تاریخچهی Super Mario Bros؛ مروری بر تمامی آثار (قسمت دوم)
Super Mario Advance 2001
چهاردهمین اثر از سری بازیهای Super Mario با نام Super Mario Advance در سال ۲۰۰۱ توسط Nintendo برای پلتفرم Game Boy Advance توسعه و منتشر گردید. کارگردانی این اثر به ترتیب برعهدهی Satoru Iwata و Toshiaki Suzuki بود و شخص Masayuki Uemura وظیفهی تهیهکنندگی اثر فوق را عهدهدار بود.
عنوان فوق به نوعی یک بازسازی از عنوان قدیمی Super Mario Bros. 2 میباشد که در سال ۱۹۸۸ برای پلتفرمهای آن دوران در دسترس بود. این بار Nintendo با ایجاد بهبودهای بصری و طراحی مجدد برخی از انیمیشنها در بازی و همچنین تغییراتی جزیی در Gameplay و موسیقی بازی، این عنوان را مجدّداً در اولین سال از قرن ۲۱ برای مخاطبین خود عرضه کرد.
این اثر بازخورد مثبت منتقدین و گیمرها را با خود به همراه داشت تا جایی که به عقیدهی خیل عظیمی از منتقدین این عنوان بهترین و خلاقانهترین اثر Platformer تا آن زمان محسوب میگردید.
Super Mario Advance 2: Super Mario World 2001
در همان سالی که عنوان Super Mario Advance به بازار عرضه شده بود، Nintendo به نوعی نسخهی دوم آن اثر را که پانزدهمین عنوان از جهان Super Mario محسوب میشد، فوراً به بازار عرضه کرد و این عنوان در همان سال برای پلتفرم Game Boy Advance منتشر و در سال ۲۰۱۴ نیز برای مجدّداً برای پلتفرم Wii U نیز عرضه شد. وظیفهی طراحی این اثر این بار بر دوش Miyamoto بود.
داستان در این عنوان به مانند اکثر عناوین این سری حول و حوش نجات Princess Peach میگذشت با این تفاوت که Mario این بار از یار قدیمی خود Yoshi به جهت انجام این مأموریت کمک میگرفت. وقایع و جهان بازی این بار در دنیای شخصیت شرور داستان یعنی Bowser قرار داشت، جایی که نام آن را Dinosaur Land مینامیم.
این عنوان نیز به واقع از فرم همکاری یا Multiplayer نیز بهره میبرد که در نوع خود یکی از دلایل محبوبیت آن نیز همین مورد تلقی میگردد.
Super Mario Sunshine 2002
شانزدهمین اثر از جهان Super Mario با نام Super Mario Sunshine توسط Nintendo و در سال ۲۰۰۲ برای پلتفرم تازه به دوران رسیدهی Game Cube عرضه گردید. کارگردانی این اثر به طور مشترک برعهدهی Yoshiaki Koizumi و Kenta Usui بود، و در مقام تهیهکنندگی Miyamoto و Tezuka به طور مشترک این وظیفه را برعهده داشتند. آهنگسازی این اثر را علاوه بر شخص با سابقه و شناخته شده Kondo، شخص Shinobu Tanaka نیز برعهده داشت.
در نهایت این اثر با فروش بیش از پنج میلیون نسخهای خود در سراسر جهان به عنوان پرفروشترین اثر ساخته شده برای پلتفرم Game Cube شناخته میشود.
این اثر برای اولین بار المانهای ماجراجویی-مبارزهای را به سری Mario اضافه نمود و برای اولین بار ما با ژانر Action-Adventure به معنای واقعی کلمه در این بازی از سری بازیهای Mario آشنا شدیم.
Game Play در این عنوان به مانند نسخهی Super Mario 64 میباشد با این تفاوت که در این نسخه گیمر با مکانیکهای جدیدی به جهت پیشروی در مراحل مواجه میشود که یکی از جذابترینهای آن حضور دستگاه F.L.U.D.D میباشد که به صورت یک نازل آب با فشار بالا عمل میکرد. وجود این تجهیز به تنهایی و به خودی خود توانست تغییرات زیادی را در Gameplay و Level Design جهان بازی ایجاد نماید که با تحسین بالای منتقدین و گیمرهای آن دوران نیز مواجه شد.
اثر فوق برای اولین بار دارای صداگذاری کامل بر روی شخصیتهای بازی بود و در آن زمان صداپیشهی شناخته شده Charles Martinet بر روی شخصیت Mario فرآیند صداگذاری را آغاز نمود.
