گماتسو: Silent Hill جدید توسط کوجیما در دست ساخت قرار دارد
گماتسو: Silent Hill جدید توسط کوجیما در دست ساخت قرار دارد
گماتسو: Silent Hill جدید توسط کوجیما در دست ساخت قرار دارد
گماتسو: Silent Hill جدید توسط کوجیما در دست ساخت قرار دارد

گماتسو: Silent Hill جدید توسط کوجیما در دست ساخت قرار دارد

محمد حسین کریمی
۰۷:۴۱ ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
گماتسو: Silent Hill جدید توسط کوجیما در دست ساخت قرار دارد

وبسایت گماتسو ضمن تایید گزارشات اخیر پیرامون بازگشت عناوین محبوب شرکت کونامی، اعلام کرد که بازی جدیدی از سری Silent Hill توسط کوجیما و سونی توسعه می‌یابد.

روز گذشته وبسایت VGC خبر از بازگشت سری بازی‌های Castlevania ،Metal Gear و Silent Hill داد. این منبع خبری متذکر شد که کونامی (Konami) به عرصه‌ی ساخت آثار AAA بازگشته است و قصد دارد از راه‌های مختلف فرنچایزهای قدیمی خود را زنده کند. بر اساس گزارش منتشر شده، یک ریمیک و چندین ریمستر از سری Metal Gear Solid در حال توسعه است و همچنین ریبوت کاملی از Castlevania در استودیوی داخلی کونامی مراحل توسعه را طی می‌کند.

به دنبال انتشار این اخبار، وبسایت یوروگیمر (Eurogamer) نیز گزارش VGC را تایید کرد و این نکته را اضافه کرد که استودیوی چینی Virtuos بازی Metal Gear Solid 3 Remake را می‌سازد.

حال گماتسو وارد ماجرا شده و علاوه بر انعکاس شایعه‌ها و گزارش‌های بالا، متذکر شده است که یکی از پروژه‌های Silent Hill توسط کوجیما با بودجه و همکاری سونی در دست ساخت قرار دارد.

باید به این نکته توجه کنیم که وبسایت VGC نیز به توسعه‌ی یک Silent Hill توسط استودیویی با استعداد در ژاپن اشاره داشت، اما نامی از آن ذکر نشد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گماتسو: Silent Hill جدید توسط کوجیما در دست ساخت قرار دارد
گماتسو: Silent Hill جدید توسط کوجیما در دست ساخت قرار دارد
گماتسو: Silent Hill جدید توسط کوجیما در دست ساخت قرار دارد
گماتسو: Silent Hill جدید توسط کوجیما در دست ساخت قرار دارد
گماتسو: Silent Hill جدید توسط کوجیما در دست ساخت قرار دارد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • حق به حق دار رسید حالا کوجیما با کامل کردن سایلنت هیل پی تی کام بک میزند واقعا خوشحالم که یکی از سایت های معتبر این خبر تایید کرده و اگه این بازی انحصاری پی اس ۵ باشه باید یدونه پس اس ۵ بگیرم چون سایلنت هیل برای من مقدسه برترین بازی عمرمه امیدوارم یه ابر بازی ترسناک بدن تا حال کنیم

  • REZA_OX گفت:

    دیگه بهتر از این نمیشه. بی صبرانه منتظر این بازی هستم

  • یعنی میشه
    امیدوارم حقیقت داشته باشه و یه سایلنت‌هیل واقعی توسط کوجیما و حمایت سونی ساخته بشه
    چقدر میچسبه اگه این اتفاق بیوفته

  • پس ابندد بازی جدیده و سایلنت هیل نیست

  • MahyarMsm گفت:

    عجب چیزی بشه پسر!!!🤩🤩
    اینجوری به کیفیت سایلنت هیل جدید میشه کاملا اطمینان کرد
    امیدوارم حقیقت داشته باشه

  • ASHEN ONE گفت:

    عحب چیزیه 😍
    پس Aboanded همون سایلنت هیل هست 😍

  • Eternal Man گفت:

    خدا به داد برسه ، حالا دوباره تا سه سال پز میده و کات سین منتشر می‌کنه تا بازی بیاد بیرون

    • این چه فرهنگیه که همش میگید پز میده؟!!!!
      طرف حدود ۳۵ سال توو این صنعت حضور داره و دو تا ژانر خلق کرده و کلی جایزه و افتخار به دست اورده
      همون دث‌استرندینگ با اون همه حاشیه بیگ‌وینر سال ۲۰۱۹ شد
      فرنچایزیو خلق کرد که‌ قطعا جزو ۱۰ مجموعه برتر تاریخ این صنعت هستش
      یه دمو نیم ساعته داد و ژانر ترسناکو تکون داد
      اونقدر خفن بود که کپکام به فکر تغییر دوربین افتاد و تا الان دو تا اویل اول شخص دیدیم
      حالا هم صحبت سایلنت‌هیل هستش
      بخاطر اینکه طرف اول آخر بازیش اسمشو میاره نباید همه چیزو فراموش کنیم
      کاش سن بعضیامون به متال یک یا سه یا چهار میخورد
      کاش پی‌تی همه تجربه میکردن
      کاری به مدل رفتاریش ندارم اما کارنامه این ژاپنی وقتی ببینی کیف میکنی که چقدر دستاورد داشته

      • Hossein گفت:

        درسته که ادم خفنیه
        ولی ادم درست و کار بلد هم کم نداریم که مثل کوجیما، هی پز نمیدن و غیر معمول باشن
        البته دست خودش هم نیست
        کلا ژاپنی ها همه سمن

        • ((ولی ادم درست و کار بلد هم کم نداریم که مثل کوجیما، هی پز نمیدن))
          به نظرم بهترین گزینه کوری بارلوگ باشه که اسم واقعیش کوری فروتن هستش
          خارج از شوخی
          من میگم یه فوتبالیست بی‌ادب و بداخلاقه اما توو زمین اعجوبس
          اگه با من در مورد فوتبال صحبت کنی من نمیام بگم فلانی بد دهن هستش میگم فوتبالیسته قابلیه
          اما اگه از اخلاق بگی ، میگم قبولش ندارم
          الانم موضوع همینه
          ما داریم از کارنامه کاریش صحبت میکنیم
          با اینکه کوجیما بنده خدا نه بی‌اخلاقه نه بی‌ادب
          دنیای خودش و پیرامونشو سینمایی میبینه ، فناشو به چالش میکشه و از خودش و اعتقادی که به خودش داره صحبت میکنه
          اینا هیچ اشکالی ندارن
          در مورد همه‌ی ژاپنی سم هستن ، والا توو این ۲۸-۲۹ سالی که از خدا عمر گرفتم با اخلاقیتر و با فرهنگتر از ژاپنیا ندیدم
          اگه داری توو زمینه‌ی گیم صحبت میکنی ، بازم ۸۰٪ این صنعت مدیون همین ژاپنیای به قول تو سم هستش
          از میاموتو و میکامی و اوئدا و سودا و میازاکی و همین کوجیما
          طراحی‌های هنری و لول‌دیزاین و ذات سرگرمی و گیمپلی و شخصیت‌پردازی همه و همه از این ژاپنیای سم میاد

