چرا Assassin’s Creed Infinity نمیتواند رقیب خوبی برای GTA Online باشد؟
چندی پیش شرکت یوبیسافت (Ubisoft) توسعهی Assassin’s Creed Infinity را تایید کرد؛ عنوانی که این سری محبوب را وارد مسیر تازهای میکند. اگرچه جزئیات نحوهی عملکرد دقیق این بازی سرویس محور مبهم است، اما به نظر میرسد که یوبیسافت در تلاش است که در ساخت این عنوان، از برخی ویژگیهای GTA Online الگو برداری کند.
شاید Assassin’s Creed Infinity با یک زمینهی عمومی آنلاین برای ترور دیگران و چندین بهروزرسانی و رویداد بزرگ که به شما اجازه دهد به تنظیمات و دورانهای مختلف سفر کنید، جایگزین بازیهای جدید سری Assassin’s Creed شود. شاید هم اصلا اینطور نباشد و با عنوانی کاملا متفاوت روبهرو شویم، به هرحال در حال حاضر این جزییات واقعا مهم نیستند. هماکنون نکتهی مهم این است که GTA Online به شدت به یک رقیب مناسب نیاز دارد و به نظر نمیرسد که Assassin’s Creed Infinity بتواند در حد و اندازههای آن رقیب ظاهر شود.
یوبیسافت در زمان تایید توسعه و فهرست کردن پرسنل درگیر Infinity، اعلام کرد که به جای ادامه دادن سری Assassin’s Creed به طور بازی به بازی، معتقد است که فرصتی برای تکامل بیشتر یکی از محبوبترین مجموعههای این شرکت وجود دارد. به گفتهی آنها این تکامل در جهتی انجام خواهد شد که به همکاری بیشتری نیاز دارد و این همکاری کمتر بر استودیوها و بیشتر بر استعدادها و رهبری صرف نظر از موقعیت شغلی و مکانی افراد در یوبیسافت، متمرکز است.
واضح است که این بیانیه بیشتر بر روی معنای این استراتژی برای خود یوبیسافت تمرکز دارد. این که یوبیسافت به جای پروژهی مجزا برای هر استودیو، قرار است از چندتا از استودیوهای مختلف خود برای ساخت یک Assassin’s Creed بهره گیری کند، لزوماً نیازی به تغییر ساختار این سری ندارد. در واقع یوبیسافت هنوز میتواند با کمک و همکاری دو استودیوی خود، یک Assassin’s Creed نقشآفرینی و تکنفره را برای عرضه در تعطیلات سال نوی ۲۰۲۲ آماده کند.
با این حال، گزارشهای مربوط به Infinity میگویند که این بازی با الهام از موفقیتهای زیاد عناوینی مانند Fortnite و Grand Theft Auto 5، بازیبازان را با اضافه کردن مکرر محتوای جدید یا تغییر تجربه با راههای مختلف، برای سالها حفظ خواهد کرد. این اطلاعات به صراحت بیان نمیکنند که Infinity چندنفره است یا خیر، اما تا حدودی با ایدهی سرویس محور بودن این بازی همخوانی دارند. همچنین، در حالی که GTA 5 یک حالت تک نفرهی آفلاین قوی و از نظر طول و عمق شبیه به Assassin’s Creed Valhalla، را داراست، مشخص است که “اضافه کردن محتوای جدید” به رویکرد GTA Online اشاره دارد.
سری Assassin’s Creed قبلا دارای یک بخش چندنفرهی عالی بود. این بخش شما را به چالش میکشید تا با قایم شدن در میان NPCها، به شکار و کشتن بازیبازان دیگر که آنها نیز تلاش میکردند شما را به قتل برسانند، بپردازید. وقتی که بازیبازان شروع به دویدن بی هدف و عدم پیروی از قوانین بازی میکردند، این بخش واقعا بی معنی میشد، اما وقتی همه با هم و با شیوهی درستی به تجربه بازی میپرداختند، ایدهی بخش چندنفره در این سری، واقعا خلاقانه به نظر میرسید.
اگر تا به حال این بخش را تجربه نکردهاید، باید بگویم که بخش چندنفرهی سری Assassin’s Creed، اساساً همانند Among Us بود، با این تفاوت که در این بخش، همه به نوعی یک ایمپاستر (Impostor) بودند. بازی Among Us، هر چقدر هم که محبوب باشد، یک بازی سرویس محور با رویکرد Fornite یا GTA نیست، بنابراین تصور بازگشت بخش چندنفره در Assassin’s Creed Infinity نیز دشوار است.
