بازگشت سامورایی؛ هر آنچه که باید درباره Ghost of Tsushima Director’s Cut بدانید
با توجه به اینکه بازی Ghost of Tsushima Director’s Cut به سرعت به انتشار خود نزدیک می شود، طیف وسیعی از جزئیات وجود دارند که بازیبازان باید از آنها مطلع شوند؛ بنابراین خالی از لطف نیست که این جزئیات را پیش از انتشار این عنوان مورد انتظار، مرور کنیم.
همانطور که میدانید، سونی قرار است در نیمهی دوم سال جاری، یک جفت از بازیهای نه چندان قدیمی خود را با پسوند جدید Director’s Cut عرضه کند، هر دوی این بازیها با مجموعهای از اضافات، ویژگیها و ارتقاهای فنی عرضه میشوند. اولین مورد از آن دو بازی، عنوان جهان باز استودیوی ساکر پانچ پروداکشنز (Sucker Punch Productions) یعنی Ghost of Tsushima خواهد بود.
کمتر از یک ماه تا انتشار Ghost of Tsushima Director’s Cut برای پلیاستیشن ۴ و پلیاستیشن ۵ باقی مانده است و طرفداران این بازی به شدت منتظر تجربهی جدیدترین ماجراجویی Jin Sakai هستند. با این همه، مرور اطلاعات موجود از Ghost of Tsushima Director’s Cut میتواند برای طرفداران این عنوان جالب باشد، پس با ما همراه باشید.
Ghost of Tsushima Director’s Cut چیست؟
در هستهی بازی Ghost of Tsushima: Director’s Cut، بازیبازان همان ماجراجویی تکنفرهی واقع در قرن سیزدهم را پیدا خواهند کرد که بازی اصلی را به یکی از تجربیات تعیین کننده و محبوب کنسول پلیاستیشن ۴ تبدیل کرده است. از بسیاری از جهات، این نسخه نشان دهندهی تحقق نهایی چشم انداز استودیوی ساکر پانچ است؛ زیرا با تمام محتویات منتشر شدهی قبلی عرضه میشود.
بازیبازانی که میخواهند Ghost of Tsushima را دوباره تجربه کنند، قطعا از این که سیوها و پیشرفتهای آنها میتواند به جدیدترین نسخه منتقل شود، خوشحال خواهند شد. البته با توجه به نحوهی عملکرد این فرآیند در نسخهی ریمستر شدهی Marvel’s Spider-Man برای پلیاستیشن ۵، بهتر است صاحبان کنسول جدید نسخهی اصلی این عنوان را برای آماده سازی انتقال دستی در بازی، نصب داشته باشند.
به طور کلی یک تجربهی کامل از ویژگیها، این اطمینان را میدهد که Ghost of Tsushima: Director’s Cut برای بازیبازانی که به هر نحوی نتوانستند نسخهی اصلی بازی را تجربه کنند، یک گزینهی ایدهآل خواهد بود.
از زمانی که ساکرپانچ این بازی را منتشر کرده، یک نکتهی قابل توجه در آن وجود دارد که احتمالا طرفداران قدیمی نیز میخواهند به تجربهی آن بپردازند؛ محتوای اضافی Ghost of Tsushima: Legends که به صورت کاملاً رایگان منتشر شد و تصویری متمرکز و منحصر به فرد از گذشتهی اساطیری جزیره ارائه میدهد. با دریافت محتوای رایگان بیشتر در ماههای آینده، نسخهی Director’s Cut یک فرصت عالی را برای بازیبازان فراهم میکند.