          • Hossein گفت:

            منظورم از سم بودن رو بد گرفتی
            اتفاقا منم منظورم همین کاربلدیشون بود
            سمن چون زیادی خوبن

            کلیات حرفم این بود که:
            درسته که ادم خفنیه
            ولی اخلاقش یه جوریه و خیلی خودش رو میگیره
            من بین دو تا ادم کار درست و حرفه‌ای، کسی رو انتخاب میکنم که خودش رو کمتر نگیره و فروتن‌تر باشه

        • حاجی نصف کسایی که اندازه ی کوجیما کاربلدن ژاپنین😐
          بخوای اسم میبرم😑

        • XERXES گفت:

          جمله آخرت نژادپرستی محسوب میشه ها
          Calling FBI😈

      • Sina Morgan گفت:

        کاری به بازی های کوجیما ندارم که اتفاقا هم متال گیراش رو دوست دارم هم دث استرندینگ رو . ولی از نظر کارنامه کاری و کسب افتخارات تعدادی کارگردان دیگه هستن که اگه از کوجیما قوی تر نباشن ضعیف تر هم نیستن. ولی هیچکدوم نمیان آخر میشن بازی بزنن بازی رو من ساختم ، هیچکدوم نمیان بگن منتقد ها و گیمر های فلان کشور بازی من رو نمیفهمن . فکر کن آخر هر باس سری سولز بزنه بازی توسط هیدتاکا میازاکی ساخته شده ، خب واقعا بد میشه. اینکه که کوجیما کارگردان خوبیه و جزو ستاره های این صنعت هست رو نمیشه انکار کرد ولی اینکه خودشیفتگی داره و فکر میکنه هر چی بسازه شاهکار به تمام معناست رو هم نمیشه انکار کرد. فقط کوجیما هم نیست ، یکی مثل تاد هاوارد هم با اون کارنامه کاری انقدر دروغ گفته که میشه گفت پینوکیو صنعت گیمه.

    • mahan spawn گفت:

      استاد کوجیما پز هم داره
      دزدان دریایی که نمی خواد بسازه😂😂
      می خواد بازی احیا کنه، اونم نه هر بازی

    • Black Knight گفت:

      فعلا یکی باید به داد تو برسه که دیوونمون کردی

    • pegasus گفت:

      اکس فن ‌‌بحث راجب بازی؟
      یکم تعصب بزار کنار

    • تا زمانی که جف گراب دلها میگفت با اکس باکسه اینجا جشن میگرفتی؟حالا شد کاتسین؟
      البته خوشحالن چون این کاتسین متای بالاتری از تمام بازی های درحال ساخت اکس باکس خواهد گرفت 🤣👍🏻

  • Adler گفت:

    خدا کنه راست باشه فک کنم ابندد باشه همین سایلنت هیل

  • obZen گفت:

    ایول کاش حقیقت داشته باشه

  • Black Knight گفت:

    یادی کنیم از اونایی که وقتی میگفتم Silent Hill ژاپنی ممکنه به سونی ربط داشته باشه بهم دیس میدادن از شدت فشار و هیتر بودن
    ولی دقیقا همین الان خبرشو آقای کریمی کار کرد
    خلاصه زمین گرده

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    از دیروز که خبر بازگشت ای پی های کونامی اومده و بهتره بگیم به نوعی بازگشت کونامی واقعا خوشحال شدم دقیقا یکی از غول های خفته ویدیو گیم انگار از خواب بلند شده ، امیدوارم همون کونامی سابق بشه و شاید انتشار فاجعه بار فوتبال جدید یه تلنگر حسابی بهشون زده البته فکر کنم فرنچایز های مورد بحث مدتی هست که در دست ساخته و تازه اخبارش داره منتشر میشه ، خدا کنه کیفیت این ای پی های ماندگار مثل گذشتشون پر فروغ باشه ، ترکیب پلی استیشن و کوجیما و کونامی یه ترکیب اشنا و افسانه ایی و احتمالا با یک سایلنت هیل دیوانه کننده رو به رو خواهیم شد 🤩😈 اگر حرفا و شایعات درست باشه که به نظرم هست

  • Black Knight گفت:

    ولی جدای از این حرفا واقعا احتمالش هست کویجما Silent Hill بسازه چون تو توییترش چندین بار به Silent Hill اشاره کرده !!!
    و حتی خیلی شایعه قبل از این در مورد سونی و Silent Hill مطرح شده بود
    خود کوجیما هم تو ۲۰۱۹ اگه اشتباه نکنم گفته بود بازی بعدیش ترسناکه که همین مسئله احتمال درست بود قضیه رو زیاد میکنه
    تازه تو نسخه Director’s Cut بازی Death Stranding هم یه ایستر اگ درباره PT پیدا شده !!!
    چرا باید کوجیما همینطور الکی یه ایسترگ از PT تو نسخه Director’s Cut بازی Death Stranding بزاره !
    به نظرم احتمال صحت داشتن این خبر زیاده
    امیدوارم واقعی باشه و بالاخره طلسم Silent Hill کوجیما شکسته شه

  • sam snake 47 گفت:

    منتظر انفجار مغزمان هستیم استاد. بیا و باری دیگر صنعت گیم را جر بده. بیا و ثابت کن که دود از کنده بلند میشه. بیا و به بازیسازان تازه کار پر مدعا بگو: بچه بیا پایین سرمون درد گرفت…

  • Amir گفت:

    خدایا این دروغ راست باشه

  • ان شاءالله که به صورت رسمی هم تاییدش کنن و ما شاهد اولین حضور کوجیما در سری سایلنت هیل به صورت کارگردان باشیم ….
    امیدوارم بتونیم این دست پخت رو بچشیم ….

    خیلی دوست دارم ، چیزی که استاد میسازه شامل شوخیهاش نشه ، چون انصافا سایلنت هیل مکان شوخی نیست ، دوست دارم جدی بسازه

  • این شد خبر

    این شد خبر، سایلنت هیلی ک کوجیما داره میسازه

  • Mehdiip گفت:

    کوجیما و سونی چه شود این سایلنت هیل!!! در یک کلام تمام!!

