هیدئو کوجیما و ساخت بازی‌های خلاقانه‌تر از قبل - گیمفا
هیدئو کوجیما و ساخت بازی‌های خلاقانه‌تر از قبل - گیمفا
هیدئو کوجیما و ساخت بازی‌های خلاقانه‌تر از قبل - گیمفا
هیدئو کوجیما و ساخت بازی‌های خلاقانه‌تر از قبل - گیمفا
هیدئو کوجیما و ساخت بازی‌های خلاقانه‌تر از قبل - گیمفا
هیدئو کوجیما و ساخت بازی‌های خلاقانه‌تر از قبل - گیمفا

هیدئو کوجیما قصد دارد تا بازی‌هایی بسازد که با گذشت زمان تغییر می‌کنند

محمدمهدی روح‌الامینی
۱۴:۱۱ ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
هیدئو کوجیما hideo kojima

هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، قصد دارد تا بازی‌هایی بسازد که با گذشت زمان، بر اساس احساس بازی‌بازان و حتی مکانی که در آن مشغول تجربه‌ی بازی هستند، تغییر می‌کنند.

در مصاحبه‌ای با نشریه‌ی ژاپنی Anan، از خالق سری Metal Gear Solid و بازی Death Stranding سوال شد که قصد دارد تا بازی‌های آینده‌اش را چگونه و در چه سبکی توسعه دهد.

وی در پاسخ به این سوال با اشاره به عنوان Boktai: The Sun is in Your Hand که در سال ۲۰۰۳ برای کنسول گیم بوی (Game Boy) عرضه شده و دارای یک سنسور نور روی کارتریج بود که بازی‌بازان را به تجربه‌ی این عنوان در زیر نور مستقیم خورشید تشویق می‌کرد، گفت که وی می‌خواهد بازی‌هایی بسازد که درست مانند همین عنوان بر اساس فاکتورهای مختلف تجربه‌های متفاوتی را به هر کاربر ارائه دهند.

کوجیما در ادامه گفت:

کاری که من می‌خواهم انجام دهم، این است که بازی‌هایی را تولید کنم که درست بر اساس گذر زمان واقعی تغییر می‌کنند. در اکثریت عناوین ویدیویی، افراد در هر رده‌ی سنی و حرفه‌ای بازی یکسانی را انجام می‌دهند و عموما به یک شکل بازی می‌کنند. در عوض، این چیزی است که من می‌خواهم تا بسته به محل زندگی و احساس هر فرد نسبت به آن بازی خاص تغییر کند.

من قبلاً یک بازی به نام Boktai: The Sun is in Your Hand ساخته‌ام که برای کنسول گیم بوی منتشر شد. کنسول مورد نظر برای اجرای این عنوان از یک سنسور نوری و ساعت استفاده می‌کرد. میزان نور خورشید برای شکست خون آشام‌ها و زمان انجام بازی نیز بدین شکل بر روی تجربه‌ی بازی‌بازان اثر می‌گذاشت. در حقیقت Boktai: The Sun is in Your Hand بسته به زمان و جایی که آن را تجربه می‌کردید، سخت‌تر یا آسان‌تر می‌شد. این چیزی است که من می‌خواهم و قصد دارم تا بدین شکل بازی‌ها را به جهان واقعی و ملموس مرتبط سازم. 

هیدئو کوجیما که در آگوست سال جاری میلادی ۵۸ ساله شد، گفت تا زمانی که بتواند به ساخت بازی‌های مختلف ادامه خواهد داد و از این کار دست برنخواهد داشت.

اگرچه بدنم هر روز ضعیف‌تر می‌شود، اما خلاقیت من هنوز رو به زوال نیست. تا زمانی که مغز من قدرت خلاقیت خود را از دست ندهد، به تلاش برای خلق چیزهای مختلف ادامه خواهم داد. این غریزه‌ی من است و بهترین کاری است که من دوست دارم انجام دهم.

هیدئو کوجیما hideo kojima

بازی بعدی این بازی‌ساز ژاپنی، عنوان Death Stranding Director’s Cut است که در تاریخ ۲ مهر ماه ۱۴۰۰ (۲۴ سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی) برای پلتفرم پلی‌استیشن ۵ منتشر خواهد شد.

لازم به ذکر است، نورمن ریداس (Norman Reedus)، بازیگر عنوان Death Stranding، اخیراً تأیید کرد که مذاکرات برای ساخت بازی Death Stranding 2 آغاز شده است. این در حالی است که گفته می‌شود مایکروسافت به توافق برای ساخت و انتشار یک بازی جدید توسط کوجیما برای ایکس‌باکس نزدیک شده است.

نظر شما همراهان همیشگی گیمفا در این مورد چیست؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هیدئو کوجیما و ساخت بازی‌های خلاقانه‌تر از قبل - گیمفا
هیدئو کوجیما و ساخت بازی‌های خلاقانه‌تر از قبل - گیمفا
هیدئو کوجیما و ساخت بازی‌های خلاقانه‌تر از قبل - گیمفا
هیدئو کوجیما و ساخت بازی‌های خلاقانه‌تر از قبل - گیمفا
هیدئو کوجیما و ساخت بازی‌های خلاقانه‌تر از قبل - گیمفا
هیدئو کوجیما و ساخت بازی‌های خلاقانه‌تر از قبل - گیمفا
هیدئو کوجیما و ساخت بازی‌های خلاقانه‌تر از قبل - گیمفا
هیدئو کوجیما و ساخت بازی‌های خلاقانه‌تر از قبل - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

هیدئو کوجیما و ساخت بازی‌های خلاقانه‌تر از قبل - گیمفا