بازی‌های Wolverine و Spider-Man 2 در جهانی مشترک جریان دارند
بازی‌های Wolverine و Spider-Man 2 در جهانی مشترک جریان دارند
بازی‌های Wolverine و Spider-Man 2 در جهانی مشترک جریان دارند
بازی‌های Wolverine و Spider-Man 2 در جهانی مشترک جریان دارند

بازی‌های Wolverine و Spider-Man 2 در جهانی مشترک جریان دارند

ابوالفضل مناف زاده
۱۶:۰۴ ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
marvels wolverine spider man game

استودیوی اینسامنیاک گیمز اعلام کرد که دو بازی Marvel’s Spider-Man 2 و Marvel’s Wolverine برخلاف سایر بازی‌های مارول در جهانی یکسان و مشترک جریان خواهند داشت.

با استناد به اعلامیه‌ی استودیوی مطرح اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games)، متوجه شدیم که دو عنوان جدید و به شدت مورد انتظار این استودیو با نام‌های Marvel’s Wolverine و Marvel’s Spider-Man 2 بخشی از یک جهان مشترک هستند. تاکنون، هیچ بازی مستقلی از مارول (Marvel) مستقیماً به دیگری متصل نبوده است و همین موضوع گاهاً اعتراض علاقه‌مندان به فیلم‌های مارول را برانگیخته بود. در نهایت، به نظر می‌رسد که دو عنوان مذکور قصد دارند تا در این زمینه پیش قدم شده و تجربه‌ای جدید از عناوین مارول را ارائه کنند.

با این که اولین تریلر بازی Marvel’s Wolverine کاملاً مبهم و کوتاه بود و احتمالاً این بازی مدت‌ها پس از داستان Marvel’s Spider-Man جریان خواهد داشت، اما وجود نکات ریزی در این تریلر باعث شد تا نظریه‌های مختلفی در مورد این بازی مطرح شود. در گام اول، به نظر می‌رسد که Wolverine در شهر نیویورک جریان نخواهد شد و با توجه به پلاکی که در گوشه‌ی تصویر تریلر دیده می‌شود، احتمالاً این بازی در شهر کبک کانادا جریان دارد. اما با توجه به اعلامیه‌ی اینسامنیاک گیمز، این دو بازی در یک جهان روایت دارند و احتمالاً مرد عنکبوتی و ولورین در نقطه‌ای خاص از بازی با یکدیگر روبرو می‌شوند.

همچنین، با استناد به گفته‌های استودیوی اینسامنیاک گیمز، Marvel’s Wolverine یک بازی مستقل است که توسط برایان هورتون (Brian Horton) کارگردانی می شود، اما در نهایت جهان بازی با Marvel’s Spider-Man 2 مشترک است. از طرفی دیگر، حضور Venom به عنوان شخصیت شرور عنوان Marvel’s Spider-Man 2 و حضور پیتر پارکر و مایلز مورالس در این بازی به اندازه‌ی کافی صحنه‌های نبرد آن را شلوغ خواهد کرد اما ممکن است که در این بین این دو شخصیت از Wolverine طلب کمک کنند. به هر ترتیب، مشترک بودن جهان این دو بازی طبعاً با هدفی خاص صورت گرفته است و باید منتظر انتشار جزئیات بیشتر در این زمینه باشیم.

البته، حضور این دو شخصیت در یک بازی چندان دور ذهن نیست و حتی استودیوی اینسامنیاک اشاره‌هایی غیرمستقیم به سایر ابرقهرمانان مارول از جمله Doctor Strange ،Avengers ،Daredevil و تعدادی دیگر داشته است. تا کنون، مارول بازی‌ای نداشته است که جهان و روایت خاص خود را روایت کنند. اما Marvel’s Guardians of the Galaxy علی‌رغم اینکه توسط شرکت اسکوئر اینکس (Square Enix) به عنوان ناشر Marvel’s Avengers منتشر خواهد شد، کاملاً مستقل است. این موضوع به سازنده‌های بازی‌ها اجازه می‌دهد تا تغییرات دلخواه خود را از نظر داستانی و موارد دیگر در بازی ایجاد کنند.

به هر ترتیب، غیبت بسیاری از شخصیت‌های مجموعه‌ی مارول در صنعت بازی‌های ویدیویی، امری نا امید کننده است اما خوشبختانه به‌نظر می‌رسد که استودیویی به نام اینسامنیاک گیمز همچنان به دنبال استفاده از این پتانسیل‌های خفته خواهد بود.

Marvel’s Wolverine در تاریخی نامعلوم و Marvel’s Spider-Man 2 در سال ۲۰۲۳ برای کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر خواهند شد.

Spider-ManHaj_Hossein

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی‌های Wolverine و Spider-Man 2 در جهانی مشترک جریان دارند
بازی‌های Wolverine و Spider-Man 2 در جهانی مشترک جریان دارند
بازی‌های Wolverine و Spider-Man 2 در جهانی مشترک جریان دارند
بازی‌های Wolverine و Spider-Man 2 در جهانی مشترک جریان دارند
بازی‌های Wolverine و Spider-Man 2 در جهانی مشترک جریان دارند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Wild Rage گفت:

    این مگه همون اوایل که تریلر اومد تایید نشد؟؟ عدد ۱۰۴۸ بینشون مشترک بود و خب خیلیا هم همونطوری فهمیدن دنیاشون مشترکه (اون عدد شماره یونیورسشون هست)
    برای مثال دنیای کمیک اصلی مارول یونیورس ۶۱۶ هست. ولی مثل اینکه دنیایی که اینسامنیاک داره بازیاشو توش میسازه دنیای ۱۰۴۸ هست.

  • Black Knight گفت:

    اینسامنیاک جدا باید یه یونیورس کامل از شخصیت های مارول بسازه چون شدیدا این پتانسیلشو داره و تو بخش گیمینگ مارول هم این کمبود حس میشه از اون گذشته میتونن اسمش هم بزارن Marvel Gaming Universe

  • Amir Reza گفت:

    همینجوری استودیو بخره سونی نسل نهم میبازه

  • MrHill93 گفت:

    مطمعن بودم
    لعنتی اینسومنیاک داره ی مولتی ورس تولید میکنه
    امیدوارم شاهد ساخت دد پول ریتد آر باشیم ازشون
    همینطور ایکس من فورس پانیشر و dare devil هم گزینه های مناسبی هستن

    • pegasus گفت:

      دیگه فک‌ نکنم دست به مولتی ورس بزنن

      • MrHill93 گفت:

        چرا نزنن ؟
        هم توانایی شو دارن هم سونی پشتشونه
        میدونی اگه ی مولتی ورس خلق کنن
        چقد به فروش پلی فایو کمک میکنه ؟
        اسپایدر من ۱ به تنهایی ۲۰ میلیون نسخه فروخت ( بازی و میگم ن کنسول و ولی قطعا به فروش پلی ۴ هم کمک کرده )
        با هایپی که با اسپایدر من ۲ کردن و حضور ونوم مطمعن باش کم کم بالای ۳۰ میلیون نسخه میفروشه
        من موقعی ک تریلر اسپایدر من ۲ رو تو پیج سونی تو یوتوب و اینستا دیدم خیلیا میگفتن فقط به خاطر اسپایدر من ولی ۵ میخرن

        • مولتی ورس یکم زیادی پروسه ب طولانی ای نیاز داره
          فکر کن اول باید یه وری اصلی رو کامل بسازن ( با کل ابرقهرمان ها)
          بعد با ورس های دیگه از ورس اصلی کامیک ها گرفته تا ورس سینمایی کراس اور بزنن
          بنظر من اگر خبری از مولتی ورس هم باشه فقط درباره ی اسپایدی باشه و بیان مورلان رو وارد ماجرا کنن
          البته همین هم یه پیش‌زمینه ی خفن میخواد از شغال و بن رایلی و کین و …

        • pegasus گفت:

          داداش مولتی ورس یه چیز دیگس منظور تو ساخت دنیای مشترک هست که شامل سایر ابر قهرمانان هم میشه
          مولتی ورس یه چیز دیگس

  • MahyarMsm گفت:

    حضور اسپایدرمن و ولورین توی یک جهان🤩
    به نظرم با اینکارشون میتونن ایده های جالب و جذابی توی بازی پیاده کنن(مثل ایستراگ های مختلف و اتفاقات دیگه) و در نهایت شاهد رو به رو شدنشون باشیم! چقدر باحال بشه👍👍

    • گفت:

