چرا Ludwig بهترین باس بازی Bloodborne است
رویارویی ناخوشایند گیمرها با Ludwig, the Holy Blade تبدیل به یکی از محبوبترین باسهای بازی Bloodborne و حتی تاریخ بازیهای ویدیویی شده است. در این مقاله قصد داریم به بررسی دلایل این مهم بپردازیم.
با وجود گذشت پنج سال، Bloodborne هنوز هم یکی از بهترین بازیهای تاریخ است. اکشن نقشآفرینی حماسی فرامسافتور (FromSoftware) ترکیبی بینقص از وحشت، اکشن و مکانیکهای مبارزات عمیق است. این بازی در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و بلافاصله با نقدها و واکنشهای شدیدا مثبتی روبهرو شد. از این بازی هنوز هم به عنوان یکی از بهترین بازیهای پلیاستیشن ۴ یاد میشود.
Bloodborne مثال کمنظیری از داستانگویی با استفاده از مدیوم بازیهای ویدیویی هم بود. این بازی داستان درگیر کننده و تاریک خود را بدون وابسته بودن به دیالوگ زیاد یا کاتسینهای طولانی روایت میکرد. بدون شک یکی از بهترین لحظات در داستان Bloodborne، رویارویی با Ludwig، اولین شکارچی Healing Church است. این رویارویی در بسته الحاقی The Old Hunters رخ میدهد.
چگونه Bloodborne افسانهی Ludwig را ساخت؟
خود Ludwig برای اولین بار در بسته الحاقی The Old Hunters ظاهر شد. با این حال، در بازی اصلی چندین بار شاهد ظاهر شدن نام او هستیم. شخصیتهای متعددی در دیالوگهای خود به این مبارز افسانهای اشاره میکنند. همچنین نام Ludwig را در توضیحات برخی از آیتمها میتوان مشاهده کرد. همین مهم باعث شده تا این اسم در ذهن طرفداران ماندگار شود. برای بسیاری این سوال پیش آمده بود که آیا در بازی با Ludwig به عنوان یک NPC یا حتی دشمن روبهرو خواهیم شد یا خیر.
Ludwig اولین شکارچی Healing Church بود. او مسئول برپا کردن رسم شکار هیولاها یا همان Scourge of the Beast است. او نه تنها با سرعت و عزم خاصی با این هیولاها مبارزه میکرد، بلکه شیوهی مبارزهی خود را به افراد بسیاری یاد داد. همین امر باعث شد تا شهر Yharnam علی رغم افزایش طاعون هیولاها به بقای خود ادامه دهد.
استودیوی فرامسافتور از چنین شیوهای برای معرفی یکی دیگر از شخصیتهای مشهور خود استفاده کرده بود. منظور ما Artorias است. شخصیتی که در نهایت در بسته الحاقی Dark Souls ظاهر شد. شباهت دیگری هم بین این دو شخصیت وجود دارد و آن یک پسوند عالی نما است. لقب Ludwig در جهان بازی “The Holy Blade” است. در حالی که به Artorias لقب “The Abysswalker” را دادهاند. این المان هم باعث گسترش افسانهی آنها شده است.
چگونه بسته الحاقی The Old Hunters داستان Ludwig را تعریف میکند؟
کسانی که بسته الحاقی The Old Hunters را تجربه کردهاند احتمالا در نیمهی راه به زیرگذری پر از جسد برخورد کردهاند. در چنین مکانی است که یک لاشهی نیمه زنده و وحشتزده به شما هشدار شومی میدهد. این لاشه به شما میگوید که Ludwig نفرینشده به زودی خواهد رسید. در این لحظه شاهد بسیاری هنوز انتظار یک جنگجوی مغرور را داشتند. شخصیتی که هنوز برای ادامه دادن شکار هیولاها مصمم است. با این حال Bloodborne کریهترین هیولای کل بازی را در مقابل شما قرار میدهد.
جزئیات دقیق گذشتهی Ludwig مشخص نیست، اما با قاطعیت میتوان گفت که او بخشی از Healing Church بوده است. این یعنی او احتمالا یک کشیش بوده و خود بازی به ما توضیح میدهد که “کشیشها به بدترین و زشتترین هیولاها تبدیل شدند”. این پیشگویی به ما نشان میدهد که چرا موجودی نیمه انسان، نیمه گرگ و نیمه اسب در مقابل شما میایستد. شیونهای غیرانسانی Ludwig فضا را پر میکند و او با جهشهای حیوانی به شما حمله میکند.