Super Mario Advance 3: Yoshi’s Island 2002
هفدهمین اثر از جهان Super Mario با نام Yoshi’s Island: Super Mario Advance 3 در سال ۲۰۰۲ و توسط شرکت Nintendo برای پلفترم دستی Game Boy Advance عرضه گردید، با این حال بعدها این اثر در سال ۲۰۱۱ برای پلتفرم دستی3DS و در سال ۲۰۱۴ نیز برای پلتفرم Wii U نیز عرضه شد.
داستانسرایی در این عنوان حول و حوش برادر Mario میگذشت، جایی که تمامی شخصیتهای شناخته به دوران کودکی خود برگشته بودند و Luigi که حالا در قامت یک کودک در بازی ظاهر شده بود، توسط شخصیت شرور بازی با نام Kamek ربوده میشود و حال Mario باید با همراهی Yoshi راهی برای نجات دادن او بیابند و تمامی شخصیتهای مثبت و شرور بازی به نسخهی خردسال خود بدل شده بودند حتی Bowser.
Super Mario Advance 4: Super Mario Bros. 3 2003
هجدهمین اثر از جهان Mario با نام Super Mario Advance 4: Super Mario Bros. 3 در سال ۲۰۰۳ توسط Nintendo برای پلتفرم دستی Game Boy Advance عرضه و بعدها نیز برای پلتفرم Wii U منتشر شد. کارگردانی این اثر تماماً برعهدهی شخص Kimura بود و Tezuka نیز وظیفهی تهیهکنندگی این عنوان را در غیاب Miyamoto عهدهدار بود. آهنگسازی عنوان فوق نیز در غیاب Condo به شخص Taiju Suzuki محول شده بود. شخص Miyamoto نیز در مقام طراح در ساخت این بازی حضور داشت.
Gameplay در این عنوان از همان فرمول نسخهی اصلی یعنی Super Mario Bros. 3 بهره میبرد.
این اثر در نهایت توانست به میزان فروش تقریبی ۳ میلیون نسخه در سراسر جهان دست یابد.
Super Mario 64 DS 2004
هجدهمین بازی از جهان عناوین Super Mario در سال ۲۰۰۴ با نام Super Mario 64 DS توسط Nintendo برای پلتفرم DS منتشر گردید. این عنوان در سال ۲۰۱۵ برای پلتفرم Wii U نیز عرضه گردید.
مطابق اکثر عناوین این سری شخص Miyamoto وظیفهی تهیهکنندگی را بر عهده داشت و Kondo نیز وظیفهی آهنگسازی آن را عهدهدار بود.
همانطور که از نام این عنوان بر میآید این اثر یک Remake برای عنوان قدیمی Super Mario 64 بود که در سال ۱۹۹۶ برای پلتفرم Nintendo 64 منتشر شده بود. علاوه بر امکانات بصری بهبود یافته، این عنوان قابلیت بازی با سایر گیمرها را نیز فراهم مینمود و در بازی ما شاهد حضور تعداد زیادی Mini Game بودیم.
این عنوان در نهایت با بازخورد خوب منتقدین و گیمرها مواجه شد و توانست به رکورد فروش بیش از ۱۱ میلیون نسخه بر روی پلتفرم DS دست یابد که از این حیث آن را در جایگاه دهمین بازی پرفروش DS قرار میداد.
New Super Mario Bros. 2006
نوزدهمین بازی از سری عناوین Super Mario با نام New Super Mario Bros. در سال ۲۰۰۶ توسط Nintendo برای پلتفرم DS عرضه گردید که بعدها نیز مجدّداً این اثر با یک پسوند U برای پلتفرم Wii U نیز عرضه شد. کارگردان اثر شخص Shigeyuki Asuke بود و Kimura وظیفهی تهیهکنندگی اثر را بر عهده داشت. آهنگسازی نیز بر عهدهی شخص Kondo بود که در کنار ایشان دو نفر از اعضای جدید او را همراهی میکردند.
جهان بازی شامل هشت نقشه اصلی میشد که هر یک به ده منطقه تقسیمبندی میشدند و به طور کلی گیمر با ۸۰ منطقه با شکل و شمایل تقریباً منحصر به فرد روبهرو میشد.
این عنوان به شدت مورد توجه منتقدین و گیمرها قرار گرفت و توانست به فروش خیره کنندهی بیش از ۳۰ میلیون نسخه برسد و از لحاظ فروش نیز توانست بهترین عنوان کنسول DS را از آن خود نماید و در نهایت در دستهی عناوینی قرار گیرد که بهترین مجموع فروش تمامی دوران را داشتند.
