شایعه: کوجیما و ایکس باکس روی فرنچایزی موجود کار می‌کنند
شایعه: کوجیما و ایکس باکس روی فرنچایزی موجود کار می‌کنند
شایعه: کوجیما و ایکس باکس روی فرنچایزی موجود کار می‌کنند
شایعه: کوجیما و ایکس باکس روی فرنچایزی موجود کار می‌کنند
شایعه: کوجیما و ایکس باکس روی فرنچایزی موجود کار می‌کنند
شایعه: کوجیما و ایکس باکس روی فرنچایزی موجود کار می‌کنند

شایعه: کوجیما و ایکس باکس روی فرنچایزی موجود کار می‌کنند

محمد حسین کریمی
۱۳:۱۹ ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
شایعه: کوجیما و ایکس باکس روی فرنچایزی موجود کار می‌کنند

منبع داخلی مشهور ایکس باکس گزارش توسعه‌ی یک Silent Hill جدید از سوی تیم کوجیما را رد و باری دیگر به همکاری وی با ایکس باکس حول فرنچایزی موجود اشاره می‌کند.

ساعاتی پیش، نیک شپشال (Nick Shpeshal)، منبع داخلی مشهور ایکس باکس، شایعه‌ی منتشر شده از سوی گماتسو (Gematsu) پیرامون توسعه‌ی Silent Hill جدید توسط کوجیما را رد کرد. وی در ادامه متذکر شد که آن‌ها با همکاری ایکس باکس روی فرنچایزی موجود کار می‌کنند. منظور از فرنچایزی موجود این است که بر خلاف اطلاعات منتشر شده در گذشته، همکاری مایکروسافت و کوجیما حول یک آی‌پی (IP) جدید و بازی‌ای کاملاََ تازه صورت نمی‌گیرد بلکه نسخه‌ی جدید یا ریبوتی از یک سری قدیمی در دست ساخت قرار دارد.

شپشال در انتها متذکر می‌شود که همکاری کوجیما با مایکروسافت به معنای عدم همکاری وی با سونی نیست. اگرچه او اطلاعات بیشتری در دست ندارد و نمی‌داند که تا چه حد استودیوی کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) گسترش پیده کرده است، اما شاید این استودیو برای هر دو شرکت اثری تولید کند.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شایعه: کوجیما و ایکس باکس روی فرنچایزی موجود کار می‌کنند
شایعه: کوجیما و ایکس باکس روی فرنچایزی موجود کار می‌کنند
شایعه: کوجیما و ایکس باکس روی فرنچایزی موجود کار می‌کنند
شایعه: کوجیما و ایکس باکس روی فرنچایزی موجود کار می‌کنند
شایعه: کوجیما و ایکس باکس روی فرنچایزی موجود کار می‌کنند
شایعه: کوجیما و ایکس باکس روی فرنچایزی موجود کار می‌کنند
شایعه: کوجیما و ایکس باکس روی فرنچایزی موجود کار می‌کنند
شایعه: کوجیما و ایکس باکس روی فرنچایزی موجود کار می‌کنند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • برای ایکس باکس داره سایلنت هیل میسازه؟ قبلا هم شایعه شده بود یه اثر سریالی ترسناک هستش

  • Amir گفت:

    ای بابا هرکی یه چی میگه نورمن ریداس هم میگه دارن رو Death stranding 2 کار میکنن تا خودشون اعلام نکنن معلوم نمیشه ولی من فکر میکنم همکاریش با سونی محتمل تره

  • be name pc گفت:

    بنظر من اندی رابینسون درست میگه کوجیما پشت سایلنت نیست یه قضیه ای رو همه بهش توجه نمیکنن اگر قرار بر این باشه کونامی با کوجیما داره همکاری میکنه چرا بجای سایلنت نسخه ی جدید متال و نداده بسازتش که ناسلامتی خالقشم خودش هستش یا حتی ریمیک متال ۳ و نداده دستش بسازه بجاش سایلنت و داده این کاملا مسخرست نمیدونم چرا یسری اینسایدرا تاکید دارن کوجیما پشت ماجراست سایلنت دو نسخه ازش در دست ساخته یکیشو همون بلوبر میسازه اون یکی هم یه استودیو دیگه ولی مطمئنم کوجیما نیست کونامی و کوجیما دیگه هیچ وقت بعد اون قضایا با هم همکاری نمیکنن یادمه اون زمان که pt کنسل شد خبر اومد که مدیرعامل کونامی بشدت از کوجیما متنفره حتی دستور داد که اسم کوجیما رو از کاور متال ۵ تو همه جا حذف کنن بعد دوباره بیان دوستانه با هم همکاری کنن بعید میدونم

    • Ali_Rez_M گفت:

      دیگه چیه metal gear رو می خواد بسازه می خواد بره سراغ دوران طفولیت big boss خوده vgc گفته که در حال حاضر رابطه کوجیما با کونامی خوبه حتی کوجیما Konami رو تو twitter فالو کرده به هر حال سایت gematsu اصلا تخصصش اخبار بازی های ژاپنیه تا الان همه گزارش هاشون هم درست بوده حتی خوده vgc هم گفته احتمال ساخته شدن چندتا سایلنت هیل هست به شخصه به یه سایت ژاپنی معتبر بیشتر اعتماد دارم تا یه پادکست معمولی

      • VGC پیشینه‌ی بهتری داره نسبت به گماتسو و گفتن که سازنده‌ی ژاپنی کوجیما نیست. از طرفی گماتسو هم سایت ژاپنی نیست، یه سایت آمریکایی با OWNER آمریکایی هستش که روی اخبار ژاپنی فقط تمرکز داره.

        • Ali_Rez_M گفت:

          درسته حرفتون اما توئیت دیروز robertson حرف gematsu رو رد نمی کنه تازه گفته احتمال ساخته شدن سایلنت هیل های بیشتری هم هست

          • این که چند تا سایلنت هیل ساخته میشه رو توی همون گزارش اولشون ذکر کردن. داخل توییت هم نوشته:
            I’ve been asked this a lot today and all I can say is that the Japanese studio referenced in my reporting is not Kojima Productions.
            که یعنی شنیدم کوجیما پروداکشنز نیست. بعد نوشته به گزارش گماتسو هم اعتماد دارم در هر صورت چیزی رو تایید نکرده و حرف کلیش اینه ” استودیوی گزارش های من کوجیما پروداکشنز نیست”

        • Ali_Rez_M گفت:

          خوب شد گفتید این رو اطلاع نداشتم که سایت gematsu آمریکائی هستش به هر حال ما طرفدارهای سایلنت هیل تشنه یه نسخه جدید هستیم
          که دوباره ازش لذت ببریم این شایعات ادم رو هیجان زده می کنه

        • MahyarMsm گفت:

          اقای کریمی شما بیشتر vgc و گماتسو رو جدی میگیرید و یا نیک شپشال؟
          سابقه گماتسو رو ببینید خیلی از حرفاش تقریبا درست دراومدن و vgc هم حرفاش معتبر تره ولی نیک شپشال رو زیاد نمیدونم
          یکی این یکی اینکه چرا ابندند و حسن کهرمان به صورت های زیرکانه و عجیبی به کوجیما اشاره میکنن؟ مثلا گفتن بازی اولش S و اخرش L، کاور یوتیوب بلوباکس که یه جورایی به سایلنت هیل اشاره میکنه و یا عکس توییتر اون بنده خدا که یه جزیره کوچیکه و اگه به ژاپنی ترجمش کنی و بعد به انگلیسی میشه کوجیما!!!! یعنی الان این شانسی شانسی اتفاق افتاده؟ فقط هم همینا نیست
          اگه الکی باشه بلایی سرشون نمیارن؟
          جدا از اینا به احتمال زیاد سایلنت هیل به لطف سونی در دست ساخته حالا به هر شیوه ای چه استودیو جدیدش در ژاپن و یا چه به دست کوجیما و با همکاری سونی
          باید دید چی میشه

