اطلاعاتی از پروژههای مخفی استودیوهای ایکس باکس فاش شد
اخیرا جزئیاتی از GeForce Now که شامل اطلاعات زیادی از بازیهای آینده ناشرهای بزرگ میشود، فاش شد که در آن نام عناوینی از ایکس باکس نیز به چشم میخورد.
لیستی که از GeForce Now به بیرون درز کرد، شامل اطلاعات بسیار جالبی میشد. با این که انویدیا (Nvidia) تایید کرد که بسیاری از عناوین این لیست بر اساس گمانهزنیها است و ممکن است به واقعیت نپیوندند، به نظر میرسد بعضی از این عناوین در دست توسعه باشند.
جز کوردن (Jez Corden)، از کارکنان Windows Central اخیرا به دو مورد از از عناوین این لیست اشاره کرد، Project Indus و Project Cobalt. او برای اولین بار این اطلاعات را در بهار ۲۰۲۱ به دست آورد و با جزئیات فاش شده از GeForce Now به نظر میرسد که این دو عنوان در استودیوهای ایکس باکس در دست ساخت هستند.
بر اساس این اطلاعات، اکسید گیمز (Oxide Games) سازندهی عنوان Ashes of the Singularity، در حال ساخت یک عنوان استراتژی با سبک طراحی 4X است. در این عنوان، عناصری از جمله شهرسازی، دیپلماسی، جنگ و جاسوسی، همانند بازی Civilization وجود خواهد داشت. جز کوردن بر این باور است که طراحی این عنوان برای سرویسهای ابری و پلتفرمهایی با صفحه نمایش کوچک است، مانند گیمپلی Civilization که در این محیطها به خوبی کار میکند. این عنوان بر اساس گزارشها برای رایانههای شخصی( استیم و مایکروسافت استور) در دست ساخت است.
Project Cobalt، نام عنوان دیگری است که از قرار معلوم استودیوی اینزایل انترتیمنت (inXile Entertainment) توسعهی آن را برعهده دارد که بر اساس گفتهها در سبک تیراندازی و جهانباز خواهد بود. ظاهرا در ساخت این عنوان از انقلاب صنعتی (Industrial Revolution) الهام گرفته شده و در عصر ویکتوریا جریان دارد.
رباتها، موتورهای بخار و زیپلینها، چیزهایی هستند که انتظار دیدن آنها را در این بازی داریم. الکساند دانیولوک (Aleksander Danilovac) هنرمند طرحهای مفهومی، این اطلاعات را از طریق وبسایت ArtStation به اشتراک گذاشت و جز کردن باور دارد که این محیطی خواهد بود که بازی در آن جریان دارد. اطلاعات زیادی به جز استفاده از Unreal Engine 5 برای ساخت این عنوان در دسترس نیست و به نظر نمیرسد که به این زودیها اطلاعات بیشتری از این عنوان منتشر شود.
البته این را در نظر داشته باشید که تمام این اطلاعات بر اساس پیشبینیها میباشد و ممکن است برنامهریزیها برای این عناوین دستخوش تغییراتی شوند.
همچنین شما میتوانید خبر لیستی که از GeForce Now به بیرون درز کرد را از اینجا بخوانید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
این نسل استدیو های ار پی جی اکس باکس جز خودشون با کسی نمیتونن رقابت کنن😍💚
برایان فارگو اینگزیل
تاد هاوارد بتسدا
اعضا راک استدی راکستار، بایور و لاین هد تو شعبه دو پلی گراند (فیبل)
ابسدین اوتر ورلدز و اوود
بچه برو نارتتو ببین
داره اسم پروژه های ایکس باکس رو مینویسه به تو چیکار داره
هر چند اون تیکه اولش که میگه هیچکی تو ژانر RPG با ایکس باکس نمیتونه رقابت بکنه داره فن بوی بازی در میاره و حرفش اشتباهه ولی بازم کارتو توجیح نمیکنه که اینطوری حرف بزنی
کی میتونه رقابت کنه؟
جز سی دی پراجکت تموم استدیو های شاخ ار پی جی ساز زیر دست مایکروسافت هستند
استودیو RPG ساز زیاده نمونش همین Larian Studios یا CDPR یا استودیو تازه تاسیس کسی هادسون و چندتای دیگه درضمن BioWare هم هست که دیگه مثل قدیم EA دستشون رو نبسته که با Frostbite بازی بسازن و زورشون نکرده به ساخت بازی و میشه امیدایی داشت (البته تا حدودی)
به جزء Bethesda و تا حدودی Obsidian تمامی استودیو هایی که مایکروسافت تو ژانر RPG خرید یا تاسیس کرد استودیو های کوچیک هستن مثلا الان خیلی مسخرست بگی inXile از CDPR بهتره یا شعبه دوم Playground که هنوز بازی نداده
پس نمیشه قصاوت کرد تازه هنوز از اینا هیچ بازی ندیدیم و باید صبر کنیم
خوب به طور کلی یه دونه سیدی میونده و تا حدی بایوور که در حد بتسدا و ابسیدین هستن.
