نقد و بررسی بازی Bright Memory: Infinite؛ خاطره‌ای جذاب اما کوتاه - گیمفا
نقد و بررسی بازی Bright Memory: Infinite؛ خاطره‌ای جذاب اما کوتاه - گیمفا
نقد و بررسی بازی Bright Memory: Infinite؛ خاطره‌ای جذاب اما کوتاه - گیمفا
نقد و بررسی بازی Bright Memory: Infinite؛ خاطره‌ای جذاب اما کوتاه - گیمفا
نقد و بررسی بازی Bright Memory: Infinite؛ خاطره‌ای جذاب اما کوتاه - گیمفا
نقد و بررسی بازی Bright Memory: Infinite؛ خاطره‌ای جذاب اما کوتاه - گیمفا

نقد و بررسی بازی Bright Memory: Infinite؛ خاطره‌ای جذاب اما کوتاه

آرمان زرمهر
۰۹:۰۰ ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
نقد و بررسی بازی Bright Memory: Infinite؛ خاطره‌ای جذاب اما کوتاه - گیمفا

امروز در این مقاله قصد داریم به نقد عنوان مستقل Bright Memory: Infinite بپردازیم که به شکل باور ناپذیری ساخته‌ی دست تیمی بسیار کوچک است.

هر روزه ما شاهد قوی‌تر شدن سازندگان مستقل در صنعت بازی‌سازی و عناوین آن‌ها هستیم. بازی Bright Memory نیز ساخته‌ی دست یکی از همین تیم‌های مستقل و با استعداد می‌باشد که برای اولین بار در تاریخ ۲۵ مارچ ۲۰۲۰ توسط استودیوی یک نفره‌ی FYQD-STUDIO در قالب یک پیش درآمد یک ساعته بر روی Steam و کنسول Xbox Series X منتشر شد و بسیاری از گیمرها را مجذوب گرافیک چشم‌نواز و گیم‌پلی روان خود کرد.

بعد از مدتی سازنده‌ی بازی اعلام کرد که در حال کار بر روی عنوان Bright Memory: Infinite می‌باشد و در نهایت بازی در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۲۱ برای پلتفرم‌های PC و Xbox Series X منتشر شد.

نقد و بررسی بازی Bright Memory: Infinite؛ خاطره‌ای جذاب اما کوتاه - گیمفا
داستان از همان ابتدای بازی به شکل فوق‌العاده عجولانه‌ای آغاز می‌شود و به هیچ عنوان تلاشی برای معرفی کرکترهای داستان نمی‌کند. می‌توان گفت که داستان بازی صرفا بستری برای حرکت بازی به سمت جلو می‌باشد و تلاش خاصی برای تعریف یک داستان منسجم نشده است.

داستان بازی در سال ۲۰۳۶ در حال جریان است و از جایی شروع می‌شود که بر اثر یک پدیده‌ی عجیب، حفره‌ای بزرگ در آسمان ظاهر می‌شود و دانشمندان قادر به یافتن هیچ‌گونه دلیلی برای این پدیده‌ی عجیب و غیرقابل توصیف نیستند، در نتیجه سازمان SRO ماموران خود را در کشورهای مختلف به محل این حفره برای تحقیق و بررسی آن اعزام می‌کند.

شما کنترل یکی از همین ماموران به نام Shelia را در کشور چین برعهده می‌گیرید و وظیفه دارید سریع‌تر به محل این حفره رفته و دلیل این اتفاق را پیدا کنید. آنتاگونیست بازی نیز به ضعیف‌ترین شکل معرفی می‌شود و اصلا حضور آنچنان زیادی در طول بازی ندارد.