      • Ali_Rez_M گفت:

        در ضمن ممکنه با هر دو کار کنه چون طبق گفته جف گراب قرارداد کوجیما با مایکروسافت مانع کوجیما نمیشه که با سونی کار نکنه و به نظرم همه چی تو game awards مشخص میشه از اونجا که کوجیما و جف کیلی به هم نزدیکن احتمال نمایش بازی کوجیما تو مراسم هستش

  • Black Knight گفت:

    سونی صد در صد یه سایلنت هیل داره میسازه حالا یا با کوجیما یا همون استودیو مخفی که تازه تو ژاپن تاسیس کردن
    ولی یه چیزی بگم اینکه Gematsu و VGC خیلی معتبر تر هستن نسبت به یه کسی مثل شپشال که از هر ۱۰ تا شایعش ۱۱ تاش اشتباه در میان

    • ASHEN ONE گفت:

      اصلا هرکسی به نفع ایکس باکس حرف بزنه دروغ میگه😂😂😂😂

      خدایی چه‌آدمایی هستین شما.

      • Black Knight گفت:

        دوست عزیز یه بار دیگه کامنتم رو بخون
        شپشال اصلا در حد بقیه منبع معتبری نیست اینو کلی میگم
        من خودم هم قبلا بهش اعتماد داشتم ولی تو این چند وقت که از بقیه شنیدم و دیدم از چشمم افتاده
        تمامی شایعه هاش هم رسما کپی از بقیه هستن
        همین سایلنت هیل رو چرا زود تر از اینا نمیگفت ؟
        دقیقا گذاشت زمانی که شایعه هاش شروع شد اینم اومد یه شایعه ای مطرح کرد که دیده بشه
        من هم نگفتم اصلا با مایکروسافت بازی نمیسازه
        گفتم رابطشو با سونی حفظ میکنه و هر طور شده یه بازی از سایلنت سونی داره میسازه حالا یا با کوجیما یا با همون استودیو مخفی ژاپن ولی بازم سونی با کوجیما همکاری میکنه مخصوصا که توییت هرمن هالست رو چند وقت پیش درباره همکاری بین سونی و کوجیما ریتوییت کرد !
        خبر هم اومده سونی داره با پارتنر های قدیمیش مثل کوجیما و میازاکی دوباره همکاری میکنه و قرارداد هاشون رو تمدید میکنه

    • Play ground گفت:

      شاعر خوبی هستی🙃
      به نام خداوند جان و خرد
      کز این بلک شاعر تر نیافرد

    • T800 گفت:

      آره مال سونی درسته مال مایکروسافت غلطه 😒
      اتزیو تو چقدر ترولی آخه
      اونور خودتو منطقی نشون میدی
      اینور روی واقعی تو 🤣

      • Black Knight گفت:

        خدا شفات بده 🤣
        من گفتم امکان نداره کویجما با مایکروسافت گیم بسازه ؟
        من گفتم سونی صد در صد باز هم با کوجیما همکاری میکنه که یه واقعیته
        حالا امثال ترول ها فن بوی هایی مثل تو نمیخوان باور کنن مشکل خودشونه
        حرف های من رو هم کپی نکن بیا به خود بگو یکم کلاس داشته باش سعی کن حرف های تازه بزنی 😉
        هر چی باشم از تو بهترم که سر پست از سونی سریع میای دیس میدی و اینور ظاهر واقعیتو نشون میدی اونور میری تو فاز منطقی ها 😂
        فعلا که تمامی شایعه ها درباره سایلنت هیل درباره سونی بوده نه مایکروسافت
        شپشال هم به قول عامون حکم جواد خیابانی اینسایدرا رو داره
        حالا خوبه خودت هم میدونی اصلا معتبر نیست 😂
        در ضمن متن خبر رو بخون همون شپشالی که قبولش داری نوشته این به این معنا نیست که با سونی گیم نمیسازه !

    • Ali_Rez_M گفت:

      به احتمال زیاد کوجیما داره برای ایکس باکس بازی میسازه
      فقط نمی دونیم این بازی چیه بعضیا میگن اپیزودیک هستش بعضیا میگن cloud base هستش

      • Black Knight گفت:

        شایعه کوجیما فعلا خبرش خیلی وقته خوابیده ولی احتمالش هست
        ولی این رو مطمئن باش برای سونی هم بازی میسازه چون سونی جدیدا داره قرارداد هاش با سکند پارتی هاش رو تمدید میکنه و از اونطرف هرمن هالست رسما تو مصاحبش به کوجیما اشاره کرد و جالبه بدونی کوجیما صحبت هاش رو تو توییتر ریتوییت کرد !

    • ShinjiMikami گفت:

      میدونی کلا فیبل و اوود و الدر و پرفکت دارک بنظر میرسه الکی باشن درسته؟ کلا خرید بتسدا الیکه.
      اصلا هرچی از ایکس باکس گفتن الکیه درست درنمیاد.
      جالبه با این حرفاتون به خودتون میگید منطقی.
      من متعصبم یا شما؟ جواب بی منطق و متعصبایی مثل شما رو اگه بدیم هم جواب نمیده چون همینی که هستی.

      • MahyarMsm گفت:

        حالا تقریبا داره درست میگه
        گماتسو و vgc حرفاشون معتبر تره به نظرم
        البته نیک شپشال هم حرفایی زده که درست از اب دراومده ولی من vgc و گماتسو رو بیشتر جدی میگیرم
        میتونید توی ردیت سابقشون رو ببینید البته که این موضوع اصلیش مقایسه vgc و گماتسو هست ولی خب به نظرم بهتره به vgc و گماتسو اطمینان کرد
        البته هیچی معلوم نیست باید دید چی میشه

        • ShinjiMikami گفت:

          شایعه، شایعه هست و هردو شایعه خیلی وقته که بر زبونا افتاده.
          حال هیچکس به قطع نمیتونه بیاد بگه از ۱۰ تا ۱۱ تاش غلطه و این برای مسخره کردنه کاملا واضحه چون
          اولا خب شایعس. این که واضحه
          دوما خودتونم گفتید که حرفایی زده که درست در اومده پس اعداد ۱۰ ۱۱ رو نباید بیاره وسط
          من خودم شخصا به اینکه کوجیما خود ایپی سایلنت هیل رو بسازه بخاطر سبکش و بخاطر کونامی احتمالش رو کم میدونم.
          ولی یه ایپی ترسناک رو قطعا خواهد ساخت. شاید هم سبک پی تی
          به هرحال باید صبر کرد و دید

      • Black Knight گفت:

        چی میگی تو ؟
        الان بحث کوجیماست اومدی برای من لیست آرزو ها نوشتی
        نه تو منطقی هستی که به نویسنده سایت بی احترامی میکنی و بهش تیکه میندازی !
        تو هم با اون کامنتات نشون دادی اصلا متعصب نیستی

        • ShinjiMikami گفت:

