چرا ریبوت Saints Row تصمیمی عاقلانه و درست است؟
چرا ریبوت Saints Row تصمیمی عاقلانه و درست است؟
چرا ریبوت Saints Row تصمیمی عاقلانه و درست است؟
چرا ریبوت Saints Row تصمیمی عاقلانه و درست است؟
چرا ریبوت Saints Row تصمیمی عاقلانه و درست است؟
چرا ریبوت Saints Row تصمیمی عاقلانه و درست است؟

چرا ریبوت Saints Row تصمیمی عاقلانه و درست است؟

ابوالفضل مناف زاده
۲۰:۰۹ ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
چرا ریبوت Saints Row تصمیمی عاقلانه و درست است؟

بالاخره در میان تردید و نگرانی‌های برخی از بازی‌بازان، طی رویداد Gamescom 2021 از بازی Saints Row: Self Made به عنوان ریبوت این مجموعه رونمایی شد.

طرفداران مجموعه‌ی Saints Row در شب افتتاحیه‌ی رویداد در Gamescom 2021 توانستند تا شاهد معرفی و رونمایی از نسخه‌ی ریبوت این بازی با نام Saints Row: Self Made باشند. البته، ریبوت بودن یا نبودن این نسخه‌ی جدید نیز تا مدتی پیش و قبل از انتشار تیزر تبلیغاتی رویداد مذکور در هاله‌ای از ابهام قرار داشت اما، درج شدن عبارت “rebooting” در پس زمینه‌ی تصاویر منتشر شده از Saints Row به این شایعات و ابهامات پایان داد.

البته، هرچقدر که عرضه‌ی یک بازی جدید از مجموعه‌ی Saints Row می‌تواند خبر خوشایندی برای طرفداران آن باشد، درج شدن پسوند ریبوت برای این نسخه به همان اندازه آن‌ها را نگران می‌کند. به هر ترتیب، این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که بسیاری از بازی‌بازان بی‌صبرانه منتظر Saints Row 5 بودند اما، همین نسخه‌ی ریبوت یعنی عدم عقب‌گرد داستان بازی و طی شدن مسیری جدید برای این مجموعه.

داستان مجموعه‌ی Saints Row

چرا ریبوت Saints Row تصمیمی عاقلانه و درست است؟

در حالی که این مجموعه را اتفاقات و داستان‌های فرعی محاصره کرده‌اند، اما همچنان در قالب یک داستان خطی نسبتاً ساده می‌توان کلیت ماجرای Saints Row را شرح داد. قهرمان داستان Saints Row رئیس گروه Saints شده و دست به جنایات بزرگی می‌زند. برخی از این جرم‌ها به قدری بزرگ هستند که دزدی‌ها و خلاف‌هایی که درمجموعه‌ی Grand Theft Auto رخ می‌دهد، در قیاس با آن‌ها به بازی‌های کودکانه شبیه است. به هر ترتیب، وی به نحوی رئیس جمهور ایالات متحده شده و پای خود را به یک ماتریس بیگانه‌گرا باز می‌کند. سپس، وی به عنوان امپراطور یکی از تمدن‌های بیگانه انتخاب می‌شود و در نهایت خود را بر تمامی کهکشان مسلط می‌بیند.

اما شاید مهم‌ترین نکته در داستان‌های این مجموعه به پایان‌بندی قسمت چهارم Saints Row مربوط می‌شود. در این بخش از بازی، بازی‌بازان می‌توانند سیاره‌ای قابل سکونت و جدیدی بیابند و آن را خانه‌ی جدید خود بنامند. یا در انتخابی دیگر، آن‌ها می‌توانند مرکز تحقیقات امپراتوری Zin را یافته و با استفاده از سفر در زمان به گذشته برگردند و از نابودی زمین جلوگیری کنند. در مجموع، ادامه دادن داستان این بازی پس از قسمت چهارم خود، عملاً از نظر روایی ممکن نیست.

معرفی Saints Row: Self Made در بهترین زمان ممکن

saints row

ریبوت این مجموعه کاملاً عقلانی و منطقی‌تر از ساخت نسخه‌ی پنجم است.

