آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از ۱۲Angry Men تا Ronin - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از ۱۲Angry Men تا Ronin - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از ۱۲Angry Men تا Ronin - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از ۱۲Angry Men تا Ronin - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از ۱۲Angry Men تا Ronin - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از ۱۲Angry Men تا Ronin - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از ۱۲Angry Men تا Ronin

علی محمدپناه
۲۰:۰۰ ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از 12angry men تا ronin

در این هفته، قرار است یک اثر درام کلاسیک به همراه دو اثر اکشن جذاب و دیدنی را به شما معرفی کنیم.

دنیای سینما در این سال‌ها گسترش یافته و با استفاده از جلوه‌های کامپیوتری، توانسته تا اکشن‌های بزرگ و خارق‌العاده‌ای را به بیننده‌ها ارائه کند. با این حال، آثار کلاسیکی وجود دارند که بدون اکشن خاصی و تنها در درون یک اتاق، توانستند تا اثری هیجان‌انگیز و تماشایی را برای مخاطبان فراهم کنند.

فیلم دوازده مرد خشمگین، از جمله این آثار به شمار می‌رود. این اثر کلاسیک، یک درام تماشایی و هیجان‌انگیز است که اکثر آن در درون یک اتاق رخ می‌دهد. این فیلم موفق شده تا فقط با دیالوگ و زبان بدن کاراکترهای خود، داستانی را به مخاطبان ارائه کند که نه تنها آنها را به وجد می‌آورد بلکه در تمام مدت فیلم، ذهن آنها را درگیر خود می‌کند.

به عنوان دومین اثر، قرار است به معرفی فیلم اکشن و هیجانی رونین بپردازیم که دارای صحنه‌های اکشن واقع‌گرایانه و جذابی است. سومین فیلم نیز، فیلم روز تعلیم است که یک اثر جنایی و اکشن موفق به شمار می‌رود.

فیلم دوازده مرد خشمگین (۱۲Angry Men)

فیلم دوازده مرد خشمگین 12 angry men

فیلم دوازده مرد خشمگین، اثری درام محصول سال ۱۹۵۷ میلادی است. این فیلم بر اساس نمایش‌نامه‌ای به همین نام محصول سال ۱۹۵۴ نوشته رجینالد رز (Reginald Rose) است. کارگردانی فیلم دوازده مرد خشمگین را سیدنی لومت (Sidney Lumet) در دست داشته است.

فیلم دوازده مرد خشمگین با بازی هنری فوندا (Henry Fonda)، لی جی کاب (Lee J. Cobb)، اد بگلی (Ed Begley)، ای جی مارشال (E. G. Marshall) و جک واردن (Jack Warden) است.

فیلم دوازده مرد خشمگین داستان یک هیئت منصفه متشکل از دوازده مرد را روایت می‌کند. آنها باید تصمیم بگیرند تا اتهام یک پسر هیجده ساله برای قتل را تایید یا او را از این اتهام تبرئه کنند. با اینکه شواهد علیه این پسر جوان قرار دارند اما این هیئت منصفه باید بر اساس شک و تردیدهای معقولانه و با توجه به ارزش‌ها و اخلاقیات خود، حکم نهایی برای این پرونده را اعلام کنند.

فیلم دوازده مرد خشمگین، به بررسی تکنیک‌های مختلف برای دست یافتن به اجماع نظر و مشکلات و دشواری‌های دست یافتن به آن می‌پردازد. این هیئت منصفه دوازده نفره، هر کدام دارای طیف شخصیتی متفاوتی هستند که باعث افزایش تنش و درگیری در گفتگوهای آنها شده است.

فیلم دوازده مرد خشمگین به قدرت یک شخص برای ایجاد تغییر می‌پردازد. در طی فیلم، نام هیچکدام از اعضای هیئت منصفه مشخص نمی‌شود و تنها با شماره نامگذاری شده‌اند. فیلم دوازده مرد خشمگین، بیننده‌ها را وادار می‌کند تا با مشاهده شخصیت، تجربیات و اعمال اعضای هیئت منصفه، بتوانند خودشان وضعیت را بسنجند و یک تصویر کلی در ذهن خود شکل دهند.

یکی از نکات قابل توجه در مورد فیلم دوازده مرد خشمگین این است که تمام مدت این فیلم به جز سه دقیقه آن، تنها در یک اتاق رخ می‌دهد. این فیلم از این لحاظ، یکی از برجسته‌ترین فیلم‌ها به شمار می‌رود.

فیلم دوازده مرد خشمگین به هنگام اکران خود توانست تا ستایش منتقدان را برانگیزد. این فیلم، یک اثر درام جذاب و پر از هیجان است که موفق شده تا بیننده را تا پایان مجذوب خود نگه دارد. در فیلم دوازده مرد خشمگین، هیجان و تنش ناشی از اکشن نیست بلکه از زبان بدن، دیالوگ و مناقشه‌های شخصی نشات می‌گیرد.

با وجود موفقیت این فیلم از نظر منتقدان، این فیلم در گیشه چندان موفق ظاهر نشده بود. در هر صورت، فیلم دوازده مرد خشمگین، یکی از برترین آثار کلاسیک سینما شناخته می‌شود و تماشای آن، یک تجربه سینمایی لذت‌بخش را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

فیلم رونین (Ronin)

فیلم رونین ronin

فیلم رونین، یک فیلم اکشن و هیجانی آمریکایی محصول سال ۱۹۹۸ میلادی است. این فیلم با بازی رابرت د نیرو (Robert De Niro)، ژان رنو (Jean Reno)، ناتاسکا مک الهون (Natascha McElhone)، استلن اسکارسگارد (Stellan Skarsgård)، شان بین (Sean Bean) و جاناتان پرایس (Jonathan Pryce) است.

