۱۵ نقطه ضعف بازی Battlefield 2042 از نظر گیمرها
آخرین بازی استودیوی دایس یعنی Battlefield 2042 برخلاف پیشبینیها در جلب رضایت طرفداران این مجموعه موفق عمل نکرد و در ادامه به دلایل این موضوع خواهیم پرداخت.
بازی Battlefield 2042 اخیراً به صورت عمومی عرضه شد و پیش از آن کسانی که نسخهی آلتیمیت بازی را خریداری کرده بودند، حدود یک هفته زودتر از سایرین موفق به تجربهی آن شدند. البته، پیش از عرضهی جهانی بازی مشکلات متعددی در نسخهی آزمایشی آن دیده میشد و به نظر میرسید که روند توسعهی بازی به پایان نرسیده است. در ادامه به ۱۵ نقطه ضعف این بازی که گیمرها از آنها گلهمند هستند خواهیم پرداخت.
هاورکرفتها
بر کسی پوشیده نیست که وسایل نقلیهی مختلف همواره به عنوان یک نقطهی قوت در بازیهای Battlefield شناخته میشوند و گیمرها نیز از وجود آنها در عناوین این مجموعه کاملاً خرسند هستند. اما در نقطهی مقابل، وسیلهی نقلیهای جدید در بازی Battlefield 2042 وجود دارد که به راحتی میتواند تعادل مسابقهها را به هم بزند. هاورکرفتها در این بازی میتوانند به سطوح مختلف بچسبند و از آسمانخراشها بالا بروند. همچنین، این وسیلهی نقلیه به تنهایی از قدرت بالایی برخوردار است و به راحتی میتواند با سایر وسایل نقلیه، حتی هلیکوپترها نیز مقابله کند.
اسکُربرد
اکنون نوبت به مشکلات اساسی بازی میرسد و ضعفهایی را شاهد هستیم که استودیوی دایس (DICE) به سادگی میتوانست آنها را پوشش دهد. از اسکربرد شروع میکنیم که اصولاً به اعلام نتایج و جزئیات گیمرها در یک مسابقه اختصاص دارد. همچنین، تعداد رباتهای داخل بازی نیز از طریق این اسکربرد مشخص میشود و عملکرد سایر گیمرها از طریق آن در دسترس هستند. اما متاسفانه در اسکربرد بازی Battlefield 2042 هیچ کدام یک از موارد فوق گنجانده نشدهاند و اگر واقعیتش را بخواهید اصلاً هدف از طراحی این اسکربرد برای ما مبهم است.
فقدان بخشی برای رصد عملکرد خود
اما مضحکتر از اسکربرد بازی این است که گیمرها حتی نمیتوانند عملکرد و اطلاعات خود را در بازی رصد کنند. در واقع مرور کردن تعداد کیلها و اسیستها در همهی بازیهای چندنفرهی شوتر از اساسیترین اعمال محسوب میشوند و متاسفانه در بازی Battlefield 2042 این قابلیت نیز وجود ندارد.
Specialistها
درست همانند نسخهی آزمایشی بازی، Specialistها مسابقهها و نبردهای بازی را به یک آشوب به تمام معنا تبدیل میکنند. این افراد میتوانند به هر سلاح و ابزاری تسلط داشته باشند و به نوعی رقابت را نامتعادل کنند. آنها میتوانند تورِتها را کنترل کنند، وسایل نقلیه را هک کنند، از وینگسویت استفاده کنند و به طور کلی تمامی کلاسهای بازی را زیر سوال ببرند.
عدم دسترسی به فهرست سرورها
با استفاده از مرورگرهای سرورهای مختلف بازی، میتوان به سرور دلخواه متصل شد و به طور دستی مسابقههای مختلف را انتخاب کرد. متاسفانه این قابلیت بنا به دلایلی در این بازی وجود ندارد و Battlefield 2042 برای شما در این زمینه تصمیم خواهد گرفت. بنابراین، هیچ راهی برای انتخاب نبردهای دلخواهتان وجود نخواهد داشت و شما هیچ کنترلی روی نقشه و حالتی که قصد دارید بازی کنید ندارید.
رابط کاربری اسفناک
در حالی که برخی از مشکلات رابط کاربری نسخهی بتای بازی اصلاح شدهاند (از جمله افزوده شدن نقاط آبی برای نشان دادن متحدان شما در محدودههای خاص)، اما اوضاع در این زمینه همچنان اسفناک است. جدای از آشفتگی مطلق بازی، بنر مزاحم پاپ آپی در بالای صفحه وجود دارد که دائماً آزارتان خواهد داد. در نظر نگرفتن حالت شفاف برای همپوشانی نشانگرهای مختلف نیز باعث میشود که اعداد و ارقام و نوشتههای روی صفحه شدیداً آزاردهنده باشد.