          اگه به ارتباط و یکپارچگی متن خیلی اهمیت میدی. پس چرا کوجیمارو ول کردی رفتی به نویسنده؟ کی بی احترامی کرد؟ برو ببین کی ریپلی کرده و کی در مورد چی حرف زده😂
          چرا با اقای ملکی و اقابابایی و کرامت فر و … بحث نمیکنم!
          به هرحال حرف بنده همین پایین هم زده شده و کاملا بهش پابندم.بخون و تعصب رو نشونم بده. اینکه پی تی و سایلنت هیل ارتباطی بهم ندارن نشون دهنده ی تعصب بنده نیست.
          .
          تعصب در ذات شماست که اعداد ۱۰ و ۱۱ رو میاری. یادت باشه فیبل و پرفکت و … یه زمانی شایعه شده بودن که به حقیقت پیوستن. شایعه هم شایعه هست و فرقی باهم ندارن. چه بسا شایعه های خیلی زیادی از داسک گولم شنیدیم که برای کپکام به حقیقت نپیوست.
          .
          لیست ارزو گفتنتم تروله چه برسه به اون کامنتت😅
          سلامت باشی

          • ShinjiMikami گفت:

            توعه بچه هیچی نمیدونی که چندین نفر بهت جواب دادن ولی هیچی تو مغزت نمیره که نمیره. من الان چی بگم؟ باز بگم دوباره همون جوابو بگیرم
            جواب اقاتونو اون روز دادم. وقتی شخصی کامنت رو ۵ بار ویرایش کنه و تیکه بندازه منم باید ۲ ۳ تا کامنت بدم که حواب تیکه هاشو بدم. من که نویسنده نیستم ویرایش کنم. 😐 دروغگو کمرش بشکنه😐
            بابا از کوجیما حرف میزنیم نه از گذشته پسرک
            ایول ویلیج و ایول ۷ کاملا به ریشه ها پایبند بودن. پی تی فقط مشکل دوربینش نیست مشکل کل محیط و کل بازیه که حتی اکشنم نداره و با اجنه و زن سرکار داریم.
            شما نمیگی مگه دمو بود؟ پس اشتباه میکنی به بعد بازی و بازی نساخته شده نظر میدی و میگی میرفتیم شهر. بدبخت این بازی کجاش میرفت شهر؟ این اصلا به شهر میخوره؟ تو یکی که بازی ترسناک تجربه نکردی نیا جلو من😐 این بازی به هیچ وجه نمیره داخل شهر. انگار میگی ویسیج میره داخل شهر. پی تی میرقت داخل شهر چرت ترین بازی میشد. اجنه و جامپ اسکر وسط شهر چه غلطی میکنه😐
            بزو بابا دیگه ریپلی نمیکنم وقتم حروم شد برو

  • mahdy گفت:

    سونی و مایکروسافت دارن کوجیما رو حلوا حلوا می کنن

  • چه خبره😂😂😂 هردم از این باغ بری میرسد. یکی میگه فلانه باز اون یکی میگه نه داری اشتباه میگی فلانه، فقط قیافه خود کوجیما وقتی اخبار رو می خونه جالبه، با یک لبخند تمسخر آمیز سری تکون میده و عینکشو میزنه و میره سراغ بازی جدیدش.

    ولی یک لحظه تصور کنید هردو راست بگن و کوجیما پروداکشنز برای هردو شرکت انحصاری بسازه🤯 چه شود اما سر اینکه سایلنت هیل ژاپنی دست کوجیما نیست هم منابع مختلف به جون هم افتادن و یک عده میگن هست و یک عده دیگه میگن نیست. کی بشه بازی جدید کوجیما معلوم بشه و ما از دست این شایعه ها خلاص شیم.

  • ShinjiMikami گفت:

    هرکسی یچیزی میگه
    یکی میگه سایلنت هیل میسازه یکی میگه نمیسازه یکیم میگه ناممکنه بسازه. یکی میگه با ایکس باکس بازی میسازه. یکی میگه ایپی بلوباکس همون ایپی متال گیر کوجیماس. دیگری میگه نه این ایپی سایلنت هیله و ربطی به کوجیما نداره اخرم یکی میاد میگه نه همین به کوجیما ربط داره و کاهرامان دروغکیه.
    این شایعات رو زیاد جدی نمیگیرم. ولی در مورد سایلنت هیل بنظر شخص بنده احتمال زیاد دست بلوبر ساخته میشه. حال نسخه ی دیگری از این بازی توسط کوجیما یا استدیوی دیگری ساخته بشه رو نمیدونم.
    .
    در مورد شرکت فایراسپرایت که فابریکی که تازه خریده یه بازی ترسناک علمی تخیلی داره میسازه. شاید بعضیا اینو دست در دست به همین شایعه ی کوجیما تبدیل کردن!
    حال باید صبر کرد و دید که چی میشه

    • ShinjiMikami گفت:

      من بیکارم فقط نشستم کوجیما سایلنت هیل بسازه حرص بخورم😂
      .
      ببینید عزیز دل یبارم میگم بنظر من کوجیما بهتره بره سراغ ایپی غیر از سایلنت هیل. سایلنت هیل رو اگه بازی کرده باشید هم اکشنه هم ترس روانشناختی داره. در واقع یک تعادل میخواد. من شاهد همچین آیپی با تعادلی در گذشته ی کوجیما نیستم. Pt هم کاملا متفاوته نسبت به سایلنت هیل.
      به هرحال نظر شخصیم رو گفته بودم که کاش بجای اینکه بدون کوجیما میدادن به میکامی که بیکار نشسته تا اون بسازه گرچه احتمال دادن این ایپی به میکامی نزدیک به صفره ولی خب حرفیه که زده شد. میکامی یک ترسناک سازه و حضور میکامی در ساختن یک ایپی به سبک ترسناک و اکشن، چه دد اسپیس چه ایول چه ایول ویثین چه داینو کرایسیس و چه سایه های جهنمی که هرکدوم به سبک های متفاوتی هستن مثلا ایول زامبی داره و ایول ویثین روانشناختیه و داینو هم دایناسور داره😂، عالیه و باعث میشه اون بازی خوب از اب دربیاد.
      خلاصه میکامی یک ترسناک سازه.
      حرفیه که زده شد و این نظر شخصیه. حال با نظر شما یا نظر نویسنده اقای کریمی کاری ندارم.
      سایلنت هیل ساخته بشه که تجربش میکنم حال چه بلوبر بسازه چه کوجیما ولی خب اینا هردوتاشون یچیز خیلی روانشناختی تر و شبیه به لیرز اف فیر و ویسیج میسازن و بازی رو خیلی زیاد از ریشه ها دور میکنن اینجور که بنظر میرسه.
      البته هنوز زوده و باید صبر کرد و دید.
      با تشکر😂

    • Black Knight گفت:

      پس احساس کمبود کن چون به خاطر شینجی میکامی هم که شده لایکت میکنم 😂😂😂😂😂😂
      به کتفم هم نیست دوستی یا نیستی 😛

  • ASHEN ONE گفت:

    موندم دیگه حرف کی رو باور کنم.

  • Avowed fan گفت:

    کوجیما با بلوبر سایلنت هیل میسازد😁♥️
    برای ایکس باکس

  • Tang Hao گفت:

    Nick Shpeshal اصلا معتبره؟ تو ردیت که حرفاشو جدی نمی گیرن

  • اونطرفم شایعه اومده با سونی داره سایلنت هیل میسازه
    چخبره اینجا

  • ☆WKNWS☆ گفت:

    نیک شایعه گماتسو رو رد میکنه؟ گماتسو که از نیک معتبرتره. نیک فقط هرچی ترند میشه رو تکرار میکنه، گاها با کمی تغییر. این شایعه هم احتمالا نادرست باشه.
    پ.ن: البته نیک چندتا لیک درست برای xbox داشته ولی برای ps اوضاعش جالب نبوده تا حالا.
    پ.ن.۲: به نظرم کوجیما این نسل برای هردو طرف انحصاری خواهد ساخت.