برخلاف انتظارات بسیاری از طرفداران اولین نسخه‌ی Bright Memory که انتظار تجربه‌ای طولانی‌تر و عمیق‌تر را از داستان این عنوان داشتند، داستان در این نسخه نیز همچون نسخه‌ی پیش درآمد خود بسیار کوتاه است و تجربه‌ای دو ساعته را ارائه می‌دهد و فقط شامل هفت مرحله‌ می‌باشد که هرکدام بین یک ربع تا ۲۰ دقیقه به طول می‌انجامند، به همین دلیل بازی زمان چندانی برای معرفی کرکترهای بازی به پلیر ندارد و داستان پرپیچ و خم و عمیقی را نیز روایت نمی‌کند.

کوتاه بودن این عنوان یکی از بزرگترین نقاط ضعف آن است. در حالی که ساخت چنین عنوانی توسط یک تیم بسیار کوچک قطعا قابل تحسین است اما خوب می‌شد اگر زمان بیشتری صرف ساخت این عنوان می‌کردند و یک بازی کامل‌تر را به دست پلیرها می‌رساندند.

نقد و بررسی بازی Bright Memory: Infinite؛ خاطره‌ای جذاب اما کوتاه - گیمفا
گیم‌پلی این عنوان سریع و مملو از اکشن است و از برخی از عناوین برتر اول شخص الگوبرداری کرده است و گیم‌پلی روان، سرگرم کننده و لذت‌بخشی را ارائه می‌دهد.

یکی از بخش‌هایی که این بازی به خوبی در آن می‌درخشد، گیم‌پلی آن است. گیم‌پلی این بازی الگوبرداری‌های بسیاری از عناوین Doom و بازی Ghostrunner داشته است و به همین دلیل می‌توان تجربه‌ی آن را ترکیبی از این دو بازی دانست.

 گیم‌پلی بازی چهار اسلحه‌ی گرم متفاوت و یک اسلحه‌ی سرد را در اختیار شما قرار می‌دهد که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید کمبوهای متفاوت ساخته و در طول مبارزات از آن‌ها استفاده کنید.

این اسلحه‌ها عبارتند از: Shotgun، Pistol، Assault Rifle، Sniper Rifle و یک شمشیر که به شما اجازه می‌دهد در کنار اسلحه‌های گرم از آن استفاده کنید و مبارزات متنوع‌تری داشته باشید.

هر کدام از اسلحه‌های شما خصوصیات خاصی دارند، به عنوان مثال: همه‌ی اسلحه‌های گرم در این بازی یک نوع خاص و محدودی از مهمات دارند که شما در طول مبارزات می‌توانید بین آن‌ها سوئیچ کنید. لازم به ذکر است که مکانیزم Dodge نیز همچون عناوین Doom المان بسیار پررنگی در مبارزات این عنوان محسوب می‌شود و باعث می‌شود که تجربه‌ای روان‌تر و لذت‌بخش‌تر از بخش مبارزات بازی داشته باشید.

نقد و بررسی بازی Bright Memory: Infinite؛ خاطره‌ای جذاب اما کوتاه - گیمفا
درخت مهارت‌ها یا SRO Skill Enhancement System به شما اجازه می‌دهد با آنلاک کردن کمبوها و ارتقای اسلحه‌ها، به مبارزات خود عمق بیشتری ببخشید و آزادی عمل بیشتری داشته باشید.

این عنوان یک درخت مهارت‌ها (Skill Tree) به نام SRO Skill Enhancement System نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که با جمع‌آوری Reliquary می‌توانید از طریق این بخش کمبوهای جدید برای Hybrid Sword خود آنلاک کنید و همچنین مهمات خاص اسلحه‌های گرم خود را ارتقا دهید.

علاوه‌بر اسلحه‌های نام‌برده شده در بالا شما یک Exo Unit Arm نیز در اختیار دارید که به شما اجازه می‌دهد دشمنان خود را در هوا معلق کنید و یا حتی آن‌ها را متلاشی کنید. لازم به ذکر است که در منوی SRO Skill Enhancement System امکان ارتقا و آنلاک کردن قابلیت‌های جدید برای آن را دارید.