حاجی بایوور هیچی ازش نمونده.
بیشتر از ۷۰ درصد اعضای مهم از استودیو رفتن.
کسایی که اونجا هستن همه یه مشت تازه کار هستن. بینشون شاید چند تا دونه ادم قدیمی باشه که اونا هم احتمالا پست مهمی نداشته باشن
داداش بایوور اگه اینطوری شد همش تقصیر EA بود
EA زورشون کرد بیان فاجعه هایی مثل Anthem و Andromeda بسازن وگرنه مطمئن باش الان که دستشون بازه موفق ترن
موفق که خواهند بود. ولی قطعا چیزی در حد مس افکت یا دراگون ایج های قدیم نمیتونن بسازن با این وضع.
خیلی از اعضایی که مونده بودن هم اومدن استودیو Aspyr برای ساخت KOTOR Remake.
ایشالا ولی بتونن یه بازی بسازن که اسمشونو برگردونه.
ولی اگه الان بخوایم مقایسشون کنیم با قدیم وضعشون خرابه.
الان بایوور جدید یجورایی حکم استودیو ۳۴۳ رو داره و بایوور قدیم هم حکم بانجی قدیم.
استودیو ۳۴۳ هم خب اصلا در حد بانجی نیست. یه سری از افراد قدیمی هستن ولی خیلی ها رفتن ازش.
خب با استدلال حرف شما پس اینگزایل و شعبه دوم پلی گراند هم چیزی ازشون هنوز ندیدیم و اونقدرا هم بزرگ و عظیم نیستن که بگیم هیچکی نمیتونه باهاشون رقابت بکنه همین CDPR و بایوور زمان خودشون شاهکار های زیادی ساختن اگه الان اینطوری شدن همش تقصیره مدیر های بی مسئولیتشونه که به این وضع انداختنشون
موافقم به طور کلی باهات که از پلی گراند فعلا چیزی ندیدم اما اینگزایل همین پارسال وستلند ۳ رو داد(rpg) با متای۸۶ پس اینگزایل ثابت شدس.
سوال این بود که میتونه رقابت کنه
وگرن تعداد ار پی جی ساز زیاده
اما کمیت>کیفیت
کل استدیو های ترد پارتی ار پی جی ساز در حد یدونه بتسدا که چند ده سال قدمت و یکی از پایه گذاران ژانر ار پی جیه نمیشن.
عزیز بتسدا خود استودیو بازیسازیش که تاد هاوارد توش کار میکنه سال ۲۰۰۱ تاسیس شد خیلی از استودیو هستن که قبل از دهه ۲۰۰۰ تشکیل شدن نمونش لاریان استودیوز
اول اسمشو یادبگیر
و نمیدونستم گفتن اسم استدیو و بازی انقد فشار وارد میکنه🤣🤣🤣🤣🤣🤣
فقط جای لارین و cd پراجکت رد خالیه که به زودی اونا هم به خانواده xbox میپیوندن
پلی گراند جان چه زود برگشتی برادر دل تنگت بودیم سلطان 😂
بشین تا CDPR که حتی شعار استودیوش هم به مستقل بودن خودشه خودش رو بفروشه به مایکروسافت
مایکروسافت اونقدر استودیو RPG داره که سازمان ضد انحصار بهش اجازه نمیده وگرنه رسما دیگه استودیوی RPG سازی اصلا نمیمونه 😁
هی امان از فن بویا
کاربر پلیگراند برگشت،باز حالا بحث و دعواهای شما(دوتا) شروع میشه😂
😂
اره از این بابت موافقم که مایکرو تمامی بهترین های rpg رو گرفته دستش. چهار آیپی اصلی در این سبک که از بهترینای مایکرو هستند، فیبل و الدر و استارفیلد و اوود هستن. که به همین ترتیب بنظر من مهم و اساسی هستن . همچنین سه تای اولی توانایی گوتی بردن رو به راحتی دارند. بنظرم اوود یه سر و گردن از بقیه پایین تره.
