نسخهی دوم بازی Blasphemous سال ۲۰۲۳ منتشر می شود
استودیوی سازندهی بازی Blasphemous امروز در خبر بسیار خوبی اعلام کرد که نسخهی دوم آن در دست توسعه قرار دارد. همچنین یک بسته الحاقی برای نسخهی اول در راه است که در ادامه میتوانید تریلر آن را مشاهده کنید.
این طور که به نظر میرسد، سازندگان قصد دارند تا یک بسته الحاقی تحت عنوان Wounds of Eventide را برای بازی Blasphemous در دسترس قرار دهند. از محتویات این بسته میتوان به یک بخش جذاب و همچنین سلاحهایی همچون تیر و کمان اشاره داشت. طرفداران از تاریخ ۱۸ آذر ۱۴۰۰ (۹ دسامبر ۲۰۲۱ میلادی) قادر به دانلود و استفاده از این بسته خواهند بود. لازم به ذکر است که این بسته به صورت رایگان به انتشار خواهد رسید.
اگر هنوز Blasphemous را تجربه نکردهاید، باید بگوییم که با اثری اکشن و پلتفرمر سر و کار داریم. در این بازی باید هدایت شخصیتی قدرتمند و باهوش را به دست گرفته و ماموریتهای دشوار و چالشبرانگیز را یکی بعد از دیگری طی کنید. بازی از همان ابتدای انتشار خود مراحل سختی داشت و بازیبازان حسابی جذب آن شدند. گفتنی است که شرکت گیم کیچن (Game Kitchen) وظیفهی ساخت آن را به عهده داشته است. متاسفانه هنوز اطلاعات زیادی از بسته الحاقی ذکر شده عرضه نشده است و باید منتظر اخبار بیشتری از سوی تیم سازنده باشیم.
خبر دیگر این است که توسعهی نسخهی دوم Blasphemous آغاز شده است. این نسخه در تاریخی نامشخص از سال ۲۰۲۳ به دست هواداران خواهد رسید. استودیوی سازنده در این خصوص گفته است:
بسیار مشتاقیم به شما بگوییم که نسخهی دوم Blasphemous در راه است. مطمئن باشید که تیم ما تمرکز خود را روی این نسخه خواهد گذاشت. در آینده منتطر اخبار جذابی از سوی ما باشید.
بازی Blasphemous هماکنون بر روی پلتفرم رایانههای شخصی و کنسولهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و نینتندو سوییچ قابل تجربه است. برای مشاهده نقد و بررسی این بازی میتوانید به این نشانی مراجعه کنید. همچنین در ادامه تریلری از Wounds of Eventide قابل مشاهده و دریافت خواهد بود.
دریافت ویدئو با کیفیت 720P
دریافت ویدئو با کیفیت 1080P
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
تجربه این عنوان دوبعدی و پیکسلیه شاهکار ، که تم روگ لایک و تاحدودی سولز کُلُن داره رو ازدست ندید ، شخصا از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شدم ، چون به لحاظ کیفی هم ردیف عناوینی چون بلاد استیند و هالو نایت و هیدیس و… بود. طراحی بینظیر هنری ، لوکیشن های متنوع ، باس فایت های چالش برانگیز و جذاب ، گیم پلی طولانی به همراه npc های متنوع، مبارزات بازی هم از کیفیت خوبی برخوردار بودن ،
منتها تنوع کم کمبوها و ابیلیتی ها می تونست بیشتر باشه و وجود اسلحه های بیشتر می تونست گیم پلی بازی رو متنوع تر کنه ، عنوان بلسفیموس از طریق روایت محیطی داستان رو بازگو میکنه و برای آگاهی از چند وچون داستان باید با شخصیت های مختلف گفتگو کنید ، در مجموع داستان بازی از ایده قابل قبولی برخورداره و به خوبی با اتمسفر بازی هماهنگه،
نهایتا بلسفیموس از اون چه تصور میکردم تجربه خاص تر و به یاد موندنی تری رو به من ارائه کرد ، پس اگر طرفدار عناوین روگ لایک هستید ، بلسفیموس رو از دست ندید.
سولز کلن به مجموعه عناوینی که با الهام از سری عناوین سولز ساخته شدن سولزکلن میگویند که در ژانر
(role playing game)یا rpg یا نقش افرینی ساخته میشن. مثل عناوین۱.۲ nioh 1.2 . the surge .mortal shellو…
بازیهای روگ لایک یک زیرشاخه از ژانر نقش آفرینی (RPG) به حساب میان.مهمترین ویژگی این بازیها سبک مبارزات نوبتی، مرگ خاص کاراکتر اصلی و دانجن بندی مراحل به حساب میاد. دست کم برداشت من چنین هست برای شناخت یک عنوان در سبک روگ لایک باید به ویژگیهای عناوین این ژانر توجه کرد مثل عناوین dead cell.hollow knight.sunderd.
