ردهبندی تمام بازیهای سری Halo از بدترین تا بهترین
ماموریتها تغییر میکنند. آنها همیشه عوض میشوند. با این حال سری Halo در هستهی خود همیشه در مورد Cortana ،Master Chief و موسیقی متنی است که هرگز تسلیم نمیشود. در طول دهههای گذشته Chief و Cortana (به همراه دوستانی مثل Buck) سیارات مختلفی از جمله زمین، فضای سرد و بیروح، حلقههای در حال انفجار و مکانهای دیگری را زیر پا گذشتهاند. آنها در این سیارات با مشکلات زیادی مواجه شدهاند. با این حال فارغ از سیاره و نیروی مقابل، Master Chief همیشه مبارزات خود را به پایان میرساند. حتی اگر برخی از این مبارزات کمی دشوارتر از بقیه باشند.
به مناسبت انتشار Halo Infinite تصمیم گرفتهایم تا در این مقاله بازیهای سری Halo را از بدترین تا بهترین ردهبندی کنیم. لازم به ذکر است که ما صرفا بازیهای شوتر ایکسباکس این سری را در نظر گرفتهایم، پس خبری از نسخههای فرعی مثل Halo Wars یا Fireteam Raven در این فهرست نیست. بیایید بدون اتلاف وقت بیشتر به سراغ ردهبندی برویم. این شما و این فرنچایز Halo:
Halo 5: Guardians
بازی Halo 5: Guardians اثر بدی نیست. در واقع سری Halo مثل پیتزا است. حتی بدترین بازی Halo هم هنوز Halo است. با این حال باید گفت که Halo 5: Guardians کمی بیش از حد از فرمول اصلی سری فاصله گرفت و نمیتوان آن را در مقایسه با نسخهی قبلی و بعدی ستود. در این بازی شاهد ماموریتهای بسیار کمی با Chief و Cortana هستیم و ماموریتهای شخصیت جدیدی به نام Spartan Locke تقریبا سه برابر ماموریتهای شخصیت اصلی این سری هستند. در داستان Guardians خبری از روایت احساسی بازیهای قبلی نبود. همچنین بخش چندنفره در دام ویروس لوت باکسها افتاده بود. Halo 5 بازی زیبایی بود و هنوز میتوانستیم المانهایی از گیمپلی کلاسیک Halo را در آن ببینیم. با این حال فکر کنم اکثر طرفداران در مورد آخر بودن این بازی با هم موافقت کنند.
Halo 3: ODST
برخلاف Halo 5: Guardians، بازی Halo 3: ODST ثابت کرد که سری Halo بدون Master Chief هم میتواند سرگرمکننده باشد. این بازی حس و حال تازهای را به جهان گستردهی Halo بخشید. دیگر خبری از سربازهای اسپارتان نبود. نبردهای عظیم و علمی-تخیلی بازیهای قبلی تقریبا در نیمی از این بازی غایب بودند. در نتیجه رویدادهای Halo 3: ODST حس و حال انسانیتر و واقعیتری دارند. این بار با سربازانی عادی سر و کار داریم که احتمالا خانه و خانوادهی خود را دارند. به علاوه Halo 3: ODST حالت بازی Fireteam را به این سری اضافه کرد؛ یک حالت co-op که طرفداران تا امروز آن را دوست دارند.
Halo 4
با گذشت زمان Halo 4 به جایگاه محبوبتری در میان هواداران دست یافته است. شاید در ابتدا بتوان گفت که طرفداران، کمی مخالف استودیویی غیر از بانجی (Bungie) برای توسعهی سری Halo بودند. با این حال اولین تلاش استودیوی ۳۴۳ به نسبت یک موفقیت بوده است. در Halo 4 شاهد یکی از بهترین داستانهای کل سری هستیم که به خوبی به رابطهی پر فراز و نشیب Cortana و Master Chief میپردازد. با این حال باید گفت که Halo 4 در ارائهی یک بخش چندنفره قابل قبول شکست خورد. بسیاری از سلاحهای هستهای این سری با تغییرات غیر ضروری مواجه شده بودند که باعث به هم خوردن تعادل میشد. با این حال بخش داستانی Halo 4 تا به امروز ارزش تجربه کردن را دارد.