ژانر بازی در دستهی عناوین ۲-D Side-Scrolling قرار میگرفت و سبک آن نیز همچون خیل عظیم نیاکان خود در دستهی عناوینPlatformer قرار داشت.
Super Mario Galaxy 2007
بیستمین بازی از سری عناوین Super Mario با نام Super Mario Galaxy در سال ۲۰۰۷ برای پلتفرم Wii توسط Nintendo عرضه گردید. گیمرها امروزه نیز میتوانند با خریداری عنوان Super Mario 3D All-Stars که در سال ۲۰۲۰ برای پلتفرم Switch منتشر شده از تجربهی آن نیز لذت ببرند.
کارگردانی اثر را شخص Yoshiaki Koizumi برعهده داشت و شخص Miyamoto نیز تهیهکنندگی اثر را عهدهدار بود. با این حال مطابق معمول Kondo نیز آهنگسازی اثر را برعهده داشت. یکی از مواردی که در بخش آهنگسازی این اثر به کار گرفته شد استفاده از ارکستر موسیقی برای اولین بار در تمامی دوران Mario بود.
این عنوان در دستهی عناوین Action-Adventure و Platformer طبقهبندی میشد و سومین اثر تماماً سه بعدی سری بازیهای Mario بود.
همانطور که از نام اثر نیز خوانده میشود داستان در جهانهای مختلف روایت میشد. هر سیاره قوانین و فضای منحصر به فرد خود را داشت که یکی از خصیصههای ایشان داشتن جاذبهی منحصر به فرد در هر سیاره بود که عمیقاً بر روی Gameplay بازی تأثیرگذار بود.
در نهایت و با انتشار این اثر در روز عرضهی آن، خیل عظیمی از منتقدین معتقد بودند این عنوان حتی بدون به اتمام رسیدن نیز می تواند برای مخاطب خود به شدت جذاب باشد و هدف در این بازی صرفاً به اتمام رساندن مراحل نیست و گیمر میتوانست از لحظه لحظهی درون بازی لذت کافی را از جهان اثر ببرد. این عنوان توانست به لحاظ میزان فروش رکورد نزدیک به ۱۳ میلیون نسخه را بشکند و در جایگاه نهمین بازی پرفروش پلتفرم Wii قرار بگیرد.
New Super Mario Bros. Wii 2009
بیست و یکمین اثر از جهان Super Mario در سال ۲۰۰۹ با نام New Super Mario Bros. Wii توسط Nintendo برای پلتفرم Wii عرضه گردید. شخص Shigeyuki Asuke وظیفهی کارگردانی اثر را عهدهدار بود و Tezuka با همراهی Kimura وظیفهی تهیهکنندگی این اثر را در غیاب شخص Miyamoto عهدهدار بودند . با این حال شخص Miyamoto نیز به عنوان طراح در توسعهی این پروژه نقش داشت. آهنگسازان اثر نیز به ترتیب Shiho Fujii و Ryo Nagamatsu و Kenta Nagata بودند و آقای Kondo نیز ایشان را در جهت بهبود کار، راهنمایی میکرد.
این عنوان در دستهی عناوین Side-Scrolling و Platformer قرار میگرفت، با این حال استفاده از فرم سهبعدی طراحی شخصیتها در بازی و نمایش دوبعدی ایشان برای مخاطب، یکی از جنبههای بصری جذاب این اثر بود.
وجود المانهای منحصر به فرد Gameplay همچون ورود به یک حباب و معلق شدن در فضای بازی و پیشروی به وسیلهی آن، یکی از ایدههایی بود که شخص Miyamoto آن را در این اثر پایه ریزی نمود.
این عنوان در نهایت توانست با کسب رضایت منتقدین و اصحاب رسانه و گیمرها به فروش خیرهکنندهی بیش از ۳۰ میلیون کپی دست یابد و لقب چهارمین عنوان پرفروش پلتفرم Wii را یدک بکشد.
Super Mario Galaxy 2 2010
بیست و دومین اثر از جهان Super Mario با نام Super Mario Galaxy 2 در سال ۲۰۱۰ توسط Nintendo برای پلتفرم Wii عرضه گردید. Koichi Hayashido به عنوان کارگردان اثر و Koizumi با همراهی شخص Tezuka تهیهکنندگی آن را برعهده داشتند. Kondo و Yokota در کنار یکدیگر وظیفهی آهنگسازی این اثر را بر عهده داشتند با این حال آقای Ryo Nagamatsu نیز ایشان را همراهی میکرد.
سبک بازی، این عنوان را دستهی عناوین Action-Adventure با المانهای Platformer قرار میداد. همانطور که از نام این عنوان نیز مشخص است، این عنوان یک ادامه برای عنوان Super Mario Galaxy بود.
Gameplay در این عنوان تقریباً مشابه عنوان هم نام خود یعنی Super Mario Galaxy بود با این تفاوت که مکانیک های جدیدتر و جهان بزرگتری در اختیار گیمر قرار داشت.
در نهایت نیز این اثر توانست نظر مثبت منتقدین و اصحاب رسانه و گیمرها را به خود جلب نماید و به عنوان بالاترین بازی به لحاظ عملکرد در وبسایت Metacritic تا به امروز قرار بگیرد. این عنوان همچنین به لحاظ میزان فروش توانست به رکورد بیش از هفت میلیون کپی در سراسر جهان دست یابد.
Super Mari 3D Land 2011
بیست و سومین اثر از جهان Super Mario با نام Super Mari 3D Land توسط Nintendo و در سال ۲۰۱۱ برای پلتفرم دستی 3DS منتشر گردید. گیمرها امروزه نیز میتوانند این اثر را به صورت دیجیتالی از فروشگاه Nintendo تهیه و آن را بر روی پلتفرم Switch تجربه نمایند.
Koichi Hayashida کارگردانی اثر را بر عهده داشت و Yoshiaki Koizumi تهیهکنندهی آن بود. شخصKenta Motokura نیز طراحی عنوان فوق را عهدهدار شده بود. آهنگسازی این بار در غیاب Kondo به ترتیب بر عهدهی Yokota و Asuka Hayazaki و Takeshi Hama بود.
سبک بازی در دستهی عناوین Action-Adventure و در فضایی سهبعدی با المانهای Platformer قرار میگرفت. به لحاظ Gameplay به دلیل ترکیب المانهای عناوین دوبعدی ماقبل خود و برخی از المانهای عناوین سهبعدی با یکدیگر، به یک عنوان منحصر به فرد یا Unique تبدیل گشت.
این عنوان نیز همچون اغلب عناوین گذشتهی خود توانست نظر گیمرها را به خود جلب نماید و با فروش نزدیک به ۱۳ میلیون نسخه در سراسر جهان به یکی از بهترین عناوین بر روی پلتفرم دستی 3DS تبدیل گشت.
New Super Mario Bros. 2 2012
بیست و چهارمین اثر از عناوین Super Mario با نام New Super Mario Bros. 2 در سال ۲۰۱۲ توسط Nintendo برای پلتفرم دستی 3DS منتشر گردید. کارگردانی این اثر را برای اولین شخص Yusuke Amano بر عهده داشت و Miyamoto نیز به عنوان طراح بازی در کنار ایشان و تیم توسعه نیز قرار گرفته بود. Tezuka و Kimura نیز وظیفهی تهیهکنندگی اثر را به طور مشترک عهدهدار شدند. در نهایت آهنگسازی اثر نیز در غیاب Kondo بر عهدهی آهنگساز کهنه کار Nagata قرار داشت.
این عنوان در ژانر عناوین دو بعدی Side-Scrolling قرار میگرفت که همچون هم نامهای خود از المانهای به شدت قوی و پررنگ Platformer نیز بهره میبرد. این اثر سومین عنوان در سری بازیهای New Super Mario Bros می باشد.
Gameplay در این عنوان بر خلاف عناوین قبلی به شدت بر روی جمعآوری سکههای معروف در این سری تمرکز کرده بود و گیمر میبایست تا با عبور از موانع مختلف بتواند به بیشترین مقدار ممکن، سکه جمعآوری نماید. این عنوان تا جایی پیش رفت که یکی از Modeهای درون بازی با نام Coin Rush بعدها به صورت یک اثر مستقل و به صورت جداگانه از اثر اصلی برای گیمرها عرضه گردید.
این عنوان توانست نظر منتقدین و گیمرها را به خود جلب نماید و توانست به فروش خارقالعادهی بیش از ۱۳ میلیون کپی در سراسر جهان دست یابد و به عنوان پنجمین اثر پرفروش پلتفرم دستی 3DS قرار گیرد.
New Super Mario Bros. U 2012
بیست و پنجمین اثر از سری بازیهای جهان Super Mario با نام New Super Mario Bros. U در سال ۲۰۱۲ توسط شرکت Nintendo برای پلتفرم تازه نفس Wii U عرضه شد.
