بازی Marvel’s Wolverine نباید یک بازی جهانباز باشد
در نسل گذشته عناوین داستان محور و جهان آزاد از بازیهای همیشگی سونی بودند، آیا سونی میتواند با Marvel’s Wolverine این روال را ادامه دهد؟
محتوای دارای اسپویل با رنگ قرمز مشخص شده است.
به عنوان مثال، آثار اخیر استودیوی اینسامنیاک (Insomniac) یعنی Marvel’s Spider-Man و Marvel’s Spider-Man: Miles Morales هر دو بازیهای موفق و پرطرفداری بودند، اما در حال حاضر این نحوه و سبک و سیاق ساخت بازیها کمی قابل پیشبینی و تکراری شده است. ما این روش ساخت بازی را در ده سال گذشته شاهد بودیم و چیز جدیدی نیست. شاید یک بازی جهان آزاد برای Spider-Man ایدهی مناسبی باشد، ولی آیا از همین ایده میتوان برای بازی Marvel’s Wolverine استفاده کرد؟
پرداخت شخصیت Spider-Man و Wolveirne همیشه متفاوت بوده است، Wolverine شاید در دنیای واقعی شخصیت پرطرفدار و محبوبی باشد، اما در دنیای کامیک فرد چندان دوست داشتنیای نیست. Wolverine یک شخصیت زجر کشیده با گذشتهای تلخ است و مشکلی با سلاخی کردن دشمنان خود ندارد. او در کار خود بهترین است، اما برای آن حد و مرزی ندارد و در نهایت کاری انجام میدهد که چندان دوست داشتنی و دلچسب نیست! شخصیتی با چنین ویژگیهایی برای یک عنوان جهان آزاد مانند Marvel’s Spider-Man مناسب نیست.
عنوانی که شخصیت Wolverine در آن نقش کلیدی را ایفا میکند باید یک بازی خشن و تاریک باشد، این اثر باید مفهوم “قهرمان بودن” را از زاویهای دیگر مورد بررسی قرار دهد و آن را تحلیل کند. در کامیکهای Wolverine خبری از شهروندان خوشحالی که نام او را با شادی فریاد میزنند نیست، Wolverine با پلیس همکاری نمیکند و برای کار خود خط قرمزی ندارد.
این شخصیت در فیلم Logan به کارگردانی جیمز منگولد (James Mangold) به همین شیوه به تصویر کشیده میشود، Wolverine در فیلم Logan یک مرد شکست خورده محسوب میشود و خود را برای مرگ آماده کرده است. دورهی جهشیافتهها به پایان رسیده و او دیگر امیدی به بقای همنوعان خود ندارد، اما با پیدا شدن جهش یافتهای جوان همه چیز تغییر میکند و لوگان به خاطر آیندهای بهتر برای جهش یافتگان جان خود را فدا میکند. کامیکهای Death of the Wolverine و Old man Logan منبع الهام این فیلم بودند اما از تاثیر بازی The Last of Us روی این فیلم نمیتوان چشم پوشی کرد.
تا جایی که میدانیم Marvel’s Wolverine یک عنوان اقتباس شده از فیلمهای سینمایی منتشر شده از این شخصیت نیست و قرار است داستان خاص خود را در کنار وفاداری به کامیک بوکها روایت کند. این بازی داستان محور خواهد بود و پرداخت شخصیتهای حاضر در آن به بهترین نحو ممکن انجام میشود (یا حداقل انتظار ما این است). ما از بازی Wolverine تجربهای مانند Days Gone نمیخواهیم و انتظار نداریم که Wolverine سوار بر موتور هارلی دیویدسون خود دشمنان خود را سلاخی کند. شاید این ایده جالب باشد ولی یک ایدهی جدید و خلاقانه نیست، ما گیمرها کمی تنوع میخواهیم.
ما از Marvel’s Wolverine انتظار یک عنوان اکشن با سیستم مبارزه سنگین و عمیق داریم، ما میخواهیم محیط به طرزی طراحی شود که توسط پنجههای Wolverine قابل تخریب باشند و سیستم قطع عضو در مبارزات بازی وجود داشته باشد. بازی Marvel’s Wolverine باید خشونت بالایی داشته و به ذات Wolverine وفادار باشد.
در عنوان Marvel’s Wolverine باید محیط قابل اکتشافی وجود داشته باشد که Wolverine بتواند با دیگر شخصیتها ارتباط برقرار کرده و با پیشروی بیشتر این محیط تغییر کند. اینسامنیاک گیمز، سازندهی بازی، میتواند از پایههای جهان Marvel’s Spider-Man برای ساخت محیطی مناسب Wolverine استفاده کند. بازیهای Marvel’s Wolverine و Marvel’s Spider-Man در یک دنیا روایت میشوند و لحنها باید نزدیک به هم باشد، اما امیدوار هستیم که اینسامنیاک از تجربه ایدههای جدید نترسد.