      با توجه به لحن خشن ولورین فکر نمیکنم یه روزی یه بازی با حضور هردوشون ساخته بشه ولی اصلا بعید نیست که اینسامیناک از همین الان سراغ قهرمانان دیگه مارول برای همین ۲ تا بازی فعلیش رفته باشه تریلر ولورین اشاره ریزی به هالک داشت همچنین تریلر اسپایدرمن در همون خیابانی(Greenwich) بود که سنکتوم سنکتورم دکتر استرنج قرار داره در اول تریلر اسم Greenwich مشخص بود و بنظرم میرسه از قصد چنین اشاره ای صورت گرفته

    • Alucard64 گفت:

      روبه رو شدنشون خیلی به ضرر ولورینه خیلیییی منظورم داستان نه ها میزان خشونتشو میکنن درحد مهد کودک

      • Alucard64 گفت:

        حالا اگه این دلقکا ( ایرون منو نمی دونم هاکای ) بیارن خوبه ولی اخه کارکتر های مثل ولورین و پانیشر و دردویل هرجور حساب میکنم‌نمیشه دنیاشون با اسپایدر من یکی باشه چون اینا انتی هیرون بعد اینا مبارز خیابونین وحشین😂😂 اگه منطقی نگاه کنی ولورین. با اسپایدر من بجنگه چیزی از اسپایدر من نمی مونه جز یه تیکه لباس پانیشرم قبلا اسپایدر من کشته به بدترین شکل ممکن. ولی دردویل نه

        • اینا با هم تو کمیک کم ماجرا نداشتن و کم تیکه ننداخته اسپایدی به وولورین
          صد در صد خبری از بازی مشترک هست با خشونت زیاد و درجه ی سنی r ، فقط نباید انتظار داستان خیلی جدی داشت چون هم اسپایدی شوخ طبعه ( این باز خودش داستان داره ) ، هم وولورین به وقتش تیکه میندازه

      • Spider-Mah04 گفت:

        مگه اسپایدر من برا بچه هاس، مارتین لی گرفت یه جمعیتو کشت تو مراسم آزبورن، توم استون از یکی خواست با تفنگ مغزشو متلاشی کنه، بعد گرفت همون فردو با پاش گردنشو شکوند، اسپایدرمن داستان دارک هم کم نداره، نمونه اش کمیک marvel knights: spider man, kraven’s last hunt, the death of jean dewolf, بعدشم تو تریلر خود ولورین یه مشت جنازه ریخته رو زمین، دقت کنین پای یکی هم قطع شده، رو اون کانتری که لوگان داره نوشیدنی میزنه بر بدن، اگه نورو زیاد کنین خونه که ریخته رو کانتر، من نگران نیستم فک کنم قراره محشر شه ولورین

    • Spider-Mah04 گفت:

      همین الانشم کلی ایستراگ تو اسپایدر من یک هستش، به غیر از برج اونجرز و سنکتوم سنکتورم(خونه دکتر استرنج) تو یکی از کوله پشتی های پیتر که تو شهر پخشه، شما میتونی یه کارت ویزیت پیدا کنی که روش نوشته نلسون و مورداک و خود پیتر هم میگه اینو یه مرد کور بهم داد و گفت حتی مرد عنبکوتی هم به یه وکیل میتونه نیاز پیدا کنه، یه لحظه وایسا اگه کور بود چطور میدونست من مرد عنکبوتیم؟ که قشنگ معلومه دردویله و از طریق قدرتش که میتونه از ضربان قلب تشخیص بده فهمیده پیتر اسپایدیه، حتی اگه تو مپ بازی برید به محله هلز کیچن دفتر نلسون و مورداک رو میتونین پیدا کنین، همچنین تو شهر یه باشگاهی هست به نام fogwell که توش ، استیو راجرز (کاپیتان آمریکا)، مت مورداک (دردویل) و لوگان (ولورین) همیشه توش تمرین میکنن، همچنین میتونین دفتر اختصاصی جسیکا جونز هم پیدا کنین، مجسمه lockjaw که از اعضای نا انسان ها هستش رو هم میتونین تو شهر پیدا کنین، فک نکنم اینا الکی تو بازی باشن….

