بازی Elden Ring از رمانهای Lord of The Rings و The Eternal Champion الهام گرفته است
کارگردان بازی Elden Ring در مصاحبهی اخیر خود اشاره کرد که برای ساخت این عنوان مورد انتظار، از رمانهای Lord of The Rings و The Eternal Champion الهام گرفته شده است.
هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) بهتازگی مصاحبهی مفصلی را با آخرین شماره از مجلهی Edge انجام داده است و در خصوص موارد مختلف بازی Elden Ring صحبت کرد. وی در بخشی از این مصاحبه اشاره کرد که جدیدترین ساختهی وی، از رمانهای بزرگ و مشهوری مثل Lord of The Rings و The Eternal Champion الهام گرفته است.
آقای میازاکی در این باره گفت:
این دشوار است که بگوییم هر یک الهامات چه تاثیر بزرگی روی بازی Elden Ring داشتهاند. آثار مختلفی وجود دارند که بر پروسهی خلاقانه به شیوههای گوناگون تاثیرگذار بودهاند. کتاب Lord of The Rings، سری رمانهای The Eternal Champion به نویسندگی مایکل مورکاک (Michael Moorcock) و عناوین نقشآفرینی رومیزی مثل RuneQuest جزو منابع الهام مهم Elden Ring هستند. موضوعات و مضمونهای دیگری نیز وجود دارند که من توانستم از این آثار مختلفی که بر ساخت این بازی تاثیرگذار هستند، انتخاب کنم.
میازاکی در بخش دیگری از این مصاحبه، در مورد جرج آر. آر. مارتین (George R.R. Martin)، نویسندهی رمان شناخته شدهی نغمهی یخ و آتش و فرایند خلق بازی Elden Ring صحبت کرد. وی افسانههای خلق شده توسط مارتین را منبع ثابت الهام و انگیزه و بزرگترین حرکت از سری Dark Souls به سمت چیزهای تازه میداند.
کارگردان Elden Ring میگوید او و سایر تیم توسعهدهندهی فرامسافتور (FromSoftware) برای ملاقات با مارتین به زادگاه وی سفر کردند. علیرغم تفاوت سنی، میازاکی در نهایت به مارتین به عنوان یک دوست قدیمی نگاه میکرد و از دیدن شخصی که در خلق دنیای فانتزی پرشور و علاقهمند است، هیجانزده شده بود.
آقای میازاکی در ادامه توضیح داد که چرا جرج آر. آر. مارتین تنها روی بخش افسانهای و اساطیری بازی Elden Ring کار کرده است. ظاهراً تیم فرامسافتور احساس میکرد که به طور مستقیم میتواند روی داستان کار کرده و اعتقاد داشت متن در بازی توانایی خلاقانهی نویسنده را محدود میکند. همچنین مضمونهای حاصل شده به طور عمده در مورد ارتباط بین شخصیتها، مانند روابط بین والدین و کودک بود.
جلد آخرین شماره از مجلهی Edge، به یکی از شخصیتهای بازی Elden Ring به نام Godfrey اختصاص دارد که تصویر آن در قسمت زیر قرار داده شده است. در همین راستا، میازاکی اطلاعات کاملی را از این شخصیت و تاثیرگذاری آن روی داستان و دنیای بازی ارائه داد.
زمانی که ما با جورج مارتین صحبت کردیم، این مضمونها و ایدهها را به منظور خلق تصاویر هنری برای Bossها و برای این شخصیتهای اصلی داستان داشتیم. زمانی که مارتین افسانهها را نوشت، از او خواستیم این قهرمانان نمایشی دنیای افسانهای قبل از وقایع بازی خلق شوند. این شخصیتهای قهرمانانه و دراماتیک در بازیهای قبلی ما وجود نداشتند. بنابراین، این یک موضوع جذاب برای من بود که مارتین چگونه ویژگیهای قهرمانانه و معنوی آن شخصیتها را نشان میدهد. Godfrey یکی از این شخصیتهاست. او یکی از بازیکنان اصلی در بازی محسوب میشود. یکی از انگیزههای شخصیت بازیکن در Elden Ring، تبدیل شدن به Lord Elden است. آنها به ماجراجوییهای مختلفی میروند تا به Lord Elden بعدی تبدیل شوند.
Godfrey جزو Elden Lordهای اولیه است و با ملکه ابدی ماریکا ازدواج کرد. او به نوعی نمایندهی عظمت و ثروت در این دوره بود. این شخصیت همه چیز را در مورد Elden Ring و در مورد سرزمینهای بین آن زمان نشان میداد و در نهایت، از آن سرزمینها تبعید شد. او این ارتباط عمیق را با Tarnished، شخصیت بازیکن به اشتراک میگذارد.
Godfrey تجسم تاریخ و مبارزهی طولانیمدت خود است. او چیزهای زیادی را که شخصیت بازیکن به دنبال آن است، نشان میدهد. در واقع این شخصیت، نماد یک ارتباط عمیق با بازیکن به شمار میرود. شخصیتی که زمانی به خوبی میدرخشید اما حالا زیبایی و درخشش خود را از دست داده است.