Halo: Combat Evolved
در مورد Halo: Combat Evolved چه میتوان گفت که گفته نشده؟ عنوانی که همه چیز را آغاز کرد. البته که Halo: Combat Evolved امروزه سن بالای خود را در مقایسه با سایر نسخهها نشان میدهد. هر چه باشد با اثری طرف هستیم که بیش از ۲۰ سال در جمع گیمرها بوده است. گیمپلی و گانپلی بازی توسط نسخههای بعدی بارها ارتقا یافته است. با این حال باز هم با یک اثر شگفتانگیز علمی-تخیلی طرف هستیم. جهان Halo به صورت کامل در این بازی بنا شده است. Halo: Combat Evolved اثری انقلابی است که به پایه و اساس شاهکارهای بعدی سری Halo تبدیل شد.
Halo: Reach
برای بسیاری، Halo: Reach اوج بانجی و فرنچایز Halo است. همچنین این آخرین بازی بانجی در این سری است. بخش داستانی Halo: Reach بدون شک در کنار بهترینهای سری قرار میگیرد. با این حال حالت چندنفره آن تغییراتی را اعمال کرد که چندان با هویت Halo جور نبودند. تغییراتی که سالها بعد در Halo Infinite بالاخره حذف شدند. باز هم باید گفت که بخش داستانی این بازی با شخصیتهای دوست داشتنی و پایان ماندگارش به تنهایی آن را به اثری ارزشمند تبدیل میکند. با این حال ای کاش شاهد اضافه شدن ویژگیهایی مثل قابلیتهای زره در بخش چندنفره نبودیم. این ویژگیها سد راه تجربهی خالص Halo میشوند.
Halo Infinite
Infinite بهترین Halo دههی گذشته و بدون شک بهترین Halo ساختهی ۳۴۳ است. در بخش چندنفره شاهد بازگشت گیمپلی کلاسیک Halo و حذف ویژگیهای زره هستیم. همچنین دیگر خبری از لوت باکسها نیست و سیستم قابل قبول بتل پس جایگزین آن شده است. بخش داستانی آن هم با وجود اینکه شگفتانگیز نیست، Master Chief را در ماجرایی جذاب قرار میدهد که به تاریخچهی ۲۰ سالهی این فرنچایز احترام میگذارد. برای اولین بار شاهد استفاده از ساختاری جهان باز در قالب Zeta Halo هستیم. بسیاری از فعالیتهای جهان باز Halo Infinite تکراری هستند، اما گیمپلی و مبارزات استثنایی مانع از خستهکننده شدن آنها میشود. ۳۴۳ باید برخی از مشکلات مربوط به سیستم پیشرفت بخش چندنفره را رفع کند، اما علی رغم این مشکلات شاهد یک تجربهی عالی هستیم.
Halo 2
احتمالا مهمترین بازی در تاریخ این فرنچایز Halo 2 باشد. نه تنها این بازی میراث Master Chief را به عنوان یکی از نمادهای دنیای بازی تا ابد ماندگار کرد، بلکه شاهد بخش چندنفره آنلاینی بودیم که به پدیدهای انقلابی تبدیل شد. برای بخش چندنفره Halo 2، بانجی ویژگیهای زیادی را طراحی کرد که به سنگ بنای چندنفره آنلاین کنسولی تبدیل شدند. دیگری نیازی به LAN نبود و Xbox Live جایگزین آن شده بود. در کنار بخش چندنفره، شاهد داستانی بودیم که ادامهی تقابل Chief و UNSC با Covenant را نشان میداد. این بازی دشمنانی به نام Brutes را هم به سری Halo اضافه کرد که تا امروز شاهد حضور آنها هستیم.