فقدان گزینههای مختلف برای حرکات شخصیت بازی
بازی Battlefield 2042 بیش از هر بازی دیگری نیازمند تعدد بالای حرکات شخصیتهای خود است. به ویژه، با وجود قابلیت تعویض خشاب در حالت هدفگیری، نیاز به حرکاتی نظیر خم شدن، آهسته راه رفتن، خزیدن به سمت عقب و مواردی از این دست به شدت در بازی حس میشود که متاسفانه هیچ کدام در این بازی وجود ندارند. البته، شاید این موضوع به منظور تشویق گیمرها برای انجام بازی با سرعتی بیشتر است، اما قطعاً این اقدام به مزاج بسیاری از گیمرها خوش نخواهد آمد.
صداگذاری
یکی از آزاردهندهترین ایرادهای بازی Battlefield 2042 که هم در نسخهی آزمایشی و هم در نسخهی نهایی آن وجود داشت، صداگذاری بسیار بد و عجیب بازی است. چگونه ممکن است که میدان نبردی به این وسعت، بی سر و صدا و غرق در سکوت باشد؟ از طرفی دیگر، عدم طراحی صداهای جهتدار در بازی باعث میشود که حتی با استفاده از با کیفیتترین هدستها نیز نتوانید از روی صوت مکان دشمنان خود را بیابید.
تخریبپذیری کم محیطی
این بازی با نقشههای وسیع خود و حوادث طبیعی مختلف از جمله گردبادها بسیار زیبا به نظر میرسد. با این حال، میزان کلی تخریبپذیری محیطی بازی بسیار پایین است. با توجه به اینکه تخریبپذیری یکی از اصول همیشگی این مجموعه بوده است و تقریباً در تمامی عناوین این مجموعه شاهدش بودهایم، اما میزان آن در بازی Battlefield 2042 بسیار ناچیز به نظر میرسد.
نبود نشانگر Medic Nearby
کلاس Medic، تنها کلاسی در بازی است که Specialistها توانایی انجام فعالیتهای آن یعنی Revive کردن سایر گیمرها را ندارند و بنا به دلایلی استودیوی دایس تصمیم گرفته است که فرآیند مرگ و بازگشت به بازی را با حذف نشانگر Medic Nearby تسریع کند. در این بازی کار برای مدیکها و گیمرهایی که نیاز به کمک دارند بسیار سختتر میشود و مشخص نخواهد بود که آیا بالاخره یک نفر به سراغشان خواهد آمد و یا اینکه باید تسلیم شوند. البته، با توجه به هجمهی بیسابقهی گیمرها به استودیوی دایس در این زمینه، احتمالاً این قابلیت بسیار ساده طی بهروزرسان آتی به بازی افزوده خواهد شد.
پراکندگی بیش از حد گلولههای شلیک شده
عدم اصابت تمامی گلولهها در حالت رگبار به نقطهای دلخواه چه در دنیای واقعی و چه در بازیهای ویدیویی میسر نیست، اما برای این موضوع نیز استانداردهایی وجود دارد که نباید از آن عبور کرد. متاسفانه در این بازی گلولهها پس از طی کردن یک مسافت مشخص، به شدت پراکنده میشوند و به سختی به اهداف مورد نظر برخورد خواهند کرد. اگرچه، بنا به دلایلی نامشخص در این بازی SMGها میتوانند اهداف را با دقت بیشتری نسبت به اسلحههای دوربرد شکار کنند.
شخصیسازی محدود وسایل نقلیه
همانطور که پیشتر اشاره شد، وسایل نقلیهی این بازی (جز هاورکرفتها) فوقالعاده هستند، اما نکتهی عجیب این است که از نظر شخصیسازی به شدت با محدودیت مواجه خواهند بود. در واقع، بازیهای پیشین این مجموعه ویژگیهای مختلفی برای شخصیسازی وسایل نقلیه در اختیار ما قرار میداد و عدم تمرکز استودیوی دایس در این زمینه برای بازی Battlefield 2042 بسیار عجیب به نظر میرسد.
مدیریت تیم
معمولاً، در بازیهای Battlefield میتوان تیمها را به صورت آزادانه تشکیل داد، اما در کمال تعجب این آزادی عمل در بازی Battlefield 2042 وجود ندارد. همچنین، تعویض تیم خود نیز نیازمند رجوع به فهرست گیمرها است و از همه عجیبتر، شما حتی نمیتوانید تیم مورد نظر خود را به دلخواه انتخاب کنید.
کاتسینها و ترنزیشنهای بسیار زیاد
اخیراً کاربری به نام Lenn_4rt از ردیت سعی کرد تا تعداد کاتسینها و ترنزیشنهای بازی Battlefield 2042 را پیش از آغاز یک نبرد و پس از آن شمارش کند. پیش از آغاز یک نبرد، کاتسینها و ترنزیشنهای مختلفی برای جستجوی نبرد، بارگذاری، یک کاتسین تصادفی، بارگذاری در نقشهی بازی، ارائهی نمایشی از تیم، ارائهی نمایشی از نقشه، نمایش نسخهی بزرگتر نقشه، کاتسین نهایی و نمایشی از استقرار گیمرها در نقشه به تصویر کشیده میشوند. بله، تمامی این موارد پیش از شروع یک نبرد به نمایش درخواهند آمد و پس از نبرد نیز کاتسینها و ترنزیشنهایی از ۳ اپراتور برتر، آمار تیم، آمار تصادفی، میزان پیشرفت و صفحه بارگذاری به نمایش در خواهد آمد و سپس قادر خواهید بود تا به منوی اصلی بازی بازگردید.