  • تا اینجا که بازیای خوبی واس پلتفرم پلی استیشن قراره بیان: مارولز اسپایدرمن ۲ و مارولز ولورین و گاد راگناروک(این یکی خیلی سمّه) و هورایزن ۲: فوربیدن وست و فاینال فانتزی ۱۶.
    امیدوارم از بازی جدید ناتی داگ و همچنین بازی تریپل اِی استودیو فایراسپرایت که داستان محور هستش هم رونمایی بشه سریعتر😋😍
    واقعا ناتی داره چی میسازه؟!!
    یا مثلن بازی بعدی استودیو سانتامونیکا که کوری بارلوگ کارگردانشه!!😮
    استودیو بند هم که تازه یک ساله ساخت رویزبازی جدیدشو شروع کرده و به نظرم زوده بخوان ازش رونمایی کنن.

    • ShinjiMikami گفت:

      من زیاد با شما جور نیستم. ولی خواستم بگم قطعا اینو بدون که انچارتد ۵ معرفی میشه.
      صبر کن و ببین

      • دلیل دیگه ای برای عرضه ی کالکشن آنچارتد رو پیسی نمی‌بینم واقعا!

      • کلن من با توجه به سنم بازی ای که هیجان نداشته باشه و وسطا تکرای بشه رو دوس ندارم.
        کلن عاشق گیمای اکشن ادونچر که سبک بقا هم میتونه باشه، هستم.
        از گیمای وحشت بقا هم خوشم میاد.اما خب از سبک هک اند اسلش و یا مثلن اگه دوربین بازی ایزوتریک باشه، خوشم نمیاد!!
        بازیای به سبک دلست، آنچارتد، گاد سری جدید(از نسخه ۲۰۱۸ به بعد)، مارول اسپایدرمن، دایینگ لایت، رزیدنت ایول،هورایزن،استاکر،توم ریدر.
        بازیای اوپن ورد هم به سختی میپسندمشون.مثلن دایینگ لایت ۲ و استاکر ۲ و رد دد ۲ (این بیشتر بخاطر اینه که عاشق کابوی و وسترن هستم) رو واقعا دوس دارم اما با اَتمیک هارت حال نکردم، چون برای من هیجان نداره!!
        همچنین از بازیای با سبک ریسینگ و شوتر اول شخص سرعتی هم خوشم نمیاد(نمیخوام هیت کنم ولی مثلن از گیمایی مثل دووم، ولفنشتاین و هیلو و بتل خوشم نمیاد، اما خب اویل ویدین رو دوس دارم چون ترسناک و هیجان انگیزه)

  • Alucard64 گفت:

    دنیاشون یکیه به کنار ولی اگه باهم دیگه دیدار کنن ممکن مقدار خشونت ولورین بیارن پایین

  • ALFAR3D گفت:

    قبلا هم گفته شده اونجر و اسپایدر من دنیاشون مشترکه…پس کلا مشترکه هر بازی مارولی که بعد از این میاد…

  • Matin_kh گفت:

    بهترین خرید سونی در چند وقت اخیر سونی قطعا اینسامنیاک ❤👌👍

  • Alucard64 گفت:

    داستان ولورین اصن تابلوه داخل کاناداس حتی اگه این مطلبم نخونده باشه یکی بره تریلرو ببینه داد میزنه تو کاناداس

  • Alucard64 گفت:

    حالامن یه نظریه دارم که‌ دلیل روبه رو شدن ولورین با پیتر چیه که امیدوارم نشه اگه بشه مهد کودکیش نکنن: اون کاکا سیاه(مایلز) میبینه ونوم خودشو انتقال داد به پیتر پیتر از کنترل خارج میشه بعد کاکا سیاه میره. دنبال ولورین میگه بدادم برس

  • یه چیز جالب گفتم بدونید: ولورین پدر خوانده پیتر و دوست صمیمی پدر مادر پیت

  • Spider-Mah04 گفت:

    به نظر من اینسامنیاک بهترین اقتباس رو از پیتر پارکر/ اسپایدرمن در خارج از دنیای کمیک انجام داده، انگار گرفتن پیتر پارکر کلاسیک رو از دنیای کمیک در اوردن وارد دنیای مدرن
    کردن، اول از اینکه نیومدن از دوباره پیتر رو یه نوجوون دبیرستانی نشون بدن به نظرم یه ویژگی مثبته، چون یه سریا شور این قضیه رو در اوردن، به جاش یه پیتر پارکر ۲۳ ساله نشون دادن که هشت ساله مرد عنکبوتیه و قشنگ با تجربه اس، تو همون دقایق اول اسپایدرمن ۱ ، پیتر بین اجاره خونش و نجات شهرش یه کدومو باید انتخاب کنه و نجات شهرشو انتخاب میکنه، چند روز بعدشم میبینیم وسایل خونشو جمع کردن بردن به خاطر اینکه نمیتونست اجارشو دبه، از اونور یه جورایی بیکار هم میشه چون دیگه از فناوری هایی که با اتو اکتاویوس میساختن نمیتونه پول دربیاره، معلومه که اسپایدرمن بودن به زندگیش داره لطمه میزنه، خداییش شما بیشتر با این پیتر پارکر همذات پنداری میکنید یا با اونی که یه بیلیونر ازش حمایت میکنهو بهش لباس های با هزار تا قابلیتای مختلف میده و اصلا از نظر مالی مشکلی نداره؟ با اینکه دیزنی به نظرم این شخصیتو درست درک نکرده و بیشتر داره از اسمش استفاده میکنه، به جاش اینسامنیاک فهمیده که استن لی و استیو دیتکو چه شخصیتیو خلق کردن، حتی این پیتر استاد خیلی خوبی هم هست، تو بازی مایلز مورالز ، پیتر نمیاد هی به مایلز بگه چیکار کنه چیکار نکنه، پیتر راه اسپایدرمن بودن رو به مایلز نشون داد، بقیشو سپرد به مایلز که خودش تنهایی این راهو بره و با سختیاش آشنا بشه. اتفاقا اسپایدرمن خیلی خوبی هم هست، شوخ طبعه و با جک هاشو رو اعصاب دشمناش میره، تو مواقع جدی هم جدی میشه، پیتر تو بازی اول چند تا از کسایی که واسش عزیز بودنو از دست داد، ولی بازم دست از تلاش کردن برنداشت، بازم اون ماسک رو به صورتش میزنه با اینکه میدونه داره زندگیشو نابود میکنه، ولی به جاش زندگی بقیرو نجات میده، پایان بازی اول مفهوم “قدرت زیاد، مسئولیت زیادی به همراه داره” که عمو بن به پیتر یاد داد رو قشنگ نشون میده، به این میگن اسپایدرمن.
    اتو اکتاویوس هم شخصیت پردازی عالی داشت و ارتباط استاد و شاگردیش با پیتر عالیه و نحوه تغییر شخصیتش تو طول بازی خیلی خوبه، به طوری که اگه خودتونو بذارید جای اتو میتونید درکش کنید
    بقیه شخصیت ها هم همون چیزی هستن که باید باشن
    خیلی دوست دارم ببینم ادامه ماجرای پیتر تو قسمت دوم و بازی ولورین عزیزمون قراره چه شکلی بشه.
    (ببخشید اگه طولانی شد، معذرت میخوام)

  • pegasus گفت:

    خب دیگه اگه دست به ساخت دنیای مارول جدید زدن صد در صد ولورین آخرین شخصیتی نخواهد بود که ازش بازی میسازن

  • mugiwara07 گفت:

    نا گفته نماند یکی از دلایلی که سرعتشون بالاس همینه که تو یه دنیان و نمیخواد هی شهر جدید بسازن فقط امید وارم چنتا شهر دیگه هم بهشون اضافه بشه
    البته این چیزی از پرکار بودن اینسامنیاک کم نمیکنه 👍

    • ربطی نداره
      وولورین اگر اشتباه نکنم کانادییه و اگر هم قرار به ساخت وورلد باشه ، یه شهر تو اونجا رو می‌سازن ، البته که بنظرم پتانسیل اپن وورلد رو نداره ، یه بازی خطی با خشونت خیلی زیاد و حضور سیبرتوث اگر درست نوشته باشم عالی میشه
      اسپایدی دو هم صد در صد نیاز به یه محیط جدید داره ، اگر تو همون محیط قبلی باشه کلی ضربه میخوره ( مثلا قلمروی دکی دووم گزینه ی خوبیه بنظرم )

بازی‌های Wolverine و Spider-Man 2 در جهانی مشترک جریان دارند
بازی‌های Wolverine و Spider-Man 2 در جهانی مشترک جریان دارند