به طور کلی می‌توان گفت هسته‌ی این عنوان گیم‌پلی آن است و دلیل اصلی وجود آن نیز همین است. در حالی که تعداد زیادی اسلحه در اختیار شما قرار نمی‌گیرد اما مبارزات با همین تعداد اسلحه‌های موجود در بازی هیچ‌گاه خسته کننده نمی‌شوند و شما می‌توانید حس کنید که دائما در حال بهتر شدن در مبارزات و کشف کمبوهای متفاوت هستید.

نقد و بررسی بازی Bright Memory: Infinite؛ خاطره‌ای جذاب اما کوتاه - گیمفا
وجود چندین رویارویی با باس‌های مختلف در این عنوان به جذابیت بازی و تنوع بخش مبارزات کمک بسیار بزرگی می‌کند. طراحی باس‌ها نیز به خوبی انجام شده است و هرکدام از آن‌ها نوع خاص مبارزه و خصوصیات ظاهری مختص به خود را دارند.

این عنوان شامل تعدادی Boss Fight نیز می‌شود که به شدت به لذت و تنوع مبارزات می‌افزاید به طوری که هر کدام از این باس‌ها خصوصیات و نوع مبارزه‌ی خاص خود را دارند و همچنین از طراحی‌های بسیار جذابی نیز برخوردار هستند و به همین دلیل استراتژی‌های جدیدی را از طرف پلیر در راستای پیروزی در مبارزات می‌طلبند و به همین دلیل مقابله با این باس‌ها یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های این عنوان است.

یکی دیگر از مواردی که به بهترین شکل در بازی طراحی و تعبیه شده است گرافیک و نورپردازی چشم‌نواز و فوق‌العاده‌ی آن است. باور آن سخت است که استودیویی به این کوچکی و با بودجه‌ای بسیار کم نسبت به عناوین AAA توانسته است چنین گرافیک هنری زیبایی را به نمایش بگذارد به طوری که بسیاری از کمپانی‌های بزرگ با بودجه‌های میلیونی برای ساخت عناوین خود به خوبی از پس طراحی درست آن بر نمی‌آیند.

البته لازم به ذکر است که در حالی که گرافیک کلی و جزئیات مراحل و دنیای بازی به زیباترین شکل طراحی شده است اما در حالی که در بسیاری از Takedownها شاهد انیمیشن‌های روان هستیم اما در برخی از کات‌سین‌ها شاهد ضعیف بودن تکسچرها و یا خشک بودن انیمیشن‌ها هستیم که البته به دلیل کم بودن تعداد کات‌سین‌ها کمتر به چشم می‌آیند و می‌توان از آن‌ها گذشت کرد.

نقد و بررسی بازی Bright Memory: Infinite؛ خاطره‌ای جذاب اما کوتاه - گیمفا
وجود مراحل مختلف و طراحی بسیارخوب آن‌ها پستی و بلندی بیشتری به این عنوان و تجربه‌ی آن می‌افزاید و در حالی که بسیار کوتاه است اما روندی متنوع در راستای پیش‌برد بازی دارد.

یکی دیگر از مشکلاتی که در طول تجربه‌ی این عنوان ممکن است با آن روبرو شوید، مشکلات فنی و برخی باگ‌های بازی است. به طور مثال گاهی اوقات ممکن است به دلیل وجود باگ‌ها در زمین فرو بروید و در آن‌جا گرفتار شوید و تنها راه شما لود کردن مجدد بازی است. البته لازم به ذکر است که این گونه مشکلات به احتمال قوی در طول آپدیت‌ها برطرف خواهند شد.

طراحی و روند مراحل بازی نیز از تنوع خوبی برخوردار است به طوری که شاهد وجود مراحل مخفی کاری، بخش‌های مربوط به رانندگی با وسیله‌ی نقلیه و همچنین برخی بخش‌های پلتفرمینگ هستیم. همچنین طراحی و خصوصیات دشمنان شما در این بازی نیز از تنوع بسیارخوبی برخوردار است و باعث می‌شود روند مبارزات بازی کند و یا خسته‌کننده نشوند.

