گزارش ویژه: Konami در حال بازیابی Metal Gear ،Castlevania و Silent Hill است
شرکت کونامی (Konami) از طرق مختلف در حال بازیابی سه سری Metal Gear ،Silent Hill و Castlevania است. با جزئیات بیشتر از سازندگان این عناوین همراه باشید.
کونامی در سالهای اخیر توسعهی بازیهای AAA را کنار گذاشته بود و تنها شاهد سری PES بودیم، اما آنها مدتی پیش اعلام کردند که قصد دارند از توسعهی عناوین آنلاین و آرکید کنارهگیری کنند و دوباره به عرصهی ساخت بازیهای AAA و پریمیوم وارد شوند. آخرین عنوان AAA منتشر شده از سوی آنها Metal Gear Survive بود که به هیچ عنوان نتوانست نظر بازیبازان و منتقدین را به خود جلب کند. از طرفی آخرین بازی از سری Castlevania با پسوند Lord of Shadow 2 در سال ۲۰۱۴ منتشر شد.
دقایقی پیش وبسایت VGC گزارشی را به اشتراک گذاشت که به بازیابی این آثار به طرق مختلف اشاره دارد. کونامی در حال حاضر روی ریمیک، ریمستر و حتی نسخههای جدیدی از این آثار کار میکند. این اتفاق هم به صورت داخلی از طریق استودیوهای کونامی در حال انجام است و هم با همکاری استودیوهای خارجی رخ خواهد داد.
Castlevania
بر اساس گزارش منتشر شده، ریبوت بازی Castlevania به صورت داخلی در استودیوی کونامی در دست ساخت قرار دارد. این عنوان ریبوتی کامل از سری خواهد بود و استودیوهای ژاپنی مختلفی به کونامی در توسعهی این عنوان کمک میکنند.
لازم به ذکر است که پروژهی Castlevania بیش از تمامی آثار در حال بازیابی کونامی پیش رفته است و در میانهی توسعه قرار دارد.
Metal Gear
گمانهزنیهای مختلفی پیرامون توسعهی ریمیک Metal Gear توسط استودیوی بلوپوینت گیمز (Bluepoint Games) وجود داشت، اما گزارش جدید این احتمال را کاملاََ رد میکند. طبق گزارش منتشر شده، ریمیکی از سری حول نسخهی Metal Gear Solid 3: Snake Eater توسط استودیویی خارجی در چین مراحل ساخت را طی میکند.
همچنین کونامی قصد دارد تمامی بازیهای Metal Gear Solid را قبل از انتشار پروژهی بزرگ، روی کنسولهای جدید بازسازی کند.
Silent Hill
چندین بازی از سری Silent Hill در دست ساخت قرار دارد که یکی از آنها توسط استودیویی ژاپنی توسعه پیدا میکند. این احتمال وجود دارد که یک پروژه از این سری توسط بلوبر تیم (Bloober Team) در دست ساخت قرار داشته باشد.
تغییر موضع کونامی در قبال برونسپاری پروژهها
رئسای ژاپنی کونامی در زمینهی برونسپاری برندهای اصیل خود به استودیوهای خارجی مقاومت شدیدی نشان میدادند که به همین دلیل در این سالها شاهد بازی جدیدی از فرنچایزهای محبوب آنها نبودیم. با شکست Metal Gear Survive و ناتوانی در توسعه عناوین جدید، آنها تصمیم گرفتهاند که برونسپاری را آغاز کنند.
اطلاعات منتشر شده حاکی از آن هستند که در سال ۲۰۲۲ کونامی شروع به رونمایی از آثار خود خواهد کرد و در مراسمهای مختلف مانند E3 2022 و Gamescom 2022 میتوانید انتظار رونمایی از این عناوین را داشته باشید.
پر بحثترینها
- بازی Intergalactic ناتی داگ را زود قضاوت نکنید
- گزارش: بازی بعدی God of War با محوریت اساطیر مصر در دست ساخت قرار دارد [بهروزرسانی شد]
- رسمی: Forza Horizon 5 بهار امسال برای PS5 عرضه خواهد شد
- کارگردان Ori: پلی استیشن بهزودی استراتژی چندپلتفرمی ایکس باکس را دنبال خواهد کرد
- فیل اسپنسر: بازیهای بیشتری از Xbox برای پلتفرمهای دیگر عرضه خواهند شد
- شایعه: لیان کندی شخصیت اصلی Resident Evil 9 خواهد بود
نظرات
این شایعه یا گزارش رو یک سطح بالاتر از تمام شایعهها و گزارشهای دیگه در نظر بگیرید، VGC منبع قابل استنادی داره و اصولا این سایت تا از چیزی مطمئن نباشه گزارش منتشر نمیکنه، اگرچه تا زمان رونمایی از این آثار ممکنه خیلی چیزا تغییر کنه یا لغو بشه.
