چرا بستهی الحاقی جدید Assassin’s Creed Valhalla یک بازی مستقل نیست؟
بستهی الحاقی جدید Assassin’s Creed به میزان ۳۵ ساعت گیمپلی دارد، اما به عنوان بستهی الحاقی بازی Valhalla معرفی شده است؛ دلیل چنین رویکردی چیست؟
فرنچایز Assassin’s Creed یکی از سری عناوین با سابقه و محبوب کمپانی یوبیسافت (Ubisoft) است که در بازهی زمانی سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۵ به صورت سالیانه منتشر میشد، اما پس از سال ۲۰۱۵ یوبیسافت تصمیم گرفت رویکردی متفاوت را در مورد این سری پیش بگیرد و سه عنوان اخیر این فرنچایز با فاصلهی زمانی بیشتری منتشر شدند. یوبیسافت با عرضهی بستههای الحاقی داستانی و اضافه کردن آیتمها و ویژگیهای جدید به پشتیبانی طولانی مدت از دو عنوان Odyssey و Valhalla پرداخت.
حالا یوبیسافت قصد دارد با عرضهی بستهی الحاقی Dawn of Ragnarok، سی و پنج ساعت محتوای داستانی جدید به عنوان Valhalla اضافه کند. با توجه به این حجم از محتوا، بستهی الحاقی Dawn of Ragnarok را میتوان طولانیترین بستهی الحاقی منتشر شده برای عنوان Assassin’s Creed Valhalla حساب کرد. این بستهی الحاقی داستان یکی از اجداد Eivor، یعنی Havi را روایت میکند. با توجه به این نکته ممکن است از خود بپرسید: چرا بستهی الحاقی Dawn of Ragnarok به عنوان یک بازی مستقل از Valhalla منتشر نشده است؟
پیش از این یوبیسافت با استفاده از چنین سوژههای داستانی دست به خلق بازیهای مستقل زده است. به عنوان مثال شخصیت اصلی بازی Assassin’s Creed V: Black Flag یعنی Edward Kenway یکی از اجداد Connor Kenway در نسخهی سوم بود و داستان مستقل خود را داشت. یکی از توسعه دهندگان استودیوی Ubisoft Montreal یعنی خوزه آرایزا (Jose Araiza) در واکنش به این سوال گفت:
صادقانه بگویم، پیش از شروع ساخت این بستهی الحاقی همین سوال را از خودمان پرسیدیم.
با توجه به اظهارات آرایزا، به نظر میرسد که یوبیسافت سیاست حال حاضر خود را در قبال انتشار بستههای الحاقی مختلف برای عناوین Assassin’s Creed، از پارکهای تفریحی الهام گرفته است. هر بستهی الحاقی محتوای مستقل و منحصر به خود را به مخاطبین ارائه میدهد در حالی که خود قسمتی از یک بازی بزرگتر است.
این سیاسیت برای تیم ما بهترین راه برای ارائهی محتوای داستانی به صورت منسجم به نظر میآمد. هدف اصلی تیم ما این بود که دسترسی مخاطبین ما به تمام محتوای Assassin’s Creed Valhalla سادهتر باشد و آنها بتوانند همانند یک پارک تفریحی در دنیای Valhalla این محتوا را تجربه کنند. ما به مخاطبین خود اجازه میدهیم که با ترتیب دلخواه خود به ماجراجویی در هر کدام از قلمروهای انگلستان، ایرلند، فرانسه و حالا در Svartalfheim بپردازند.
لازم به ذکر است که توسعه دهندگان این عنوان در استودیوی Ubisoft Montreal قصد دارند همانند بستههای الحاقی سال اول که بر روی شخصیت Eivor تمرکز داشتند، به بررسی جنبههای مختلف شخصیت Havi بپردازند. که به عنوان یک ISU در بدن Eivor تناسخ پیدا کرده است.
اولین بستههای الحاقی منتشر شده برای Valhalla به زندگی وایکینگها پرداخت و ما Eivor را در شرایط مختلف به تصویر کشیدیم، حال با ساخت بستهی الحاقی Dawn of Ragnarok قصد داریم پیش زمینهی داستانی Havi یا Odin را ارائه داده و کمی بیشتر به جنبههای اسطورهای بپردازیم. ما به مخاطبین خود اجازه میدهیم با ترتیبی که خودشان میخواهند به تجربهی بستههای الحاقی مختلف بپردازند اما داستان آنها را به گونهای طراحی کردهایم که به یک دیگر مرتبط باشند. از آن جایی که اسطورههای نورس اهمیت زیادی در زندگی وایکینگها داشتند، ما تصمیم گرفتیم Dawn of Ragnarok را به عنوان بستهی الحاقی Valhalla منتشر کنیم.