کارگردانی این عنوان بر عهدهی شخص Masataka Takemoto بود و Tezuka و Kimura نیز به طور مشترک در مقام تهیهکننده به ایفای نقش در روند توسعهی این اثر مشغول شدند. آهنگسازی این عنوان را نیز افراد با سابقهای همچون Yokoto و Fujii به طور مشترک عهدهدار شدند.
Gameplay در این عنوان نیز به مانند اکثر عناوین Mario فرم Side-Scrolling و Platformer را یدک میکشید و پیادهسازی شخصیتها در این عنوان تماماً به صورت سهبعدی بود که با توجه به فرم بازی و نمایش Side-Scrolling توسعهدهندگان آنها را به صورت دوبعدی در بازی پیادهسازی نمودند. میتوان گفت فرم طراحی بصری در بازی به نوعی ۲.۵ بعدی میباشد.
این عنوان نیز با بازخورد خوب منتقدین و گیمرها مواجه گردید و توانست به رکورد فروش نزدیک به ۶ میلیون کپی بر روی پلتفرم Wii U برسد.
Super Mario 3D World 2013
بیست و ششمین بازی از سری عناوین Super Mario با نام Super Mario 3D World در سال ۲۰۱۳ توسط Nintendo برای پلتفرم Wii U منتشر گردید. کارگردانی این عنوان به طور مشترک بر عهدهی Motokura و Hayashida بود و شخص Koizumi نیز وظیفهی تهیهکنندگی اثر را بر عهده داشت. مطابق معمول اکثر عناوین، شخص Kondo وظیفهی آهنگسازی این عنوان را با همراهی سه نفر دیگر بر عهده داشت.
این عنوان در ژانر Action-Adventure و Platformer با نمایش بصری سهبعدی قرار میگیرد. همانطور که از نام این عنوان مشخص است، این اثر ادامهای بر عنوان Super Mario 3D Land بود که قبلاً و در سال ۲۰۱۱ برای پلتفرم دستی 3DS نیز منتشر شده بود.
هر یک از پنج شخصیتی که گیمر در قالب ایشان میتوانست بازی را پیش ببرد، تواناییهای منحصر به فردی داشته که ایشان را از یکدیگر در جهت مبارزات و جستجو در جهان بازی متمایز میساخت. در این بازی گیمرها میتوانستند یکدیگر را گرفته و بلند نمایند و به هر سویی پرتاب کنند و یا از یکدیگر بالا بروند. پیادهسازی این مکانیک در بازی کمک میکرد تا روند Gameplay دچار تغییراتی شگرف نسبت به سایر عناوین گردد.
این عنوان نیز همچون سایر عناوین Mario مورد تحسین منتقدین و گیمرها قرار گرفت و توانست رکورد فروش بیش از ۶ میلیون کپی را بر روی پلفترم Wii U بشکند.
Super Mario Run 2016
بیست و هفتمین بازی از جهان Super Mario در سال ۲۰۱۶ و با نام Super Mario Run توسط شرکت Nintendo برای سیستم عامل iOS شرکت اپل عرضه گردید. با این حال یک سال بعد نیز این عنوان برای اکوسیستم اندروید نیز منتشر شد. تهیهکنندهی اثر شخص Miyamoto بود و طراحی آن را Tezuka برعهده داشت.
سبک و سیاق این عنوان مشابه عناوین Endless Running بود و المانهای کمرنگی از فرم Platformer نسبت به سایر عناوین این سری نیز در این بازی به چشم میخورد.
گیمر می توانست با کنترل شخصیت بازی از طریق صفحهی نمایش گوشی تلفن همراه، کنترل و هدایت او را برعهده بگیرد.
با عرضهی عمومی این عنوان برای پلتفرمهای تلفنهای همراه، پرداختهای درون برنامهای مختلف و البته زیاد و همچنین عدم امکان دسترسی به بازی به صورت کامل، در حالی که خیل عظیمی از عناوین پلتفرمهای تلفنهای همراه تماماً رایگان بودند، باعث شد تا در نهایت شخص Miyamoto اذعان نماید که آنها یک اشتباه استراتژیک را در برنامهریزی، توسعه و ساخت این عنوان مرتکب شده بودند.
Super Mario Odyssey 2017
بیست و هشتمین بازی از سری عناوین Super Mario در سال ۲۰۱۷ با نام Super Mario Odyssey برای پلتفرم Switch و توسط Nintendo منتشر گردید. کارگردانی این عنوان را شخص Kenta Motokura بر عهده داشت و تهیهکنندگی اثر بر دوش Koizumi و Hayashida قرار داشت. آهنگسازی این عنوان نیز مطابق معمول بر عهدهی شخص Kondo بود.
