نقدها و نمرات Metroid Dread منتشر شدند
لحظاتی پیش نقدها و نمرات بازی Metroid Dread از سوی منتقدین در سرتاسر جهان منتشر شدند. به نظر میرسد که با عنوانی فوقالعاده روبهرو هستیم.
بعد از مدتها انتظار، سرانجام طرفداران سری Metroid میتوانند بازی جدیدی از این سری را تجربه کنند. عنوان Metroid Dread نه تنها عطش بازیبازان را برطرف خواهد کرد، بلکه با توجه به بررسیهای منتشر شده، گویا با یک اثر بینظیر طرف هستیم، همان چیزی که انتظارش را داشتیم.
در ادامه برخی از نقدهای منتشر شده از این بازی را مطالعه میکنید:
VGC 10/10
تقریباََ شاهد تعادلی بینقص در ترکیب ایدههای قدیمی و جدید هستیم. Metroid Dread رویکردی سینماتیک و اکشنی سرعتی با داستانی غافلگیرکننده را به رویکرد ساید-اسکرالینگ کلاسیک اضافه میکند. این بازگشتی است که طرفداران انتظارش را داشتند.
Nintendo Life 10/10
بازی Metroid Dread یک بازگشت شکوهمند برای ساموس آران و تیم مرکوریاستیم (MercurySteam) به شمار میآید. این یک عنوان بسیار جذاب و به شدت سرگرمکننده است که با یک طراحی بینقص، خود را به عنوان یکی از بهترین نسخهها مطرح میکند. با اعمال یک سری از قابلیتهای عالی، ارائهی مراحل مخفیکاری جذاب، باسهای خلاقانه و داستانی که طرفداران مطمئناََ از آن لذت خواهند برد، با یکی از بهترین بازیها مواجه هستیم. آیا این بهترین بازی Metroid است؟ بله میتواند بهترین نسخه از سری باشد.
Player 2 9.1/10
Metroid Dread یک بازگشت مثال زدنی برای فرنچایز و ساموس آران به شمار میآید.
TheSixthAxis 9/10
در Metroid Dread شاهد بازگشت بهترین جایزهبگیر کهکشان در بهترین شکل ممکن هستیم. بازی از طریق اضافه کردن المانهای ترس، کارگردانی مدرن ساموس و اضافه کردن Lore به یکی از نسخههای این سری تبدیل شده است که تجربهی آن برای طرفداران حیاتی به شمار میرود.
Gamespot 8/10
بیش از هر چیزی، Metroid Dread احساس عدم ریسک و ادامه فرمولی شناخته شده را القاء میکند. گیمپلی بهبود یافته و ویژگیهای جدیدی به اثر اضافه شده است، اما Dread به شدت وابسه به فرمولهای نیاکان خود است. در نهایت، برای طرفداران قدیمی، شاید این بهترین رویکرد باشد. ما به خانه بازگشتهایم.
Digitaly Downloaded 7/10
من در حالی Metroid Dread را به پایان رساندم که نظرات ضد و نقیضی در مورد آن در ذهن داشتم. از سمتی، من فکر میکنم که این یک بازی با طراحی عالی است و المانهای هستهی اصلی گیمپلی مانند رباتهای تعقیبکننده، به شکلی زیبا با فرمول همیشگی Metroid ترکیب شدهاند. از طرف دیگر، این فرمول برای مدتی طولانی مطرح شده و Dread به اندازه کافی آن را متحول نمیکند. Dread بازی خوبی است، اما فقط باید بگویم که به اندازهای که طرفداران انتظارش را داشتند به یاد ماندنی نیست.
بازی Metroid Dread در تاریخ ۱۶ مهر ۱۴۰۰ (۸ اکتبر ۲۰۲۱) به صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ روانهی بازار خواهد شد.
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
- نقد و بررسی فیلم Joker: Folie à Deux | هیچ جوکری وجود ندارد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
نظرات
wow
جالبترش اینه باقی بازیا الان میزنن تو سرشون که این بازی چه امتیازی گرفته! فن بازی های انحصاری پلی استیشن و ایکس باکس که بماند.