  • عالی آقا، عالی. چقدر این دو روز برخلاف چند روز گذشته خبر خوب از کونامی اومد و سایلنت هیل کوجیما هم قاعدتا باید هممون رو شیو کنه😅

  • mugiwara07 گفت:

    من هنوز باورم نمیشه احساس میکنم شایعه اس 😂😂
    لعنتی کوجیما و کونامی و سایلنت هیل و متال گیر دهن مارو سرویس کردن با شایعه

  • ShinjiMikami گفت:

    یک سایلنت هیل توسط کوجیما و یکی دیکه توسط بلوبر ساخته میشه انگار. من نمیفهمم این نهایتش چی از اب درمیاد ولی چندان به سایلنت هیل امیدوار نیستم. امیدم به این بود که سایلنت رو بدن شینجی یا کلا یه استدیوی قوی دیگه حالا چه ناتی چه …
    سایلنت هیل رو باید بر اساس ریشه هاش بسازن. من pt رو از کوجیما قبول ندارم. همچنین یه سایلنت هیل جهان باز و به سبک متال گیر و دث دوس ندارم. همچنین سایلنت باید اکشن داشته باشه اونم درست حسابی و دقیق و کار شده نه بدون اکشن.
    هم کوجیما و هم بلوبر با اکشن زیاد میانه ای ندارن و اگه بیان سایلنت هیل بدون اکشن بسازن. به نظر شخص بنده اشتباه کردن.
    سوم شخص بودن، فضا و اتمسفر شهری و مه، اکشن درست حسابی، سینمایی بودن، طراحی باس ها و انمی های عالی.
    این موارد برای موفقیت یه سایلنت هیل لازمه
    .
    من با pt حال نکردم و حتی نترسیدم چون چندین بار از یه راهرو میرفتیم و برمیگشتیم و اصلا چیزیمونم نمیشد فقط صحنه های استرسی داشت و جامپ اسکر بود. این بازی به هیچ وجه سایلنت هیل نیست. سایلنت هیل محیط های خیلی بزرگ و متنوع و عالی داره. سایلنت هیل اکشن داره، سایلنت هیل داستانی قدرتمند داره، سایلنت هیل انمی و باس های بی نظیری داره، سایلنت خیل به اون مِه و فضای سنگینش معروفه.
    کاش میدادن دست شینجی میکامی و کپکام. حال برای کوجیما و بلوبر کار سخته. بلوبر شاید اکشن بیاره وسط البته ولی به کوجیما به دلیل وجود همین pt یکم شک دارم.
    در اخر به یقین بازی خوبی میسازه کوجیما ولی سایلنت هیل قدیممون رو نمیسازه.

    • شینجی میکامی بعد از افت زیادی که داشت، اولا باید به فکر بهبود پروژه‌های خودش باشه چه از نظر فنی چه خلاقیت در گیمپلی. دوما میکامی بدرد پروژه‌های اکشن-ترسناک میخوره نه پروژه‌ای شبیه به سایلنت هیل. کوجیما بهترین گزینه برای Silent Hill هستش.

      • ShinjiMikami گفت:

        میکامی که افت نداره و ایول ویثین ۱ و ۲ واقعا عالی بودن فقط ایول ویثین ۱ مشکل فنی و گرافیکی داشت. خودتونم میدونید در دادن متا بهش بی محلی کردن. البته ایول ویثین ۲ هم که توسط خود میکامی ساخته نشده بود من باز بهش علاقه ای ندارم چون جهان بازی داشت.
        به هرحال سایلنت هیل هم اکشن داره ولی ترسش روانشناختیه. خودشم سلاح های سرد هم داره و باید روش خیلی تمرکز کنن. الان کوجیما بیاد این اکشن و اون محیط شهری و فضای سایلنت هیل رو بزنه کنار و فقط به یک خونه و راهرو بسنده کنه، من به شخصه راضی نیستم اقای کریمی.
        کار روی سایلنت هیل خیلی سخت تر از رزیدنت ایوله. کوجیما هم که سابقه ی بازی ترسناک نداشته. میکامی هم توسط خدا فقط برای اکشن بقا افریده نشده😂 خب میتونه ایده بیاره وسط و یه بازی شاهکار دیگه ای بسازه در سبک روانشناختی و باز اشوب به پا کنه.
        .
        حالا ببینیم چی میشه اقای کریمی باید ببینیم تریلر و گیم پلی چی میده و ایا خبری از اکشن هست یا خیر. من فقط میگم اگه راه و رسم pt رو بره جلو من به عنوان طرفدار قدیمی سایلنت هیل قبولش ندارم.

        • من نبوغی که در پروژه‌های قدیمی میکامی مثل RE 4 میدیدم (حتی ونکوییش) داخل The Evil Within 1 ندیدم. مکانیک‌ها ثابت بودن حتی الهاماتی از tlou داشت. بازی خوبی بود، اما به عنوان پروژه یکی از اساتید بزرگ این صنعت، یک Let Down کامل بود. (کاری هم به متا ندارم)
          این که RE 4 یا بازی های فرام سافتور یا آثار کوجیما خوب در میان بخش عمده‌ای از ماجرا به تیمشون هم بر میگرده البته.
          در هر صورت سایلنت هیل به مراتب تمرکز کمتری روی اکشن داره و من از نظر آرتیستیک کوجیما رو بهتر میبینم برای چنین پروژه‌ای مخصوصا که با p.t واقعا خودش رو اثبات کرد.
          نبوغ اصلی شینجی میکامی در ترکیب مناسب اکشن و ترس هستش، جوری ترکیبشون میکنه که نه یه اکشن غیر قابل تحمل باشه نه یک پروژه ترسناک محض. میکامی استاد تعادل در المان‌های ترس و اکشن هستش، منتهی سایلنت هیل پروژه‌ی خیلی متفاوتیه تا رزیدنت.

          این که میگی میتونه ایده بیاره توجیه بدیه. اینجوری باشه دن هوسر هم پس میتونه بازی ترسناک بسازه و ایده خودش رو بیاره. ما بر اساس گذشته‌ی کارگردان قضاوت میکنیم هیچکس از آینده خبر نداره. من صرفا بر اساس شناختی که از پروژه‌ها و چشم انداز هنری کوجیما و میکامی دارم، گفتم که کوجیما آدم بهتریه برای این پروژه.

          • Mahdi Sam گفت:

            فک کنم درست متوجه نشدم ولی اویل ویتن یک براتون let down بود و DS نبود؟ دث استرندینگ دستکم تو ۷-۸ ساعتی که من بازی کردم بی نهایت خسته کننده در حالی که داستان بد نبود ولی گیم‌پلی باید بار خودش رو به دوش بکشه، وگرنه حتی با اسم حتی بهترین‌های صنعت گیم هم نمیشه تمومش کرد

            • بنده در مورد Death Stranding صحبتی نکردم. تاکید من روی این موضوع بود که نوع کارگردانی کوجیما و قدرت ریسک و طراحی داستانی عجیب و غریبی که داره بیشتر به سایلنت هیل میخوره تا میکامی که مهارت خاصی در زمینه‌ی وارد کردن اکشن به بازی‌های ترسناک سورایول داره.