خبر بهتر از این نمیشه خوبیش اینه همشونم مولتی پلتفرم هستن همه میتونن تجربشون کنن بخصوص متال ۴ که برای xbox و pc عرضه نشده بود داره میاد گل سرسبدشونم که متال ۳ داره ریمیک میشه و بازگشت گابریل از کستلوانیا و سایلنت هیل😍😍😍
امتیاز متال گیر ۴ در انحصار سونی هست
اینطور نیست امتیاز و حق و حقوق MGS 4 به طور تمام کمال دست کونامی هستش.
اتفاقاً خبر بدی بود
اگر ربمکیش دست بلوپوینت بود از کیفیتش اطمینان داشتیم
ولی چون دست یک استودیو چینی هست و از قضا چین هم کومونیستیه
قشنگ قراره داستانش نابود بشه
دیدم هم کونامی چه بلایی سر pes آورد
به به سه تا ایپی خوب و خوشگل البته به متال گیر سلیقم نمیخوره و فقط منتظر کسلوانیا و سایلنت هیل هستم.
در مورد این سایلنت هیل واقعا گیج شدم چون هم میگن بلوبر میسازه هم میگن یه استدیوی ژاپنی میسازه و از طرفی هم میگن بلوباکس میسازه. البته بنظر میرسه مال بلوبر منطقی تر و واقعی تره. چون ایپی دیگه ای جز سایلنت هیل برای بلوبر مناسب نمیدونم.
در مورد کسلوانیا هم انگار میگن ریبوته یعنی میکوبن و میسازن و تغییرات زیادی رو در بازی ایجاد میکنن. از این ریبوتا خیلی خوشم میاد. ریبوت کلا یعنی موفقیت چه ریبوت گاد چه ریبوت فیبل و پرفکت دارک که بهشون امید زیادی دارم. ریبوت کسلوانیا هم شک ندارم عالی میشه. ریبوت یعنی ایده های جالبی به ذهن سازنده ها اومده و میخوان بجای ادامه ی بازی، اون ایده هارو پیاده کنن و بکوبن و دوباره بسازن و این عالیه.
در مورد متال گیر نظری نمیدم چون به سلیقم نیست و خوشم نمیاد.
در اخر امیدوارم این ایپی ها مولتی باشند.
با تشکر
اگر قراره متال گیر سالید به گند کشیده بشه امیدوارم ساخته نشه. ابن بازی بشدت به افکار و اتمسفر سازی و داستان نویسی کوجیما وابسته س. جای جای بازی امضای کوجیما دیده میشه. چطور میخان بدون استاد بسازنش نمیدونم…
نام متال و سایلنت بسیار بزرگه، منتها این نام بزرگ رو مدیون کوجیما بودن، اولش آدم بخاطر اسم بزرگ این بازیا هایپ میشه ولی بعدا ک یادت میوفته کوجیمایی دیگه پشت این بازیا نیست همچین ی مقدار شل میشی، شاید ریمیک و ریمسترها هیجانانگیزتر باشن
سایلنت هیل فقط یه نسخه اش رو کوجیما ساخته
پس مبارکه بیایید یکم قرش بدیم 🤣
ببینم انحصاری هست یا مولتی پلتفرم ؟
همین که Silent hill دارن میسازن خودش کافیه امیدوارم داستان قوی داشته باشه مثل نسخه های قبلی.
بازیای ps1 صد شرف داشت به ps4 …بابا هر بازی شمشیری جدید میاد از ادونچر ناب بودن فاصله گرفته همش شده کیفیت کمبو و شمشیر زنی به واقعیت..بابا خدای جنگ اصیل و دویل می کرای و شاهزاده کجا رفتن..اون معماها کجا رفتن..همش شده ضربه زدن شمشیر..همش شدن اوپن وورد..
اگ میخواین فاجعه efootball 2022 تکرار کنین صد سال سیا میخوام نسازین
اتفاقا همینجوری هست که میگم…اون دوره زیرساخت و فونداسیون ساخت بازی عشق بود…الان همه developer ها نیتشون پول شده همین…از زیبایی فاصله گرفتن
من یه کالکشن کامل از سری متال گیر میخوام
خداکنه راست باشه اخخ
نساز، جان عزیزت نساز….. تو نساز لعنتی……
Ahhhhh, finally