Halo 3
اگر قصد تجربهی تنها یک بازی Halo را داشته باشید، بدون شک Halo 3 باید انتخاب شما باشد. Halo 3 شامل یک داستان فوقالعاده، بهترین بخش چندنفره تاریخ فرنچایز و یک حالت جدید و معرکه به نام Forge میشد. در Forge میتوانستید بازیهای چندنفره دلخواه خود را با آزادی عمل نسبتا بالا طراحی کنید. Halo 3 از جهت دیگری هم ویژه است. این آخرین بازی شمارهدار بانجی در سری Halo است. داستان بازی آن قدر خوب به پایان میرسد که میتوانستیم آن را به عنوان آخرین نسخهی فرنچایز بپذیریم. خوشبختانه ۳۴۳ رسید تا حماسهی Chief ادامه داشته باشد. با این حال برای مدت کوتاهی به نظر میرسید که این یک پایان بسیار رضایتبخش برای John-117 است. مبارزه تمام شده و زمان استراحت برای Chief رسیده بود. با این حال بار دیگر ماموریت تغییر کرد. هر چه باشد ماموریتها همیشه عوض میشوند.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
سلام به آقای بوالحسنی عزیز و همه گیمفایی ها
اینم بهترین هیلو های من ( این تجربه های من از بخش داستانی آن هاست)
۱: هیلو اینفینیت
۲:هیلو ۴
۳:هیلو۳
۴:هیلو ریچ
۵: هیلو کامبت ایوالود
۶: هیلو ۲
۷: هیلو ۵
هیلو ۳ او دی اس تی رو تجربه نکردم متاسفانه 😐😐😐
خب بهترین هیلو های شما کدومه 🤔🤔🤔
سامی قلبم شکست . i dont have the hall right now یعنی الان اصلا حال ندارم . هیلو بخشی از زندگی منو ساخت . مدت ها اهنگ هیلو از بیانسه رو گوش میدادم تا اینکه بعدا فهمیدم هیلویی که اون میگه اصلا یه چیز دیگست و ربطی نداره به اون . به هر حال الان این رتبه بندی نابودم کرد . reach رو گزاشتین ۴ ؟ سامی ریچ رو گزاشتن ۴ . ریچ باید اول بود . بانجی جادو و امضای خودش رو روی ریچ گزاشت و رفت . بهترین چیزی رو ساخت که هیلو میتونست باشه . داستان که همه میدونین . گیم پلی اقا . گیم پلی تو حلق من . به قران خواب دیدم یه بار تو forge world دارم بی هدف میچرخم و عظمت این مپ دیوونم کرده . گزاشتن ۴ . یو گات تو بی فریکینگ کیدینگ می . توهینه . به خدا دیدن هیلو اینفینیت بالاتر از ریچ توهینه . به خدا مسلمون نیستین
خب داداش گلم چی کار کنم حرف دله همشونو دوست دارم ریچ میتونه بهترین هرکسی باشه عزیزم منم باریچ زندگی کردم ، گریه کردم و هر جور بخوای دوسش دارم
بالاخره یکی پیدا شد که با من هم نظر باشه از نظر من نسخه ریچ یه سر و گردن از بقیه نسخه ها بهتر بود تو تمام زمینه ها از گیم پلی بگیر تا فضا سازی بینظیرش از داستان فوقالعاده هم که اصلا نگم براتون من تنها بازی که از ایکس باکس واقعا باهاش زندگی کردم همین نسخه ریچ بود
خیلی ها واسه اینکه یه داستان مستقل داشت و درباره چیف نبود اونو پایین تر از بقیه میدونن ولی از نظر من بهترین بود
اگه درست یادم باشه وقتی از بانجی پرسیدن که چرا نسخه ریچ رو دارن میسازن و داستان چیف رو ادامه ندادن گفتش که داستان مستر چیف تو سه گانه تموم شد و چیزی برای ادامه دادن نمونده و میخوان که عضمت دنیای هیلو رو نشون بدن
واسه من همیشه اول نسخه ریچ هستش و درباره بقیش میشه بحث کرد
انقدر این بازی و موزیکش و حتی منو و همچیش دلچسب بود که حد نداشت . نمیدونم با انجینشون چیکار کردن که حتی فیزیکش هم محشر شد . لول دیزاین و طراحی مپ بسیار حساب شده بود . اقا با وارهاگ در reach رانندگی کن بعد بیا مثلا همین اینیفیت رو بشین پشت ماشین . تفاوت زمین تا اسمان است . ارش جان گفته زره مشکل این نسخه بود . بانجی به عنوان پدر هیلو انتخابش همین بود . هیچ پدری بد بچش رو نمیخواد . درود بر بانجی . درود بر reach و درود بر گیمری که ریچ رو از یاد نمیبره . تازه یادم اومد . وقتی مواد منفجره میترکیدن یادتونه چه افکتی تولید میشد . چی انجینی . دمشون گرم
خاک تو سره مایکروسافت که گزاشت بانجی بره .
