مقاله : بزرگترین تغییرات در سبک Open World - گیمفا
مقاله : بزرگترین تغییرات در سبک Open World - گیمفا
مقاله : بزرگترین تغییرات در سبک Open World - گیمفا
مقاله : بزرگترین تغییرات در سبک Open World - گیمفا
مقاله : بزرگترین تغییرات در سبک Open World - گیمفا
مقاله : بزرگترین تغییرات در سبک Open World - گیمفا

مقاله : بزرگترین تغییرات در سبک Open World

مجید محمدی
۱۸:۱۵ ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
مقاله : بزرگترین تغییرات در سبک Open World - گیمفا

با معرفی ۲ کنسول سونی و مایکروسافت، بازار نسل بعد داغ تر از همیشه شده است و در هر جا صحبت از نسل بعد و بازی ها آن ها می شود. یکی از پر انتظار ترین این عناوین چیزی نیست جز Watch dogs که در E3 2012 توانست غافلگیر ترین عنوان معرفی شده را آن خود کند. یوبیسافت قول داده تا بازیکنان بتوانند کنترل بیشتری در دنیای اطراف خود، بیشتر از گذشته در سبک Open World داشته باشند.

شما در نقش Aiden که یک هکر حرفه است بازی می کنید. اگر یوبیسافت بتواند به خوبی از این ایده استفاده کند می تواند این بازی را به یکی از هیجان انگیزترین عناوینی تبدیل کند که تا به امروز کرده ایم.

با این حال ما قصد نداریم تا در مورد این بازی صحبت کنیم بلکه روی صحبت ما سبک این بازی است. تا کنون تغییرات و پیشرفت های بسیاری در این سبک صورت گرفته که قصد داریم از ابتدا به معرفی این تغییرات بزرگ بپردازیم.

 =======================

Grand Theft Auto
سبک Open World متولد شد

با این که GTA اولین بازی نبود که آزادی عمل را به بازیکن ها می داد اما می توان این بازی را پدر سبک مدرن Open World نامید. انتخاب بین ماموریت های مختلف داستان بازی، انجام فعالیت های جانبی یا به سادگی تبدیل شدن به یک قاتل بی رحم از ویژگی هایی بود که در اولین نسخه از سری GTA در سال ۱۹۹۷ وجود داشت. دوربین بازی از بالا به پایین بود که این موضوع می توانست به سرعت شما را خسته کند اما به لطف وجود نوآوری های خاص در بازی، توانست نام خود را تاریخ به ثبت برساند.

=======================

Grand Theft Auto III
سبک Open World به سمت ۳بعدی شدن رفت

گیمر ها در نسخه قبلی این سری می توانستند همانند یک آدم تبهکار در شهر آشوب به پا کنند اما بزرگترین مشکل آن ها دوربین بازی بود که از بالا به پایین نشان می داد. به لطف وجود پیشرفت های قابل توجه در PS2، کودک نوپای Rockstar پیشرفت بزرگی داشت و از پیکسل های متحرک تبدیل به اشخاص کاملا ۳بعدی شد. اسمان خراش ها جایگزین مربع هایی شدند که در ۲ نسخه قبل، نماد ساختمان ها بودند. cutscenes به بازی اضافه شد که ارزش کار را دوچندان کرد. اگر GTA 1 پایه گزار این سبک شد، GTA 3 هم کمک بسزایی به ۳بعدی شدن بازی ها کرد که هم اکنون ما در سال ۲۰۱۳ عاشق این بازی ها باشیم.

Grand Theft Auto
استفاده از آهنگ های لایسنس شده در این سری

Matt Helgeson با قرار دادن یکی از بزرگترین قطعات موسیقی جهان، انقلابی بزرگ در موسیقی متن بازی ها به وجود آورد. به عبارت ساده RockStar و تیم متفکر صداگزاری آن ها، برخی از بزرگترین موسیقی های متن بازی را دوباره، دوباره در بازی های خود بکار برد که میتوان به آهنگ های Hip Hop دهه۸۰ و دهه ۹۰ لس انجلسی برای Vice City اشاره کرد.