مطمئناً Saints Row 5 می‌توانست وقایعی همانند Avengers: Endgame را در نظر بگیرد و بیشتر بر مقوله‌ی سفر در زمان تمرکز کند. اما این موضوع بیش از اندازه ریسک طلب کرده و خطرناک خواهد بود و ممکن است که تاثیر بسیار شدیدی بر کل داستان مجموعه بگذارد و حتی از جانب بازی‌بازان نیز مورد استقبال قرار نگیرد. بنابراین، ریبوت این مجموعه کاملاً عقلانی و منطقی‌تر از ساخت نسخه‌ی پنجم است. در واقع، مهم نیست که داستان این بازی از چه تاریخی آغاز می‌شود، مهم این است که داستان مجدداً از نقطه‌ی صفر جدیدی شروع خواهد شد.

طبق اطلاعاتی که از عنوان Saints Row: Self Made منتشر شده است، این بازی سعی خواهد داشت تا به جای به کارگیری مکانیک‌هایی که درگیر شدن قوه‌ی تخیل را طلب می‌کنند، بیشتر روی زمین جریان داشته باشد و واقع‌گرایانه باشد. همچنین، قابلیت ساخت شخصیت دلخواه، قابلیت تجربه‌ی بازی به صورت Co-op، دارا بودن بزرگ‌ترین نقشه‌ی تاریخ Saints Row که شامل ۹ منطقه‌ی مختلف می‌شود، قابلیت خرید املاک مختلف برای درآمدزایی، نشان‌دهنده‌ی آن است که با یک بازی کاملاً جدید که تنها نام Saints Row را روی خود می‌بیند مواجه خواهیم بود.

علاوه بر این، طبق اعلام استودیوی دیپ سیلور (Deep Silver)، این بازی داستانی کاملاً جدید که هیچ‌کدام از شخصیت‌های پیشین این مجموعه را در خود نمی‌بیند خواهد داشت و بازی‌بازان در آن باید به همراه سه شخصیت دیگر به ساخت یک گروه گنگستری بپردازند. همچنین، مکانیزم‌های بازی نیز نسبت به عناوین پیشین این مجموعه دستخوش تغییر و تحول عظیمی شده‌اند تا بیش از پیش با یک بازی جدید روبرو باشیم.

saints row

اگر قرار به ساخت Saints Row 5 بود، این استودیو مسیر بسیار سخت‌تری در جهت جلب توجه بازی‌بازان به یک بازی که پیش‌تر چهار نسخه از آن عرضه شده بود داشت.

در نهایت، قضاوت و پیش‌بینی شکست یا موفقیت Saints Row: Self Made در این برهه‌ی زمانی غیر ممکن است. اما در نقطه‌ی مقابل مطمئن هستیم که این بازی جدید هرچه که باشد، دست استودیوی سازنده‌اش را از نظر روایی، نوآوری و خلاقیت، مکانیزم‌ها، داستان، حالت‌ها و چندین و چند مورد دیگر بازتر می‌کند. در واقع، اگر قرار به ساخت Saints Row 5 بود، این استودیو مسیر بسیار سخت‌تری در جهت جلب توجه بازی‌بازان به یک بازی که پیش‌تر چهار نسخه از آن عرضه شده بود داشت.

بازی Saints Row: Self Made، در تاریخ ۲۵ فوریه‌ی سال ۲۰۲۲ (۶ اسفند ۱۴۰۰) برای کنسول‌های نسل هشتمی و نهمی پلی‌استیشن و ایکس باکس و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چرا ریبوت Saints Row تصمیمی عاقلانه و درست است؟
چرا ریبوت Saints Row تصمیمی عاقلانه و درست است؟
چرا ریبوت Saints Row تصمیمی عاقلانه و درست است؟
چرا ریبوت Saints Row تصمیمی عاقلانه و درست است؟
چرا ریبوت Saints Row تصمیمی عاقلانه و درست است؟
چرا ریبوت Saints Row تصمیمی عاقلانه و درست است؟
چرا ریبوت Saints Row تصمیمی عاقلانه و درست است؟

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بحث اینجاست طرفداران انتظار یه soft reboot داشتن نه ریبوتی که هیچ شباهتی به سری اصلی نداره. میتونین ریکشن مردم رو ببینین، همه ناراضی ن و دارن مسخره میکنن. Developer interview که گذاشته بودن انقدر بی ربط به سری اصلی بود که انگار سازنده هاش هیچ اطلاعی از بازی های قبلی نداشتن. مشخصه که بازی وسط راه از agents of mayhem 2 به معنای کلمه rebrand شده برای جذب مخاطب های قدیمی. توی چندسال اخیر قول دادن که برمیگردن به ریشه هاشون ولی reveal بازی مشخص کرد که همه ش دروغ بوده. ظاهر کرکترای اصلی رو انگار دقیقا از r/fellowkids کشیدن بیرون. همه ش stereotype

    R.I.P boss

  • آرین گفت:

    سلام
    هر شروعی یه پایانی داره بالاخره.
    از Saints Row و gta بگیر تا گاد و آنچارتد یا رد دد و دارک‌سولز و…
    بالاخره فضاها عوض می‌شه، بازی‌ها ریبوت می‌شن و…
    خیلی هم خوبه تازه، الآن مگه گاد ۲۰۱۸ بده؟
    خدا قسمت نکنه بازی مثل هف‌لایف بشه دست ما رو بزاره تو پوست گردو! وگرنه تغییر و تحولات که بد نیست!