              Death Stranding نوع بازی‌ای نیست که من ازش لذت ببرم، این که Let Down بود یا نه رو طرفدارانش حقیقی تصمیم میگیرن. اگر هم در مورد The Evil Within نظر دادم، دلیلش این بود که بازی‌ اول رو تجربه کردم و آشنا هستم با این سبک و از قدیم سری RE رو تجربه می‌کردم.
              جدای از موضوع نظر شخصی فکر میکنم از دیدگاه طرفدارها، منتقدین و به طور کلی پذیرفته شدن کوجیما خیلی خیلی بیشتر در اوج بوده تا شینجی میکامی.

          • ShinjiMikami گفت:

            من هم نسبت به گذشته ی کوجیما میگم
            کوجیما هیچ بازی ترسناکی نساخته
            اینکه میگید سایلنت هیل اکشن نداره یا کم داره که درست نیست. اون همه سلاح گرم و سرد! حتی باس هم داره.
            .
            شما pt رو چجور یه سایلنت هیل کامل فرض میکنید. Pt هیچ چیزش مثل سایلنت هیل نیست. Pt کجاش عالی بود؟ یه راهرو بود هی برو برگرد و هیچیم نشد. این شد سایلنت هیل؟ و گذشته ی عالی کوجیما؟
            .
            من منتظرم تا گیم پلی از بازی بیاد بیرون ولی اگر خبری از اکشن و اون محیط شهری و مه نباشه و همش داخل خونه و اتاق و فضای بسته باشیم. فکر کنم نا امید کننده خواهد بود.
            در اخر ایول ویثین ۱ بهتره یا pt؟ pt چی داشت که نوآوری و جدید بود؟ واقعا من اینارو درک نمیکنم. Pt فقط باید راه میرفتین 😂 من کلی ایپی مثل ایول و سایلنت و دد اسپیس و اوت لست و امنزیا و ایول ویثین و … تجربه کردم ولی واقعا pt هیچی نداشت و بیشتر شبیه بازی ویسیج بود که فقط باید راه بری و چند تا جامپ اسکر باعث بشه بترسی. حال کار هم ندارم اصلا بگیم pt خیلی عالی. ولی pt کجاش به سایلنت هیل میخوره؟ اصلا سایلنت هیل یک مکانه که pt اون رو دارا نبود. فقط محیطش یک راهرو بود.
            همه کاملا متوجهن که pt با سایلنت هیل، زمین تا اسمون فرق داره. شما هم کاملا متوجهید.
            .
            منم میدونم سایلنت هیل با ایول خیلی متفاوته ولی باید به گذشته ی کوجیما نگاه کنیم که ایا اصلا بازی ترسناک میسازه یا نه؟ بازیاش اصلا به فضای سایلنت هیل نزدیکه؟ اگه بسازه اصلا چی میسازه؟😂 ایا بهتر نیست اینو بدیم دست کپکام یا میکامی؟ که گذشته ی خود بازی ترسناک ساختن.

            • P.T دو ساعتی فرسنگ‌ها از EviL wITHIN بهتر بود. EVIL WITHIN نه به یاد ماندنی بود نه فراتر از یک بازی خوب، اما P.T همچنان ازش یاد میشه و هایپ درست کرده پیرامون کوجیما.

              منم در مورد ساخته های کوجیما صحبت نکردم، در مورد نحوه کارگردانی و نحوه روایت کردنش صحبت کردم که بهتر میتونه یک بازی روان‌شناختی تولید کنه. سایلنت هیل هر چه بیشتر روایت غافلگیرکننده و بهتری داشته باشه پروژه‌ی بهتری در میاد. نحوه روایت اکشن‌وار فیلم درجه b میکامی به درد این کار نمیخوره.
              دن هاوسر صرفا مثالی بود برای مبحث ایده، هر کسی میتونه ایده بازی ترسناک بده.

              • ShinjiMikami گفت:

                هرکسی میتونه ایده ترسناکی بده حتی شما و من ولی ایده ی میکامی با ایده ی بقیه فرق داره.
                کوجیما در مورد روایت و کارگردانی در مورد بازی های ترسناک به هیچ وجه از میکامی جلو تر نیست.
                اینکه میگید ایول ویثین ۱ فرسنگ ها از pt عقب بود بنظر شخص بنده خنده داره. Pt رو وقتی بنده بازی کردم همون ساعت اولش بجای ترس و لذت خوابم گرفت. همش برو و برگرد جای اولت.
                اخرشم pt کجاش اخه به سایلنت هیل شبیهه رو نگفتید😂 محیطش؟ اکشنش؟ داستانش؟ اتمسفرش؟ شخصیت پردازیش؟ دوربینش؟ گیم پلیش؟ انمی هاش؟
                اگه میگید یه راهرو که توش فقط راه بریم و جامپ اسکر داشته باشیم ایده جدید و عالی هستش و از ایول ویثین ۱ فرسنگ ها جلوتره من حرفی برای گفتن ندارم.

                • اتمسفر. و اتمسفر مهم‌ترین عامل در ساخت یک بازی Silent Hill به حساب میاد. P.T ، یکی از بهترین و سنگین‌ترین اتمسفرها رو بین کل بازی های ترسناک داشت، تعاملات جدیدی ارائه داد. همین که داخل یک راهرو گیمر رو برای دو ساعت سرگرم میکرد کافیه. تعصب روی شینجی میکامی شما رو به جایی نمیرسونه، میکامی یه زمانی بازی شاهکار تولید کرد دیگه کاری نتونست انجام بده صرفا بازی های خوبی تولید کرد که حتی نزدیک آثار قدیمی هم نمیشه. میکامی می بایست خیلی زودتر از اینا خودش رو بازنشسته کنه، چون چندین پروژه از اوج فاصله گرفتن. از دست دادن خداحافظی در زمان اوج غم‌انگیزه. کوجیما هم اگر پروژه بعدیش چیزی در سطح mgs 4 نباشه بهتره خداحافظی کنه. منتهی به نظر من سایلنت هیل باید به دست کوجیما ساخته بشه، چون نحوه کارگردانی کوجیما بیشتر به یک اثر ترسناک روانشناختی نزدیکه تا میکامی. کسی هم خوشبختانه به میکامی این پروژه رو نمیده.

                  اگر فکر میکنی میکامی از RE 4 به Evil within افت نداشته باید یا مشکل تعصب یا مشکل تحلیل داشته باشه. چون این دو بازی حتی نزدیک بهم نیستن. چه از نظر کارگردانی چه از نظر فنی نسبت به زمان خودشون چه از نظر تعادل ترس و اکشن. پیشنهاد میدم تعصب بی جا روی سری RE و میکامی رو بذاری کنار. این بنده خدا توی ژانر خودش سر هر چیز به مشکل برخورده و نمیتونه به اوج برسه چه برسه به پروژه‌ای که تا حالا آشنایی تا حالا باش نداشته.