بستهی الحاقی Dawn of Ragnarok در تاریخ ۱۹ اسفند (۱۰ مارچ) منتشر خواهد شد و پیش از آن در تاریخ ۲۳ اسفند (۱۴ دسامبر) شاهد کراس اور بین دو عنوان Valhalla و Odyssey خواهیم بود. در این کراس اور دو شخصیت Eivor و Kassandra ملاقات میکنند. لازم به ذکر است که ماموریتهای این بستهی الحاقی رایگان خواهند بود.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
گاد رگنوراک هم فراتر از یه دی ال سی بود
اگه اینا هم همین کارو میکردن در سال ۲۰۲۲ دوتا رگناروک داشتیم😂
خب باشه درسته مستقل نیست اما قیمتش که ۴۰ دلاره (:
یوبی جان باما هم شیطونی ؟
dlc های یوبی معمولا جز داستان جدید همون گیمپلی و گرافیکو ارائه میدن براهمین کمی تکراری میشه و توصیه میکنم
دوستانی که جدیدا والهالا را تجربه کردند فعلا این بسته الحاقی را تجربه نکنند تا یکمی تازگی داشته باشه
مثلا من الان بعد ۴ سال که اریجینز را تموم کرده بودم رفتم سراغ ۲ تا dlc هاش بااینکه بویی از اسسینز همچنان نبرده اما واقعا لذت بخشه و حس تازگی به من میده
سلام
40 دلار که ظلمه، هیچ جوره قابل دفاع نیست.
این دی ال سی جزء Season Pass بازی هست ؟ یعنی توی نسخه ی Gold هم هست ؟ یا جداگانه باید خریدش ؟
جدا هست
دقیقا این سوال منم هست با توجه به تخفیفات ps store هنوز مطمئن نیستم بخرم یا نه نسخه gold رو.
جداگانه باید خرید و اندازه ی یه بازی کامل قیمتشه😑
دی ال سی های Shivering Isles
، Dragonborn,
Heart and stone, blood and wine
The Pitt
Old world blues
و Far harbor
با نصف قیمت و محتوای بیشتر و با کیفیت تر
از دور نگاه می کنند
سلام
اونا به اندازه کافی رو ندارند و پررو نیستند!
جواب یه جمله اس:
برای این که اسم Assassin’s Creed روش باشه!
سلام، خسته نباشید!
تشکر از آقای سلیمانی.
خب مسلما نه اندازه کافی پتانسیل داشته بازی، نه اندازه کافی نیرو داشتند.
باز اگر تو ساخت خیلی شاخوبرگ میگرفت و کار جالبی میشد، امکان داشت.
ولی خب حالا که قیمت ۴۰ دلار هست حداقل باید محتوا رو بیشتر میکردند تا بازی حدود ۷۰ ۸۰ ساعتی سرگرمی ایجاد کنه.
جوابش کاملا مشخص هست، برای خالی کردن جیب گیمر ،
به مرحله ی جدیدی از عرضه dlc خوش آمدید که باعث افزایش قیمت بازی میشه ،
فرض کنید کسی بازی را بدون تخفیف چه gold یا ultimate با قیمت ۱۰۰ یا ۱۲۰ دلار خریده با خیال اینکه تمامی dlc های بعدی براش میاد بعد میان میگن نسخه ای جدیدتر از آلتیمیت قرار عرضه بشه ۱۲۰+۴۰= 160 ، یه ۲ تا ازین dlc ها عرضه کنه قشنگ قیمت نسخه کامل بازی ها را سر ۲۰۰ دلار فیکس میکنن
هجمهی علیه ۴۰ دلاری بودن این DLC رو درک نمیکنم، مخصوصا از کسایی بازی ۳۰-۳۵ ساعته تو همین سبک رو با محتوی کمتر از این و متای کمتر از این، ۷۰ دلار خریدن و راضی هم بودن،