این عنوان در سبک و سیاق Action-Adventure با تکینکهای یک اثر Platformer که زبانزد سری عناوین با نام Mario بود قرار داشت که فرم بصری بازی همچون سریهای ماقبل خود تماماً به صورت سهبعدی طراحی شده بود.
یکی از تکنیکهای منحصر به فرد این عنوان که در Gameplay آن پیاده شده بود، اضافه شدن شخصیتی عجیب با نام Cappy بود که به نوعی حکم کلاه جدید Mario را ایفا میکرد. این کلاه جدید تواناییهایی داشت که گیمر میتوانست با پرتاب آن به طرف دشمنان درون بازی، آنها را به کنترل خود درآورده و سپس در مسیر پیشرفت بازی از آنها استفاده نماید.
یکی دیگر از تکنیکهای منحصر به فرد و البته زیبا که به خوبی و با دقت هر چه تمام در این عنوان سهبعدی پیادهسازی شده بود استفاده از المانهای کلاسیک عناوین دوبعدی به صورت کاملاً محدود و حساب شده بود تا بازی علاوه بر فرمی مدرن، رنگ و بویی کلاسیک را با خود برای مخاطب به همراه بیاورد.
این عنوان توانست علاوه بر کسب رضایت حدأکثری منتقدین و اصحاب رسانه و جامعهی گیمرها، به فروش خیرهکنندهی بیش از ۲۰ میلیون کپی دست یابد.
New Super Mario Bros. U Deluxe 2019
بیست و نهمین اثر از جهان Super Mario با نام New Super Mario Bros. U Deluxe در سال ۲۰۱۹ توسط Nintendo برای پلتفرم Switch منتشر گردید.
این عنوان ۱۶۴ مرحله را در خود جای داده بود که این مراحل در مجموع شامل دو بازی New Super Mario Bros. U و New Super Luigi U میشد.
این اثر نیز با مجموع فروش بیش از ۲۰ میلیون کپی بر روی هر دو پلتفرم توانست تا به عنوان دومین بازی با نام Mario بر روی پلتفرم Switch به لحاظ آمار فروش شناخته شود.
Super Mario 3D All Stars 2020
سیامین عنوان از سری عناوین Super Mario با نام Super Mario 3D All Stars در سال ۲۰۲۰ توسط Nintendo برای پلتفرم Switch منتشر گردید. این عنوان به نوعی یک جشن برای ۳۵ سالگی سری عناوین Mario محسوب میشد که شرکت خالق آن تصمیم داشت تا این سال را با عرضهی آن جشن بگیرد.
این اثر شامل مجموع عناوین Super Mario 64 و Super Mario Sunshine و Super Mario Galaxy بود که حالا با کمی بهبود بصری در دسترس علاقمندان قرار میگرفت.
این عنوان در بدو ورود خود به بازارهای جهانی توانست تا نظر گیمرها را به خود جلب نموده و تا به اینجای کار رکورد فروش بیش از ۹ میلیون نسخه را از آن خود کرده است.
Super Mario 3D World + Bowser’s Fury 2021
سی و یکمین بازی از سری عناوین Super Mario با نام کامل Super Mario 3D World + Bowsers Fury در سال ۲۰۲۱ برای پلتفرم Switch توسط Nintendo منتشر گردید. این عنوان به نوعی یک بستهی الحاقی برای اثر Super Mario 3D World محسوب میشد که در سال ۲۰۱۳ برای پلتفرم Wii U منتشر شده بود.
Gameplay در این عنوان همانند نسخهی اصلی در فضایی سهبعدی با المانهای Platformer قرار داشت که فرم Action-Adventure خود را نیز از نسخهی اصلی به ارث برده بود.
یکی از المانهای منحصر به فرد این عنوان، لباس گربه مانندی بود که گیمر بر تن شخصیت خود میکرد تا بتواند با کمک آن از دیوارها بالا رفته و یا به برخی دشمنان با استفاده از چنگالهای خود حمله کند.
داستان در این سری با کمی تغییر Mario را این بار در برابر شخصیت شرور بازیBowser قرار میداد که حالا تحت تأثیر مادهای سیاه و قیرمانند به فرم Fury Bowser تبدیل شده بود و حالا شخصیت اصلی داستان بایستی در مقابل او قرار بگیرد.