  • Play ground گفت:

    اینجور که مشاهده میکنم
    مایکروسافت کوجیما را هم خریده است.🙃

  • XERXES گفت:

    شایعات اخیر کونامی بنظر من همگی حقیقت ندارن
    خب مشکوکه، بعد افتضاح eFootball اینهمه داره از متال گیر و سایلنت هیل شایعه میاد، این کارا احتمالا بخاطر پرت کردن حواس گیمراست
    وگرنه مگه کونامی دلش سوخته، کونامی همونیه که دوسال پیش دامنه وبسایت سایلنت هیل رو گذاشت برای فروش! یعنی اینقد حقیره کونامی!
    تنها امیدی که دارم اینه که یکی از پروژه های بلوپوینت ریمیک نسخه دوم یا سوم باشه، بشخصه بجز این مورد چیزی خوشحالم نمیکنه، خود کوجیما هم بنظرم دیگه شاید فرد مناسبی برای متال گیر نباشه، طرز فکر جدیدی که برای بازیسازیش پیش گرفته به استایل متال گیر نمیخوره و ترجیح میدم جهان و آیپی جدیدی رو بسازه

  • من احتمال میدم کوجیما یک برادر دوقلو هم داره ، جاسوسا اونارو در حال مذاکره با هر دو شرکت دیدن 🤔🤔🤔🤔

  • از کوجیما هیچی بعید نیست
    اصلا سنت شکنی و ساختار شکنی تو خون کوجیماس
    اینهمه سال برای پلی استیشن و سونی شاهکار ساخت امیدوارم به مایکروسافت هم راه ساخت بازی های انحصاری و در خور لیاقت اسم ایکس باکس رو نشون بده
    البته ایکس باکس بازی های انحصاری شاهکار زیادی داره اما برای رقابت با رقیب دیرینش خیلی بیشتر از اینا باید تلاش کنه
    همه دوستان بدونن این رقابت زمانی برای گیمرها لذت بخش تر میشه که هر دو انحصاری های فوق‌العاده تولید کنن نه اینکه همدیگرو بکوبن یا تحقیر کنن

  • T800 گفت:

    هیچ سالی عجیبتر از امسال نبود
    پشت سر هم شایعه های ضد و نقیض میان
    خدا کنه آخر این سایلنت هیل کوجیما مولتی پلتفرم از آب در بیاد تا همه بازیش کنن

  • دیدید گفتم تو خبر قبلی اصلا معلوم بود کوجیما برایه پلی استیشن بازی نمیسازی وهم برایه ایکس باکس نمیسازه این فقط بازار گرمیه اگه بازی هم بسازه مستقل هستش هرکی پیشنهاد بهتری بده بازی به یکی از این دو کمپانی میرسه تنها خبری که درمورد کوجیما درسته این که بازی کاملا مستقله

  • کوجیما: برای کدومتون بازی بسازم؟
    سونی: من من من واسه من سایلنت رو بساز. پولش با من
    .
    مایکرو: ده برابر پول سونی رو میدم. بیا طرف من کولوچه😉
    .
    تاد هاوارد و شینجی میکامی بر روی مبل سه نفره نشسته اند و منتظر کوجیما هستند:)

    • Black Knight گفت:

      کوجیما رابطش با سونی بهتره اینو همه میدونن 😉
      حتی اگه بازی انحصاری مایکروسافت رو هم بسازه دلیل نمیشه دیگه با سونی همکاری نکنه خوبه خود هالست هم تو مصاحبش به کوجیما اشاره کرد و کوجیما هم ریتوییتش کرد 😉

        • Sina_2081 گفت:

          باشه فهمیدیم ایشون اتزیو هست . لازم نیست توی هر کامنت اعلام کنی

          • Black Knight گفت:

            این از اینکه من هر بار هویت واقعیش (که پلی گراند گیمز هستش) رو لو میدم فشاری شده میاد اسم اکانت اونورم که اتزیو هستش رو میگه فکر میکنه من ترسی از این قضیه دارم 😂
            ولش کن بزار ادامه بده مشکل کمبود توجه داره
            راستی اسم ایشون تو سایت بغل Capitan Martin Walker هستش صرفا گفتم بدونید 😁

        • Black Knight گفت:

          هر چه قدر دلت میخواد فشار بخور ولی واقعیت عوض نمیشه 😋
          ضمنا تو نبودی موقع انتشار دث استرندینگ هی حمالی حمالی و کاتسین کاتسین میکردی یهو برات کوجیما مهم شد ؟ 😂
          چه خوشت بیاد چه نیاد سونی با کوجیما بازم همکاری میکنه چون از قدیم با هم دیگه رابطه خوبی داشتن و هر دو ژاپنی هستن و ژاپنی ها به هم پشت نمیکنن فعلا هم که خبر اومده سونی داره روابطش با سکند پارتی هاش رو از قبل هم بهتر میکنه و هرمن هالست هم همونطور که بالا گفتم به کوجیما تو مصاحبش سر استودیو های سکند پارتی اشاره کرد که گفت بازم همکاری میکنیم با کوجیما و خود کوجیما هم تو توییتر صحبت هاش رو ریتوییت کرد
          حالا هی تو توهم های خودتون بگید کوجیما قراره کلا بره سمت ایکس باکس 😂😂😂😂

      • HASAN گفت:

        اره تاد هاوارد و میکامیم با سونی رابطشون عالیه😉 همین استارفیلد رو میخواستن انحصاری سونی کنن و خیلی رابطه هاوارد با سونی عالی بود ولی اخرش نشد☹

        • Sina Morgan گفت:

          کاری به حرف اون کاربر ندارم ولی چرا اطلاعات غلط میدی ، تاد هاوارد از زمان ایکس باکس اورجینال تا همین الآن همیشه رابطش با مایکروسافت و ایکس باکس بهتر بوده و تو بیشتر موارد پورت های خیلی بهتری برای ایکس باکس انجام میداد تا پلی استیشن ، نمونش هم آبلیوین و اسکایریم هستن که پورتشون رو ps3 نسبت به xbox 360 واقعا افتضاح بود. اون قرارداد ها رو هم بتسدا سافتورک بسته که رابطه نزدیک تری داشته با سونی و ناشر بازی های استودیو های زنیمکسه نه بتسدا گیم استودیو که تاد هاوارد توش کار میکنه. واقعا فکر کردید میکامی و تاد هاوارد تاثیر دارن تو همچین قراردادهایی /:

          • HASAN گفت:

            سونس همین که اومر از داخل تانگو و ارکین بتسدا دث لوپ و گوست وایر رو برد کافیه
            برامون از رابطه ی بتسدا و سونی نگو بسه
            الان استارفیلد انحصاریتون بود داشتین بندری میزدین
            از ۱۰ سال قبل حرف نمیزنم که از الان حرف میزنم.
            با دوتا اکانت ۵ ۶ تا لایک داده بهت بلک بدبخت

        • S گفت:

          این ترول چطور ۶ تا لایک گرفته؟
          4 روزه اکانت ساخته تو هر سه تا کامنت هم ترول کرده

        • Black Knight گفت:

          تاد هاوارد و سونی ؟ 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
          حاجی خداوکیلی کمتر حق بگو
          بتسدا هیچوقت رابطش با سونی عالی نبود این رو همه میدونن همون موقع که رو ایکس باکس و پی سی میشد راحت ماد ریخت رو پی اس اصلا نمیشد و سونی با بتسدا سر این موضوع بار ها به مشکل بر میخورد اصلا کی تا حالا تاد هاوارد برای سونی انحصاری ساخته ؟
          خوشم میاد فقط بلدید یه شعری بنویسید 😂
          شینجی میکامی هم هیچوقت طرف مایکروسافت نبوده صرفا استودیوش زیر مجموعه بتسدا بوده که تو خرید بتسدا توسط مایکروسافت الان شده زیر مجموعه مایکروسافت
          این الان چه ربطی داشت ؟ 😂
          حالا بماند خودشم گفته دیگه گیم نمیسازه !
          کوجیما همیشه بازی هاش رو تو ایونت سونی معرفی میکرده و انحصاری سونی بودن اگر هم انحصاری نبوده صد در صد برای پی اس میومده و پلتفرم اصلیش پی اس بوده
          شایعه استارفیلد هم یه شایعه بی پایه اساس بود که هیچوقت تایید نشد پس هیچی نگو 😂
          چه خوشتون بیاد چه نیاد کوجیما همیشه رابطش با سونی خوب بوده و مطمئن باز با سونی همکاری میکنه برای این حرفم هم دلیل دارن که بالا گفتم اینکه فن بویایی مثل تو نمیخوان بفهمن مشکل من نیست
          پ.ن: بهت تبریک میگم با اختلاف طنز ترین کامنت تاریخ رو نوشتی 🤣🤣🤣🤣

  • saman_mmn گفت:

    اگه بخوایم جمع بندی کنیم.درسته که خیلی ها جف گراب رو زیاد قبول ندارن ولی در مورد کوجیما و اکس باکس خیلی مطمئن داره صحبت میکنه و چندین بار تکرارش کرده در صورتی که شایعه هایی رو که زیاد مطمئن نیست زیاد روشون تاکید نمیکنه.از طرفی ویندوز سنترال(سایتی که جز کوردن سردبیرش هست) هم این همکاری رو تایید کرده.حتی توی قفسه فبل اسپنسر هم نماد استودیو کوجیما هست که بعیده اگه خبری نباشه اسپنسر اینکارو بکنه.ضمن اینکه اندی رابینسون و اون خانومه اینسایدر جدید هم به علاوه نیک شپشال ساخت سایلنت هیل توسط کوجیما رو تکذیب کردن.تنها Gematsu این شایعه رو تایید کرده که من تا جایی که یادم میاد تا به حال در گذشته چیزی رو لیک نکرده.
    در کنار همه این موارد دلیل نمیشه که کوجیما با سونی سر یک بازی دیگه همکاری نکنه یا سایلنت هیل به نحوی انحصاری سونی نباشه.همکاری کوجیما با اکس باکس سر جای خود،سایلنت هیل و سونی هم جای خود.این ها رو با هم قاطی نکنید.

  • Shinji is sad گفت:

    میدان جنگ مایکرو و سونی. ببینیم کدوم یکیش بهتر درمیاد😍

    • فعلا که ۱۰ ساله سونی بهتر بوده ، ببینیم ۱۰ سال آینده چی میشه….

      • HASAN گفت:

        اوه بیبی نسل هشت خیلی خلوت بود نه؟☹
        این ۲۰۲۱ رو هم دادیم به شما عوضش از ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۸ و پایان نسل ۹ برید بازیای انلاین هورایزون و لست رو بازی کنید با دی ال سی و ریمیکاتون☹

      • Nathan گفت:

        اونایی که دیس دادن یعنی معتقداند که نسل هشت مایکرو بهتر بوده!!؟؟
        نظرشون منطقیه (:

        • اونایی که دیس دادن ایکس باکس فن های فشارین که هرجا یکی بگه پلی استیشن بهتر از ایکس باکسه فشاری میشن😂 حالا بهشون بگو یک بازی متا ۹۰ تو نسل ۸ نام ببر (البته بجز شبیه ساز ماشین سواری و هواپیماسواری😂) ، دیس میدن و میرن تو غار. مثل الان. جوابی ندارن دیگه ، کاری جز دیس دادن از دستشون بر نمیاد متاسفانه🙁

          • Chief گفت:

            ادم نفهمی مثل تو که شبیه سازی رو یه ژانر از بازی نمیدونه و چیزی به اسم شاهکار اوری نشنیده تو پست مربوط به ایکس باکس چه غلطی میکنه؟!
            حالا معلوم شد کی فشار خورده و چی میگه😂

            • ببند بچه درست صحبت کن. من با لیستام دهن خیلیا رو بستم. میخوای یه چند تاشو برات بفرستم؟؟
              .
              لیست انحصاری های PS5:
              Demon’s Souls (92)
              Final Fantasy VII Remake Intergrade (89)
              Deathloop (88)
              Ratchet & Clank: Rift Apart (88)
              Ghost of Tsushima Director’s Cut (88)
              The Nioh Collection (88)
              Guilty Gear -Strive- (87)
              Death Stranding Director’s Cut (85)
              Returnal (85)
              Marvel’s Spider-Man Miles Morales (85)
              Astro’s Playroom (83)
              Kena: Bridge of the Spirits (81)
              F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch (81)
              Sackboy A Big Adventure (79)
              The Pathless (77)
              Bugsnax (75)
              Destruction AllStars (62)
              Godfall (61)
              .
              در مقایسه با لیست انحصاری های سری ایکس:
              Death’s Door (87)
              Twelve Minutes (74)
              The Ascent (68)
              The Falconeer (65)
              Bright Memory (55)
              ‌.
              بازیهای آینده پلی‌استیشن:
              Solar Ash
              Horizon Frobidden West
              Sifu
              Gran Turismo 7
              Forspoken
              Uncharted Legacy of Thieves Collection
              Ghostwire Tokyo
              Stray
              God of War Ragnarok
              Tchia
              Marvel’s Spider-Man 2
              Marvel’s Wolverine
              Star Wars KotOR Remake
              Final Fantasy XVI
              .
              لیست بیگ وینر ها از ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۰:
              2021: به زودی…. (سونی)
              2020: The Last of Us 2 (سونی)
              2019: Death Stranding (سونی)
              2018: God of War (سونی)
              2017: Zelda BotW
              2016: Uncharted 4 (سونی)
              2015: The Witcher 3
              2014: Dragon Age Inquisition
              2013: The Last of Us (سونی)
              2012: The Walking Dead
              2011: TES: Skyrim
              2010: Red Dead Redemption
              2009: Uncharted 2 (سونی)
              2008: Fallout 3
              2007: Bioshock
              2006: TES: Oblivion
              2005: Resident Evil 4
              2004: Half-Life 2
              2003: Star Wars KOTOR
              مایکروسافت کو پس؟🤔
              .
              پرافتخارترین بازی تاریخ : The Last of Us Part II
              همین یکی بسه برا اثبات بهتر بودن سونی👆
              .
              وقتی میگم سونی بهتره با دلیل و مدرک میگم ، همینطوری رو هوا نمیگم که!