                  اگر هم سر بازی P.T خوابت برده باید مشکلت رو برطرف کنی چون عادی نیست. P.T یه بازی به شدت تعاملی بود که ساختار کلی از ساختارهای جزئی کد نویسی شده تعامل می‌پذیره اونم به شکلی کارگردانی شده و مرتبط. نبوغ کوجیما داخل p.t اینه که بدون لمس از طرق مختلف واقعاََ مخاطب رو میترسونه.

                  P.T ترس خالص روانشناختی هستش و بهترین پروژه برای سایلنت هیل این نوع ترس خواهد بود. فلسفه‌ی Silent Hill یعنی مقابله خالص با ترس و فرو رفتن داخل ترس و مواجه شدن با ترس بنای اصلی P.T هستش. به نظرم کوجیما اگر از رویه p.t استفاده کنه، بهترین Silent Hill تاریخ رو میتونه بسازه. ترسی رو به تصویر میکشه که نه با رویکرد اکشن، زامبی و هیولا نمیشه باهاش مقابله کرد بلکه فقط باید وارد ترس خالص بشی. بعید میدونم کارگردان دیگه‌ای بتونه چنین پروژه‌ای خلق کنه که هم رویارویی با ترس وجود داشته باشه هم هیجان رو حفظ کنه. یا Layers of Fear میشه یا RE 6. پروژه P.T صحیح ترین درک از فلسفه‌ی SILENT HILL بود.

                • ShinjiMikami گفت:

                  متاسفانه این تعصب نیست. شما هرجا به بن بست رسیدی میگی مشکل از تعصب توعه
                  اینجا بیشتر تعصب شما بر روی کوجیما آشکاره. یه pt که توی راهرو بود رو برتر از ایول ویثین ۱ میدونید. حتی بدون نگاه و بررسی میگید pt شبیه سایلنت هیله. شما درک درستی از ایول ویثین نداشتی. یعنی چی فکر میکنی شما همه جا درکتون درسته و درک بنده و بقیه چرت و بیهودس؟ این شمارو نشون میده که تعصب دارید.
                  کجای اتمسفر pt سنگینه؟ برو ویسیج رو تجربه کن بهتر از pt هستش.
                  بابا کسی که pt و دث و نمیدونم متال گیر میسازه میتونه سایلنت هیل رو بسازه ولی کسی که سال ها بازی ترسناک ساخته نمیتونه دستش رو بذاره رو سایلنت هیل؟ کلا به زور میگید کسی که بازی مخفی کاری ساخته میتونه بیاد بازی ترسناک بسازه
                  متال گیر ترسش روانشناختی بود یا دث استرندینگ؟
                  شما انگار سایلنت هیل رو اصلا تجربه نکردید و از اکشنش خبر ندارید. سایلنت هیل فقط راه رفتن و جامپ اسکر نیست.
                  بشینید و ایول ویثین رو تجربه کنید بعد بیایید بگید پی تی فرسنگ ها از ایول ویثین جلو تره.

                • ShinjiMikami گفت:

                  نه عزیز مشکل از ما نیست.
                  مشکل از راه رفتنه. راه برو برگرد سرجات یکی بپره جلوت 😂 واقعا این مشکل از ما نیست.
                  سایلنت هیل رو اینجور بسازه فاتحه. شما فکر کنم اصلا سایلنت هیل ۲ تا ۵ رو تجربه نکردید😂 اصلا با ایپی سایلنت هیل اشنا نیستید که میگید pt بهترین پروژه برای سایلنت هیله.
                  پی تی بدون لمس میترسونه؟ اوت لستم بدون لمس ده برابرش میترسونه. بخدا وقتی شما بازیای فرام سافتور رو تجربه میکردی منم کل بازیای ترسناک رو تجربه کردم.
                  نظر شما نظر پیغمبر و خدا نیست. نظر ما گوجه و خیار نیست.
                  من از ساختار های کد نویسی و … چیزی سردرنمیارم من از تجربه ی بازی میگم. همه ی بازیارو کد نویسی و … کردن و روش زحمت کشیدن. کد نویسی کوجیما که کد نویسی خدا نیست.
                  والا من نمیدونم از این راه رفتن و پدیدار شدن اون زنه چه لذتی بردید😂 چه کد نویسی شاهکاری

                • p.t فقط راهرو نبود، اشتباهی یه چیز دیگه تجربه کردی یا همان مشکل تعصب رو داری. هر کسی P.T رو تجربه کرده باشه متوجه میشه این دمو یه پروژه به شدت مهم و تاثیرگذار بود. خودم نوشتم کامنت بالا که چرا P.T بازی مهمی بود و توی یک دموی دو ساعتی ژانر ترس رو متحول کرد. صرفا برای این که فکر نکنی من این حرف رو میزنم:
                  P.T. is still the purest horror game around, and one of the smartest on PS4
                  https://www.gamesradar.com/why-pt-first-real-horror-game-years-and-best-game-ps4/
                  P.T. is, and always will be, the best horror game
                  https://www.polygon.com/videos/2018/10/18/17990768/pt-is-the-best-horror-game-hideo-kojima
                  Turns Out, Horror Game ‘P.T.’ Is Far More Terrifying Than Anybody Realized
                  https://www.forbes.com/sites/erikkain/2019/09/09/turns-out-horror-game-p-t-is-far-more-terrifying-than-anybody-realized/
                  Why ‘P.T.’ is more exciting than ‘Silent Hills,’ and the future of the video game demo
                  https://www.theverge.com/2014/8/21/6039889/why-pt-is-more-exciting-than-silent-hills-and-the-future-of-the-video-game-demo
                  از آنجایی که مثل بچه های دو ساله یکی از بزرگ‌ترین آثار خلق شده رو بهش میگی خواب آور و Jump Scare چند نمونه مقاله برات میارم که حداقل بخونی شاید متوجه شدی چی به چیه. گرچه مطمئنم اصلا تجربه نکردی بازی رو یا داخل یوتوب دیدی یا در موردش خوندی فقط. اون میکامی که سنگش رو به سینه میزنی از زمان re 4 تا به امروز هیچ بازی جدیدی خلق نکرده که در حد دموی ۲ ساعته کوجیما تاثیرگذار باشه. میدونی چند تا پروژه شرکتی و مستقل بر اساس P.T ساخته شده؟ بعد یکی میاد میگه فقط راهرو بود. نسل جدید گیمرها واقعا تاسف‌برانگیز شدن.