هالونایت روگ لایک نیست
بله ،در اصل مترویدونیا ست منتهاعناوین روگ لایگ تفاوت زیادی با عناوین سبک مترویدونیا ندارن ، یا دست کم من متوجه تفاوت عمده ای نشدم
تمام المان هایی که در رابطه مترویدوانیا گفتید در عناوین سبک روگ لایک مثل دد سلز
و همین بلسفیموس وجود داره
همین بازی پست هم روگ لایک نیست ، مترویدوانیاست
ددسلز هم روگ لایک هست ، ولی در کنارش مترویدوانیا هم هست
دوست عزیز عرض کردم ، این دو سبک شباهتهای زیادی باهام دارن و کارگردان ها ازالمان های هردو سبک به صورت تلفیقی
در عناوین شون استفاده میکنن .
و اینکه من در رابطه با این عنوان منابع معتبر دارم که تائید میکنه این بازی روگ هست .
و من نمیدونم این بازی رو تجربه کردید یا نه این عنوان تماما شاخصه های عناوین روگ رو داره تا مترووانیدیا (البته بازم تاکید میکنم خیلی فرقی ندارن) ، مبارزات و شخصی سازی مثل عناوین ارپی جیه و کلا گیم پلی بازی نزدیک به عناوین ار پی جیه که روگ هم یکی از زیر شاخه های این سبکه و لوکیشن ها مثل عناوین روگ لایک دانجن بندی شده
در مجموع من شخصا علاقه ای ندارم خودمو درگیر تعریف این سبک و اون سبک کنم چون بی اهمیت ترین موضوع بحث کردن راجب همین کتگوریهاست ، در حال حاضر بعضا میبینیم در یه بازی چند تا سبک مختلف باهم تلفیق شده و نتیجتا نمیشه گفت سبک این جور بازیها که بطور مثال در بستر نقش آفرینی طراحی شدن منتها مبارزات در سبک هک اند اسلش طراحی شده و طراحی هنری و کاراکترها انیمه گونه هستن،یا بازی اکشن ادونچره منتها المان مخفی کاری داره و شخصیت اصلی رو مثل عناوین نقش آفرینی میتونی ارتقا بدی ، به نظرم من اونچیزیکه نهایتا مهمه کیفیته
منم منابع معتبر دارم که روگ لایک نیست!
آره بحث مسخره ایه و آدم بهتره خودش رو درگیر این قضایا نکنه
صرفا بخاطر این گفتم که هالونایت رو خیلی بهش علاقه مندم و میدونم روگ لایک نیست
و اینکه آنچنان شباهتی با هم ندارن
ما بیایم اوری و هیدیس رو با هم مقایسه کنیم مطلقا هیچ شباهتی پیدا نمیکنیم
یا هالونایت و اسپلانکی
ددسلز هم دلیل شباهتش اینه که المان های مترویدوانیا رو داره
و این رو هم بگم که دانجن بندی ربطی به روگ لایک بودن اثر نداره
بخش زیادیش به بودجه ی استودیو داره
مثلا هالونایت بخاطر این دانجن بندیه که زورشون نرسیده مپ رو یکپارچه کنن
و البته بزرگترین بازی دانجن کراولر روگ لایک نیست ( دیابلو )
بحث من اوری و هیدیس نبودن
این بازی به لحاظ ساختار با ددسلز مو نمی زنه رو همین حساب منطقی نیست بگیم سبکش متفاوته و بازی های که مثل این عنوان برآمده از تلفیق چند سبک هستن کار سختی هست که بگی سبکشون چیه شما میگی متروانیدیا آی جی اِن میگه
هک اند اسلش من میگم روگ چون به درستی از همه این المان ها در این بازی استفاده شده
در رابطه با دانجن بندی هم این یکی از شاخصه های عنوان روگ بود که بعدها جزوه شاخصه های اصلی سبک روگ قرار گرفت.
وکلا حساسیت به خرج دادن رو کامنت دیگران خیلی کار جالبی نیست من حس کردم دوستمون که بالاتر از این بازی خوشش اومده شاید از عنوان هالو نایتم خوشش بیاد بخاطر همین بهش معرفی کردم ، فکرم نمیکنم کار اشتباهی کرده باشم
واقعا از نسخه اول لذت بردم و به نظرم مترویدوانیای بسیار خوش ساختی بود فقط مشکلش تو بخش یعضی از پلتفرمینگ های غیر منطقیش بود. ولی موسیقی و طراحی هنریش رو واقعا دوست داشتم. دمشون گرم که دارن ادامه می دنش.
ایول خوشمان امد از خامت گرافیکیش:rose::heart: