مصاحبه‌ جدید با مدیران ناتی داگ و جزئیاتی از آینده‌ استودیو
مصاحبه‌ جدید با مدیران ناتی داگ و جزئیاتی از آینده‌ استودیو
مصاحبه‌ جدید با مدیران ناتی داگ و جزئیاتی از آینده‌ استودیو
مصاحبه‌ جدید با مدیران ناتی داگ و جزئیاتی از آینده‌ استودیو
مصاحبه‌ جدید با مدیران ناتی داگ و جزئیاتی از آینده‌ استودیو
مصاحبه‌ جدید با مدیران ناتی داگ و جزئیاتی از آینده‌ استودیو

مصاحبه‌ جدید با مدیران ناتی داگ شامل جزئیات تازه‌ای پیرامون آینده‌ی استودیو می‌شود

محمد حسین کریمی
۰۱:۱۷ ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
مصاحبه‌ جدید با مدیران ناتی داگ و جزئیاتی از آینده‌ استودیو

لحظاتی پیش وبسایت گیم‌اینفورمر مصاحبه‌ای جدید با مدیران ناتی داگ یعنی ایوان ولز و نیل دراکمن، کارگردان بازی‌های Uncharted و The Last of Us، منتشر کرد که شامل جزئیات جذابی پیرامون آینده‌ی این استودیو می‌شود.

مهم‌ترین بخش‌های مقاله‌ی مذکور را در ادامه می‌خوانید:

در جریان مصاحبه این سوال مطرح شد که “آیا ناتی داگ (Naughty Dog) قصد دارد به ریشه‌ی خود بازگردد و بازی‌هایی مشابه Crash Bandicoot تولید کند؟” ایوان ولز (Evan Wells)، مدیر استودیو، در پاسخ گفت:

اگر ما منابع و زمان بی‌نهایت داشتیم، چنین چیزی سرگرم‌کننده و جذاب بود. شما ببینید اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) چه رویکرد جذابی را با Ratchet & Clank پیش گرفته است. این بسیار عالی است که به این محتویات پرداخته شود. مشکل آنجا است که ما زمانی محدود داریم. من ۴۸ سال سن دارم و مشخص نیست که چند بازی دیگر بتوانم توسعه دهم. بنابراین باید پروژه‌ها را به صورت گزینشی انتخاب کنیم.

نیل دراکمن (Neil Druckman) نیز پیرامون این موضوع گفت:

وقتی ما یک پروژه را به پایان می‌رسانیم، مدت زمان قابل توجهی را به تحلیل و بررسی رویکردها و ایده‌های مختلف اختصاص می‌دهیم و به این موضوع فکر نمی‌کنیم که یک فرنچایز جدید را خلق کنیم یا به یک بازی قدیمی بازگردیم. ما با حوصله این کار را انجام می‌دهیم و تمامی طرح‌های مفهومی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در نهایت به این موضوع نگاه می‌کنیم که چه چیزی برای ما جذابیت دارد؟ چه پروژه‌ای می‌تواند ما را به چالش بکشد و رو به جلو ببرد؟ چه پروژه‌ای می‌تواند باعث پیشرفت صنعت بازی‌های ویدیویی شود؟ زیرا چنین هدفی باعث می‌شود که مراحل تولید پروژه با انگیزه پیش برود.

دراکمن و ولز در ادامه پیرامون روابط استودیوهای مختلف سونی با یکدیگر صحبت کردند. بر اساس صحبت‌های آن‌ها، برای طراحی شهر سیاتل همکاری‌هایی با ساکر پانچ (Sucker Punch) رخ داده است، زیرا بازی Infamous: Second Son در همان شهر روایت می‌شد. همچنین از آنجایی که هر دو بازی Ghost of Tsushima و The Last of Us Part 2 نیاز به موشن کپچر اسب و حیوانات مختلف داشتند، این رویه با همکاری دو استودیو انجام شده است.

در ادامه ولز توضیح داد که بخش مدیریت استودیو تقویت پیدا کرده است و تیم‌های مختلف با یکدیگر همکاری می‌کنند تا کرانچ‌های شدید و شرایط سخت کاری بهبود پیدا کند. برای برطرف کردن این مشکل، مدیران و نیروهای ارشد زیادی وارد تیم شده‌اند تا بازخوردها و مشکلات نیروی کار را دریافت و برطرف کنند.

مصاحبه‌ جدید با مدیران ناتی داگ و جزئیاتی از آینده‌ استودیو

پرسش بعدی گیم‌اینفورمر از این قرار بود که “برخی کمپانی‌ها از بازی‌های داستان‌محور تک‌نفره دور شده‌اند. به عنوان مثال یوبی‌سافت اخیراََ اعلام کرده است که قصد دارد بازی‌های رایگان با طول عمر زیاد ارائه دهد. آیا همچنان فکر می‌کنید که بازی‌های تک‌نفره و داستان‌محور آینده‌ی ناتی داگ هستند؟” ولز در جواب گفت:

مسلماََ همینطور است. این به شکلی در DNA ما قرار دارد. من فکر می‌کنم در ادامه‌ی راه تجربه‌های تک‌نفره همچنان برای ما عزیز و مهم باشند. این چیزی است که مخاطبین زیادی را جذب ما کرد. بنابراین من فکر می‌کنم تا زمانی که توانش را داشته باشیم، این رویکرد را ادامه دهیم.

نیل دراکمن در مورد این موضوع گفت:

و من باید باری دیگر به شما بگویم که سونی به هیچ عنوان ما را مجبور به ساخت یک پروژه نمی‌کند و دستوری در کار نیست. آن‌ها به ما نمی‌گویند چنین آثاری را توسعه دهید یا رویکردی متفاوت را پیش بگیرید. آن‌ها می‌دانند زمانی که تیمی با هیجان و اشتیاق روی یک پروژه کار کند، در نتیجه شاهد بازی‌ای عالی خواهیم بود.

گیم‌اینفورمر: “شما همچنان پروژه‌ی چندنفره‌ی The Last of Us را در دست ساخت دارید، آیا قصد دارید یک فرنچایز جدید را خلق کنید و یا این که به بازی‌های قدیمی باز خواهید گشت؟” ولز در جواب گفت:

من فکر می‌کنم جواب آسان «هر دو» باشد. به نظر من جذابیت زیادی در خلق یک IP جدید وجود دارد، اما همچنان شاهد عشق و علاقه‌ی زیاد بازی‌بازان به Uncharted و The Last of Us هستیم و من فکر می‌کنم که در آینده، هم پروژه‌های جدید و هم بازگشت به عناوین قدیمی را خواهید دید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه‌ جدید با مدیران ناتی داگ و جزئیاتی از آینده‌ استودیو
مصاحبه‌ جدید با مدیران ناتی داگ و جزئیاتی از آینده‌ استودیو
مصاحبه‌ جدید با مدیران ناتی داگ و جزئیاتی از آینده‌ استودیو
مصاحبه‌ جدید با مدیران ناتی داگ و جزئیاتی از آینده‌ استودیو
مصاحبه‌ جدید با مدیران ناتی داگ و جزئیاتی از آینده‌ استودیو
مصاحبه‌ جدید با مدیران ناتی داگ و جزئیاتی از آینده‌ استودیو
مصاحبه‌ جدید با مدیران ناتی داگ و جزئیاتی از آینده‌ استودیو
مصاحبه‌ جدید با مدیران ناتی داگ و جزئیاتی از آینده‌ استودیو

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • r_dh گفت:

    واقعا ناتی داگ (و ایضاً سونی) شور قضیه ی آنلاین لست رو در اوردن. الان یک سال و خورده ایه که لست۲ ریلیز شده. هنوز حتی یه تریلر هم ندادن بیرون که این بازی الان تو چه مرحله ایه! هر چند حتما تو کنفرانس سونی یه تریلر نشون میدن اما جالب اینجاس که حتی هیچ خبری از کنفرانس هم نیست!

    • Black Knight گفت:

      خب داداش شاید بازی هنوز به مراحل آماده نرسیده ضمنا اینطور که من شنیدم قراره اواخر ۲۰۲۲ عرضه بشه به نظرم اینکه یه گیمپلی و نمایش خوب ببینیم و بازی هول هولی معرفی نشه خیلی بهتر از اینه که معرفی بشه ولی بره تو سکوت خبری و معرفی زود هنگام

      • r_dh گفت:

        واقعیتش من خیلی وقته که منتظر آنلاین لست هستم چون فکشنز۱ بهترین و پرخاطره ترین مالتی دوران گیمریم بوده. و این سکوت خبری هر چی که هست خیلی اعصابمو بهم ریخته

        • r_dh گفت:

          حرفت منطقیه داداش. اتفاقا امروز صبح داشتم به این فکر میکردم که ناتی داگ با فکشنز۱ که مکانیزمای خیلی ساده ای داشت، منو از ۲۰۱۴ درگیر خودش کرده. حالا فکر کن که نبوغ ناتی داگ پشت یه بازی آنلاین خیلی بزرگ باشه.
          هر چند من خودم از دو سال پیش که خبر کنسل شدن بخش آنلاین لست۲ اومد، واقعا اعصابم خورد شده و همش منتظر یه خبر کوچیک رسمی ام.

      • نه فکر نمیکنم اواخر ۲۰۲۲ تازه بخواد فکشنو بده
        نهایتا اوایل ۲۰۲۲ میده
        چون ولز یه جورایی تایید کرده که چیزی مثل کرش نداریم چون زمان کمه
        اما فکر میکنم لستو آنچارتدو آیپی جدیدو داریم

        • Black Knight گفت:

          آخه اگه اشتباه نکنم شرایر گفته بود ممکنه اواخر ۲۰۲۲ بیاد من هم رو همین حرف گفتم الان هم که دارن نیرو برای بخش آنلاین میارن که مشخصه هنوز کار داره
          ولی آره Naughty Dog صد در صد این نسل سراغ یه نسخه جدید از Uncharted و نسخه سوم The Last of Us و احتمالا یه IP جدید میره بخصوص که تو صحبت های خودشون هم بهشون اشاره کردن !

    • Amir گفت:

      داداش هیلو دو ماه دیگ قراره ریلیز شه کلا یه تریلر از گیم پلیش داده اونوقت این هنوز معرفی نشده میگی چرا تریلر نداده

    • soheil گفت:

      صب کن حاجی تند نرو
      قرار نیست زودی بیان تاریخ انتشار بدن
      مخصوصا با این کرونا
      اون وقت مولتی خوب نباشه همین اولین نفری ک ایراد میگیره پلیرا هستن
      توقع نداشته باش زباله ایی مث سایبرپانک ارایه بدن
      صبر داشته باش ک صبر بهترین عمله

  • Joel Miller گفت:

    به به چقد کیف کردم عشقم ناتی داگ ممنون از آقای کریمی برای پوشش مصاحبه

  • Mohsenj74 گفت:

    بسیار عالی جواب دادن و به نوعی خیال همه رو راحت کردن . پلی استیشن همواره بهترین پلتفرم برای بازی های داستانیه و چه جوابی داد اقای ولز : مسلماََ همینطور است. این به شکلی در DNA ما قرار دارد :heart:

  • به به :inlove:
    پرافتخارترین استودیوی تاریخ صنعت گیم :inlove: :inlove: :inlove: :-* :-* :-*

  • Black Knight گفت:

    Naughty Dog همیشه برای من جایگاه ویژه ای بین استودیو های PlayStation داشته هیچوقت یاد ندارم این استودیو بازی داده باشه و من رو ناامید کرده باشه به امید موفقیت های بیشتر از این استودیو دوست داشتنی از صحبت های ولز هم خیلی خوشم اومد خیلی قشنگ صحبت کرد با توجه به حرف هاش و همینطور شایعه هایی که قبلا اومده بود به نظر میرسه این نسل نسخه جدید Uncharted خواهیم داشت :laugh:

  • G.LN گفت:

    پس کی یه بازی جدید میدید بیرون!!!
    لااقل تایم رلیز تریلر آنلاین لست دو رو بگید.
    بیشتر موافق خلق یه ip جدیدم از ناتی داگ.

  • mugiwara07 گفت:

    واقعا دوس دارم یه ایپی جدید بسازن در کنار مولتی لست
    فقط یه سوالی برام درست شد مگ یه مدت پیش در کنار خبر لغو دیزگان ۲ نگفتن که لست ۱ ریمیک در دست ساخته ؟!
    الان کی داره میسازش ناتی یا استدیو سن دیگو ؟ اگ ناتی باشه پس یعنی ایپی جدید میره برا بعد لست ریمیک.
    ممکنه هم ناتی سه بخش شده باشه یکی رو مولتی لست کار کنن یکی رو ایپی جدید و یکی دیگه هم با کمک سن دیگو و (شاید بند) روی لست ریمیک

  • Ali984 گفت:

    با توجه به بند آخر پس شاهد بازگشت سری انچارتد ، دنباله لست۲ و یک آیپی جدید در نسل ۹ خواهیم بود که قطعا هر ۳ تاشون شاهکار میشن. ناتی داگ تنها استودیوییه که هیچ شکستی نخورده و متای همه بازیاش سبزن.

  • MahyarMsm گفت:

    اون اخر که پرسید ایا میخواهید یه فرنچایز جدید خلق کنید و یا به بازی های قدیمی باز خواهید گشت از جواب ولز مشخص بود که بعدا سراغ انچارتد و لست اف اس بعدی میرن و این خیلی خوبه
    دلم میخواد که ناتی داگ یه ip جدید خلق کنه و ولز نشون داد که خیلی اینکارو دوست دارن
    بی صبرانه منتظر بازی جدید ناتی داگ هستم حالا هرچی که میخواد باشه :chic:

مصاحبه‌ جدید با مدیران ناتی داگ و جزئیاتی از آینده‌ استودیو