در مورد فیبل علاوه بر گفته های شما، نویسنده کنترل و سازنده گیم پلی سایبرپانک هم حضور دارن و بخاطر همین حضور های زیاد افراد مهم در استودیوی پلی گراند در کنار خود افراد پلی گراند که به تنهایی شاهکار ساز هستن. من رو به این بازی جلب کرده.
مایکروسافت با این چهار بازی، میتونه چهار سال از نسل ۹ در گوتی بُردن رو تضمین کنه. ببینیم چه خواهد شد
حتما سونی هم نشسته گوتی بردن مایکروسافت رو نگاه می کنه! اگر نسل رو ۷ سال در نظر بگیریم ، ۲۰۲۱ که احتمالا سونی بیگ وینر بشه. ۲۰۲۲ گاد اف واره. دو بار هم که قطعاً ناتی داگ بیگ وینر میشه.
سونی خب نمیشینه نگاه کنه ولی ۴ ایپی که من گفتم شوخی نیستن دوست عزیز. الدر در ۲۰۱۱ میدونید کنار کدوم بازی ها از جمله انچارتد و پورتال و بتمن و دارک سولز و زلدا و deux و دد اسپیس ۲ و ویچر ۲، اول شد؟
۷ یا ۸ سال بودن نسل ۹ هنوز معلوم نیست. شما ۲۰۲۱ رو با چه پیش فرضی گفتید سونی میبره؟ مایکرو فورزا ۵ رو داره و رقیب سرسختیه. باید صبر کرد و دید.
۲۰۲۲ رو با شما موافق نیستم و قبلا هم گفتم استارفیلد رو داریم. همچنین به احتمال خیلی زیاد گاد ۲۰۲۳ منتشر میشه چون هرایزن ۲۰۲۲ منتشر میشه. من مطمئنم این اتفاق میفته. گاد اگه باز بیفته جلوی استارفیلد، دوباره کارش سخته و استارفیلد برنده ی میدانه. تاد هاوارد چیزایی از این بازی گفته که فال اوت ۴ به کنار بلکه حتی به نظر میرسه استارفیلد از الدر هم بیشتر و جدی تر روش کار شده.
فیبل هم که بازی اصلی پلی گراند و مایکرو هست که با توجه به سازنده هاشون معلومه در هر قسمت از بازی یک شخصیت مهمی آوردن تا اون قسمت رو بسازه.
چهار بازی استارفیلد و فیبل و الدر و اوود کاملا از هم متفاوتن در واقع ۴ rpg متفاوت و عالی دست مایکرو هست.
فیبل جهان فانتزی و خاص و طنز گونه ای داره. الدر فضای حماسی. استارفیلد که کاملا جدید و در فضاست. اوود هم که محیط خشن و تاریکی داره که منو به خودش جذب کرد.
در اخر در مورد دو بازی ناتی داگ که به فرض لست و انچارتد در نظر بگیریم. اگر این دو در کنار الدر و فیبل بیفتن رقابت سرسختی وجود داره عزیز. الدر رو که بالا گفتم. فیبل هم معلومه روش زیاد کار کردن. فیبل رو بنظرم از نو ساختن.
باید ببینیم چی میشه… رقابت خیلی سخت تر از نسل هشته که قدرت دست سونی بود. ولی مایکروسافت اگر بتسدا رو نمیخرید کارش خیلی سخت می شد. همین استارفیلد هم در مراحل پایانی توسعه بود که مایکروسافت بتسدا رو خرید.
من متعصب روی تاد هاوارد نیستما عزیز ولی یجورایی مطمئنم الدر و استارفیلد هرجا باشن رقیبی ندارن. تاد هاوارد هر سال بازی نمیسازه که روش حساب نکرد. رو استارفیلد ۲۵ سال کار کردن. مایکرو هم الکی این همه پول خرج نکرده.