در Director’s Cut چه تغییراتی به وجود آمدهاند؟
برای تبدیل Ghost of Tsushima: Director’s Cut به یک پیشنهاد جذابتر، ساکر پانچ یک بستهی تکنفرهی جدید با حجم ۶۰ گیگابایت را در بازی گنجانده است. این بستهی الحاقی که در جزیرهی Iki ژاپن اتفاق میافتد، در هر نقطه از بازی اصلی پس از رسیدن به Act 2 و منطقهی Toyotama، قابل دسترسی است. در نقشهی جدید و فوق العاده زیبای Iki Island، طیف وسیعی از ماموریتهای جدید، انواع دشمنان و حیوانات در انتظار بازیباز و Jin خواهند بود. بر خلاف بسیاری از ویژگیهای موجود در نسخهی Director’s Cut، این بستهی الحاقی برای هر دو دارندگان پلیاستیشن ۴ و پلیاستیشن ۵ در دسترس خواهد بود.
از سوی دیگر، قابلیتهایی مانند صدای سه بعدی، فریم ریت ۶۰ و رزولوشن ۴K در کنار یک گزینهی جدید برای همگام سازی لبها (Lip-sync) برای صدای ژاپنی، همگی منحصر به نسخهی نسل بعدی Ghost of Tsushima: Director’s Cut خواهند بود.
دارندگان کنسول پلیاستیشن ۵ همچنین نوآوریهایی مانند بازخوردهای هپتیک کنترلرهای دوالسنس (DualSense) و قابلیت Adaptive Triggers در همه حالتها و محتویات بازی را تجربه میکنند، که البته این موارد برای عناوین استودیوهای پلیاستیشن تبدیل به یک استاندارد شدهاند. علاوه بر ظاهر و تجربهی بهتر بازی، ساکرپانچ همچنین قول داده است که در این نسخه لودینگها سریعتر از نسخهی قبلی باشند، که با توجه به زمان کم لودینگها در نسخهی اصلی، باورنکردنی به نظر میرسد.
هزینهی اضافی برای بازگشت به Tsushima؛ تصمیمی معقولانه یا از روی پول پرستی؟
رویکرد سونی در قبال قیمت ریمستر و بازنشر بازیها، به طور قابل ملاحظهای توسط بسیاری از طرفداران مورد انتقاد قرار گرفته است. بیشتر انتقادات به این دلیل است که برخلاف ارتقاهای اغلب رایگان و مفصلی که امثال مایکروسافت رونمایی و منتشر کردهاند، کاربران پلیاستیشن معمولا مجبور میشوند که برای دریافت ارتقاهای عناوین فرست پارتی (First Party) هزینهی اضافیای را متحمل شوند. البته به نظر میرسد که ساکر پانچ از واکنشهای مربوط به هزینهی اضافی برای Ghost of Tsushima Director’s Cut آگاه است و به هر کس که نسخهای از بازی Ghost of Tsushima را در اختیار دارد، وعده داده است که میتواند در هنگام انتشار نسخهی Director’s Cut، یک بستهی رایگان حاوی تعدادی از گزینههای دسترسی را دانلود کند.
با این حال، طرفداران فعلی که مایلند محتوای جدیدی را که Ghost of Tsushima: Director’s Cut ارائه میدهد، تجربه کنند، هنوز هم باید یکی از راههای ارتقاء کمی را که توسط سونی در فروشگاه پلیاستیشن تعیین شده است، طی کنند. صاحبان پلیاستیشن ۴ که نسخهی دیجیتالی یا فیزیکی بازی اصلی را دارند، میتوانند ۱۹٫۹۹ دلار هزینه کنند تا تمام محتوای موجود را فوراً در اختیار خود داشته باشند. فراتر از این، همه چیز پیچیده میشود، چنان که برای دریافت نسخهی پلیاستیشن ۵، این افراد باید ۹٫۹۹ دلار دیگر هزینه کنند. همچنین در روش دیگر، ارتقا مستقیم ساده از نسخهی اصلی بازی در پلیاستیشن ۴ به نسخهی Director’s Cut در پلیاستیشن ۵ با قیمت ۲۹٫۹۹ دلار در دسترس است.
