فیل اسپنسر: کینکت یکی از بزرگ‌ترین کمک‌های ایکس‌باکس به صنعت بازی بوده است
فیل اسپنسر: کینکت یکی از بزرگ‌ترین کمک‌های ایکس‌باکس به صنعت بازی بوده است
فیل اسپنسر: کینکت یکی از بزرگ‌ترین کمک‌های ایکس‌باکس به صنعت بازی بوده است
فیل اسپنسر: کینکت یکی از بزرگ‌ترین کمک‌های ایکس‌باکس به صنعت بازی بوده است
فیل اسپنسر: کینکت یکی از بزرگ‌ترین کمک‌های ایکس‌باکس به صنعت بازی بوده است
فیل اسپنسر: کینکت یکی از بزرگ‌ترین کمک‌های ایکس‌باکس به صنعت بازی بوده است

فیل اسپنسر: کینکت یکی از بزرگ‌ترین کمک‌های ایکس‌باکس به صنعت بازی بوده است

محسن رضوی فر
۱۹:۴۱ ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
فیل اسپنسر: کینکت یکی از بزرگ‌ترین کمک‌های ایکس‌باکس به صنعت بازی بوده است

فیل اسپنسر (Phil Spencer) اعتقاد دارد که دستگاه کینکت یکی از کمک‌های بزرگ و کلیدی ایکس‌باکس به صنعت بازی در طول تاریخ ۲۰ ساله‌ی خود بوده است.

در مصاحبه با آخرین شماره‌ی مجله‌ی Edge، فیل اسپنسر در بخشی از این مصاحبه در خصوص دستاورد دستگاه کینکت برای صنعت بازی و ایکس‌باکس صحبت کرد. وی توضیح داد که خلق Xbox Live روی کنسول ایکس‌باکس اصلی و سپس استاندارد کردن آن در کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ یکی از بهترین نمونه‌ها است. فیل اسپنسر سپس به کینکت به عنوان دومین کمک کلیدی و مهم اشاره کرد. وی پاسخی داد که با توجه به شهرت کمتر این دستگاه جانبی در میان کاربران ایکس‌باکس، ممکن است برای برخی‌ها جالب باشد.

آیا کنترل حرکتی راهی بود که همه باید در هر بازی از آن استفاده کنند؟ پاسخ من به این سوال منفی است.

قبل از آن این‌طور نبود که همه‌ی بازی‌های دارای رتبه‌بندی سنی M (بالغ) باشند، اما زمانی که ما و همچنین توسعه‌دهندگان دیگر مانند استودیوی دابل فاین (Double Fine) شروع به ساخت کارهایی مانند Kinect Sports و بازی‌های مخصوص رقص کردیم، وسعت دیدمان برای ایکس‌باکس بیشتر شد.

فیل اسپنسر در این مصاحبه خاطرنشان می‌کند که دستگاه کینکت یک کاتالیزور برای گام‌های آتی ایکس‌باکس به منظور دسترسی به بازی‌های ویدیویی برای بازیکنان دارای معلولیت بود. او همچنین به «ایمیل‌های بسیار صمیمانه» از سوی والدین کودکانی اشاره کرد که قبل از ورود کینکت نمی‌توانستند به تجربه‌ی بازی کنند.

من به کارهای مربوط به دسترسی‌پذیری مانند کنترل‌کننده تطبیقی یا نرم‌افزاری که انجام داده‌ایم، نگاه می‌کنم و فکر می‌کنم می‌توانید نقش کینکت را به خوبی ببینید. نه به طور ویژه در خصوص خود دستگاه، بلکه در مورد این که یک پلت‌فرم بازی برای افراد بیشتر چه معنایی می‌تواند داشته باشد و این سفری است که ما هنوز در آن هستیم.

دستگاه کینکت در نوامبر سال ۲۰۱۰ برای کنسول ایکس باکس ۳۶۰ عرضه شد. این دستگاه دارای یک دوربین حسگر حرکتی بود که به بازیکنان اجازه می‌داد بازی‌ها را با بدن خود کنترل کنند. با وجود ابزارهای نسبتاً پیشرفته در داخل دستگاه و فروش قوی در حدود ۳۵ میلیون واحد، استقبال از کینکت در طول حیات آن کم بود.

مدل‌های اولیه‌ی کنسول ایکس‌باکس وان همگی همراه با دوربین Kinect 2.0 عرضه می‌شدند، زیرا مایکروسافت مشتاق بود مطمئن شود که این دستگاه بخشی جدایی‌ناپذیر از نیازهای سرگرمی کاربران خواهد شد. با این حال، ادغام کینکت و کنسول مورد انتقاد قرار گرفت و مایکروسافت پیش از آن که این دستگاه جانبی را به طور کلی کنار بگذارد، نسخه‌های ارزان‌تر کنسول ایکس‌باکس وان را بدون کینکت عرضه کرد. کنسول‌های نسل جدید ایکس‌باکس سری ایکس و اس از کینکت پشتیبانی نمی‌کنند.

امینمتأثر گشتهDARKSIRENMEYSAMB300PayaCastalinerdChiefعلیکاپتان استخونیBlackKuros

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیل اسپنسر: کینکت یکی از بزرگ‌ترین کمک‌های ایکس‌باکس به صنعت بازی بوده است
فیل اسپنسر: کینکت یکی از بزرگ‌ترین کمک‌های ایکس‌باکس به صنعت بازی بوده است
فیل اسپنسر: کینکت یکی از بزرگ‌ترین کمک‌های ایکس‌باکس به صنعت بازی بوده است
فیل اسپنسر: کینکت یکی از بزرگ‌ترین کمک‌های ایکس‌باکس به صنعت بازی بوده است
فیل اسپنسر: کینکت یکی از بزرگ‌ترین کمک‌های ایکس‌باکس به صنعت بازی بوده است
فیل اسپنسر: کینکت یکی از بزرگ‌ترین کمک‌های ایکس‌باکس به صنعت بازی بوده است
فیل اسپنسر: کینکت یکی از بزرگ‌ترین کمک‌های ایکس‌باکس به صنعت بازی بوده است
فیل اسپنسر: کینکت یکی از بزرگ‌ترین کمک‌های ایکس‌باکس به صنعت بازی بوده است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

فیل اسپنسر: کینکت یکی از بزرگ‌ترین کمک‌های ایکس‌باکس به صنعت بازی بوده است