توی غول مرحله ی یکی مونده به آخر هیلو اینفینیت موندم!😔🥲 اسمش اشارومه
دو روزه درگیرشم تازه روی سختی نرمال!😂😛
اما بهترین بازی که تا الان کردم بعد از فورزا هرایوزند۵😇😌😌
خب رتبه بندی من
۱ هیلو کامبت ایوالد
۲ هیلو۲
۳ هیلو۳ و او دی اس تی
۴هیلو ریچ
۵ هیلو ۴
۶ هیلو۵
هیلو اینفنیت هم هنوز تجربه نکردم نظری راجبش ندارم ولی امید وارم که بتونم تجربش کنم
نمی دونم چرا خیلی ها از این هیلو ۱ خوششون نمیاد ؟ والا همون مرحله کتاب خونه رو لجند برای من اندازه تمام هیرو های دیگه لذت داشت
فقط همون فرار اخر هیلو ۱ کلی بازی رو میندازه جلو😂
به ترتیب تاریخ عرضه دوستشون داری؟ 😅
خدایی درمورد هیلو ترتیب مورد علاقه ام اینه
خیلی پشم ریزونی به ترتیب تاریخ انتشار در اومدن 🤣😀😂
😁😁😁😁😁😁😁😁
اینفینیت رو بازی کنی میاد صدر لیستت
هیلو اینفینیت با اینکه گرافیکش تو این نسل زیاد چنگی به دل نمیزنه ولی به شخصه برای من یکی از بهترین نسخه ها در این فرانچایزه هرچند هیلو کامبت ایوالود هم شاهکاریه برای خودش
یعنی هیلو ۴ اونقدر برات از ۲ بهتر بود؟؟؟
قبل اینفینیت بهترین من هیلو ۴ بود دیگه تجربه هر شخص فرق میکنه برای یکی ریچ برای یکی ۲ برای یکی ۳ فقط لذت و خاطرات ما با این فرنچایز افسانه ای هست که مهمه
Combat Evolved جز ساختار شکن ترین بازی ها تاریخ است فقط کافی است هوش مصنوعی این نسخه از Halo را با شوتر های زمان خود اش بسنجید تا بفهمید این بازی چقدر بی نقص و متفاوت است با این اوصاف با چه معیاری Infinite بالاتر از این عنوان قرار گرفته است؟؟؟؟نمی دانم شاید مقاله تنها به دلیل برجسته کردن نسخه Infinite نوشته شده است در غیر این صورت هیچ توجیحی وجود ندارد که چرا این نسخه باید بالاتر از Reach وCombat Evolved قرار بگیرد
دلیلش اینه که اینفینیت تو هر لحاظ بهتره گیمپلی داستان شخصیت پردازی روایت که همه اینا طبیعیه چون داری بازی ۲۰۰۱ رو با بازی ۲۰۲۱ مقایسه میکنی و میگی چرا پیشرفت داشته .
اتفاقا روایت Combat Evolved بسیار منسجم تر است پایه ریزی یک داستان کامل برای روایت وظیفه ای که Infinite علیرغم سرویس محور بودن اش هم نتوانست به خوبی از عهده آن برآید .گیم پلی هر این عنوان باید در زمان خودش سنجیده شود شوتینگ Infinite در مقایسه با نسخه اخیر کلاف دیوتی بیشتر یک مزاح بود
Combat Evolved یک جهش بی نقص در شوتر کنسولی بود نسخه Infinite چه پیشرفتی داشت؟؟نه از لحاظ گرافیک نه داستان نه گیم پلی تقریبا هیچ ادعای نداشت بیشتر تکرار مکررات بود و جز ضعیف ترین نسخه های Halo
هینکه میگی شوتینگ هیلو در مقایسه با کالاف افتضاح بوده (بوده) نظرت بیشتر از روی فشاره قطعا ….
دلیلم نداری ، …
چطور میشه اگر هیلو اینفینیت پسرفت میکرد ،با بازی های قبلی مقایسه ش میکردین ، حالا که قطعا پیشرفت کرده ،نباید با بازی های قبلی مقایسه بشه ….
در ضمن همون المان گرپلینگ هیلو اینفینیت به تنهایی لذت انجام بازی رو فرسنگها از کالاف و شوترهای امثال هم متفاوت و هم جذاب تر کرده ….