صداگذاری اسلحه‌ها و Sound Effectهای مربوط به آن‌ها نیز بسیارخوب انجام شده‌اند و هر کدام از آن‌ها حس و حال خاص خود را به پلیر منتقل می‌کنند. صداگذاری کرکترها نیز از کیفیت نسبتا مطلوبی برخوردار است اما همانطور که در بالا توضیح دادم شخصیت‌پردازی خاصی در این عنوان وجود ندارد و دیالوگ‌های زیادی در این عنوان رد و بدل نمی‌شود، به همین دلیل صداگذاری کرکترها از ارزش بالایی برخوردار نیست.

  • سخن پایانی

عنوان Bright Memory: Infinite در دو بخش گرافیک و گیم‌پلی بسیارخوب عمل می‌کند و تجربه‌ای عالی را به پلیر ارائه می‌دهد اما در بخش‌هایی همچون شخصیت‌پردازی و داستان‌سرایی تعریف چندانی ندارد و دلیل آن به کوتاه بودن بیش از حد و ناامید کننده‌ی این عنوان مربوط می‌باشد.

حال این سوال پیش می‌آید که آیا این عنوان ارزش تجربه را دارد؟ در جواب این سوال باید بگویم قطعا ارزش تجربه را دارد اما کوتاه بودن آن به شدت به تجربه و لذت کلی بازی لطمه وارد می‌کند و پایان‌بندی آن نیز بسیار ناامیدکننده است.

به طور کلی در حالی که این بازی یک عنوان AAA نمی‌باشد یک تجربه‌ی بسیارخوب را در زمینه‌ی گیم‌پلی و گرافیک به ارمغان می‌آورد اما در نهایت برای به پایان رساندن آن به ۲ الی ۳ ساعت زمان نیاز دارید که این موضوع باعث می‌شود حتی قیمت ۲۰ دلاری آن نیز کمی غیر معقول به نظر برسد و مانند این است که شما برای یک دموی ۲ ساعته مقدار ۲۰ دلار پرداخت کرده‌اید. اگر در گذشته عنوان Bright Memory را خریداری کرده‌اید این عنوان به رایگان در دسترس شما قرار دارد و در این صورت می‌توانم بگویم که قطعا ارزش یک بار تجربه را داراست اما اگر در فکر خرید این عنوان هستید توصیه می‌کنم بیشتر درباره‌اش تأمل کنید.

نقد و بررسی بازی Bright Memory: Infinite؛ خاطره‌ای جذاب اما کوتاه - گیمفا

Amir RingoJin sakaiAtomic SoldierامینAmir hossine EshghiyanKurosKiaMEYSAMB300deathwingsdamhazerPARASITE EVE 2AlirezaCorvoمحمد حسین کریمیآرین1100کاپتان استخونیSina MorganDARKSIRENalinerd

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقد و بررسی بازی Bright Memory: Infinite؛ خاطره‌ای جذاب اما کوتاه - گیمفا
نقد و بررسی بازی Bright Memory: Infinite؛ خاطره‌ای جذاب اما کوتاه - گیمفا
نقد و بررسی بازی Bright Memory: Infinite؛ خاطره‌ای جذاب اما کوتاه - گیمفا
نقد و بررسی بازی Bright Memory: Infinite؛ خاطره‌ای جذاب اما کوتاه - گیمفا
نقد و بررسی بازی Bright Memory: Infinite؛ خاطره‌ای جذاب اما کوتاه - گیمفا
نقد و بررسی بازی Bright Memory: Infinite؛ خاطره‌ای جذاب اما کوتاه - گیمفا
نقد و بررسی بازی Bright Memory: Infinite؛ خاطره‌ای جذاب اما کوتاه - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • alinerd گفت:

    به نظرم این بازی از دید اینکه فقط یه نفر اون رو ساخته،عالیه ولی اگه بخوایم کلی نگاه کنیم بازی خاصی نیست.ولی اینکه فقط یه نفر ساخته،واقعا جای تحسین داره،مخصوصا بخاطر اینکه انگار فقط داستان ضعف بازیه و تو گیم پلی خیلی خوب عمل کرده.خودم به احتمال زیاد تجربه اش می کنم

    REZAGAMERJin sakaiSkyrim : The Elder Scrolls VdeathwingsAlirezaآرین🌱🌱Korok veganکاپتان استخونیCameraMan
  • RushFactor گفت:

    این بازی دقیقا الگوبرداری از بازی shadow warrior هست.

