فیل اسپنسر: ایکس باکس کنونی استودیوی بانجی را از دست نمیداد
اقای فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس ایکس باکس، اشاره کرد که اکوسیستم جدید ایکس باکس میتوانست استودیوی بانجی (Bungie) را تحت مالکیت مایکروسافت حفظ کند.
استودیوی بانجی در سال ۲۰۰۰ میلادی به مالکیت شرکت مایکروسافت درآمد و به مدت ۷ سال تحت مالکیت این شرکت باقی ماند؛ بعد از گذشت این زمان، مایکروسافت به استودیوی بانجی اجازه داد که جدا شده و به عنوان یک شرکت مستقل عمل کند، ولی حق انتشار سری Halo را برای خود نگه داشت.
طی مصاحبهای، اقای فیل اسپنسر دربارهی مستقل شدن این استودیو در سال ۲۰۰۷ گفت:
استودیوی بانجی در زمان خودش اهداف بزرگی داشت. آنها کسب و کار خود را به ازای مبلغی فروختند و دیدند که Halo به چه فرانچایزی تبدیل شد. اگر بخواهم ساده بگویم، شرکت مایکروسافت سود بیشتری از موفقیت سری Halo برد.
در ادامهی این مصاحبه، فیل اسپنسر دربارهی بازی Destiney از همین استودیو گفت:
اگر به من بگویید که این استودیو ایدهی جدیدی مثل بازی Destiney در سر دارد و برای خلق آن نیاز به کمک دارد، به همکاری با آنها بیمیل نخواهم بود و دلایلشان را از انجام این کار به عنوان یک شرکت مستقل درک خواهم کرد.
آیا فکر میکنم که جدا شدن این استودیو از مایکروسافت ضروری بود؟ فقط میتوانم بگویم که اگر هماکنون چنین مسئلهای پیش میآمد، میتوانستیم استودیوی بانجی را بین استودیوهای ایکس باکس نگه داریم.
با توجه به اهمیت سری Halo در میان انحصاریهای ایکس باکس، دور از ذهن نیست که شرکت مایکروسافت بخواهد سازندگان اصلی این سری را برای افزایش انسجام و سرعت توسعهی این فرانچایز بازگرداند.
جدیدترین عنوان در این سری یعنی بازی Halo Infinite، در تاریخ ۱۷ آذر ۱۴۰۰ (۸ دسامبر ۲۰۲۱) برای کنسولهای ایکسباکس وان، ایکسباکس سری ایکس و اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. همچنین این اثر از روز اول انتشار بر روی سرویس Xbox Game Pass در دسترس خواهد بود.
پر بحثترینها
- بازی Intergalactic ناتی داگ را زود قضاوت نکنید
- رسمی: Forza Horizon 5 بهار امسال برای PS5 عرضه خواهد شد
- گزارش: بازی بعدی God of War با محوریت اساطیر مصر در دست ساخت قرار دارد [بهروزرسانی شد]
- کارگردان Ori: پلی استیشن بهزودی استراتژی چندپلتفرمی ایکس باکس را دنبال خواهد کرد
- فیل اسپنسر: بازیهای بیشتری از Xbox برای پلتفرمهای دیگر عرضه خواهند شد
- شایعه: لیان کندی شخصیت اصلی Resident Evil 9 خواهد بود
نظرات
مدیریت غلط اون موقع اگه نبود الان بانجی هنوز عضو ایکس باکس بود.
به گفته خود عمو اگه الان اون مشکل پیش اومده بود میتونستن راحت حلش کنن و بانجی رو نگه دارن ولی حیف
مدیریت غلط فقط یه نفر بود اونم دان متریک…البته بازم الان فک میکنم میگم اگر نگهش میداشت هم چیز بهتری نسبت به ۳۴۳ تحویل نمیداد…ولی خب قطعا اگر میخواست دیستنی روب ده بهتر از الان بود…
سلام دوستان
یعنی حق مالکیت Halo در ازای استقلال بانجی معاوضه شده؟
خب مایکروسافت خیلی کوتاهمدت فکر کرده، قدیم کلا ارزش استودیوها اندازه الآن نبود و نادیده گرفتهمیشدند.
خیلی از ناشران و مالکان فکر میکردند هر بازیای رو هر کسی میتونه بسازه ولی اینطوری نشد.
ایرشنالگیمز هم براحتی از کف تیکتو رفت.
راکاستار هم نویسندگان بزرگش براحتی از کفش رفتند.
وست و زامپلا، خالقان مدرنوارفیر هم براحتی از کف اکتیویژن رفتند.
کلیف بلزینسکی، ایمی هینگ، جید ریموند و دیگران هم راحت از کف رفتند.
سلام داداش
ولی وقتی به وضع اون زمان نگاه میکنی منطقی بوده چون خیلی خیلی پر طرفداره
بیش از ۸۰ ملیون فروش داشته فرنچایز این فروشا فقط برا گرن و جی تی ای و بعضی بازیای نیتندو بازه
در مورد بهش آخر کامنت هم واقعا حیف جید ریموند که استودیو زده داره رو یه بازی جاه طلبانه کار میکنه
اما اینی هنینگ و دن هوزر و ایرشنال گیمز واقعا حیف شد
باید حفظش میکردین ….
دا دلمشکست بدون خداحافظی رفتی.
