Biomutant در طی هفته اول عرضه به سوددهی رسید و تاکنون بیش از ۱ میلیون نسخه فروش داشته است
این طور که به نظر میرسد، علی رغم بازخورد متناقض بازیبازان و منتقدین، بازی Biomutant عملکرد تجاری خوبی را داشته است. طبق گزارش مالی سه ماههی اول ۲۰۲۱ شرکت امبریسر گروپ (Embracer Group)، شرکت مادر ناشر بازی یعنی تیاچکیو نوردیک (THQ Nordic)، Biomutant در طی هفتهی اول تمام هزینههای خود را جبران کرد و تاکنون بیش از ۱ میلیون نسخه فروش داشته است.
طبق این گزارش، فروش هفتهی اول Biomutant علاوه بر هزینهی تولید و بازاریابی بازی، هزینهی خرید استودیوی اکسپریمنت ۱۰۱ (Experiment 101) و آیپی Biomutant را نیز به طور کامل جبران کرده است.
Biomutant از استودیوی داخلی اکسپریمنت ۱۰۱ منبع مهم درآمدزایی در سه ماههی اول سال ۲۰۲۱ بود. تا به امروز، بازی بیش از یک میلیون نسخه فروش داشته است.
سرمایه گذاری کامل در تولید، بازاریابی و همچنین هزینهی تصاحب اکسپریمنت ۱۰۱و آیپی نیز یک هفته پس از عرضهی بازی جبران شد.
همان طور که در ابتدا ذکر شد، Biomutant بازخورد نسبتاً ضعیفی را دریافت کرد که به امتیاز ۶۴ در وبسایت متاکریتیک منجر شد. اکثر منتقدین بر این باورند که Biomutant دارای پتانسیل از دست رفته است. بر روی کاغذ، این عنوان اکشن نقشآفرینی تمام ویژگیهای یک بازی جهان باز باکیفیت را در خود دارد، اما سیستم مبارزهی خسته کننده، شخصیتهای فراموش شدنی و شاید از همه مهمتر، یک جهان باز تکراری که نمیتواند پاسخگوی مکانیکهای جاه طلبانهی Biomutant باشد، دلایلی هستند که از رسیدن این بازی به پتانسیل خود جلوگیری میکنند.
علاوه بر موارد گفته شده، فاصلهی زمانی طولانی بین معرفی و انتشار Biomutant و همچنین بالا رفتن هایپ مردم برای تجربهی بازی نیز در نهایت به ناامیدی بیشتری منجر شد. با این حال، Biomutant از دید امبریسر یک بازی موفق محسوب میشود. با توجه به بازخورد بازیبازان و منتقدین، انتظار میرود که در صورت ادامهی این آیپی، شاهد عنوان بسیار بهتری باشیم.
بازی Biomutant هماکنون بر روی کنسولهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی در دسترس قرار دارد. شما میتوانید نقد و بررسی بازی را در این نشانی مطالعه کنید.
پر بحثترینها
- ۱۵ مشکل بزرگ سری GTA که طرفداران سرسخت نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- ویدیو: مقایسه Call of Duty Black Ops 6 روی PS5 و Xbox Series X/S [زیرنویس فارسی]
- نقدها و نمرات بازی Dragon Age: The Veilguard منتشر شدند
- رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد
- نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- بیش از ۸۰ بازی برای PS5 Pro بهینه شدهاند
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- گزارش: کارگردانان بازی Marvel’s Wolverine نقش خود را رها کردند
- تحلیلگر: Ghost of Tsushima ارزش سرگرمی و عدم تحمیل ایدئولوژی را در اولویت قرار داد
نظرات
متای این گیم زیر ۷۰ شد و منم منصرف شدم از پلی دادنش به نظر کسایی که تجربه کردن ارزش یکبار پلی دادن رو داره ؟
گیم پلیش از نظر من یکم خشکه محیطاش خوبه زیاد پلی ندادمش متاسفانه
آره بنظرم اندازه ی ده پونزده ساعت سرگرم میکنه
ولی خیلی تنوع مراحلش پایینه
کارکترش لاله یه راوی داره که داستان رو تعریف میکنه
من خودم پلیش نکردم خواهرم بازیش کرد گفت پاکش کن یه چیز دیگه بریز
برا من یکی دو ساعت اول بنظر بازی خوبی اومد ولی بعدش کم کم خسته کننده شد. محیطهای بازی زیبا بودن ولی اونم تکراری شد. طراحی کاراکتر ها خیلی خیلی زشت بود. معماها تکراری و ساده. گیم پلی بد نبود. اول به خودم گفتم چقدر منتقدا به این بازی نمره کم دادن ولی بعدش دیدم حق با اوناست. کلا بنظر من اگه قراره پول واسش بدی بی خیال شو. من نسخه کرکی رفتم و بعد از دو سه ساعت پاکش کردم.
برای پلی استیشن ۳هم بدید این بازی رو
بازی با این گرافیک معمولیش فریمریت کمتر از AC Valhalla میداد روی پیسی من. پاکش کردم.
جا داره در رابطه با biomutant بگم که قبل از عرضه خیلی براش هایپ بودم، منتها زمانی که بازی رو پلی کردم جا خوردم (گفتنیه که رو ps pro تجربه اش کردم)بازی به لحاظ فنی ثبات خوبی نداشت و گرافیک بازی به مراتب از اون چه که قبل تر (در هنگام لانچ )دیدم پائین تر بود، در حین مبارزات و صحنه های شلوغی و درگیری شاهد افت فریم و کند شدن تصویر بودم، دیالوگ های راوی بازی خیلی طولانی و حوصله سر بر بود.پازل های بازی خیلی ساده و پیش پا افتاده بودن ، و متاسفانه بازی رو درجه هارد هم باز چالشی بشخصه برای من نداشت .
تکسچر ها دیر لود میشدن و چند مورد کرش هم داشتم کلا به لحاظ فنی رو ps pro بازی ثبات فنی خوبی نداشت.
شاید رو پلتفرمای دیگه عملکرد بهتری داشته باشه.
اما جدای از مسائل فنی، گیم پلی خوب و سرگرم کننده ، مبارزات دلچسب به همراه سلاح های گرم و سرد متنوع، در کلاسهای مختلف ، شخصی سازی و ارتقای گسترده اسلحه ها و لباس ها ،چشم انداز وسیع، مناظر دیدنی ، ساعت ها گشت گذار و اکتشاف در لوکیشن های متنوع،طراحی بعضاً قابل قبول مراحل فرعی و اصلی،استفاده از ایده های خلاقانه و فان در اکثر بخش ها، طراحی خوب و با ظرافت باس های اصلی و فرعی (به خصوص ورلد ایترها) از موارد مثبتی بودن که باعث شدن تا ۵۰ .۶۰ ساعت سرگرم گشت و گذار اکتشاف در دنیای وسیع این عنوان بشم.