همچنین میتوان گفت که سری Assassin’s Creed راحتتر از آنچه مردم تصور میکنند به یک عنوان سرویس محور تبدیل میشود. مثلا Valhalla دارای بیش از ۱۰۰ ساعت محتوا در بازی اصلی، یک داستان کاملاً جدید در بستهی الحاقی Wrath of Druids و بهروزرسانیهای بیشتر در آینده است. عناوین Odyssey و Origins نیز روش کار کاملاً مشابه این بازی را داشتند. طبیعتا محتوای بالای این سه اثر، با روایت ۱۵ ساعته بازی اول این سری بسیار فاصله دارد و میتوان از نحوهی ارائهی محتوای یوبیسافت حدس زد که احتمالا همچین رویکردی را برای Infinity نیز در پیش خواهد گرفت.
با این همه، Assassin’s Creed Infinity به هر شکلی که باشد، سخت است که آن را حد و اندازههای GTA Online مشاهده کنیم. در واقع GTA Online برای خودش مانند یک ژانر است. در این بازی هرج و مرجی وجود دارد که فقط میچرخید و هر کاری را که میخواهید، انجام میدهید. این هرج و مرج تقریبا شبیه به وقتی است که در بخش تک نفرهی GTA، بازیباز ماموریتها را نادیده گرفته و تا جایی که میتواند از کد تقلبهای مختلف استفاده میکند.
همچنین GTA Online از یک جنبهی جدیتر برخوردار است، که طی آن از بازی به عنوان زندگی دوم خود استفاده میکنید، مثلا در خیابانهای لوس سانتوس گشت میزنید و در نیمههای شب، به قدم زدن در پارک و تماشای مناظر دیدنی این شهر میپردازید.
در هر صورت، GTA Online عنوانیست که میتوانید از آن هر برداشتی داشته باشید، اما در عین حال، یک تجربه با ساختار قوی، رویدادها، مناطق جدید، ماموریتها و چالشهای خاص است که تا حدودی به مدل فصلی Fortnite شباهت دارد، با این تفاوت که در GTA Online همهی اینها به شیوهی طبیعیتری انجام میشوند.
تنها چیزی که به GTA Online نزدیک میشود عنوان Red Dead Online است، که به مانند سری GTA توسط شرکت راکستار (Rockstar) ساخته شده و اساسا یک GTA Online واقع در غرب وحشی و با حضور کابویهاست.
GTA 5 در سال ۲۰۱۳ عرضه شد. این بازی یک داستان خوب و یک جهان فوق العاده دارد که واقعا از زمان خود جلوتر بودند، اما GTA 5 فقط به دلیل قدرت روایت داستان یا جهانش بارها با عرضهی دوباره روبهرو نشده است، در واقع دلیل اصلی عرضهی دوباره این بازی برای کنسولهای نسل هشتم و در آینده برای نسل نهم، GTA Online است که هنوز هم درآمد بسیار بالایی دارد. چنان که این عنوان تنها در سال گذشته حدود ۱ میلیارد دلار درآمد داشته است.
در واقع GTA Online هنوز هم فوق العاده محبوب است، اما بخشی از محبوبیت آن مربوط به این است که افرادی که به دنبال چنین تجربهی آنلاینی هستند، هیچ گزینهی دیگری ندارند. تنها گزینهی موجود Red Dead Online است که بسیار به GTA Online شباهت دارد و با ساخت هر دوی آنها توسط راکستار، این دو هرگز به طور جدی دیگری را مجبور به نوآوری و تغییر نمیکنند.
برای به چالش کشیدن GTA Online، باید یک رقیب جدید و قدرتمند پدیدار شود. مطمئن نیستم که Assassin’s Creed Infinity مناسب این رقابت باشد، البته باید گفت که هنوز نمیدانیم اصلا Assassin’s Creed Infinity چیست و ظاهرا قرار نیست یوبیسافت در آیندهای نزدیک از این عنوان به ما اطلاعاتی ارائه دهد. من فکر میکنم که سری Assassin’s Creed با همان مدلی که قبلا با آن ثابت و تحسین شده مناسبتر است، از طرف دیگر مشخص نیست که Infinity فقط دارای بخش آنلاین است یا خیر. در هر صورت، فقط امیدوارم کسی عنوانی بسازد که بتواند از استراتژی پول پرستانهی تیک تو (Take-Two) و عرضهی GTA V به جای GTA VI بر روی کنسولهای نسل دهمی جلوگیری کند…
بازی Assassin’s Creed Infinity در مراحل اولیهی توسعه قرار دارد و طبق گزارشها، این عنوان حداقل تا سه سال آتی منتشر نخواهد شد. در صورت تمایل میتوانید از این نشانی مقالهی دیگری از این بازی را به قلم رضا مهرعلی بخوانید.
پر بحثترینها
- رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- بیش از ۸۰ بازی برای PS5 Pro بهینه شدهاند
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
نظرات
عجب
جواب: چون دست یوبیسافته
وارزون بتل رویاله. بزرگاشم پابجی و فورتنایت بودن نه جی تی ای.
