و نظرات یه عده رو هیچوقت ملاک قرار ندید تا خودتون بازی نکردید
هیچ استدیویی از مایکروسافت، هیچ چیزی رو خراب نکرده.
اینطور باشه باید بگیم ناتی داگ از ریشه کارش تمومه. چرا؟ چون خیلیاشون در استدیوی نینجا تئوری و اینیشیتیو و همچنین فایراسپرایت خود سونی حضور دارن.
راستی یادمون رفته😂، راکستارم خراب شد دیگه بالاخره خیلیاشون باز به استدیو های بالایی رفتن، دن هوسرم حضور نداره، پس قطعا راکستار خراب میکنه.
برادر رزیدنت ایول بدون شینجی میکامی پا برجاست. DMC هم همینطور.
بعد رفتن کارگردانی که اصلا رو پروژه فیبل کار نمیکنه، شده اتفاق خیلی بد برای استدیو های مایکرو؟ ( حالا چرا جمعا همشونو میگی حداقل بگو فقط پلی گراند😂)
گوشی برای امروز بسه برگرد به شاد جون عزیزت
#حق
اعضایی که رو فیبل کار میکنن:
.
کارگردان خلاق – رالف فولتون (سریال Forza Horizon)
طراح اصلی – ویل کندی (GTA V و آنلاین)
طراح اصلی بازی – خوان فرناندز د سیمون (Hellblade)
مدیر طراحی سطح – کریگ لیتلر (مجموعه Forza Horizon)
طراح ارشد بازی – گرانت اوربان (سری Forza Horizon)
طراح جستجوی اصلی – هانتر رایت (Borderlands 2 و ۳)
کارگردان روایت – مارتین لنکستر (سریال بتمن آرکام)
کارگردان صوتی – داگلاس واتسون (سریال Forza Horizon)
هنرمند اصلی محیط – آدام اولسون (The Division 2)
هنرمند اصلی محیط – اسکاتی براون (مس افکت ۳، فضای مرده ۲)
هنرمند شخصیت اصلی – تام ایزاکسن (Ghost Recon Wildlands، Hitman Contracts)
انیماتور اصلی – سایمون بین (Dambuster، Exient)
کارگردان سینمایی – مارک تان (بتمن آرکام نایت)
انیماتور فنی اصلی – هری گلدوین-جیوگان (Forza Horizon 3 و ۴)
هنرمند برجسته فنی – مایک پیکتون (Tom Clancy’s The Division)
هنرمند اصلی FX – برایان مریل (آماده در سپیده دم)
مهندس اصلی بازی – جان بیکر (سریال Forza Horizon)
سرنخ رابط کاربری – جو مکرنان (Horizon Zero Dawn)
تهیه کننده ارشد – یان میچل (Star Wars: Battlefront 2)
مدیر تولید – شان آی استون (Metal Gear Solid 4 و ۵)
طراح ارشد گیم پلی سیدی پراجکت و نویسنده ی اصلی کنترل هم هستن. در کنار این دو مورد افراد دیگری هم از یوبیسافت و راکستار و راکستدی حضور دارند که ۲۰۰ نفره در کنار پشتیبانی استدیوی ۱۰۰ نفره ترن ۱۰ رو فیبل بیش از ۴ ساله کار میکنن.
.
گوین در مورد فیبل حضور بخصوصی نداشت و نداره. با رفتن یک شخص فیبل هیچ چیزیش نمیشه. فیبل قطعا شاهکار خواهد بود👍🏻
حال حداقل یه بهونه واسه هیت مایکروسافت دادیم دستشون😂 ولی از rpg های ثرد پارتی که برای مایکرو ساخته میشه هیچ کسی هیچ خبری نداره و گفته نشده.
.
با تشکر فراوان😆
خب که چی ، فدای سرم 😂😂😂😂😂
حیف شد البته بنظرم خیلی تاثیر خاصی نداره ، چون فقط کارگردان فورتزا هورایزن ۱ بوده
کسی میدونه کارگردان فیبل جدید کیه ؟ مایک براونه؟
ناراحت کننده ترین خبر دنیا هم رسید😭
اول استودیو ی ریمن رو بستن الانم پلی گراند
چقدز خاطره داشتم با فورزا هورایزن ۴ش
لعنت بر مایکروسافت
تنها سخن من به فیل اسپنسر:دیگه داری مجبورم میکنی برم پی اس ۵ بگیرم🙂(به خدا از خنده میمیرم اسمتو مینویسم فیل برام بالای صفحه ی تایپ یه فیل میاره😂(به ترتیب؛اولی خودت بودی دومی فیل جنگل بود🤣🤣)مدیرشم عوض شه هیچی خدیر قبلی نمیشه.چرا؟چون میدونم اواخر سال ۲۰۲۹ شامل بازی گندی به اسم forza nitro cars غز پلی گراند میشیم😐(اگه شد باید بگین صدرا گیمر گفته بودا!🙂)
ساقی هستم اما درمورد این هیچی رو گردن نمی گیرم 🗿🗿
چی بلغور میکنی ؟
استودیو ریمن مگه مال مایکرو هستش ؟ اصلا ریمن بازی کردی ؟ چون آرم یوبیسافت خیلی بزرگ روشه ها ؟
بعدشم مگه استودیو پلی گراند بسته شده ؟ کارگردان نسخه اول که ضعیف ترین نسخه سریه رفته همین !!
بعدشم فورزا نیترو کار چه کوفتیه !!! پلی گراند رو فیبل کار میکنه فقط فیبل .بازی فبلیشون هم متا ۹۲ گرفته و کلی استعداد از ناتی داگ و راکستدی و ولو و سانتا مونیکا و راکستار روی فیبل کار میکنن
شو خوش
خیلی چرت و پرت گفتی😐
منظورم از ریمن این بود که که شرکت های مورد علاقه ام دارن چیز میشن
نیترو کار هم جنبه فان داشت
اصلا نگرفتی
دیگه چه خبر صدرا گیمر ؟
😐
#جوگیر_نباشیم
همین جیم رایان مگه نبود که جپن استودیو رو بست و خالق سایلنت هیل و کارگردان دیمون سولز ریمیک رفتن؟؟؟ اون موقع کامنت میذاشتی که جیم رایام مجبورم می کنی که ایکس باکس بگیرم؟؟؟
بیا با پلی استیشن هم یه چیزی مثل فورتزا بساز ما که از خدامونه .
دوستان
چند نفر تو شعبه دوم ( فقط دوم ) کار میکنند ..؟
اما باید صبر کرد تا ببینم به سرنوشت کونامی دچار نشه که همه میدونیم پس از رفتن اون شخص کلا کونامی ترکید