این رویارویی از این عجیبتر هم میشود. در فاز دوم مبارزه، Ludwig روی دو پا بلند شده و شمشیر مقدس مشهور خود را به دست میگیرد. عذاب Ludwig حتی پس از شکست دادن او هم به پایان نمیرسد. در عوض شما میتوانید با سر جدا شدهی Ludwig پس از مبارزه صحبت کنید. سخنان Ludwig گاهی اوقات منسجم و قابل درک هستند، اما گاهی اوقات او مثل یک اسب شیهه میکشد. علاوه بر دشواری زیاد، ذات ترسناک و دلهرهآور این باس باعث شده تا Ludwig, the Holy Blade به باس محبوب بسیاری از طرفداران Bloodborne تبدیل شود.
بازی Bloodborne در حال حاضر به صورت انحصاری برای پلیاستیشن ۴ در دسترس است.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
واقعا این نبرد فوق العاده بود. مخصوصا فاز دومش پدرمو در آورد.
محیط باس فایت، شمشیر Moonlight و موزیک این قسمت هیچوقت از یادم نمیره. قبل از این Blood-Starved Beast به نظرم سخت ترین بود. ولی این واقعا باید شماره یک باشه تو همه باس فایتای بلادبورن.
خوشبحالت واقعا رفیق.متاسفانه من دی ال سی رو بازی نکردم.همون موقع عرضه بازی روی سه چهار بار تموم کردم و شدیدا لذت بردم ازش و دیگه فرصت نشد برگردم به بازی.ای کاش یه پچ ۶۰ فریم براش بدن که یه بهانه ای باشه دوباره برگردم و old hunter رو بازی کنم
ایشالله بتونی بازی کنی.
DLC هم از نظر سختی هم طراحی هنری یه لول متفاوتی بود.
از لحاظ موسیقی بازی خیلی خوب بود مخصوصا موسیقی کلریک بیست که سر باس فایت کلریک بیست پخش میشد واقعا زیبا و حماسی بود.
کلا در باس های بلادبورن بیشتر میشد احساس رو دید و درواقع صداگذاری فوق العاده اشون بود که باعث میشد احساس غم و درد رو بیشتر درونشون ببینی. مثلا باس نهایی dlc یعنی یتیم کاس وقتی بلند شد ناله هاش نشون میداد چه درد و غمی داره. چقدر سر فاز دومش پیر شدم…..
آفریییین
واقعا این بازی یه اثر هنری تمام و کماله
امیدوارم Elden Ring هم به همین اندازه خوب باشه ولی به نظرم Bloodborne از نظر lore و طراحی تکرار نشدنیه.
هنوز هم با وجود اومدن الدن رینگ و اطمینانی که از حال و هوای داستان و اتمسفرش داریم، خاص تر از بقیه کار های سولزبورن ( +الدن رینگ) هست.. هم اتمسفری که داره و هم سبک گیمپلیاش و سلاحهاش
رفقا میدونیدکه یک خانم ایرانی از زمان ساخت بلادبورن به فرام سافتور ملحق شد و در پروسه ساخت بلادبورن تا الدن رینگ نقش داشته؟ خانم “سپیده دان اصفهانی” کسیه که اگر بتونید مصاحبه شون رو در رابطه با نحوه استخدام شون در فرام سافتور و روبرو شدن با میازاکی پیدا کنید نکته های بسیار جالبی رو میتونید ببینید. ایشون در بلادبورن در حوزه UI Artists فعالیت کردند و طراحی هایی رو انجام دادند. User interface یا همون رابط کاربری….در credit ی که در یوتیوب راجع به الدن رینگ leak شده بود تونستم نام ایشون رو در تیتراژ پایانی بازی و در بخش CA Artists یا همون consept artist پیدا کنم sepideh donne . و خب ایکاش سایتها و منابع حوزه گیمینگ کشور به سراغ ایشون برن و باهاشون مصاحبه کنن بدون تردید مطالب بسیار جالبی میتونه در پی دلشته باشه صحبتهای ایشون.
جالب بود
ممنون که گفتی
چند سال پیش یه برنامه ویدیویی گیمینگ در آپارات (فک کنم اتاق بازی بود اسمش) یه ویژه برنامه به مناسبت پایان سری دارک سولز داشت و در اون با ایشون یه مصاحبه انجام دادن. دقیق یادم نیست که در این مصاحبه راجب به چه چیزهایی صحبت کردن ولی اگه دنبال یه مصاحبه با ایشون هستید میتونید در اون ویدیو پیداش کنید.