    REZAGAMERJin sakaiAtomic SoldierSkyrim : The Elder Scrolls VdeathwingsAmir(PC & PS4)آرین
  • CameraMan گفت:

    زمانی که شروع میکنی خیلی چشم نواز میاد به چشمت ولی بعد ی مدت راستش خسته کننده میشه و اصلا نمی تونی با داستان کاراکتر بازی ارتباط برقرار کنی و در پایان بندی حس دل چسب نبودن بازی از اول تا آخر متوجه میشی درحالی که گیم پلی بازی هم خوبه ولی خیلی به چشم نمیاد از همه بدتر خیلی کوتاهه….
    اگه بعضی ها که علاقه دارن تجربه کنن فقط ۴۰ درصد ارزش بازی کردن داره بازی نیست آنچنان تو فکرت بمونه

    REZAGAMERJin sakaiCameraManKiaآرین
  • 1100 گفت:

    ایکاش این جناب سازنده با flying wild hog یا machine games همکاری میکرد و این گیمپلی و گرافیک با یه داستان و شخصیت پردازی خوب و مدت زمان کافی ارائه میشد … #پتانسیل_از_دست_رفته

    REZAGAMERآرین
  • آرین گفت:

    سلام
    گیمفا پرسپولیسی، فقط ۶ بلده.
    اصلا نقدهای جدیدتون قانع‌کننده نیست، مثل بقیه سایت‌ها نمره‌شون از نقدشون جداست.

    Skyrim : The Elder Scrolls VdeathwingsAlirezaمحمد حسین کریمی
    • کاش بیشتر توضیح میدادین، چون این نقد کاملاََ با نمره همخوانی داره. حداقل توضیحی بود متوجه این موضوع میشدم که منظور از ناهماهنگی چیه. نمیشه که بدون ارائه هیچگونه توضیحی بیانیه صادر کرد. نکته دوم این که جمع‌ می‌بندین و نقد(ها) مینویسید صحیح نیست، اخیراََ یکی از نقدها شاید نظرات کاربران Mix شده بود و با نظر منتقد موافق نبودن، بقیه اکثراََ هم‌راستا بودن با نظر نویسنده، اگرچه در هر صورت صرفا نباید نظر منتقد با کاربر یکی باشه.

      Jin sakaideathwingsAlirezaآرین
      • آرین گفت:

        سلام
        نه خواهش می‌کنم، مشکلی نیست. فقط من با شیوه نمره‌دهی و نگاهتون موافق نیستم.
        نظرات منم کاملا شخصی ست و خیلی خوب می‌شه نویسنده‌ها هم مراعات نکنند و هر چی فکر می‌کنند درسته بیان کنند وگرنه که تکرار مکررات می‌شه و دیگه نیازی هم به نقد نیست.
        این بازی با توجه به شرایطش حقش بیشتر از این حرف‌ها ست یا بازی ونگارد که این اواخر منتشر شد ولی باز حتی این عددها مهم نیست و مهمتر همین بیان منتقد شما.گ و جهان‌بینی‌اش هست که مثلا فلان و بهمان براش نکته‌های مهمی باشد و به اینها توجه کند تا اینکه بیاید صرفا لیستی و فهرستی چهار تا نکته رو تیک بزند و با حساب‌و‌کتاب نمره بدهد.
        خسته هم نباشید! یا علی!