به پایان آمد این دفتر، حکایت همچنان باقیست
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
آقای چمنی ممنون بابت این مقاله فوقالعاده جذاب بهترین بازی سری ماریو از نظر شما چیه به نظر من بهترین بازی ماریو نسخه ۶۴ است اصلا اون بازی یه چیز دیگه بود بعد از اون اودیسی
عرض ادب و احترام خدمت حضرتعالی. امیدوارم صبح خوبی داشته باشید.
جذاب برای بنده به دو عنصر نوستالژی و پیادهسازی خوب Gameplay گفته میشود.
اگر بخواهم از منظر نوستالژی به این سری نگاه کنم قطعاً و با اختلاف عنوان Super Mario Bros. 1985 برای بنده هنوز باارزشترین ایشان میباشد ولی از منظر پیادهسازی موفق المانهای Gameplay و Level Design بهترین اثر در بین تمامی عناوین Mario برای بنده تا به امروز با اختلاف ۲۰۱۷ Super Mario Odyssey میباشد.
نسخه Super Mario 64 اولین عنوان در تاریخ بازیهای ویدیویی بود که توانست برای اولین بار دوربین دینامیک را وارد این صنعت و بازیها نماید. همیشه قدردان زحمات Miyamoto هستم.
پیروز و پایدار باشید.
تاریخچه سری واچ داگز هم بزارید
آقای چمنی خسته نباشید، مقاله بسیار عالی ای بود
سری بازی ماریو جزئی از خاطرات خیلی از گیمر ها و غیر گیمر هاست، همه از پیر تا جوون با این سری آشنایی دارن، شخصا نسخه مورد علاقه من تو سری super mario bros. 3 هستش، به نظرم از بهترین طراحی مراحل سری بازیای ماریو رو داره و قشنگ دفعه اول که میخواستم تموم کنم بازیرو، نزدیک به یک ماه درگیرش بودم! انقدر که مراحلش چالش بر انگیز بود و تعداد world های بازی هم زیاد بود. به نظرم یکی از بهترین بازی های پلتفرمره تاریخه. بعد از اونم super mario 64 به نظرم فوق العاده بود که الگویی شد برای بازی های سه بعدی
Super mario maker هم به نظرم خیلی ایده باحالی داشت، خودت مراحلرو بسازی و مراحلی که بقیه درست کردن رو بازی کنی خیلی باحاله، میشه خلاقیت خیلی از مردم رو تو این مراحل مشاهده کرد
بازم خدا قوت آقای چمنی
عرض ادب و احترام خدمت حضرتعالی.
سری عناوین Mario فارغ از نامهای مختلفی که تا به امروز داشتهاند، توانسته برای تمامی سلیقهها و مخاطبین، اعم از طرفدران RPG و Action-Adventure و Platformer، همیشه بهترینها را به ارمغان بیاورد.
همیشه در این صنعت برای دو چیز ارزش و احترام ویژهای قائل بوده و هستم. اول کسانی که اولین هستند و دوم کسانی که بهترین هستند.
خالقین Mario در زمرهی اولینها و بهترینها هستند.
همیشه و در همه حال پیروز و پایدار باشید.
دقیقا همین که همه گیمر ها با سلایق متفاوت میتونن از نسخه های مختلف این سری لذت ببرن، بهترینش میکنه در زمینه های مختلف
خیلی ممنون آقای چمنی بابت تمام اطلاعاتی که از دنیای گیم با ما در میون میذارید باعث میشه اطلاعات ما هم بیشتر بشه
عرض ادب و احترام خدمت حضرتعالی.
سری Shin Megami Tensei و Persona به واقع یکی از باارزشترین سری عناوین JRPG تاریخ هستند. برای بنده با اختلاف بهترین بازی تمام دورانم متعلق به عنوان Persona 5 میباشد.
حتماً این مهم در دستور کار بنده قرار خواهد گرفت و برای شما و سایر دوستداران عناوین JRPG شگفتیهای زیادی را خواهم داشت که به مرور در این سایت قرار خواهد گرفت.
هیمشه و در همه حال پیروز و پایدار باشید.
دم شما گرم
این ماریو اودیسه ی لعنتی پیرم کرد تا تموم شد😂
اصلا موندم چطوری اون همه ماه قرار دادن که یکیش شبیه اونیکی نیست!
یه سریاش فقط با پرش حل میشه ، یه سریاش معماست ( مثلا یکی از اون قهوه ایا یه ماه داشت باید شوهرش میشدی تا ماه رو میداد بهت😂😂😂) ، یه سریاش پلتفورمر و کلی مدل دیگه
ولی بازم با اینکه فکر کنم شیشصد تا ماه داره بازی پلی ثانیه ای تکراری نمیشه
بنظرم تنها بازی ای که شرایط بهتری داره زلدا ۲۰۱۷ عه
عرض ادب و احترام خدمت حضرتعالی.