هر فردی که فقط نیم ساعت call of duty vanguard را بتواند تجربه کند مسلما به برتری شوتینگ و گیم پلی این عنوان نسبت به نسخه اخیر Halo پی خواهد برد ولی اشکال جایی است که طرفداران متعصب Halo نه عناوین شوتر خاصی را تجربه کرده اند نه حتی قادر هستند نقاط قوت و نه نقاط ضعف Infinite را بشمارند. vanguard بیشتر از این جهت که نوآوری خاصی در بخش مولتی به طور کلی آنلاین ارائه نمی کرد مورد انتقاد قرار گرفت نه از لحاظ گیم پلی این نسخه Halo از چه ویژگی متمایز کننده ای بهره می برد؟؟؟ کدوم پیشرفت؟؟گسترش محیط تکراری آیا پیشرفت محسوب می شود؟؟؟
ویژگی Grappling Hook هیچ برتری و وجه تمایز درInfinite ایجاد نمی کند در برخی مواقع شما مجبور هستی که از این ویژگی استفاده کنی در برخی مواقع هم مختاری علیرغم تمام تبلیغاتی که حول محور این ویژگی وجود داشت به هیچ وجه در بازی آنقدر مهم نیست و مورد توجه قرار نمی گیرد همین موضوع در مورد بخش مولتی پلیر بازی هم صادق است
متنوع ترین و بیشترین گان های سری رو هیلو اینفینیت داره، گان پلی بازی بشدت بالانسه ، هیچ گانی زیادی باف یا نرف شده نیست، فیزیک بازی به طرز عجیب عالیه، شما کافیه یه نارنجک توی محیط کاوننت ها پرت کنی تا متوجه فیزیک بازی بشی.
گرپلینگ هوک کم استفادست؟ دستت درد نکنه. گرپلینگ هوک بزرگ ترین تغییری بود که توی گیم پلی سری هیلو به خودش دیده، طعم چشیدن فرار از انمی ها توی محیط های بزرگ هیلو اینفینیت ، تا گرفتن های گراند برای تسلط بیشتر. شاید با حرف راحت باشه که بگی که فقط «گرپلینگ هوک آوردن» ولی انقدر خوب طراحی شده و با مکانیزم و گان پلی کلاسیک هیلو تطبیق دادن که هر فردی میتونه با هزار روش هر طور دوست داره انمی هارو بکشه.
.
.
خلاصه بگم برات ، اول گیم رو بازی کن بعد ایراد بنی اسرائیلی بگیر
بند آخرت منو کشت 🤣
گیم اسپات در مورد بند آخرت اینجور میگه : گرپلینگ انقدر خوب در اومده که گاهی به گان پلی بازی ضربه میزنه !!!!!
تعجب من اینه ، شما که قطعا بازی نکردی ، چطور میتونی انقدر مطمئن صحبت کنی ، حداقل من تجربه داشتم دارم نظر میدم ….
در مورد کالاف ، شوتینگ کالاف یک فرمول بسیار عالی و دست نخورده برای سالهای پیشه ، در عالی بودنش شکی نیست ، اما مقایسه اون با هیلو ، بی انصافیه محضه ، (منظورم قطعا کمپینه ،نه مولتی ) تو کمپین کالاف فقط یک سری تارگت هست شما باید زود هدف بگیری و بزنی ، همین … شما تو هیلو هیچ چیز ثابتی نمیبینی ، کاملا اکتیو و فعال ….
برای بخش مولتی هم ،چون دو محصول نگاه متفاوتی به گیم پلی دارن ،مقایسه اشتباهه …..
😂😂😂😂😂😂
ونگارد و نوآوری؟
اکتیویژن رو نوآوری؟
تو خیلی خوبی
«واقع سری Halo مثل پیتزا است. حتی بدترین بازی Halo هم هنوز Halo است»
عجب جمله ای 👌
هیلو اینفینتی بالاتر از CE هستش؟
CE یک اثر انقلابی بود و یک تحول خاصی ایجاد کرد تو شوتر اول شخص
اینفنیت چی؟
انقلابی بود؟؟
جالبه نزدیک هیلو های ۳ گانه هم نمیشه بعد شما بالاتر از CE آوردینش.