=======================

 The Getaway
مکان های واقعی در دنیا

تا قبل از عنوان ۲۰۰۳ The Getaway اکثر بازی های سبک Open World کاملا ساختگی بوده و اصلا شباهتی به شهر های واقعی در سراسر جهان نداشتند. اما سونی و تیم Soho می خواستند یک شهر واقعی از لندن بسازند که تنها محدود به مکان ها و معماری مشهور شهر نباشد. در عوض آن ها شهری با بخش های زیاد و پر از جزییات ساختند. اعضای این تیم بعد ها در سال ۲۰۱۱ L.A. Noire را ساختند.

=======================

 The Incredible Hulk: Ultimate Destruction
قدرت های فوق العاده

اوایل بسیاری از داستان و کارکترهای بازی های این سبک،  بر اساس فیلم های دسته ی جنایتکاران ساخته می شد. Radical در سال ۲۰۰۵ با Incredible Hulk: Ultimate Destruction شخصیتی از کتاب های کمیک را انتخاب کرد که کارش خراب کاری های بزرگ بود. هالک باورنکردنی، یک شخصیت عالی برای این کار بود. بازیکن ها می توانستند به بالای آسمان خراش بروند، با حداکثر سرعت بر روی ساختمان ها بدوند و حتی دشمنان را تا دور دست ها پرتاب کنند. ساخت این بازی تجربه ای خوب در نمونه های اولیه بازی هایی بود که از قدرت های فوق العاده استفاده می کردند. امروزه بازی Saints Row یکی از نمونه هایی است که از این ویژگی استفاده می کند.

=======================

 Mercenaries
تخریب پذیری

بهترین شرح برای بازی Mercenaries این است که این عنوان یک زیر نویس از تخریب پذیری زمین است. پلیرها با احضار نیروی هایی عظیم، هر ساختمانی را که نیروی کره شمالی در آن جا وجود داشت، نابود می کردند. در کل اساس بازی، بر پایه فیزیک و تخریب پذیری بود که نمونه پیشرفته آن را می توانیم در Red Faction: Guerrilla مشاهده کنیم.

=======================

 The Elder

Scrolls
عناصر RPG

جنایتکاران و گانگسترها نفوذ بسیار سنگینی را بر روی GTA و بسیاری از عنوانین دیگر این سبک دارند اما Bethesda با طراحی فانتزی سری Elder Scrolls موفقیت گسترده ای را بدست آورد. بازی های open world آن ها در ابتدا به صورت اول شخص بود اما آن ها دل خود را به دریا زدند و با به کار بردن عنصار RPG کاری کردند که هر دو گیمرهای معمولی و هاردکور عاشق این سری شوند.

=======================

Borderlands
اصلاح در مکانیک تیراندازی

بسیاری از بازی های  open world جهان دارای تیراندازی فراوانی است اما مکانیک کاملا معمولی در آن ها به کار رفته است. Bethesda اسلحه ها را در Fallout 3 قرار داد اما سیستم V.A.T.S بسیاز کارآمد تر در هدف گیری با اسلحه بود. Borderlands در سال ۲۰۰۹ عرضه شد و بالاخره سبک Open World یک بازی تیراندازی را به خود دید. بازی همانند یک تیراندازی اول شخص بود اما ماموریت های جانبی به اندازه کافی، قابلیت های ارتقا عالی و ویژگی های Open World در بازی وجود داشت که تا آن زمان در هیچ بازی دیگری تجربه نشده بود.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مقاله : بزرگترین تغییرات در سبک Open World - گیمفا
مقاله : بزرگترین تغییرات در سبک Open World - گیمفا
مقاله : بزرگترین تغییرات در سبک Open World - گیمفا
مقاله : بزرگترین تغییرات در سبک Open World - گیمفا
مقاله : بزرگترین تغییرات در سبک Open World - گیمفا
مقاله : بزرگترین تغییرات در سبک Open World - گیمفا
مقاله : بزرگترین تغییرات در سبک Open World - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مقاله : بزرگترین تغییرات در سبک Open World - گیمفا