فروش بازی Monster Hunter World از ۱۷٫۳ میلیون نسخه گذشت
در حال حاضر فرنچایزهای زیادی در صنعت بازیهای ویدئویی وجود ندارند که توانایی و قدرت فروشی مشابه با عناوین سری Monster Hunter از شرکت کپکام (Capcom) را داشته باشند.
در سالهای اخیر و به خصوص پس از عرضهی بازی Monster Hunter World شاهد بودیم که تمامی عناوین سری Monster Hunter بر روی تمامی پلتفرمهای مقصد از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار شدند و این امر در میزان فروش چشمگیر این بازیها نقشی اساسی داشته است.
حال به تازگی شرکت کپکام آمار جدید میزان فروش عناوین فهرست Platinum Seller یعنی بازیهایی که تاکنون بیش از یک میلیون نسخه فروش داشتهاند را منتشر کرده است که در آن میتوان اطلاعات جدیدی از عملکرد تجاری نسخههای مختلف سری Monster Hunter را مشاهده نمود.
طبق آمار رسمی شرکت کپکام، بازی Monster Hunter World همچنان به عنوان پرفروشترین بازی تاریخ این مجموعه شناخته میشود که در حال حاضر رکورد فروش بیش از ۱۷٫۳ میلیون واحدی را در سراسر جهان به ثبت رسانده است. لازم به ذکر است که این اثر در پایان دورهی سه ماههی قبل فروش ۱۷٫۱ میلیون واحدی را داشته که این موضوع به فروش بیش از ۲۰۰ هزار نسخه آن در سه ماه گذشته اشاره دارد.
البته این تمام نمایش عملکرد تجاری خیرهکنندهی بازی Monster Hunter World نیست؛ چرا که در حال حاضر آمار فروش بسته الحاقی بزرگ آن یعنی Iceborne از مرز ۸٫۲ میلیون نسخه فراتر رفته و در سه ماه گذشته بیش از نیم میلیون نسخهی آن توسط بازیبازان خریداری شده است.
در همین حال بازی Monster Hunter Rise در سه ماه گذشته حدود ۳۰۰ هزار نسخه بر روی کنسول نینتندو سوییچ فروخته تا رکورد خود را به رقم ۷٫۳ میلیون واحدی ارتقا دهد. شرکت کپکام انتظار دارد با انتشار این اثر بر روی پلتفرم رایانههای شخصی در اوایل سال ۲۰۲۲ شاهد رشد چشمگیر در میزان فروش آن باشد.
در نهایت شرکت کپکام به میزان فروش بازی نقشآفرینی و فرعی Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin نیز اشاره داشت که در مجموع به صورت دیجیتالی و فیزیکی در سراسر جهان از یک میلیون نسخه فراتر رفته است.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
نظرات
چه خبره خیلی نیست ؟
از بازیه مورد علاقت یعنی god of war زده جولو دیگه بایدم اینو بگی :)) :laugh:
از همون گاد آف وار تو بیشتر فروخته . لازم به ذکر هست که ماینکرافت ۲۰۰ میلیون فروخته و از آنجایی که در چین هم رسماً رایگان هست حدود ۴۰۰ میلیون هم اونجا بازیکن دارد . می شود ۶۰۰ میلیون .
کاملا درست است دوست عزیزم :yes: :yes:
خواهش می کنم. آخه مشکل آنان این هست که فقط سونی را می بینند.
دوستان این بازی باید حتما کو آپ(آنلاین) و چهار نفره باشه ؟
نه من آفلاین هم بازی کردم
ممنون
کاملا حقشه و بازی شاهکار
از تنوع خارق العاده هیولا ها که هرکدوم استراتژی خودشون رو لازم دارن
تا اتفاق تصادفی مبارزه هیولا ها در جهان بازی بازی
چه تنوع مینی گیم ها و مکانیزم های گیمپلی
چه مبارزات و سلاح های شاهکارش
و مراحل گروهی فوق العاده
از نظر من بازیش اونقدرها جالب نیست و کپکام امیدوارم که فروش زیاد از این بازی چشمشو به روی بازیهای زیاد خوبی که داره نبنده . و حرصو طمعش باعث نشه که به اکتیویژن و EA تبدیل بشه که فقط به دوتا بازی اکتفا کردن یکیش بتلفیلد و دیگری کالاف . بازیش منو راضی نکرد با اینکه روی ۴K تجربش کردم اما کیفیتش در حد فول اچدی بود و داستانش که میشه گفت نداره سطحیه عمیق نیست و در دو سه ساعت اولیه بازیشو حذف کردم باز نصب کردم چون تعریف زیاد ازش میشد گفتم شاید بتونم باهاش ارتباط برقرار کنم که نکردم و خیلی فروخته مبارکش باشه چون تونسته رضایت خیلیا رو به خودش جلب کرده نشون میده بازیش خوبه اما منو نتونست راضی کنه . به سلیقه ی من نخورد . با اینکه اوپن ورلد بازم اما نتونستم با این بازی ارتباط برقرار کنم . امیدوارم که گیمرها همانطور که از این بازی حمایت کردن از بازیای خوب و شاهکار دیگر هم حمایت بکنن که مسیر شرکتها به سمت دیگر منحرف نشه همانططور که پابجی و فورتنایت و کالاف و بتلفیلد منحرف کرد . اما سونی با بازیهای هنری و شاهکار خودش نشان داد که همه چیز به انلاین و کو اپ بودن نیست . بلکه هنر و ایده های بلند پروازانه و همراه با پشتکار قوی بودن و عشق درونی همراه با زحمت و وظیفه شناس بودن میشه از یک بازی افلاین و داستان محور هم شاهکار ساخت و زیاد فروش کرد و تونست شرکتهای زیادی رو قانع کنه با اینکارش . رکو راست میگم صنعت گیم مدیون سونی هستن تا قبل سونی وان بازیها به یک شکل بودن و هیچی نداشتن سگا بود که خدا رحمتش کنه اتاری بود که خدا رحمتش کنه . صنعت گیم رو به نابودی رفت اما با ساخت سونی وان این صنعت احیا شد و با ساخت بازیهای زیاد و بسیار خوبش به ما یاد داد که بازی یعنی چی یاد داد که یک بازی فقط دویدن بدون هدف نیست . یاد داد که بازی فقط رانندگی در مسیر تکراری بی هدف نیست و به ما یاد داد که یک بازی هم میتونه کلی ایتمهای متفاوت داشته باشه عین یک فیلم و از بس که بازیهای شاهکار ساخت این سونی مایکروسافت ایکس باکسو متولد کرد و رفت تو این صنعت و بعد از اون صنعت گیم بزرگ شد و اصلا فکرشو نمیکردیم و هرگز تو ذهنمون خطور نمیکرد بتونیم با کامپیوتر هم گیم بازی کنیم در کل کامپیوتر و کارت گرافیکها نبودن همه ی کارت گرافیکی بسیار کوچک روی مادربرد بودن و قابل جدا شدن نبودن و بعد پی سی هم وارد این صنعت شد و دم مایکروسافت گرم و این صنعت بزرگتر شد و بعد فیلمها هم از بازیا تقلید کردن . خواستم بگم سونی اگر نبود هنوز بازیا به اون شکل پیشرفته نبودن و بازیا در حد نسل شش بودن . مقایسه کنید