                • ShinjiMikami گفت:

                  من با مقاله ی حسن و حسین کار ندارم عزیز. مقاله هارو بذار بنویسن. بالا رو ببین نظر شخصیمو گفتم شما ریپلی زدی. الان با مقاله نیا جلو من، وقتی ریپلی میزنی با نظر خودت بیا جلو. من ۱۰ سال بکوب بازی ترسناک تجربه کردم و با تجربه ام حرف میزنم.
                  بنده هر بازی ترسناکی که حتی شما تجربه نکردید رو تجربه کردم. حرف بیهوده نزنید.
                  از همینجا که شما pt رو یه سایلنت هیل خطاب میکنید معلومه چه کسی چی بازی کرده یا نکرده.
                  Pt اصلا یه شاهکار ولی یک سایلنت هیل نیست اولا
                  ثانیا به نظر شخص بنده pt نسبت به بقیه بازیای ترسناک درجه پایین هستش و نه شخصیت پردازی و نه گیم پلی و نه داستان و هیچ چیز دیگه ای نداره چون کوجیما ساخته دو سه تا مقاله مینویسن بگن این مال کوجیماس😂. بلوبر هم همینطور بخاطر عدم داشتن گیم پلی که هی بهش متلک میندازن عقب مونده. من تفاوت خاصی بین ویسیج و پی تی نمیبینم. اگه تفاوتی هست دقیقا بگید تفاوت چیه که پی تی شاهکاره؟؟( اینو حتما بگید)
                  .
                  صبر کنیم ببینیم چی میشه اقای کریمی. اکشن و محیط شهری رو نیارن وسط اشتباهه اقای کریمی قبول کنید. اینو هم میاره، باید بیاره، اگه نیاره الفاتحه به آیپی خاطره ساز سایلنت هیل

                • ShinjiMikami گفت:

                  اقای کریمی من چیکار کنم که واسه پیتی شرکت ساخته شده اخه.
                  من از تجربه ی بازی میگم شما از شرکتا و مقاله حسن و حسین میگید.
                  بابا pt چیش به سایلنت هیل شبیهه بابا بگو بفهمیم کجاش دقیقا؟ ای بابا
                  تفاوت ویسیج و پی تی رو هم بگو ببینیم چه فرقی دارن دقیقا؟
                  .
                  الان بیان بگن بخاطر فلان بازی شرکت ساختن پس بگیم اون سازنده ی بازی بیاد یه ایپی بخصوصی مثل سایلنت هیل بسازه؟ در حالی که اصلا باز شباهتی بین بازیا وجود نداره. اصلا دلیلتون منطقی که نیست هیچ کلا خنده داره.
                  گاه از دن هوسر میگید گاه از شرکت و مقاله و …
                  مقاله اصلا عین خیالمم نیست من تجربه ی شخصیم رو میگم. من میگم سایلنت هیل ربطی به pt نداره. سایلنت هیل اکشن دازه کلی چیز میز داره. پی تی کدومشو داشت؟ فقط باید راهرو راه میرفتی.
                  اصلا سایلنت هیل خونه و راهرو داشت؟ که بری برگردی جای اولت؟
                  کوجیما پیتی بسازه بیخیال ولی اسمشو سایلنت هیل نذاره.

                • اولاََ چرا دو تا دو تا کامنت میدی و هول شدی؟ عصبانیت خوب نیست توی بحث باعث میشه همین nonsense ها رو بنویسی. قبلاََ هم صحبت‌‌های نامربوط زیاد زدی مثل پیشبینی متای Village از همان ابتدا بحث با انسان تعصبی غلط بود و این اشتباه رو کردم که وارد بحثی شدم.
                  دوماََ من با دلیل صحبت کردم جوابی نداشتی با مقاله جوابتو دادم حرف اونا رو هم قبول نکردی. دیگه همینایی که فرستادم رو بخون یا چیزی ک از همان اول نوشتم رو می تونی بخونی.
                  ده سال ترسناک بازی کردی؟ شما کلاََ از طرز فکر، تعصب و عدم پذیرفتن صحبت منطقی مشخصه که بیشتر از ۱۳ سال نداری چجوری ده سال ترسناک تجربه کردی یعنی از سه سالگی؟ کسی که به p.t میگه فقط راهرو باید یه مشکلی جدی توی قضاوتش داشته باش کاش حداقل تجربه میکردی و صرفا حرف الکی نبود. بیشتر از این وقت صرف لازم نیست بکنم، مخاطب خودش میخونه اینا رو و قضاوت میکنه.

                • ShinjiMikami گفت:

                  شما اول به خود برس که دو سه بار متنتو ویرایش میکنی😆
                  ما نمیتونیم ویرایش کنیم پس چند بار کامنت میدیم.
                  من ۱۳ سالمه؟😂 تو کمتر از ۲۰ سال سن داری که با مقاله و حرف حسن و حسین میای جلو.
                  اصلا کدوم سایت نویسنده میاد به نظر شخصی یه نفر ریپلی میکنه و جواب پس میده؟
                  حال که از گذشته و ویلیج حرف زدی منم از گذشتت حرف میزنم( در حالی که از پیتی و سایلنت هیل حرف میزنیم)😐. تعصب شما به فرام سافتور و سوتی کاملا مشهوده.
                  همون روزی که با یه نویسنده ی دیگه واسه شخصیت پردازی فرام سافتور بحث میکردی و به زور میگفتی میتونه که میتونه😂
                  من به امثالی مثل تو کلاس میذارم و تدریس میکنم.
                  وقتی نویسنده ی یه سایت میشی، سعی کن نحوه ی برخوردتو درست کنی.
                  من نمیخواستم جوابتو بدم و اون شخصی که ریپلی زد تو بودی که جرقه رو زدی و الانم میگی کاش به تو جواب نمیدادم و … و حرف بیهوده ای میزنید.
                  شما برو بین اول ببین سایلنت هیل چیه و همچنین پی تی چیه بعد بیا وسط میدان حرف بزن.
                  شما نویسنده ی سایتی نه فضول سن و سالمی نه فضول تجربه های گیم بنده و نه فضول نظر شخصی بنده
                  چون بد حرف زی بد حرف زدم. چون کوجیما واسه سونی میسازه اینو بایدم تاکید کنی که کوجیما میتونه که میتونه.
                  همین بلوبر اگه بدون اکشن بسازه میگید ای وای این خراب کرد و مسخرش میکنید. قبلا هم دیده ایم.
                  .
                  چهار بار ویرایش میکنی. توی یه کامنت جوابتو بدم؟ 😅
                  دفعه ی بعدی خواهشا ریپلی نکن
                  من از کوجیما و پیتی و سایلنت هیل و سبکشون میگم
                  این اومده از ویلیج و تعصب چند ماه گذشته و مقاله ها و شرکت ها میگه😐 بعدشم میگه ۱۳ سالته
                  اقا من ۱۰ سالمه😅😂

            • S گفت:

              من کاملا موافقم. سایلنت هیل و پی تی کلا با هم فرق دارن. خود کوجیما میگفت از بازی های ترسناک میترسه و از یه کارگردان فیلم های ترسناک کمک گرفته بوده.
              ولی دیگه زیاده روی هم حدی داره و اینکه میگی ویثین ۱ بهتر از پی تی بود بنظر من اشتباهه و پی تی به عنوان یه بازی مستقل بازی فوق العاده ای بوده

              • ShinjiMikami گفت:

                خب نظر شخصی شماس کاری ندارم
                ولی خب ایول ویثین ۱ با اون همه انمی و باس و گیم پلی و … در کنار اینکه ترسناک بود واقعا نسبت به پی تی بد بود و چندیییییین فرسنگ فاصله داشت؟ پی تی خب چه فرقی با ویسیج داره؟
                چرا ویسیج رو نمیگید و فقط از پی تی میگید؟ layers of fear هم گزینه ی بسیار خوبیه. پی تی چه فرقی با این عناوین داره و آیا بنظرتون بهتر از آیپی ایول ویثین هست؟
                من شخصا که قبول ندارم
                همچنین خب پی تی با سایلنت هیل زمین تا اسمون فرق داره. حال کوجیما یه سایلنت هیل به مدل پی تی بسازه قبولش دارین؟ اگه قبولش دارین خب بلوبر هم راه درست رو پس میره چرا میگید بلوبر نمیتونه سایلنت هیل بسازه؟

                • S گفت:

                  من که همچین چیزی نگفتم. کلا باید تیم سایلنت بیاد دوباره شروع کنه. بنظرم فقط تویاما میتونه کارگردان مناسب سایلنت هیل باشه. در مورد ویثین که شما بیشتر از پی تی خوشتون اومده کاری ندارم چون سلیقه ایه ولی پی تی تاثیر زیادی گذاشته به بازی های بعدش مثل همین layers of fear

              • Black Knight گفت:

                جهت اطلاع !
                پی تی فقط یه دمو بود نه بازی اصلی !
                قرار بود بعد از تموم کردن دمو تازه وارد شهر بازی بشی و تازه ماجرا از اون جا شروع میشد
                پی تی کوجیما هم صد در صد جزء برترین عناوین ترسناک روانشناختیه
                اگه نبود الان این همه بازیساز از همون دمو نیم ساعته اسکی نمیرفتن و این همه گیمر منتظر نبودن این همه سال بازی دوباره احیا بشه !

          • ShinjiMikami گفت:

            راستی دن هوسر رو نگفتم.
            دن هوسرم باز گذشتش بازی ترسناک نساخته. چرا اونو اوردین وسط؟کی گفت دن هوسر میتونه؟
            میکامی چون ترسناک سازه گفتیم بدیم دستش
            حالا تاد هاوارد و دن هوسر و کوجیما و … که گذشتشون بازی ترسناک نساختن. چجور بیان دست بذارن رو سایلنت هیل که یک ایپیه که خاطره ها باهاش ساخته شده. انگار فکر کن دارک سولز رو بدن دست میکامی😂
            بازززز بده دست تاد هاوارد یچیز میسازه خووو😂
            .
            به هرحال کوجیما هم نمیساخت همینجور ایپی آواره میموند بالاخره ببینیم چی میسازه. خوشحالم از ساخته شدن این آیپی ولی اینجور که میبینم سایلنت هیل میشه چند تا شاخه یکیش مال بلوبر یکیش کوجیما یکیشم میدن به راکستار😂 ( جهت شوخی)

        • اکشن و ترس روانشناختی زیاد میونه خوبی با هم ندارن. بهترین حالت سروایوال با ترس روانشناختیه. یکی از بهترین نمونه هاشم re 1 ه که مخصوصا قسمت سروایوالش واقعا قوی بود.

          • ShinjiMikami گفت:

            من کاری ندارم که داره یا نداره
            من از سایلنت هیل حرف میزنم
            برید نسخه ۲ و ۳ و ۴ و ۵ رو بازی کنید و ببینید اکشن داشت یا خیر.
            وجود اکشن به بازی ترسناک جون میده. بلوبرم همین مشکل رو داره.
            در اخر نمیگیم بیان کلی سلاح از ارپیجی گرفته تا کلت و رگبار بدن😂 منظور از اکشن، تعادله. تعادلی بین اکشن و ترس که باز میگم میکامی اینارو بلده. کوجیما همچین سابقه ای نداره.

            • Black Knight گفت:

              اکشن های سایلسنت هیل هیچوقت درحد اویل نبوده یعنی انقدر سخته قبول کردن اینکه داری شعر میگی ؟
              چه بخوای چه نخوای میکامی تو زمینه سوروایور هارر خوبه کوجیما هم تو ساخت بازی های فلسفی و ترسناک روانشناختی دقیقا همون چیزی که سایلنت هیل هستش
              یکم منطق و فهم هم خوب چیزیه

      • Nietj گفت:

        حالا بیا به در بگو دیوار بشنوه !!!

  • Avowed fan گفت:

    سونی سایلنت هیل رو هم از همه گرفت.
    واقعا جای تاسفه😐

  • Alucard64 گفت:

    خودش فهمیدم اگه بره با ماکرو همکاری کنه بازیاش متا۶۰ یا ۷۰ میشن

  • RE4 AND RE8 گفت:

    امیدوارم خبر راست باشه و بازی سینگل پلیر خفنی دربیاد حرفی دیگه ندارم🙂

  • Matin_kh گفت:

    کوجیما + سونی = انفجار صنعت گیم

  • Rich Man گفت:

    احیای سایلنت هیل .. کوجیما .. سونی .. این خبر بهتر از اونیه که بشه باورش کرد . نسل ۹ حس پیری بهم دست داد اما حالا با چنین خبر معرکه ایی به وجد اومدم . به قول دوست عزیزمون خسته شدیم از شایعات پیرامون این شاهکارهای خاک گرفنه .

