هرمن هالست: تولید محتوای انحصاری اولویت اول پلی‌استیشن است
هرمن هالست: تولید محتوای انحصاری اولویت اول پلی‌استیشن است
هرمن هالست: تولید محتوای انحصاری اولویت اول پلی‌استیشن است
هرمن هالست: تولید محتوای انحصاری اولویت اول پلی‌استیشن است
هرمن هالست: تولید محتوای انحصاری اولویت اول پلی‌استیشن است
هرمن هالست: تولید محتوای انحصاری اولویت اول پلی‌استیشن است

هرمن هالست: تولید محتوای انحصاری اولویت اول پلی استیشن است

ابوالفضل مناف زاده
۲۰:۴۶ ۱۴۰۰/۰۶/۰۱

هرمن هالست در مصاحبه‌ی اخیر خود اعلام کرد که علی‌رغم پورت بازی‌ها برای رایانه‌های شخصی، تولید محتوای انحصاری همچنان اولویت اول پلی استیشن است.

رئیس استودیوهای پلی استیشن یعنی آقای هرمن هالست (Hermen Hulst) در مصاحبه‌ی اخیر خود با وبسایت Game Informer، چشم‌اندازهای سونی درباره‌ی انتشار عناوین انحصاری برای پلتفرم رایانه‌های شخصی را شرح داد. همچنین، وی در طول این مصاحبه تاکید کرد که تولید محتوای انحصاری همچنان در اولویت پلی استیشن و سونی است، اما ممکن است که در آینده عناوین بیشتری از انحصاری‌های پلی استیشن برای پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر شود.

از بین عناوین مذکور، بازی Horizon: Zero Dawn حدود سه سال پس از انتشار نسخه‌ی پلی استیشن ۴ برای پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز منتشر شد. در عین حال، بازی Days Gone مدت کمتری (حدود دو سال) برای انتقال به رایانه‌های شخصی منتظر ماند. هرمن هالست نیز در این مصاحبه چنین اذعان داشت که سونی قصد دارد تا به صورت معمول حدود دو سال بین نسخه‌های پلی استیشن و رایانه‌های شخصی فاصله بیندازد. وی افزود:

به طور معمول، بین انتشار [بازی‌ها] روی پلتفرم ما و پلتفرم رایانه شخصی حدود دو سال فاصله وجود داشته است. اما می‌توانید در زمینه‌ی تولید محتوای انحصاری برای پلی استیشن به ما اعتماد کنید؛ چرا که این موضوع بخشی از دلیل وجود ما است. برای ما بسیار مهم است که حداکثر خروجی را از پلتفرم خود بیرون بکشیم. ویترینی برای این پلتفرم خواهیم ساخت که مخاطب را از ویژگی‌های عالی [پلی استیشن] آگاه کند.

به هر ترتیب، به نظر می‌رسد که شیب حرکت عناوین انحصاری پلی استیشن بیش از هر زمان دیگری به سمت رایانه‌های شخصی تندتر خواهد شد. سونی اخیراً با تصاحب استودیوی نیکسز (Nixxes) که رسماً هدف از این خرید را پورت عناوین بیشتر برای رایانه‌های شخصی تعریف کرد، نشان داد که تمایل زیادی به تصاحب بازار نرم‌افزارها دارد. همچنین، این امر به وسیله‌ی عناوین پرطرفدار پلی استیشن دور از دسترس نیست و پیش‌تر نیز عناوین Days Gone و Death Stranding در این مسیر موفق بوده‌اند.

علاوه بر این، گفته می‌شود که اپیک گیمز پیشنهاد ۲۰۰ میلیون دلاری برای عرضه‌ی عناوین انحصاری پلی استیشن روی فروشگاه اپیک را به سونی ارائه کرده است.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هرمن هالست: تولید محتوای انحصاری اولویت اول پلی‌استیشن است
هرمن هالست: تولید محتوای انحصاری اولویت اول پلی‌استیشن است
هرمن هالست: تولید محتوای انحصاری اولویت اول پلی‌استیشن است
هرمن هالست: تولید محتوای انحصاری اولویت اول پلی‌استیشن است
هرمن هالست: تولید محتوای انحصاری اولویت اول پلی‌استیشن است
هرمن هالست: تولید محتوای انحصاری اولویت اول پلی‌استیشن است
هرمن هالست: تولید محتوای انحصاری اولویت اول پلی‌استیشن است
هرمن هالست: تولید محتوای انحصاری اولویت اول پلی‌استیشن است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • این همه سال همین بوده الان هم هست

    البته مایکرو هم یکی از اولویت هاش همینه.