رقبای ۲۰۱۱ در مقابل الدر در سال ۲۰۲۲ مقابل استارفیلد نیستن و کار برای استارفیلد سخت نیست. الدن رینگ و گاد درسته که هستن ولی فکر نمیکنم زورشون به استارفیلد برسه چون خیلی جدید و عظیمه.
در اخر من باید بگم در مورد گاد و الدن بخصوص گاد، که بنظرم به ۲۰۲۳ تاخیر میخورن. البته اگه استارفیلد ۲۰۲۲ منتشر بشه.
سوتی هم دوتا ایپی بزرگشو یه سال نمیده بیرون عقل که داره. با فاصله منتشرش میکنه.
👍👍
((رو استارفیلد ۲۵ سال کار کردن))
داداش ۲۵ سال پیش کامپیوتر های ۵۱۲ مگابایتی هم نبوده چجوری از اون موقع داشتن میساختن😂😂😂
عزیز اول تریلر e3 هم زدن بازی ۲۵ سال درحال ساخت بوده ولی این به اون معنایی که شما فکر می کنی نیست بلکه منظور اینه که تادهاوارد از ۲۵ سال پیش رویای ساخت همچین بازی ای رو داشته و مدام درمورد ویژگی هاش نظریه پردازی می کرده که بازی چه المان هایی داشته باشه و جهان بازی چه شکلی باشه و… ولی برخلاف الدر اسکرولز این بازی با توجه به اینکه توی فضاست و صد ها سال بعد از زمان کنونی است، بازیه خیلی عظیمیه و روی سخت افزار های اونموقع ایده بازی قابل اجرا نبوده ولی حالا سخت افزار ها به درجه ای رسیدن که میشه ایده بازی رو پیاده کرد و نتیجه خوبی گرفت.
واقعا ۲۵ سال در دست ساخت بوده؟
.
پ.ن: راستی هممون زلدا رو فراموش کردیم. اونم ۲۰۲۲ میاد!
و قطعا سوپر بیگ وینر هم زلداست.
ایدشو از ۲۵ سال پیش داشتن ولی ساختش نه
۲۵ سال که نمیساختنش ولی تاد هاوارد انگاری ۲۵ سال روش فکر کرده و بهترین گزینه هارو انتخاب کرده.
زلدا رقیب سرسختیه ولی با این حال گفتم که الدر سال ۲۰۱۱ کنار زلدا هم اول شد. استارفیلد بنظر میرسه بیشتر از الدر روش کار شده باشه به هرحال ۲۵ ساله دیگه.
حال تا استارفیلد ۲ یا ۳ بیاد ما در قید حیات نیستیم.😂
تاد هاوارد سازنده اسکایرم، ۷۰ ۸۰ سال عمر میکنه به فرض😂 و ۲۵ سالشو رو استارفیلد کار کرده و این شوخی نیست. واسه همینه که استارفیلد پروژه ای عظیمیه و جلوش وایسادن کار سختیه.
نظر من اینه که الدن رینگ خیلی بعیده که تاخیر بخوره چون اون هم پرسه ساختش قبل تر از گاد شروع شده و از روی گرافیکش هم میشه تقریبا متوجه این شد و نشانه هایی هم مبنی بر اینکه که توی همون تاریخ منتشر میشه پیدا شده.
از اونطرف گاد احتمالش هست نه بخاطر گوتی و این چیزها بلکه برای تکمیل شدن بازی ولی باز هم بعیده که سونی بزرگ ترین آیپیش رو دوسال تاخیر بندازه درصورتی که دیدیم واکنش ها نسبت به تاخیر قبلیش چقدر منفی بود.
استارفیلد هم از روی تاریخ عرضش یعنی ۱۱.۱۱.۲۲ میشه متوجه شد داره به تاریخ عرضه اسکایریم اشاره میکنه که ۱۱.۱۱.۱۱ عرضه شد و بخاطر اینکه بتسدا معمولا بازی هاش رو وقتی تاریخ عرضه میده تاخیر نمیزنه می تونیم امیدوار باشیم که تاخیر نمی خوره.
عزیز در مورد انتشار بازیهای بزرگ سونی باید بگم که سونی چرا نباید دو تا آیپی بزرگش رو تو یه سال منتشر نکنه درحالیکه tlou2 – تسوشیما در ۲۰۲۰ و گاد-اسپایدرمن در ۲۰۱۸ توسط سونی منتشر شدن؟
زلدا نگاه می کند…
زلدا آآه می کشد…
زلدا به مولا فقط یه بار گوتی شده اونم موقعی که هیچی نبود.