سلام
داش احسان حالا چه فرقی میکنه، یوبیسافت اتفاقا از پس این کار برمیاد.
دیویژن و رینبو رو فراموش نکنیم، اینجا اتفاقا دیگه بحثهای تکراری بودن و ریشهها و… کمرنگ میشه.
رینبو بیشتر رقابت با کانتر بود. دیویژن هم باز رقیب جی تی ای نمیشه و کلا متفاوتن. البته اساسینز کرید هم فازش با جی تی ای متفاوته ولی باز بحث تکراری بودن و ریشه هام بذاریم کنار هیچ وقت در حدو اندازه های جی تی ای نمیشه. یوبیسافت برا اساسینز کریدای جدید که نهایتا یکی دو سال وقت گذاشته. برا این انلاینه هم نمیدونم چقد قراره وقت بذاره ولی به ۵ سالم نمیکشه. اما راکستار ۸ ساله از بازیش پشتیبانی کرده. خود بازیم در ابتدای عرضه خیلی زیبا بود و برا بازی کلی وقت گذاشته بود (خود جی تی ایو میگم) البته نمیگم یوبیسافت نمیتونه خلاصه یه زمانی سه گانه ی اتزیو داده بود ولی یوبیسافتی که الان شاهدشیم پول جلو چشاشو گرفته و بیشتر از کیفیت به پولسازی بازیاش فکر میکنه. حالا اینم نظر منه شاید یهو یوبیسافت یه بازی عالی داد بیرون ولی من که همچین فکری نمیکنم.
سلام
نویسنده، آقای شریعت، هم گفتند که نمیتونه مستقیما وارد رقابت با gta V بشه.
باز اگه درآمدزا باشه، پشتیبانی رو بیشتر میکنند.
منتها یوبیسافت خودش هم عزم جزم نکرده، نمیخواد که حالا برترین عنوان سرویسمحور تاریخ رو، با بیشترین محتوا، عرضه کنه؛ همون سرگرمی کفایت میکنه.
حالا یه دو تا تریلر و مصاحبه بدن، ببینیم چی میشه…
رقیب خوب توی انلاین که هیچی توی داستانم دیگه نمیتونه رقیب خوبی باشه :-(( 😥
سلام
بازیهای یوبیسافت همیشه داستان خوبی داشتند، حتی بدترین هاشون!
فکر نکنم اصلا بازی ای تو این سبک بتونه رقیب gta online بشه … بعد این همه سال هنوزم دارن پلیش میدن و یکسره میخرن 😐 مقایسه راک استار با یوبیسافت هم واقعا اشتباست این کجا و آن کجا
ac unity بهترین co_op رو داشت
بازی ac unity اگه مشکلات فنی روز عرضه رو نداشت واقعا بازی خیلی خوبی بود بنظرم الان هم ارزش تجربه داره , یه مشکل دیگه هم که داشت خیلی بزرگ نبود ولی اذیت میکرد وجود microtransaction ها بود تو بازی که واقعا نیازی بهش نبود . داستان خیلی منسجمی هم نداشت ولی یکی از بهترین ac های جدیدی بود که جزء سری اصلی (شماره دار) نبودن در کنار ac rogue که خاص بودن هر جفتشون برخلاف ac های جدید که حداقل برای من ارزش بازی کردن ندارن , یکیشون رو بازی کنی انگار بقیه رو هم بازی کردی فقط موقعیت مکانیشون فرق میکنه . یکی نیست بگه حداقل اسم این بازی های جدید رو یه اسم دیگه بزارن یه ip جدا کنن . هنوزم خندم میگیره وقتی به ac odyssey فکر میکنم طرف رسما spartan بود (تو نسخه جدید که viking شده , برای تزیین از hidden blade هنوزم استفاده میکنن که یه جوری نشون بدن ac هست بازی) هر چند بازی متوسط با ارفاق بازی خوبی بود ولی اصلا ac نبود . در کل دید خوبی به ubisoft و بازی هاش خیلی وقته ندارم , از موقعی که watch dogs legion اومده مدام تو psn داره تخفیف میخوره حتی باندلش رو با ac Valhalla دیدم زیر ۶۰$ گذاشتن .
«از طرف دیگر مشخص نیست که Infinity فقط دارای بخش آنلاین است یا خیر.»
یوبیسافت اعلام کرد که اساسین کرید اینفینیت دارای بخش تک نفره هست. چون اعتراضات داشت زیاد می شد اومد و رسماً اعلام کرد که تک نفره هم هست.