بازی Elden Ring در تاریخ ۶ اسفند ۱۴۰۰ (۲۵ فوریه ۲۰۲۲) برای پلیاستیشن ۵، پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان، ایکسباکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. هیدتاکا میازاکی در بخش دیگری از مصاحبهی اخیر خود با Edge، به عنوان Demon’s Souls Remake اشاره کرد و گفت که تیم سازندهی Elden Ring تحت فشار فنی این بازی قرار گرفت.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
به به چه شخصیت های خفنی …الان یعنی demigod ها فرزندان Godfrey هستن؟؟؟…من ست زرهGodfrey می خوام😁…..میازاکی نگفته king به این با ابهتی چرا تبعید شده ؟؟؟
ای کاش تاخیر نمی خورد…
۵۵ روز دیگه تا عرضه این بازی…
https://s4.uupload.ir/files/capture_q39.jpg
😤😤
چقدر تو حق میگی پسرم 😀
ماشاالله داش به پیش بینی ات👏👏🤝
Lord Of The Rings
OMFG :XD
باور دارم به قدری خوب جهان و داستان این بازی بینظیر خلق شده که به مانند Lord of the rings حماسه ای شاهکارر بوجود
خواهد آورد. و جامعه ی زیادی از علاقه مندان به ژانرهای فانتزی در سبک حلقه ها را به خودش جذب میکنه..
و شک ندارم با توجه به هایپی که پشتش هست در یک ماه اول بالای ۶ میلیون نسخه رو میفروشه و شایدهم اصلا رکورد بزنه در فروش مدت کم، من مطمئنم که الدن رینگ بهترین حماسه آفرینی در دو دهه ی اخیر خواهد بود و بسیار تاثیر گذار..
تم های مشابهی که در عالم سولزبورن تکرار شدهاند و نحوه پرداخت به اونها، خاص عناوین فرامسافتور هست.. شخصیت هایی که زمانی میدرخشیدند اما حال از دست رفتهاند، آرتوریاس، لودویگ و شاید Godfrey.. شخصیت قابل بازی که مرز اون با بازیکن فروریخته و شخصیاست با هویتی نامعلوم که در یک سفری هست تا مراتب رو طی کنه و نهایتا راجع به سرنوشت دنیای بازی تصمیم بگیره، چوزن آنددها، هانترها و حالا هم تارنیشها… یا شخصیت های مقصر و گناهکاری که به شیوهای تراژیک با اونها مواجه میشیم و در عین مقصر بودن اونها، به اونها ترحم پیدا میکنیم. دنیایی که رو به نابودیاست و منتظر احیا یا رهاییاست، یا شعله رو به خاموشیاست و سیاهی در کمین، یا با طمع و میل به تکامل و به چنگ آوردن حقیقتِ انسان نفرین شده و راهی جز رهایی از اون متصور نیست، و حالا دنیایی که الدن رینگ شکسته شده و آشوب وارد سرزمین شده و قواعد دنیا به هم ریخته، مثل قواعد مرگ و زندگی…
امیدوارم شیوه پرداخت الدن رینگ هم با همون فرمول مشابه باشه، منجمله پراخت شخصیت ها و باس ها و مکانها
یه تمی که در الدن رینگ عنصر اساسی هست و در خیلی جاها بهش پرداخته شده، “شکستگی” هست، شکستگی الدن رینگ. روی لوگوی بازی و برخی از حروف اون، تِرَک هایی کار شده که همین رو تداعی میکنه. علاوه بر این با دقت به شخصیت ملکه، رو گردن اون ما شاهد همچین وضعی هستیم و تِرَک هایی رو میبینیم و خود دنیای بازی نقشهای گسترده و پخش شده داره و برخلاف دارک سولز یک که بیشتر نقشهای عمودی داشت و از دنیای بالا به دنیاهای پایین، الدن رینگ به تناسب اپن ورلد بودنش چنین هست. قطعاتی که احتمالا توسط ژنرال رادان از ستاره ها به زمین سقوطکردهاند و در سراسر دنیای بازی میشه پیداشون کرد هم همچین حس شکستگی و پخش شدگی رو داره. روی این قطعات بزرگ، به رسم همیشگی کارهای میازاکی، ما شاهد آیتم های مخصوص کرفتینگ خاصی هستیم که در واقع سنگهاییاند که با لور بازی نسبتی دارند.
هه😄
چه جالب یکی از کاربر های قدیمی سایت ( من هر وقت یه کاربر قدیمی میبینم ذوق زده میشم😆😁)
داش تو خیلی کاربر باحالی هستی من یادمه سال پیش که کامنت های تو رو از سال ۹۷ یا ۹۸ رو میخوندم خیلی لذت میبردم
و الانم شانسی از پروفایلت شناختمت ( جالبه که از سال پیش تا الان عوضش نکردی😁)
در کل خواستم بگم از اینکه میبینم یکی از کاربر های قدیمی سایت هنوز هم بعد چند سال کامنت میزاره خوشحال شدم😊🤝
( که متاسفانه خیلی از کاربر های قدیمی که من میشناختم دیگه فعالیت نمیکنند یا حداقل فعالیت شون کمتر شده…)
مخلص شما
والا من اونقدرها هم قدیمی نیستم، ولی خب شاید اولین بار که داخل گیمفا کامنت گذاشتم برای حدود ۴ سال پیش بود که البته از اونموقع تا حالا خیلی هم تغییر کردم چون اونوقتها تازه به طور جدی وارد فضای گیم شده بودم. این مدت ها چند وقت یه بار میومدم و یه سری میزدم. البته کاربرهای خیلی قدیمی تر هم بودند که ظاهرا الان خبری ازشون نیست.
ارادت🌹
درود
در کل مخلص همهی شما کاربر های قدیمی که چه فعالیت میکنند و چه دیگه فعالیتی نمیکنند😎🌹
اگه از رمان های ارباب حلقه ها الهام گرفته من عطتشم برا تجربش لبریز شد عالیههههه