حرفی ندارم واقعا
برای من:۱.هیلو ۳
2. halo:ce
3. halo 2
4.هیلو ریچ
5.هیلو اینفینیت
6.هیلو ۴
7.هیلو ۵
هیلو از تمام شوتر ها دو سر و گردن بالاتر بوده
من با این که بیشتر از ۸ ساله ایکس باکس دارم تا حالا هیلو بازی نکرده بودم (۳۶۰ و وان ) ولی وقتی هیلو اینفینیت رو بازی کردم به معنای واقعی کلمه عاشق هیلو شدم
این ۳۴۳ مشکلات چند نفره رو برطرف می کرد و یکم رو مراحل فرعی و تنوعشون بیشتر کار می کرد الان هیلو اینفینیت متا ۹۰ گرفته بود راحت…
هیلو ریچ به نظرم خیلی بهتر از اینفینیت بود
با بقیه لیست موافقم مخصوصا با اول بودن هیلو ۳
خودم مستر چیف کالکشن رو با اینفینیت رو تموم کردم
علاقه ای به هیلو ۵ نداشتم که تموم کنمش 😂
ولی بعداً سراغش میرم
به شخصه هیلو ۴ رو خیلی دوست داشتم
اما اگر منصف باشم
با هیلو ۳ و اینفینیت بیشتر حال کردم
تا بقیه
ریچ رو هم بازی کردم از حس و حال هیلو دور شده بود ولی در کل خفن بود
ممنون بابت مقاله
من دوتا بیشتر از سری هیلو بازی نکردم😁
از نظر من گیمپلی هیلو اینفینیت و داستانش خیلی عالیه
تنها مشکلی که دارم بعضی از مراحل تکراری و مپ کوچک بود وگرنه بازی مخصوصا روی درجه سخته hard خیلی چالشی بود(این نظر منه).
به مرور چند تا قابلیت اضافه میشه.
من نیمچه اسپویل:
.
.
.
.
با اون تانکی که آزاد کردم میرفتم همه رو با خاک یکسان میکردم😂.
.
.
.
پایان اسپویل.
بازی مشکل دیر لود شدن تو بعضی از مراحل جهان باز و کیفیت پایین بعضی textures رو داشت.
بازی فریم ریت خیلی خوبی میداد(برا من میانگین ۱۱۷ رو آخرین درجه گرافیک).
ضمنا استفاده از صدای سه بعدی(dolby ) بنظرم یکی از بهترینهای ۲۰۲۱ بود.
فقط ای کاش مراحل داستانیش بیشتر بود.
سلام . دیدم پست هیلو هست یک سوال از اینفینیت داشتم . اقا این مشکل افلاین بودن بازی رو چجوری رفع کنم توی پیسی ؟ هرچی توی نت گشتم راه حل ها جواب ندادن . می خواستم ببینم عزیزان چجوری این مشکل رو رفع کردن و انلاین دارن بازیش می کنن توی پیسی . پدرم رو در اورده . از استیم دان کردمش .
اینفینیت واقعا سرگرم کننده و دوست داشتنیه. گرانتهای بامزه، بروتهای بی اعصاب، محیطهای پرشکوه، دیالوگهای در لحظه از تکتک دشمنها و همراهها، شخصیت پردازی عالی د وپن و…
هرکی هیتش میکنه تنها دلیلش اینه که بازیش نکرده.
مهم اینه که همچنان بعد از بیست سال پرچمدار این ژانر خودشه
ممنون بابت مقاله . هیلو ۲ واسه من بدون شک بهترین نسخه ی سری هست . بخاطر داستان عظیمش ، شخصیت فوق العاده ی به اسم Arbiter و اکشن فوق العاده اش .
اگه بخوام رتبه بندی کنمشون :
۱-Halo 2
2-Halo Reach
3-Halo Infinite
4-Halo 3
5-Halo CE
6-Halo 4
7-odst
8-Halo 5
به غیر از ۵ همشون واسه ی من فوق العاده ان . راجب اینفینیت . داستان اینفینیت واسه من تو رده ی سوم بعد از هیلو ۲ و ریچ قرار میگیره . مشکلات داستان شخصیت پردازی اشروم بود که نزاشت رتبه ی اول رو بگیره . شخصیت پردازی مستر چیف تو اینفینیت واسه من رده ی اول و بهترین سری هست و بعد از اون شخصیت پردازی چیف تو هیلو ۴ قرار میگیره . از نظر روایت اینفینیت رتبه ی دوم و بعد از ریچ قرار میگیره . از نظر موسیقی رتبه ی دوم بعد از ریچ قرار میگیره . از نظر طراحی انمی ها و طراحی هنری و تاسیسات فوررانری رتبه ی اول قرار میگیره . و به طور کلی اینفینیت واسه من بعد از هیلو ۲ و ریچ بهترین نسخه ی سری هست . گرچه هنوزم یسری مشکل داره مثل بیوم های تکراری و شخصیت پردازی ویلن .