هورایزن با ۱۱۵ تا نمره و کسب متای ۸۹ هیچیه؟😐 چرا اینقد متعصبی تو؟
دلیلت برا اینکه هیچیه، چیه؟(میشه توضیح بدی؟
متا۸۹ در برابر۹۷ چیزیه؟؟
بیا پایین بچه
هورایزن شلغم بود پس؟
زلدا رو خیلیا بهترین بازی نسل میدونن متا ۹۷ گرفته
وقتی نمیگیری چی میگم نظر نده خردسال
وقتی شاخ ترین حریف متا۹۷ یه بازی با متا۸۹هستش اره خیلی حریفش گندس منظورم این نیست زلدا شاهکار نیست اما تو که فن بویی از قیافت میباره ببند.
جناب اول از همه اینجا کوچه محلتون نیست که هرکسیو بچه خطاب کنید. شما از سن و شخصیت و شغل طرف مقابل خبر ندارید پس احترام رو رعایت کنید تا طرف مقابلم جواب پس نده.
ثانیا زلدا با متای ۹۷ یا ۹۸ باید با بازیای متای بالای ۹۰ و حتی ۹۵ مقایسه بشه. بازیایی مثل گاد و gta و الدر و پورتال و … انگار شما هرایزن با متای ۸۹ رو با بازیای متای ۸۰ مقایسه میکنید.
هرایزن رقیب سختی برای زلدا نیست. هرایزن به فرض اگر همین امسال منتشر میشد که نکردن و حیف شد. سونی میتونست گوتی رو مثلا بگیره چون رقیبی نیست. البته فورزا فراموش نشه.
اینو گفتم باز میگم اسکایرم آیپی تاد هاوارد سال ۲۰۱۱ در کنار زلدا هم گوتی شد.
استارفیلد عظیم تر و خیلی جدید تر از الدر هست.
هیچ وقت یک ریسینگ گوتی نمیگیره
درسته اما امسال هیچی نیست
پس میشه یکم امیدوار بود.
مگه شما کارگردان هستی که میگی تغییر نکرده برو گرافیک رو ببین گیم پلی رو ببین همه منتقد ها گفتن بازی پیشرفت خیلی خوبی داشته استارفیلد هم احتمالش کمه ۲۰۲۲ بیاد اگرم بیاد شانسش زیاد نیست تا گاد هست به هیچ مالی نمیخوره میخوای قبول کن میخوای قبول نکن
با همین خرافات بچگانه خوش باش.
راستی دیدی احتمال خرید تیک تو توسط مایکروسافت خیلی بیشتر شد یعنی اگه بخره گاد هم نمیتونه منو برای خرید پلی ۵ جذب کنه فکرشو بکن جی تی ای ای وی انحصاری روز اول رو گیم پس
اگه بخره کار تمومه.
جالبیش اینجاست تکذیب هم نشده اگه الکی بود سریع تکذیب میشد
مثل نسل ۸ وشین تا ۱۰ سال زیرت علف سبز وشد. ههه هه هه هه هه(خنده داونه)
مثل ادم حرف بزن ببینم چی میگی
زهرمار. ابروی هرچی سونی فنه بردی با این حرف زدنت.
نیم ساعت داشتم به این میخندیدم دمت گرم ، خداییش حق دارین … 🤣🤣
😂😂😂😂😂
دلقک وارد میشود
تیک تو هم احتمال خریدش خیلی رفت بالا مایکروسافت به احتمال زیاد داره با تیک تو مذاکره میکنه و به توافق اولیه رسیدن
هر چیزی که از برنامه geforce now لو رفت عین حقیقته
وقتی سونی کالکشن ۴ و نسخه فرعی انچارتد واسه pc میده یا دیز گان یا هورایزون چرا گاد و دیمونز سولز و … نده؟
من خودم گاد ۲۰۱۸ روی ps4 رفتم و خوشحال میشم pc بازا این شاهکار رو روی pc تجربه کنن
حقیقتش سونی و مایکرو کنسولاشون دارن با قیمت ۵۰۰ دلاری به ضرر میفروشن و سود واقعی از فروش گیم پس و پلاس و بازی ها کسب میکنن پس اینجوری نیست بگی هرچی بازی شاهکار بسازن کنسول بیشتری میفروشن و سود بیشتری میکنن در نتیجه اگه مثلا انچارتد ۴ روی ps4 بیست میلیون نسخه فروخته باشه و روی pc و ps5 هم جمعا ده میلیون بفروشه سودش خیلی میره بالا چرا نیاد واسه pc بده از طرفی هزینه ساخت بازی ها داره نزدیک ۲۰۰ میلیون دلار میشه به گفته کارشناسان معتبر صنعت گیم و هرچی بیشتر یک بازی فروش کنه و طیف وسیع تری جذب کنه سودش تضمین میشه
آره توی سایت همسایه هم نوشته بود که برخی از این بازیا که تو لیست هستن، فقط گمانه زنی های انویدیا بودن و هیچ کدومش اصلا رسمی نیستش!!