به نکته ی خوبی اشاره کردی.
رشته ایشون گیم دیزاینه و علاقه به طراحی فانتزی و خلق کانسپت ها داشتن و به همین دلیل فهمیدن که بهترین جا برای ایشون ژاپنه. چند سال بعد از فارغ التحصیل برای کوجیما پروداکشنز درخواست دادن ولی در کونامی امریکا قبول شدن. ایشون هم که علاقه ای نداشت برن امریکا در شرکت ژاپنی کروز مشغول شدن که نقششون کارگردان هنری بود که روی بازی های موبایل کار میکردن ،ولی با اینحال بازم علاقه ای نداشتن بهش و استعفا دادن و برای فرام سافتور درخواست دادن و قبول شدن. برای فرام سافتور خیلی جالب بود چون تنها دختری که خارجی باشه و انگلیسی و ژاپنی حرف بزنه اونجا ایشون بودن مخصوصا که ایرانی بودن و این نکته برای فرام خیلی جالب بود. اولین دیدار ایشون با میازاکی هم جالبه. روزی که با میازاکی مصاحبه داشتن اصلا میازاکی رو نشناختن و وقتی فهمیدن ایشون کارگردان و خالق سری سولز است خیلی تعجب کردن چون انتظار داشتن کسی که سری سولز رو خلق کرده رفتارش شبیه مدیر ها باشه و حرف زدن باهاش خیلی سخت باشه اما میازاکی شبیه یه ادم خودمانی و ساده رفتار کرد و اینطور بود که خانم سپیده دان اصفهانی متوجه این موضوع نشدن.
اولین پروژه ای که ایشون مشغولش شدن بلادبورن بوده. زمانی که ایشون به فرام پیوستن کار طراحی کانسپت بازی داشت به اتمام میرسید برای همین همونطور که اقا امید گفتن در حوزه UI artists مشغول به کار شدن، ایشون وظیفه داشتن روی منوی بازی کار کنن و ابجکت ها و چیدمان و طراحی منوی بازی کار ایشون بوده. این خانم روی دارک سولز ۳ هم کار کردن و بعضی طراحی منظره ها و ابجکت های بازی کار ایشون و چندنفر دیگه اس.
در حال حاضر خانم سپیده دان اصفهانی از اینکه در کوجیما پروداکشنز قبول نشدن خیلی خوشحالن چون دوسال بعدش استودیو متاسفانه نابود شد.
خیلی دلم میخواد این بازی با سکیرو تجربه کنم ولی حیف زیر ساخت لازم برای گرفتن نتیجه غایی فراهم نشده
عجب قیافه ترسناکی داره آدم یاد جهنم میفته
تو بلاد بورن همه خوبن… اولد هانترز چقدر سخت بود، یه موقع هایی واقعا حس فلج مغزی بودن رو به ادم منتقل میکرد 😂
واقعا مبارزه فوق العاده ایی بود و در فاز دوم دیگه شاهکار شد همه چی خیلی ناب بود مخصوصا موزیک که نمیدونی غرق در موزیک بشی یا بری با باس بجنگی ، در کل بلاد بورن رو به عنوان دارک ترین اثر خلق شده در نسل ۸ برای پلی استیشن میدونم بر خلاف اینکه این عنوان رو بیشتر به لست ۲ نسبت میدن ولی به لحاظ دارک بودن بلاد بورن ثانیه به ثانیه اون دارک بودن با گیمپلی و داستانش پیوند خورده به شکلی که در کمتر اثری دیدیم ، لست ۲ بیشتر ارائه دهنده یک داستان تلخ با روایتی منحصر به فرده ولی بلاد بورن حضرت دارکه لعنتی…
ممنون بابت مقاله. به نظر من لودویگ نه تنها بهترین باس بلادبورنه، بلکه بهترین باس در همه عناوین فرام سافتور هم هست. این مقاله خیلی خوب توضیح داد که چرا این باس انقدر عالیه.
بازی بولد شده
بازی تموم شده و منسوخ
میازاکی بولد شده
دیس بدین 😛😛😛😛😛😛😛😛😛
دیس ندادم 🗿🗿
شاهکار تکرار نشدنی ….
دوستان گیمر هرکس این بازی رو بازی نکرده حتماااااااااااااااااا بره سراغش اوج شاهکار و خلاقیت هست لحظه به لحظه این بازی لذت و گیم…حتماااااا بازیش کنید ….
کاش امروز اولین روزی بود مخواستم شروع کنم 😪