        Skyrim : The Elder Scrolls VAlireza
        • ۶ و ۷ یعنی یک بازی نسبتاََ خوب. ۵ یعنی یک بازی متوسط. در شرایط رقابتی کنونی هر اثری که عرضه شد لیاقت نمره ۸ ۹ ۱۰ نداره و ما هم به هیچ عنوان قصد نداریم بسته به شرایط نقد کنیم، یعنی فاکتور تولید بازی توسط یک یا هزار نفر رو تاثیر بدیم چون در نهایت مخاطب ما داره بازی رو میخره. من با برخی انتقادات موافقم، یه سری بی توجهی و کم و کاستی ها از قدیم بوده حالا هم با سیاست های جدید برخی تغییرات رخ داده ولی نه در این حد که ذکر کردید. به تدریج سعی داریم بهتر باشه متن ها و نتیجه گیری ها، اما نه به این روش که برای راضی کردن همه یک نمره ۸ و ۹ بدیم. بازی باید با توجه به لیاقتش نمره بگیره.

          REZAGAMERJin sakaiآرینdeathwingsdamhazer
          • آرین گفت:

            سلام
            خب پس هیچی از سوی شما مشکلی نیست فقط امیدوارم بقیه دوستان چه جامعه منتقدین چه ما گیمرها جایگاه این نمره‌ها رو بفهمند چون معمولا ۶ و ۷ به بازی خیلی بد داده می‌شد تا خوب یا ۵ که به یه بازی فلان‌تر!

  • Regina گفت:

    ارمان جان خسته نباشی. میشه یک مقاله راجع به بهترین شخصیت های عناوین میکامی کار کنید؟

    شخصیت های مثبت و منفی

    Daniella-dimitrescodeathwingsآرین
  • saman گفت:

    بازی به اون عالی ای.(نظر شخصی)
    واقعا چرا؟؟
    همه جا نقدش کردن الا اینجا.

    Jin sakai
  • Kia گفت:

    متاسفانه هزینه کرد اون ۲۰ دلار خیلی تو نمرتون تاثیر داشته.

    محمد حسین کریمیdeathwings
    • درود بر شما دوست عزیز.

      نکاتی که در نمره تاثیرات زیادی دارند در پایان نقد نوشته شده است و برای قیمت‌گذاری اون هیچ نمره‌ای کسر نشده است چون هیچ تاثیر منفی در تجربه‌ی بازی ندارد.
      اشاره به هزینه‌ی ۲۰ دلاری به این دلیل است که برخی از کاربران ما ممکن است بخواهند برای این بازی هزینه کنند و باید به این موضوع توجه کنید که ۲۰ دلار در کشور ما مبلغ پایینی نیست و چیزی حدود ۵۰۰هزارتومان می‌شود که قطعا برای یک تجربه‌ی ۲ ساعته مبلغ بسیار بالایی است.
      اگر بنده این عنوان را برای مخاطبان خارج از ایران نقد می‌کردم به هیچ عنوان به این موضوع اشاره نمی‌کردم چون این مبلغ، هزینه‌ی آنچنان زیادی برای یک بازی نیست.

      Kiaمحمد حسین کریمی
      • Kia گفت:

        اولویت با گیمپلیه گیمپلی این بازی برای نمره ۸ کافیه..میاین به یه بازی که نه گیمپلی درست حسابی داره نه شخصیت پردازی داره و نه داستان خوبی اصلا معلوم نیست چطور شروع میشه چطور تموم میشه فقط به خاطر گرافیک هنری ۸ میدین .( دیگه باید خودتون فهمیده باشین کدوم بازی رو میگم) اونوقت این با گرافیک و گیمپلی عالی ۶ سیستم نمره دهیتون از بیخ اشتباست هیچ اولویت بندی ندارین .و صرفا به خاطر احساسات طرفداری نمره میدین