  • Ninja theorey گفت:

    کونامی زمانیکه دید کپکام از ریمیک عناوین قبلی سود خوبی کرده تغییر رویه داده.قبلا گفته بود که فقط روی بازهای موبایل سرمایه گذاری خواهد کرد

  • sam snake 47 گفت:

    نمیشد رپلای زد به کامنتتون اینجا مینویسم.
    اقای کریمی عزیز. با تمام احترامی که براتون قائلم و اطلاعات زیادی که ازتون یاد گرفتم میخام باهاتون مخالف باشم.
    شما مقایسه کردید کوجیما با میکامی رو. دیگه همه تو این سایت میدونن که من متعصب ترین ادم روی کوجیمام و کم مونده بپرستمش. دلی اینکه میگید کوجیما بازی ترسناک بهتری میسازه تا میکامی رو اشتباه میدونم. چرا؟ چون سبک ترس این دو کارگردان بزرگ باهم فرق داره. حای خودتونم اشاره کردید. طبق صحبت خودتون کوجیما روان شناختی میسازه ولی میکامی یه میکس ناب از اکشن و ادرنالین و ترسه. کوجیما در pt با روان مخاطب بازی میکنه و خیلی خفن بود و من عاشق این سبکم. ولی سبک میکامی مواجه شدن با اون عامل ترس و مبارزه باهاش هس و شکست دادن اون. تا شکست ندی یا بازی ادامه پیدا نمیکنه. ولی سبک pt اینه که یه انمسفری ساخته میشه و این تخیل مخاطب هست که باید ترس رو بوجود بیاره و درکش کنه. اگر در بازی کوجیما غرق نشی اصلا نمیترسی. ولی در سبک میکامی غرق دن یا نشدن یا درگیر شدن تخیل مهم نیس. اصل بر ترشح ادرنالینه و اینکه میخای سریع عمل کنی برای فرار یا ضربه زدن به دشمن ولی سبک بازی اجازه ت نمیده و همه چیز کنده و این خودش استرس میده در کمترین حالت و اگر یحورده غرق بشی ترسم میاد. بله اینکه عمق ترس کوجیما بیشتره منم قبول دارم ولی نمیشه خیلی به مقام مقایسه برد چون دو دنیای متفاوت هست

    • من نگفتم کوجیما بازی ترسناک بهتر میسازه. (کجای متن کامنت من این نوشته شده) من گفتم سبکی که کوجیما میسازه با فلسفه‌ی Silent Hill بیشتر در یک راستا قرار داره تا میکامی. سایلنت هیل تمرکز کمتری روی اکشن داره و بیشتر رویکرد روانشناختی داره با توجه اصل تم و فلسفه‌اش (که توی نسخه های خودشم بازی های بدی داشته که دور شدن از این مبحث)
      اصلا کارای کوجیما با میکامی قابل مقایسه نیستن از نظر ساختار منتهی حرف من این بود که پروژه‌ی Silent Hill توسط کوجیما خیلی بهتر در میاد تا میکامی. همونطور که کوجیما به نظرم نمیتونه یه re درست حسابی در بیاره و پروژه رو به جاهای عجیب غریب میبره. میکامی هم افت شدیدی داشته، هم سبک ترسش شبیه نیست. کوجیما با P.T ثابت کرده که میتونه پروژه‌ی خوبی در بیاره از Silent Hill.

      هیچ مقایسه‌ای در کار نبوده نه کسی گفت کوجیما بازی ترسناک بهتر میسازه. (متنفرم از این که مخاطب کامنت یه برداشت کاملا غلط میکنه و نتیجه گیری هم داره) صرفا گفتم کوجیما بهتر از میکامی میتونه Silent Hill در بیاره. میکامی باید رزیدنت ایول بسازه. دو پروژه RE و SH از نظر تعامل با مخاطب و رویکرد هیچ ارتباطی بهم ندارن.

      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        به عقیده من هم سایلنت با کوجیما خیلی خفن تر میشه چون کوجیما در خلق اتمسفر و داستان سرایی در بازیی با تم سایلنت هیل به نظر موفق تر میتونه باشه و من اصلا نمیدونم چرا اسم میکامی اومد وسط ، میکامی اولا اگر بهش پیشنهاد هم بدن ساخت سایلنت هیل رو بعید میدونم قبول کنه و الان خودش با استودیوش مشغول هست و میکامی صاحب سبک هست در ژانر ترس و به نظرم هرگز رو سایلنت هیل کار نخواهد کرد ، جو و اتمسفر سایلنت هیل بسیار با داستان پردازی و مخفی کاری و حتی اکشن کوجیما جور هست و تشخیص این اگر کسی با کارای این ۲ نابغه کاملا آشنا باشه مشهوده ، سبکی که میکامی کار میکنه دقیقا نقطه مقابل سایلنت هیله و اگر به آثار میکامی دقت کنیم ریز ترین شباهتی بین آثارش با سایلنت نمیبینیم.

        • دقیقا کسی اصلا از میکامی حرف نزده و نخواهد زد، یه آدم تعصبی که حتی از کارگردان محبوب خودش هم اطلاعات کافی نداره یهو وسط این پست گفت دوست داشتم بدن میکامی بسازه منم گفتم میکامی بدرد این کار نمیخوره. این بنده خدا پست starfield هم به میکامی ربط میده. در هر صورت خاصیت سنین پایین همینه، باید اظهار وجود کنن با علاقیاتشون هر چند غیر مرتبط.

          آدمی که متا از دهنش نمیوفته و دائم در حال پیشبینی متای این بازی و اون بازی هستش (کسی هم درخواست پیشبینی نداده) بعد که به The Evil Within میرسه متا غیر قابل قبول میشه و منتقدین میشن کشک دیگه تکلیفش مشخصه. من حتی در مورد متا صحبت نکرده بودم، این بنده خدا مثلا پیش دستی کرده بود که اره منتقدین بهش کم لطفی کردن. نمیشه یه روز متا رو قبول داشت یه روز زد زیرش. باید ثبات فکری داشته باشی.

      • Black Knight گفت:

        متاسفانه یه سری افراد متعصب که خودتون هم خوب میدونید کیا هستن فکر میکنن بعضی از بازیساز ها قدیس هستن و تو هر سبکی بازی بسازن شاهکار میشه
        من خودم میکامی رو خیلی قبولش دارم ولی واقعا به عنوان یه کارگردان برای Silent Hill نمیتونم بپذیرمش
        کوجیما بیشتر به درد پروژه ای شبیه به Silent Hill میخوره چون هم کلا بازی های فلسفی با داستان های دارک زیاد میسازه و هم به قول شما با PT درس پس داده در حدی که هنوزم که هنوزه خیلی ها همون دمو نیم ساعته رو پلی میدن و به نبوغ این کارگردان پی میبرن نمونش هم اینکه معلوم شد شخصیت لیسا همیشه پشت سر کرکتر اصلی بازی راه میره !

      • sam snake 47 گفت:

        کامنتتون رو خوندم در مورد سبک کوجیما و میکامی باهم اشتراک داریم و نظرمون یکیه. فقط یه سو تفاهم در مورد کانت شما بود که برام رفع شد. ممنون از شما بابت پاسخ. پر کاری و پاسخ دهیتون به کاربرا قابل تحسینه. سایت از خشکی و یک طرفه بودن در میاد. گیمفا به همبن چیزاش جالبه

  • raminzargar گفت:

    شما تو pes نرین…نمیخواد سایلنت هیل جدید بسازی :/

گماتسو: Silent Hill جدید توسط کوجیما در دست ساخت قرار دارد
گماتسو: Silent Hill جدید توسط کوجیما در دست ساخت قرار دارد