هیچ ارتباطی لیست به انویدیا نداره!
این لیست لیک شده فقط کد هاییه که یه سری آدم از تو GeForce now درآوردن ، به شدت معتبره ، ولی امکان داره تعدادیش فقط یه تست ساده بوده باشه
ویجیاتو برداشت خودش رو از جواب انویدیا نوشته. Destroy All
2 Humans که تو لیست بود دیروز معرفی شد، بازیهای لیست مایکروسافت هم توسط اینسایدرها تایید شد، چندتا بازی دیگه هم از اون لیست تایید شدن که الان اسمشونو یادم نیست.
چرا انقدر در برابر واقعی بودنش مقاومت میکنید، یه شایعه تو ردیت نبوده که ، سورس کد بوده!
وای بی نهایت واسه گیم اینزایل هایپم استودیو فوق العاده ای هستش اونم جهان باز و احتمالاrpg😍😍
“رباتها، موتورهای بخار و زیپلینها،کوچه های تاریک در زمان انقلاب صنعتی.”
خودم نمیدونستم همچنین بازی با این مشخصات رو دوست دارم تا اینکه این ها رو خوندم.
شوتر اوپن ورلد تو دورهی انقلابی صنعتی با UE5 = هایپ
به چیز دیگه ای هم که گفته اینه که بازی اینزایل اوایل ۲۰۲۳ عرضه میشه
اصن ماکرو هر گیمی بده پشم ریزونه
*اغراق
وقتی تجربه نکردی نظر نده
شما SoD 2 رو تجربه کردی که میگی مایکروسافت هر بازی بسازه خفنه؟ Recore رو تجربه کردی؟ تعصب باعث میشه نکات منفی رو نادیده بگیری.
برو پیش دکتر یکم حالت خوب بشه
سلام و احترام خدمت جناب آقای سید محمد میرهاشمی . امیدوارم روز خوبی داشته باشید .
جدای از اصل خبر که بر اساس اخباری پیرامون سرویس بازی های ویدیویی شرکت Nvidia این روزها رسانه های خبری را پر کرده است ، جمله ای جالب در متن خبر فوق نظر بنده را به خود جلب نمود :
(( اکسید گیمز (Oxide Games) سازندهی عنوان Ashes of the Singularity، در حال ساخت یک عنوان استراتژی با سبک طراحی 4X است ))
آیا می دانید 4X به چه معناست ؟
این قبیل عناوین دارای چهار X می باشند که به شرح زیر آن ها را توضیح می دهم :
1 – Explore : همانگونه که از نام آن بر می آید بازی باز مجبور به اکتشاف در جهت پیشرفت در بازی است .
2 – Expand : به معنای گسترش دادن می باشد . پیشرفت در این قبیل از عناوین منوط به گسترش جهان بازی است .
3 – Exploit : به معنای بهره برداری . در این قبیل عناوین بازی باز به جهت پیشرفت در بازی نیاز به منابع داشته تا با بهره برداری از آن ها بتواند جهان بازی را پیش ببرد .
4 – Exterminate : به معنای از میان برداشتن هر آن چه که جلوی راه بازی باز در جهت گسترش جهان بازی است . این مهم می تواند چالش مدیریت منابع و نیروهای به کار گرفته شده در عنوان مورد نظر باشد .