چون سندباکسه تکراری بودن محیطها نمیتونه نقطه ضعف باشه. همونزور که تایتانفال هم محیطهاش متنوع نیست.
رتبه combar evolved بی معنی باید جز تاپ ۳ بود
ولی یه سریع میگن برترین تاریخ و انقلاب هوش مصنوعی اینا قصه است
بلکه تو زمینه کنسولی بودن و مولتی پلیر اونزمان انقلابی بود
وگرنه هیلو جلو doomوquake چنین ادعایی نمیتونه بکنه. چه برسه به half-lifeکه نصفالمان خودش از نیمه عمر الهام گرفته.
این قضیه آدم یاد گیرز میندازه که میگفتن ابداع کننده سنگر چسبنده و حتی دوربین سر شونست درصورتی که تاثیر اویل تو حدی بود که کلد فیر هم سرشون بود و کیل سویچ و دث تو رایت اینقدر نوشتیم تا بیخیال شدن.
اونایی که فکر میکنند haloنیمه اپن ورد بودنش یا وسایل نقلیه و هوش مصنوعی خیلی انقلابی بوده بجزhlبرن ببینند به فاصله دو ماه ده روز از کومبت اولود یه بازی اومد بنام Command & Conquer: Renegade برید نصب کنید تا خودتون متوجه شید
اولین بودن با انقلابی بودن فرق داره!!!ابتدا با چندتا مثال ساده شروع میکنیم..
تا قبل از عرضه گلدن آی۰۰۷ به بازی های شوتر میگفتن دووم کلون و دووم رو پدر ژانرشوتر و انقلابی ترین شوتر تاریخ(حتی تا همین زمان)میدونستند ولی دووم اولین شوتر اول شخص نبود!!!بلکه ولفنشتاین 3d به فاصله ی یک سال زودتر منتشر شد ولی چرا همه دووم رو مهم تر و انقلابی تر میدونن؟دلیلش سادست.بازی که باعث شد ژانر شوتر اول شخص مثل بمب توی صنعت گیم بترکه و کل استودیوها رو تحت تاثیر قرار داد دووم بود نه ولفنشتاین،بازی که باعث شد سازندگان دیگه شروع به الهام گیری کنن گیرز بود نه کیل سوویچ،سازنده های آنچارتد به گفته خودشون از گیرز الهام گرفتند نه کیل سوویچ!،دلیل این که کیل سوویچ وبعضی از اولین های تاریخ سر و صدا نکردند بخاطر این بود که اونقدر بازی های خوبی نبودند تا سازنده ها رو ترغیب کنند تا از معیارهایی که ساختند استفاده کنند.بازی انقلابی و بازی که سنگرگیری در صنعت گیم رو متحول کرد گیرز اف واره و توی همه ی سایت های معتبر دنیا به عنوان یک جهش در صنعت گیم شناخته میشه(مخصوصا با گرافیک فوق العاده زیادی که داشت و آنریل انجین رو جهانی کرد!!!).مس افکت و تمام شوتر های سوم شخص،کاورگیری رو از گیرز الهام گرفتند.
در رابطه با هیلو هم حرفت اشتباهه،نوآوری هیلو فقط بخش مولتی نبود،هیلو یک انقلاب در نورپردازی بود!!!این که امروزه میبینی نور خورشید هنگام عبور از لایه های مختلف بافت های گرافیکی طیف های مختلفی رو ایجاد میکنه بخاطر هیلو یکه!(در این مورد هم اولین بود و هم انقلابی)
تا قبل از هیلو یک،شما مثل همون هف لایفی که ازش حرف میزنی مجبور بودی برای پرتاب نارنجک،از فهرست اسلحه ها استفاده کنی و در قدم اول سلاح اصلیت رو بندازی ولی هیلو اومد و یک کلید مخصوص برای میلی اتک و پرتاب نارنجک گذاشت،هیلو اولین بازی شوتری بود که جون شخصیت اصلی ریشارژ میشد!!!ویژگی که الان اکثر شوترهای نظامی مثل کالاف دیوتی دارن و..