کارگردانی فیلم رونین در دستان جان فرانکن هایمر (John Frankenheimer) بوده است. فیلم‌نامه فیلم را جان دیوید زیک (John David Zeik) به همراه دیوید مامت (David Mamet) قلم زده است.

فیلم رونین در مورد یک گروه از نیروهای ویژه سابق است. آنها برای سرقت یک کیف مرموز و به شدت محافظت شده به خدمت گرفته می‌شوند. این در حالی است که وفاداری‌های بین اعضای گروه گاه تا گاه تغییر  می‌کند.

فیلمبرداری فیلم رونین در سال ۱۹۹۷ میلادی در کشور فرانسه و در شهرهای پاریس و نیس صورت گرفته است. این فیلم به خاطر صحنه‌های تعقیب و گریز واقع‌گرایانه خود مورد ستایش قرار گرفته بود.

فیلم رونین در جشنواره فیلم ونیز همان سال به اکران در آمده بود. این فیلم توانست تا عملکرد مثبتی از نظر منتقدان داشته باشد. منتقدان نظرات خوبی در مورد اکشن، بازیگران و جنبه‌های فنی فیلم داشتند و با این حال، این داستان فیلم بوده که توسط منتقدان به انتقاد گرفته شده است.

رونین در حقیقت، سامورایی‌های ژاپنی هستند که اربابان آنها کشته شده است. آنها رهبری ندارند که جان خود را فدای او کنند و از همین رو، آنها به عنوان مزدور به خدمت گرفته می‌شوند. این فیلم نیز این عنوان را به گروهی از خلافکاران نسبت داده است.

در هر صورت، فیلم رونین، فیلمی در مورد کاراکترها، مکان‌ها و رفتارهای آنها است. این فیلم موفق شده تا با بازیگران برجسته خود، اثری لذت‌بخش را ارائه کند. با این وجود، می‌توان انتقادهایی نسبت به داستان آن داشت. با اینکه فیلم دارای صحنه‌های اکشن و هیجانی قابل قبولی است اما در پایان، مفهوم قانع‌کننده‌ای از داستان آن به بیننده ارائه نمی‌شود.

در پایان، فیلم رونین، اثری اکشن و جذاب با نقش‌آفرینی جالب توجهی از رابرت د نیرو است. این فیلم گرچه از لحاظ داستانی، اثری برجسته به شمار نمی‌رود اما دارای صحنه‌های اکشن و هیجان‌انگیزی است که مطمئنا، شما را تا پایان فیلم سرگرم نگه خواهد داشت.

فیلم روز تعلیم (Training Day)

فیلم روز تعلیم training day

فیلم روز تعلیم، اثری هیجانی و جنایی محصول سال ۲۰۰۱ میلادی است. دیوید آیر (David Ayer) وظیفه نوشتن فیلم‌نامه فیلم روز تعلیم را در دست داشته است. آنتوان فوکوآ (Antoine Fuqua) نیز کارگردانی فیلم را بر عهده داشته است.

فیلم روز تعلیم با نقش‌آفرینی دنزل واشنگتن (Denzel Washington) و ایثن هاوک (Ethan Hawke) در نقش دو افسر مبارزه با مواد مخدر لس آنجلس است. این فیلم به بیست و چهار ساعت از زندگی این دو افسر پلیس در محله‌های پر از خلاف و جنایت در لس‌‌آنجلس می‌پردازد.

از جمله دیگر بازیگرانی که در فیلم روز تعلیم نقش‌آفرینی کردند می‌توان به اسکات گلن (Scott Glenn)، کلیف کورتیس (Cliff Curtis)، دکتر دره (Dr. Dre)، اسنوپ داگ (Snoop Dogg) و میسی گری (Macy Gray) اشاره کرد.

منتقدان تقریبا نظرات مثبتی نسبت به فیلم روز تعلیم داشتند. منتقدان به ستایش نقش‌آفرینی دنزل واشنگتن و ایثن هاوک پرداختند اما نظرات خوبی نسبت به فیلم‌نامه فیلم نداشتند. در هر صورت، این فیلم موفق شد تا در گیشه فروش خوبی داشته باشد. دنزل واشنگتن برای نقش‌آفرینی خود در این فیلم، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شده بود. ایثن هاوک نیز نامزد جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد در هفتاد و چهارمین مراسم اسکار شده بود.

سریالی بر اساس این فیلم توسط شبکه سی‌بی‌اس ساخته و پخش شده است. اما این سریال پس از پخش یک فصل، کنسل شده است. در ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی، کمپانی برادران وارنر اعلام کرد که پیش‌درآمدی برای فیلم روز تعلیم با تمرکز بر روی داستان جوانی‌های آلونزو هریس در حال توسعه است.

فیلم دوازده مرد خشمگین می‌تواند شما را از جلوه‌های کامپیوتری آثار امروزی سینما دور کند و یک تجربه لذت‌بخش سینمایی را برای شما به ارمغان بیاورد. فیلم رونین نیز با صحنه‌های اکشن واقع‌گرایانه خود، یک اثر هیجانی زیبا را به شما ارائه می‌کند. فیلم روز تعلیم نیز می‌توان آخر هفته شما را بسازد و مطمئنا از تماشای این اکشن جنایی لذت خواهید برد.

Animalsآرین1100یوهانmeysambMahyarMsm

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از ۱۲Angry Men تا Ronin - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از ۱۲Angry Men تا Ronin - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از ۱۲Angry Men تا Ronin - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از ۱۲Angry Men تا Ronin - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از ۱۲Angry Men تا Ronin - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از ۱۲Angry Men تا Ronin - گیمفا