باگ، باگ و بازهم باگ!
حال، نوبت به فهرست کردن مشکلات فنی بازی میرسد. عملکرد این بازی در کنسولهای نسل هشتمی به معنای واقعی کلمه فضاحتبار است و بهینهسازی نسخهی رایانههای شخصی آن نیز بسیار ضعیف است. حتی با استفاده از کارتهای گرافیکی سری RTX 30 باز هم با مشکلات مختلفی در اجرای بازی روبرو خواهید شد. از طرف دیگر، باگی که در هنگام ریاسپاون دامنگیر گیمرهای این بازی میشود، امروزه به یک میم در شبکههای اجتماعی تبدیل شده است و عدم توانایی شلیک از مکانهای خاص نیز از جمله عجایب دیگر این بازی به شمار میرود.
متاسفانه، امروزه بسیاری از استودیوها، به خصوص توسعهدهندگان بازیهای آنلاین هیچ ترسی از عرضهی ناقص عناوین خود ندارند و گیمرها را به صبر برای انتشار بهروزرسانهای مختلف تشویق میکنند. بازی Battlefield 2042 نیز از این قاعده مستثنی نیست و علیرغم میل شخصی خود به تجربهی این بازی، فعلاً برای انجام این امر اقدامی نکردهام و به شما نیز پیشنهاد میکنم که تا اطلاع ثانوی و پیش از انتشار بهروزرسانهای بزرگ، به سراغ تجربهی این بازی نروید.
بازی Battlefield 2042، در دسترس دارندگان کنسولهای ایکسباکس سری ایکس/سری اس، ایکسباکس وان، پلیاستیشن ۵، پلیاستیشن ۴ و رایانههای شخصی قرار دارد.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
نظرات
سلام
تخریبپذیری ضعیف باید از همه ضدحالتر باشه چون نقطه قوت بتلفیلد بود.
هیچ نقطه ضعفی نمیتونه جای فریم ندادن رو بگیره
اونم وقتی میدونی سیستمت میکشه ولی سازنده های بازی کم کاری کردن
من نمیدونم این مقاله قبل از آپدیت ها نوشته شده یا بعدش. ولی دو سه مورد از این ایرادات بر طرف شدن. مثل هاورکرافت. که اینقدر نرف شده که دیگه صرفا جنبه حمل و نقل داره . یا نشون دادن مدیک های اطراف برای ریوایو موقعی که ناک شدیم. اون هم اضافه شده. و البته باگ ها هم به مراتب مخصوصا بعد از آپدیت سنگین سوم . خیلی کم شدن. ولی… هنوز این قصه سر بسیار بسیار درازی دارد….
بنظرم بتلفیلد نباید اینقدر زود به زود و با عجله ساخته بشه
یه بازی باید بدرستی روش کار بشه تا از همه نظر کامل نشده
بازیی که فقط آنلاین و مولتی داره
کمپین داستانی نداره
اینقدر مشکلات داره
چرا باید حتما تو سال ۲۰۲۱ میومد؟
چطور میخواست با هیلویی که چندین ساله روش کار شده و یه بازی کامله رقابت کنه؟
بهتر بود تاخیر میخورد تا اینجوری
از بتلفید هایی مثل بد کمپانی ۲ و قسمت ۳ رسیدیم به این…
از نظرم این ۳مورد از همه مهمتر هستن.
فقدان بخشی برای رصد عملکرد خود
عدم دسترسی به فهرست سرورها
پراکندگی بیش از حد گلولههای شلیک شده
اضافه کنم که با تمام کمبود ها بازی واقعا لذت بخش هست و اینکه صداگذاری اصلا اونطوری که نوشتید مشکل نداره
گیم رو پلی ندادم ولی بتا واقعا صدا بد بود اصلا نمیشد فعمید انمی از کدوم طرف تیر میزنه
شروع افتضاحی داشت ، ولی تقریبا مطمئنم این بازی برمیگرده و بهتر میشه….
همونجوری که رینبو برگشت اینم برمیگرده….
بتلفیلد ۱ خیلی خوبه هنوزم ارزش بازی کردن داره😊
بتل ۱ قشنگ حس جنگه واقعی اونم جنگ جهانی اول رو بهت القا میکنه و شاهکاره در این زمینه
هنوزم بازیش میکنم در کنار بتل V
فوق العادن
برای شمردن نقطه ضعفا وقت کم میاد
بهتر بود میگفتید چند نقطه قوت بازی
که یه پاراگراف ۵-۶ خطی برای کل خبر کافی باشه
پ.ن: مرسی ea مهربان که دایس رو هم به فنا داد با دخالتای مسخره ش
این یه افت برای صنعت گیمه