بازی Marvel’s Wolverine در اولین مراحل توسعهی خود به سر میبرد و در خوشبینانهترین حالت شاید ۳ سال با انتشار آن فاصله داشته باشیم. خیلی از المانها و عناصر تشکیل دهندهی این عنوان همچنان مشخص نیستند، اما این بازی باید بتواند Wolverine را به جایگاهی که لایق آن است برساند.
در نهایت از استودیوی اینسامنیاک خواهش میکنیم که Days Gone یا The last of Us با چاشنی ابرقهرمانی به ما تحویل ندهد، لوگان و شخصیت Wolverine پتانسیل بسیار بیشتری دارند .
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
چه حالی بده رو پلتفرم بزرگ یعنی پیسی این بازی 😎😎😎
عرضه میشه ولی سال ۲۰۳۰
اگه الان مثلاً ۲۲ سالت باشه باید تا ۳۲ سالگیت براش صبر کنی!
کاملا موافقم به هیچ وجه نباید جهان باز باشه
با توجه به اینکه سونی برنامه زیادی برای دنیای گیم مارول دارد ، بودجه و استعدادهای زیادی برای این بازی تخصیص داده میشه بعد از موفقیت بی نظیر اسپایدرمن دیگه سونی به نقطه امن پیدا کرده که با تولید عناوین عالی فروش بالای آن تضمینی است و اعوام ابرقهرمان دوست رو جذب پلی استیشن فایو کند
به نظرم اگه بازی رو سند باکس بکنن میتونه چیز جذابی باشه ولی به نظرم خطی برای ولورین مناسب تره
صبر ندارم گیمپلیش رو ببینم اون خشونت ولورین با داستان سرایی نویسنده Spec Ops و دستپخت اینسامنیاک !
شخصا از وولورین اینسومنیاک ، یه بازی شدیدا خشن و دارک میخوام که لحنی بزرگسالانه با مزمونی در مورد خود وولورین باشه
دوربین روی شونرو به شدت میپسندم و بازی امیدوارم حداقل نیمه خطی باشه
جهان بازی قابل تعامل باشه و گیمر بتونه توو دنیاش بچرخه و آیتم پیدا کنه
کوئستهای خفن داشته باشه و از نظر گیمپلی و مبارزات چیزی توو حدو اندازههای گاد ۲۰۱۸ باشه
از بابت کیفیت فنی هیچ شکی توو دلم نیست چون بازی تماما نسل نهمی هستش و توسعه دهندش اعجوبههای اینسومنیاک هستن
دوستان میخوام احساس ام را درباره این بازی باهاتون اشتراک بزارم : بازی ولورین سوم شخص مفرد هست و بازی خطی داستان محوره بخش آنلاین نداره میتونیم تا حدی بهش سند باکس هم بگیم بازی سال دیگه نمایش اش را می بینیم و گیم پلی بسیار تاریک و سریع و خونین هست شخصیت پردازی بازی شاهکاره میشه داستان بازی خونین و خشن هست و بی نقصه بازی اواخر ۲۰۲۳ تا اواسط ۲۰۲۴ عرضه میشه و جاه طلبانه ترین اثر اینسومانیک میشه شاید حتی گوتی هم بگیره من مطمعنم بهتر از مارول اسپایدرمن ۲ میشه البته اون هم شاهکار میشه ولی این ابر شاهکار میشه توی بازی باس فایت های خفنی داریم و توی شهر نیویورک شاید باشیم گرافیک بازی و هوش مصنوعی امیدوارم نسل جدید باشه و همونطور که میدونیم آخر تریلر نوشته بود The game development for play station 5 و یعنی انحصاری کامل فایو هست امیدوارم یک متای ۹۲ ۹۳ ۹۴ بگیره و پر افتخار بشه و گوتی سال ۲۰۲۴ هم بشه و مجموعه ولورین بعد بیست سال زنده بشه البته به چشم کوری حسودان مولتی اکانت ها و ویتامین اکانت ها و غار نشینان و اون هایی که عروسک های شاهکار های نسل قبلی مثل کریتوس و آلوی و اونی که پیشونی کریتوس رو میزاره .
متاسفانه احتمالا با بازی ناتی داگ توی یک سال منتشر میشن و رقابت با ناتی داگ خیلی سخته…
این همه اطمینان از کجا میاد
ببین من که میدونم قراره انگ هیتر بودن بخورم ولی خدایی برای بازیی که فقط سی جی نشون داده و میدونیم با اسپایدرمن تو یه جهانه هیچکی انقد با اطمینان حرف نمیزنه مگه اینکه تو اینسامنیاک کار کنه .😐
حتی اون جمله می خوام احساسمو بیان کنم از اطمینانت کم نمی کنه 😑
و در آخر اینکه
سوم شخص مفرد چه صیغه ایه😐
یوبیسافت دوم. هر بازی در ۲ ۳ سال میده بیرون🤣🤣🤣
اولاش بود کم کم افت میکنه صبر کنید
حق تلاوت نکن
بعد از اسپایدی ۲ این مورد انتظار ترینمه
“”بازی Marvel’s Wolverine نباید یک بازی جهانباز باشد””
.