        محمد حسین کریمی
        • اولویت شما با گیمپلی هست، اولویت منم با گیمپلی هست. اما اولویت کل جهان با گیمپلی نیست و شما نمیتونی تعمیم بدی سلیقه خودت رو به بقیه و تصمیم بگیری بخشی از بازی براشون مهم باشه. نکته دوم اینه که چرا این ترس وجود داره که اسم یه بازی بیارید؟ نکته سوم این که اون بازی رو همین منتقد نقد کرده؟ مگه همه منتقدها یه طرز فکر ثابت دارن؟ گیمفا یه نفر نیست گیمفا یه مجموعه است که هر کس طرز فکر خاص خودش رو در گیمینگ داره یکی گیمپلی اولویته براش یکی داستان یکی مشکلات فنی براش بزرگه یکی نه. اینو فقط با خواندن مطلب میتونی تصمیم بگیری که چی برای نویسنده مهم بوده و از اون قضاوت کنی که بازی برای شما مناسبه یانه. ۲ هزار کلمه متن نوشته نمیشه که فقط از نتیجه گیری قضاوت کنید.

          و اما موضوع آخر. جدا از این که نقد ما ارتباطی به سایت های دیگه نداره. اما آیا نمره دهی گیم اسپات هم ایراد داره؟ NME هم ایراد داره؟ آخه دست بر قضا خیلی از سایت ها به بازی ۶ و ۵ دادن. بهتر بود میگفتین اکثر سایت های مشهور نمره دهیشون ایراد داره چون با سلیقه من جور نیستن فقط و فقط باید به بازی ۸ بدین چون من گیمپلی بیشتر برام مهمه!

          آرمان زرمهرKia
          • Kia گفت:

            طبق تیتر یک نفر داره به نمایندگی سایت نمره میده سلیقه شخصی چیه این وسط ؟پس شما به پشتوانه سایتهای بزرگ نمره میدین ؟من بارها دیدم خود شما از نمره دهی همین سایتهای به اصلاح بزرگ گله داشتین الان اینجا شدن نماد نمره دهی ؟ چرا اونایی که نمره خوب دادنو در نظر نگیریم ؟اونا اخن چون با نظر شما متفاوته.اسم بازیم نبردم چون هدفم این بود بازی رو با ضعفاش بشناسین و خودتون بفهمین کدومه .از کی باید بترسم ؟

          • Kia گفت:

            امیدوارم برای نقد الدن رینگ هم نمره سایتهای بزرگ و نمادهای نمره دهی و نظرهای همیشه درستشونو در نظر بگیرین و به طور فرض با دهتا ایراد نمره ۱۰ ندین

          • Kia گفت:

            اصلا بیخیال همیشه شما درست میگین

        • کلمه‌ی اولویت‌بندی در نقد یک عنوان به کلی اشتباه است، اگر هر منتقدی طبق اولویت‌های خودش یک عنوان رو نقد کنه چیزی به اسم نقد عادلانه وجود نخواهد داشت و تفاوت نمرات منتقدان در هر بازی مانند زمین و آسمان می‌شود.
          هر بازی بخش‌های مختلفی دارد که عملکرد سازنده در اون بخش‌ها بر روی نمره‌ی اون بازی به طور یکسان تاثیر دارد و اگر عنوانی در بخشی بسیارعالی عمل کند مسلما نمره‌ی بالاتری از حد معمول در آن بخش دریافت خواهد کرد و البته لازم به ذکر است که هر منتقدی روش نقد خودش را دارد. طبق منطق شما منتقدی که اولویتش داستان‌سرایی و کرکترهای یک عنوان است باید به این بازی نمره‌ی ۲ رو بده چون توی این بخش به شدت ضعیفه. این بازی نمره‌ی خودش رو در بخش‌های گرافیک و گیم‌پلی دریافت کرده است. شما فکر می‌کنید منتقدان به طور پیش‌فرض ۵ نمره به بازی می‌دهند و بعد طبق نقاط ضعف و قوت آن، مابقی نمره را می‌دهند در حالی که نمره‌ی ۶ بازی حاصل عملکرد بسیار خوب سازندگان در دو بخش گیم‌پلی و گرافیک می‌باشد و در نهایت ضعف غیر قابل انکار او در بخش داستانی و شخصیت‌پردازی و همچنین کوتاه بودن بیش از حد و مشکلات فنی اون باعث کسر مابقی نمره شده است.