    • MahyarMsm گفت:

      داداش اکس باکس که بازیاش رو روز عرضه برای pc هم پورت میکنه
      سرویسش هم در اختیار pc 😐 😐

    • Amir گفت:

      بسیار خندیدیم لطفا دیگ نفرستید . سیاست مایکروسافت مفت باشه کوفت باشست . یه مشت ایندی و شبیه ساز ریخته وسط گیم پس ملت دور هم باشن . طوری انتظارارو اورده پایین که استارفیلد هنوز یه گیم پلی نداده فناش دارن تشنج میکنن . بازیاشو رو گوشیه جی ال ایکسم از طریق کلود میشه بازی کرد اونوقت میگی سیاست مایکروسافتم انحصاری ساختنه . هیچ وقت کمپانی ای که لست و گوست و هورایزن و اسپایدرمن و گاد ساخته رو با مایکروسافت مقایسه نکن

      • داداش خیلی باحالی همیشه تا یه خبر خوب از مایکرو میاد پیدات میشه(از مراسم مایکرو تا بازی انحصاری جدید) کلا هر وقت فشارت رفت بالا برا تخلیه میای
        ۱_اومدن بازیا تو کلود یه ضعف نیست که اینو ایراد گرفتی
        ۲_باز یه مشت بازی شبیه ساز گفتی برای بار هزارم با اینکه قبلا جواب گرفتی و این نشون میده قشنگ چقدر سوختی و چیز جدیدی برا هیت نداری
        ۳_بازی های ایندی خیلی خوبی هم مطرح کرده و این نقطه قوت هستش و کل دنیا دارن از این کار تعریف میکنن چطوری روت شد با این چیز هیت بدی
        ۴_کاری ندارم انتظارات از همیشه بیشتر هستش از مایکرو ،بازی استارفیلد قبل انحصاری شدن هم جز پر هایپ ترین و پر بحث ترین بازیا بوده

        • Amir گفت:

          باز من یه خبر از مایکروسافت میاد میام کامنت میزارم عزیز که تو که هر وقت من کامنت میزارم منتظری ریپلای کنی انقد که از حرف حق متاسفانه فشار بهت میاد . اومدن بازیا تو کلود ضعفه چون تمرکزت رو چند تا چیز بره به همون اندازه هم کیفیت پخش میشه بین چند تا پلتفرم . در ضمن من کلا نمیسوزم چون دیگ خونه ی هر کی یه پی سی پیدا میشه بشینه باهاش گاز بده و پرواز کنه . بازیه ایندیم وقتی خوبه که چند تا بازیه داستانیه aaa کنارش ساخته بشه نه اینکه همش بشه شبیه ساز و ایندیو و سرویس محور کنارشم یه سایلنت هیل کیلر مثل مدیوم و یه هیلوی نسل هفتیه مجانی بدن دست ملت . در ضمن بازی استارفیلدم انتظاری ازش نمیزه چون بتسدا فعلا که تو اوج نیست چند تا بازیه اخرش هیچ کدوم انتظاراتو براورده نکردن از فالوت ۷۶ بگیر بیا تا پری ۲ و الدر انلاین و ولفنشتاین یانگ بلاد و حتی دیسانر ۲ که بودجه ی ساختشم برنگردوند و اگه دووم نبود الان وضعیت خیلی براش بد میشد وگرنه دیوونه نبود کمپانی با اون همه فرنچایز رو براش فقط سه برابر یه ماینکرفت پول بده . توجیه نکن الکیم تعریف نکن یه خورده از کمپانی ای که سهامدارشی انتقاد کن خودشو درست کنه به نفع جفت طرفه وگرنه این نسلم براتون با کرک داون و نارگیل تموم میشه

          • داد‌اش. کامنتت رو خوندم نمیدونم چرا خندم گرفت فکر کنم برا اینه حرفای قدیمی دوباره زدی
            ۱_از همه بازی شبیه ساز مایکرو تو E3یه مراسم گذاشت کلی بازی نشون داد دو تاش شبیه ساز بود بقیه بازیا جدا مختلف و برخی aaa
            ۲_باز زدی جاده خاکی استارفیلد کسی انتظار نداشت ازش!شما احتمالا ۵سالته اونموقع که بازی برا اولین بار معرفی شده شما نتونستی هایپ چسبیده به سقف مردم رو ببینی
            ۳_اونجا که گفتی حرفات حقه خیلی خوب بود بازم از این شوخیه بکن

        • Farid گفت:

          ::::کل دنیا دارن از این کار تعریف میکنن چطوری روت شد با این چیز هیت بدی:::
          آیا یک اکانت فیک نیازی به رو دارد؟

    • Star1 گفت:

      تو مصاحبه های مدیران پلی استیشن تو یکسال گذشته یه جمله ثابته و مدام تکرارش میکنن:

      ” در آینده عناوین بیشتری از انحصاری‌های پلی استیشن برای پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر میشود “

    • ایکس باکس از ایکس باکس وان به بعد انحصاری نداشته بیده همه بازیاش برای پی سی پورت وشد :rotfl:

  • Nietj گفت:

    یعنی میشه یه روزی بهترین انحصاری هاش رو روی پی سی تجربه کنیم

  • Black Knight گفت:

    اومدن بازی های سونی بعد از مدتی برای PC بهتری کار ممکن بود چون هم سونی میتونه دوباره از بازی هاش درآمدزایی دوباره داشته باشه و هم میتونه فن بیس خودش رو بیشتر بکنه و به بازار PC هم نفوذ بکنه و یا حتی بعضی هارو هم به سمت PlayStation جذب بکنه ! از اونطرف هم که Nixxes Software رو خرید که استاد پورت بازی برای PC هست میشه امید زیادی داشت که هم با پورت های خوبی شاهد باشیم و هم برای سیستم های پایین هم بازی ها بهینه شده باشن این نسل واقعا نسل هیجان انگیزی برای گیمرهاست تو هر پلتفرمی که هستن

  • be name pc گفت:

    ghost of tsushima
    god of war 2018
    the last of us 1.2
    spider man
    uncharted 4
    بازگشت همه به سوی اوست
    coming to pc 😎 😎

  • انسان گفت:

    «ویترینی برای این پلتفرم خواهیم ساخت »
    ویترینی دست نیافتنی . ویترینی که برای هر بازی اش باید ۷۰ دلار بدهی. آه ….

  • این نسل دیگه مثل نسلای قبل هیچ جذابیتی نداره به خاطر سیاستای مسخره ای که این مدیر جدید در پیش گرفته.
    به طرفدارای قدیمی که از زمان ps1 تا الان با پلی استیشن بودن خیانت کرده

  • Amir Reza گفت:

    مهم ترین بخش مصاحبه ایشون این بود که تمامی انحصاری های سونی بعد دو سال روی پیسی پورت میشن

    ۲ سال صبر کردن >>> ۷۰ دلار پول دادن
    .
    به لطف جیم رایان کبیر این نسل بر خلاف نسل های قبل هیچ دلیلی برای خرید کنسول سونی نیست :yes:

  • X.gamer گفت:

    امیدوارم که این همه بازی انلاین و سرویس محور که استودیوهاش دارن میسازن، اخرین بازی سرویس محورشون باشه… هرچند خیلی به سونی و جامعه کاربریش خوشبین نیستم، همونطور که میان از بازیهای ۷۰ دلاریش دفاع میکنن، از بازی انلاین ناتی داگ دفاع میکنن و رنگشون رو در عرضی از ثانیه عوض میکنن (منظورم only on PS هستش)، میترسم که از این سیاست هم دفاع بکنن و سونی صنعت گیم رو لکه دار بکنه و اون رو بسمت نابودی ببره…نمیگم بازی انلاین ساختن بده، اما اینکه جیم رایان هم مث بچه سال های ps رنگ عوض میکنه و درحالیکه از بازیهای انلاین به بدی یاد میکرد، استودیوهاش رو مجبور به ساخت بازیهای انلاین بکنه، این اصلا خبر خوبی نیستش

  • example گفت:

    تمام سیاست سونی برای عرضه بازی هاش رو پی سی تو همین یه خط نهفته اس:

    “ویترینی برای این پلتفرم خواهیم ساخت که مخاطب را از ویژگی‌های عالی [پلی استیشن] آگاه کند.”

  • من از این خبر اینجوری برداشت کردم ، احتمالا بعضی از آثار سونی همچنان در انحصار کنسول بمونه و برای پلتفرم پی سی هرگز منتشر نشن و برخی دیگه آثار که برای پی سی میان با بازه زمانی دو سال به بالا میان …

    خب خبر خوب برای ps دارها اینکه همچنان بازی های با کیفیت و بسیار خاصشون به احتمال بالا فقط بر روی کنسول قابل تجربه باشن و بازی هایی که عامه پسند تر و یا درگیری زیادی برای استودیو ها برای کیفیت ایجاد نکردن به پلتفرم پی سی هم راه پیدا میکنن ،البته با بازه زمانی دوسال به بالا و باز این حسن برای کنسول دارها هست که این بازی ها رو هم در روز اول عرضه میتونن تجربه کنن …..

    این برداشت من بود از این خبر

    • MahyarMsm گفت:

      منم با حرفات موافقم و بنظرم سونی میخواد همین روندی که گفتی رو طی کنه
      یه سری از بازی ها همچنان در انحصار کنسول هستن ولی تعدادی از بازی ها که بعضیاشون عام و خاص پسند هستن مثل دث استرندینگ برای pc پورت میشن
      یا میشه گفت که تعدادی از بازی ها که بعد سال ها دیگه فروششون رو کردن و پلیر های کمتری نسبت به قبل جذب میکنن رو برای pc پورت میکنن تا افراد بیشتری بازی رو تهیه کنن و اینکار عالیه چون اینجوری بازی بعد مدتی انگاری زنده میشه و باعث درامد بیشتر هم میشه
      .
      .
      امیدوارم سونی حتما تصمیم بگیره که بلابورن رو برای pc پورت کنه. زمان زیادی گذشته و با اینکارش بازی مخاطب های بیشتری جذب میکنه و اگه فرام مشغول ساخت انحصاری برای پلی استیشن باشه بعضی از کسایی که بلاد رو پلی دادن میرن کنسولش رو میخرن تا اون بازی رو هرجور که شده تجربه کنن
      من چندتا دوست دارم عشق بازی های سولزبورن هستن و وقتی کسی باهاشون درباره بلادبورن حرف میزنه افسوس میخورن که بخاطر نداشتن کنسول نتونستن بازی رو تجربه کنن. تازه من خودم یکیشون رو اذیت میکنم هی بهش میگم بهترین سولزبورن ساخته شده بلادبورنه ناراحت میشه 😀

    • Nobody گفت:

      تنها فردی که داخل این سایت درست متوجه شده. البته اینجا یکم ناقص و بد ترجمه شده

    • ببینید باید انحصاری کامل داشته باشه
      دلیل منطقی هم داره، الان سخت افزار پلی۵ از pcie نسل چهار با سرعت انتقال دیتای خاص خودش پشتیبانی میکنه، بنابراین اگر یه بازی قراره تمامی قدرت پلی۵ رو استفاده کنه باید از این سرعت انتقال دیتا هم استفاده کنه.
      حالا ربطش به ماجرای پورت اینه که پی سی هایی که pcie 4 الان روشون سواره و کسایی که این حافظه رو دارن تعدادشون خیلی خیلی کمتر از کساییه که همچنان از pcie 3 یا ساتا اس اس دی استفاده میکنن.
      در نتیجه اگر یه بازی مثل رچت رو عرضه کنن رو پی سی مطمئنا خیلی از کسایی که pcie 4 ندارن نمیتونن اونو تجربه کنن و در این صورت خریدار چندانی نخواهد داشت رو پی سی و منطقی به نظر نمیرسه این کار.
      حالا سونی یا باید بازیاشو جوری بسازه که رو اکثریت سیستم پی سی ها بتونن اجرا شن که در این صورت تمام قدرت پلی ۵ رو استفاده نمیکنن، یا باید کلا قید پی سی رو بزنه و بازی مثل رچت بسازه.
      برای نمونه فیفا نسخه نسل نهمیش نمیاد رو پی سی چون خیلیا سیستمی رو ندارن که بشه اجراش کرد و اینجوری کلی ضرر مالی میخوره الکترونیک ارتز.
      در نهایت، مشخصاً یه بالانسی رو حفظ میکنه این وسط و در ازای چند انحصاری کامل، چندین انحصاری کنسولی هم میده یا اونایی که قابل پورت هستن رو پورت میکنه.
      تا الان رچت و اگر اشتباه نکنم ریترنال هستن که سیستم مورد نیازشون از دسترس اکثریت جامعه خارجه و احتمال قریب به یقین هیچگاه (یا حداقل تا زمانی که اکثریت کوچ کنن به pcie4) برای پی سی پورت نخواهد شد.
      حالا اونطرف چندین و چند ترمز هم وجود داره که باعث میشه حالا حالاها شاهد مرسوم شدن pcie 4 نباشیم. یکیش ایکس باکس. حافظه های ایکس باکس pcie3 کاستومایز شدس (طبق گفته ی یکی از دوستان وارد به این مقوله) و اینکه نرن رو ۴ هم تصمیم عاقلانه ای بوده. چون تمامی بازیای ایکس باکس برای پی سی هم میان و قرار دادن ۴ تو ایکس باکس یه خود زنی به حساب میاد.
      در نهایت، این نسل به دلیل مواردی مثل ایکس باکس، کمبود قطعات و… قید مرسوم شدن pcie4 رو باید بزنیم گویا و این یعنی بازی که انحصاری برای پلی ۵ میاد و از نهایت سرعت حافظش استفاده میکنه تقریباً دیوانگیه که رو پی سی ها پورت شن.

هرمن هالست: تولید محتوای انحصاری اولویت اول پلی‌استیشن است