واقعا چه میتوان گفت منکه از خدامه بازی موفقی بشه ولی امیدوارم در کنارش همچنان اساسینز ساخته بشه و این رویه همچنان ادامه پیدا کنه
یه ورژن اصلاح شده از پی اس ۵ داره استرالیا بفروش میرسه
برام فرقی ندارد. پول داشتم ۲۰ میلیون حتما یک لپ تاپ خوب می گرفتم چون واقعا نیاز دارم برای ۳ds max و … . همه چیز که بازی نیست. با اون لپ تاپ یاد می گیری بعد درآمد داری بعد ps5 می خری إن شاء الله
بیشتر پلیرا انلاین با بازی هایی که زمانشون حاله بیشتر حال میکنن تا قدیم
البته همین + کیفیت gtaانلاین باعث شد یکی از بهترین های انلاین بشه.
RPG کردن Assassin’s Creed از همون اول هم کار اشتباهی بود الان هم میخوان سرویس محور و آنلاین بکننش که دیگه رسما گند زدن به این مجموعه باور نمیشه دارن با بهترین فرنچایز زندگیم همچین کاری میکنن از سه گانه شاهکار اتزیو رسیدیم به چه جاهایی !
امیدوارم این نسخه هم با سر زمین بخوره و Ubisoft دوباره بازی رو برگردونه به حالت اولش و بازی رو همون تک نفره و داستانی پیش ببره
من انقدر زیبا هستم
به درک
به تستیکالم
وات :-/
فک نکنم شباهتی به GTA Online داشته باشه .
مقایسه این دو تا اشتباه هست :
۱- در اساسین دو تا از بزرگترین استودیو های یوبیسافت بلکه دنیا نقش دارند . در حالی که هایپر اسپیس …
۲- مشابه هایپر اسپیس بود و زیاد هم بود ولی مشابه اساسین کرید هیچ کجا نیست.
سلام
سوال اصلی اینه:
چرا تیتری را انتخاب میکنید که با حرفتان همخوانی ندارد؟
شما هیچجا از دلایل شکست اساسینز سخن نگفتید، مثلا نگفتید به ۱ دلیل و ۱۰۰ دلیل اساسینز مانند gta V موفق نمیشود و…
یه موضوع هم از قلم افتاد، اونم اینکه به گفتهی خود یوبیسافت، اساسینز اینفینیتی بخش داستانی هم خواهد داشت!
دوست عزیز در مورد بازی که منتشر نشده و چیز زیادی ازش نمیدونیم نمیشه دلیل شکست آورد. همونطور که تو مقاله مشخصه، فقط اطلاعاتی که از Infinity موجوده با GTA Online مقایسه شده و یه نتیجهی کلی هم گرفته شده که چرا این بازی نمیتونه با یه بازی سرویس محور همه چی تمومی مثل GTA Online رقابت کنه.
سلام، جسارت نباشه قربان.
آخه شما گفتید چرا “نمیتواند رقیب خوبی باشد” ولی زیاد نمیشه قضاوت کرد واقعا.
البته الآن فهمیدم، منظور شما این بوده چرا نباید این دو تا رو با هم مقایسه کرد!
بعدا گفتید خب سبک اساسینز و فضا و حالتش فرق میکنه، تو gta بازتر و آزادتر هستیم.
شرمنده
شخصا فکر میکنم مقاله اشکال فنی داره، مقایسه عنوانی که خود نویسنده هم در متن اصلی مقاله و هم در قسمت کامنت ها اشاره کرد که اطلاعات خاصی ازش موجود نیست با عنوانی که صرفا گفته شده ازش الهام گرفته شده فکر نمیکنم مقایسه درستی باشه. (مقایسه ای حتی بر پایه حدس و گمان نبود و بیشتر توضیح پیرامون بخش آنلاین GTA بود). سری AC هم هرگز رقیب سری GTA نبوده و اگه قرار بود یوبیسافت عنوانی برای رقابت با بخش آنلاین GTA عرضه کنه سرویس محور کردن Watch Dogs منطقی تر بود چون قرابت بیشتری با GTA داره و از ابتدا به عنوان رقیب GTA معرفی شده بود.
سلام
خوبی چطورید، دلخور که نیستید؟
بیشتر حدس و گمان هست، اینطوری که حالا انقدر اساسینز رو با gta مقایسه نکنیم چون کلا سبکوسیاقش فرق داره.
سلام، نه دوست عزیز وجود اختلاف نظر اجتناب ناپذیره، امیدوارم شما هم دلخور نباشی.
سلام
سلامت باشید!
یوبی باگو چه غلطا ههههههه شیردوشی جدید به روش یوبی شت حتی نمیتونه به اندازه یه استدیو راکستار از زیر مجموعه تیک تو باشه یوبی بعد میخوان با الگو برداری از حضرت سلطان جی تی ای شبیه به اون بازی بسازن یاد اون مثال شتر در خواب بیند پنبه دانه میفتم
فن بوی gtaبه روایت تصویر :rotfl:
همه چیز ممکنه با تلاش زیاد ( توجه داشته باشید من طرف کسیو نمیگیرم این وسط)
سیستمم سوخته عصاب ندارم