              • HASAN گفت:

                بچه ایپی های ۲۰۲۱ یا ریمیکن یا دی ال سی یا رده پایین مثل گادفال یا هم دث لوپ که مال ارکینه مال مایکروعه😂
                بدبخت گوتیازو بگو بدبخت
                ۲۰۱۳ جی تی ای
                ۲۰۱۹ دث چیه که ازش بالا میری گوتی سکیرو بود فک کنم
                .
                جمعا ۴ تا گوتی دارین بدبخت. همین تاد هاوارد تنها ۲ ۳ تا گوتی داره بدبخت. استارفیلد و الدر ۶ این نسل حداقل گوتی ما هستن😂
                یادت باشه در متا هیلو با ۹۷ یا ۹۸ و اسکایرم با ۹۶ خیلی خیلی بالاس
                گذشته رو هم نگو از بازی های اینده سونیتون بگو
                از اسپایدی و گاد و هورایزون و ولورین بگو

                • ۱. باشه ما ۴ تا گوتی داشتیم. شما چند تا داشتید؟!😂
                  .
                  ۲. نکنه موفقیت های ۱۰-۱۵ سال قبل تاد هاوارد رو میخوای به مایکروسافت ربط بدی؟😂
                  .
                  ۳. من واقعا برام سواله شما بتسدا رو نداشتید چی میخواستید بگید؟ خوبه هنوز ۱ سالم نیست خریده شده. بعدشم هنوز مشخص نیست همه بازیاش انحصاری باشن!
                  .
                  ۴. هر جا کم میارین متا ۹۷ هیلو مال ۱۰۰ سال پیش رو میگین😂 اصلا به دنیا اومده بودی اون موقع؟!
                  .
                  ۵. فقط از گذشته نگفتم. معلومه کامنتو کامل نخوندی. یه نگاه بندازی لیست شاهکارای آینده سونی رو هم نوشتم. حالا بماند ۱۰ ها پروژه معرفی نشده هم داره….

              • Nathan گفت:

                Kena شد ۸۵ نه ۸۱
                اما خب مهم نیست این لیست میخواست پیامی برسونه که رسوند👌

                • نه داداش به ۸۱ رسیده الان. کسی که نخواد بفهمه هیچوقت نمیفهمه ؛ حالا صد تا لیست دیگه بیارم باز میگه بجز لست و هورایزن آنلاین چی دارید😐 کافیه پست دروغ۱۳ رو بهشون یادآوری کنم. یادته چطور ذوق زده شده بودن برا اومدن لست۲ رو pc?😂

              • Nathan گفت:

                آره راست میگی حواسم نبود.
                درباره صحبت دومت هم ببین مقصر خودمونیم
                بذار فکر کنن ما بدبخت ترین گیمر های جهانیم 😂
                بذار برای اومدن الدر دعای فرج بخونن😂
                اون دروغ ۱۳ رو که نگو شاهکاری بود واسه خودش

          • Vampire گفت:

            جمع کن بابا اومدی زیر کامنت یکی که هیچی نگفته ترول میکنی برو کوچتون یالا
            شما چی دارین جز ناتی و یه کچل خداکش.
            از سال بعد بدجور حالت گرفته میشه بچه جون. استارفیلد میاد یه چک بزنه کله ی کچل

            • ما چی داریم؟😂😂😂 لیستای بالا رو نگاه کن👆 حالا لیست انحصاری های PS4 رو هم برات میفرستم یکم حال کنی:
              .
              The Last of Us Remastered (95)
              God of War (94)
              The Last of Us Part II (93)
              Uncharted 4 (93)
              Persona 5 (93)
              Bloodborne (92)
              Shadow of The Colossus (91)
              Dreams (89)
              Horizon Zero Dawn (89)
              Nex Machina (88)
              Nioh (88)
              Final Fantasy VII Remake (87)
              Marvel’s Spider Man (87)
              Uncharted The Nathan Drake Collection (86)
              MLB The Show 19 (86)
              Nioh 2 (85)
              Wipeout collection (85)
              Ratchet & Clank (85)
              Uncharted The Lost Legacy (84)
              Resogun (84)
              Marvel’s Spider-Man Miles Morales (84)
              Ghost of Tsushima (83)
              Sackboy A Big Adventure (83)
              Death Stranding (82)
              The Last Guardian (82)
              Tearaway Unfloded (81)
              God of War III Remastered (81)
              Infamous Second Son (80)
              Gravity Rush 2 (80)
              Gravity Rush Remastered (80)
              Until Dawn (79)
              LittleBigPlanet 3 (79)
              Bugsnax (79)
              Driveclub Bikes (79)
              Alienation (79)
              Detroit Become Human (78)
              The Pathless (77)
              Gran Turismo Sport (75)
              Concrete Genie (75)
              Killzone Shadow Fall (73)
              inFamous First Light (73)
              Matterfall (72)
              Bound (71)
              Days Gone (71)
              DriveClub (71)
              Knack 2 (69)
              Erica (69)
              MediEvil Remake (67)
              Shadow of the Beast (64)
              The Order 1886 (63)
              Knack (54)
              .
              میدونی چرا ایکس باکس فنا لیست نمی نویسن؟ چون چیزی ندارن که بخوان لیست کنن!
              .
              .
              دوستان امروز اعصاب نداشتم دیگه جواب چند تا از اینا رو دادم. ایکس باکس فنای منطقی از دستم ناراحت نشن. کسی که قبول نداره چند ساله مایکروسافت عملکرد ضعیف تری داشته قطعا یه چیزی زده!

              • HASAN گفت:

                از اینده بگو بدبخت اینا چین لیست میکنی از ده سال قبل😂
                لیست بازیای اینده سونی رو بیار

              • Xbox گفت:

                اینا چین از ۱۰ قرن قبل اومدی لیست کردی🤦🏻‍♂️ خداییش اینا چین 🤣
                گذشته رو نگو که سال بعد رو بگو الان چی دازین بگو
                گاد هورایزون فاینال ولورین اسپایدی
                دیگه چی دارین؟ نکنه لست انلاین و هورایزون انلاین و لست ریمیک رو هن حساب میکنی؟😂😂😂 اینا که همون قبلیان میسازنش
                گاد و هورایزون که ۲۰۲۲ میان استارفیلد اگه بیاد فوتشون میکنه
                بعد ۲۰۲۳ هم ولورین و اسپایدی میاد اونجا هم هلبلید و اوود دست به دست هم میدن پوف میکنن اسپایدی میره هوا. ولورینم چنگالاش میکشنه

            • NEON گفت:

              همون کچل خداکش بیشتر نسخه هاش به غیراز اسنشن و گوست آف اسپارتا همشون نود به بالا بودن همین کچل خداکش براتون بسه لست دو که بماند . بعدشم مگه فقط ناتی و سانتا بازی خوب می‌سازن؟؟؟ گوریلا و اینسامنیاک رو یادت رفته ؟؟! به این درجه از حق گویی رسیدیم که آدم وقتی این همچین کامنتایی رو میبینه نمیدونه بخنده یا خون گریه کنه از حق گویی کسایی مثل این

          • Xbox گفت:

            برو لیستاتو بنویس
            ۲۰۲۲ استارفیلد
            ۲۰۲۳ هلبلید
            ۲۰۲۴ اوود
            ۲۰۲۵ فیبل
            ۲۰۲۶ پرفکت دارک
            ۲۰۲۷ الدر ۶
            ۲۰۲۸ ایندیانا جونز
            برو برو بنویس😂 هیلو و فورزا و هواپیما هم اوانتاژه میدم بهت ببری کوچه محلتون بازی کنی

            • اینو بدون که سونی نمیاد بازی ۱۰ سال آیندشو از الان معرفی کنه مثل مایکروسافت. ولی تا جایی که معرفی کرده:
              .
              سال ۲۰۲۲:
              Horizon Frobidden West
              Sifu
              Gran Turismo 7
              Forspoken
              Uncharted Legacy of Thieves Collection
              Ghostwire Tokyo
              Stray
              God of War Ragnarok
              TLOU 2 Online
              .
              سال ۲۰۲۳ به بعد هم اونایی که معرفی کرده:
              Marvel’s Spider-Man 2
              Marvel’s Wolverine
              Star Wars KotOR Remake
              Final Fantasy XVI
              نصف بیشتر پروژه هاشو هنوز معرفی نکرده ، مثل بازی بعدی ناتی داگ ، ساکرپانچ ، پروژه های مخفی اینسامنیاک ، بازی بعدی هوسمارک و فایراسپرایت و پیکسل اوپس و بند استودیو و…… پس سعی نکن برا من لیست بازیای ایکس باکس رو بفرستی ، چون در جوابش یه لیست ۱۰ برابر بهتر از پلی‌استیشن میفرستم.