من حداقل متن خداحافظی گذاشتم
میخواستم بیام ولی دگ خسته ام تا بازگشتی دگر بدرود
آخر نلسون ماندلا بازیتو دراوردی؟ دا فوتبالیست که نیستی خداحافظی کنی اینقد تشکیلات میخوای پاک کم بره دیگه
بانجی اون موقع اگه نگه میداشت خوب بود
بانجی الان اکثر بازی ها و محتواهایی که میده متا زرد و قرمز و تک و توک سبز میگیرن
در حال حاضر ۳۴۳ میلیارد ها برابر بهتر از بانجیه
خب راست میگه دیگه،چرا اینقدر دیس؟ /:
بانجی اون بانجی قدیم نیست،قبلا با تمام وجود برای بازی هاش تلاش می کرد ولی الان فقط شیردوشی و سو استفاده از دستینی میکنه…
در ضمن،نصف کارمند های ۳۴۳ قبلا تو بانجی بودن
متای هیلو اینفینیت بعد دو روز مشخص میشه. امیدوارم 343i بدونه هیلوی باکیفیتی تحویلمون بده و به حد و کیفیت هیلو های بانجی برسه.
البته که هیلو اینفینیت بسیار عالی ظاهر شده و بسیاری رو به خودش جذب کرده از جمله خود بنده.
پیش بینی ۸۵ الی ۹۰ بخصوص ۸۸ ۸۹ رو برای این هیلو دارم.
امیدوارم حتی موفق تر هم دربیاد تا طرفدارانش بسیار خوشحال بشن. البته باید گفت متای ۸۸ عدد کوچیکی نیست😂
.
به شخصه از جزئیات جهان بازی و مراحل فرعی و مدت زمان گیم پلی بازی، در کنار بعضی جزئیات گرافیکی بازی نگرانم.
در کنار این موارد از گان پلی و سوار سفینه شدن و سلاح ها و داستان و شخصیت پردازی مستر چیف خیلی خوشم اومد.
ببینیم چه خواهد شد
کی میاد متاش امید وارم موفق بشه
راستی مستر چیف کالکشن رو امشب دیگه تموم میکنم بعدش پلی میدم خیلی براش ذوق زدم 😍
فردا،ساعت ۱۱ و نیم صبح
متاش شد ۸۵ متاسفانه ولی من که بازیش میکنم 😅
توصیه میکنم اول هیلو ریچ رو شروع کنی.
دیر گفتی هیلو ۱ رو شروع کردم ولی شاید بعد تموم کردن همه نسخه رفتم سراغش
حتما تجربش کن که از بهتریناس.
داداش فردا صبح ساعت ۱۱:۳۰ نمرات میان
اها
والا من یه سری زدم به اون قسمت متا اسکور و دیدم نوشته دو رور باقی مانده. البته شاید این روز انتشار بازی رو میگه و نمرات زود تر منتشر بشن طبق نظر شما.
.
راستی جریان اون کانسپت ارت هایی که میگفتی الکین. کلا از اون بازی هیچ عکس و محتوایی فعلا بیرون نیومده
اگه Bungie برگرده نبرد Xbox و Playstation توی نسل نهم دیدنی تر از همیشه میشه
لعنتی فیل اسپنسر چقدر از موضع قدرت صحبت میکنه
انگار داره یه پادشاه حرف میزنه
بدون کوچکترین شکی فیل اسپنسر و گیب نیوئل هردو قسمت اعظم دنیای گیمینگ تحت مالکیت خودشون در اوردن.
اره فقط تو موقع صحبت کردن تو موضع قدرت است ولی در عمل جیم رایان می درخشد
با این وضع فاجعه ای که بانجی فعلی داره، نمیدونم خوب میشد یا بد😑
کارشون با Destiny 2 فقط پول چاپیدن از مردم و تلف کردن وقت شون بوده واقعا حیفه چون گیمپلی و طراحی محیط خیلی خوبی داره
دممتتتتت گرررررررررم اسپنسر که از جون مایه گزاشتی برای xbox
منم بودم حفظ میکردم
واسه اون موقع،زمان خوبی بود که نگهش دارن
ولی الان،به هیچ وجه
نه الان که داره با دستینی شیردوشی می کنه
همیشه سر زنش میکنم مایکرو را برای اینکه ۲ عدد از بهترین بازی های دنیا (هیلو و گیرز) توسط خالقان اصلیشون ساخته نمیشن . . فقط من اینطور فکر میکنم یا واقعا اسپنسر داره هر روز بیشتر شبیه ترمیناتور میشه ؟
سوسمار هیتری ندیده بودیم که دیدیم 🤣
خالقای اصلی خودشون میخواستن برن جالبه جفتشون هم به جاهای خوبی نرسیدن و اسمی ازشون نیست.
خالق گرز اپیک هستش که خیلی هم غول شده چجوری میگین اسمی ازش نیست؟
خالق گیرز کلیف بلیزنسکی بود که در اپیک بود و الان اصلا معلوم نیست کجاست.
اها شما شخص میگین! (من فکر کردم استدیو هاشون رو میگید)
اقای بلیزنسکی هم الان دارن رو یه پروژه جدید کار میکنن که میتونید عکسایی که ازش منتشر کردن رو ببینید ولی درکل حرفتون درسته
الان دیگه با این همه شوتر ساز درجه یک نیازی به بانجی نداره
صداقت فیل اسپنسر رو خیلی خیلی دوست دارم⚘⚘⚘⚘
واقعا ارزشمنده
“گر به من بگویید که این استودیو ایدهی جدیدی مثل بازی Destiney در سر دارد و برای خلق آن نیاز به کمک دارد، به همکاری با آنها بیمیل نخواهم بود و دلایلشان را از انجام این کار به عنوان یک شرکت مستقل درک خواهم کرد.”
چقدر با شخصیته این بشرررررر