البته آنریل قبل گیرز اف وار معروف شده بود ولی تا قبل از گیرز اف وار،بازی با اون گرافیک و جزئیات وجود نداشت و گیرز یک جهش گرافیکی در صنعت گیم بود
اتفاقا هیلو بازی کژوالی بود(الانه چندتا متعصب بیان بهم بگن هیتر) و راه جدید صنعت گیم غربی رو وارد کرد اضافه شدن اتو هیل از سطحی ترین و کژوال ترین مواردی بود که این بازی به صنعت گیم اضافه کرد و باعث تاسفه
بعضیا از ی فرنچایز و بازی ای تعریف میکنن و لقب های گنده عجیبی میدن بدون اینکه سرشته و اطلاعاتی داشته باشن
حتی گاد اف وار هم بازی کژوالی هستش در مقایسه با هک اند اسلش های اصیل ژاپنی مانند بایونتا و دویل می کرای برای همینه آسون تر بودن بازی های غربی باعث عامه پسند و طرفدارای بیشتر میشه
روش جدید برای هیت کردن
از انقلابی ترین هیترهای موجود
برای اینکه یک بازی رو بکشه پایین ، به بازی های دیگه هم توهین میکنه 🤣
جوری کامنت میده که کسی نیاد نقدش رو بنویسه …
داداش شما هیتر هستی حالا هرجور میخوای برای خودت سپر بسازی
همون جوری که هک اند اسلش ها و کمبت های غربی اصالت ژاپنی ها رو ندارند ژاپنی ها هم نمی توانند در حد غربی ها گان پلی خلق کنند
و باید درنظر داشت که جمع کثیری از انقلابی ترین بازی های تاریخ شوتر هستند یا گان پلی دارند(بایوشاک،هف لایف،همین هیلو،جی تی ای۳و گیرز و مس افکت۲و..)
در رابطه با هیلو هم حرفت چندتا مشکل اساسی داره!!!
اولا هیلو جز شوترهای هارکوره و درجه آخر هیلو۲ یکی از سخت ترین درجات سختی ممکن برای یک شوتره
دوما اتوهیل هیلو با امثال کالاف فرق داره و اون کالاف های جدید بودند که اون رو به یک ویژگی کژوال پسند تبدیل کردند.توی اکثر بازی ها اتوهیل به شکلیه که به تدریج و با گذر زمان جون رو پر میکنه.یعنی در صورت آسیب دیدن شخصیت اصلی، در هر واحد زمان مقداری به جون پلیر اضافه میشه ولی اتو هیل هیلو اصلا این شکلی نیست.برای هیلو؛مسترچیف باید به مدت معینی حتی یک آسیب هم نبینه تا جونش شارژ بشه!!!
تازه این قابلیت برای شیلدهای الیت ها هم وجود داره که باعث سخت ترشدن بازی میشه
یا اصلا هیلو بازی نکردی یا روی پایین ترین درجه ممکن انجامش دادی
مرسی بابت مقاله
برای خودم :
۱-هیلو ۲
۲-هیلو ۳
۳-هیلو ریچ
۴-هیلو اینفینیت
۵-کامبت اوالود
۶-هیلو ۴
۷-هیلو ۳ odst
۸-هیلو ۵
هنوز اینفینیت رو تموم نکردم ولی تا اینجا فوق العاده پیش رفته و می تونم بگم سرگرم کننده ترین هیلوئه،البته بی نقص نیست و مشکلاتی مثل شخصیت پردازی اشروم و کمی باگ هم داره ولی به شدت عاشقشم (:
من ۳ عنوان هیلو یعنی ۱ و ۳ و اخیرا اینفینیت رو بازی کردم …
برای من رتبه بندی ندارن ، چون دقیقا همون زمان که بازی کردم ، بهترین شوتری بوده که میتونستم بازی کنم ….
اینفینیت رو روی درجه هروییک بازی کردم و اینروزا دارم رو لجنداری تموم میکنم ….. خدایی گیم پلی به حدی جذابه آدم دلش نمیاد زود تموم بشه …. کاشکی داستان رو تو سری بعد پیچیده تر و طولانی تر بکنن …. عالی بود …. به حق نمره خوبی داده سایت نقد مورد نظر من
جای ریچ و اینفینیتی رو عوض کنید لیست بهتر میشه…
سلام سلطان شما که مسترچیپس بازی نمیکنی به غرور بزرگانت بر میخوره.
در شأن یک سونی فن روشن فکر نیست این سری بازی رو حتی نگاه هم بکنه