              • HALO گفت:

                ببین عزیزم لست انلاین و استار ریمیک چیه؟ انچارتد چیه؟😐
                343
                industries: Halo Infinite Compulsion Games: Unannounced project Double Fine: RAD, Psychonauts 2
                inXile: Unannounced RPG, Wasteland 3 updates Mojang: Minecraft updates, Minecraft Dungeons updates Ninja Theory: Project Mara, Hellblade II Obsidian Entertainment: Grounded, Avowed, The Outer Worlds 2
                Playground Games: Forza Horizon 5, Fable
                The Coalition: Gears of War Rare: Sea of Thieves updates, Everwild The Initiative: Perfect Dark
                Turn 10: Forza Motorsport 8
                Undead Labs: State of Decay 3 World’s Edge: Age of Empires IV, partner projects
                Bethesda Softworks: Starfield, Elder Scrolls VI, Fallout 76 updates
                id Software: Unannounced projects
                Arkane Studios: Deathloop, RedFall
                Tango Gameworks: Ghostwire Toyko Machine Games: Indiana Jones, Wolfenstein III
                Zenimax Online: Elder Scrolls Online, unannounced projects
                .
                لیست کردم برات خودشم از آینده
                .
                حالا بازیای دیگر اینیشیتیو و ۳۴۳ و کوالیشن و ابسیدین و استدیو های بتسدا مثلا تازگیا ایول ویثین ۳ رو گقتن کار ندارم.😂
                به اینده فکر کن نه گذشته

                • برو حاجی فازت چیه؟ منم بخوام همه اپدیتا و Dlc ها رو لیست کنم یه ۲۰۰ خط میشه😐 برا همه بازیای تاریخ بتسدا و مایکروسافت اومدی نوشتی آپدیت!!!

              • HALO گفت:

                وقت تموم شد نتونستم اضافه بکنم
                راستی اینم بگم مایکرو هم همه ی بازیاشو معرفی نکرده
                شما از بازیای اینده کوالیشن و اینیشتیو و ۳۴۳ و اید سافت ویر و نینجا تئوری و ارکین خبر دارید؟
                بعدشم مایکرو خرید داره باز خودتم میدونی و به زودی ازش رونمایی میکنه. برو دعا کن تیک تو نباشه چون اونوقت حداقل ۵ تا ۱۰ بازیم اضافه میشه😂😐

            • Nathan گفت:

              وقتی میای تا ۲۰۲۸ مایکرو رو با لیست تا ۲۰۲۳ سونی مقایسه میکنی من دیگه حرفی ندارم موفق باشی

        • اومده ترول کرده میگی چرا دیس دادن؟ کامنت علی چه ربطی به اسکایرم داره؟😐 برو اکانت اصلیت صداتو درنیار به در رفتی

      • Shinji is sad گفت:

        خیلی چیزا داره. واقعا هیتری بیش نیستین علی جان
        کم کم میشناسمتون
        نمیدونم چطور سایت این همه مدت امثالی مثل شمارو بن نکرده

        • ببین داداش من نمیخواستم کسی رو ناراحت کنم. یعنی این جمله واقعا هیت بود از نظر شما؟ “فعلا که ۱۰ ساله سونی بهتر بوده ، ببینیم ۱۰ سال آینده چی میشه….” واقعا این جمله رو قبول نداری؟ و میشه بگی کجاش هیت بود؟ برام سواله واقعا. بعد جمله دوستمون در جواب من مشکلی نداشت؟ :
          “اوه بیبی نسل هشت خیلی خلوت بود نه؟☹
          این ۲۰۲۱ رو هم دادیم به شما عوضش از ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۸ و پایان نسل ۹ برید بازیای انلاین هورایزون و لست رو بازی کنید با دی ال سی و ریمیکاتون☹”
          مگه من چی گفتم که این کامنت مسخره رو در جواب من میفرسته؟ والا من هیچوقت توهین یا هیت نمی کنم ، مگر اینکه در جواب هیتر باشه یا کسی بهم توهین کنه.
          .
          منو بن کنه؟ چرا واقعا؟

          • HASAN گفت:

            جوابتو اینجا میدم هیتر
            ۴ تا گوتی داشتین خب؟ همین یدونه گادتون ۲۰۲۲ جلو استارفیلد کم میاره میمونه انچارتد و لست. یکی از اینارو الدر میخوره یکیشونم فیبلی پرفکت دارکی 😂 علاوه بر اینکه گوتی میگیریم گوتی هاتونو میخوریم
            بتسدای ما صد رحمت به فرام سافتور و کپکام و ارکین و استدیو های تازه که خریداری شده و تانگوی شما
            سونی به همه جا پول پخش میکنه بدبخت شکر تانگو و ارکین رو گرفتیم نذاشتیم همه جا فضولی کنید

  • Xbox گفت:

    Pt همه چیز بود جز سایلنت هیل🤣🤣🤣 فکر کن همینو بسازه واسه سونی
    یه ایپی مشتی هم بسازه واسه مایکرو.
    چرا اینو میگم؟ چون میگفتن کوجیما میخواس یه بازی پرهزینه ای بسازه ولی سونی قبول نکرده رفته سراغ مایکروسافت.
    از مایکروسافت پول از کوجیما هنر

    • اون یه دمو بود نه بازی کامل!
      بعد اون راهرو قرار بود وارد محیط بازی بشیم تازه!
      تا جایی که من میدونم اصلا بازی اصلی سوم شخص بود اون دمو فقط اول شخص بود یعنی قرار بود اینجوری باشه ، هرچند همون اول شخص بودنش بشدت ترسناک ترش کرده بود و اگه کل بازی با همون کیفیت اول شخص میبود هم هیچ مشکلی نداشت ، درضمن همیشه قرار نیست همه بازیا ثابت بمونن تغییرات مثبت همیشه لازمه از رزیدنت اویل بگیر که دوربین ثابتو تغییر داد که خیلیم خوب جواب داد تا اول شخص کردنش که تو اویل ۷ باعث شد حس ترسو بیشتر منتقل کنه تا گاد اف وار که تغییرات زیاد و مثبت داد و باعث شد تا این بازی به اوجش برگرده ثابت موندن خوب نیست تغییرات مثبت همیشه لازمه

  • همش الکیه اصلا سایلنتی در کار نیست. چه واسه سونی چه واسه ایکس باکس ولی بعید نیست واسه xbox یه بازی جدید بسازه. مایکروسافت برنامه های زیادی نسبت به سونی داره واسه این نسل. احتمالا از قبل ها کوجیمارو خریده

    • HALO گفت:

      یعنی مایکرو یجور اومده جلو که سونی خودش دیده سخت شده براش رفته چند تا استدیو خریده و میگه باید باز بخرم. سونی خبر داره خودش که مایکرو ایپی های بزرگ دیگه ای داره که نشونشون نداده و یا خریدای دیگه ای داره که نگفته.
      حالا فکر کن تا اخر همین ۲۰۲۲ فورزا هیلو استاکر ۲ استارفیلد رو میده یعنی ۴ تا ایپی گنده.حالا با بازیای دیگه کار ندارم مثل کانترابند و … که میگن اونارم میده چون توی e3 نشون داده.♥️
      حالا مولتیا هم هستن که میتونیم تجربه کنیم. کلی بازی هست😍
      این استارفیلد اونقدر بزرگه که تا چند سالم تموم نمیشه😍 حالا فکر کن ۲۰۲۳ هم اوود و هلبلید و ردفال بیاد ۲۰۲۴ پرفکت دارک ایندیانا و دوم بیاد ۲۰۲۵ فیبل اوتر ورلدز و اویل ویتین بیاد ۲۰۲۶ الدر و ولفنشتاین بیاد و ..‌‌.
      جوننننن ببین چیا داریم مولتیای یوبی و راکستار و کپکام و ea هم به کنار♥️😍😍

  • sam snake 47 گفت:

    بنظرم حسن قهرمان همون کوجیماست و ابندند هم بازی جدیدشه. کونامی حتی یه بازیاشم نمیده دست کوجیما. بخاطر اون داستانهای دعواشون. پس سایلنت هیل کوجیما کنسله. شاید بلوبر واسه اکس باکس بازی ترسناک میسازه ولی با تهیه کنندگی کوجیما. پس میشه رقابت ابندند کوجیما با بازی ترسناک بلوبر به تهیه کنندگی یا سرپرستی گوجیما. ینی کوجیما vs کوجیما. 😂 حالا این وسط کونامی با سایلنت هیل و متال و کسلوانیا چیکار میخاد بکنه خدا عالمه

  • Mateus گفت:

    جناب کریمی ایکاش مقاله بالایی اینو که مربوط به صحت حرفای چندوقت اخیر نیکه رو هم پوشش میدادین 😁

  • سه ساله هرهفته یه شایعه از سایلنت هیل داریم هیچکدوم هم درست از آب در نمیان😐. تو فکرم کدوم IPه مایکروسافت به سبک کار کوجیما میخوره که بخواد روی ریبوتش کار کنه

    • Black Knight گفت:

      خدا از دهنت بشنوه داداش
      معلوم نیست دقیقا دارن چیکار میکنن
      ولی یه چیزی رو مطمئن باش اینکه سونی با کوجیما دوباره همکاری میکنه بخصوص که هرمن هالست خودش تو مصاحبش به کوجیما اشاره کرد و کوجیما هم تو توییتر صحبت هاش رو ریتوییت کرد !!!
      تازه کوجیما همیشه رابطه خیلی نزدیکی با سونی داشته
      به نظرم هنوز امیدتو از دست نده شاید یه فرجی بشه بالاخره

    • چه جالب منم داشتم فکر می کردم اگر یه بازی موجود باشه یا داره شماره بعدیش رو میسازه که بعیده و یا داره ریبوتش می کنه که این منطقی تره ولی خوب مگه مایکروسافت آیپی ترسناک داره؟ یا آیپی ای داره که به کلاس کاری کوجیما بخوره؟

  • از این شایعات معلومه هم متال گیر هم سایلنت هیل در حال ساختن حالا کی میسازتشون دقیق معلوم نیست نمیشه گفت این گزارش بهتر و معتبر تر از قبلیه چون تو دث دایرکتور کات همین اخیرا ایستراگ پی تی بود اینم الکی تو بازی مثل دث نمیشه قرارش داد بی هدف چون هیچ ربطیم به هم ندارن ، بنظر من احتمال ساخته شدن سایلنت هیل بدست کوجیما بیشتره از اونطرف دوستان میگن چرا ریمیک متال ۳ رو ندادن کوجیما بسازه که خب اون بازی ریمیکه بازی جدید نیست که یکی مثل کوجیما بیاد وقتشو بزاره برای چیزی که خودش قبلا ساخته اگه بنا باشه ارتقای گرافیکی باشه فقط که ریمیک معنیش همینه پس نیازی به کوجیما نیست
    امیدوارم اگه سایلنت هیل قراره ساخته بشه کوجیما بسازه این بشر واقعا صاحب سبکه ،سبک کاری مختص به خودشو داره متال گیر ها که نیازی به تعریف ندارن دث استرندینگ کار به خوبو بدش ندارم ولی سبک جدیدیو ابداع کرد داستانش هم حداقل همه تعریف کردن ازش ، کوجیما یه پی تی ساخت تو سبک ترسناک که تحول ایجاد کرد تو بازیای ترسناک همون دمو بقدری عالی بود که خیلیا از اون سبک استفاده کردن یه بازی درحد پی تی بسازن که نتونستن هنوز! خب اینکه تو چند سبک خودتو نشون بدی نشون از نبوغ داره اگه سایلنت هیل با همون سبک پی تی ساخته بشه هم دنیای بازیای ترسناکو تکون میده هم میتونه ترسناک ترین بازی تاریخ بشه امیدوارم این اتفاق بیفته انحصاری بودن و نبودنش اهمیت نداره فقط کوجیما سایلنت هیل بسازه

  • MahyarMsm گفت:

    احساس میکنم اینا مارو گیر اوردن😐
    یادمه نورمن ریدوس گفته بود که سونی و کوجیما در حال مذاکره ان!
    همکاریش با سونی به احتمال زیاد قطعیه ولی با مایکروسافت باید دید که چی میشه

  • قضیه حیثیتی شده
    من که میگم برای ps بازی میسازه چون هالست و سرنی خیلی باهاش رفیقند و هیچی براش کم نزاشتند.
    و با ساخت انحصاری برای xbox نیز فن بیس قدیمیش ضربه بزرگی میزنه

  • mugiwara07 گفت:

    دیگ دارم رد میدم انقد شایعه شندیم در مورد کوجیما
    از یه ور نفرتم کم نیس بهش سر دث از این ورم همش شایعه های مسخره دیگ واقعا دارم متنفر میشم ازش

  • تا کی شایعه ، خسته شدم از بس که راجب کوجیما شایعه شنیدم ، کی قرار این شایعات تایید بشه .

  • در این توئیتی که لینکشو میزارم سابقه ی جذاب این لیکر معروف جمع آوری شده 🤣🤣🤣

    https://twitter.com/yeetyeetusyeet/status/1444641509106724865?s=19

  • Nathan گفت:

    سلام خدمت جناب کریمی
    به نظر شما کدوم شایعه قوی تره ؟

  • Adler گفت:

    کوجیما با سونی بهتر هست ولی با مایکروسافت هنوز معلوم نیست
    ولی فک نکنم بیاد انحصاری بسازه چون سابقه نداشته

  • Old Gamer گفت:

    مگه سایلنت هیل های اصلی رو کوجیما ساخته بود که ملت الان میگن اگه کوجیما نسازه فلان میشه. PT دمو بود قبوله ولی نشون دهنده سبک کلی سازندش بود که اصلا ربطی به سبک سایلنت هیل های کلاسیک نداشت.بعد هم اینکه به خدا هیچ عیبی نداره کوجیما برای مایکروسافت هم بازی بسازه.

  • اینا رو ول کن بیا برای امپراطور بازی بساز

شایعه: کوجیما و ایکس باکس روی فرنچایزی موجود کار می‌کنند