آفرین به نینتندو واقعا نباید به نینتندو شک کرد فقط چند تا شرکت و استودیو هستند که کم پیش میاد گیمرا ناامید کنند نینتندو و سونی و فرام سافتور و پلی گراند و راکستار و با کمی ارفاق و صرف نظر از سایبرپانک cdpr و کپکام و آرکین نمونه این شرکت ها و استودیوها هستند که میشه بهشون اعتماد کرد
نه اتفاقا، نینتندو جزء شرکتهای خوب و موفق نیست. آخه الان ۱ سری از اساتید گوهر فشانی میکنند که بازیهای نینتندو بچه گانه و آندرریتده. طرف تا قبل سوییچ نمیدنسته نینتندو چی هست، حالا فکت صادر میکنه که بازیهای نینتندو چون از قدیم بودن و منتقدین باهاش خاطره دارن، واسه همین بهش امتیاز بالا میدن. به این دسته از حضرات باید گفت شما مربع مثلثتو بزن یا باتری دسته رو عوض کن یا منتظر کرکش باش.
یک در برابر سه!!!
بیخیال چجوری میگی موفق نیست همین الانم فروش کنسولش از دو تا کنسول بیشتره خاطره دارن باهاش خدایی اینا رو از کجا در میاری الان zelda 2017 به درد نمیخوره super smash که دم به ساعت پشتیبانی میشه به درد نمیخوره یکم میدان دیدتو زیاد کن آبرو نبری بهترین الان از لحاظ فروش و سرگرمی در نوبه خودش نیتندو هستش
😀 🙂 😀 😀
دوست من یکبار دیگه پیام ایشون رو بخون. البته فک میکنم که چون ایشون اشتباهی بجای اورریتد نوشته اندرریتد شما فک کردی که داره بازی های نینتندو رو میکوبه.
این بچگانه بودن هم صفت بدی نیست البته. اگر اشتباه نکنم یه بار یکی از مدیران نینتندو گفته بود که خوشحاله که نماد نینتندو کودکان هستن چون کودکان بهتر خلاقیت و چگونه لذت بردن رو درک میکنن . مثلا میشه گفت فضاسازی بیشتر بازی های نینتندو مثل انیمیشن میمونه و فضاسازی بیشتر بازی های بقیه استودیو ها مثل فیلمه ولی این دلیل نمیشه که بزرگسالان از انیمیشن یا بازی های نینتندو لذت نبرن .
بهبه
باید تجربه بشه
خیلی عالیه ولی توقع داشتم بالا نود بشه
کاکا متروید ۵۰ هم بشه من بازیش می کنم
من نینتندو ندارم ولی اگه داشتم که بازیش میکردم
یک غرفه دیگر کاندید بازی سال تصاحب شد
نینتندو بدون سر و صدا ۴ ماه قبل از رلیز، از بازی که ۲۰ سال منتظرش بودن رونمایی میکنه، باعث تحسین همه میشه، خیلی بی سر و صدا بهترین فروش ممکن رو تجربه میکنن آثارش. اونم فروشی که یه دلار تخفیف نداره و ملت بعد از ۴ سال عطش خرید اون بازی رو دارن. چرا؟ چون سرگرمی خالص ارائه میده دنبال کلک بازاریابی و جلوه بصری نیست. همچنان روح گیمینگ در آثار نینتندو جریان داره. بعد از دههها که شرکتهای مختلف چندین استراتژی مختلف حول محتوا عوض کردن، نینتندو بدون بودجههای کلان، اما با خلاقیت و همان هدف قدیمی یعنی سرگرمی از گیمرها پذیرایی میکنه.
بعدا یوبیسافت هم یه عمر صدا در میاره اخرم به زور ۷۸ میده ملت 😐
به ریش نیست به ریشه هستش ….
وقتی بازی ساز هایی مثل اینارو میبینم افسوس میخورم به حال الان یوبی سافت
یه زمانی لوگوی یوبیسافت (نسخه های ابتدایی اساسین) واسه من خیلی ارزش داشت …..
الان وقتی لوگوی یوبی رو تو بازی میبینم حالم بد میشه فقط ….