          Kia
          • Kia گفت:

            اولویت بندی کار اشتباهی هست ؟من میتونم به یک فیلم نمره کم بدم چون گیمپلی نداره ؟یا به یه آهنگ به خاطر طراحی چهره نمره کم بدم ؟ بازیم معیار و اولویت بندی خودشو داره اوایلم که اصلا داستانن و شخصیت پردازی نداشتن .شما الان به بازی ماریو یا همون قارچ خور خودمون که کلا تو ۱۰ دقیقه میشه تمومش کرد چند میدین ؟داستانش که سطحیه تایمشم که کمه هرچیزی که شما برای نمره معیار قرار دادین رو نداره ۱ بهش میدین ؟ طبق منطق نقد شما ۱ میگیره.

          • Kia گفت:

            لطفا هیچوقت بازیهای نینتندو رو نقد نکنین با راهی که پیش گرفتین به همشون ۴ یا ۵ میدین

  • بازی باحالی بود
    من بهش ۷ میدم.. فقط بخاطر زود تمون شدنش

    آرمان زرمهر
  • بنظرم بیشتر شبیه ریج ۲ بود تا دووم
    یادش بخیر ریج ۲ عجب حس اکشنی داشت
    برای من بالااترین اکشن تو تمام بازیهاست

  • Kuros گفت:

    این بازی با داستان و کیفیت ۶ میگیره بعد فورزا هورایزن ۹ میگیره !!!!!
    حداقل به این ۶ میدادین به فورزا هم ۷ میدادین !

  • Kia گفت:

    مشکل سایت اینه نقد فورتزا رو میدن دست یکی که آهنگ دوس داره نقد اینو میدن دست یکی که گیمپلی براش مهم نیست احتمالا نقد هیلو هم میدن دست یکی که چهره دوست داره و از کلاهخود داشتن اسپارتانها شاکیه بعد میگن سلیقه شخصیمونه 😐

  • Kia گفت:

    اصلا چهره گوگولی مگولیشو نگاه کنین خودش ده نمره داره چطور دلتون اومد به این بانوی زیبا و دوست داشتنی ۶ بدین.شکست عشقی خوردم

  • ghahve گفت:

    خسته نباشید موافقم با نقد
    اول باید بگم که کار بسیار تحسین برانگیزی انجام دادن این تیم کوچیک ولی خب اگه بخوام تعداد افراد دخیل در ساختن بازی رو در نظر نگیرم باید بگم طی تجربم بازی مشکلات چشم گیری داشت. شخصیت پردازی ها اصلا خوب نبود. در واقع شخصیتی هم وجود نداشت به اون صورت. یکی همین خانومه بود یکی یه ویلن اصلی بود(که بنده خدا کلن یه کلمه تاثیر گذار هم نگف) یکیم یه یارو بود که تهش با هلیکوپتر یه دست کمکی رسوند که اصن مشخص نشد کیه و خب عملن بازی هم داستان خاصی نداشت که برات مهم باشه که بگی عههه شاید در قسمت آینده معلوم بشه این فرد کیه پس چه بهتر که رو همین دو سه تا شخصیتی که داشت بازی یکم کار بیشتر صورت میگرف.
    گرافیک مخصوصن در کات سین ها و در چهره مشکلاتی داشت.
    ولی بسیار گیم پلی بازی لذت بخش بود و خب به تنهایی میتونه شما رو به ادامه بازی ترغیب کنه. ولی همینم تا شما با خودت میگی عههه چه گیم پلی لذت بخشی یهویی credit پایانی میاد. تجربه من در درجه نرمال یک ساعتو پنجاه دقیقه زمان برد کلن.
    ۶ نمره مناسبیه به نظر من

    آرمان زرمهر
نقد و بررسی بازی Bright Memory: Infinite؛ خاطره‌ای جذاب اما کوتاه - گیمفا