تفاوت بین محتوای موجود در هر نسخه از Ghost of Tsushima: Director’s Cut به تفاوت قیمت بازی برای بازیبازان جدید نیز تبدیل شده است. در حالی که دارندگان کنسول پلیاستیشن ۴ می توانند با ۵۹٫۹۹ دلار این بازی را دریافت کنند، کاربران پلیاستیشن ۵ باید ۱۰ دلار اضافی یعنی در مجموع حدود ۷۰ دلار را برای تجربهی Ghost of Tsushima بپردازند. از دیدگاه سونی، تلاشهایی که در قبال ایجاد و اضافه شدن Iki Island و قابلیتهای انحصاری پلیاستیشن ۵ شده، دلیل منطقیای برای دریافت این هزینهها است.
هنوز مشخص نیست که در نهایت این استراتژی چقدر به فروش Ghost of Tsushima: Director’s Cut در زمان انتشار لطمه وارد میکند. با این حال هرکسی که با صحبتهای سونی، قانع به پرداخت هزینه اضافی شده است، میتواند بازی را به صورت دیجیتالی یا درخرده فروشیها پیش خرید کند تا به یک موسیقی متن و کتاب هنری دیجیتالی دسترسی داشته باشد.
عنوان Ghost of Tsushima Director’s Cut در تاریخ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ (۲۰ آگست ۲۰۲۱) برای کنسولهای پلیاستیشن ۴ و پلیاستیشن ۵ منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
شاهکاره
مایکرو که همه ی بازی های انحصاری جدیدشو شامل فورزا ۵ و هیلو و … رو قراره مثل فلایت سیمیولیتور روز اول عرضه بیاره تو گیم پس.نه اینکه بازی یک سال پیشو دوباره ۷۰ دلار قالب گیمرها بکنه
به روش های دیگه شیردوشی داره
.
نه تنها مایکرو بلکه تمامی شرکت ها
همینجوری تو ایران بازی گرون بود. دیگه ۱۰دلار هم جهانی گرون شد دمشون گرم. هر سال دریغ از پارسال
شادکامی ایرانیان در برچیده شدن اندیشه اعراب است
من روی سری اس و لپ تاپ گیم بازی میکنم از بعد از پی اس ۲ دیگه پی اس نداشتم و سوشیما رو بازی نکرده بودم کلا از فیلمای ژاپنی و بازی های ژاپنی متنفرم تا اینکه یکم از واکترو بازی سوشیما رو دیدم و یا خدا لحظه شماری میکردم ک بیاد برای پی سی و الان ک اومده دارم بازی میکنم اولین و تنها بازیه جهان بازیه ک تمام مراحلشو دارم میرم چه مراحل اصلی چه ساید میشن هاش هیچی رو جا نمیذارم چون جای جایه این بازی پر از داستان های قشنگه که تکراری نمیشن برخلاف بازی های مزخرف یوبی سافت این بازی حرف داره برای گفتن میتونم برم داخلش و ساعت ها محو بازی بشم و نفهمم چند ساعت گذشته من حتی رد دد و جی تی ای رو هم تا نصف نرفتم چون این بازی نیاز نی حتما همه جا رو ول بچرخی یا مثل رد دد کند باشه ک بخوای با اسب هی پشت هم س دکمه رو بزنی ک اسبت سریع تر بره و روالش کند باشه من با بازی های جهان باز واسه همین کندی و طولانی بودن مسیر هاش مشکل دارم اما هرچی بگم از سوشیما کم گفتم واقعا تحسین بر انگیز و عالیه امیدوارم نسخه دومش هم همینقدر خوب باشه بیشتر نخواستم همینقدر خوب باشه دیگه چیزی نمیخوام
بعضی بازی هارو هزینه کردن واسش مشکلی نداره ادم نمیسوزه چون واقعا شاهکارن و ادم برا زنده موندن و ادامه دار بودنش ارزو میکنه و فروششم مثل باری شاهکار باشه من میتونستم راحت اینو کرکی دانلود کنم و بازی کنم اما رفتم خریدم چون ارزششو داره چجوریه ک یه بازی انقدر میتونه دلچسب باشه