خب نیست😅 ؛ اگه اشتباه نکنم خودشونم گفتن
وولورین که معلومه یه شاهکار خواهد شد
ولی به نظرم جهان باز نباشه خیلی بهتره
فقط شما هالک رو بیارین تا رکورد فروش رو جا به جا بکنه 😎
سلام دوستان نمیخام نا امیدتون کنم ولی بنظرم بازی یه شاهکار به تمام معنا میشه و گرافیکی بالاتر از گاد اف وار ۲۰۲۲ داره ولی اینکه میگید از مارول اسپایدرمن ۲ بهتر میشه کاملا اشتباهه به ۲ دلیل
۱.طرفدار های اسپایدرمن به خودی خود بیش از حد زیادن حالا چه برسه طرفدار های ونوم هم بیان روش
۲. این نکته خیلی مهمه اینکه تیم سازنده بازی ۲۰۱۸ دارن اسپایدرمن ۲ رو میسازن که معلومه نتیجه چه شاهکاره خارقالعاده ای میشه ولی تیم سازنده ولورین تیم سازنده بازی مایلز مورالز بودن که بنظرم یکم میتونه خطرناک باشه برای ولورین
البته ما هیچ چیزی درباره ولورین نمی دونیم و اینسامنیک نشون داده تو ساخت یه بازی متفاوت نسبت به بقیه بازی هاش عالی عمل میکنه مثل فرق رچت و اسپایدی و گرافیکی هم که تو تریلر معلومه خیلی بالاست و تا ۲۰۲۳ خیلی پیشرفت میکنه منم خودم از بازی خوشم میاد ولی لطفا با اسپایدرمن ۲ مقایسه نکنین که اصلا بهم نمی خورن اسپایدی خیلی سر تره
ملاک موفقیت بازی ها فروششون نیست ؛ چه بازیهای شاهکاری داشتیم که فروش خوبی نداشتن…
.
ناتی داگ گنده هست ، ما گندش نکردیم. ۴ بیگ وینر و ۲ گوتی داره و پرافتخارترین استودیوی تاریخه. ۲۴ بازی در طول تاریخ ساخته. متای همه بازیاش سبزه و ۷ بازی با متای بالای ۹۰ ساخته. میانگین نمرش توی متاکریتیک ۸۸ هست و از این نظر یکی از بهترین استودیوهای تاریخه. همچنین بازیاش جزو پرفروش ترین عناوین تاریخ پلیاستیشنن. مثلا لست۱ حدود ۲۰ ملیون نسخه فروخت که این یعنی از همین اسپایدی هم بیشتر بوده با ۱۳ ملیون نسخه فروش. آنچارتد ۴ هم ۱۶ ملیون نسخه فروش داشته.
داداش اون آمار فروش ۱۳ میلیونی اسپایدرمن غلطه فک کنم . خود آقای کریمی هم اومد گفت غلطه و تا اآخر سال ۲۰۲۰، مارول اسپایدرمن ۱، تونست بیشتر از ۲۰ میلیون نسخه بفروشه.گاد ۲۰۱۸ هم که تا الان ۲۰ میلیون نسخه فروخته.دلست ۱ هم همینطور. فقط روی یه پلتفرم. البته دلست ۱ روی ۲ تا پلتفرم ولی بازم عالیه
آره من آمار قدیمشو گفتم حواسم نبود👍 بازی شاهکار باشه قطعا فروش خوبی داره ، البته اینم در نظر بگیر که بخشی از فروش اسپایدرمن بخاطر محبوبیتشه ، ولی لست یه آیپی جدید بود و ۲۰ ملیون نسخه فروخت و این آمار فوق العادست.
البته نام ناتی داگ هم در میزان فروش د لست ۱ کم تاثیر نبود ( جدا از کیفیت فوقالعاده خود بازی )
بله درست میگید من خودم هر ۴ تا انچارتد رو بازی کردم همشون عالی بودن خودم نسخه ۳ رو بیشتر از بقیه دوست داشتم البته نه گرافیکی
کلا انحصاری های سونی خوبن حتی هوریزان و گاد اف وار
ناتی داگ هم خوبه منم برای انچارتد هاش طرفدارشم و بنظرم بهترین سازنده بازی تو نسل ۷و۸ بوده ولی نسل ۹ برای اینسامنیاک حتمیه
تازه تو کدوم سایت فروش اسپایدی ۱۳ میلیون هست ؟؟؟
فروش اسپایدی ۲۰ ملیون هست اشتباه شد. اشتباهی آمار قبلیشو گفتم.
.
برای خودم اینسامنیاک بعد از ناتی داگ بهترین استودیوعه ، حالا باید ببینیم کدومشون عملکرد بهتری داره… البته قطعا همه بازیاشون موفق میشن.
اشتباه شده. در جواب به دوستمون توضیح دادم میزان فروش اسپایدرمن رو…