البته کلک بازاریابی هم داشته ها. برای فروش سوییچ متروید پرایم ۴ رو معرفی کرد ، هنوز هم گیم پلی ازش نداده ، متروید درد اومد ولی متروید پرایم ۴ نیومد . فکر کنم ۳ ۴ سالی از معرفیش میگذره . کاشکی حداقل ۳ نسخه اولش رو در این بین ریمستر میکرد برای سوییچ .
Metroid Prime 4 کلک بازاریابی نبود، رونمایی شد دو سال بعد دیدن به کیفیت مناسب نرسیده، کوبیدن از اول سپردنش به استودیوی اصلی Prime. اتفاقا قابل تحسینه که حاضرن یک پروسه دو سه ساله رو بکوبن و از اول بسازن بخاطر رسیدن به کیفیت مورد نظر.
https://www.youtube.com/watch?v=F1CrOZT-OH0
توجه کنید این بازی mercury steam ساخته استدیویی که بالاترین متای کسب شدش تا قبل این بازی کسلوانیا لورد او شادو ۱ بوده با متای ۸۳ یا ۸۴ بعد از همکاری مجدد با این نینتندو بازم شاهکار ساخته
هایپ. امیدوارم هروقت کارت گرافیک گرفتم روی شبیه ساز تجربه ش کنم :))))))
داداش از اخر کارت گرافیکت به فنا رفت؟😐
اره متاسفانه. دوهفته پیش سوخت🥲. درحال حاضر پلتفرمم اندرویده. حقیقتا ۲۰-۳۰ میلیون ندارم بدم پای کنسول نسل بعدی یا کارت گرافیک
تسلیت میگم
ایشالله خودشو بگیری
منظورم سوئیچه 🙂
یه لحظه ذهنم از راه راست منحرف شد 😐😬
😂
متای خیلی خوبی کسب کرده. مطمئنا تجربه شیرینی برای بازی باز و طرفدارانش رقم میزنه
اهای اقای یوبی سافت😒
نینتندو بازم ترکوند، اونم تو سکوت و بدون اینکه همه جا تو بوق و کرنا پر کنه، شک نداشتم که بازی نمرات عالی میگیره و مشخصه که بازی در عین حال که به اصالت و ریشه هاش پایبنده پر از نوآوری هم هست
لعنت بر گیم اسپات و اونی که ۷ داده، همین دوتا به تنهایی باعث شدن نمرات بازی به بالای ۹۰ نرسه، هر چند که همین الانم متای فوق العاده ای گرفته، بعضی ازین منتقدان دیگه خیلی از هر بازی ای انتظار تغییرات از پایه دارن، خوب نمیشه که هر بازی ای رو اونقدری تغییر داد که با دور شدن از ریشه هاش عملا تبدیل به یه بازی دیگه بشه، در واقع بعضی از بازی ها نمیتونن زیاد تغییر کنن چون در صورت تغییر میتونه گیم پلی بازی و لول دیزاین اون نابود بشه، بازم میگم بعضی از بازی ها نه همه
مثلا گاد رو میشد همچین تغییرات توش ایجاد کرد و خیلیم خوب جواب داد و بازی دوباره با قدرت ظاهر شد، اما مثلا بازی ای مثل همین متروید که خودش پدید آورنده ی سبک مترویدوینیا بوده که امروزه خودش به تنهایی کلی بازی ازین سبک بهره میبرن، نمیتونه دچار تغییرات بنیادی بشه و اگر شامل این تغییرات بشه، اونطوری حتی اگر نظر منتقدا رو هم به خودش جلب کنه قطعا برای من که فن قدیمی این سری هستم نا امید کننده میشد
خوشبختانه بازی الان همون چیزیه که طرفدارا میخوان، متروید جزو تاپ ۵ برترین سری بازی هایی هست که تجربه کردم، هر کسی هم فرصتش رو داشت حتما تمام نسخه های این سری شاهکاره تجربه کنه
عشق یعنی نینتندو
شمایی که فن قدیمی این سری هستی باید در جریان باشی، نینتندو با بازی متروید پرایم این سری بازی رو از پایه کوبید و ساخته. اتفاقا تغییراتش چنان بنیادین بوده که اگر وسط بازی در حالت زاویه دید بازی رو میدید، تصور نمیکرد این ۱ بازی متروید باشه.
