بازی لغو شده‌ی Bully 2 یکی از جاه‌طلبانه‌ترین عناوین تاریخ بود
بازی لغو شده‌ی Bully 2 یکی از جاه‌طلبانه‌ترین عناوین تاریخ بود
بازی لغو شده‌ی Bully 2 یکی از جاه‌طلبانه‌ترین عناوین تاریخ بود
بازی لغو شده‌ی Bully 2 یکی از جاه‌طلبانه‌ترین عناوین تاریخ بود
بازی لغو شده‌ی Bully 2 یکی از جاه‌طلبانه‌ترین عناوین تاریخ بود
بازی لغو شده‌ی Bully 2 یکی از جاه‌طلبانه‌ترین عناوین تاریخ بود

بازی لغو شده‌ی Bully 2 یکی از جاه‌طلبانه‌ترین عناوین تاریخ بود

ابوالفضل مناف زاده
۱۶:۲۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
بازی لغو شده‌ی Bully 2 یکی از جاه‌طلبانه‌ترین عناوین تاریخ بود

یکی از اعضای تیم توسعه‌ی بازی لغو شده‌ی Bully 2 چنین اظهار داشت که مکانیزم‌های این بازی بسیار عمیق بودند و تنها بخشی از آن به Red Dead Redemption II منتقل شدند.

وبسایت Game Informer در اوایل ماه گذشته‌ی میلادی به گردآوری اطلاعاتی از پروژه‌ی لغو شده‌ی Bully 2 پرداخت. این وبسایت مصاحبه‌هایی با توسعه‌دهندگان وقت این پروژه ترتیب داد و متوجه نکات جالبی در مورد این بازی شد که البته در اکثر مواقع تنها نمک به زخم علاقه‌مندان آن می‌پاشند.

طبق اطلاعات گردآوری شده، بازی Bully 2 در استودیوی شعبه‌ی New England شرکت راکستار (Rockstar) در حال توسعه بود که پیش از خریداری شدنش به نام مد داک سافت‌ور (Mad Doc Software) شناخته می‌شد. روند ساخت بازی نیز به نظر مشکلی نداشت و حدود ۶ تا ۸ ساعت از آن نیز قابل تجربه بود. در همین حین، شرکت راکستار طی دستوری بخشی از توسعه‌دهندگان این پروژه را برای پشتیبانی از عناوینی نظیر Max Payne 3 و Red Dead Redemption فرا می‌خواند. دو تن از این افراد که به دلیل ترس از عواقب احتمالی خواستار فاش نشدن نامشان هستند، چنین ادعا می‌کنند که راکستار به افراد فراخوانده شده دستور داده بود که به کلی بازگشت به پروژه‌ی Bully 2 را فراموش کنند.

یکی از این توسعه‌دهنده‌ها به وبسایت Game Informer گفت:

تمرکز زیادی روی شخصیت‌ها اعمال شده بود و مکانیزم‌های بسیار عمیقی در آن وجود داشت. در واقع، این بازی [از نظر جاه‌طلبی] در کنار GTA قرار می‌گرفت. نقشه‌ی Bully 2 تقریباً “سه برابر” اندازه‌ی نقشه‌ی بازی ابتدایی بود، اما موضوع اصلی این بود که مقیاس قابل پیمایش در نقشه نیز بسیار جاه‌طلبانه به نظر می‌رسید. به عنوان مثال، راکستار می‌خواست که تمامی ساختمان‌ها قابل ورود باشند که این موضوع از نظر توسعه یک کار بزرگ و شگفت‌انگیز قلمداد می‌شد.

همچین، شرکت راکستار قصد داشت تا یک هوش مصنوعی کاملاً جدید برای این بازی در نظر بگیرد که بتواند استانداردهای صنعت بازی‌های ویدیویی را دستخوش تغییرات عظیم کند. با استفاده از این هوش مصنوعی، NPCها این توانایی را داشتند که اعمال جیمی را به خاطر بسپارند و تصمیات مختلفی در تعامل با او بگیرند.

یکی دیگر از توسعه‌دهندگان افزود:

ما واقعاً می‌خواستیم مطمئن شویم که NPCها اعمال گیمرها را به خاطر بسپارند. برای مثال، اگر با همسایه‌های خود شوخی کنید، آن‌ها نیز متناسب با رفتار شما واکنش نشان دهند. این موضوعی می‌توانست به رواج هوش مصنوعی‌ای که تنها شعاع ۲۰ فوتی و زمان ۵ ثانیه‌ای را در بر می‌گیرد پایان دهد و به بازی معنای بیشتری ببخشد.

همانطور که احتمالاً حدس زده‌اید، بخش‌هایی از این هوش مصنوعی سال‌ها بعد در بازی Red Dead Redemption II مورد استفاده قرار گرفت که به ساخته شدن نوار شرافت شخصیت آرتور مورگان منجر شد. به گفته‌ی این توسعه دهنده، بسیاری از مکانیزم‌هایی که حافظه را به NPCهای بازی Red Dead Redemption II می‌افزایند، از بازی Bully 2 وام گرفته شده‌اند و در مجموع به نظر می‌رسد که بازی لغو شده‌ی Bully 2 یکی از جاه‌طلبانه‌ترین عناوین تاریخ بود.

amir asoCommunistOld_axeMehran.BaarshiajasperاریاLightDARKSIRENfarzaadCorvoalinerdKurosAlireza3200mohammad reza gamerZakhar asli.mjLucciola BalladSpider-Mah04.@alistarBlack Knightmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی لغو شده‌ی Bully 2 یکی از جاه‌طلبانه‌ترین عناوین تاریخ بود
بازی لغو شده‌ی Bully 2 یکی از جاه‌طلبانه‌ترین عناوین تاریخ بود
بازی لغو شده‌ی Bully 2 یکی از جاه‌طلبانه‌ترین عناوین تاریخ بود
بازی لغو شده‌ی Bully 2 یکی از جاه‌طلبانه‌ترین عناوین تاریخ بود
بازی لغو شده‌ی Bully 2 یکی از جاه‌طلبانه‌ترین عناوین تاریخ بود
بازی لغو شده‌ی Bully 2 یکی از جاه‌طلبانه‌ترین عناوین تاریخ بود
بازی لغو شده‌ی Bully 2 یکی از جاه‌طلبانه‌ترین عناوین تاریخ بود

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بازی لغو شده‌ی Bully 2 یکی از جاه‌طلبانه‌ترین عناوین تاریخ بود