توانایی شاگرد نابغه و توانمند Miyamoto در ساخت این عنوان را به هیچ وجه نمیتوان نادیده گرفت.
عنوان Super Mario Odyssey به واقع تا به این لحظه آخرین اثر شخص Kenta Motokura بود که در مقام کارگردانی قرار گرفت. ایشان از سال ۲۰۰۰ به صورت رسمی به عنوان یکی از اعضای ارشد بخش تحقیق و توسعهی شرکت Nintendo تا به امروز مشغول به فعالیت بوده است.
همیشه و در همه حال پیروز باشید.
به به مرسی آقای چمنی بابت این مقاله فوق العاده
متاسفانه من از زمان سونی ۱ به بعد هیچ کدوم از نسخه های این فرنچایز دوست داشتنی رو تجربه نکردم ولی عوضش با خوندن این مقاله شما اطلاعاتم از این فرنچایز افزایش یافت😅🙏
عرض ادب و احترام خدمت حضرتعالی.
قطعاً خیل عظیمی از گیمرها همچون جنابعالی بنا به دلایلی فرصت تجربهی این عنوان را امروزه دیگر ندارید.
با این حال دانستن مواردی که این سری میتواند به نوعی حقی بر گردن این صنعت داشته باشد، قطعاً خالی از لطف نیست.
بسیار خرسندم که مقالهی اینجانب برای شما مفید و موثر واقع شده است، امیدوارم تا در آینده نیز بتوانم مقالاتی از این دست و در خور گیمرهای حقیقی تهیه نمایم.
برایتان آرزوی تنی سالم و شادکامی دارم.
درود جناب چمنی
مطلب بسیار خوبی بود
سوپر ماریو جز بهترین بازی های تاریخه
و امید وارم همیشه موفق باشه
عه آقای چمنی بالاخره عضو تحریریه شدید
من هنوز تازه فهمیدم. واقعا کارتون عالیه👏👏
سلام و احترام خدمت حضرتعالی.
بنده مدتی است که مشغول به فعالیت در کنار سایر عزیزان تحریریه شدهام و دلیل حضور کم رنگ اینجانب در بخش نظرات به همین علت است.
امیدوارم تا بتوانم در این مسیر برای شما و سایر عزیزان و مخاطبین گیمفا مفید واقع شده و مقالات باارزشی را تهیه نمایم.
همیشه و در همه حال تنی سالم و روحی سرشار از سبزی زندگی داشته باشید.
حضور شما در سایت همیشه باعث افتخار بوده
منتظر مقالات زیباتون هستیم🌹
واقعا نینتندو بهترین بازی ساز دنیاست که بر عکس برخی ناشر های مولتی پلتفرم در سال بازی های بسیار شاهکار با تعداد زیاد میدهد
اما اگه نینتندو اگه پولپرستیش رو درست کنه به نظرم خیلی بهتر میتونه با پلی۵ رقابت کنه
ماریو هم که ماریو گلکسی ها ماریوبروس ها ماریو ۶۴ و ماریو آدیسی جزء ماندگارترین و انقلابی ترین بازی های ماریو و تاریخ هستند با تشکر از مقاله خوبتون
عرض ادب و احترام خدمت حضرتعالی.
از اینکه مقالهی بنده توانسته تا نظر جنابعالی را به خود جلب نماید بسیار خرسندم.
باید عنوان نمود برخلاف حرکت تأمل برانگیز خیل عظیمی از ناشرین موفق در صنعت بازیهای ویدیویی، شرکت Nintendo هرگز آنچنان که شما عنوان کردهاید نبوده و نیست. که اگر به گذشته و محصولات این شرکت نگاهی سریع داشته باشید متوجه این موضوع خواهید شد.
معتقدم شرکت Nintendo نه در عرضهی محتوا و نه در عرضهی پلتفرم هرگز رقیب برندهایی چون پلی استیشن و XBOX نبوده و در آینده نیز نخواهد بود.
با این حال فروش حدأکثری محصولات این شرکت در این روزها گوی سبقت را از دو برند پلیاستیشن و XBOX با اختلاف و به راحتی ربوده که گویای ادعای بنده، آمار فروش محصولات حوزهی سرگرمیهای تعاملی است.
همیشه و در همه حال پیروز و پایدار باشید.