ضمن اینکه این بازی توسط شرکت دیگه تولید شده و مثل اودر ام که ۱ گروه دیگه ساختن، اینم همینطوره. والا اگر مثل گاد که سانتامونیکا زیر مجموعه سونی اون رو ساخت، شرکت تابعه نینتندو (مثل rare) اون رو تولید میکرد، امتیازش بالاتر هم میرفت.
شما درست میفرمایید منتها خودتون هم اشاره کردید که بازی یکبار از اول کوبیده شده و ساخته شده و اصلا هدف از اون این بوده که یک بازی جدید از دل این سری بیرون بیارن، اینم در نظر بگیرید که اینجا ما متروید ۲ بعدی رو داریم، این نسخه قرار بوده ادامه ای بر سبک کلاسیک بازی و ۲ بعدی، دنباله ای بر نسخه fusion باشه پس بازی فقط میتونسته تغییرات و نوآوری هایی رو در جزئیات گیم پلی و برخی مکانیزم های همیشگی خودش داشته باشه، اگر میخواستن بازی رو انقدری تغییری بدن که مثل پرایم کلا از پایه عوض بشه پس قطعا باید از ریشه همه چی رو عوض میکردن، ولی در اینجا بازی در یک کالبد ۲.۵ بعدی تونسته بهترین عملکرد خودشو به نمایش بذاره و در عین حال که به نسخه های کلاسیک وفاداره ولی تغییرات مثبتی رو هم در پی استاندارد های مدرن امروزی درش ایجاد شده
ریر واقعا یه زمانی که برای نینتندو بازی میساخت به معنای واقعی کلمه سلطنت میکرد بین استودیو ها و کیفیت بازی هاش فرای تصور بود حیف که امروزه دیگه این امر غیرممکنه (ولی حتی رویاشم قشنگه بود اگر ریر تحت مالکیت نینتندو قرار داشت)
اما به نظرم مرکوری استیم خیلی خوب از پس عهده این بازی بر اومدن و خوب نظارت نینتندو همیشه اثر مثبت خودشو میذاره، حتی ریر سابق هم تحت نظر نینتندو تونسته بوده اونقد شاهکار بسازه
نینتندو کولاک کرده تو این چندوقت پشت سر هم بازی های درجه یک
فقط حیف باید حسرت داشتن کنسولشو بخوریم به خاطر این گرونی های لعنتی 😞
گوتی رو بدن به این بازی بخندیم😂 ، در حالی که دو طرف سر دثلوپ و سایکوناتز و فورزا بحث میکنن این بازی بنظرم جوایز رو درو میکنه
دلم برای زمانی که کل صنعت گیم تو دست سازندهای بازی و کنسول ژاپنی میچرخید تنگ شده شدید
زمانی که نینتندو و سگا کنسول خانگی میساختن و با بازی های فوق العادشون بهترین سرگرمی رو بهمون هدیه میدادن البته در کنار سونی که نسل پنج و شیش پیداش شد و ترکوند دورانی که کپکام و کونامی و بازی های ژاپنی فراوان بودن الان جز نینتندو و کپکام چیزی نمونده یه سونی هم مونده که هنوزم بازیای خفن بسازه و حال بده حیف که دستم به نینتندو نمیرسه وگرنه از بازی های شاهکارش نمیگذشتم وای به حال روزی که کاملا صنعت گیم دست غربی بیفته
یکی دیگه از مدعیان گوتی
حقشونه چون بازی میسازن و نزدن تو ساخت فیلم و به اسم بازی به خورد ملت بدن فروش بازیهاشم اینو ثابت میکنه که بازی که خودت انجام میدی بهتر از بازی هستش که خود کنسول انجامش میده
یکی از بازیایی که باعث شد من عاشق مترویدوانیا بشم super metroid بود و هنوز هم این بازی نظیر نداره. واقعا این بازی تجربه اش اجباریه برای من و سایر دوستان طرفدار نینتندو.
نینتندو دوباره گل کاشته تبریک به نینتندو فنای عزیز
کلا منتقدها با بازیهای نینتندو مهربان هستند.