    • plumto گفت:

      مشکل این داداشمون و خیلیای دیگه انتظارات خودشونه و یجورایی داره برای سازنده تصمیم میگیره و حدو مرز مشخص میکنه ولی این اونا هستن که تصمیم میگیرن بازی چطوری باشه ماها مصرف کننده ایم نه سازنده اونا میسازن دیگه بستگی داره ما خوشمون بیاد یا نه اگر نمیپسندی اقا نخر بازی نکن نه اینکه برید بکوبید بگید نه ما اینجوری میخوایم دیگه نهایت گستاخیه!!!

      • سازنده باید به سلیقه ی مای فن بسازه نه ترند جامعه!

        • آرین گفت:

          سلام
          برای مخاطب بازی می‌سازی دیگه، خب باید نیازها و سلایق رو بشناسی!
          حالا اگر اثر شخصی باشه مثل دث، باز یه چیزی.
          منتها همون دث هم باید دنبال مخاطب بگرده و به مخاطب بها بده.
          اصلا اگه بها نده مخاطب برای چی باید بازی کنه؟
          تشکر استاد عزیز!

      • Mohsen7_3_0 گفت:

        با احترام ولی هرچیزی جای خودش
        اون ها در ابتدا برای مای مصرف کننده میسازن
        مهمترین چیز در یک فرنچایز حفظ اصالت و پایبندی به ریشه های خودشه و در وهله ی بعدی جذب مخاطبین جدید
        اتفاقا از تریلرش هم بدم نیومد اما چندتا شخصیت نوجوون شبیه به هندی ها یخورده توی ذوق میزنه. من منکر این نیستم که این بازی میتونه موفق بشه… اما خب مشخصه تیم سازنده اولویتش رو “مخاطبای جدید” قرار داده
        ریبوت داریم تا ریبوت
        در نهایت باید گفت حتی اگرم بازی دستخوش تغییرات بزرگی قرار گرفته باشه امیدوار باشیم که موفق بشه نه نا امید از چیزی که هنوز گیمپلیش منتشر نشده
        عناوین بسیاری بودن با “تغییرات بزرگ” موفق عمل کردن و خب بودن بعضی ها که حتی توی تغییراتش هم جالب نشدن

      • آرین گفت:

        سلام
        آفرین! باریک الله!
        تو یه جمله همه چیز رو گفتید:
        “مشکل این داداشمون و خیلیای دیگه انتظارات خودشونه.”
        اولا انتظارات بعضی از ما، بعضی وقت‌ها، اصلا معقول و سنجیده نیست.
        دوما هم واقعا نباید انتظاری باشه، اثر نباید به ما بخوره، ما باید به اثر بخوریم!
        البته درستش و حالت آرمانی‌اش، همونطور که فرمانده شپرد و محسن جان گفتند؛ اینه که این رابطه دوطرفه باشه، یعنی هم اثر تلاش کنه به ما بخوره و بگیره و جرقه بزنه، هم ما تلاش کنیم چسب‌مون بگیره!
        تشکر

      • نمیدونم میدونی یا نه ولی این گیمرها و طرفداران هستن که موفقیت یک بازی رو مشخص میکنن و فعلا اکثرا ناراضی ن. شاید بازی خوبی شد، شاید هم لذت بردم ولی حرف های دولاپر ها رو گوش کنی مشخصه که saints row نمی‌سازند

  • 30nabhl گفت:

    من تو شماره ۳ اکثرا هرکاری میکردم کاراکترم خوشگل بشه زشت میشد
    البته وقتی یه مرد شبیه هیتمن میساختم خفن میشد
    کاش به این بخشش یکم بیشتر برسن
    و اینکه ارزش این مجموعه به فان بودنشه امیدوارم خرابش نکنن
    در کل امیدوارم تجربه خوبی بشه

چرا ریبوت Saints Row تصمیمی عاقلانه و درست است؟