عناوین 4X بایستی در مقیاس نقشه و جهان بازی تقریباً نامحدود یا به شدت وسیع باشند . این عناوین به لحاظ منابع یکی از پیچیده ترین و پر جزییات ترین عناوین حال حاضر می باشند . شما در این قبیل از عناوین می توانید فرآیند دیپلماسی را به جهت گسترش قلمرو خود اتخاذ نمایید و با سایر قلمرو ها وارد معامله شوید . در انتها چیزی که این بازی را از سایر عناوین مشابه خود که ایشان را با نام استراتژیک می شناسیم متمایز می کند المان های به شدت پیچیده در Gameplay بازی می باشد . شما در این قبیل از بازی ها برخلاف عناوینی که شامل دشمنانی مشخص می شوند ، هیچگونه رقیبی به آن شکل نداشته و مشکل شما مدیریت استراتژیک منابع ، نیروهای نظامی در بازی و قدرت اقتصادی در قلمرو خود می باشد ، در نهایت این مسایل تنها بخش کوچکی از عناوین 4X می باشند .
سوال : با توجه به توضیحات فوق آیا عنوانی همچون Command & Conquer در دسته ی عناوین 4X قرار می گیرند ؟
پاسخ : خیر
بخش اصلی این قبیل عناوین در برتری در صنعت ، اقتصاد ، بهداشت ، حوزه ی نظامی و سایر المان ها می باشد .
Gameplay در این قبیل عناوین می تواند نوبتی و یا مشابه عناوین استراتژیک به قول معروف Real-Time باشد .
یکی از موفق ترین و محبوب ترین این عناوین که خیل عظیمی از بازی بازان حتی در صورت عدم تجربه نام آن را شنیده اند عنوان Civilization می باشد . این عنوان برای اولین بار در دهه ی ۹۰ میلادی به بازی بازان معرفی شد . Gameplay در عنوان فوق به صورت نوبتی یا Turn-Base می باشد . علی ایحال یکی از رقبای این عنوان با Gameplay مشابه عناوین استراتژیک امروزی Real-Time عنوان Imperium Galactica می باشد که این عنوان نیز در دهه ی ۹۰ میلادی به بازی بازان معرفی شد .
لازم به ذکر است عنوان Civilization IV که در سال ۲۰۰۵ معرفی و عرضه گردید به باور خیل عظیمی از منتقدان بهترین عنوان پلتفرم PC در تمامی دوران می باشد .
علی ایحال اگر بخواهم نیم نگاهی نیز به خبر فوق بیاندازم باید ذکر نمود مایکروسافت نیز در این زمینه دست خالی نیست و عنوان Rise of Nations یکی از بهترین های این سبک می باشد و این عنوان تحسین منتقدین و بازی بازان را به همراه داشته است .
حال با توجه به توضیحات فوق ، لازم است تا بازی بازان این عناوین را با عناوین RPG اشتباه نگیرند .
در نهایت باید خاطر نشان نمود این سبک تا به امروز به دلیل محدودیت های سخت افزاری بر روی کنسول های خانگی قابلیت اجرایی نداشته ، علی ایحال با رفع شدن این محدودیت ها در آینده شاهد حضور ایشان در بازار بزرگ و پر رونق کنسول های خانگی نیز خواهیم بود .
ببینیم اینگزایل چه میکنه. انریل انجین ۵ هم خیلی موتور خوبیه.
امیدوارم یه جیز مو ریزون ازشون ببینم
چند وقت پیش جز کوردن به بازی inXile اشاره کرده بود که میگفت یه بازی شوتر اول شخص استیم پانکیه و با آنریل ۵ ساخته میشه ولی درباره بازی اکسید گیمز چیزی نشنیده بودم یعنی یه چی شبیه به ایج او امپایر و سیویلایزیشنه ؟ 🤔
جداً خرید هر دوتا پلتفرم واجبه برای این نسل😍امیدوارم وضعیت اقتصادی بهتر بشه تا هممون بتونیم پلتفرم مورد علاقمونو بخریم!!
بهترین محیط گوتیک در صنعت گیم = blood borne
شاید بتونم بگم بهترین بازی نسل هشت سونی برای من اصلا شاید فقط بشه سری دیسانرد رو باهاش مقایسه کرد عالی بود حیف نه نسخه دومی میسازم نه ریمستری البته از نظر داستانی بازی تموم شده و نیازی به نسخه دوم نیست ولی بابا حداقل ریمستر بدید دیگه